世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

スペインホテル市場レポート:タイプ別(エコノミー、中級、高級&上位、ラグジュアリー)、ビジネスモデル別(チェーン、独立)、販売チャネル別(オフライン、オンライン)、年齢層別(18~24歳、25~34歳、35~44歳、45~54歳、55~64歳)、性別(男性、女性)、星評価別(1つ星、2つ星、3つ星、4つ星、5つ星)、都市別、企業分析(2024~2032年)予測


Spain Hotel Market Report Forecast By Type (Economy, Midscale, Upscale & Upper-Upscale, Luxury), Business Model (Chain, Independent), Sales Channel (Offline, Online), Age Group (18-24 years, 25-34 years, 35-44 years, 45-54 years, 55-64 years), Gender (Male, Female), Star Rating (1 Star, 2 Star, 3 Star, 4 Star, 5 Star), Cities and Company Analysis (2024-2032)

スペインホテル市場分析 スペインのホテル市場は、2023年の250.9億米ドルから2032年には334.5億米ドルに達し、2024年から2032年の年平均成長率は3.25%に達する。スペインのホテル産業の拡大には、高級ホテルや... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2024年8月1日 US$2,790
シングルユーザライセンス(PDF)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

スペインホテル市場分析

スペインのホテル市場は、2023年の250.9億米ドルから2032年には334.5億米ドルに達し、2024年から2032年の年平均成長率は3.25%に達する。スペインのホテル産業の拡大には、高級ホテルやブティックホテルに対する需要の高まり、インフラの改善、旅行者の増加などが背景にある。その魅力は、デジタルトランスフォーメーション、環境対策、幅広いサービスへの投資によってさらに高まっている。このセクターは、外国人観光客の間で旅行先として主要都市の人気が続いている結果、拡大している。


スペインホテル業界の展望

変化に富んだ景観、魅力的な歴史、ダイナミックな文化を持つスペインは、人生を変えるような体験を求める旅行者に人気の旅行先として成長してきた。スペインのホテル業界は、この魅力的な国への旅行需要が高まる中、現代の旅行者の要望や嗜好に応えるべく発展してきた。スペインは、旧世界の魅力とモダンなラグジュアリーの完璧な融合により、ホスピタリティのリーダーとしてその名を馳せている。

さらにスペインは、その賑やかな都市、息をのむような風景、豊かな文化遺産により、世界で最も人気のある旅行先のひとつとなっている。観光客のニーズの高まりを受けて、スペインのホテル業界は近年、大きな変化を遂げている。あらゆるタイプの観光客の嗜好に対応するため、スペインには豪華なリゾートからブティックモーテルまで、幅広い宿泊オプションがある。観光客の体験を向上させるため、このセクターはテクノロジーの向上も取り入れ、最先端の設備と個別サービスを提供している。スペインは、卓越したホスピタリティを提供するための揺るぎない献身により、素晴らしい旅行や滞在を求める旅行者にとって最高の選択肢となっている。


スペインホテル市場の原動力

観光産業はスペインホテル産業の主要な成長ドライバーとして働く

スペインのホテル市場の成長を牽引する主な要因は観光である。2023年には約8,510万人の観光客が訪れ、スペインは世界で2番目に観光客が多い国であり続けた。旅行先としてスペインが注目された結果、毎年何百万人もの観光客がスペインを訪れ、さまざまな場所のホテル需要が高まっている。ビーチやスキーリゾートから歴史的モニュメントや文化的アイコンまで、この国には様々な魅力があり、幅広い観光客にアピールしているため、稼働率が高く、ホテル開発が活性化している。お祭りや国際会議、夏休みやまとまった休暇など季節的な観光のピークには、ホテルの需要が高まる。さらに、パンデミック後の海外旅行の回復により、ホテル滞在が増加している。ホテルの長期予約は、遠隔地雇用や長期滞在の傾向にも影響される。


政府の支援

スペインのホテル産業の拡大は、ほとんどが政府の支援とマーケティングに依存している。世界的な広告キャンペーン、国際観光見本市への参加、旅行インフルエンサーやメディアとの提携など、様々な取り組みを通じて、スペイン当局は自国を一流の旅行先として積極的に宣伝している。このような取り組みにより、観光客への認知度を高め、アピールすることで、スペインへの訪問者数を増やし、ホテルの客室需要を高めている。例えば、スペインを一流の旅行先として位置づけるため、トゥレスパーニャなどスペインの観光当局は大規模なマーケティング・イニシアティブを実施している。海外の旅行インフルエンサーとのパートナーシップ、旅行フェア、デジタルメディアなどを通じて、これらの取り組みは世界中の視聴者にリーチすることを目指している。

さらにスペイン政府は、既存施設の強化、新たなアトラクションの創設、交通網の拡大など、観光関連のインフラ投資も行っている。こうした支出を通じて、旅行者は総合的な旅行体験をより良いものにし、スペインをより魅力的な国だと感じるようになり、ホテル業界にもプラスの影響を与えるだろう。


マドリードのホテル市場

スペインの首都であり、ヨーロッパ産業の重要な拠点であるマドリードの地位は、活気あるホテル産業を生み出してきた。マドリードの盛んな文化シーン、史跡、国際的なイベント、金融の中心地としての役割はすべて、市場の旺盛な需要に貢献している。マドリードにはプラド美術館や王宮をはじめとする多くの見どころがあり、また重要なビジネスコンベンションや会議も開催されるため、マドリードはビジネスとレジャーの両方の旅行者にとって常に人気のある目的地となっている。

パンデミックの後、ホテル業界は稼働率の上昇とホテル資産への新たな投資によって回復した。マドリードのホテルは、新しいサービスの導入、環境に優しい方針の採用、非接触型チェックインやスマートルーム機能などの最先端技術の活用により、ゲストのニーズや嗜好に適応している。


スペインのホテル企業分析

スペインのホテル業界の主要プレーヤーは、Marriott International Inc.、Meliá Hotels International、Barcelo Hotel Group、NH Hotel Group、TUI Hotels & Resorts、Accor Hotels、Wyndham hotels & resorts、InterContinental Hotels Groupである。


スペインのホテル会社ニュース

2023年12月-計画中のパイプラインの3軒に1軒がプレミアムブランドでオープンするホテルグループのメリアは、スペイン最大、ヨーロッパ第3位のホテルグループであり、世界中でラグジュアリーブランドを展開しています。スペインのトップクラスのホテルグループは、各開発において入念に作り上げられたラグジュアリーな体験を提供することで、ヨーロッパ、アフリカ、中米から地球上で最も魅力的な目的地まで、世界のあらゆる地域にそのホスピタリティを広げています。
2023年11月 - HBXチェーンの子会社であるHotelbedsと、スペインのバルセロナに拠点を置く高級ホテルチェーンBarcelóとの間で、戦略的販売契約が締結されました。ヨーロッパ、地中海、アフリカ全域に広がる高級ホテルグループのバルセロブランドとHotelbedsの宿泊施設ポートフォリオを拡大することで、戦略的販売協定は旅行者の選択肢を増やしました。Hotelbedsとの提携により、バルセロはHotelbedsの優先的なホスピタリティ・ポートフォリオを15カ国に分散する130の施設に拡大した。


タイプ - 4つの視点からの市場区分:

1.経済
2.中規模
3.アップスケール&アッパーアップ
4.ラグジュアリー


ビジネスモデル - 2つの視点からの市場細分化:

1.チェーン
2.独立系


販売チャネル - 2つの視点からの市場細分化:

1.オフライン
2.オンライン


年齢層 - 5つの視点による市場細分化:

1.18-24歳
2.25-34歳
3.35-44歳
4.45-54歳
5.55-64歳


スターレーティング - 5つの視点での市場区分:

1.1つ星
2.2つ星
3.3つ星
4.4つ星
5.5つ星


性別 - 2つの視点からの市場分析:

1.男性
2.女性


都市 - 14の視点からの市場分析:

1.マドリード
2.バルセロナ
3.パルマ
4.セビリア
5.バレンシア
6.グラナダ
7.マラガ
8.ビルバオ
9.アリカンテ
10.コルドバ
11.サン・セバスティアン
12.サンティアゴ・デ・コンポステーラ
13.サンタンデール
14.カディス


主要プレーヤーを4つの視点から網羅:

- 事業概要
- キーパーソン
- 最近の展開と戦略
- 収益分析


主要プレーヤーの分析

1.マリオット・インターナショナル
2.メリア・ホテル・インターナショナル
3.バルセロ・ホテル・グループ
4.NHホテルグループ
5.TUIホテル&リゾート
6.アコーホテルズ
7.ウィンダムホテル&リゾート
8.インターコンチネンタルホテルズグループ

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.スペインのホテル市場

6.市場シェア分析

6.1 タイプ別
6.2 ビジネスモデル別
6.3 販売チャネル別
6.4 年齢層別
6.5 性別
6.6 星評価別
6.7 都市別


7.タイプ

7.1 エコノミー
7.2 中級
7.3 アップスケール&アッパーアップスケール
7.4 ラグジュアリー


8.ビジネスモデル

8.1 チェーン
8.2 独立系


9.販売チャネル

9.1 オフライン
9.2 オンライン


10.年齢層

10.1 18-24歳
10.2 25-34歳
10.3 35-44歳
10.4 45~54歳
10.5 55~64歳


11.性別

11.1 男性
11.2 女


12.星の評価

12.1 1つ星
12.2 2つ星
12.3 3つ星
12.4 4つ星
12.5 5つ星


13.都市

13.1 マドリード
13.2 バルセロナ
13.3 パルマ
13.4 セビリア
13.5 バレンシア
13.6 グラナダ
13.7 マラガ
13.8 ビルバオ
13.9 アリカンテ
13.10 コルドバ
13.11 サン・セバスチャン
13.12 サンティアゴ・デ・コンポステーラ
13.13 サンタンデール
13.14 カディス


14.ポーターのファイブフォース分析

14.1 買い手の交渉力
14.2 サプライヤーの交渉力
14.3 ライバルの度合い
14.4 新規参入の脅威
14.5 代替品の脅威


15.SWOT分析

15.1 強み
15.2 弱点
15.3 機会
15.4 脅威


16.主要プレーヤーの分析

16.1 マリオット・インターナショナル

16.1.1 概要
16.1.2 主要人物
16.1.3 最近の開発
16.1.4 収益分析

16.2 メリア・ホテルズ・インターナショナル

16.2.1 概要
16.2.2 主要人物
16.2.3 最近の開発
16.2.4 収益分析

16.3 バルセロホテルグループ

16.3.1 概要
16.3.2 主要人物
16.3.3 最近の発展
16.3.4 収益分析

16.4 NHホテルグループ

16.4.1 概要
16.4.2 主要人物
16.4.3 最近の発展
16.4.4 収益分析

16.5 TUIホテル&リゾート

16.5.1 概要
16.5.2 主要人物
16.5.3 最近の発展
16.5.4 収益分析

16.6 アコーホテルズ

16.6.1 概要
16.6.2 主要人物
16.6.3 最近の発展
16.6.4 収益分析

16.7 ウィンダムホテル&リゾート

16.7.1 概要
16.7.2 主要人物
16.7.3 最近の発展
16.7.4 収益分析

16.8 インターコンチネンタルホテルズグループ

16.8.1 概要
16.8.2 主要人物
16.8.3 最近の発展
16.8.4 収益分析

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Spain Hotel Market Analysis

Spain Hotel Market will reach US$ 33.45 billion by 2032, up from US$ 25.09 billion in 2023, with a CAGR of 3.25% between 2024 and 2032. The expansion of the hotel industry in Spain is fueled by growing demand for upscale and boutique lodging, better infrastructure, and more traveler traffic. Its allure is further increased by investments in digital transformation, environmental practices, and a wider range of services. The sector is expanding as a result of the continued popularity of major cities as travel destinations among foreign tourists.


Spain Hotel Industry Outlooks

With its varied landscapes, fascinating history, and dynamic culture, Spain has grown to be a popular destination for travelers looking for life-changing experiences. Spain's hotel sector has developed to meet the demands and tastes of contemporary tourists as demand for travel to this alluring nation rises. Spain has made a name for itself as a leader in hospitality, thanks to its flawless fusion of old world charm and modern luxury.

Furthermore, Spain has become one of the most popular travel destinations in the world because of its bustling cities, breathtaking landscapes, and rich cultural legacy. In response to the increasing needs of tourists, the nation's hotel sector has seen tremendous change in recent years. To accommodate the tastes of all types of visitors, Spain has a broad range of lodging options, from luxurious resorts to boutique motels. In order to improve the visitor experience, the sector has also embraced technology improvements, offering cutting-edge facilities and individualized services. Spain is a top option for tourists looking for amazing trips and stays because of its unwavering dedication to providing exceptional hospitality.


Driving Forces of Spain Hotel Market

Tourism acts as a major growth driver in Spain Hotel Industry

The main factor driving Spain's hotel market's growth is tourism. With almost 85.1 million visitors in 2023, Spain remained the second most visited country in the world. Millions of tourists visit Spain every year as a result of its prominence as a travel destination, which raises demand for hotels across a range of locations. The nation's many attractions, which vary from beaches and ski resorts to historical monuments and cultural icons, appeal to a wide spectrum of tourists, resulting in strong occupancy rates and stimulating hotel development. Demand for hotels rises in response to festivals and international conferences, as well as seasonal tourism peaks like summer and significant vacations. Furthermore, hotel stays have increased as a result of the post-pandemic rebound of international travel. Longer hotel reservations are also influenced by trends toward remote employment and extended stays.


Government Support

The expansion of the hotel industry in Spain is mostly dependent on government assistance and marketing. Through a variety of efforts, such as worldwide advertising campaigns, participation in international tourist fairs, and partnerships with travel influencers and media, Spanish authorities actively promote their nation as a top travel destination. These initiatives raise awareness of and appeal to tourists, which in turn raises demand for hotel rooms by increasing the number of visitors to Spain. For instance, To position Spain as a leading travel destination, major marketing initiatives are conducted by tourism authorities in Spain, such as Turespaña. Through partnerships with foreign travel influencers, travel fairs, and digital media, these efforts aim to reach a global audience.

Furthermore, The Spanish government also makes infrastructure investments related to tourism, including enhancing existing facilities, creating new attractions, and expanding transit networks. Through these expenditures, travelers will have a better overall travel experience and find Spain more enticing, which will positively impact the hotel industry.


Madrid Hotel Market

Madrid's status as the capital of Spain and a significant hub for European industry has created a lively hotel industry. Madrid's thriving cultural scene, historical sites, international events, and role as a financial hub all contribute to the market's strong demand. Madrid is always a popular destination for both business and leisure travelers because of its many attractions, which include the Prado Museum and Royal Palace, as well as important business conventions and conferences.

Following the pandemic, the industry saw a recovery marked by rising occupancy rates and fresh investment in hotel assets. Madrid hotels are adjusting to the needs and tastes of their guests by introducing new services, embracing eco-friendly policies, and making use of cutting-edge technologies such as contactless check-in and smart room features.


Spain Hotel Company Analysis

The key players in Spain hotel industry are Marriott International Inc., Meliá Hotels International, Barcelo Hotel Group, NH Hotel Group, TUI Hotels & Resorts, Accor Hotels, Wyndham hotels & resorts and InterContinental Hotels Group.


Spain Hotel Company News

December 2023 - With one in three of its planned pipeline openings under its premium brands, hotel group Meliá, the largest in Spain and the third largest in Europe, has grown its luxury brands throughout the world. With each development offering carefully crafted luxury experiences, Spain's top hotel group extends its hospitality to every part of the world, from Europe, Africa, and Central America to the most alluring destinations on earth.
November 2023 - A strategic distribution agreement has been reached between Hotelbeds, a subsidiary of HBX chain, and Barceló, a luxury hotel chain situated in Barcelona, Spain. By extending the reach of the premium hotel group's Barceló brand throughout Europe, the Mediterranean, and Africa, as well as Hotelbeds' accommodation portfolio, the strategic distribution arrangement gave travelers more options. Through their partnership with Hotelbeds, Barceló expanded Hotelbeds' preferred portfolio of hospitality to include 130 of its properties, dispersed over 15 countries.


Type – Market breakup in 4 viewpoints:

1. Economy
2. Midscale
3. Upscale & Upper-Upscale
4. Luxury


Business Model – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Chain
2. Independent


Sales Channel – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Offline
2. Online


Age Group – Market breakup in 5 viewpoints:

1. 18-24 years
2. 25-34 years
3. 35-44 years
4. 45-54 years
5. 55-64 years


Star Rating – Market breakup in 5 viewpoints:

1. 1 Star
2. 2 Star
3. 3 Star
4. 4 Star
5. 5 Star


Gender – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Male
2. Female


Cities – Market breakup in 14 viewpoints:

1. Madrid
2. Barcelona
3. Palma
4. Seville
5. Valencia
6. Granada
7. Malaga
8. Bilbao
9. Alicante
10. Cordoba
11. San Sebastian
12. Santiago de Compostela
13. Santander
14. Cadiz


All the key players have been covered from 4 Viewpoints:

• Business Overview
• Key Persons
• Recent Development & Strategies
• Revenue Analysis


Key Players Analysis:

1. Marriott International Inc.
2. Meliá Hotels International
3. Barcelo Hotel Group
4. NH Hotel Group
5. TUI Hotels & Resorts
6. Accor Hotels
7. Wyndham hotels & resorts
8. InterContinental Hotels Group



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Spain Hotel Market

6. Market Share Analysis

6.1 By Type
6.2 By Business Model
6.3 By Sales Channel
6.4 By Age Group
6.5 By Gender
6.6 By Star Rating
6.7 By Cities


7. Type

7.1 Economy
7.2 Midscale
7.3 Upscale & Upper-Upscale
7.4 Luxury


8. Business Model

8.1 Chain
8.2 Independent


9. Sales Channel

9.1 Offline
9.2 Online


10. Age Group

10.1 18-24 years
10.2 25-34 years
10.3 35-44 years
10.4 45-54 years
10.5 55-64 years


11. Gender

11.1 Male
11.2 Female


12. Star Rating

12.1 1 Star
12.2 2 Star
12.3 3 Star
12.4 4 Star
12.5 5 Star


13. Cities

13.1 Madrid
13.2 Barcelona
13.3 Palma
13.4 Seville
13.5 Valencia
13.6 Granada
13.7 Malaga
13.8 Bilbao
13.9 Alicante
13.10 Cordoba
13.11 San Sebastian
13.12 Santiago de Compostela
13.13 Santander
13.14 Cadiz


14. Porter’s Five Forces Analysis

14.1 Bargaining Power of Buyers
14.2 Bargaining Power of Suppliers
14.3 Degree of Rivalry
14.4 Threat of New Entrants
14.5 Threat of Substitutes


15. SWOT Analysis

15.1 Strength
15.2 Weakness
15.3 Opportunity
15.4 Threat


16. Key Players Analysis

16.1 Marriott International Inc.

16.1.1 Overview
16.1.2 Key Persons
16.1.3 Recent Development
16.1.4 Revenue Analysis

16.2 Meliá Hotels International

16.2.1 Overview
16.2.2 Key Persons
16.2.3 Recent Development
16.2.4 Revenue Analysis

16.3 Barcelo Hotel Group

16.3.1 Overview
16.3.2 Key Persons
16.3.3 Recent Development
16.3.4 Revenue Analysis

16.4 NH Hotel Group

16.4.1 Overview
16.4.2 Key Persons
16.4.3 Recent Development
16.4.4 Revenue Analysis

16.5 TUI Hotels & Resorts

16.5.1 Overview
16.5.2 Key Persons
16.5.3 Recent Development
16.5.4 Revenue Analysis

16.6 Accor Hotels

16.6.1 Overview
16.6.2 Key Persons
16.6.3 Recent Development
16.6.4 Revenue Analysis

16.7 Wyndham hotels & resorts

16.7.1 Overview
16.7.2 Key Persons
16.7.3 Recent Development
16.7.4 Revenue Analysis

16.8 InterContinental Hotels Group

16.8.1 Overview
16.8.2 Key Persons
16.8.3 Recent Development
16.8.4 Revenue Analysis

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信回線)の最新刊レポート

Renub Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


Renub Research社はどのような調査会社ですか?


Renubリサーチ (Renub Research)は、インドに本社を置く調査会社です。通信や医薬市場について、市場動向や技術はもちろん、企業レポートや医療観光(メディカルツーリズム)など、幅広い関連... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/18 10:26

151.13 円

164.11 円

199.39 円

ページTOPに戻る