日本のペットフード市場、予測、COVID-19の影響、業界動向、動物タイプ別(ドッグフード、キャットフード)、成長、オポチュニティ企業分析
Japan Pet Food Market, Forecast, Impact of COVID-19, Industry Trends, by Animal Type (Dog & Cat Food), Growth, Opportunity Company Analysis
近年、日本では少子高齢化、都市化、核家族化、単身世帯の増加、子供のいない世帯の増加など、急激な人口動態の変化が起きています。これらの要因により、日本ではペットの里親が増加しています。日本の人口の... もっと見る
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サマリー
近年、日本では少子高齢化、都市化、核家族化、単身世帯の増加、子供のいない世帯の増加など、急激な人口動態の変化が起きています。これらの要因により、日本ではペットの里親が増加しています。日本の人口の中で最も人気のあるペットは、犬と猫です。日本のペットフード市場は成熟しており、歴史的に見ても成長は停滞しています。この調査レポートによると、日本のペットフード市場は2020年に34億米ドル。
歴史的に見て、犬の数は減少していますが、猫の数は増加しており、日本におけるペットとしての犬の数を上回っています。また、日本のペットフード市場が成長を遂げているのは、主に猫と犬の両方のペットフードカテゴリーでの堅調な売上によるものです。また、日本ではドライフードが主流であり、犬猫のペットフードではウェットフードが加速していることも特筆すべき傾向です。Renub Researchの予測によると、日本のペットフード市場規模は、2027年までに42億米ドルに達する見込みです。
新着情報
日本では、2021年4月にユニ・チャームがキャットフード製品「AllWell」を発売しました。世界初の「食物繊維配合技術」を謳う特許取得済みの処方を採用したレシピで、食事の逆流を抑えることができる。同ブランドは、逆流を抑えることで、猫がキャットフードに含まれるすべての栄養素を吸収することができ、栄養失調を防ぐことができるとしている。
UnicharmAllWellシリーズは、様々な年齢、ライフスタイル、機能的ニーズに応じたバリエーションが用意されています。吐き戻しによる栄養素の損失を防ぐことは、愛猫の健康や回復力を気遣う飼い主にとって大きな魅力となるだろう。
また、ペットフードの安全性への関心が高まっていることもあり、「メイド・イン・ジャパン」の製品がお客様に支持されています。一方、輸入ペットフードは、動物検疫の対象となり、ペットフード安全法を遵守する必要があります。当社の分析によると、日本のペットフード市場は、2020年から2027年にかけて年率3.06%で成長すると予測しています。
さらに、最も普及しているペットフードの流通チャネルには、店舗型小売、非店舗型小売(オンライン)、非小売チャネル(動物病院)があります。日本で最も普及しているペットフード製品の流通チャネルは、食品やペット製品に特化した店舗型小売業です。店舗型小売業は、一つの店舗で様々な商品を購入できるため、お客様に選ばれています。しかし、忙しいミレニアル世代の間では、E-コマースが着実に人気を集めています。また、COVID-19は、国内の市場が閉鎖され、消費者がオンライン購入チャネルを利用するようになったため、すべての流通チャネルの中で市場セグメントを拡大しました。
さらに、日本のペットフード市場は、激しい価格競争にさらされています。このような価格競争により、メーカーはさまざまな先進的なペットフードを発表しています。日本のペットフード市場の主なプレイヤーは、マース・インコーポレイテッド、ネスレピュリナペットフード、ロイヤルカナン、ヒルス・ペット・ニュートリションなどです。日本のペットフード市場では、新製品の開発や、小規模で革新的な製品ラインを持つ企業の合併・買収などが、最も採用されている戦略です。
COVID-19 日本のペットフード市場への影響
COVID-19の流行の中、ペットフード業界は、ペットフード市場に関連する企業の製造、加工、包装の動作を延期したことにより、市場に悪影響を与えました。これにより、製品の入手が制限され、2021年初頭のペットフード市場に支障をきたしています。
しかし、市場を牽引する主な要因は、ペットの人間化であり、ペットに人間の属性が付与され、同様に扱われています。この傾向により、予測期間中、ペットの健康、栄養、体重、総合的なウェルネスへの関心が高まると考えられます。さらに、この傾向により、メーカーは天然成分や有機成分を意識した高品質のフードを生産するようになると予想されます。
Renub Researchの最新レポート「日本のペットフード市場、動物タイプ別(犬用ペットフード、猫用ペットフード、その他のペットフード)、犬用ペットフード(ドライドッグフード、ウェットドッグフード、その他のドッグフード)、猫用ペットフード(ドライキャットフード、ウェットキャットフード、その他のキャットフード)、流通チャネル ドッグフード市場(店舗型小売業。ドッグフード市場(店舗型小売業、非店舗型小売業(オンライン)、非店舗型小売業(動物病院))、流通チャネル キャットフード市場(店舗型小売業、非店舗型小売業(オンライン)、非店舗型小売業(動物病院))、企業(Mars Incorporated、Nestle Purina Pet Food、Royal Canin、Hill's Pet Nutrition、Unicharm)」では、日本のペットフード業界の詳細な分析を行っています。
動物の種類-ペットフード市場は3つの視点からカバーされています。
1.犬用ペットフード
2.猫用ペットフード
3.その他のペットフード
犬用ペットフードは、さらに3つの視点から細分化されています。
1.ドライドッグフード
2.ドッグフード(ウェット
3.その他のドッグフード
猫用ペットフードは、さらに3つの視点から細分化されています。
1.ドライキャットフード
2.ウェットキャットフード
3.その他 キャットフード
流通チャネル - ドッグフード市場は、さらに3つの視点からセグメントされています。
1.店舗型小売業
2.非店舗型(オンライン)販売
3.非店舗型小売業(動物病院
流通チャネル - キャットフード市場は、3つの視点からさらに細分化されています。
1.店舗型小売業
2.非店舗型(オンライン)販売
3.非店舗型小売業(動物病院
会社の洞察
- 概要
- 最近の開発状況
対象となる会社
1.マース・インコーポレイテッド
2.Nestle Purina Pet Food
3.ロイヤルカナン
4.ヒルズペットニュートリション
5.ユニ・チャーム
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目次
1.はじめに
2.研究方法論
3.エグゼクティブ・サマリー
4.マーケットダイナミクス
4.1 ドライバー
4.2 チャレンジ
5.政策、規則、規制 - 日本のペットフード
5.1 ペットフードに課せられた規制
6.日本のペットフード
6.1 市場
6.2 ボリューム
7.シェア分析
7.1 マーケットシェア
7.1.1 犬用ペットフード
7.1.2 猫用ペットフード
7.2 数量シェア
7.2.1 犬用ペットフード
7.2.2 猫用ペットフード
8.アニマルタイプのペットフード市場
8.1 犬用ペットフード
8.1.1 ドライタイプのドッグフード
8.1.2 ウェットタイプのドッグフード
8.1.3 その他のドッグフード
8.2 猫用ペットフード
8.2.1 ドライキャットフード
8.2.2 ウェットタイプのキャットフード
8.2.3 その他のキャットフード
8.3 その他のペットフード
9.流通経路
9.1 日本のドッグフード市場
9.1.1 店舗型小売業
9.1.2 非店舗型小売業(オンライン
9.1.3 非店舗型チャネル(動物病院)
9.2 日本のキャットフード市場
9.2.1 店舗型小売業
9.2.2 非店舗型(オンライン)小売業
9.2.3 非店舗型チャネル(動物病院)
10.M&A(合併・買収)について
11.企業分析
11.1 株式会社マーズ
11.1.1 概要
11.1.2 最近の開発状況
11.2 ネスレピュリナペットフード
11.2.1 概要
11.2.2 最近の開発状況
11.3 ロイヤルカナン
11.3.1 概要
11.3.2 最近の開発状況
11.4 ヒルズペットニュートリション
11.4.1 概要
11.4.2 最近の開発状況
11.5 ユニ・チャーム
11.5.1 概要
11.5.2 最近の開発状況
表-01:日本ペットフード市場シェア(%)、2017年~2020年
表-02:予測 - 日本のペットフード市場シェア(%)、2021年~2027年
表-03:日本のペットフード数量シェア(パーセント)、2017年 - 2020年
表-04:予測 - 日本のペットフードの数量シェア(%)、2021年 - 2027年
図-01:日本のペットフード市場(Million US$)、2017年 - 2020年
図-02: 日本のペットフード市場(百万米ドル)、2017 - 2020年日本のペットフード市場(百万米ドル)の予測、2021年~2027年
Figure-03:日本のペットフード数量(メートルトン)、2017年 - 2020年
Figure-04:日本のペットフード数量(メートルトン)、2021年~2027年の予測
図-05:タイプ別 - 犬用ペットフード市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図-06:タイプ別-犬用ペットフード市場予測(百万米ドル)、2021年〜2027年
図-07:タイプ別-乾燥犬用ペットフード市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図-08:タイプ別-ドライ犬用ペットフード市場(百万米ドル)予測、2021年~2027年
図-09:タイプ別-ウェットドッグ用ペットフード市場(百万米ドル)、2017年-2020年
図-10:タイプ別-ウェットドッグペットフード市場予測(百万米ドル)、2021年~2027年
図-11:タイプ別-その他の犬用ペットフード市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図-12:タイプ別-その他の犬用ペットフード市場(百万米ドル)、2021年~2027年の予測
図-13:タイプ別-猫用ペットフード市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図-14:タイプ別-猫用ペットフード市場(百万米ドル)、2021年~2027年の予測
図-15:タイプ別-ドライ猫用ペットフード市場(百万米ドル)、2017年-2020年
図-16:タイプ別-ドライキャットペットフード市場予測(百万米ドル)、2021年~2027年
図-17:タイプ別-ウェット猫用ペットフード市場(百万米ドル)、2017年~2020年
図-18:タイプ別-ウェットキャットペットフード市場(百万米ドル)予測、2021年~2027年
図-19:タイプ別-その他の猫用ペットフード市場(百万米ドル)、2017年~2020年
図-20:タイプ別-その他の猫用ペットフード市場の予測(百万米ドル)、2021年~2027年
図-21:タイプ別-その他のペットフード市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図-22:タイプ別-その他のペットフード市場の予測(百万米ドル)、2021年~2027年
図-23:流通チャネル-犬用ペットフードの店舗型小売市場(Million US$)、2017年 - 2020年
図-24:図-24: 流通チャネル-犬用ペットフードストアベースの小売市場(百万米ドル)予測、2021年~2027年
図-25:流通チャネル-犬用ペットフードの非店舗型小売(オンライン)市場(百万米ドル)、2017年-2020年
図-26:図-26: 流通チャネル-犬用ペットフードの非店舗型小売(オンライン)市場(百万米ドル)予測、2021年~2027年
図-27:図-27: 流通チャンネル-犬用ペットフードの非店舗販売(動物病院)市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図-28:流通チャンネル-犬用ペットフード非小売チャンネル(動物病院)市場(百万米ドル)予測、2021年~2027年
図-29:流通チャネル-猫用ペットフードの店舗型小売市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図-30:流通チャネル-猫用ペットフードストアベースの小売市場(百万米ドル)の予測、2021年〜2027年
図-31:流通チャネル-猫用ペットフードの非店舗型小売(オンライン)市場(百万米ドル)、2017年-2020年
図-32:図-32: 流通チャネル-猫用ペットフード非店舗型小売(オンライン)市場(百万米ドル)予測、2021年~2027年
図-33:流通チャネル-猫用ペットフードの非店舗販売チャネル(動物病院)市場(百万米ドル)、2017年 - 2020年
図-34:流通チャネル-猫用ペットフードの非小売チャネル(動物病院)市場(百万米ドル)の予測、2021年~2027年
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Summary
In recent years, Japan is facing rapid demographic changes such as a declining birth rate, growing ageing population, urbanization, the trend towards a nuclear family, rising single-person households, and households with no kids. All these factors have led to an increase in pet adoptions in Japan. The most popular pets among the Japanese population includes dogs and cats. The pet food market in Japan matured, and the growth has remained stagnant since the historic period. According to this research report, Japan Pet Food Market was US$ 3.4 Billion in 2020.
While the number of dogs over the historical period has decreased, that of cats has increased, outnumbering dogs as a pet in Japan. In addition, the fact pet food market in Japan is achieving growth is mainly driven by solid sales in both cat & dog pet food categories. The other trends that deserve to be noted are that dry food is conventional in Japan, whilst wet food is also accelerating for both cats and dogs pet food. According to the projections made by Renub Research, Japan Pet Food Market Size is estimated to reach US$ 4.2 Billion by 2027.
Recent Launch
In Japan, April 2021 Unicharm launched AllWell cat food products. The recipes feature a patented formula that claims to be the world’s first ‘dietary fibre blending technology’ to reduce the regurgitation of meals. The brand claims that reducing regurgitation ensures that cats are able to absorb all of the nutrients present in the cat food, thus avoiding malnutrition.
The UnicharmAllWell range is available in variants appropriate to various ages, lifestyles, and functional needs. The prevention of regurgitation and consequent loss of vital nutrients could appeal strongly to cat owners concerned about the physical wellness and resilience of their cats.
In addition, coupled with the growing concerns over pet food safety, 'Made in Japan' products are winning customers' favour. In contrast, imported pet foods are subject to animal quarantine and must comply with Pet Food Safety Laws. As per our analysis, Japan Pet Food Market forecasted to grow at a CAGR of 3.06% from 2020 to 2027.
Moreover, the most popular pet food distribution channel includes store-based retailing, non-store retailing (online) and non-retail channels (veterinary clinics). The most widespread distribution channel for pet food products in Japan is store-based retailing, specializing in food or pet products. The store-based retailing is opted by customers as these shops provide a wide variety of products under one roof. However, E-commerce has become a steadily popular preference among busy Millennials. In addition, the COVID-19 has also hiked the market segment among all distribution channels as the markets in the country were shut and consumers were dealing in online purchase channel.
Furthermore, the Japanese pet food market is highly competitive with fierce price competition. The price war is pushing manufacturers to come out with different and advanced pet foods. The major players in the Japanese pet food market include Mars Incorporated, Nestle Purina Pet Food, Royal Canin and Hill's Pet Nutrition. Indeed, new product development, mergers & acquisitions of small established innovative product lines by the companies are the most adopted strategies in the market.
COVID-19 Impact on Japan Pet Food Market:
The pet food industry amidst the COVID-19 pandemic has adversely impacted the market due to the deferment of manufacturing, processing, and packaging motions of companies associated with the pet food market. This has emerged in the limited availability of products, thereby hampering the pet food market in early 2021.
However, the main driver for the market is the humanization of pets, wherein human attributes are ascribed to pets, and they are treated likewise. This trend will result in an increased focus on pet health, nutrition, weight, and overall wellness during the forecasted period. Furthermore, the trend is expected to force manufacturers to produce high-quality foods with an eye on natural and organic content.
Renub Research latest report “Japan Pet Food Market, By Animal Type (Dog Pet Food, Cat Pet Food and Others Pet Food), Dog Pet Food (Dry Dog Food, Wet Dog Food and Others Dog Food), Cat Pet Food (Dry Cat Food, Wet Cat Food and Others Cat Food), Distribution Channels Dog Food Market (Store-based Retailing, Non-Store Retailing (Online) and Non-Retail Channels (Veterinary Clinics)), Distribution Channels Cat Food Market (Store-based Retailing, Non-Store Retailing (Online) and Non-Retail Channels (Veterinary Clinics)), Companies (Mars Incorporated, Nestle Purina Pet Food, Royal Canin, Hill's Pet Nutrition and Unicharm)” provides a detailed analysis of Japan Pet Food Industry.
Animal Type - Pet Food Market has been covered from 3 viewpoints:
1. Dog Pet Food
2. Cat Pet Food
3. Others Pet Food
Dog Pet Food has been further sub-segmented from 3 viewpoints:
1. Dry Dog Food
2. Wet Dog Food
3. Others Dog Food
Cat Pet Food has been further sub-segmented from 3 viewpoints:
1. Dry Cat Food
2. Wet Cat Food
3. Others Cat Food
Distribution Channels - Dog Food Market has been further segmented from 3 viewpoints:
1. Store-based Retailing
2. Non-Store Retailing (Online)
3. Non-Retail Channels (Veterinary Clinics)
Distribution Channels - Cat Food Market has been further segmented from 3 viewpoints:
1. Store-based Retailing
2. Non-Store Retailing (Online)
3. Non-Retail Channels (Veterinary Clinics)
Company Insights:
• Overview
• Recent Development
Company Covered:
1. Mars Incorporated
2. Nestle Purina Pet Food
3. Royal Canin
4. Hill's Pet Nutrition
5. Unicharm
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Table of Contents
1. Introduction
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Market Dynamics
4.1 Drivers
4.2 Challenges
5. Policies, Rules & Regulation – Japan Pet Food
5.1 Regulations Imposed on Pet Food
6. Japan Pet Food
6.1 Market
6.2 Volume
7. Share Analysis
7.1 Market Share
7.1.1 Dog Pet Food
7.1.2 Cat Pet Food
7.2 Volume Share
7.2.1 Dog Pet Food
7.2.2 Cat Pet Food
8. Animal Type Pet Food Market
8.1 Dog Pet Food
8.1.1 Dry Dog Food
8.1.2 Wet Dog Food
8.1.3 Others Dog Food
8.2 Cat Pet Food
8.2.1 Dry Cat Food
8.2.2 Wet Cat Food
8.2.3 Others Cat Food
8.3 Others Pet Food
9. Distribution Channels
9.1 Japan Dog Food Market
9.1.1 Store-based Retailing
9.1.2 Non-Store Retailing (Online)
9.1.3 Non-Retail Channels (Veterinary Clinics)
9.2 Japan Cat Food Market
9.2.1 Store-based Retailing
9.2.2 Non-Store Retailing (Online)
9.2.3 Non-Retail Channels (Veterinary Clinics)
10. Mergers & Acquisitions
11. Company Analysis
11.1 Mars Incorporated
11.1.1 Overview
11.1.2 Recent Development
11.2 Nestle Purina Pet Food
11.2.1 Overview
11.2.2 Recent Development
11.3 Royal Canin
11.3.1 Overview
11.3.2 Recent Development
11.4 Hill's Pet Nutrition
11.4.1 Overview
11.4.2 Recent Development
11.5 Unicharm
11.5.1 Overview
11.5.2 Recent Development
Table-01: Japan Pet Food Market Share (Percent), 2017 – 2020
Table-02: Forecast for – Japan Pet Food Market Share (Percent), 2021 – 2027
Table-03: Japan Pet Food Volume Share (Percent), 2017 – 2020
Table-04: Forecast for – Japan Pet Food Volume Share (Percent), 2021 – 2027
Figure-01: Japan Pet Food Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-02: Forecast for – Japan Pet Food Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-03: Japan Pet Food Volume (Metric Tons), 2017 – 2020
Figure-04: Forecast for – Japan Pet Food Volume (Metric Tons), 2021 – 2027
Figure-05: Type – Dog Pet Food Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-06: Type – Forecast for Dog Pet Food Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-07: Type – Dry Dog Pet Food Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-08: Type – Forecast for Dry Dog Pet Food Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-09: Type – Wet Dog Pet Food Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-10: Type – Forecast for Wet Dog Pet Food Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-11: Type – Others Dog Pet Food Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-12: Type – Forecast for Others Dog Pet Food Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-13: Type – Cat Pet Food Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-14: Type – Forecast for Cat Pet Food Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-15: Type – Dry Cat Pet Food Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-16: Type – Forecast for Dry Cat Pet Food Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-17: Type – Wet Cat Pet Food Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-18: Type – Forecast for Wet Cat Pet Food Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-19: Type – Others Cat Pet Food Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-20: Type – For ecast for Others Cat Pet Food Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-21: Type – Others Pet Food Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-22: Type – Forecast for Others Pet Food Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-23: Distribution Channels – Dog Pet Food Store-based Retailing Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-24: Distribution Channels – Forecast for Dog Pet Food Store-based Retailing Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-25: Distribution Channels – Dog Pet Food Non-Store Retailing (Online) Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-26: Distribution Channels – Forecast for Dog Pet Food Non-Store Retailing (Online) Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-27: Distribution Channels – Dog Pet Food Non-Retail Channels (Veterinary Clinics) Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-28: Distribution Channels – Forecast for Dog Pet Food Non-Retail Channels (Veterinary Clinics) Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-29: Distribution Channels – Cat Pet Food Store-based Retailing Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-30: Distribution Channels – Forecast for Cat Pet Food Store-based Retailing Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-31: Distribution Channels – Cat Pet Food Non-Store Retailing (Online) Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-32: Distribution Channels – Forecast for Cat Pet Food Non-Store Retailing (Online) Market (Million US$), 2021 – 2027
Figure-33: Distribution Channels – Cat Pet Food Non-Retail Channels (Veterinary Clinics) Market (Million US$), 2017 – 2020
Figure-34: Distribution Channels – Forecast for Cat Pet Food Non-Retail Channels (Veterinary Clinics) Market (Million US$), 2021 – 2027
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