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欧州冷凍食品市場、予測、COVID-19の影響、業界動向、製品別、カテゴリー別、成長、機会企業分析


Europe Frozen Food Market, Forecast, Impact of COVID-19, Industry Trends, by Product, Category, Growth, Opportunity Company Analysis

冷凍食品とは、調理済み食品、魚介類、肉・鶏肉、果物・野菜などを低温で冷凍・保存し、保存期間を延ばしたもので、風味、栄養、色を保持するために使用される。冷凍食品の主な目的は、消費者が調理を容易にす... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2021年8月15日 US$2,290
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サマリー

冷凍食品とは、調理済み食品、魚介類、肉・鶏肉、果物・野菜などを低温で冷凍・保存し、保存期間を延ばしたもので、風味、栄養、色を保持するために使用される。冷凍食品の主な目的は、消費者が調理を容易にすると同時に、保存期間を延長することです。冷凍食品は、家庭やレストランでの食事の準備や提供に欠かせないものと考えられています。Renub Research社によると、欧州の冷凍食品市場は、2027年までに1,241億米ドルに達する見込みです。

欧州の冷凍食品市場は、冷凍調理済み食品、冷凍肉、冷凍魚、魚介類、鶏肉、冷凍野菜、果物、その他に分類されます。ヨーロッパの人々の間では、冷凍調理済み食品が人気です。これは、消費者が簡単に調理できる食品を好むようになったためで、これが間接的に、時間や手間のかからない冷凍製品の需要拡大につながり、この地域の需要をさらに押し上げることになっています。

ヨーロッパにおける冷凍食品の需要は、準備に時間がかからないため、増加する女性労働者に人気を博しています。冷凍食品にはいくつかの種類がありますが、消費者の消費習慣が急速に変化しているため、多くの消費者が冷凍食品に切り替えるでしょう。フードチェーン、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストアが急速に発展し、簡単に入手できるようになったことで、商品の品質が向上し、同時に欧州の冷凍食品産業の原動力として働いています。当社の調査によると、ヨーロッパの冷凍食品産業は、2020年から2027年にかけて5.15%のCAGRで成長すると考えられています。

また、すぐに食べられる食品の人気が高まっていることも、欧州の冷凍食品業界を後押ししています。ライフスタイルの変化に応じて変化するお客様の嗜好は、欧州市場拡大の重要なドライバーの一つです。特に、確立された都市や地域のセクターは、この傾向を普及させる上で重要な役割を果たしています。欧州の冷凍食品市場の成長にとってもう一つ重要なのは、冷凍食品の安全性に関する規制の強化と、主要メーカーによる対策です。

欧州地域では、生活水準の向上とより便利なライフスタイルへの移行により、英国で冷凍食品の需要が劇的に増加しています。製品の品質保持、認証/ラベル、製品の魅力を高めるための政府の厳しい規制が、この市場の拡大を後押ししています。この地域では、ドイツの冷凍食品ビジネスが大きな成長ドライバーになると予想されています。ドイツの冷凍食品ビジネスの台頭は、冷凍肉や魚介類の需要の高まりによって促進されています。本レポートによると、欧州の冷凍食品市場規模は、2020年に873億米ドルとなりました。

COVID-19 ヨーロッパの冷凍食品市場規模への影響
COVID-19の開始以来、冷凍食品業界は着実に成長しています。この成長の主な理由は、人々が保存期間の長い食品に惹かれていることです。さらに、ヨーロッパ地域では、消費者が食品を備蓄していることから、冷凍食品、特に冷凍調理済み食品の売上が増加しています。また、冷凍食品は、ロックダウンされたレストランに行けないときに調理をしなくて済むという点で、お客様にアピールしています。

欧州の冷凍食品産業が直面する課題
欧州の冷凍食品産業の成長は、生鮮食品の消費量の増加によって妨げられています。また、冷凍食品には、心臓病、糖尿病、高血圧などの副作用につながるという誤解があります。欧州の冷凍食品市場は、維持費や輸送費が高いため、緩やかな成長が見込まれています。適切な供給ができないことは、冷凍食品分野が直面する最も深刻な問題の一つです。

Renub Researchの最新レポート「欧州の冷凍食品市場、製品別(冷凍インスタント食品、冷凍魚介類、冷凍肉・鶏肉、冷凍果物・野菜、その他)、製品カテゴリー別(原材料、半調理品・インスタント食品)の予測」は以下の通りです。国別(イギリス、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン)、流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンラインチャネル、その他)、企業別(General Mills、Kellogg's、Cargil、Nestle)」では、欧州の冷凍食品業界に関する包括的な情報を提供しています。

製品-5つの視点からの市場の内訳
1.冷凍インスタント食品
2.冷凍魚介類
3.冷凍肉・鶏肉
4.冷凍フルーツ・野菜
5.その他

製品カテゴリー - 3つの視点から見た市場の内訳
1.原材料
2.ハーフクックド
3.すぐに食べられるもの

国 - 6つの視点から見た市場の内訳
1.U.K
2.ドイツ
3.フランス
4.イタリア
5.スペイン
6.その他のヨーロッパ諸国

流通経路 - 4つの視点から見た市場の内訳
1.スーパーマーケットとハイパーマーケット
2.コンビニエンスストア
3.オンラインチャネル
4.その他

全企業を3つの視点でカバー
- 概要
- 最近の動向
- 売上高

企業分析
1.ゼネラル・ミルズ
2.ケロッグ社
3.カーギル
4.ネスレ



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目次

1.はじめに

2.研究方法論

3.エグゼクティブ・サマリー

4.マーケットダイナミクス

4.1 成長ドライバー
4.2 チャレンジ

5.欧州の冷凍食品市場規模

6.ヨーロッパの冷凍食品市場のマーケットシェア
6.1 製品別
6.2 タイプ別
6.3 国別
6.4 アプリケーション別

7.製品 - 欧州の冷凍食品市場
7.1 冷凍調理済み食品
7.2 冷凍魚介類
7.3 冷凍肉・鶏肉
7.4 冷凍果物・野菜
7.5 その他

8.タイプ別 - 欧州の冷凍食品市場
8.1 原材料
8.2 半調理品
8.3 レディートゥーイート

9.国別 - ヨーロッパの冷凍食品市場
9.1 イギリス
9.2 ドイツ
9.3 フランス
9.4 イタリア
9.5 スペイン
9.6 その他

10.アプリケーション - 欧州の冷凍食品市場
10.1 カプセルパック冷凍
10.2 超音波冷凍技術
10.3 高圧冷凍
10.4 その他

11.企業分析
11.1 General Mills
11.1.1 概要
11.1.2 最近の開発状況
11.1.3 ファイナンシャル・インサイト

11.2 Kellogg's社
11.2.1 概要
11.2.2 最近の開発状況
11.2.3 ファイナンシャル・インサイト

11.3 Cargill
11.3.1 概要
11.3.2 最近の開発状況
11.3.3 ファイナンシャル・インサイト

11.4 Nestle
11.4.1 概要
11.4.2 最近の開発状況
11.4.3 ファイナンシャル・インサイト

表-01:欧州冷凍食品市場の製品別シェア(%)、2017年~2020年
表-02:予測 - 欧州の冷凍食品市場の製品別シェア(%)、2021年~2027年
表-03:ヨーロッパの冷凍食品市場のタイプ別シェア(%)、2017年 - 2020年
表-04:表-04: 欧州の冷凍食品市場のタイプ別シェア(%)、2021年~2027年の予測
表-05:欧州の冷凍食品市場の国別シェア(%)、2017年 - 2020年
表-06: 国別冷凍食品市場シェア(%)、2017年 - 2020年予測:欧州の冷凍食品市場の国別シェア(%)、2021年~2027年
表-07:欧州の冷凍食品市場の用途別シェア(%)、2017年 - 2020年
表-08:予測: - ヨーロッパの冷凍食品市場の用途別シェア(%)、2021年~2027年

図1: 欧州の冷凍食品市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図2: 予測 - ヨーロッパの冷凍食品市場 (百万米ドル)、2021年 - 2027年
図3: 製品タイプ別 - 冷凍調理済み食品市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図4:製品タイプ別-冷凍調理済み食品市場(百万米ドル)、2021年~2027年の予測
図5:製品タイプ別-冷凍魚介類市場(百万米ドル)、2017年~2020年
図6:製品タイプ別-冷凍魚介類市場(百万米ドル)の予測、2021年~2027年
図7:製品タイプ別-冷凍肉・鶏肉市場(百万米ドル)、2017年~2020年
図8:製品タイプ別-冷凍肉・鶏肉市場(百万米ドル)の予測、2021年~2027年
図9:製品タイプ別-冷凍果物・野菜市場(百万米ドル)、2017年~2020年
図10:製品タイプ別-冷凍果物・野菜市場(百万米ドル)の予測、2021年~2027年
図11:製品タイプ別-その他市場(百万米ドル)、2017年~2020年
図12:製品種別-その他市場(百万米ドル)の予測、2021年~2027年
図13:製品カテゴリー-原材料市場(百万米ドル)、2017年~2020年
図14:製品種別-原材料市場(百万米ドル)の予測、2021年~2027年
図15:製品カテゴリー-半調理品市場(百万米ドル)、2017年~2020年
図16:製品カテゴリー-ハーフクックド市場(百万米ドル)の予測、2021年~2027年
図17:製品カテゴリー-調理済み市場(百万米ドル)、2017年~2020年
図18:製品カテゴリー-即席料理市場(百万米ドル)の予測、2021年~2027年
図19:イギリス-U.K.市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図20:イギリス-U.K.市場(百万米ドル)の予測、2021年~2027年
図21:ドイツ - ドイツ市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図22:ドイツ - ドイツ市場予測(百万米ドル)、2021年~2027年
図23:フランス - フランス市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図24:フランス - フランス市場予測(百万米ドル)、2021年~2027年
図25:イタリア - イタリア市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図26:図27:イタリア-イタリア市場(百万米ドル)、2021年〜2027年予測
図27:スペイン - スペイン市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図28:スペイン - スペイン市場予測(百万米ドル)、2021年〜2027年
図29:ヨーロッパの残りの地域-ヨーロッパの残りの地域市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図30: ヨーロッパの残りの地域欧州の残りの地域-欧州の残りの地域市場(百万米ドル)の予測、2021年〜2027年
図31:流通チャネル - スーパーマーケット・ハイパーマーケット市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図32:流通チャネル-スーパーマーケットおよびハイパーマーケット市場(百万米ドル)の予測、2021年~2027年
図33:流通チャネル - コンビニエンスストア市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図34:流通チャネル-コンビニエンスストア市場(Million US$)、2017年 - 2020年図34:流通チャネル-コンビニエンスストア市場予測(百万米ドル)、2021年~2027年
図35:図35:流通チャネル-オンラインチャネル市場(百万米ドル)、2017年~2020年
図36:流通チャネル-オンラインチャネル市場(Million US$)、2017年~2020年図36:流通チャネル-オンラインチャネル市場(百万米ドル)予測、2021年~2027年
図37:流通チャンネル-その他市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図38:図38:流通チャネル-その他市場(百万米ドル)予測、2021年~2027年
図39:図39:ゼネラル・ミルズ - グローバル財務インサイト(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図40:General Mills社-グローバル・ファイナンシャル・インサイト(百万米ドル)、2017年 - 2020年図40:ゼネラル・ミルズ社-グローバル・ファイナンシャル・インサイト(百万米ドル)の予測、2021年~2027年
図41.ケロッグ社-グローバル財務インサイト(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図42:図42:ケロッグ社-グローバル財務インサイト(百万米ドル)の予測、2021年~2027年
図43:カーギル社-グローバル・ファイナンシャル・インサイト(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図44:カーギル社-グローバル・ファイナンシャル・インサイト(百万米ドル)の予測、2021年~2027年
図45:ネスレ-グローバル・ファイナンシャル・インサイト(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図46:ネスレ-グローバル・ファイナンシャル・インサイト(百万米ドル)の予測、2021年~2027年

 

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Summary

Frozen foods said ready meals, seafoods, meat & poultry, fruits and vegetables frozen and preserved at low temperatures for longer shelf life and used to preserve and keep their flavour, nutrition, and colour. The primary goal of frozen meals is to make cooking easier for consumers while also extending its shelf life. It is regarded as an essential part of the meal preparation or serving in homes or restaurants. According to Renub Research, Europe Frozen Food Market is expected to reach US$ 124.1 Billion by 2027.

Europe Frozen food market is segmented into frozen ready meals, frozen meat, frozen fish, seafood, poultry, frozen vegetables, fruits and others. Thereon, frozen ready meals are popular among European people. This is due to the increasing consumer choice toward easy to prepare foods, which indirectly favors the increasing demand for frozen products, requiring less time and effort and further boosting the demand in this region.

The demand for Frozen Food in Europe is growing as it takes less time to prepare, so it’s gaining popularity in the growing female workforce. There are several types of frozen meals accessible, and due to rapid changes in consumer consumption habits, many consumers will switch to Frozen Food products. The fast development of food chains, supermarkets, hypermarkets and convenience stores, and the easy availability has improved the quality of products and, at the same time, worked as a driving force for the European Frozen Food industry. As per our research study, the Europe Frozen Food Industry will grow with a CAGR of 5.15% from 2020-2027.

The rising popularity of ready-to-eat foods is also propelling the European frozen food industry. Customer tastes and preferences altering in response to lifestyle changes are one of the key drivers of European market expansion. The established urban and regional sectors, in particular, have played a significant role in popularizing this tendency. Another crucial consideration for the growth of the European Frozen Food market is the increasing regulation regarding frozen food safety and measures taken by major manufacturers.

In the European region, the demand for frozen food in the UK has risen dramatically due to a rise in living standards and the shift to a more convenient lifestyle. The tight government restrictions to preserve product quality, certifications/labels, and make products more appealing are bolstering the expansion of this market. The frozen food business in Germany is expected to be a significant growth driver in the region. The rise of the German frozen food business is fueled by rising demand for frozen meat and seafoods. According to this report, Europe Frozen Food Market Size was worth US$ 87.3 Billion in 2020.

COVID-19 Impact on Europe Frozen Food Market Size
Since COVID-19 began, the frozen food industry has seen steady growth. The primary reason for this growth is that people have gravitated towards foods with longer shelf lives. Furthermore, sales of frozen foods in the European region, especially frozen ready meals, have increased, as consumers are stockpiling food products. Frozen foods also appealed to customers as it helps them avoid cooking when they cannot visit restaurants in lockdown.

Challenges faced by European Frozen Food Industry
The growth of the European frozen food industry has been hampered by rising fresh food consumption. Besides, there is also a misconception about frozen food that it leads to adverse side effects, such as heart disease, diabetes and high blood pressure. The European frozen food market is expected to grow slowly due to high maintenance and shipping expenses. The lack of appropriate supply is one of the most serious issues confronting the frozen food sector.

Renub Research new report titled “Europe Frozen Food Market, Forecast by Product (Frozen Ready Meals, Frozen Fish and Seafood, Frozen Meat and Poultry, Frozen Fruits and Vegetables, Others), Product Category (Raw Materials, Half-Cooked & Ready to Eat), Country (United Kingdom, Germany, France, Italy & Spain), Distribution Channel (Supermarkets & Hypermarkets, Convenience Stores, Online Channels, Others), Company (General Mills, Kellogg’s, Cargil & Nestle)" provides comprehensive details about Europe Frozen Food Industry.

Product – Market breakup from 5 viewpoints
1. Frozen Ready Meals
2. Frozen Fish and Seafood
3. Frozen Meat and Poultry
4. Frozen Fruits and Vegetables
5. Others

Product Category – Market breakup from 3 viewpoints
1. Raw Material
2. Half- Cooked
3. Ready-To-Eat

Country - Market breakup from 6 viewpoints
1. U.K
2. Germany
3. France
4. Italy
5. Spain
6. Rest of Europe

Distribution Channel - Market breakup from 4 viewpoints
1. Supermarkets & Hypermarkets
2. Convenience Stores
3. Online Channels
4. Others

All companies have been covered from 3 viewpoints
• Overviews
• Recent Developments
• Revenues

Company Analysis
1. General Mills
2. Kellogg’s Company
3. Cargill
4. Nestle



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges

5. Europe Frozen Food Market Market

6. Market Share – Europe Frozen Food Market

6.1 By Product
6.2 By Type
6.3 By Country
6.4 By Application

7. Product – Europe Frozen Food Market
7.1 Frozen ready meals
7.2 Frozen fish and seafood
7.3 Frozen meat and poultry
7.4 Frozen fruits and vegetables
7.5 Others

8. Type – Europe Frozen Food Market
8.1 Raw Material
8.2 Half- Cooked
8.3 Ready-To-Eat

9. Country – Europe Frozen Food Market
9.1 U.K
9.2 Germany
9.3 France
9.4 Italy
9.5 Spain
9.6 Others

10. Application – Europe Frozen Food Market
10.1 Capsule Packed Freezing
10.2 Ultrasonic Frozen Technology
10.3 High Pressure Freezing
10.4 Others

11. Company Analysis
11.1 General Mills
11.1.1 Overview
11.1.2 Recent Development
11.1.3 Financial Insight

11.2 Kellogg’s Company
11.2.1 Overview
11.2.2 Recent Development
11.2.3 Financial Insight

11.3 Cargill
11.3.1 Overview
11.3.2 Recent Development
11.3.3 Financial Insight

11.4 Nestle
11.4.1 Overview
11.4.2 Recent Development
11.4.3 Financial Insight

Table-01: Europe Frozen Food Market Share by Product (Percent), 2017 – 2020
Table-02: Forecast for – Europe Frozen Food Market Share by Product (Percent), 2021 – 2027
Table-03: Europe Frozen Food Market Share by Type (Percent), 2017 – 2020
Table-04: Forecast for – Europe Frozen Food Market Share by Type (Percent), 2021 – 2027
Table-05: Europe Frozen Food Market Share by Country (Percent), 2017 – 2020
Table-06: Forecast for – Europe Frozen Food Market Share by Country (Percent), 2021 – 2027
Table-07: Europe Frozen Food Market Share by Application (Percent), 2017 – 2020
Table-08: Forecast for – Europe Frozen Food Market Share by Application (Percent), 2021 – 2027

Figure 1: Europe Frozen Food Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 2: Forecast for – Europe Frozen Food Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 3: Product Type – Frozen ready meals Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 4: Product Type – Forecast for Frozen ready meals Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 5: Product Type – Frozen fish and seafood Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 6: Product Type – Forecast for Frozen fish and seafood Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 7: Product Type – Frozen meat and poultry Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 8: Product Type – Forecast for Frozen meat and poultry Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 9: Product Type – Frozen fruits and vegetables Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 10: Product Type – Forecast for Frozen fruits and vegetables Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 11: Product Type – Others Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 12: Product Type – Forecast for Others Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 13: Product Category – Raw Material Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 14: Product Category – Forecast for Raw Material Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 15: Product Category – Half- Cooked Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 16: Product Category – Forecast for Half- Cooked Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 17: Product Category – Ready-To-Eat Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 18: Product Category – Forecast for Ready-To-Eat Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 19: U.K – U.K Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 20: U.K – Forecast for U.K Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 21: Germany – Germany Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 22: Germany – Forecast for Germany Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 23: France – France Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 24: France – Forecast for France Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 25: Italy – Italy Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 26: Italy – Forecast for Italy Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 27: Spain – Spain Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 28: Spain – Forecast for Spain Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 29: Rest of Europe – Rest of Europe Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 30: Rest of Europe – Forecast for Rest of Europe Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 31: Distribution Channel – Supermarkets & Hypermarkets Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 32: Distribution Channel – Forecast for Supermarkets & Hypermarkets Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 33: Distribution Channel – Convenience Stores Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 34: Distribution Channel – Forecast for Convenience Stores Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 35: Distribution Channel – Online Channels Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 36: Distribution Channel – Forecast for Online Channels Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 37: Distribution Channel – Others Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure 38: Distribution Channel – Forecast for Others Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure 39: General Mills – Global Financial Insight (Million US$), 2017 – 2020
Figure 40: General Mills – Forecast for Global Financial Insight (Million US$), 2021 – 2027
Figure 41: Kellogg’s Company – Global Financial Insight (Million US$), 2017 – 2020
Figure 42: Kellogg’s Company – Forecast for Global Financial Insight (Million US$), 2021 – 2027
Figure 43: Cargill – Global Financial Insight (Million US$), 2017 – 2020
Figure 44: Cargill – Forecast for Global Financial Insight (Million US$), 2021 – 2027
Figure 45: Nestle – Global Financial Insight (Million US$), 2017 – 2020
Figure 46: Nestle – Forecast for Global Financial Insight (Million US$), 2021 – 2027

 

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