MENAのEラーニング市場規模および予測(2020年〜2030年)、地域シェア、動向、成長機会分析レポート収録範囲:配信モード別(オンライン、LMS、モバイル、その他)、学習モード別(インストラクター主導、セルフペース)、エンドユーザー別(学術、企業)MENA E-Learning Market Size and Forecasts (2020 - 2030), Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Delivery Mode (Online, LMS, Mobile, and Others); Learning Mode (Instructor Led and Self-Paced), and End User (Academic and Corporate) 中東・北アフリカのEラーニング市場規模は、2030年までに357億6000万米ドルに達すると予測される。 2022年から2030年までの推定年平均成長率は12.8%である。 MENAのEラーニング市場は、サウジアラビア、UAE... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー中東・北アフリカのEラーニング市場規模は、2030年までに357億6000万米ドルに達すると予測される。2022年から2030年までの推定年平均成長率は12.8%である。 MENAのEラーニング市場は、サウジアラビア、UAE、エジプト、ヨルダン、カタール、その他のMENAに区分される。中東(ME)では、伝統的な教育機関や新たに設立されたオンラインまたはハイブリッド教育機関は、学生やその保護者にEラーニングの概念を受け入れ、適応するよう説得する初期段階にある。伝統的な大学の中には、さまざまなeラーニング・コースを提供し始めたところもいくつかあるが、そうしたプログラムを確立するにはまだ初期段階にあるところもある。しかし、eラーニング・ソリューションの受け入れの増加、組織による継続的な学習実践の重視、説明責任の義務化、学習プロセスをスピードアップするためのクラウド技術の利用は、MENA地域全体のeラーニング市場を牽引するいくつかの主な要因である。 Talent LMSの調査によると、ゲーム化されたEラーニングコースは修了率が高い傾向にある。実際、ゲーム化されたEラーニングコースの修了率は90%であるのに対し、ゲーム化されていないコースの修了率はわずか35%である。また、この地域の学習者の間では、ソフトスキル、ITスキル、ビジネススキルが最も人気がある。コミュニケーション・スキル、語学、プロジェクト管理スキルがこれに続く。同調査によると、同地域で最も好まれている学習はモバイル機器によるもので、74%の学習者がスマートフォンからEラーニングコンテンツにアクセスすることを好んでいる。 MENAのeラーニング市場の成長は、eラーニング・プラットフォームの採用を増やすために、教育部門における政府支出が増加していることに起因している。サウジアラビア政府は、質の高い教育を推進するため、eラーニング・プログラムを奨励している。例えば、2022年2月、教育省とサウジアラビア電子大学は、リヤドで学習とテクノロジーの未来に関するフォーラムを発足させた。このフォーラムは、MENA諸国の教育システムにeラーニング戦略とテクノロジーを導入するために設立された。さらに、アフリカ連合委員会の教育部門の退任責任者によると、アラブ諸国研究教育ネットワーク(ASREN)の共同運営責任者は、高等教育の成果を高め、より多くの学生のためにアフリカ全域の教育・学術資源を活用することを発表した。また、他のさまざまな機関がeラーニングポータルの導入に取り組んでおり、eラーニングソリューションの需要を押し上げ、市場の成長を促進している。例えば2020年5月、マイクロソフトはC-Telecoms、Sahara Net、COMM-IT、Jawraa、Future Nas、Al-Mayssan Technical Servicesと提携し、サウジアラビアの教育機関にTeamsの半日トレーニングを無料で提供した。 eラーニング市場は、提供形態によってオンライン、LMS、モバイル、その他に区分される。2022年のeラーニング市場では、オンライン・セグメントが最大のシェアを占めている。今日の遠隔教育の人気で最新の形態はオンライン学習であり、eラーニング市場を支配している。過去10年間に中等教育後の教育に大きな影響を与え、その傾向は安定したペースで増加している。オンライン学習では、ほとんどのオンライン教育ツールが持ち運び可能であるため、学習者は遠隔地で学習することができる。このように、オンライン知識への依存の高まりと技術の進歩が相まって、オンラインeラーニング市場の規模は拡大すると予想される。技術により、学生はクラスメートと講義を見たり、科目別のディスカッションに参加したりして社交的になりながら、完全にオンラインで学習することができるからだ。オンライン教育では、教師も学生も自分の学習ペースを設定することができ、誰にでも合うスケジュールを柔軟に設定できる。このように、オンライン教育プラットフォームを利用することで、仕事と勉強のバランスを取ることができます。 対面式のトレーニング方法とは異なり、オンライン教育はより手頃な価格で受けられる傾向があります。多くの場合、幅広い支払いオプションにより、より良い予算管理が可能になります。オンライン教育プログラムでは、教育機関に通うための旅費や教材を購入するための費用を節約することができます。そのため、言い換えれば、金銭的な投資額は少なくなりますが、その分、他の選択肢よりも良い結果を得ることができます。 学習モードに基づき、eラーニング市場は講師主導型と自習型に区分される。eラーニング市場では、インストラクター主導型が最大のシェアを占めている。eラーニングは、受講者を最優先するため、ターゲット・グループの希望する学習スタイルに応じてコンテンツをカスタマイズするオプションを提供する。教師主導型学習とは、一人の人間(教師)が他の学習者を指導することで、学習プロセスの主導的役割を果たす学習プロセスである。教室やセミナーで行われることもある。また、インストラクター主導のトレーニングは、組織の従業員トレーニングの方法として伝統的に使用されている。eラーニングを利用することで、インストラクター主導型トレーニングの様々な側面を組織において簡素化することができる。物理的なワークショップや教室でインストラクター主導のトレーニング・セッションを実施するには、比較的費用がかかるため、そのプロセスから利益を得ることができる学習者の数が制限される。数多くの企業組織が、インストラクター主導のトレーニング・プロセスに従って従業員のトレーニングを行っており、通常、経験豊富な従業員がインストラクターの役割を担っている。対照的に、比較的スキルの低い従業員が学習者の役割を担う。 Adobe Inc、Citrix Systems Inc、Coursera Inc、Oracle Corp、SAP SE、Udemy Inc、Little Thinking Minds CO LLC、Synkers FZ-LLC、Lamsa FZ LLC、およびUdacity Incは、このeラーニング市場調査で紹介されている主要なMENA eラーニング市場プレイヤーの一つである。 MENAのEラーニング市場全体の規模は、一次資料と二次資料の両方を使用して導き出されています。Eラーニング市場規模に関連する質的・量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。また、このプロセスは、すべての市場セグメントに関する市場の概要と予測を得るのに役立ちます。また、データを検証し、分析的洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施しました。このプロセスには、副社長、事業開発マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家と、MENA Eラーニング市場を専門とする評価専門家、リサーチアナリスト、主要オピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが参加しています。 目次TABLE OF CONTENTS1. Introduction 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance 1.2 Market Segmentation 2. Executive Summary 2.1 Key Insights 2.2 Market Attractiveness 3. Research Methodology 3.1 Coverage 3.2 Secondary Research 3.3 Primary Research 4. E-Learning Market Landscape 4.1 Overview 4.2 PEST Analysis 4.3 Ecosystem Analysis 4.3.1 List of Vendors in Value Chain 4.4 Premium Insights 4.4.1 Comparison of MENA market with the US and European Markets 5. E-Learning Market - Key Industry Dynamics 5.1 E-Learning Market - Key Industry Dynamics 5.2 Market Drivers 5.2.1 Ease of Tracking Student Performance and Maintaining a Centralized Student Database 5.2.2 Increasing Demand for Connected Devices and Growing Internet Connectivity 5.2.3 Rising Government Initiatives in Smart Education and E-learning 5.3 Market Restraints 5.3.1 High Cost of Producing and Maintaining E-learning Content 5.3.2 Need for Designing E-learning Courses for Different Generations 5.4 Market Opportunities 5.4.1 Increasing Use of AR & VR Applications 5.4.2 Growing Trend of Personalized E-learning 5.5 Future Trends 5.5.1 Surging Use of AI and Machine Learning in E-learning 5.6 Impact of Drivers and Restraints: 6. E-Learning Market - Regional Market Analysis 6.1 E-Learning Market Revenue (US$ Million), 2022 – 2030 6.2 E-Learning Market Forecast and Analysis 7. E-Learning Market Analysis - Delivery Mode 7.1 Online 7.1.1 Overview 7.1.2 Online Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million) 7.2 LMS 7.2.1 Overview 7.2.2 LMS Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million) 7.3 Mobile 7.3.1 Overview 7.3.2 Mobile Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million) 7.4 Others 7.4.1 Overview 7.4.2 Others Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million) 8. E-Learning Market Analysis - Learning Mode 8.1 Instructor Led 8.1.1 Overview 8.1.2 Instructor Led Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million) 8.2 Self-Paced 8.2.1 Overview 8.2.2 Self-Paced Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million) 9. E-Learning Market Analysis – End User 9.1 Academic 9.1.1 Overview 9.1.2 Academic Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million) 9.1.2.1 Higher Institution 9.1.2.1.1 Overview 9.1.2.1.2 Higher Institution Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million) 9.1.2.2 K-12 9.1.2.2.1 Overview 9.1.2.2.2 K-12 Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million) 9.2 Corporate 9.2.1 Overview 9.2.2 Corporate Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million) 10. E-Learning Market – Regional Analysis 10.1 Overview 10.1.1 Middle East & Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country 10.1.1.1 Middle East & Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country 10.1.1.2 UAE E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) 10.1.1.2.1 UAE E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode 10.1.1.2.2 UAE E-Learning Market Breakdown by Learning Mode 10.1.1.2.3 UAE E-Learning Market Breakdown by End User 10.1.1.2.3.1 UAE E-Learning Market Breakdown by Academics 10.1.1.3 Saudi Arabia E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) 10.1.1.3.1 Saudi Arabia E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode 10.1.1.3.2 Saudi Arabia E-Learning Market Breakdown by Learning Mode 10.1.1.3.3 Saudi Arabia E-Learning Market Breakdown by End User 10.1.1.3.3.1 Saudi Arabia E-Learning Market Breakdown by Academics 10.1.1.4 Egypt E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) 10.1.1.4.1 Egypt E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode 10.1.1.4.2 Egypt E-Learning Market Breakdown by Learning Mode 10.1.1.4.3 Egypt E-Learning Market Breakdown by End User 10.1.1.4.3.1 Egypt E-Learning Market Breakdown by Academics 10.1.1.5 Jordan E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) 10.1.1.5.1 Jordan E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode 10.1.1.5.2 Jordan E-Learning Market Breakdown by Learning Mode 10.1.1.5.3 Jordan E-Learning Market Breakdown by End User 10.1.1.5.3.1 Jordan E-Learning Market Breakdown by Academics 10.1.1.6 Qatar E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) 10.1.1.6.1 Qatar E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode 10.1.1.6.2 Qatar E-Learning Market Breakdown by Learning Mode 10.1.1.6.3 Qatar E-Learning Market Breakdown by End User 10.1.1.6.3.1 Qatar E-Learning Market Breakdown by Academics 10.1.1.7 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) 10.1.1.7.1 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode 10.1.1.7.2 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Breakdown by Learning Mode 10.1.1.7.3 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Breakdown by End User 10.1.1.7.3.1 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Breakdown by Academics 11. E-Learning Market – Impact of COVID-19 Pandemic 11.1 Pre & Post Covid-19 Impact 12. Competitive Landscape 12.1 Heat Map Analysis by Key Players 12.2 Company Positioning & Concentration 13. Industry Landscape 13.1 Overview 13.2 Market Initiative 13.3 Product Development 13.4 Mergers & Acquisitions 14. Company Profiles 14.1 Adobe Inc 14.1.1 Key Facts 14.1.2 Business Description 14.1.3 Products and Services 14.1.4 Financial Overview 14.1.5 SWOT Analysis 14.1.6 Key Developments 14.2 Citrix Systems Inc 14.2.1 Key Facts 14.2.2 Business Description 14.2.3 Products and Services 14.2.4 Financial Overview 14.2.5 SWOT Analysis 14.2.6 Key Developments 14.3 Coursera Inc 14.3.1 Key Facts 14.3.2 Business Description 14.3.3 Products and Services 14.3.4 Financial Overview 14.3.5 SWOT Analysis 14.3.6 Key Developments 14.4 Oracle Corp 14.4.1 Key Facts 14.4.2 Business Description 14.4.3 Products and Services 14.4.4 Financial Overview 14.4.5 SWOT Analysis 14.5 SAP SE 14.5.1 Key Facts 14.5.2 Business Description 14.5.3 Products and Services 14.5.4 Financial Overview 14.5.5 SWOT Analysis 14.5.6 Key Developments 14.6 Udemy Inc 14.6.1 Key Facts 14.6.2 Business Description 14.6.3 Products and Services 14.6.4 Financial Overview 14.6.5 SWOT Analysis 14.7 Little Thinking Minds Co LLC 14.7.1 Key Facts 14.7.2 Business Description 14.7.3 Products and Services 14.7.4 Financial Overview 14.7.5 SWOT Analysis 14.7.6 Key Developments 14.8 Synkers FZ-LLC 14.8.1 Key Facts 14.8.2 Business Description 14.8.3 Products and Services 14.8.4 Financial Overview 14.8.5 SWOT Analysis 14.8.6 Key Developments 14.9 Lamsa FZ LLC 14.9.1 Key Facts 14.9.2 Business Description 14.9.3 Products and Services 14.9.4 Financial Overview 14.9.5 SWOT Analysis 14.9.6 Key Developments 14.10 Udacity Inc 14.10.1 Key Facts 14.10.2 Business Description 14.10.3 Products and Services 14.10.4 Financial Overview 14.10.5 SWOT Analysis 14.10.6 Key Developments 15. Appendix 15.1 About the Insight Partners 15.2 Word Index
SummaryThe MENA E-learning Market size is expected to reach US$ 35.76 billion by 2030 from Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. Introduction 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance 1.2 Market Segmentation 2. Executive Summary 2.1 Key Insights 2.2 Market Attractiveness 3. Research Methodology 3.1 Coverage 3.2 Secondary Research 3.3 Primary Research 4. E-Learning Market Landscape 4.1 Overview 4.2 PEST Analysis 4.3 Ecosystem Analysis 4.3.1 List of Vendors in Value Chain 4.4 Premium Insights 4.4.1 Comparison of MENA market with the US and European Markets 5. E-Learning Market - Key Industry Dynamics 5.1 E-Learning Market - Key Industry Dynamics 5.2 Market Drivers 5.2.1 Ease of Tracking Student Performance and Maintaining a Centralized Student Database 5.2.2 Increasing Demand for Connected Devices and Growing Internet Connectivity 5.2.3 Rising Government Initiatives in Smart Education and E-learning 5.3 Market Restraints 5.3.1 High Cost of Producing and Maintaining E-learning Content 5.3.2 Need for Designing E-learning Courses for Different Generations 5.4 Market Opportunities 5.4.1 Increasing Use of AR & VR Applications 5.4.2 Growing Trend of Personalized E-learning 5.5 Future Trends 5.5.1 Surging Use of AI and Machine Learning in E-learning 5.6 Impact of Drivers and Restraints: 6. E-Learning Market - Regional Market Analysis 6.1 E-Learning Market Revenue (US$ Million), 2022 – 2030 6.2 E-Learning Market Forecast and Analysis 7. E-Learning Market Analysis - Delivery Mode 7.1 Online 7.1.1 Overview 7.1.2 Online Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million) 7.2 LMS 7.2.1 Overview 7.2.2 LMS Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million) 7.3 Mobile 7.3.1 Overview 7.3.2 Mobile Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million) 7.4 Others 7.4.1 Overview 7.4.2 Others Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million) 8. E-Learning Market Analysis - Learning Mode 8.1 Instructor Led 8.1.1 Overview 8.1.2 Instructor Led Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million) 8.2 Self-Paced 8.2.1 Overview 8.2.2 Self-Paced Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million) 9. E-Learning Market Analysis – End User 9.1 Academic 9.1.1 Overview 9.1.2 Academic Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million) 9.1.2.1 Higher Institution 9.1.2.1.1 Overview 9.1.2.1.2 Higher Institution Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million) 9.1.2.2 K-12 9.1.2.2.1 Overview 9.1.2.2.2 K-12 Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million) 9.2 Corporate 9.2.1 Overview 9.2.2 Corporate Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million) 10. E-Learning Market – Regional Analysis 10.1 Overview 10.1.1 Middle East & Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country 10.1.1.1 Middle East & Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country 10.1.1.2 UAE E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) 10.1.1.2.1 UAE E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode 10.1.1.2.2 UAE E-Learning Market Breakdown by Learning Mode 10.1.1.2.3 UAE E-Learning Market Breakdown by End User 10.1.1.2.3.1 UAE E-Learning Market Breakdown by Academics 10.1.1.3 Saudi Arabia E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) 10.1.1.3.1 Saudi Arabia E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode 10.1.1.3.2 Saudi Arabia E-Learning Market Breakdown by Learning Mode 10.1.1.3.3 Saudi Arabia E-Learning Market Breakdown by End User 10.1.1.3.3.1 Saudi Arabia E-Learning Market Breakdown by Academics 10.1.1.4 Egypt E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) 10.1.1.4.1 Egypt E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode 10.1.1.4.2 Egypt E-Learning Market Breakdown by Learning Mode 10.1.1.4.3 Egypt E-Learning Market Breakdown by End User 10.1.1.4.3.1 Egypt E-Learning Market Breakdown by Academics 10.1.1.5 Jordan E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) 10.1.1.5.1 Jordan E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode 10.1.1.5.2 Jordan E-Learning Market Breakdown by Learning Mode 10.1.1.5.3 Jordan E-Learning Market Breakdown by End User 10.1.1.5.3.1 Jordan E-Learning Market Breakdown by Academics 10.1.1.6 Qatar E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) 10.1.1.6.1 Qatar E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode 10.1.1.6.2 Qatar E-Learning Market Breakdown by Learning Mode 10.1.1.6.3 Qatar E-Learning Market Breakdown by End User 10.1.1.6.3.1 Qatar E-Learning Market Breakdown by Academics 10.1.1.7 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) 10.1.1.7.1 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode 10.1.1.7.2 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Breakdown by Learning Mode 10.1.1.7.3 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Breakdown by End User 10.1.1.7.3.1 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Breakdown by Academics 11. E-Learning Market – Impact of COVID-19 Pandemic 11.1 Pre & Post Covid-19 Impact 12. Competitive Landscape 12.1 Heat Map Analysis by Key Players 12.2 Company Positioning & Concentration 13. Industry Landscape 13.1 Overview 13.2 Market Initiative 13.3 Product Development 13.4 Mergers & Acquisitions 14. Company Profiles 14.1 Adobe Inc 14.1.1 Key Facts 14.1.2 Business Description 14.1.3 Products and Services 14.1.4 Financial Overview 14.1.5 SWOT Analysis 14.1.6 Key Developments 14.2 Citrix Systems Inc 14.2.1 Key Facts 14.2.2 Business Description 14.2.3 Products and Services 14.2.4 Financial Overview 14.2.5 SWOT Analysis 14.2.6 Key Developments 14.3 Coursera Inc 14.3.1 Key Facts 14.3.2 Business Description 14.3.3 Products and Services 14.3.4 Financial Overview 14.3.5 SWOT Analysis 14.3.6 Key Developments 14.4 Oracle Corp 14.4.1 Key Facts 14.4.2 Business Description 14.4.3 Products and Services 14.4.4 Financial Overview 14.4.5 SWOT Analysis 14.5 SAP SE 14.5.1 Key Facts 14.5.2 Business Description 14.5.3 Products and Services 14.5.4 Financial Overview 14.5.5 SWOT Analysis 14.5.6 Key Developments 14.6 Udemy Inc 14.6.1 Key Facts 14.6.2 Business Description 14.6.3 Products and Services 14.6.4 Financial Overview 14.6.5 SWOT Analysis 14.7 Little Thinking Minds Co LLC 14.7.1 Key Facts 14.7.2 Business Description 14.7.3 Products and Services 14.7.4 Financial Overview 14.7.5 SWOT Analysis 14.7.6 Key Developments 14.8 Synkers FZ-LLC 14.8.1 Key Facts 14.8.2 Business Description 14.8.3 Products and Services 14.8.4 Financial Overview 14.8.5 SWOT Analysis 14.8.6 Key Developments 14.9 Lamsa FZ LLC 14.9.1 Key Facts 14.9.2 Business Description 14.9.3 Products and Services 14.9.4 Financial Overview 14.9.5 SWOT Analysis 14.9.6 Key Developments 14.10 Udacity Inc 14.10.1 Key Facts 14.10.2 Business Description 14.10.3 Products and Services 14.10.4 Financial Overview 14.10.5 SWOT Analysis 14.10.6 Key Developments 15. Appendix 15.1 About the Insight Partners 15.2 Word Index
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート
The Insight Partners社の技術・情報・通信分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(online)の最新刊レポート
よくあるご質問The Insight Partners社はどのような調査会社ですか?The Insight Partnersはインドに本社を置く調査会社です。経験豊富な専門家チームを通じて、お客様に最適な調査と分析を提供することに専念しています。幅広い分野をカバーしていますがヘルスケ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/18 10:27 154.74 円 162.88 円 199.42 円 |