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浄水器の世界市場レポート:技術別(RO浄水器、UV浄水器、重力式浄水器、その他)、流通チャネル別(小売店、直販、オンライン)、エンドユーザー別(商業用、住宅用)、国別、企業分析(2024-2032年)予測


Global Water Purifier Market Report Forecast By Technology (RO Purifier, UV Purifier, Gravity Purifier, Others), Distribution Channel (Retail Stores, Direct Sales, Online), End User (Commercial, Residential), Countries and Company Analysis (2024-2032)

浄水器の世界市場分析 浄水器の世界市場は、2023年の533.5億米ドルから2032年には1,050.5億米ドルに達し、2024年から2032年の年平均成長率は7.82%となる。水質が健康に及ぼす影響に対する世界的な意識の高まり... もっと見る

 

 

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Renub Research
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2024年8月1日 US$2,790
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サマリー

浄水器の世界市場分析

浄水器の世界市場は、2023年の533.5億米ドルから2032年には1,050.5億米ドルに達し、2024年から2032年の年平均成長率は7.82%となる。水質が健康に及ぼす影響に対する世界的な意識の高まりにより、この業界は近年大きく成長している。


世界の浄水器産業概要

浄水器は、水中の沈殿物やその他の不純物、ミネラル、バクテリア、ウィルスを除去し、水の味や香りを向上させる。また、水を飲んだり、入浴、料理、洗濯など他の目的に使用したりするのに安全な水にする。全館またはポイント・オブ・エントリー・フィルター・システムとポイント・オブ・ユース・システムが、浄水器の2大タイプである。建物の水の出入り口に設置される浄水器は、ポイント・オブ・エントリー・システムと呼ばれる。ポイント・オブ・ユース・システム」と呼ばれる浄水器は、人間が水を消費する場所に設置される。細菌を除去し、水を軟水化する効果もあるポイント・オブ・エントリーおよびポイント・オブ・ユース・フィルトレーション・システムを設置することで、水は徹底的に浄化される。


浄水器市場の成長ドライバー

水を媒介とする疾病と汚染に対する意識の高まり

人口の増加に伴い、利用可能な水供給への負担が増大している。配水会社は、住民が清潔で安全な水を利用できるよう保証する必要に迫られている。しかし、人口の増加は製造業にも大きな負担をかけており、深刻な水質汚染を引き起こす可能性がある。有害な鉱物や化学物質の添加により、産業と都市化の進展は、現在利用可能な水源に深刻なダメージを与えている。特にアジア、ラテンアメリカ、アフリカの新興国や低開発国では、水を媒介とする疾病の発生件数が増加している。これらの病気にはコレラ、腸チフス、カンピロバクター症などが含まれる。実際、WHOの推計によると、水を媒介とする感染症は、年間150万人近い市民の死亡を引き起こしている。その結果、NGOも政府も、一般の人々に清潔な水を供給するために必要なインフラ整備に力を注いでいる。


ろ過水に関する知識の増加

水道水中の汚染物質に対する認識が高まり、浄水器メーカーによる創造的なマーケティング活動への投資が増加した結果、人々は浄水器の利点をより認識するようになっている。発展途上国の近隣店舗での販売増加、デジタル広告の登場、加盟店サービスによる浄水グッズの安定供給などが、水処理ソリューションに対するニーズの高まりに寄与している。

インドや中国のような発展途上国では、水系感染症に対する国民の意識を高めるため、政府主導でさまざまな公共キャンペーンが実施されている。

例えば、インド政府は世界銀行の支援を受けて、全国の村々に清潔な飲料水を提供している。2007年に開始された消費者意識向上プログラム(CAP)のようなワークショップやイベントは、水質に関する問題について消費者を教育することを目的としており、適切な水質で水が供給されるよう、配管システム内部を定期的に検査する必要性を強調している。


北米の浄水器市場

北米における浄水器の目標は、誰もが清潔で安全な飲料水を利用できるようにすることである。一般的に自治体の水源は信頼できるものであるが、鉛、塩素、バクテリア、その他の汚染物質などの有害物質を含む水質に対する懸念が、家庭用浄水器の必要性に拍車をかけている。これらのシステムは、不純物を除去し、全体的な風味、臭い、水質を改善することを目的としており、住宅用や商業用として使用されている。

浄水器のネットワーク化やスマート機能の利用は、ますます一般的になりつつある。消費者は、水質に関するリアルタイムのデータ、フィルター交換の通知、パーソナライズ・オプションを提供するモバイル・アプリを介して遠隔監視・制御できる機器に魅了されている。健康とウェルビーイングが重視されるようになるにつれ、アルカリイオン水やミネラル強化といった健康効果を宣伝する浄水器がますます普及している。これらのガジェットは、水の純度と栄養価を向上させると主張している。

水の無駄を最小限に抑え、持続可能な素材を使用した環境に優しい浄水器を使用する個人も増えている。再利用可能なフィルターシステム、エネルギー効率に優れた操作、プラスチック包装の少なさなどが、環境意識の高い消費者にアピールしている。

カリフォルニア大学ボルダー校の研究者たちは2023年7月、気泡を利用した画期的な膜浄水技術を開発した。メンブレンフィルターは、ふるいを通して水を加圧することで、水から汚染物質や不要な粒子を除去する。この斬新な膜技術は、水をふるいにかけるのではなく、気泡の薄い層を使って蒸留する点がユニークだ。この調整により、従来の逆浸透システムよりも透過性と汚染物質除去の面で優れた性能を発揮する。


浄水器企業分析

パナソニック株式会社、ハネウェル・インターナショナル・インク、AOスミス・コーポレーション、ユニリーバ・ピーエルシー、ペンテア、ヘレン・オブ・トロイ・リミテッド、Koninklijkem Philips N.V.、3Mコーポレーションが浄水器市場の主要企業である。


浄水器企業ニュース

2023年7月 - Hindustan Unilever Limited(HUL)のPureit Revitoシリーズから浄水器が発売された。この浄水器は水を最大70%保存し、きれいになった水にカルシウムやマグネシウムなどの必要なミネラルを加える。ろ過システムと逆浸透膜(ROM)が更新され、ROMの耐久性が向上した。
2023年1月 - UCLの卒業生が設立した会社Water2が、銀イオン化と活性炭を使って水道水を0.1ミクロンまでろ過するアンダーシンク型浄水器Podを発表(1ミクロンは1000分の1ミリに相当)。このサイズを超えると、粒子が飲料水に混入することはない。
2022年11月 - ウォーターロジック・グループ・ホールディングとカリガン・インターナショナルが合併し、持続可能でクリーンな飲料水ソリューションのリーダー企業を設立。


技術 - 4つの視点からの市場区分:

1.RO清浄機
2.UV浄化装置
3.重力式浄化装置
4.その他


流通チャネル - 3つの視点からの市場細分化:

1.小売店
2.直販
3.オンライン


エンドユーザー - 2つの視点からの市場細分化:

1.商業
2.住宅


国別 - 25の視点による市場の内訳:

- 北米

o アメリカ合衆国
o カナダ

- ヨーロッパ

o フランス
o ドイツ
o イタリア
o スペイン
o イギリス
o ベルギー
o オランダ
o トルコ

- アジア太平洋

o 中国
o 日本
o インド
o 韓国
o タイ
o マレーシア
o インドネシア
o オーストラリア
o ニュージーランド

- ラテンアメリカ

o ブラジル
o メキシコ
o アルゼンチン

- 中東・アフリカ

o サウジアラビア
o アラブ首長国連邦
o 南アフリカ


すべての主要プレーヤーを4つの視点からカバー:

- 事業概要
- キーパーソン
- 最近の展開と戦略
- 財務インサイト


主要プレーヤーの分析

1.パナソニック株式会社
2.ハネウェル・インターナショナル
3.AOスミス株式会社
4.ユニリーバ
5.ペンテア
6.ヘレン・オブ・トロイ・リミテッド
7.フィリップスN.V.
8.3Mコーポレーション

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.浄水器の世界市場

6.市場シェア分析

6.1 技術別
6.2 流通チャネル別
6.3 エンドユーザー別
6.4 国別


7.テクノロジー

7.1 RO浄化装置
7.2 UV浄化装置
7.3 重力式浄化装置
7.4 その他


8.流通チャネル

8.1 小売店
8.2 直販
8.3 オンライン


9.エンドユーザー

9.1 商業
9.2 住宅


10.国名

10.1 北米

10.1.1 アメリカ合衆国
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 オーストラリア
10.3.5 韓国
10.3.6 タイ
10.3.7 マレーシア
10.3.8 インドネシア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.5 中東・アフリカ

10.5.1 南アフリカ
10.5.2 サウジアラビア
10.5.3 UAE


11.ポーターのファイブフォース分析

11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 ライバルの度合い
11.4 新規参入の脅威
11.5 代替品の脅威


12.SWOT分析

12.1.1 長所
12.1.2 弱点
12.1.3 機会
12.1.4 脅威


13.主要プレーヤー分析

13.1 パナソニック株式会社

13.1.1 概要
13.1.2 キーパーソン
13.1.3 最近の開発
13.1.4 収益分析

13.2 ハネウェル・インターナショナル

13.2.1 概要
13.2.2 主要人物
13.2.3 最近の開発
13.2.4 収益分析

13.3 AOスミス・コーポレーション

13.3.1 概要
13.3.2 キーパーソン
13.3.3 最近の発展
13.3.4 収益分析

13.4 ユニリーバ・ピーエルシー

13.4.1 概要
13.4.2 主要人物
13.4.3 最近の開発
13.4.4 収益分析

13.5 ペンテェア

13.5.1 概要
13.5.2 主要人物
13.5.3 最近の開発
13.5.4 収益分析

13.6 ヘレン・オブ・トロイ社

13.6.1 概要
13.6.2 キーパーソン
13.6.3 最近の発展
13.6.4 収益分析

13.7 Koninklijke Philips N.V.

13.7.1 概要
13.7.2 主要人物
13.7.3 最近の開発
13.7.4 収益分析

13.8 スリーエムコーポレーション

13.8.1 概要
13.8.2 主要人物
13.8.3 最近の開発
13.8.4 収益分析

 

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Summary

Global Water Purifier Market Analysis

The Global Water Purifier Market will reach US$ 105.05 billion by 2032, up from US$ 53.35 billion in 2023, with a CAGR of 7.82% between 2024 and 2032. The industry has grown significantly in recent years due to increased global awareness of the effects of water quality on health.


Global Water Purifier Industry Overview

Water purifiers remove sediments and other impurities from the water, as well as minerals, bacteria, and viruses, as well as enhancing the water's flavor and aroma. They also make the water safer to drink and use for other purposes like bathing, cooking, and washing. Whole-house or point-of-entry filter systems and point-of-use systems are the two main types of water purifiers. The purifiers put at the building's water entrance point are known as point-of-entry systems. Water purification devices called "point-of-use" systems are installed where water is used for human consumption. Installing point-of-entry and point-of-use filtration systems, which also eliminate bacteria and soften water, thoroughly purifies water.


Growth drivers of Water Purifier Market

Raising Awareness of Water-Borne Diseases & Pollution

The strain on the water supplies that are available has grown as the population grows. Water distribution companies are under pressure to guarantee that residents have access to clean, safe water. But population growth has also put manufacturing businesses under more strain, which could result in serious water contamination. Due to the addition of hazardous minerals and chemicals, increasing industry and urbanization have severely damaged the water sources that are now accessible. A growing number of water-borne illness outbreaks have been reported, particularly in emerging and underdeveloped nations in Asia, Latin America, and Africa. These diseases include cholera, typhoid, and campylobacterosis. In reality, according to WHO estimates, water-borne infections account for almost 1.5 million civilian deaths annually. As a result, both NGOs and governments are concentrating more on developing the infrastructure needed to supply the general people with clean water.


An increase in knowledge regarding filtered water

People are becoming more aware of the advantages of water purifiers as a result of growing awareness of the contaminants in the water supply and rising investment in creative marketing initiatives by water purifier firms. Increased sales at neighborhood stores in developing nations, the advent of digital advertising, and the steady supply of water purification goods made available through merchant services are all contributing to the rising need for water treatment solutions.

In developing nations like India and China, where a robust government initiative to raise public awareness about waterborne diseases has been launched by means of various public campaigns, the awareness of water purity and its benefits for rural areas is being promoted through a variety of public initiatives.

For instance, the Indian government is providing clean drinking water to villages throughout the nation with assistance from the World Bank. Workshops and events like the 2007 launch of the Consumer Awareness Programme (CAP) aim to educate consumers about issues related to water quality and stress the need of routinely inspecting internal plumbing systems to ensure that water is delivered in an appropriate quality.


North America Water Purifier Market

The goal of water purifiers in North America is to ensure that everyone has access to clean, safe drinking water. Even while municipal water sources are typically dependable, concerns about water quality, including toxins like lead, chlorine, bacteria, and other pollutants, have spurred the need for home water filtering devices. These systems aim to remove impurities and improve the overall flavor, odor, and quality of the water for residential and commercial use.

The use of networking and smart functions in water purifiers is becoming more and more common. Consumers are lured to devices that can be remotely monitored and controlled via mobile apps that provide real-time data on water quality, filter replacement notifications, and personalization options. With the growing emphasis on health and wellbeing, water purifiers that advertise health benefits like alkaline water or mineral enhancement are becoming more and more prevalent. These gadgets claim to improve water purity and nutritional value.

More and more individuals are using environmentally friendly water purifiers that minimize water waste and use sustainable materials. Reusable filter systems, energy-efficient operation, and little plastic packaging appeal to environmentally conscious consumers.

Researchers at CU Boulder developed a revolutionary membrane water filtration technology based on air bubbles in July 2023, which could aid in addressing the world's water scarcity issues. Membrane filters remove pollutants and unwanted particles from water by pressurizing it through a sieve. It is unique because the novel membrane technique distills the water using a thin layer of air bubbles rather than sifting it. With this adjustment, the system performs better in terms of permeability and contaminant removal than traditional reverse osmosis systems.


Water Purifier Company Analysis

Panasonic Corporation, Honeywell International Inc., AO Smith Corporation, Unilever Plc, Pentair, Helen of Troy Limited, Koninklijkem Philips N.V., and 3M Corporation are the leading companies in the water purifier market.


Water Purifier Company News

July 2023 - Water purifiers from Hindustan Unilever Limited (HUL)'s Pureit Revito Series were introduced. The water purifier preserves up to 70% of the water and adds necessary minerals like calcium and magnesium to the cleaned water. The filtration system and reverse osmosis membrane (ROM) have been updated, enabling the ROM to endure
January 2023 - The UCL alumnus-founded company Water2 unveiled the Pod, an under-sink water filter that filters tap water down to 0.1 microns using silver ionization and activated carbon (one micron is equivalent to a thousandth of a millimetre). Beyond this size, particles cannot enter drinking water.
November 2022 - Waterlogic Group Holding and Culligan International combined to establish a leader in sustainable and clean drinking water solutions.


Technology – Market breakup in 4 viewpoints:

1. RO Purifier
2. UV Purifier
3. Gravity Purifier
4. Others


Distribution Channel – Market breakup in 3 viewpoints:

1. Retail Stores
2. Direct Sales
3. Online


End User – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Commercial
2. Residential


Countries – Market breakup in 25 viewpoints:

• North America

o United States
o Canada

• Europe

o France
o Germany
o Italy
o Spain
o United Kingdom
o Belgium
o Netherland
o Turkey

• Asia Pacific

o China
o Japan
o India
o South Korea
o Thailand
o Malaysia
o Indonesia
o Australia
o New Zealand

• Latin America

o Brazil
o Mexico
o Argentina

• Middle East & Africa

o Saudi Arabia
o UAE
o South Africa


All the key players have been covered from 4 Viewpoints:

• Business Overview
• Key Persons
• Recent Development & Strategies
• Financial Insights


Key Players Analysis:

1. Panasonic Corporation
2. Honeywell International Inc.
3. AO Smith Corporation
4. Unilever Plc
5. Pentair
6. Helen of Troy Limited
7. Koninklijke Philips N.V
8. 3M Corporation



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Water Purifier Market

6. Market Share Analysis

6.1 By Technology
6.2 By Distribution Channel
6.3 By End User
6.4 By Countries


7. Technology

7.1 RO Purifier
7.2 UV Purifier
7.3 Gravity Purifier
7.4 Others


8. Distribution Channel

8.1 Retail Stores
8.2 Direct Sales
8.3 Online


9. End User

9.1 Commercial
9.2 Residential


10. Countries

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherland
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 Australia
10.3.5 South Korea
10.3.6 Thailand
10.3.7 Malaysia
10.3.8 Indonesia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.5 Middle East & Africa

10.5.1 South Africa
10.5.2 Saudi Arabia
10.5.3 UAE


11. Porter’s Five Forces Analysis

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Rivalry
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis

12.1.1 Strength
12.1.2 Weakness
12.1.3 Opportunity
12.1.4 Threat


13. Key Players Analysis

13.1 Panasonic Corporation

13.1.1 Overview
13.1.2 Key Persons
13.1.3 Recent Development
13.1.4 Revenue Analysis

13.2 Honeywell International Inc.

13.2.1 Overview
13.2.2 Key Persons
13.2.3 Recent Development
13.2.4 Revenue Analysis

13.3 AO Smith Corporation

13.3.1 Overview
13.3.2 Key Persons
13.3.3 Recent Development
13.3.4 Revenue Analysis

13.4 Unilever Plc

13.4.1 Overview
13.4.2 Key Persons
13.4.3 Recent Development
13.4.4 Revenue Analysis

13.5 Pentair

13.5.1 Overview
13.5.2 Key Persons
13.5.3 Recent Development
13.5.4 Revenue Analysis

13.6 Helen of Troy Limited

13.6.1 Overview
13.6.2 Key Persons
13.6.3 Recent Development
13.6.4 Revenue Analysis

13.7 Koninklijke Philips N.V

13.7.1 Overview
13.7.2 Key Persons
13.7.3 Recent Development
13.7.4 Revenue Analysis

13.8 3M Corporation

13.8.1 Overview
13.8.2 Key Persons
13.8.3 Recent Development
13.8.4 Revenue Analysis

 

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