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サウジアラビアの娯楽・アミューズメント市場レポート:娯楽施設のタイプ別(映画館・劇場、遊園地・テーマパーク、庭園・動物園、モール、ゲームセンター、その他)、収益源別(チケット、飲食料品、商品、広告、その他)、都市別(リヤド、ジッダ、マッカ、ダンマーム、サウジアラビアのその他地域)、企業分析 2024-2032年予測


Saudi Arabia Entertainment and Amusement Market Report Forecast By Type of Entertainment Destination (Cinemas and Theatres, Amusement and Theme Parks, Gardens and Zoos, Malls, Gaming Centers, Others), Source of Revenue (Tickets, Food and Beverages, Merchandise, Advertising, Others), City (Riyadh, Jeddah, Makkah, Dammam, Rest of Saudi Arabia) and Company Analysis 2024-2032

サウジアラビアの娯楽とアミューズメント市場分析 サウジアラビアのエンターテインメントとアミューズメント市場は、2023年の22億2,471万米ドルから2032年には55億1,307万米ドルに達し、2024年から2032年まで... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年8月1日 US$2,990
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サマリー

サウジアラビアの娯楽とアミューズメント市場分析

サウジアラビアのエンターテインメントとアミューズメント市場は、2023年の22億2,471万米ドルから2032年には55億1,307万米ドルに達し、2024年から2032年までの年平均成長率は10.61%に達する。市場を牽引する主な要因は、特にバーチャル・リアリティと拡張現実(AR)の分野で技術的な飛躍的進歩が続いていることであり、これによって消費者がエンターテインメントを楽しむ方法が完全に変化している。


サウジアラビアのエンターテインメントとアミューズメント産業の展望

サウジアラビアのエンターテインメント・アミューズメント市場には、顧客に余暇や文化的な充実、娯楽の機会を提供することを目的とした幅広いサービスが含まれる。ライブパフォーマンス、文化イベント、スポーツイベント、テーマパーク、映画館、音楽コンサート、ゲーム大会、企業会議、その他様々なサービスや商品がこの市場に含まれる。

アミューズメントとエンターテインメントは、人々に幸福なひととき、くつろぎのひととき、日常生活の苦難からの解放を提供し、人間存在にとって不可欠なものとなっている。この2つの要素には、さまざまな嗜好や傾向に合わせた幅広い体験やアクティビティが含まれる。サウジアラビアの娯楽・アミューズメント市場は近年大きく成長している。物語や芸術表現は、あらゆる形態のエンターテイメントに見出すことができる。文学、音楽、演劇、映画には、見る人を新しい場所に誘い、感情を喚起し、思考を掻き立てる力があります。それは芸術家に自己表現の舞台を与え、観客に人間の状況とつながる手段を与える。逆にアミューズメントには、スポーツ、テーマパーク、レジャーゲームなど、興奮や純粋な楽しみを提供するものが含まれる。このような体験は、社会との接触を促し、体を動かすことを促進する。アミューズメントとエンターテイメントは、どちらも精神的・感情的な健康に大きく貢献する。日常の単調なスケジュールから解放され、創造性を刺激し、友人や家族との関係を強化する。


サウジアラビアの娯楽・アミューズメント市場の原動力

政府の取り組み

サウジアラビアのエンターテインメント・アミューズメント市場の盛り上がりは、経済の多様化と非石油部門の拡大を目指す「ビジョン2030」の大きな目標に沿った政府の施策によるところが大きい。娯楽事業の取り締まりとライセンス付与で重要な役割を担っているのが、General Entertainment Authority(GEA)だ。明確な規範と効率的な手続きの提供を通じて、GEAはより構造的でダイナミックな市場を促進している。このような規制の枠組みは、国内企業だけでなく外国企業のエンタテインメント活動への参加も促している。

さらに、サウジアラビア政府は、エンターテインメント産業への投資を奨励するため、助成金や免税などの支援を行っている。このような財政的優遇措置により、エンターテインメント企業の参入コストや運営コストが下がるため、テーマパークや映画館、その他のレジャー施設の新設・運営は、開発者にとって魅力的なものとなっている。

ビジョン2030の下、重要な文化・レジャー構想の確立に巨額の資金が投入されている。例えば、観光省は新たな観光開発基金を創設し、観光分野に最大40億ドルを投資すると発表した。キディヤ、NEOM、紅海プロジェクトなどのプロジェクトの目標は、テーマパーク、文化拠点、豪華なリゾートを含む最高のエンターテインメント・デスティネーションを開発することだ。これらのイニシアチブは、世界的なエンターテインメント・デスティネーションとしてのサウジアラビアの魅力を広げ、地元の人々だけでなく他国からの訪問者にもさまざまな選択肢を提供することを目的としている。政府は、文化展示会、スポーツ活動、音楽フェスティバルなど、さまざまなイベントを積極的に支援・奨励している。この支援は、許可証の手配、ロジスティクスの計画、認知度と魅力を高めるための国内外でのイベントのマーケティングで構成されている。


インフラ整備

サウジアラビアにおけるレジャー・アミューズメント事業の拡大は、インフラ整備に大きく依存しています。最先端インフラへの大規模な投資は、市場の成長に拍車をかけ、一流のエンターテインメント・デスティネーションとしての国の魅力を高めるなど、状況を一変させた。現代的な遊園地、シネコン、大規模なレジャー施設の建設は、主要な事業のひとつである。例えば、QiddiyaやNEOMは、多くのレクリエーションエリア、アミューズメントパーク、文化的アトラクションを備えた大規模な開発である。

これらの新しい施設は、外国人観光客やイベントプランナーを引き寄せるとともに、利用可能なエンターテイメントの選択肢の幅と範囲を広げることで、世界のエンターテイメント分野におけるサウジアラビアの存在感を高めている。スポーツイベント、家族向けアトラクション、コンサート、フェスティバルなど、幅広いイベントの選択肢がインフラ整備によって可能になった。

また、一流の会場を建設することは、観客の多様な嗜好を満たし、より多くの観客動員を促進することで、エンターテインメント体験全体の水準を高めることにもなる。このようなインフラ・ブームによって成長はさらに促進され、経済活動も活性化し、この業界における雇用も創出される。全体として見れば、こうした進歩は「ビジョン2030」の大きな目標を支え、急速に拡大するサウジアラビアのエンターテインメント・アミューズメント部門に大きく貢献している。


リヤドの娯楽・アミューズメント市場

リヤドにおける娯楽・アミューズメント事業は、政府の大規模な支援と投資により大きく成長している。経済の多様化と非石油部門の発展を目指す「ビジョン2030」プロジェクトにより、サウジアラビアの首都リヤドはエンターテインメントの成長の中心地となった。この拡大に大きく貢献しているのが、テーマパーク、映画館、レジャーセンターなどの一流施設の開発だ。新しいエンターテイメント施設は、例えばキング・アブドラ金融街で見つけることができる。

さらに、2019年にデビューしたリヤド・シーズンは、毎年街中で開催されるお祭りで、エンターテインメント、音楽、文化イベントなどが行われる。毎年何百万人もの人々が訪れ、アミューズメントやエンターテイメントの盛況な市場を煽っている。2023年には、リヤド・フォーミュラEやいくつかの国際的なコンサートなどのイベントが開催された。さらにGEAは、リヤドにおけるエンターテインメント関連活動を促進・規制することで、規制された市場環境を促進している。そのプロジェクトの中には、イベントのライセンス供与や、地域的・世界的なエンターテインメント活動の支援も含まれている。


サウジアラビアのエンターテインメントとアミューズメント企業分析

業界の主要プレーヤーは、サウジアラビアのエンターテインメントとアミューズメント Al Hokair Group、Fakieh Group、Saudi Aramco Amusement Park、E-PLUS (Event Plus)、Time Entertainment、First Entertainment Company、Belle Gate、The Marvel Experienceである。


サウジアラビアのエンターテイメントとアミューズメント会社のニュース

2022年9月-サウジアラビアのエンターテインメントセクターの迅速な拡大を促進し、王国のサウダイゼーション目標を推進するため、フラッシュ・エンターテインメントはリヤドにKSA本部を正式に開設した。フラッシュのリヤドオフィスの計画的な開設は、多様化した経済を発展させ、サウジアラビアを旅行とライブ・エンターテインメントのトップ・デスティネーションとして位置づけることを目的としたサウジ・ビジョン2030に対する同社のコミットメントを示している。

2022年3月- サウジアラビアでトップの映画館運営会社であるMuvi CinemasがMuvi Studiosを設立。新スタジオは大型スクリーンの映画に集中し、サウジアラビアの観客向けにサウジアラビア映画とエジプト映画の両方を製作する。


エンタテインメントの目的地タイプ - 6つの視点による市場区分:

1.映画館と劇場
2.アミューズメント・テーマパーク
3.庭園と動物園
4.モール
5.ゲームセンター
6.その他


収益源 - 5つの視点からの市場内訳

1.チケット
2.飲食
3.グッズ
4.広告
5.その他


都市 - 5つの視点からの市場分析

1.リヤド
2.ジェッダ
3.マッカ
4.ダンマーム
5.サウジアラビアの他の地域


3つの視点から主要プレーヤーを網羅:

- 事業概要
- キーパーソン
- 最近の展開と戦略


主要プレーヤーの分析

1.アル・ホカイール・グループ
2.ファキエ・グループ
3.サウジアラムコ・アミューズメントパーク
4.E-PLUS(イベントプラス)
5.タイムエンターテイメント
6.ファーストエンタテインメントカンパニー
7.ベルゲート
8.マーベル・エクスペリエンス

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.サウジアラビアのエンターテインメントとアミューズメント市場

6.市場シェア分析

6.1 娯楽施設タイプ別
6.2 収入源別
6.3 都市別


7.娯楽施設タイプ

7.1 映画館・劇場
7.2 遊園地とテーマパーク
7.3 ガーデンと動物園
7.4 モール
7.5 ゲームセンター
7.6 その他


8.収入源

8.1 チケット
8.2 飲食
8.3 商品
8.4 広告
8.5 その他


9.都市

9.1 リヤド
9.2 ジッダ
9.3 マッカ
9.4 ダンマーム
9.5 残りのサウジアラビア


10.ポーターのファイブフォース分析

10.1 買い手の交渉力
10.2 サプライヤーの交渉力
10.3 ライバルの度合い
10.4 新規参入の脅威
10.5 代替品の脅威


11.SWOT分析

11.1 強み
11.2 弱点
11.3 機会
11.4 脅威


12.主要プレーヤーの分析

12.1 アル・ホカイール・グループ

12.1.1 概要
12.1.2 主要人物
12.1.3 最近の発展

12.2 ファキエ・グループ

12.2.1 概要
12.2.2 キーパーソン
12.2.3 最近の発展

12.3 サウジアラムコ・アミューズメントパーク

12.3.1 概要
12.3.2 キーパーソン
12.3.3 最近の開発

12.4 E-PLUS(イベントプラス)

12.4.1 概要
12.4.2 キーパーソン
12.4.3 最近の展開

12.5 タイムエンターテインメント

12.5.1 概要
12.5.2 キーパーソン
12.5.3 最近の発展

12.6 ファーストエンターテインメント社

12.6.1 概要
12.6.2 キーパーソン
12.6.3 最近の発展

12.7 ベルゲート

12.7.1 概要
12.7.2 キーパーソン
12.7.3 最近の発展

12.8 マーベル・エクスペリエンス

12.8.1 概要
12.8.2 キーパーソン
12.8.3 最近の発展

 

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Summary

Saudi Arabia Entertainment and Amusement Market Analysis

Saudi Arabia Entertainment and Amusement Market will reach US$ 5,513.07 Million by 2032, up from US$ 2,224.71 Million in 2023, with a CAGR of 10.61% between 2024 and 2032. The primary drivers of the market are the ongoing technical breakthroughs, particularly in the areas of virtual reality and augmented reality, which have completely transformed the way consumers enjoy entertainment.


Saudi Arabia Entertainment and Amusement Industry Outlooks

The entertainment and amusement market in Saudi Arabia includes a broad range of offerings aimed at giving customers leisure, cultural enrichment, and entertainment opportunities. Live performances, cultural events, sporting events, theme parks, movie theaters, music concerts, gaming conventions, corporate conferences, and a range of other services and goods are all included in this market.

Amusement and entertainment provide people moments of happiness, relaxation, and relief from the hardships of daily life, making them vital aspects of human existence. These two components include a broad range of experiences and activities to suit a variety of tastes and inclinations. Saudi Arabia's entertainment and amusement market has experienced significant growth in recent years. Stories and artistic expression can be found in entertainment in all its forms. Literature, music, theater, and film all have the ability to take viewers to new places, arouse feelings, and spark thought. It gives artists a stage on which to express themselves and gives spectators a means of connecting with the human situation. Conversely, amusement include pursuits such as sports, theme parks, and leisure games that offer excitement and pure enjoyment. People's lives can become more exciting as a result of these experiences, which promote social contact and physical exercise. Amusement and entertainment both make major contributions to mental and emotional health. They provide a break from the monotony of everyday schedules, encourage creativity, and strengthen relationships with friends and family.


Driving Forces of Saudi Arabia Entertainment and Amusement Market

Government Initiatives

The rise of the entertainment and amusement market in Saudi Arabia is mostly due to government measures that are in line with the larger goals of Vision 2030, which is to diversify the economy and increase non-oil sectors. An important part of policing and granting licenses for entertainment operations is the General Entertainment Authority (GEA). Through the provision of unambiguous norms and efficient procedures, the GEA promotes a more structured and dynamic marketplace. Because they operate under a well-structured system, this regulatory framework encourages both domestic and foreign corporations to participate in entertainment activities.

Furthermore, the Saudi government provides grants, tax exemptions, and other forms of support to encourage investment in the entertainment industry. Developers find it more appealing to construct and run new theme parks, movie theaters, and other leisure facilities since these financial incentives lower the entry and operating costs for entertainment enterprises.

Large sums of money are being invested in the establishment of important cultural and leisure initiatives under Vision 2030. For instance, the Ministry of Tourism said that it will create the new Tourism Development Fund and invest up to $4 billion in the tourism sector. The goal of projects like Qiddiya, NEOM, and the Red Sea Project is to develop premier entertainment destinations that include theme parks, cultural hubs, and opulent resorts. These initiatives aim to broaden Saudi Arabia's attractiveness as a worldwide entertainment destination and offer a variety of choices to both locals and visitors from other countries. The government actively supports and encourages a variety of events, including cultural exhibitions, athletic activities, and music festivals. This assistance consists of arranging permissions, planning logistics, and marketing events both domestically and abroad to raise awareness and appeal.


Infrastructure Development

The expansion of the leisure and amusement business in Saudi Arabia is significantly dependent on the development of its infrastructure. Large-scale investments in cutting-edge infrastructure have changed the game, spurring market growth and boosting the nation's allure as a premier entertainment destination. The construction of contemporary amusement parks, multiplex theaters, and expansive leisure facilities are among the major undertakings. For instance, Qiddiya and NEOM, are massive developments with a lot of recreation areas, amusement parks, and cultural attractions.

These new facilities raise Saudi Arabia's prominence in the global entertainment arena by drawing in foreign tourists and event planners, as well as expanding the range and scope of entertainment alternatives available. A wider choice of events, including sporting events, family-friendly attractions, concerts, and festivals, are made possible by the improved infrastructure.

Building top-notch venues also raises the standard of entertainment experiences overall by satisfying the varied tastes of audiences and promoting greater attendance. Growth is further fueled by this infrastructural boom, which also boosts economic activity and the creation of jobs in the industry. When taken as a whole, these advancements support the larger objectives of Vision 2030 and make a substantial contribution to Saudi Arabia's rapidly expanding entertainment and amusement sector.


Riyadh Entertainment and Amusement Market

The business for entertainment and amusement in Riyadh has grown significantly thanks to large government support and investment. With the goal of diversifying the economy and advancing the non-oil sector, the Vision 2030 project has made Riyadh, the capital of Saudi Arabia, a focal point for the growth of entertainment. A major contributor to this expansion has been the development of top-notch venues including theme parks, movie theaters, and leisure centers. New entertainment venues can be found in the King Abdullah Financial District, for instance.

Furthermore, Riyadh Season, which debuted in 2019, is a yearly celebration that takes place throughout the city and includes entertainment, music, and cultural events. Millions of people visit there each year, which fuels a thriving market for amusement and entertainment. Events like the Riyadh Formula E and several international concerts took place in 2023. In addition, the GEA facilitates a regulated market environment by promoting and regulating entertainment-related activities in Riyadh. Among their projects are licensing events and assisting regional and global entertainment endeavors.


Saudi Arabia Entertainment and Amusement Company Analysis

The key players in industry are Saudi Arabia Entertainment and Amusement Al Hokair Group, Fakieh Group, Saudi Aramco Amusement Park, E-PLUS (Event Plus), Time Entertainment, First Entertainment Company, Belle Gate and The Marvel Experience.


Saudi Arabia Entertainment and Amusement Company News

Sep 2022-With a dedication to fostering the swift expansion of the Saudi Arabian entertainment sector and advancing the Saudization objectives of the Kingdom, Flash Entertainment formally inaugurated its KSA headquarters in Riyadh. The deliberate opening of Flash's Riyadh offices shows the company's commitment to Saudi Vision 2030, which aims to develop a diversified economy and position the Kingdom as a top travel and live entertainment destination.

March 2022- Muvi Studios was established by Muvi Cinemas, the top theater operator in Saudi Arabia. The new Studio will concentrate on big-screen films and generate both Saudi and Egyptian films for the Saudi audience.


Type of Entertainment Destination – Market breakup in 6 viewpoints:

1. Cinemas and Theatres
2. Amusement and Theme Parks
3. Gardens and Zoos
4. Malls
5. Gaming Centers
6. Others


Source of Revenue – Market breakup in 5 viewpoints:

1. Tickets
2. Food and Beverages
3. Merchandise
4. Advertising
5. Others


City – Market breakup in 5 viewpoints:

1. Riyadh
2. Jeddah
3. Makkah
4. Dammam
5. Rest of Saudi Arabia


All the key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Business Overview
• Key Persons
• Recent Development & Strategies


Key Players Analysis:

1. Al Hokair Group
2. Fakieh Group
3. Saudi Aramco Amusement Park
4. E-PLUS (Event Plus)
5. Time Entertainment
6. First Entertainment Company
7. Belle Gate
8. The Marvel Experience



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Saudi Arabia Entertainment and Amusement Market

6. Market Share Analysis

6.1 By Type of Entertainment Destination
6.2 By Source of Revenue
6.3 By City


7. Type of Entertainment Destination

7.1 Cinemas and Theatres
7.2 Amusement and Theme Parks
7.3 Gardens and Zoos
7.4 Malls
7.5 Gaming Centers
7.6 Others


8. Source of Revenue

8.1 Tickets
8.2 Food and Beverages
8.3 Merchandise
8.4 Advertising
8.5 Others


9. City

9.1 Riyadh
9.2 Jeddah
9.3 Makkah
9.4 Dammam
9.5 Rest of Saudi Arabia


10. Porter’s Five Forces Analysis

10.1 Bargaining Power of Buyers
10.2 Bargaining Power of Suppliers
10.3 Degree of Rivalry
10.4 Threat of New Entrants
10.5 Threat of Substitutes


11. SWOT Analysis

11.1 Strength
11.2 Weakness
11.3 Opportunity
11.4 Threat


12. Key Players Analysis

12.1 Al Hokair Group

12.1.1 Overview
12.1.2 Key Persons
12.1.3 Recent Development

12.2 Fakieh Group

12.2.1 Overview
12.2.2 Key Persons
12.2.3 Recent Development

12.3 Saudi Aramco Amusement Park

12.3.1 Overview
12.3.2 Key Persons
12.3.3 Recent Development

12.4 E-PLUS (Event Plus)

12.4.1 Overview
12.4.2 Key Persons
12.4.3 Recent Development

12.5 Time Entertainment

12.5.1 Overview
12.5.2 Key Persons
12.5.3 Recent Development

12.6 First Entertainment Company

12.6.1 Overview
12.6.2 Key Persons
12.6.3 Recent Development

12.7 Belle Gate

12.7.1 Overview
12.7.2 Key Persons
12.7.3 Recent Development

12.8 The Marvel Experience

12.8.1 Overview
12.8.2 Key Persons
12.8.3 Recent Development

 

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