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鶏肉の世界市場規模:生産(米国、ブラジル、中国、欧州連合、メキシコ、タイ、英国、日本、南アフリカ、フィリピン、カナダ、韓国、サウジアラビア、イラク、アンゴラ、キューバ、その他)、消費市場・数量(米国、中国、ブラジル、欧州連合、メキシコ、日本、英国、タイ、フィリピン、南アフリカ、サウジアラビア、カナダ、韓国、イラク、キューバ、アンゴラ、その他)、輸入・輸出、企業分析 2024-2032


Global Chicken Market Size by Production (United States, Brazil, China, European Union, Mexico, Thailand, United Kingdom, Japan, South Africa, Philippines, Canada, South Korea, Saudi Arabia, Iraq, Angola, Cuba, and Others), Consumption Market & Volume (United States, China, Brazil, European Union, Mexico, Japan, United Kingdom, Thailand, Philippines, South Africa, Saudi Arabia, Canada, South Korea, Iraq, Cuba, Angola, and Others), Import, Export and Company Analysis 2024-2032

世界の鶏肉市場規模は、2032年までにほぼ2,532億5,000万米ドルになると予想される。2024年から2032年までのCAGRは5.84%である。Renub Research社によると、2023年の市場規模は1,519億2,000万米ドルであった。 ... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
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サマリー

世界の鶏肉市場規模は、2032年までにほぼ2,532億5,000万米ドルになると予想される。2024年から2032年までのCAGRは5.84%である。Renub Research社によると、2023年の市場規模は1,519億2,000万米ドルであった。

食用に飼育される家禽はすべて家禽とみなされる。その種類には、キジ、スクワブ、モルモットなどの狩猟鳥類、鶏、七面鳥、ガチョウ、アヒル、ロックコーニッシュ鶏などが含まれる。100年前に現代的な鶏肉ビジネスが確立されて以来、鶏肉は豚肉や牛肉を凌ぐ世界的な人気を誇っている。赤身肉から白身肉への世界的な移行は、単純な経済学で説明することができる。というのも、ニワトリの飼育は豚や牛の飼育よりもはるかにコストがかからないからだ。インフレと世界的な賃金低迷の結果、人々はより安価な肉に目を向けている。政府も消費者も、環境と健康の問題を考えている。鶏や魚の飼育は環境にきわめて有害であるが、これらの食品の二酸化炭素排出量は赤身肉よりも大幅に少なく、一般に豚肉や牛肉よりも健康的であると考えられている。

- 国連食糧農業機関(FAO)と経済協力開発機構(OECD)が発表した報告書では、2032年までに人類は年間約850億羽の鶏を飼育・屠殺することになり、現在の740億羽から15%増加すると推定されている。一方、2032年までに食肉用に飼育される豚は約15億頭、肉牛は3億6500万頭である。


世界の鶏肉市場の成長機会

- 世界の鶏肉産業は、他の食肉に比べて鶏肉の生産量と消費量の増加により発展すると予想されている。
- 国連食糧農業機関(FAO)と経済協力開発機構(OECD)が発表したデータ予測によると、2023年の世界の鶏肉生産量は1億3,900万トン(mt)を超え、2022年から3%近く増加すると予想されている。この鶏肉生産量は、豚、牛、羊を含む他の食肉源の生産量を上回り続けている。
- 鶏肉業界の成長は、多くの先進国および新興国で予想される着実な景気拡大に支えられている。さらに、今後数年間は、発展途上国市場の方が先進国市場よりも僅かに速い成長が続くと予想される。安定した経済成長は、エンドユーザーである鶏肉産業への投資を増加させることにより、鶏肉製造を促進すると予想される。
- コンファレンス・ボードの世界実質GDP予測によると、世界経済は2025年に3.1%、今年は3%拡大する。
- 三井物産は2023年11月、エジプトで鶏の飼育・繁殖、ブロイラーの飼育・加工、加工食品の製造、販売を行う一貫生産会社に出資した。
- 外食店舗数の増加や外食需要の高まりにより、鶏肉の売上が伸びている。この売上は、観光支出の増加にも対応している。


アジア太平洋地域の鶏肉市場

- 過去10年間、アジアの鶏肉生産と消費は、地域的・世界的な需要増に対応するために劇的に増加した。国連食糧農業機関によると、2020年には世界の鶏肉生産量の38%をアジアが占める。
- 鶏肉はクイック・サービス・レストランで特に好まれ、出店が増加している。中国の消費者の大半は「ウェット」な市場で食肉を調達しているが、都市生活者ではスーパーマーケットで生鮮品を購入する人が増えている。今後10年間で、一人当たりの鶏肉消費量は毎年2.4%増加すると予想されている。
- 競争力のある肉のコストと、人々の食に対する考え方や食習慣の変化が、人口拡大と貧困層の実質所得上昇に続いて、鶏肉の需要に影響を与える主な変数である。どちらの場合も、支配的な基準は鶏肉に有利である。
- IMFの発表によれば、アジア太平洋地域は2023年も世界の成長に大きく貢献する。2022年の3.9%から2023年には4.6%に成長すると予測されている。
- 低・中流階級の消費者は、生活水準の向上に伴い、より多くの食品を購入する傾向にあり、また、より多くの肉類を消費するなど、より多様な食生活を送る傾向にある。


世界の鶏肉産業ニュース

世界の鶏肉市場の大手企業には、クラフト・ハインツ・カンパニー、タイソン・フーズ・インク、ピルグリム・プライド・コーポレーション、デンマーク・クラウン・グループ、BRF S.A.、WHグループ、ホーメル・フーズ・コーポレーション、ウェンズ・フードスタッフ・グループなどがある。

- 2023年2月-Stampede Meat, Inc.とDL Lee & Sons, Inc.との新たな契約が発表された。この提携により、Stampede Meat社は南東部の生産拠点を増やすことができる。
- 2023年7月-米国農務省は、「培養」または実験室育ちの食肉を米国の消費者に販売することを許可し、食品メーカーが食品の調達と流通に新たな道を開くと説明した。アップサイド・フーズとGOODミートという2つの企業が、食肉を生産するために実際に動物を殺すのではなく、実験室で培養された動物細胞から作られる「培養鶏肉」の生産と販売を開始する許可が下りた。
- 2023年8月-ポール・ワイスは北京を拠点とするDCPキャピタルと協働し、同キャピタルによるカーギルの中国における鶏肉事業の買収をコンサルティングする。
- 2023年11月-タイソン・フーズはオランダの施設を拡張し、中国とタイに追加生産施設を建設すると発表。直近の増設により、完全調理済み鶏肉の生産能力は約10万トンとなる。中国とタイの新工場ではそれぞれ70万人以上の雇用が創出される見込みで、欧州の拡張では150人以上の雇用が追加される。
- 2023年3月-B2B市場での協力関係を強化するため、クラフト・ハインツ・カンパニーとBEES社は協力関係を拡大した。同社の目標は、メキシコ、コロンビア、ペルーでのプレゼンス拡大に特に重点を置きながら、ラテンアメリカ全域でさらに100万箇所の販売拠点を開設することである。


生産

1.アメリカ
2.ブラジル
3.中国
4.欧州連合
5.メキシコ
6.タイ
7.イギリス
8.日本
9.南アフリカ
10.フィリピン
11.カナダ
12.韓国
13.サウジアラビア
14.イラク
15.アンゴラ
16.キューバ
17.その他


消費

1.米国
2.中国
3.ブラジル
4.欧州連合
5.メキシコ
6.日本
7.イギリス
8.タイ
9.フィリピン
10.南アフリカ
11.サウジアラビア
12.カナダ
13.韓国
14.イラク
15.キューバ
16.アンゴラ
17.その他


輸出

1.ブラジル
2.米国
3.欧州連合
4.タイ
5.中国
6.イギリス
7.カナダ
8.韓国
9.南アフリカ
10.サウジアラビア
11.その他


輸入

1.日本
2.メキシコ
3.イギリス
4.中国
5.イギリス
6.サウジアラビア
7.イラク
8.フィリピン
9.南アフリカ
10.キューバ
11.その他


主要プレーヤーを4つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の発展
- 財務インサイト


主要プレーヤーの分析

1. クラフト・ハインツ・カンパニー
2.タイソン・フーズ社
3.ピルグリムズ・プライド社
4.デンマーク・クラウン・グループ
5.BRF S.A.
6.WHグループ
7.ホーメル・フーズ・コーポレーション
8.ウェンズ食品グループ

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.世界の鶏肉市場

6.市場シェア - 世界のチキン分析

7.数量シェア - 世界の鶏肉分析

7.1 消費国
7.2 生産国
7.3 輸入国
7.4 輸出国


8.消費国 - 世界の鶏肉市場と数量分析

8.1 アメリカ

8.1.1 市場
8.1.2 数量

8.2 中国

8.2.1 市場
8.2.2 数量

8.3 ブラジル

8.3.1 市場
8.3.2 数量

8.4 欧州連合

8.4.1 市場
8.4.2 数量

8.5 メキシコ

8.5.1 市場
8.5.2 台数

8.6 日本

8.6.1 市場
8.6.2 数量

8.7 イギリス

8.7.1 市場
8.7.2 数量

8.8 タイ

8.8.1 市場
8.8.2 台数

8.9 フィリピン

8.9.1 市場
8.9.2 数量

8.10 南アフリカ

8.10.1 市場
8.10.2 数量

8.11 サウジアラビア

8.11.1 市場
8.11.2 数量

8.12 カナダ

8.12.1 市場
8.12.2 数量

8.13 韓国

8.13.1 市場
8.13.2 数量

8.14 イラク

8.14.1 市場
8.14.2 数量

8.15 キューバ

8.15.1 市場
8.15.2 数量

8.16 アンゴラ

8.16.1 市場
8.16.2 数量

8.17 その他

8.17.1 市場
8.17.2 数量


9.生産国 - 鶏肉数量分析

9.1 アメリカ
9.2 ブラジル
9.3 中国
9.4 欧州連合
9.5 メキシコ
9.6 タイ
9.7 イギリス
9.8 日本
9.9 南アフリカ
9.10 フィリピン
9.11 カナダ
9.12 韓国
9.13 サウジアラビア
9.14 イラク
9.15 アンゴラ
9.16 キューバ
9.17 その他


10.輸入国-鶏肉の数量分析

10.1 日本
10.2 メキシコ
10.3 イギリス
10.4 中国
10.5 イギリス
10.6 サウジアラビア
10.7 イラク
10.8 フィリピン
10.9 南アフリカ
10.10 キューバ
10.11 その他


11.輸出国 - 鶏肉数量分析

11.1 ブラジル
11.2 米国
11.3 欧州連合
11.4 タイ
11.5 中国
11.6 イギリス
11.7 カナダ
11.8 韓国
11.9 南アフリカ
11.10 サウジアラビア
11.11 その他


12.主要プレーヤーの分析

12.1 クラフト・ハインツ・カンパニー

12.1.1 概要
12.1.2 主要人物
12.1.3 最近の発展
12.1.4 財務洞察

12.2 タイソンフーズ

12.2.1 概要
12.2.2 主要人物
12.2.3 最近の発展
12.2.4 財務洞察

12.3 ピルグリムズ・プライド・コーポレーション

12.3.1 概要
12.3.2 主要人物
12.3.3 最近の発展
12.3.4 財務洞察

12.4 デンマーク・クラウン・グループ

12.4.1 概要
12.4.2 主要人物
12.4.3 最近の発展
12.4.4 財務洞察

12.5 BRF S.A

12.5.1 概要
12.5.2 主要人物
12.5.3 最近の発展
12.5.4 ファイナンシャル・インサイト

12.6 WHグループ

12.6.1 概要
12.6.2 主要人物
12.6.3 最近の発展
12.6.4 財務洞察

12.7 ホーメル・フーズ・コーポレーション

12.7.1 概要
12.7.2 主要人物
12.7.3 最近の発展
12.7.4 財務洞察

12.8 ウェンズ食品グループ

12.8.1 概要
12.8.2 主要人物
12.8.3 最近の発展
12.8.4 財務洞察

 

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Summary

Global Chicken Meat Market size is expected to be almost US$ 253.25 Billion by 2032. The CAGR for the market from 2024 to 2032 is 5.84%. Renub Research stated that it valued US$ 151.92 Billion in 2023.

Any domesticated bird raised for food is considered poultry. Varieties include game birds like pheasant, squab, and guinea fowl, as well as chicken, turkey, goose, duck, and Rock Cornish hens. Since the establishment of the contemporary chicken business a century ago, chicken has surpassed pork and beef in global popularity. Simple economics can help to explain some of the global transition from red to white meat. This is because raising chickens is significantly less expensive than raising pigs or cattle because they are more effective at converting feed into meat. People are turning to less expensive meats as a result of inflation and the stagnation of worldwide wages. Governments and consumers alike are considering environmental and health issues. Although raising chickens and fish is extremely harmful to the environment, the carbon footprint of these foods is significantly lower than that of red meat, and they are generally thought to be healthier than pork and beef.

• In a report released by the Food and Agriculture Organization (FAO) of the United Nations and the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD) estimated that by 2032, humankind would raise and slaughter approximately 85 billion chickens annually, a 15 percent increase from the current staggering 74 billion. In contrast, by 2032 there will be about 1.5 billion pigs and 365 million beef cattle reared for meat, respectively.


Global Chicken Meat Market Growth Opportunities

• The global chicken meat industry is anticipated to develop due to an increase in production and consumption of chicken meat relative to other meats.
• According to data projections released by the Food and Agriculture Organization (FAO) and the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), global production of poultry meat is expected to surpass 139 million metric tons (mt) in 2023, an increase of nearly 3% from 2022. This production of poultry meat continues to outpace that of other meat sources, including pig, beef, and sheep.
• Growth in the poultry industry is supported by steady economic expansion, which is anticipated in many industrialized and emerging nations. Furthermore, in the upcoming years, it is anticipated that developing markets would continue to grow marginally faster than developed markets. Stable economic growth is anticipated to propel chicken meat manufacturing by increasing investment in the end-user chicken meat industry.
• According to the Conference Board's global real GDP forecast, the world economy will expand by 3.1% in 2025 and by 3% this year.
• In November 2023- Mitsui made an investment in an integrated production company in Egypt that included raising and breeding chickens, raising and processing broilers, producing processed food, and selling these goods.
• Sales of poultry meat are rising as a result of rising foodservice establishment numbers and rising customer demand for restaurant fare. The sales correspond with rising tourism expenditures as well.


Asia-Pacific Chicken Meat Market

• Over the past ten years, Asia's production and consumption of chicken meat have increased dramatically to meet rising regional and worldwide demand. According to the Food and Agriculture Organization of the United Nations, Asia accounted for 38% of the world's production of chicken meat in 2020.
• Poultry is especially well-liked in quick-service restaurants, which are opening more of them. The majority of Chinese consumers get their meat from "wet" marketplaces, although more and more city dwellers are purchasing perishable goods from supermarkets. In the next ten years, the consumption of chicken per capita is expected to rise by 2.4% annually.
• The costs of competitive meats and shifts in people's attitudes toward food and eating habits are the main variables influencing the demand for chicken, following population expansion and real income rises among the poorer sectors of communities. The dominant criteria favor chicken in both cases.
• As per the IMF, the Asia-Pacific region would continue to be a major contributor to global growth in 2023. From 3.9 percent in 2022 to 4.6 percent in 2023, the region is predicted to grow.
• Low- and middle-class consumers tend to purchase more food as their standards of living rise, and they also tend to eat a more diverse diet that includes consuming more meat.


Global Chicken Meat Industry News

The leading companies in the global chicken meat market include the Kraft Heinz Company, Tyson Foods, Inc., Pilgrim's Pride Corporation, Danish Crown Group, BRF S.A., WH Group, Hormel Foods Corporation, and Wens Foodstuff Group.

• In February 2023 - A new agreement between Stampede Meat, Inc. and DL Lee & Sons, Inc. was announced. Stampede will be able to increase the southeast region of its production footprint thanks to this partnership.
• In July 2023 - The US Department of Agriculture authorized the sale of "cultivated" or lab-grown meat to American consumers, opening up what food manufacturers describe as a new channel for the procurement and distribution of food. The go-ahead was granted to two businesses, Upside Foods and GOOD Meat, to start producing and marketing their "cultivated chicken" goods, which are made from animal cells that are grown in a lab rather than actually killing animals in order to produce meat.
• In August 2023 - Paul, Weiss is working with Beijing-based DCP Capital in a consulting capacity to execute the capital equity firm’s acquisition of Cargill’s poultry operations in China.
• In November 2023 - Tyson Foods declared that it would expand its facility in the Netherlands and construct additional production facilities in China and Thailand. The most recent additions increase the capacity to produce approximately 100,000 tonnes of fully cooked poultry. More than 700,000 jobs are anticipated to be created by the new plants in China and Thailand, respectively, while more than 150 positions will be added by the European expansion.
• In March 2023 - In an effort to strengthen their B2B marketplace collaboration, Kraft Heinz Company and BEES have extended their cooperation. The company's goal is to open up one million additional points of sale throughout Latin America, with a particular focus on growing its presence in Mexico, Colombia, and Peru.


Production

1. United States
2. Brazil
3. China
4. European Union
5. Mexico
6. Thailand
7. United Kingdom
8. Japan
9. South Africa
10. Philippines
11. Canada
12. South Korea
13. Saudi Arabia
14. Iraq
15. Angola
16. Cuba
17. Others


Consumption

1. United States
2. China
3. Brazil
4. European Union
5. Mexico
6. Japan
7. United Kingdom
8. Thailand
9. Philippines
10. South Africa
11. Saudi Arabia
12. Canada
13. South Korea
14. Iraq
15. Cuba
16. Angola
17. Others


Export

1. Brazil
2. United States
3. European Union
4. Thailand
5. China
6. United Kingdom
7. Canada
8. South Korea
9. South Africa
10. Saudi Arabia
11. Others


Import

1. Japan
2. Mexico
3. United Kingdom
4. China
5. United Kingdom
6. Saudi Arabia
7. Iraq
8. Philippines
9. South Africa
10. Cuba
11. Others


All the Key players have been covered from 4 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Financial Insight


Key Players Analysis

1. the Kraft Heinz Company
2. Tyson Foods, Inc.
3. Pilgrim's Pride Corporation
4. Danish Crown Group
5. BRF S.A.
6. WH Group
7. Hormel Foods Corporation
8. Wens Foodstuff Group



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Chicken Market

6. Market Share – Global Chicken Analysis

7. Volume Share – Global Chicken Analysis

7.1 Consuming Countries
7.2 Producing Countries
7.3 Importing Countries
7.4 Exporting Countries


8. Consuming Countries – Global Chicken Market and Volume Analysis

8.1 United States

8.1.1 Market
8.1.2 Volume

8.2 China

8.2.1 Market
8.2.2 Volume

8.3 Brazil

8.3.1 Market
8.3.2 Volume

8.4 European Union

8.4.1 Market
8.4.2 Volume

8.5 Mexico

8.5.1 Market
8.5.2 Volume

8.6 Japan

8.6.1 Market
8.6.2 Volume

8.7 United Kingdom

8.7.1 Market
8.7.2 Volume

8.8 Thailand

8.8.1 Market
8.8.2 Volume

8.9 Philippines

8.9.1 Market
8.9.2 Volume

8.10 South Africa

8.10.1 Market
8.10.2 Volume

8.11 Saudi Arabia

8.11.1 Market
8.11.2 Volume

8.12 Canada

8.12.1 Market
8.12.2 Volume

8.13 South Korea

8.13.1 Market
8.13.2 Volume

8.14 Iraq

8.14.1 Market
8.14.2 Volume

8.15 Cuba

8.15.1 Market
8.15.2 Volume

8.16 Angola

8.16.1 Market
8.16.2 Volume

8.17 Others

8.17.1 Market
8.17.2 Volume


9. Producing Countries – Chicken Volume Analysis

9.1 United States
9.2 Brazil
9.3 China
9.4 European Union
9.5 Mexico
9.6 Thailand
9.7 United Kingdom
9.8 Japan
9.9 South Africa
9.10 Philippines
9.11 Canada
9.12 South Korea
9.13 Saudi Arabia
9.14 Iraq
9.15 Angola
9.16 Cuba
9.17 Others


10. Importing Countries – Chicken Volume Analysis

10.1 Japan
10.2 Mexico
10.3 United Kingdom
10.4 China
10.5 United Kingdom
10.6 Saudi Arabia
10.7 Iraq
10.8 Philippines
10.9 South Africa
10.10 Cuba
10.11 Others


11. Exporting Countries – Chicken Volume Analysis

11.1 Brazil
11.2 United States
11.3 European Union
11.4 Thailand
11.5 China
11.6 United Kingdom
11.7 Canada
11.8 South Korea
11.9 South Africa
11.10 Saudi Arabia
11.11 Others


12. Key Players Analysis

12.1 The Kraft Heinz Company

12.1.1 Overview
12.1.2 Key Personals
12.1.3 Recent Development
12.1.4 Financial Insight

12.2 Tyson Foods, Inc.

12.2.1 Overview
12.2.2 Key Personals
12.2.3 Recent Development
12.2.4 Financial Insight

12.3 Pilgrim's Pride Corporation

12.3.1 Overview
12.3.2 Key Personals
12.3.3 Recent Development
12.3.4 Financial Insight

12.4 Danish Crown Group

12.4.1 Overview
12.4.2 Key Personals
12.4.3 Recent Development
12.4.4 Financial Insight

12.5 BRF S.A

12.5.1 Overview
12.5.2 Key Personals
12.5.3 Recent Development
12.5.4 Financial Insight

12.6 WH Group

12.6.1 Overview
12.6.2 Key Personals
12.6.3 Recent Development
12.6.4 Financial Insight

12.7 Hormel Foods Corporation

12.7.1 Overview
12.7.2 Key Personals
12.7.3 Recent Development
12.7.4 Financial Insight

12.8 Wens Foodstuff Group

12.8.1 Overview
12.8.2 Key Personals
12.8.3 Recent Development
12.8.4 Financial Insight

 

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