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マグロ魚の市場レポート:種類別(缶詰、生鮮、冷凍)、魚種別(スキップジャック、ビンナガ、キハダ、メバチ、クロマグロ、その他)、最終用途別(小売、外食、産業)、地域別、企業分析 2024-2032


Tuna Fish Market Report by Type (Canned, Fresh, and Frozen), Species (Skipjack, Albacore, Yellowfin, Bigeye, Bluefin, and Others), End Use (Retail, Food Service, and Industrial), Region and Company Analysis 2024-2032

世界のマグロ魚市場は、2023年の409.3億米ドルから2032年には537.3億米ドルに達し、2024年から2032年までの年平均成長率は3.07%に達する マグロ漁業は長年にわたり世界市場で重要な位置を占めてきた。マグロは... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
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サマリー

世界のマグロ魚市場は、2023年の409.3億米ドルから2032年には537.3億米ドルに達し、2024年から2032年までの年平均成長率は3.07%に達する

マグロ漁業は長年にわたり世界市場で重要な位置を占めてきた。マグロは食用としてよく知られており、温帯や熱帯の海にはさまざまなマグロ種が生息している。しかし、マグロ漁業は、乱獲、生息地の劣化、混獲問題などにより、持続可能性という課題に直面している。持続可能な漁業慣行と責任ある顧客選択は、これらの問題に対処し、マグロ種とそれらが生息する生態系を維持するために不可欠である。

商業マグロ漁業はブルーエコノミー(青い経済システム)の大きな部分を占めており、クロマグロ、カツオ、メバチ、ビンナガ、キハダなどの特定の魚種は高値で取引されている。近年、消費慣行は魚産業と一致して変化している。国立水産研究所の調査によると、魚の缶詰を最も多く消費しているのはアメリカ、日本、ヨーロッパで、それぞれ全世界の使用量の51%、31%、6%を占めている。アメリカでは年間10億キロ以上の魚の缶詰が食べられている。

近年、魚の缶詰の摂取量は世界的に増加している。魚の缶詰は保存が効き、冷蔵保存が不要なタンパク質の供給源として有名である。必要最小限の冷蔵で済むため、輸送も簡単だ。例えば、2021年9月、タイのユニオンエンブレムであるジョン・ウェストは、英国の小売店で栄養豊富な魚の缶詰の新商品を発売した。ハート、イミュニティ、パワーの3種類の製品が提供されている。心臓シリーズには、オメガ3脂肪酸を豊富に含む菜種油を注入した魚が使われている。免疫シリーズは、免疫系を助けるビタミンCを添加した湧水中の魚で構成されている。最後に、パワー・シリーズには、疲労や倦怠感を軽減するビタミンBを配合した湧水仕込みの魚が含まれている。

ライフスタイルの急成長と都市化の拡大により、購入者の栄養スタイルや食志向が大きく変化している。現在、消費者は健康的な食品を選ぶようになっている。人々は魚を消費することによって栄養素と生物学的タンパク質を得ることができます。その結果、市場は現在心強い成長を遂げている。市場の改善には、政府機関が不可欠な役割を果たしている。元気な魚の養殖のための新しい提案を獲得することによって、彼らは魚を中心に魚への関心を高める傾向がある。この積極的な方法によって、消費者志向の拡大にもかかわらず、市場の安定と維持が保証されている。重要な出来事として、国連工業開発機関と日本政府は2021年2月に経済協定に調印した。この協定は、イランのマグロ・バリューチェーンの長期的な成長を促し、イランの漁業者が新たな市場に参入できるようにするものである。このような重要な動きは、世界市場をこれまで以上に動かすことを意図しており、企業の的確な考えを強調している。


ヨーロッパのマグロ魚市場

ヨーロッパはマグロ消費に重点を置いており、一人当たりの魚利用率が高いため、マグロ魚市場を支配している。European Market Observatory for Fisheries and Aquaculture Products fileによると、2022年の欧州の家庭の魚・養殖製品への支出は2021年と比較して11%増加した。2022年には、ヨーロッパの魚全体の10%が養殖によるもので、養殖魚はヨーロッパで最も多く食べられている魚種のトップ5に入る。使用量を2021年と比較すると、数量は1%増、価格は29%増となった。さらに、エクアドルの魚の輸入料は2022年に24%上昇した。


アジア太平洋のマグロ魚市場

マグロ魚のアジア太平洋市場は2番目に大きな割合を占めると予想される。動物性タンパク質に対する需要の高まりが、アジアにおける魚の養殖と水産養殖の急速なブームを牽引している。低所得の発展途上国では低価格の動物性タンパク質が認知されているため、水産加工業者はこれらの市場に参入することができる。さらに、日本はこの製品の世界的な主要市場のひとつである。冷え込みの厳しい時期には、伝統的な祝い事で刺身用の冷凍魚や鮮魚が求められる。逆に中国では、秋祭りの時期に刺身用の魚の摂取が加速している。


マグロ市場 会社概要

世界のマグロ魚市場における有力企業には、Century Pacific Foods Inc.、伊藤忠商事、Thai Union Group Inc.、IBL Ltd.、Bolton Group、Grupo Albacore S.A.、Dongwon Enterprises Co.Ltd.などがある。


マグロ市場ニュース

- 2023年9月、Dongwon Enterprises Co.Ltd.は、栄養価の高い食品を提供する米国のStarKist Co.を買収した。両社は株式公開の前に、同族経営者の他の組織への出資を促進し、トレーダーを誘致することで事業の拡大を目指した。
- 2023年7月、Big Fish Maldives Pvt Ltd.はヒマフシに新工場を開設し、マイナス60℃で操業する超低温マグロ製品加工システムを導入した。同社は生産量増強のための設備に500万米ドルを投じ、工場では毎年6,000トンのマグロ魚を生産できるようになった。
- 2023年5月、タイ・ユニオン・グループのセレクト・ロゴは、タイ国内のフィットネス志向の購買層向けに、ヒマラヤ紫塩水漬けのツナステーキ缶詰を発売した。


種類 - 3つの視点からの市場構成:

1.缶詰
2.生鮮
3.冷凍


種 - 6つの視点からの市場内訳:

1.スキップジャック
2.ビンナガ
3.キハダ
4.メバチ
5.ブルーフィン
6.その他


エンドユーザー - 3つの視点からの市場細分化:

1.小売
2.フードサービス
3.産業


国別 - 25の観点からの市場内訳:

1.北米

1.1 アメリカ
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


主要プレーヤーを4つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の開発
- 製品ポートフォリオ
- 財務状況


企業分析

1.センチュリー・パシフィック・フーズ
2.伊藤忠商事株式会社
3.タイユニオングループ
4.株式会社IBL
5.ボルトン・グループ
6.グルーポ・アルバコアS.A.
7.ドンウォン・エンタープライズLtd.

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.世界のマグロ魚市場

6.世界のマグロ魚市場シェア分析

6.1 種類
6.2 魚種
6.3 エンドユーザー
6.4 国


7.タイプ

7.1 缶詰
7.2 フレッシュ
7.3 冷凍


8.種 類

8.1 スキップジャック
8.2 ビンナガ
8.3 キハダ
8.4 メバチ
8.5 ブルーフィン
8.6 その他


9.エンドユーザー

9.1 小売業
9.2 フードサービス
9.3 産業用


10.国名

10.1 北米

10.1.1 アメリカ合衆国
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 韓国
10.3.5 タイ
10.3.6 マレーシア
10.3.7 インドネシア
10.3.8 オーストラリア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.5 中東・アフリカ

10.5.1 サウジアラビア
10.5.2 アラブ首長国連邦
10.5.3 南アフリカ


11.ポーター5分析

11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 ライバルの度合い
11.4 新規参入の脅威
11.5 代替品の脅威


12.SWOT分析

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 機会
12.4 脅威


13.主要プレーヤー

13.1 センチュリー・パシフィック・フーズ

13.1.1 概要
13.1.2 最近の開発
13.1.3 製品ポートフォリオ
13.1.4 財務的洞察

13.2 伊藤忠商事

13.2.1 概要
13.2.2 最近の動向
13.2.3 製品ポートフォリオ
13.2.4 財務状況

13.3 タイ・ユニオン・グループ

13.3.1 概要
13.3.2 最近の発展
13.3.3 製品ポートフォリオ
13.3.4 財務状況

13.4 IBL Ltd.

13.4.1 概要
13.4.2 最近の開発
13.4.3 製品ポートフォリオ
13.4.4 財務分析

13.5 ボルトングループ

13.5.1 概要
13.5.2 最近の発展
13.5.3 製品ポートフォリオ

13.6 グルポ・アルバコレS.A.

13.6.1 概要
13.6.2 最近の開発
13.6.3 製品ポートフォリオ

13.7 Dongwon Enterprises Co.Ltd.

13.7.1 概要
13.7.2 最近の開発
13.7.3 製品ポートフォリオ

 

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Summary

Global Tuna Fish Market will reach US$ 53.73 billion by 2032 from US$ 40.93 billion in 2023, with a CAGR of 3.07% from 2024 to 2032

Tuna fisheries have been a significant part of the worldwide market for many years. Tuna is well-known for its culinary uses and dietary advantages, and various tuna species are observed in temperate and tropical oceans. However, tuna fisheries face sustainability challenges due to overfishing, habitat degradation, and bycatch issues. Sustainable fishing practices and accountable customer picks are essential to addressing those issues and maintaining the species and the ecosystems they inhabit.

Commercial tuna fishing is a huge part of the blue economic system, with certain species like bluefin, skipjack, bigeye, albacore, and yellowfin fetching high charges. Consumption practices have changed in recent years, consistent with the fish industry. As per the study of the National Fisheries Institute observed that America, Japan, and the European Association devour the most canned fish, accounting for 51 percent, 31%, and 6 percent of worldwide utilization, respectively. In the United States on my own, more than 1 billion kilos of pressed and canned fish are eaten annually.

Recently, the intake of canned fish has increased globally. It is a famous supply of protein that is simple to save and no longer requires refrigeration. Its minimum refrigeration requirements make it simple to transport. For example, in September 2021, the Thai Union emblem John West introduced a new line of nutrient-rich canned fish in U.K. retail stores. Three sorts of products are supplied: heart, immunity, and power. The heart range incorporates fish infused with rapeseed oil, a wealthy supply of omega-3 fatty acids. The immunity range consists of fish in spring water with added vitamin C to aid the immune system. Lastly, the electricity range accommodates fish in spring water with vitamin B to help reduce fatigue and tiredness.

Massive changes in buyers' nutritional styles and food inclinations result from fast-growing lifestyles and expanding urbanization. Nowadays, consumers are certain to make healthy food decisions. People can get nutrients and creature proteins by consuming fish. Consequently, the marketplace has currently experienced an encouraging increase. Government organization play an essential role in marketplace improvement. By acquiring new suggestions for energized fish cultivation, they tend to increase an interest in fish, mainly fish. This proactive method guarantees the marketplace's steadiness and maintainability, notwithstanding expanding consumer inclinations. In an essential turn of events, the United Nations Industrial Development Organization and the Japanese government signed an economic arrangement in February 2021. This settlement encourages the lengthy-term growth of Iran's tuna value chain, allowing Iranian fishermen to enter new markets. Such critical drives are intended to move the global marketplace better than ever before, highlighting the enterprise's precise idea.


Europe Tuna Fish Market

Europe dominated the tuna fish market due to its robust emphasis on tuna consumption and high per capita fish utilization. According to the European Market Observatory for Fisheries and Aquaculture Products file, European households spent 11% more on fish and aquaculture products in 2022 as compared to 2021. In 2022, 10% of all European fish came from aquaculture, making it one of the top 5 most prevalent species fed there. Comparing the usage with 2021, there has been a 1% growth in volume and a 29% boom in price. Additionally, Ecuador's fish imports' fee rose by 24% in 2022.


Asia Pacific Tuna Fish Market

The Asia-Pacific market for tuna fish is anticipated to hold the second-largest percentage. The growing demand for animal protein drives a speedy boom in fish farming and aquaculture in Asia. The recognition of lower-priced animal protein in low-income developing nations permits fish processors to go into these markets. Additionally, Japan is one of the world's main markets for the product. During the iciness, traditional celebrations demand frozen and fresh fish for sashimi. Conversely, sashimi fish intake has accelerated in China during the course of autumn festivals.


Tuna Fish Market Company Overview

Prominent player in the Global Tuna Fish Market include Century Pacific Foods Inc., ITOCHU Corporation, Thai Union Group Inc., IBL Ltd., Bolton Group, Grupo Albacore S.A., and Dongwon Enterprises Co. Ltd.


Tuna Fish Market News

• In September 2023, Dongwon Enterprises Co. Ltd. acquired StarKist Co., a US-based provider of nutritious meal objects. The organizations aimed to grow their operations by promoting the family proprietors' stakes in other organizations and attracting traders before going public.
• In July 2023, Big Fish Maldives Pvt Ltd. opened a brand-new plant in Himmafushi and introduced an ultra-low-temperature tuna product processing system that operates at minus 60 °C. The company spent USD five million on gadgets to reinforce output, and the factory can produce 6,000 metric tons of tuna fish each year.
• In May 2023, Thai Union Group's Select logo launched canned tuna steak in Himalayan purple brine for fitness-aware purchasers in Thailand.


Type – Market breakup in 3 viewpoints:

1. Canned
2. Fresh
3. Frozen


Species – Market breakup in 6 viewpoints:

1. Skipjack
2. Albacore
3. Yellowfin
4. Bigeye
5. Bluefin
6. Others


End User – Market breakup in 3 viewpoints:

1. Retail
2. Food Service
3. Industrial


Country – Market breakup in 25 viewpoints:

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherlands
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 UAE
5.3 South Africa


All the Key players have been covered from 4 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Product Portfolio
• Financial Insights


Company Analysis:

1. Century Pacific Foods Inc.
2. ITOCHU Corporation
3. Thai Union Group Inc.
4. IBL Ltd.
5. Bolton Group
6. Grupo Albacore S.A.
7. Dongwon Enterprises Co. Ltd.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Tuna Fish Market

6. Global Tuna Fish Market Share Analysis

6.1 Type
6.2 Species
6.3 End User
6.4 Country


7. Type

7.1 Canned
7.2 Fresh
7.3 Frozen


8. Species

8.1 Skipjack
8.2 Albacore
8.3 Yellowfin
8.4 Bigeye
8.5 Bluefin
8.6 Others


9. End User

9.1 Retail
9.2 Food Service
9.3 Industrial


10. Country

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherlands
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 South Korea
10.3.5 Thailand
10.3.6 Malaysia
10.3.7 Indonesia
10.3.8 Australia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.5 Middle East & Africa

10.5.1 Saudi Arabia
10.5.2 UAE
10.5.3 South Africa


11. Porter’s Five Analysis

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Rivalry
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threat


13. Key Players

13.1 Century Pacific Foods Inc.

13.1.1 Overview
13.1.2 Recent Development
13.1.3 Product Portfolio
13.1.4 Financial Insights

13.2 ITOCHU Corporation

13.2.1 Overview
13.2.2 Recent Development
13.2.3 Product Portfolio
13.2.4 Financial Insights

13.3 Thai Union Group Inc.

13.3.1 Overview
13.3.2 Recent Development
13.3.3 Product Portfolio
13.3.4 Financial Insights

13.4 IBL Ltd.

13.4.1 Overview
13.4.2 Recent Development
13.4.3 Product Portfolio
13.4.4 Financial Insights

13.5 Bolton Group

13.5.1 Overview
13.5.2 Recent Development
13.5.3 Product Portfolio

13.6 Grupo Albacore S.A.

13.6.1 Overview
13.6.2 Recent Development
13.6.3 Product Portfolio

13.7 Dongwon Enterprises Co. Ltd.

13.7.1 Overview
13.7.2 Recent Development
13.7.3 Product Portfolio

 

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