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ハラール食品市場、世界予測、COVID-19の影響、業界動向、製品別、流通チャネル別、成長、機会企業分析


Halal Food Market, Global Forecast, Impact of COVID-19, Industry Trends, by Product, Distribution Channel, Growth, Opportunity Company Analysis

ハラール食品とは、イスラム教の食事法の厳格なガイドラインに沿って調理された食品を指します。この戒律によると、アルコール、血液、豚肉はハラルではありません。また、屠殺する前に死んでしまった動物や、... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
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サマリー

ハラール食品とは、イスラム教の食事法の厳格なガイドラインに沿って調理された食品を指します。この戒律によると、アルコール、血液、豚肉はハラルではありません。また、屠殺する前に死んでしまった動物や、アッラーの名のもとに屠殺されていない動物は、すべてハラーム(食用に適さない)とみなされます。さらに、ハラル食品は、厳格なルールに基づいて洗浄された調理器具に包装され、保存されています。Renub Research社によると、世界のハラール食品市場は、2027年までに1,729.8百万米ドルに達する見込みです。

世界のハラール食品市場は、肉・代替品、牛乳・乳製品、穀物製品、果物・野菜、その他に分類されます。ハラール食肉と代替品は常に成長している産業です。イスラム協力機構(OIC)は、このハラール食品市場を優れたものにし、これらの食品の世界的な基準を確立するために主導権を握っています。このような組織の設立により、業界関係者は顧客の信頼を得て、普及率を大幅に向上させることができました。Renub Researchによると、世界のハラール食品産業は、2020-2027年の間に10.83%のCAGRで成長するとのことです。

世界のハラール食品市場は、イスラム教徒の人口増加や、食品の需要と価格の劇的な上昇により、予測期間中に大幅な成長が見込まれています。アジア太平洋地域はハラルフードの主要な市場であり、予測期間中、この地域は市場ベンダーに様々な拡大の見込みを提供すると予測されます。アジア太平洋地域の市場の上昇は、ハラル料理を求める膨大な宗教的・文化的人口の存在が原因と考えられます。Pew Research Centerによると、世界のイスラム教徒の人口は2050年までに27億6,000万人に達し、世界人口の29.7%を占めると予想されています。さらに、現在、世界のイスラム教徒の過半数(61.7%)を占めるアジアが、将来的には世界のイスラム教徒人口の過半数を占めるようになると予測されています。

ハラール料理は、宗教的なアイデンティティマークから、食品の安全性、衛生性、信頼性を保証するものへと進化しており、近年、イスラム教徒および非イスラム教徒の消費者の間で人気が高まっています。2019年10月、インドネシア政府は必要なハラル表示と認証法を制定し、その結果、消費者がハラル料理を選ぶ機会が増えています。メーカーは需要の増加に対応して、多くの付加価値のある食品を開発することで、製品ラインを広げています。Renub Researchの分析によると、世界のハラル食品市場規模は2020年に842.39百万米ドルとなっています。

世界のハラル食品市場は競争が激しく、複数の企業が競い合っています。大手企業は、消費者のブランドロイヤリティに裏打ちされた広い地域での事業展開を行っており、競合他社に対して優位に立っています。さらに、顧客のブランド認知度の高さが、市場での競争力を高めている。例えば、Nestlé (Malaysia) Berhadは、Negeri SembilanのChembongにあるMILO工場の拡張に1億MYR以上を投資した。ネスレグループの重要な製造拠点であるマレーシアへの投資を行いながら、堅実で収益性の高い持続的な成長を目指すという目的の一環として。

COVID 19のインパクト
COVID-19は、生産や需要に直接影響を与え、サプライチェーンや市場の混乱を引き起こし、企業や金融市場に財務的な影響を与えることで、世界のハラルフード市場に影響を与えました。しかし、最悪の事態は過ぎ去り、ハラルフード業界は今後数年間で飛躍的に成長すると考えています。

Renub Researchの最新レポート「世界のハラール食品市場:製品別(肉・代替品、牛乳・乳製品、穀物製品、果物・野菜、その他)、流通チャネル別(伝統的な小売店、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オンラインチャネル、その他)、地域別(北米、アジア、ヨーロッパ、中南米、MEA )、企業別(QL Foods SdnBhd、Al Islami Foods Co.、DagangHalal Group、Saffron Road、Kawan Foods Berhad)」は、世界のハラール食品業界に関する包括的な情報を提供しています。

製品-5つの視点からの市場の内訳
1.肉・代替品
2.牛乳・乳製品
3.穀物製品
4.フルーツ&ベジタブル
5.その他

流通経路-4つの視点から見た市場分析
1.従来の小売店
2.スーパーマーケット・ハイパーマーケット
3.オンライン
4.その他

地域別 - 5つの視点での市場の内訳
1.北アメリカ
2.アジア
3.ヨーロッパ
4.ラテンアメリカ
5.MEA

全企業を3つの視点でカバー
- 概要
- 最近の動向

企業分析
1.QL Foods SdnBhd
2.Al Islami Foods Co.
3.DagangHalalグループ
4.サフラン・ロード
5.Kawan Foods Berhad



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目次

1.はじめに

2.研究方法論

3.エグゼクティブ・サマリー

4.マーケットダイナミクス

4.1 成長ドライバー
4.2 チャレンジ

5.ハラール食品の世界市場

6.世界のハラール食品市場のシェア

6.1 製品別
6.2 流通別
6.3 地域別

7.製品 - 世界のハラル食品市場
7.1 肉・代替品
7.2 牛乳および乳製品
7.3 穀物製品
7.4 果物・野菜
7.5 その他

8.世界のハラル食品市場の分布
8.1 伝統的な小売業者
8.2 スーパーマーケット・ハイパーマーケット
8.3 オンライン
8.4 その他

9.世界のハラル食品市場の地域別構成
9.1 北アメリカ
9.2 アジア
9.3 ヨーロッパ
9.4 ラテンアメリカ
9.5 中近東・アフリカ

10.企業分析
10.1 QL Foods SdnBhd
10.1.1 概要
10.1.2 最近の開発状況

10.2 アル・イスラミ・フーズ社..,
10.2.1 概要
10.2.2 最近の開発状況

10.3 DagangHalalグループ
10.3.1 概要
10.3.2 最近の開発状況

10.4 サフラン・ロード
10.4.1 概要
10.4.2 最近の開発状況

10.5 Kawan Foods Berhad
10.5.1 概要
10.5.2 最近の開発状況

表-01:世界のハラル食品市場の製品別シェア(%)、2017年~2020年
表-02:予測-世界のハラール食品市場の製品別シェア(%)、2021年~2027年
表-03:ハラール食品の世界市場における流通別シェア(%)、2017年 - 2020年
表-04:表-04: 流通別ハラール食品世界市場シェア(%)の予測、2021年~2027年
表-05:ハラール食品の世界市場における地域別シェア(%)、2017年 - 2020年
表-06: ハラール食品の世界市場シェア(%)、2017年 - 2020年予測 - ハラール食品の世界市場シェア(地域別)、2021年~2027年

図-01:世界のハラル食品市場(10億米ドル)、2017年 - 2020年
図-02:予測:世界のハラール食品市場(10億米ドル)、2021年~2027年
図-03:製品別 - 肉・代替品市場(10億米ドル)、2017年 - 2020年
図-04:製品-肉・代替品市場予測(10億米ドル)、2021年~2027年
図-05:製品-牛乳・乳製品市場(10億米ドル)、2017年-2020年
図-06:図-06:製品-牛乳・乳製品市場(10億米ドル)予測、2021年~2027年
図-07:製品-穀物製品市場(10億米ドル)、2017年-2020年
図-08:図-08: 製品-穀物製品市場(10億米ドル)予測、2021年〜2027年
図-09:図-09: 製品-果物・野菜市場 (10億米ドル)、2017年 - 2020年
図-10: 製品別-果物・野菜市場(10億米ドル)予測、2021年~2027年
図-11: 製品別-その他市場(10億米ドル)、2017年-2020年
図-12: 製品-その他市場(10億米ドル)の予測、2021年-2027年
図-13:流通-伝統的小売業の市場(10億米ドル)、2017年 - 2020年
図-14:流通-従来型小売業の市場予測(10億米ドル)、2021年~2027年
図-15:流通-スーパーマーケット・ハイパーマーケット市場(10億米ドル)、2017年-2020年
図-16:図-16:流通-スーパーマーケットおよびハイパーマーケット市場(10億米ドル)の予測、2021年~2027年
図-17:流通-オンライン市場(10億米ドル)、2017年-2020年
図-18:流通-オンライン市場(10億米ドル)の予測、2021年~2027年
図-19:流通-その他市場(10億米ドル)、2017年-2020年
図-20:図-20: 流通-その他市場予測(10億米ドル)、2021年~2027年
図-21:図-21: 北米-ハラール食品市場 (10億米ドル)、2017年 - 2020年
図-22: 北米-ハラール食品市場(10億USドル)予測、2021年-2027年
図-23:アジア - ハラール食品市場(10億米ドル)、2017年 - 2020年
図-24:図-24: アジア-ハラール食品市場(10億米ドル)予測、2021年~2027年
図-25:ヨーロッパ - ハラール食品市場(10億米ドル)、2017年 - 2020年
図-26:欧州-ハラール食品市場(10億米ドル)予測、2021年~2027年
図-27:図-27: ラテンアメリカ - ハラール食品市場 (10億米ドル), 2017年 - 2020年
図-28:ラテンアメリカ-ハラール食品市場(10億米ドル)予測、2021年~2027年
図-29:MEA - ハラール食品市場(10億米ドル)、2017年 - 2020年
図-30: MEA - ハラール食品市場(10億米ドル)、2017年 - 2020年MEA - ハラール食品市場予測(10億米ドル)、2021年~2027年
図-31:カーギル - 世界の収益(10億米ドル)、2017年 - 2020年
図-32:カーギル社-世界の収益(10億米ドル)、2021年~2027年の予測
図-33:ネスレ-世界の売上高(10億米ドル)、2017年~2020年
図-34:ネスレ-世界売上高(10億米ドル)予測、2021年~2027年

 

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Summary

Halal food refers to foods prepared according to the Islamic dietary law's rigorous guidelines. According to this commandment, alcohol, blood, pork are not halal for consumption. The animals that are dead before slaughtering and animals that are not slain in the name of Allah are all deemed haram or unfit for food consumption. Furthermore, halal food is packaged and stored in utensils that have been cleansed according to strict rules. According to Renub Research, Global Halal Food Market will reach to US$ 1,729.80 Million by 2027.

Global Halal Food Market segmented into Meat & Alternatives, Milk & Milk Products, Grain Products, Fruit & Vegetables, Others. Halal meat and alternatives have always been a growing industry. The Organization of Islamic Cooperation (OIC) has taken this Halal Food Market to an excellent position and took the lead in establishing a worldwide standard for these foods. Because of the establishment of these types of organisational, industry participants have been effective in gaining customer trust and increasing penetration to a large extent. According to Renub Research, Worldwide Halal Food Industry will grow with a CAGR of 10.83% during 2020-2027.

The global halal food market is anticipated to grow significantly over the forecast period, owing to the growing Muslim population and dramatically rising food demand and prices. The Asia Pacific is the main market for halal food, and the area is predicted to offer market vendors various prospects for expansion during the forecast period. The Asia Pacific market's rise can be due to the vast religious and cultural population demanding halal cuisine. According to Pew Research Center, the global Muslim population is anticipated to reach 2.76 billion by 2050, accounting for 29.7% of the worldwide population. Furthermore, Asia, which presently hosts the majority of the world's Muslims (61.7%), is projected to host the majority of the world's Muslim population in the future.

Halal cuisine has grown in popularity among Muslim and non-Muslim consumers in recent years as it has evolved from a religious identity mark to a guarantee of food safety, hygiene, and reliability. In October 2019, the Indonesian government enacted required halal labelling and certification laws, resulting in which consumers increasingly choose halal food. Manufacturers have broadened their product line in response to increased demand by developing many value-added food items. As per Renub Research Analysis Global Halal Food Market Size was valued US$ 842.39 Million in 2020.

The global halal food market is very competitive, with several companies competing to be in the market. The major player has a large regional footprint backed up by consumer brand loyalty, giving them an advantage over their competitors. Furthermore, customer brand recognition gives them a competitive advantage in the market. For example, Nestlé (Malaysia) Berhad has invested more than MYR 100 million in expanding its MILO factory in Chembong, Negeri Sembilan. As part of its objective to drive robust, profitable, and sustainable growth while also investing in Malaysia as a key manufacturing base for the Nestlé Group.

COVID 19 impact
COVID-19 has affected the global halal food market by directly impacting production and demand, causing supply chain and market disruption, and having a financial impact on businesses and financial markets. However, we believe the worst is behind us, and the halal food industry will grow in leaps and bounds in years to come.

Renub Research new report titled “Global Halal Food Market by Product (Meat & Alternatives, Milk & Milk products, Grain Products, Fruit & Vegetables and Others), Distribution Channel (Traditional retailers, Supermarkets & Hypermarkets, Online Channels, Others), Region (North America, Asia, Europe, Latin America, MEA ), Company (QL Foods SdnBhd, Al Islami Foods Co., DagangHalal Group, Saffron Road, Kawan Foods Berhad)" provides comprehensive details about Global Halal Food industry.

Product – Market breakup from 5 viewpoints
1. Meat & Alternatives
2. Milk & Milk products
3. Grain Products
4. Fruit & Vegetables
5. Others

Distribution Channel– Market breakup from 4 viewpoints
1. Traditional retailers
2. Supermarket & Hypermarket
3. Online
4. Others

Region - Market breakup from 5 viewpoints
1. North America
2. Asia
3. Europe
4. Latin America
5. MEA

All companies have been covered from 3 viewpoints
• Overviews
• Recent Developments

Company Analysis
1. QL Foods SdnBhd
2. Al Islami Foods Co.
3. DagangHalal Group
4. Saffron Road
5. Kawan Foods Berhad



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges

5. Global Halal Food Market

6. Market Share – Global Halal Food Market
6.1 By Product
6.2 By Distribution
6.3 By Region

7. Product – Global Halal Food Market
7.1 Meat & Alternatives
7.2 Milk & Milk products
7.3 Grain Products
7.4 Fruit & Vegetables
7.5 Others

8. Distribution – Global Halal Food Market
8.1 Traditional Retailers
8.2 Supermarket & Hypermarket
8.3 Online
8.4 Others

9. Region– Global Halal Food Market
9.1 North America
9.2 Asia
9.3 Europe
9.4 Latin America
9.5 Middle East & Africa

10. Company Analysis
10.1 QL Foods SdnBhd
10.1.1 Overview
10.1.2 Recent Development

10.2 Al Islami Foods Co.,
10.2.1 Overview
10.2.2 Recent Development

10.3 DagangHalal Group
10.3.1 Overview
10.3.2 Recent Development

10.4 Saffron Road
10.4.1 Overview
10.4.2 Recent Development

10.5 Kawan Foods Berhad
10.5.1 Overview
10.5.2 Recent Development

Table-01: Global Halal Food Market Share by Product (Percent), 2017 – 2020
Table-02: Forecast for – Global Halal Food Market Share by Product (Percent), 2021 – 2027
Table-03: Global Halal Food Market Share by Distribution (Percent), 2017 – 2020
Table-04: Forecast for – Global Halal Food Market Share by Distribution (Percent), 2021 – 2027
Table-05: Global Halal Food Market Share by Region (Percent), 2017 – 2020
Table-06: Forecast for – Global Halal Food Market Share by Region (Percent), 2021 – 2027

Figure-01: Global Halal Food Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-02: Forecast for – Global Halal Food Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-03: Product – Meat & Alternatives Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-04: Product – Forecast for Meat & Alternatives Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-05: Product – Milk & Milk Products Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-06: Product – Forecast for Milk & Milk Products Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-07: Product – Grain Products Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-08: Product – Forecast for Grain Products Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-09: Product – Fruit & Vegetables Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-10: Product – Forecast for Fruit & Vegetables Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-11: Product – Others Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-12: Product – Forecast for Others Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-13: Distribution – Traditional Retailers Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-14: Distribution – Forecast for Traditional Retailers Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-15: Distribution – Supermarket & Hypermarket Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-16: Distribution – Forecast for Supermarket & Hypermarket Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-17: Distribution – Online Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-18: Distribution – Forecast for Online Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-19: Distribution – Others Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-20: Distribution – Forecast for Others Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-21: North America – Halal Food Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-22: North America – Forecast for Halal Food Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-23: Asia – Halal Food Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-24: Asia – Forecast for Halal Food Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-25: Europe – Halal Food Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-26: Europe – Forecast for Halal Food Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-27: Latin America – Halal Food Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-28: Latin America – Forecast for Halal Food Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-29: MEA – Halal Food Market (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-30: MEA – Forecast for Halal Food Market (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-31: Cargill – Global Revenue (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-32: Cargill – Forecast for Global Revenue (Billion US$), 2021 – 2027
Figure-33: Nestle – Global Revenue (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-34: Nestle – Forecast for Global Revenue (Billion US$), 2021 – 2027

 

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