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食器洗い機の世界市場予測レポート:製品(独立型、ビルトイン)用途(商業用、住宅用)流通チャネル(オフライン、オンライン)国別、企業分析、2024-2032年


Dishwasher Market Global Forecast Report by Product (Freestanding, Built-in) Application (Commercial, Residential) Distribution Channels (Offline, Online) Countries and Company Analysis, 2024-2032

食器洗い機の市場分析 世界の食器洗い機市場は、2023年に347億米ドルと推定され、2024年から2032年の予測期間中に年平均成長率2.50%で、2032年には433.3億米ドルに達すると予測されている。市場成長の背景には... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年8月1日 US$2,990
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サマリー

食器洗い機の市場分析

世界の食器洗い機市場は、2023年に347億米ドルと推定され、2024年から2032年の予測期間中に年平均成長率2.50%で、2032年には433.3億米ドルに達すると予測されている。市場成長の背景には、可処分所得の増加、消費者の嗜好の変化、食器洗い機製品の進歩がある。


食器洗い機市場の概要

食器洗い機は、食器、カトラリー、調理器具、フライパン、容器、その他多くの器具を洗浄するための電気機械である。温水、洗剤、物理的なこすり洗いを用いて、食べかす、油汚れ、その他の汚れを洗浄する。今日のモデルには、さまざまな洗浄オプション、折りたたみ式金属アーム、エネルギースターモデルがある。これらのユニットは、水と洗剤で食器を洗浄し、回転するスプレーアームを使用し、対象物からバクテリアやその他の微生物を除去するために加熱洗浄する。また、食器の汚れ具合を記録し、それぞれ洗浄サイクルを適応させるソイリング・コントロールがあり、エネルギーと水を節約するオプションもある。

食器洗い機の使われ方も世界各地で異なり、北米と西ヨーロッパが最大の市場である。しかし、アジアの一部では、文化的・空間的な制約や居住面積の狭さから、普及はそれほど速やかではなかった。発展途上国では、家庭での普及はあまり進んでいないが、ホテルやレストランでは広く使われている。食器洗い機市場を世界的に押し上げている要因は様々であり、技術の進歩、顧客のライフスタイルの変化、水やエネルギー効率に対する意識などである。


食器洗い機産業の成長要因

技術の進歩

技術の継続的な進歩は、食器洗い機製造事業の着実な発展につながっている。その中には、食器洗い機のWi-Fiへの接続、音声制御、モバイルアプリケーションを使った食器洗い機の制御、食器洗い機の進行状況の監視などがある。また、水とエネルギーの管理にハイテクセンサーと人工知能アルゴリズムを使用し、効果的で環境に優しい食器洗い機を実現している。集中散水や専用洗浄エリアなどの斬新な洗浄機能は、複雑な食品や食器の汚れに対する洗浄を向上させる。また、最新の食器洗い機はモーター音がさらに静かになり、断熱性能も向上しているため、オープンプランの住宅など、周囲の音が気になる場所にも設置できる。さらに、新技術はユーザーの満足度を高め、技術に詳しい消費者に注目され、新市場の開拓に貢献し、既存ユーザーの家電製品の買い替えを促す。2023年11月、ハイセンスは、データライン液体洗剤自動投入と自動乾燥ドアポップアウトを一体化したスマート食器洗い機「オートドーズ&オートドライ搭載スマートビルトイン食器洗い機」を米国市場で発表した。


ライフスタイルの変化と都市化:

食器洗い機市場を牽引している主な要因は、ライフスタイルの変化と都市化の進展である。都市化に対する意識が高まり、消費者は手作業での食器洗いに費やすことのできない多くの時間を要求しているため、食器洗い機を使用する確率も高まっている。現代の家庭では、一家に二人の労働者が集中しており、手作業で食器を洗う時間が短縮されているため、食器洗い機は市場に適していると考えられる。さらに、都市部の市場では床面積が狭いため、食器洗い機の設計の革新が促進され、白色でスペースを取らない設計がアパートでは一般的となっている。もう一つの要因は、外食や持ち帰りサービスへの依存と消費が大きくなっていることであり、その結果、食堂や飲食店での食器洗浄機の用途が拡大している。また、特に世界的な健康問題の結果として衛生意識のレベルが高まるにつれ、食器洗浄機は手洗いよりも衛生的であるとみなされ、それゆえ家庭や事業所での食器洗浄機の使用が増加している。


環境意識と規制:

食器洗い機事業の成長は、環境への関心の高まりと厳しいエネルギー基準の制定によるものである。環境保護に対する消費者の要求により、食器洗い機は水とエネルギーの消費効率が非常に高くなるように進化してきた。よりエネルギー効率の高い家電製品を使用するために、家庭でのエネルギー効率の表示ルールやエコラベル制度が世界の多くの国で制定されている。このような要件により、政府は古いモデルを流通から排除しようとする政策を制定せざるを得なくなっており、その結果、新しく効率的で環境に優しいモデルが市場に出回るようになっている。また、環境に配慮した製造や部品、たとえば食器洗い機の部品に再生プラスチックを使用することなども、購入者の意識と法規制の動向から求められている。


欧州食器洗い機市場の概要:

欧州の人々は、以前にも増して多忙を極め、手作業で食器を洗う時間がなくなり、食器洗い機を必要とするようになった。欧州市場では、エネルギースターの効率基準を備えた、改良された節水型の欧州製食器洗い機が増加傾向にある。繰り返しになるが、欧州の人々は可処分所得が高いため、消費者は家電製品を含め、生活を楽にするものなら何でも喜んで購入する。また、指定されたプロモーションや便利なショッピングにより、オンライン・ストアに依存する層がより高い割合で増加するはずである。2023年9月、エレクトロラックスABは、コンパクトな食器洗い機シリーズの新製品として、8プレースセッティングが可能な55cmアルティメットケア300を発売した。この製品は、西欧諸国では基本的な設置は無料で、「エコプログラムモード」やチャイルドロックシステムなどの追加オプションが付属している。


食器洗い機市場 会社概要

食器洗い機の世界市場における業界リーダーには、エレクトロラックスAB、パナソニック、ワールプール、ロバート・ボッシュGmbh、サムスン、シーメンス、LGエレクトロニクス、ハイアースが含まれる。


食器洗い機市場ニュース

2023年4月ハイアールは2023年に33%の売上成長を目指し、2025年までに1億8,300万米ドルを投資して事業を拡大する計画。
ハイアールは2023年8月にJingcai Dishwasherを発表した。Auto Dryインテリジェントドアオープン、速乾洗浄、セクション、最大109個の食器を一度に収納できるスペースが特徴。食器を確実に洗浄・殺菌し、雑菌や食品残渣を除去することで、水とエネルギーの使用量を減らし、環境を保護する。
2022年11月、トルコに食器洗い工場を新設し、ハイアールヨーロッパは生産能力を増強した。このステップを踏むことで、ハイアールは欧州の大手家電メーカーとしての地位を固め、多くの製品カテゴリーで主導権を握った。
2022年11月、ワールプール・コーポレーションは、家庭用および業務用生ごみディスポーザーと瞬間湯沸かし器の世界最大のメーカーであるInSinkErator社をエマソンから買収した。エマソンは現在、InSinkErator社を完全に所有している。


製品 - 2つの視点からの市場分析:

1.独立型
2.ビルトイン


アプリケーション - 2つの視点からの市場ブレークアップ:

1.商業
2.住宅用


流通チャネル - 2つの視点からの市場細分化:

1.オフライン
2.オンライン


国別 - 25の視点での市場の内訳:

- 北米

o アメリカ合衆国
o カナダ

- ヨーロッパ

o フランス
o ドイツ
o イタリア
o スペイン
o イギリス
o ベルギー
o オランダ
o トルコ

- アジア太平洋

o 中国
o 日本
o インド
o オーストラリア
o 韓国
o タイ
o マレーシア
o インドネシア
o ニュージーランド

- ラテンアメリカ

o ブラジル
o メキシコ
o アルゼンチン

- 中東・アフリカ

o 南アフリカ
o サウジアラビア
o アラブ首長国連邦


主要プレーヤーを5つの視点から網羅:

1.概要
2.キーパーソン
3.最近の動向と戦略
4.過去1年間の製品ポートフォリオと製品発売
5.売上高


企業分析

1.エレクトロラックスAB
2.パナソニック
3.ワールプール
4.ロバート・ボッシュ
5.サムスン
6.シーメンス
7.LGエレクトロニクス
8.ハイアース

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目次

1.はじめに

2.研究と方法論

3.エグゼクティブ・サマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.食器洗い機の世界市場

6.市場シェア分析

6.1 製品別
6.2 用途別
6.3 流通チャネル別
6.4 国別


7.製品別

7.1 独立型
7.2 ビルトイン


8.用途別

8.1 商業
8.2 住宅用


9.流通チャネル別

9.1 オフライン
9.2 オンライン


10.国名

10.1 北米

10.1.1 アメリカ合衆国
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 オーストラリア
10.3.5 韓国
10.3.6 タイ
10.3.7 マレーシア
10.3.8 インドネシア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.5 中東・アフリカ

10.5.1 南アフリカ
10.5.2 サウジアラビア
10.5.3 アラブ首長国連邦


11.ポーターのファイブフォース分析

11.1 新規参入の脅威
11.2 買い手の交渉力
11.3 代替の脅威
11.4 サプライヤーの交渉力
11.5 競争上のライバル関係


12.SWOT分析

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 チャンス
12.4 脅威


13.合併と買収

14.主要プレーヤーの分析

14.1 エレクトロラックスAB

14.1.1 概要
14.1.2 キーパーソン
14.1.3 最近の動向と戦略
14.1.4 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
14.1.5 収益

14.2 パナソニック

14.2.1 概要
14.2.2 キーパーソン
14.2.3 最近の動向と戦略
14.2.4 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
14.2.5 収益

14.3 ワールプール

14.3.1 概要
14.3.2 キーパーソン
14.3.3 最近の動向と戦略
14.3.4 製品ポートフォリオと過去1年間の製品発売
14.3.5 収益

14.4 ロバート・ボッシュ

14.4.1 概要
14.4.2 キーパーソン
14.4.3 最近の動向と戦略
14.4.4 直近1年間の製品ポートフォリオと発売製品
14.4.5 収益

14.5 サムスン

14.5.1 概要
14.5.2 キーパーソン
14.5.3 最近の動向と戦略
14.5.4 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
14.5.5 収益

14.6 シーメンス

14.6.1 概要
14.6.2 キーパーソン
14.6.3 最近の動向と戦略
14.6.4 直近1年間の製品ポートフォリオと製品発表
14.6.5 収益

14.7 LGエレクトロニクス

14.7.1 概要
14.7.2 キーパーソン
14.7.3 最近の動向と戦略
14.7.4 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
14.7.5 収益

14.8 ハイアース

14.8.1 概要
14.8.2 キーパーソン
14.8.3 最近の動向と戦略
14.8.4 直近1年間の製品ポートフォリオと発売製品
14.8.5 収益

 

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Summary

Dishwasher Market Analysis

The global dishwasher market has been estimated to be US$ 34.70 billion in 2023 and is expected to reach US$ 43.33 billion by 2032, with the Compound Annual Growth Rate of 2.50% during the forecast period of 2024 to 2032. The market growth is attributed to the rise in a disposable income, changes in consumer preferences, and advancement in dishwasher products.


Dishwasher Market Overview

A dishwasher is an electric machine to wash dishes, cutlery, cookers, pans, vessels and many other utensils. It employs hot water, detergent and physical scrubbing to wash of food particles, grease and other stains. Today’s models contain different wash options, folding metal arms and energy star models. These units clean through washing the dishes with water and detergent, use the rotating spray arms and heat wash to eliminate bacteria and other microorganisms from the objects. Also, it has soiling control to records the dirtiness of the dishes and adapts the wash cycle respectively and has the option of saving energy and water.

Dishwashers are also used differently across the globe with North America and western Europe being the biggest markets mainly because of convenience and time factors. In some parts of Asia, however, adoption has not been as swift because of cultural and space constraints along with small living areas, although use is steadily on the rise because of changing urban living situations and, of course, water scarcity. In the developing countries they are not very popular in homes but are widely used in the hotels and restaurants. There are various factors that have boosted the dishwasher market globally, the advancement in technology, changes in customers’ lifestyle and awareness on water and energy efficiency.


Growth Factors in the Dishwasher Industry

Technological advancements

Continual advances in technology have led to steady development in the dishwasher manufacturing business. Some of these include connecting the dishwasher to a Wi-Fi, voice control and the control of the dishwasher using the mobile application to monitor the progress of the dishwasher. It uses high technology sensors and artificial intelligence algorithms in management of water and energy to make certain that it is both effective and environmentally friendly. Novel washing features such as focused water spray and dedicated wash areas improve cleaning for complex foods and stains on dishes. Newer dishwaters have also come with even quieter motors and better insulation, meaning they can be installed in areas where people want to hear what is going on around them, such as in houses with an open plan. In addition, new technologies enhance user satisfaction, draw attention to tech-savvy consumers, contribute to the development of new markets and make existing users replace their appliances. Nov 2023, Hisense unveils the Smart Built-In Dishwasher with Autodose & Autodry, a smart dishwasher that features, data line liquid detergent auto-dousing and auto-dry door pop-out integrated in the U. S market.


Changing lifestyles and urbanization:

The main drivers which can be seen are changing life styles and increase rate in urbanization that is driving the dishwasher market. Because the awareness of urbanization is rising and consumers have many demands on the time that they cannot spend on washing dishes manually, the probability of using dishwashers also rises. The modern families are concentrating at two working persons per family reducing the time to manually wash the dishes hence dishwashers are deemed to fit the market well. Moreover, the small floor area in urban markets has promoted innovation in dishwasher designs in that white, space-saving designs are common in apartments. Another factor is the greater reliance and consumption of eating out and takeaway services which in turn enhances the application of dishwashers in canteens and eating places. Besides, as the level of Awareness of hygiene rises especially as a result of world health issues, dishwashers are considered more hygiene than hand washing hence the increased use of dishwashers at home and in business establishments.


Environmental consciousness and regulations:

The growth of the dishwasher business is a result of growing concerns of the environment and the enactment of strict energy standards. Due to demand from the consumers for the protection of environment, dish washers have evolved to be very efficient in its consumption of water and energy. Rules of displaying energy efficiency at home and eco-labeling programs have been established in many countries of the world for using more energy-efficient appliances. Such requirements are forcing governments to enactment policies that seek to eliminate older models from circulation; thus, ensuring that new and efficient, environmentally friendly models are on the market. It also concerns such aspects as environmentally friendly manufacturing and parts, for example, using recycled plastic in dishwashers’ parts, since buyer-conscious and legislative trends require it.


Europe Dishwasher Market Overview:

Europeans are now inexorably more occupied than before, have admitted that they no longer have time for manual washing of dishes hence require dishwasher. Improved and water-efficient European dishwashers with efficiency standards of Energy Star are on the rise in the European market. Again, Europeans have higher disposable income and therefore the consumer will be more willing to purchase anything that will ease their lives, including appliances. Also, the segment of reliance on an online store should increase at a higher rate due to specified promotions and convenient shopping. In September 2023, Electrolux AB launched a new product in the compact dishwasher range that it called the 55cm UltimateCare 300 with eight place settings. This is free for basic installation in Western European countries and is accompanied by additional extras like the ‘Eco program mode’ and child lock system.


Dishwasher Market Company Overview

Industry leaders seen in the Global Dishwasher Market Include Electrolux AB, Panasonic, Whirlpool, Robert Bosch Gmbh, Samsung, Siemens, LG Electronics, and Haiers.


Dishwasher Market News

April 2023: Haier aimed for a 33% turnover growth in 2023 and planned to invest USD 183 million for expansion by 2025.
Haier introduced the Jingcai Dishwasher in August 2023. It features an Auto Dry intelligent door opening, quick drying and washing, sections, and space for up to 109 dish pieces at once. It uses less water and energy and protects the environment by securely cleaning and sterilizing dishes and removing germs and food residues.
In November 2022, with the opening of a new dishwashing factory in Turkey, Haier Europe increased its production capacity. By making this step, Haier solidified its position as the leading appliance manufacturer in Europe and took the lead in a number of product categories.
In November 2022, Whirlpool Corporation acquired InSinkErator, the largest producer of food waste disposers and instant hot water dispensers for residential and commercial use worldwide, from Emerson. Emerson now completely owns InSinkErator.


Product – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Freestanding
2. Built-in


Application – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Commercial
2. Residential


Distribution Channel – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Offline
2. Online


Country – Market breakup in 25 viewpoints:

• North America

o United States
o Canada

• Europe

o France
o Germany
o Italy
o Spain
o United Kingdom
o Belgium
o Netherlands
o Turkey

• Asia Pacific

o China
o Japan
o India
o Australia
o South Korea
o Thailand
o Malaysia
o Indonesia
o New Zealand

• Latin America

o Brazil
o Mexico
o Argentina

• Middle East & Africa

o South Africa
o Saudi Arabia
o United Arab Emirates


All the Key players have been covered from 5 Viewpoints:

1. Overviews
2. Key Person
3. Recent Developments & Strategies
4. Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
5. Revenue


Company Analysis:

1. Electrolux AB
2. Panasonic
3. Whirlpool
4. Robert Bosch Gmbh
5. Samsung
6. Siemens
7. LG Electronics
8. Haiers



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research & Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Dishwasher Market

6. Market Share Analysis

6.1 By Products
6.2 By Application
6.3 By Distribution Channel
6.4 By Countries


7. By Product

7.1 Freestanding
7.2 Built-in


8. By Application

8.1 Commercial
8.2 Residential


9. By Distribution Channels

9.1 Offline
9.2 Online


10. Countries

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherlands
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 Australia
10.3.5 South Korea
10.3.6 Thailand
10.3.7 Malaysia
10.3.8 Indonesia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.5 Middle East & Africa

10.5.1 South Africa
10.5.2 Saudi Arabia
10.5.3 United Arab Emirates


11. Porter's Five Forces Analysis

11.1 Threat of New Entry
11.2 The Bargaining Power of Buyer
11.3 Threat of Substitution
11.4 The Bargaining Power of Supplier
11.5 Competitive Rivalry


12. SWOT Analysis

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threats


13. Merger & Acquisitions

14. Key Players Analysis

14.1 Electrolux AB

14.1.1 Overviews
14.1.2 Key Person
14.1.3 Recent Developments & Strategies
14.1.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
14.1.5 Revenue

14.2 Panasonic

14.2.1 Overviews
14.2.2 Key Person
14.2.3 Recent Developments & Strategies
14.2.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
14.2.5 Revenue

14.3 Whirlpool

14.3.1 Overviews
14.3.2 Key Person
14.3.3 Recent Developments & Strategies
14.3.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
14.3.5 Revenue

14.4 Robert Bosch Gmbh

14.4.1 Overviews
14.4.2 Key Person
14.4.3 Recent Developments & Strategies
14.4.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
14.4.5 Revenue

14.5 Samsung

14.5.1 Overviews
14.5.2 Key Person
14.5.3 Recent Developments & Strategies
14.5.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
14.5.5 Revenue

14.6 Siemens

14.6.1 Overviews
14.6.2 Key Person
14.6.3 Recent Developments & Strategies
14.6.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
14.6.5 Revenue

14.7 LG Electronics

14.7.1 Overviews
14.7.2 Key Person
14.7.3 Recent Developments & Strategies
14.7.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
14.7.5 Revenue

14.8 Haiers

14.8.1 Overviews
14.8.2 Key Person
14.8.3 Recent Developments & Strategies
14.8.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
14.8.5 Revenue

 

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