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ポテトスターチ市場レポート:タイプ別(改質、在来)、性質別(在来、有機)、エンドユーザー別(食品・飲料、製紙、医薬・化学、その他)、地域別、企業分析 2024-2032


Potato Starch Market Report By Type (Modified and Native), Nature (Conventional andOrganic), End User (Food and Beverage, Paper, Pharmaceutical and Chemical, and Others), Regions and Company Analysis 2024-2032

世界のポテトスターチ市場シェアは、2032年までに約67億米ドルになると予測されている。2024年から2032年までの世界市場のCAGRは4.47%である。Renub Research社によると、2023年には45.2億米ドルに達した。 ポ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2024年6月1日 US$2,790
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200 英語

 

サマリー

世界のポテトスターチ市場シェアは、2032年までに約67億米ドルになると予測されている。2024年から2032年までの世界市場のCAGRは4.47%である。Renub Research社によると、2023年には45.2億米ドルに達した。

ポテトスターチはジャガイモ由来のデンプンである。でんぷんが乾燥すると、軽い粉のような粘りになり、多くのレシピに使われる一般的な材料となる。片栗粉はグルテンフリーなので、グルテンフリーの小麦粉の代わりに使えるレシピもあります。さまざまなレシピに登場する、どこにでもある材料のひとつが片栗粉です。ソースにとろみをつけたり、グルテンフリーの代用品としてお菓子作りに使ったり、炒め物のコーティングに使ったり。さらに、片栗粉には、インスリン感受性の向上や腸の健康など、健康に役立つ可能性が数多くある。


世界の片栗粉市場の成長動向

- コンビニエンス・フードや加工食品の需要が高まり、世界のポテト・スターチ市場を牽引すると予測される。
- Innova Market Insightsによると、世界中でコンビニエンス・フードの利用が正味3%増加しており、中でも発展途上国が最も伸びている。驚くべきことに、米国におけるコンビニエンス・フードの売上は引き続き堅調である。
- さらに、世界の片栗粉市場の成長には、食品分野以外での片栗粉の用途拡大が不可欠である。製紙、繊維、医薬品といった非食品産業における同製品の応用が、その適応性と市場拡大の可能性を高めている。
- クリーンラベル製品やグルテンフリー製品に対する消費者の需要の高まりは、世界の片栗粉産業に大きな影響を与えている。顧客は、前世紀後半に主流であった高度に加工された低カロリー商品から、適切な全食品バランスの取れた食生活へと移行しつつある。その結果、多くの消費者がグルテンフリーの食品に目を向け、体に燃料を補給し、活力ある生活のための堅固で長持ちする基盤を築こうとしている。
- 78%の消費者は、オールナチュラルと表示された製品にもっとお金を払うと答え、56%はさらに10~30%払ってもいいと考えている。また、ATLASの世論調査によると、33%がオールナチュラル製品にさらに20〜30%の追加出費を望んでいる。さらに、クリーンラベル、オールナチュラル、人工成分不使用の利点のカテゴリーには、上位6つの主張のうち5つが含まれている。
- 例えば、ボブズ・レッド・ミル・ナチュラル・フーズ社は、グルテンフリー、パレオフレンドリー、Non-GMOプロジェクト確認済みのグレインフリー・ベーキングミックスの新シリーズを発表した。ドーン・フード・プロダクツは、グルテンフリーのラインナップに冷凍スイーツベーカリー製品を追加した。


アジア太平洋地域の片栗粉市場

- アジア太平洋地域のポテトスターチ市場を促進している主な要因は、中国やインドなどの発展途上国で食品産業が急速に拡大していることである。この地域における人口の増加と食生活の嗜好の変化が、片栗粉産業の拡大にさらに貢献している。片栗粉は加工食品や簡便食に広く使用されており、消費者の生活が変化し欧米化が進むにつれて需要が高まっている。
- 中国チェーンストア・フランチャイズ協会(CCFA)は2021年8月に報告書を発表し、同国の調理済み食品市場は2021年に前年比24.1%増加したと推定し、2025年までに同分野の市場規模が毎年20%以上に達すると予測した。
- さらに、片栗粉の売上高は、一人当たりの可処分所得の増加の結果である。顧客は、片栗粉を含む機能性食品や飲料により高い金額を支払うことを望んでいる。
- 国際通貨基金(IMF)によれば、アジア太平洋地域はまだ明るい。2024年には4.2%、2023年には4.6%の成長が予測されており、今年の世界成長のおよそ3分の2を占める勢いだ。


世界ポテトスターチ市場産業ニュース

世界のポテトスターチ市場には、いくつかの重要な企業が存在する。これらの企業は、Agrana Beteiligungs-AG、Cargill Inc.、Ingredion Inc.、Tate and Lyle Plc.、Tereos Group、Sudzucker AG、Pepees SA、Royal Avebe U.A.である。
- 2023年7月- 化学品と消耗品の流通業者であるBrenntag社は、オランダを拠点とし、食用、飼料用、その他の用途にジャガイモのタンパク質とでんぷんを生産する農民組合であるAvebe社との提携を発表。
- 2022年10月、カーギルの合弁会社であるCargill-AKV I/Sの50%はAKV Langholt AmbA社に買収された。この合弁会社は1987年に設立され、カチオン化ポテトスターチを製造し、世界の製紙業界に供給することを主な目的としている。
- 2021年3月、イングレディオン・インコーポレイテッドは米国およびカナダ市場向けに新しいULTRA-TEX 1311ポテトスターチシリーズを発表した。ワキシーポテトスターチのユニークな特性を生かし、様々な用途で増粘やテクスチャー加工に利用できる。
- 2021年3月、AGRANA Beteiligungs-AG社にとって最長となるポテトスターチ加工キャンペーンが終了した。189日間にわたり、この実験の一環として、約322,000MTの馬鈴薯澱粉を加工した。
- 2020年7月、イングレディオン・インコーポレーテッドは、米国およびカナダ市場向けに新しいポテトスターチ製品ライン「ULTRA-TEX 1311」を発表した。ワキシーポテトスターチの特別な特性を利用して、様々な用途に増粘・食感改良を行うことは有益である。


種類 - 2つの視点からの市場分析:

1.変更
2.ネイティブ


ネイチャー - 2つの視点からの市場分析:

1.従来型
2.オーガニック


エンドユーザー - 4つの視点からの市場細分化:

1.食品・飲料
2.紙
3.製薬・化学
4.その他


国別 - 25カ国の市場内訳:

1.北米

1.1 アメリカ合衆国
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


4つの視点から主要プレーヤーを網羅:

- 事業概要
- 製品ポートフォリオ
- 最近の展開
- 収益分析


主要プレーヤーの分析

1.カーギル社
2.イングレディオン社
3.テート・アンド・ライル・ピーエルシー
4.テレオス・グループ
5.スダッカーAG
6.ペピーズSA
7.ロイヤルアベベU.A.
8.アグラナ・ベテリグングス-AG

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目次

1.はじめに

2.研究と方法論

3.エグゼクティブ・サマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 チャレンジ


5.世界の片栗粉市場

6.市場シェア

6.1 タイプ別
6.2 性質別
6.3 エンドユーザー別
6.4 国別


7.タイプ

7.1 改良型
7.2 ネイティブ


8.自然

8.1 コンベンショナル
8.2 オーガニック


9.最終用途

9.1 食品・飲料
9.2 製紙
9.3 製薬・化学
9.4 その他


10.国名

10.1 北米

10.1.1 アメリカ合衆国
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 韓国
10.3.5 タイ
10.3.6 マレーシア
10.3.7 インドネシア
10.3.8 オーストラリア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.5 中東・アフリカ

10.5.1 サウジアラビア
10.5.2 アラブ首長国連邦
10.5.3 南アフリカ


11.ポーターのファイブフォース分析

11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 ライバルの度合い
11.4 新規参入の脅威
11.5 代替品の脅威


12.SWOT分析

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 機会
12.4 脅威


13.主要プレーヤーの分析

13.1 カーギル社

13.1.1 事業概要
13.1.2 キーパーソン
13.1.3 製品ポートフォリオ
13.1.4 最近の開発
13.1.5 販売分析

13.2 イングレディオン社

13.2.1 事業概要
13.2.2 キーパーソン
13.2.3 製品ポートフォリオ
13.2.4 最近の開発
13.2.5 販売分析

13.3 テート&ライルPLC

13.3.1 事業概要
13.3.2 主要人物
13.3.3 製品ポートフォリオ
13.3.4 最近の開発
13.3.5 販売分析

13.4 テレオス・グループ

13.4.1 事業概要
13.4.2 キーパーソン
13.4.3 製品ポートフォリオ
13.4.4 最近の開発
13.4.5 販売分析

13.5 スヅッカーAG

13.5.1 事業概要
13.5.2 キーパーソン
13.5.3 製品ポートフォリオ
13.5.4 最近の開発
13.5.5 販売分析

13.6 ペピーズSA

13.6.1 事業概要
13.6.2 キーパーソン
13.6.3 製品ポートフォリオ
13.6.4 最近の開発
13.6.5 販売分析

13.7 ロイヤルアベベU.A.

13.7.1 事業概要
13.7.2 キーパーソン
13.7.3 製品ポートフォリオ
13.7.4 最近の開発
13.7.5 販売分析

13.8 アグラナ・ベテリグングス-AG

13.8.1 事業概要
13.8.2 キーパーソン
13.8.3 製品ポートフォリオ
13.8.4 最近の開発
13.8.5 販売分析

 

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Summary

Global Potato Starch Market share is anticipated to be about US$ 6.70 billion by 2032. The CAGR for the global market from 2024 to 2032 is 4.47%. Renub Research said that it amounted to US$ 4.52 billion in 2023.

Potato starch is the starch that has been derived from potatoes. Once the starch has dried out, it becomes a light, powdery flour-like consistency and is a common ingredient used in many recipes. Since potato starch is gluten-free, it can be used in some recipes in place of gluten-free plain flour. One ubiquitous component that appears in many different recipes is potato starch. It works well to thicken sauces, is a good gluten-free substitute in baking dishes, and works well as a food coating when frying. Additionally, there are a number of potential health advantages to potato starch, such as enhanced insulin sensitivity and intestinal health.


Global Potato Starch Market Growth Trends

• The demand for convenience and processed foods is predicted to rise, driving the global potato starch market.
• A net 3% increase in the use of convenience foods has been noted worldwide, with developing nations seeing the most growth, according to Innova Market Insights. Remarkably, convenience food sales in the US continue to be robust.
• Moreover, expanding the uses of potato starch outside of the food sector is essential to the growth of the worldwide potato starch market. The product's application in non-food industries like paper manufacture, textiles, and medicines adds to its adaptability and expanding market reach.
• The growing demand from consumers for clean-label and gluten-free products has a substantial impact on the worldwide potato starch industry. Customers are moving away from the highly processed, low-calorie goods that dominated the later part of the previous century and toward a proper whole-food balanced diet. As a result, a growing number of consumers are turning to gluten-free foods to fuel their bodies and lay a solid, long-lasting foundation for a vibrant existence.
• 78% of customers say they would pay more for products labeled as all-natural, and, 56% would be willing to pay an additional 10–30%. 33% are also willing to spend an additional 20–30% more for all-natural products, according to an ATLAS poll. Furthermore, the clean label, all-natural, no artificial ingredient advantages category includes five of the top six claims.
• For instance, a new range of grain-free baking mixes that are gluten-free, paleo-friendly, and Non-GMO Project confirmed was unveiled by Bob's Red Mill Natural Foods, Inc. Dawn Food Products has added a variety of frozen sweet bakery products to its gluten-free lineup.


Asia-Pacific Potato Starch Market

• The main factor propelling the Asia-Pacific potato starch market is the rapidly expanding food industry in developing countries like China and India. The growing population in the area and changing dietary tastes are further factors contributing to the expansion of the potato starch industry. Potato starch is widely used in processed and convenience meals, which are in high demand as consumer lives shift and grow more Westernized.
• The China Chain Store & Franchise Association (CCFA) published a report in August 2021 that estimated the country's prepared food market increased by 24.1% year over year in 2021 and predicted the sector would reach a value of over 20% every year by 2025.
• Additionally, rising sales of potato starch are a result of rising per capita disposable income. Customers are willing to pay more for functional foods and drinks that contain potato starch.
• The Asia-Pacific area is still a rather bright place, according to the International Monetary Fund. It is predicted to expand by 4.2 percent in 2024 and 4.6 percent in 2023, putting it on pace to account for roughly two thirds of global growth this year.


Global Potato Starch Market Industry News

The global potato starch market is home to a few significant businesses. These companies are Agrana Beteiligungs-AG, Cargill Inc., Ingredion Inc., Tate and Lyle Plc., Tereos Group, Sudzucker AG, Pepees SA, and Royal Avebe U.A.
• In July 2023- Brenntag, a distributor of chemicals and supplies, has announced a collaboration with Avebe, a farmer cooperative based in the Netherlands that produces potato protein and starch for human consumption, animal feed, and other uses.
• In October 2022- Cargill's 50% part in Cargill-AKV I/S, their joint venture, was acquired by AKV Langholt AmbA. This joint venture was founded in 1987 with the primary goal of producing and supplying cationic potato starches to the global paper industry.
• In March 2021- Ingredion Incorporated unveiled the new ULTRA-TEX 1311 potato starch range for the US and Canadian markets. It is advantageous to employ the unique qualities of waxy potato starch for thickening and texturizing in a variety of applications.
• In March 2021- AGRANA Beteiligungs-AG's longest-running potato starch processing campaign has concluded. Over 189 days, the business processed approximately 322,000 MT of potato starch as part of this experiment.
• In July 2020- The new ULTRA-TEX 1311 potato starch line was introduced by Ingredion Incorporated for the US and Canadian markets. Using the special properties of waxy potato starch to thicken and texturize a range of applications is beneficial.


Type – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Modified
2. Native


Nature – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Conventional
2. Organic


End User – Market breakup in 4 viewpoints:

1. Food & Beverage
2. Paper
3. Pharmaceutical & Chemical
4. Others


Country – Market breakup of 25 Countries:

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherland
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 UAE
5.3 South Africa


All the key players have been covered from 4 Viewpoints:

• Business Overview
• Product Portfolio
• Recent Development
• Revenue Analysis


Key Players Analysis:

1. Cargill Inc.
2. Ingredion Inc.
3. Tate and Lyle Plc.
4. Tereos Group
5. Sudzucker AG
6. Pepees SA
7. Royal Avebe U.A.
8. Agrana Beteiligungs-AG



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research & Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenge


5. Global Potato Starch Market

6. Market Share

6.1 By Type
6.2 By Nature
6.3 By End User
6.4 By Countries


7. Type

7.1 Modified
7.2 Native


8. Nature

8.1 Conventional
8.2 Organic


9. End Use

9.1 Food & Beverage
9.2 Paper
9.3 Pharmaceutical & Chemical
9.4 Others


10. Countries

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherland
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 South Korea
10.3.5 Thailand
10.3.6 Malaysia
10.3.7 Indonesia
10.3.8 Australia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.5 Middle East & Africa

10.5.1 Saudi Arabia
10.5.2 UAE
10.5.3 South Africa


11. Porter’s Five Forces Analysis

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Rivalry
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threat


13. Key Players Analysis

13.1 Cargill Inc.

13.1.1 Business Overview
13.1.2 Key Persons
13.1.3 Product Portfolio
13.1.4 Recent Development
13.1.5 Sales Analysis

13.2 Ingredion Inc.

13.2.1 Business overview
13.2.2 Key Persons
13.2.3 Product Portfolio
13.2.4 Recent Development
13.2.5 Sales Analysis

13.3 Tate & Lyle PLC

13.3.1 Business overview
13.3.2 Key Persons
13.3.3 Product Portfolio
13.3.4 Recent Development
13.3.5 Sales Analysis

13.4 Tereos Group

13.4.1 Business overview
13.4.2 Key Persons
13.4.3 Product Portfolio
13.4.4 Recent Development
13.4.5 Sales Analysis

13.5 Sudzucker AG

13.5.1 Business overview
13.5.2 Key Persons
13.5.3 Product Portfolio
13.5.4 Recent Development
13.5.5 Sales Analysis

13.6 Pepees SA

13.6.1 Business overview
13.6.2 Key Persons
13.6.3 Product Portfolio
13.6.4 Recent Development
13.6.5 Sales Analysis

13.7 Royal Avebe U.A.

13.7.1 Business overview
13.7.2 Key Persons
13.7.3 Product Portfolio
13.7.4 Recent Development
13.7.5 Sales Analysis

13.8 Agrana Beteiligungs-AG

13.8.1 Business overview
13.8.2 Key Persons
13.8.3 Product Portfolio
13.8.4 Recent Development
13.8.5 Sales Analysis

 

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