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アルコール飲料の世界市場レポート:タイプ別(ビール、蒸留酒、ワイン、その他)、パッケージ別(ガラス瓶、缶、ペットボトル)、流通チャネル別(コンビニエンスストア、オンプレミス、酒屋、食料品店、インターネット通販、スーパーマーケット)、国別、企業分析 2024-2032


Global Alcoholic Beverages Market Report by Type (Beer, Distilled Spirits, Wine, Others), Packaging (Glass Bottle, Tin, Plastic Bottle), Distribution Channel (Convenience Stores, On Premises, Liquor Stores, Grocery Shops, Internet Retailing, Supermarkets), Country and Company Analysis 2024-2032

世界のアルコール飲料市場シェアは、203年までに約2兆7,491億米ドルになると予測される。2024年から2032年までのCAGRは5.02%である。Renub Research社は、2023年には1,769.07米ドルに相当すると述べている。 ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2024年5月1日 US$2,790
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200 英語

 

サマリー

世界のアルコール飲料市場シェアは、203年までに約2兆7,491億米ドルになると予測される。2024年から2032年までのCAGRは5.02%である。Renub Research社は、2023年には1,769.07米ドルに相当すると述べている。

アルコール飲料は、様々な量のアルコール(エタノール)を含む大規模な飲料グループから成る。事業規模で生産されるアルコール飲料には、ビール、ワイン、ブランデー、ウィスキー、ラム、ジン、コニャック、ウォッカ、テキーラなどの蒸留酒が含まれる。アルコール飲料の添加物はかなり複雑で、1,300種類以上の化合物が様々な飲料に含まれていることが確認されている。アルコール飲料にはいくつかの目的がある。物質としての飲料アルコールの物理的性質に直接基づく本質的な用途は3つある。食用、薬用、酩酊剤としての使用である。2021年から2022年にかけて、18歳以上のアメリカ人の平均63%が飲酒を報告した。ギャラップ社はまた、"飲酒適齢期(21歳)の成人に限定すると、飲酒率は65%に跳ね上がる "と述べている。


世界のアルコール飲料市場の成長促進要因

- 人口増加と可処分所得の増加

発展途上国とは、生活水準、収入、貨幣、商業的発展が平凡なままの国のことである。IMFによると、発展途上国は152カ国あり、その人口は約68億2000万人である。85.54%という数字は、世界人口に占める割合が非常に大きい。これらの国々の人口増加は、世界のアルコール飲料市場を牽引すると予想される。可処分所得の増加はさらに、アルコール飲料のような裁量的アイテムの摂取意欲の増加をもたらしている。このことは、世界のアルコール飲料市場の改善を助長している。2040年までに、成長市場や新興市場のいくつかの都市は、先進国の都市と肩を並べるようになると予測されている。ユーロモニター・インターナショナルによると、2005年から2021年にかけて、先進国・新興国市場の実質GDPは115%急増し、発展途上国の25%の好景気を凌駕した。この傾向は今後も続き、新興国・発展途上国の実質GDPは2021年から2040年にかけて105%成長すると予想されている。


- 消費者の嗜好の変化

食品と飲料の顧客の嗜好は変化し続けている。人々はより健康に気を配るようになっている。より持続可能な選択肢を求めるようになっている。同時に、人々は新しく、スリリングで、魅力的な選択肢を求めている。このようなニーズは、世界のアルコール飲料市場のメーカーを、食品・飲料業界の他の一部と同様に直撃している。特に蒸留酒に関しては、高級品への需要が高まっている。飲料日報によれば、一般的な蒸留酒の収入が2%伸びたのに対し、高級蒸留酒の売上は13%以上伸びた。22歳から34歳の若年層は新しい味を求め、メーカーは様々な方法でそれに応えている。ストロベリー、アップル、レモン、ライムなど、よりフレキシブルなフルーツフレーバーを提供するワインが生産されている。アルコール入りのアイスティーも店頭に並ぶ。例えば、2023年7月、テキーラ・カサドレスは、100%アガベで作られたテキーラに、「カサドレス・カフェ」と呼ばれる革新的なテキーラを発売すると発表した。


- 環境問題に対する消費者の関心

消費者は地球を気にかけており、企業がより持続可能な企業として浮上するために何をしているかを理解したいと考えている。2023年版バイイング・グリーン・レポートによると、回答者の82%が持続可能なパッケージングに対してより高い金額を支払うことを望んでおり、2022年から4ポイント、2021年から8ポイント上昇している。これは、金融情勢の悪化にかかわらず、環境が消費者の優先事項であり続けていることを示唆している。若い購買層(18~24歳)はさらにその傾向が強く、90%でトップである。これが世界のアルコール飲料市場を後押ししている。アルコール飲料に使用される持続可能な包装には、再生プラスチック、段ボール製テトラパック、ガラス、詰め替え可能なグラウラーなどがある。ほとんどのメーカーは、6本入り飲料のプラスチック製リングを廃棄し、代わりに段ボールのセパレーターを使用することから始めている。例えば、バカルディは2023年までに、18ヶ月以内に生分解する可能性のある100%生分解性ボトルを導入する予定だ。同ブランドは、年間8,000万本、3,000トンのペットボトルに取って代わることを期待している。同ブランドはまた、持続可能な方法で調達された紙製ボトルも製造しており、2030年までに100%プラスチックを使用しないことを目標としている。


- オンラインアルコール販売の増加

オンラインによるオンデマンドの食品とアルコールの宅配サービスの増加は、これらの商品へのアクセスと理解の方法を変えた。こうした商品がオンラインで入手できるようになったことで、既存のメーカーと小規模のクラフト生産者の双方に恩恵がもたらされる。これが世界のアルコール飲料市場の成長を牽引している。eコマース企業のProfiteroとNielsenによる最近の報告書によると、英国の顧客の21%がオンラインで酒類を購入している。これはヨーロッパで最も高い割合であり、英国の顧客は世界の評価において中国、日本に次いで3位である。専門家は、このオンライン達成、特にワインのオンラインアルコール購入の42%、次いでスピリッツの35%と相関している。英国には、マジェスティックやワイン・ソサエティーなど、多数の充実したワインショップがあり、このオンライン収入を後押ししている。


アジア太平洋地域のアルコール飲料市場

アジア太平洋地域のアルコール飲料市場は、急速な拡大が見込まれている。これは、特に中国やインドといった国々における人口の大幅な拡大が後押ししている。国連人口基金(UNFPA)の「State of World Population Report, 2023」によると、インドの人口は14億2,600万人と予測され、かろうじて中国の14億2,570万人を上回る。また、経済が好調なインドでは、可処分所得の高い中間層が増加している。このため、アルコール飲料のような自由裁量商品への支出が増加する。IMFは、アジア太平洋地域が2023年に4.6%、2024年に4.2%成長すると予測している。これは国際的な成長に大きく寄与している。こうした要因が、アジア太平洋地域におけるアルコール飲料需要の急増を後押ししている。

若年層の人口が多いこの地域は、集中的な広告を通じて現代的なイメージを確立しようとする飲料メーカーにとって重要なターゲットである。電子商取引の急増もまた、企業を変貌させる。これにより、既存メーカーや現地生産者は、より幅広い顧客層にアクセスできるプラットフォームを手に入れることができる。多様なアジア太平洋地域では文化的・社会的規範が異なり、アルコールの選択肢を形成している。例えば、中国ではビールと従来の米酒が好まれ、日本では日本酒が消費される。


世界のアルコール飲料企業ニュース

世界のアルコール飲料市場に存在する重要な企業は、アンハイザー・ブッシュ・インベブSA/NV、カールスバーグ・グループ、コンステレーション・ブランズInc.、ハイネケンN.V.、モルソン・クアーズ・ビバレッジ・カンパニー、ペルノ・リカールSA、サントリー・ホールディングス株式会社である。

- 2024年1月、コカ・コーラは日本の伝統的なチューハイとインド市場参入の可能性を組み合わせたレモンドウを発売した。世界の味と現地の嗜好を組み合わせることで、インドの飲料シーンに新風を吹き込んだ。
- 2024年2月-トミントゥール・シングルモルト・スコッチ・ウイスキーは、2種類の限定カスクフィニッシュを発売した:2009年14年コニャックカスクフィニッシュと2008年15年マデイラカスクフィニッシュ。風光明媚なケアンゴーム国立公園で手造りされ、マスター・ディスティラーのロバート・フレミングが自ら選んだ樽で入念に仕上げられ、それぞれの表現がユニークな熟成プロフィールを誇っている。
- 2024年2月-スミノフは、ヒップホップ界のセンセーション、サウィーティーとのコラボレーションにより、ラスベガスでのビッグゲームに先駆け、エキサイティングなフレーバーとペアリングを紹介し、新しいスミノフSMASHウォッカソーダを発売します。4つの大胆なフレーバー、それぞれわずか100キロカロリーというこのデビュー・プレディ・トゥ・ドリンク・ウォッカ・ソーダは、かつてないインパクトを与えることでしょう。
- 2023年12月-アポテカリーは、アルコール代替品カテゴリーを変革するハーブの赤ワインチンキ「ワインダウン™」を発売した。カリフォルニアポピー、ブルーバーベイン、タルトチェリー、エルダーベリー、サンザシベリー、ビルベリー、L-テアニンなどの強力なハーブ成分を配合し、豊かなベリーとスパイスの風味で赤ワインの雰囲気を呼び起こします。アルコールフリー、砂糖不使用、ビーガンのこの商品は、第三者機関による検査を受けており、品質と安全性が保証されている。
- 2023年11月-ダックホーン・ポートフォリオ社は、ブラウン・フォーマン社から、米国で著名な高級シャルドネ・ワイナリーであるソノマ・カトラー・ヴィンヤーズを買収することで最終合意したことを明らかにした。この取引は約4億米ドルと評価され、当社株式と現金の混合で決済される。
- 2023年10月、世界的なワイン・リーダーであるトレジャリー・ワイン・エステーツ社は、ジョルジュ&ダニエル・ダウ夫妻が設立した有名な高級ワイン・ブランドであるダオー・ヴィンヤーズの買収を発表した。この買収は、契約一時金9億米ドルと、最大1億米ドルの追加アーンアウトの可能性があり、TWEの高級ワインに特化したポートフォリオを強化し、米国などの重要な成長市場での足跡を拡大することを目的としている。


タイプ - 4つの視点からの市場分析

1.ビール
2.蒸留酒
3.ワイン
4.その他


パッケージング - 3つの視点からの市場細分化

1.ガラス瓶
2.錫
3.プラスチックボトル


流通チャネル - 6つの視点からの市場細分化:

1.コンビニエンスストア
2.オンプレミス
3.酒販店
4.食料品店
5.インターネット販売
6.スーパーマーケット


国別 - 25カ国の市場内訳:

1.北米

1.1 アメリカ合衆国
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


主要プレーヤーを3つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の開発
- 収益分析


企業分析

1.アンハイザー・ブッシュ・インベブSA/NV
2.カールスバーググループ
3.コンステレーション・ブランズ
4.ハイネケンN.V.
5.モルソン・クアーズ・ビバレッジ・カンパニー
6.ペルノ・リカールSA
7.サントリーホールディングス

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.アルコール飲料の世界市場

6.市場シェア - 世界のアルコール飲料分析

6.1 種類
6.2 パッケージ
6.3 流通チャネル
6.4 国


7.アルコール飲料の世界市場

7.1 ビール
7.2 蒸留酒
7.3 ワイン
7.4 その他


8.パッケージング - アルコール飲料の世界市場

8.1 ガラス瓶
8.2 ブリキ
8.3 プラスチックボトル


9.流通チャネル-アルコール飲料世界市場

9.1 コンビニエンスストア
9.2 オン・プレイス
9.3 酒販店
9.4 食料品店
9.5 インターネット販売
9.6 スーパーマーケット


10.国別 - 世界のアルコール飲料市場

10.1 北米

10.1.1 米国
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 韓国
10.3.5 タイ
10.3.6 マレーシア
10.3.7 インドネシア
10.3.8 オーストラリア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.4.4 中東・アフリカ

10.4.5 サウジアラビア
10.4.6 アラブ首長国連邦
10.4.7 南アフリカ


11.ポーターの5分析 - 世界のアルコール飲料市場

11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 ライバルの度合い
11.4 新規参入の脅威
11.5 代替品の脅威


12.SWOT分析 - 世界のアルコール飲料市場

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 機会
12.4 脅威


13.主要プレーヤー

13.1 アンハイザー・ブッシュ・インベブ SA/NV

13.1.1 概要
13.1.2 最近の開発
13.1.3 収益

13.2 カールスバーググループ

13.2.1 概要
13.2.2 最近の開発
13.2.3 収益

13.3 コンステレーション・ブランズ社

13.3.1 概要
13.3.2 最近の発展
13.3.3 収益

13.4 ハイネケンN.V.

13.4.1 概要
13.4.2 最近の発展
13.4.3 収益

13.5 モルソン・クアーズ・ビバレッジ・カンパニー

13.5.1 概要
13.5.2 最近の開発
13.5.3 収益

13.6 ペルノ・リカールSA

13.6.1 概要
13.6.2 最近の開発
13.6.3 収益

13.7 サントリーホールディングス

13.7.1 概要
13.7.2 最近の展開
13.7.3 収益

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図表リスト

表-01:世界のアルコール飲料市場タイプ別シェア(%)、2019年~2023年
表-02:世界のアルコール飲料市場タイプ別シェア(%)予測、2024年~2032年
表-03:世界のアルコール飲料市場:パッケージ別シェア(%)、2019年~2023年
表-04:世界のアルコール飲料市場予測:包装タイプ別シェア(%)、2024年~2032年
表-05:世界のアルコール飲料市場流通チャネル別シェア(%)、2019年~2023年
表-06:世界のアルコール飲料市場流通チャネル別シェア予測(%)、2024年~2032年
表-07:世界のアルコール飲料市場国別シェア(%)、2019年~2023年
表-08:アルコール飲料の世界市場各国別シェア(%)予測、2024年~2032年

 

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Summary

Global Alcoholic Beverages Market share is anticipated to be about US$ 2,749.11 Billion by 203. The CAGR for the market from 2024 to 2032 is 5.02%. Renub Research stated that it equaled to US$ 1,769.07 in 2023.

Alcoholic drinks comprise a massive group of beverages that incorporate various quantities of alcohol (ethanol). Alcoholic beverages produced on a business scale encompass beer, wine, and distilled spirits, including brandy, whisky, rum, gin, cognac, vodka, and tequila. The additives of alcoholic beverages are pretty complex, and over 1,300 compounds have been recognized in various drinks. Alcoholic beverages have a couple of purposes. There are three essential uses directly based on the physical properties of beverage alcohol as a substance. They are analyzed for dietary use, medicinal use, and use as an intoxicant. On average, 63% of American people who are 18 years of age or older reported drinking alcohol between 2021 and 2022. Gallup, Inc. also stated that "the rate of consumption jumps to 65% when limited to adults who are of legal drinking age (21)."


Global Alcoholic Beverages Market Growth Drivers

• Population growth and Increased Disposable Income

Developing nations are the ones whose standard of living, earnings, monetary and commercial development remain ordinary. The IMF says there are 152 developing nations with a population of around 6.82 billion. At 85.54%, that is a massive proportion of the world's population. The increase in the population of these countries is expected to drive the global alcoholic beverage market. Rising disposable earnings have additionally yielded an increased appetite for ingesting discretionary items like alcoholic drinks. This aids the improvement of the global alcoholic beverages market. By 2040, a few cities in growing and emerging markets are projected to be on par with cities in advanced economies. Euromonitor International states that from 2005 to 2021, real GDP in developed and rising markets surged by 115%, dwarfing the 25% boom in evolved economies. This trend is expected to continue, with real GDP growing by 105% over 2021-2040 in emerging and developing nations.


• Changing Tastes of Consumers

The tastes of food and drink customers are continuing to change. People are more health aware. They are searching for more sustainable alternatives. At the same time, they want new, thrilling, and attractive options to enjoy. These needs are hitting the manufacturers of the global alcoholic beverages market as hard as another part of the foods and drinks industry. The demand for high-end products is growing, especially regarding spirits. The Beverage Daily reported that while general spirits’ income grew by 2%, sales of premium spirits grew by over 13%. Younger adults aged 22 to 34 search for new flavors, and manufacturers respond in various ways. Wines that provide more flexible fruit flavors like strawberry, apple, lemon, and lime are being produced. Alcoholic forms of iced tea are also on the shelves. For instance, in July 2023, Tequila CAZADORES announced the discharge of an innovation to their tequilas made with 100% agave, referred to as CAZADORES Café.


• The attention of Consumers towards Environmental Concerns

Consumers care about the planet and want to understand what enterprises are doing to emerge as more sustainable. The 2023 Buying Green Report reviews that 82% of its respondents would be willing to pay more for sustainable packaging, up 4 points from 2022 and eight points since 2021. This suggests that the environment remains a consumer priority regardless of a worsening monetary state. Younger purchasers (18–24 year-olds) are even more inclined, leading at 90%. This propels the global alcoholic beverages market. Some of the numerous sustainable packaging used for alcohol are recycled plastic, cardboard TetraPak, glass, and refillable growlers. Most manufacturers have started by disposing of plastic rings for 6-packs of drinks and alternatively using cardboard separators. For instance, Bacardi plans to introduce a 100% biodegradable bottle by 2023 that may biodegrade within 18 months. It hopes the launch will replace 80 million plastic bottles yearly, 3,000 tonnes. The brand also creates a sustainably sourced paper bottle and objectives to be 100% plastic-free by 2030.


• Increase in Online Alcohol Sales

The increase in online on-demand food and alcohol delivery offerings has changed how these commodities are accessed and understood. These products' online availability benefits both established manufacturers and smaller craft producers. This drives growth within the global alcoholic beverages market. One recent report by e-commerce companies Profitero and Nielsen determined that 21% of UK clients have bought alcohol online. This represents the highest percentage specified in Europe, with UK customers coming 3rd after China and Japan within the world ratings. Experts correlate this online achievement, especially wine, with 42% of online alcohol purchases, followed by spirits at 35%. The UK hosts numerous well-mounted wine shops, including Majestic and The Wine Society, that have helped bolster this online income.


Asia-Pacific Alcoholic Beverages Market

The Asia-Pacific alcoholic beverages market is poised for rapid increase. This is buoyed by its substantial and expanding populace, especially in nations like China and India. The United Nations Population Fund's (UNFPA) “State of World Population Report, 2023” estimates that India's populace is predicted at 1.4286 Billion, barely exceeding China's 1.4257 Billion. The location's strengthening economies also foster a growing middle class with higher disposable earnings. This leads to elevated spending on discretionary items like alcoholic drinks. The IMF forecasts the Asia-Pacific area to develop by 4.6 percent in 2023 and 4.2 percent in 2024. This contributes extensively to international growth. These factors drive the burgeoning demand for alcoholic drinks in the Asia-Pacific area.

The area's significant younger adult population is a critical target for beverage organizations seeking to establish a contemporary image through focused advertising. The e-trade surge also transforms the enterprise. This gives platforms for established manufacturers and local producers to access wider client bases. Cultural and social norms vary throughout the diverse Asia-Pacific, shaping alcohol alternatives. For instance, China favors beer and conventional rice wine, while Japan consumes sake, often enjoyed with food alongside beer after work.


Global Alcoholic Beverages Company News

The significant enterprises present in the global alcoholic beverages market are Anheuser-Busch InBev SA/NV, Carlsberg Group, Constellation Brands Inc., Heineken N.V., Molson Coors Beverage Company, Pernod Ricard SA, and Suntory Holdings Limited.

• In January 2024 - Coca-Cola introduced lemon-dou, combining classic Japanese chuhai with the possibility of entering the Indian market. This introduced a new trend in India's beverage scene by combining global flavors with local preferences.
• In February 2024 - Tomintoul Single Malt Scotch Whisky introduced two limited-edition cask finishes: the 2009 14-year-old Cognac Cask Finish and the 2008 15-year-old Madeira Cask Finish. Handcrafted in the scenic Cairngorms National Park, each expression boasts a unique maturation profile, having undergone careful finishing in casks personally selected by Master Distiller Robert Fleming.
• In February 2024 - Smirnoff, in collaboration with hip-hop sensation Saweetie, is introducing exciting flavors and pairings to Las Vegas ahead of The Big Game to launch the new Smirnoff SMASH Vodka Soda. With four bold flavors, each containing just 100 calories, this debut ready-to-drink vodka soda is set to make an unprecedented impact.
• In December 2023 - Apothékary launched Wine Down™, a herbal red wine tincture transforming the alcohol alternative category. Packed with potent herbal ingredients like California poppy, blue vervain, tart cherry, elderberry, hawthorn berry, bilberry, and L-theanine, it evokes red wine vibes with rich berry and spice flavors. This alcohol-free, sugar-free, vegan option undergoes third-party testing, ensuring quality and safety.
• In November 2023 - The Duckhorn Portfolio, Inc. revealed its definitive agreement to purchase Sonoma-Cutrer Vineyards, a prominent luxury Chardonnay winery in the United States, from Brown-Forman Corporation. The transaction, valued at around US$ 400 Million, will be settled through a blend of Company stock and cash.
• In October 2023 - Treasury Wine Estates Ltd, a global wine leader, announced the acquisition of DAOU Vineyards, a renowned luxury wine brand founded by Georges and Daniel Daou. The deal, valued at US$ 900 Million upfront with a potential additional earn-out of up to US$ 100 Million, aims to bolster TWE's luxury-focused portfolio and expand its footprint in crucial growth markets like the U.S.


Type – Market breakup in 4 viewpoints:

1. Beer
2. Distilled Spirits
3. Wine
4. Others


Packaging – Market breakup in 3 viewpoints:

1. Glass Bottle
2. Tin
3. Plastic Bottle


Distribution Channel – Market breakup in 6 viewpoints:

1. Convenience Stores
2. On Premises
3. Liquor Stores
4. Grocery Shops
5. Internet Retailing
6. Supermarkets


Country – Market breakup of 25 Countries:

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherlands
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 UAE
5.3 South Africa


All the Key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Revenue Analysis


Company Analysis:

1. Anheuser-Busch InBev SA/NV
2. Carlsberg Group
3. Constellation Brands Inc.
4. Heineken N.V.
5. Molson Coors Beverage Company
6. Pernod Ricard SA
7. Suntory Holdings Limited



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Alcoholic Beverages Market

6. Market Share – Global Alcoholic Beverages Analysis

6.1 Type
6.2 Packaging
6.3 Distribution Channel
6.4 Country


7. Type – Global Alcoholic Beverages Market

7.1 Beer
7.2 Distilled Spirits
7.3 Wine
7.4 Others


8. Packaging – Global Alcoholic Beverages Market

8.1 Glass Bottle
8.2 Tin
8.3 Plastic Bottle


9. Distribution Channel – Global Alcoholic Beverages Market

9.1 Convenience Stores
9.2 On Premises
9.3 Liquor Stores
9.4 Grocery Shops
9.5 Internet Retailing
9.6 Supermarkets


10. Country – Global Alcoholic Beverages Market

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherlands
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 South Korea
10.3.5 Thailand
10.3.6 Malaysia
10.3.7 Indonesia
10.3.8 Australia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.4.4 Middle East & Africa

10.4.5 Saudi Arabia
10.4.6 UAE
10.4.7 South Africa


11. Porter’s Five Analysis – Global Alcoholic Beverages Market

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Rivalry
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis – Global Alcoholic Beverages Market

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threat


13. Key Players

13.1 Anheuser-Busch InBev SA/NV

13.1.1 Overview
13.1.2 Recent Development
13.1.3 Revenue

13.2 Carlsberg Group

13.2.1 Overview
13.2.2 Recent Development
13.2.3 Revenue

13.3 Constellation Brands Inc

13.3.1 Overview
13.3.2 Recent Development
13.3.3 Revenue

13.4 Heineken N.V.

13.4.1 Overview
13.4.2 Recent Development
13.4.3 Revenue

13.5 Molson Coors Beverage Company

13.5.1 Overview
13.5.2 Recent Development
13.5.3 Revenue

13.6 Pernod Ricard SA

13.6.1 Overview
13.6.2 Recent Development
13.6.3 Revenue

13.7 Suntory Holdings Limited

13.7.1 Overview
13.7.2 Recent Development
13.7.3 Revenue

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List of Tables/Graphs

Table-01: Global – Alcoholic Beverages Market Share by Type (Percent), 2019 – 2023
Table-02: Global – Forecast for Alcoholic Beverages Market Share by Type (Percent), 2024 – 2032
Table-03: Global – Alcoholic Beverages Market Share by Packaging (Percent), 2019 – 2023
Table-04: Global – Forecast for Alcoholic Beverages Market Share by Packaging (Percent), 2024 – 2032
Table-05: Global – Alcoholic Beverages Market Share by Distribution Channel (Percent), 2019 – 2023
Table-06: Global – Forecast for Alcoholic Beverages Market Share by Distribution Channel (Percent), 2024 – 2032
Table-07: Global – Alcoholic Beverages Market Share by Countries (Percent), 2019 – 2023
Table-08: Global – Forecast for Alcoholic Beverages Market Share by Countries (Percent), 2024 – 2032

 

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Renub Research社はどのような調査会社ですか?


Renubリサーチ (Renub Research)は、インドに本社を置く調査会社です。通信や医薬市場について、市場動向や技術はもちろん、企業レポートや医療観光(メディカルツーリズム)など、幅広い関連... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


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1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
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納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
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データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
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2024/07/04 10:27

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