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チョコレートの世界市場レポート:タイプ別(ダーク&ミルク/ホワイト)、流通チャネル別(ハイパーマーケット/スーパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売店、その他流通チャネル)、国別、企業分析 2024-2032


Global Chocolate Market Report by Type (Dark & Milk/White), Distribution Channel (Hypermarkets/Supermarkets, Convenience Stores, Online Retail Stores & Other Distribution Channel), Country and Company Analysis 2024-2032

2023年の世界チョコレート市場規模は1,326億5,000万米ドル。2024年から2032年までの年平均成長率は4.48%で、2032年には1,967億9,000万米ドルになると予想されている。 3,000年以上前、マヤ、トルテック、アス... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年5月1日 US$2,790
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185 英語

 

サマリー

2023年の世界チョコレート市場規模は1,326億5,000万米ドル。2024年から2032年までの年平均成長率は4.48%で、2032年には1,967億9,000万米ドルになると予想されている。

3,000年以上前、マヤ、トルテック、アステカの人々はカカオの木を栽培していた。彼らはカカオ豆を貨幣として使用し、その果実から飲み物を作り、時折儀式に供していた。カカオ豆から作られるチョコレートは、お菓子として食べられたり、様々なお菓子や焼き菓子の風味付けやコーティングに使われたりする。炭水化物を多く含み、いくつかの健康上の利点があり、急速なエネルギー源となる。また、刺激性のアルカロイドであるテオブロミンとカフェインが微量に含まれている。発酵させ、乾燥させ、ローストし、砂糖とクリームを加えたチョコレートは素晴らしい味だが、加工していない生のチョコレートは、味がキツくパサパサしている。チョコレートの豊かな風味は、そのままでも、様々な料理に入れても、世界中の人々に楽しまれている。私たちはチョコレートの半分以上を西アフリカのガーナとコートジボワールから仕入れています。


世界のチョコレート市場動向

- チョコレートの健康効果

何百万人もの人々が毎日チョコレートを楽しんでいる。チョコレートは人気の料理製品となっている。チョコレートの抗酸化能力によって、様々な健康上の利点がもたらされる可能性がある。ダークチョコレートと同様、カカオ含有量が多いほど、さらなる利点が増えます。ダークチョコレートは脂肪分や糖分が少ない可能性があるため、ラベルを確認することが不可欠である。その結果、チョコレートに対する世界的な需要が高まっている。カルガリー大学、アルバータ・ヘルス・サービス・カナダ、UCLの科学者たちは、これらの研究者と協力した。研究者らは、24時間以内にダークチョコレートを摂取したと報告した人は、まったく摂取しなかった人に比べて、臨床的に重大な抑うつ症状を経験する可能性が70%低いことを発見した。そうでない人に比べ、最も多くのチョコレート(ダークチョコレートだけでなく、どんな種類のチョコレートでも)を食べた25%のチョコレート常食者は、うつ病の兆候を示す可能性も低かった。世界保健機関(WHO)は、うつ病は全世界で3億人以上が罹患し、身体障害の主な原因となっていると推定している。


- スペシャルティチョコレートの需要の高まり

多くの人々がより健康的な製品を求めており、フレキシタリアニズム、ベジタリアニズム、ヴィーガニズムが特定の成分に対する需要を高めている。ケリーの栄養・機能性タンパク質担当グローバル・プロダクト・ディレクターによると、世界中の消費者の4分の1がビーガンフレンドリーな菓子に魅力を感じているという。過去4年間で、ゼラチンを含まない砂糖菓子のクレームの割合は9.3%に増加した。幅広い食事要件と健康志向のライフスタイルを満たす特殊なチョコレートへの需要の高まりが、世界のチョコレート市場の成長を牽引している。
おいしい素材と最先端の調理技術でイノベーションを起こす。例えば、ハーシー・カンパニーは2023年3月、植物由来の乳製品不使用のチョコレート新製品2種を発表した:Hershey's Plant-Based Extra Creamy with Almonds and Sea Salt」と「Reese's Plant-Based Peanut Butter Cups」である。両商品の製造には、牛乳の代わりにオーツ麦が使用されている。植物由来の代替品を探しているチョコレート愛好家にとって、よりアクセスしやすく」なるような「さらなるおいしさの瞬間を生み出す」ために、この企業はおいしいお菓子を作り出した。


- チョコレートの季節的需要の増加

年末年始は、チョコレートを販売するのに最適な時期である。Assochamのレポートによると、インドのお祭りシーズンには、汚染されたお菓子への懸念やドライフルーツの異常な高値により、チョコレートの需要が40%増加する。ほとんどのチョコレートは、バレンタインデー、イースター、ハロウィーン、クリスマスなど、これらの数少ない季節的な期間に販売されるため、多くのチョコレートメーカーは、これらのイベントに多くの労力と資源を投入している。世界的なチョコレート産業の季節性とは、消費者の需要を満たすことだけではない。フレーバー、パッケージ、プレゼンテーションを駆使して、ストーリーを作り上げることである。例えば、ヴァローナでは、2023年のクリスマスと新年を祝うために、あらゆる年齢層に向けた140gのクリスマス・チョコレートの詰め合わせ、24日間楽しめるクラシックなアドベント・カレンダー、様々な美味しい感覚を味わえる15個のボンボン・チョコレートの理想的なパッケージを用意した。28種類のクラシックな味わいのヴァローナ プレミアム パレットを詰め合わせた、想像力豊かなチョコレートのギフトボックスは、喜びでいっぱいです。


堅調な食品・飲料市場がチョコレート市場の拡大を牽引

世界のチョコレート市場のトップ・セグメントのひとつが食品・飲料部門である。チョコレートは、その有機的な品質から世界で最も魅力的な食品のひとつであるが、歴史的には、人々はその味と香りを楽しむためにチョコレートを食べることがほとんどであった。この傾向に拍車をかけているのが、ライフスタイルの変化と可処分所得の増加である。食品業界の絶え間ない技術革新と流通・マーケティング活動の活発化は、チョコレートの魅力を高め、より幅広い消費者がチョコレートを入手しやすくしている。例えば、キャドバリーはデイリーミルクバーの宣伝に印刷物やテレビ広告を使っている。また、"Tastes Like This Feels "のような感情を揺さぶるデジタル広告で、若年層を取り込んでいる。


欧州チョコレート市場

ヨーロッパのチョコレート市場は、その豊かな伝統、数々のフレーバー、素晴らしい職人技で知られている。Prodcomのデータによると、欧州連合(英国を除く)の2020年のチョコレート最終生産量は360万トンと予想されている。チョコレートは、ヨーロッパの生活様式と深く結びついた長い歴史を持ち、ヨーロッパ全土の顧客の心の中に独特の領域を占めている。ヨーロッパのショコラティエは、その伝統的な技術と革新的なアプローチで称賛されている。伝統的なミルクチョコレートやダークチョコレートから、こだわりの素材を使った職人技の作品まで、さまざまな贅沢なスイーツを提供している。

スイス、ベルギー、フランスは、一流のチョコレート・サービスでよく知られている。スイス、ベルギー、フランスは、一流のチョコレート・サービスでよく知られている。OEC Worldによると、2022年、スイスは9億1,300万米ドル相当のチョコレートを輸出し、この地域では第10位のチョコレート輸出国となった。欧州のチョコレート市場は、厳しい状況、顧客の選択肢の変化、健康志向の拡大にもかかわらず繁栄している。その背景には、品質革新への献身と、何世代にもわたる豊かな伝統がある。


グローバルチョコレートカンパニーニュース

Nestlé S.A.、Mondelez International, Inc.、AMUL Industries Pvt Ltd.、The Hershey Company、Meiji Holdings Co.Ltd.、Saputo Inc.、Chocoladefabriken Lindt、Sprungli AG、Hotel Chocolat Group plcが世界のチョコレート市場における重要なプレーヤーである。

- 2024年1月、マースがイギリスの高級チョコレートブランド、ホテル・ショコラを買収し、ポートフォリオに加える。
- 2023年9月 - スイスの食品グループ、ネスレがブラジルの高級チョコレートメーカー、グルーポCRMの株式の過半数を取得し、高級菓子に進出。
- 2023年10月-モンデリーズ・インターナショナルのトブラローネは、高級ブランドからヒントを得た「Never Square」キャンペーンを展開し、プレミアムチョコレートブランドとして位置づけられる。トブラローネ・トリュフやマインドフル・スナッキング用のタイニー・トブラローネ・パックなど、ユニークなフォーマットやギフトオプションを導入。
- 2023年7月、Ferrara Candy社はブラジルのスナック菓子会社Dori Alimentos社を買収。同社はDori、Pettiz、Jubesなど様々なチョコレートや砂糖菓子のブランドを販売している。
- 2023年5月 - Reliance Retail VentureのFMCG部門であるReliance Consumer ProductsがLotus Chocolate Company Ltd.の株式を取得。
- 2023年4月-プライベート・エクイティ会社のMBKパートナーズが、"チョコレートのエルメス "と呼ばれるベルギーのチョコレートブランド、ピエール・マルコリーニを買収する。MBKは4年前、韓国、日本、オーストラリアにおけるゴディバの営業権を買収した。ピエール・マルコリーニをポートフォリオに加えることで、プレミアムチョコレートの提供を強化する計画だ。
- 2023年2月、マース・リグレー・インドはカカオ70%のダークチョコレート、GALAXY FUSIONSを発売した。これは、マース・リグレー・インディアがインドのダークチョコレート市場に参入し、60年以上にわたって世界中で愛されてきたブランドGALAXYの現地生産を大幅に拡大したことを意味する。


タイプ別 - チョコレート世界市場を2つの視点から分析:

1.ダークチョコレート
2.ミルク/ホワイトチョコレート


流通チャネル - チョコレート世界市場を4つの視点から分析:

1.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
2.コンビニエンスストア
3.オンラインストア
4.その他の流通チャネル


国別 - 世界のチョコレート市場(25カ国

1.北米

1.1 アメリカ合衆国
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


主要プレーヤーを3つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の開発
- 収益分析


企業分析

1.ネスレS.A.
2.モンデリーズ・インターナショナル
3.AMULインダストリーズ社
4.ハーシー・カンパニー
5.明治ホールディングス明治ホールディングス
6.サプート・インク
7.ショコラデファブリケン・リンツ、シュプルングリAG
8.ホテル・ショコラ・グループ plc

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.チョコレート世界市場

6.チョコレートの世界市場 - 市場シェア分析

6.1 タイプ別
6.2 流通チャネル別
6.3 国別


7.タイプ別 - チョコレートの世界市場

7.1 ダークチョコレート
7.2 ミルク/ホワイトチョコレート


8.流通チャネル - 世界のチョコレート市場

8.1 ハイパーマーケット・スーパーマーケット
8.2 コンビニエンスストア
8.3 オンライン小売店
8.4 その他の流通チャネル


9.国別 - チョコレートの世界市場

9.1 北米

9.1.1 アメリカ
9.1.2 カナダ

9.2 ヨーロッパ

9.2.1 フランス
9.2.2 ドイツ
9.2.3 イタリア
9.2.4 スペイン
9.2.5 イギリス
9.2.6 ベルギー
9.2.7 オランダ
9.2.8 トルコ

9.3 アジア太平洋

9.3.1 中国
9.3.2 日本
9.3.3 インド
9.3.4 韓国
9.3.5 タイ
9.3.6 マレーシア
9.3.7 インドネシア
9.3.8 オーストラリア
9.3.9 ニュージーランド

9.4 ラテンアメリカ

9.4.1 ブラジル
9.4.2 メキシコ
9.4.3 アルゼンチン

9.5 中東・アフリカ

9.5.1 サウジアラビア
9.5.2 アラブ首長国連邦
9.5.3 南アフリカ


10.ポーターの5つの力分析 - チョコレート世界市場

10.1 買い手の交渉力
10.2 サプライヤーの交渉力
10.3 ライバルの度合い
10.4 新規参入の脅威
10.5 代替品の脅威


11.SWOT分析 - チョコレートの世界市場

11.1 強み
11.2 弱点
11.3 チャンス
11.4 脅威


12.主要プレーヤー

12.1 ネスレS.A.

12.1.1 概要
12.1.2 最近の開発
12.1.3 収益分析

12.2 ハーシー社

12.2.1 概要
12.2.2 最近の開発
12.2.3 収益分析

12.3 モンデリーズ・インターナショナル

12.3.1 概要
12.3.2 最近の開発
12.3.3 収益分析

12.4 AMUL Industries Pvt Ltd

12.4.1 概要
12.4.2 最近の開発
12.4.3 収益分析

12.5 明治ホールディングス

12.5.1 概要
12.5.2 最近の開発
12.5.3 収益分析

12.6 サプト社

12.6.1 概要
12.6.2 最近の開発
12.6.3 収益分析

12.7 リンツ&シュプルングリ社(Chocoladefabriken Lindt and Sprungli AG

12.7.1 概要
12.7.2 最近の開発
12.7.3 収益分析

12.8 ホテル・ショコラ・グループ plc

12.8.1 概要
12.8.2 最近の開発
12.8.3 収益分析

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図表リスト

表-01:世界のチョコレート市場タイプ別シェア(%)、2019年~2023年
表-02:チョコレートの世界市場タイプ別シェア予測(%)、2024年~2032年
表-03:チョコレートの世界市場流通チャネル別シェア(%)、2019年~2023年
表-04:チョコレートの世界市場予測:流通チャネル別シェア(%)、2024年~2032年
表-05:チョコレートの世界市場:国別シェア(%)、2019年~2023年
表-06:チョコレートの世界市場各国別シェア予測(%)、2024年~2032年

 

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Summary

Global Chocolate Market was worth US$ 132.65 Billion in 2023. It is expected to grow at a CAGR of 4.48% from 2024 to 2032 and be valued at US$ 196.79 Billion by 2032.

Over 3,000 years ago, the Maya, Toltec, and Aztec peoples cultivated the cocoa tree. They used the cocoa bean as money and made a drink from its fruit, which is occasionally served ceremonially. Made from cocoa beans, chocolate is a culinary product eaten as candy and used to flavor, coat, and create numerous confections and baked goods. It is high in carbs, has several health advantages, and is a rapid energy source. It also has trace levels of the stimulating alkaloids theobromine and caffeine. Chocolate that has been fermented, dried, and roasted, along with some sugar and cream added, tastes fantastic, but raw, unprocessed chocolate tastes harsh and dry. The rich flavor of chocolate is enjoyed by people worldwide, both on its own and in a vast array of dishes. We get more than half of our chocolate from West African nations, namely Ghana and Cote d'Ivoire.


Global Chocolate Market Trends

• Health Benefits of Chocolate

Millions of people enjoy chocolate daily because of its distinct, rich, and sweet flavor. It has become a popular culinary product. A variety of health advantages may result from chocolate's antioxidant capacity. As with dark chocolate, the additional advantages increase with the cocoa content. It is imperative to verify the label, as dark chocolate could have lower fat and sugar content. Global demand for chocolate is rising as a result. Scientists from the University of Calgary, Alberta Health Services Canada, and UCL worked with these researchers. Researchers discovered that those who reported consuming any dark chocolate within 24 hours were 70% less likely than those who reported consuming no chocolate at all to experience clinically significant depressed symptoms. Compared to those who did not, the 25% of chocolate eaters who devoured the most chocolate (of any type, not just dark) were also less likely to convey depression signs. The World Health Organization estimates that depression affects over 300 million people globally and is the leading cause of disability.


• Rising demand for Specialty Chocolate

Many people are requesting healthier products, and flexitarianism, vegetarianism, and veganism have increased demand for specific components. According to Kerry's global product director for nutritional and functional proteins, a quarter of consumers worldwide find vegan-friendly confectionery enticing. Over the past four years, the percentage of gelatin-free sugar confectionery claims has increased to 9.3%. The increasing demand for specialized chocolate that satisfies a wide range of dietary requirements and health-conscious lifestyles drives the growth of the global chocolate market.
Innovate by using delicious ingredients and cutting-edge cooking techniques. For example, the Hershey Company introduced two new plant-based, dairy-free chocolate products in March 2023: Hershey's Plant-Based Extra Creamy with Almonds and Sea Salt and Reese's Plant-Based Peanut Butter Cups. Oats are used in the production of both goods instead of milk. In order "to generate additional moments of goodness" that will be "more accessible for chocolate aficionados looking for plant-based alternatives," the business created the delectable delights.


• Increased seasonal demand for Chocolates

The holidays are the best time of year to sell chocolate. According to an Assocham report, demand for chocolate increases by 40% during India's festival season due to concerns about contaminated sweets and unusually high prices for dried fruit. Since most chocolate is sold during these few seasonal periods (including Valentine's Day, Easter, Halloween, and Christmas), many chocolate makers invest a lot of effort and resources in these events. The worldwide chocolate industry's seasonality refers to more than satisfying consumer demand. It involves using flavors, packaging, and presentation to create a story. For example, Valrhona has prepared an assortment of 140g of Christmas chocolates for all ages, a classic advent calendar with 24 days of treats, and the ideal package of 15 chocolate bonbons for various delectable sensations for the 2023 Christmas and New Year celebrations. With 28 premium Valrhona palettes with classic tastes, this imaginative chocolate gift box is filled with delight.


The robust Food and Beverage market drives the expansion of the Chocolate Market

One of the top segments of the global chocolate market is the food and beverage sector. Chocolate is one of the most enticing foods in the world because of its organoleptic qualities, yet historically, people have mostly eaten it for its flavor and aroma. This tendency is fueled by changing lifestyles and an increase in disposable income. The food industry's continuous innovation and increased distribution and marketing initiatives enhance chocolate's appeal and accessibility to a broader range of consumers. For instance, print and TV advertisements are used by Cadbury to advertise their Dairy Milk bars. They also engage younger audiences with emotionally charged digital advertisements such as "Tastes Like This Feels."


Europe Chocolate Market

The Europe chocolate market is known for its rich heritage, numerous flavors, and fantastic craftsmanship. According to Prodcom data, the European Union (except the UK) produced an anticipated 3.6 Million tonnes of final chocolate merchandise in 2020. Chocolate has an extended history deeply intertwined with the European way of life and holds a unique area in clients' hearts across the continent. European chocolatiers are celebrated for their traditional techniques and revolutionary approaches. They offer various indulgent treats - from conventional milk and dark chocolates to artisanal creations infused with precise ingredients.

Switzerland, Belgium, and France are well known for their top-notch chocolate services. They have set the standard for flavor and presentation. According to OEC World, in 2022, Switzerland exported US$ 913 million worth of chocolate, making it the region's tenth-largest chocolate exporter. The European chocolate market prospers despite demanding situations, changing client choices, and expanding health awareness. This is due to its dedication to quality innovation and a rich heritage spanning generations.


Global Chocolate Company News

Nestlé S.A., Mondelez International, Inc., AMUL Industries Pvt Ltd., The Hershey Company, Meiji Holdings Co. Ltd., Saputo Inc., Chocoladefabriken Lindt, and Sprungli AG, and Hotel Chocolat Group plc are significant players in the global chocolate market.

• In January 2024 - Mars acquired Hotel Chocolat, a premium chocolate brand in the UK, adding it to its portfolio.
• In September 2023 - Nestle, the Swiss food group, bought a majority stake in Brazilian premium chocolate maker Grupo CRM to expand into luxury confectionary.
• In October 2023 - Mondelēz International's Toblerone is now positioned as a premium chocolate brand with its "Never Square" campaign, inspired by luxury brands. It has introduced unique formats and gifting options, including Toblerone Truffles and Tiny Toblerone packs for mindful snacking.
• In July 2023 - Ferrara Candy Co. acquired Brazilian snacks company Dori Alimentos. The company sells a variety of chocolate and sugar confectionery brands, including Dori, Pettiz, and Jubes.
• In May 2023 - Reliance Retail Venture's FMCG unit, Reliance Consumer Products, acquired a controlling stake in Lotus Chocolate Company Ltd.
• In April 2023 - MBK Partners, a private equity firm, is set to acquire Pierre Marcolini, a Belgian chocolate brand often called the "Hermes of Chocolate." MBK purchased Godiva's business rights in South Korea, Japan, and Australia four years ago. They plan to bolster their premium chocolate offerings by adding Pierre Marcolini to their portfolio.
• In February 2023 - Mars Wrigley India introduced GALAXY FUSIONS, dark chocolate with 70% cocoa. This marks Mars Wrigley India's entry into the dark chocolate market in India and a significant expansion of local production of the brand GALAXY, which has been loved globally for over 60 years.


Type – Global Chocolate Market breakup in 2 viewpoints:

1. Dark Chocolate
2. Milk/White Chocolate


Distribution Channel – Global Chocolate Market breakup in 4 viewpoints:

1. Hypermarkets/Supermarkets
2. Convenience Stores
3. Online Retail Stores
4. Other Distribution Channel


Country – Global Chocolate Market breakup of 25 Countries:

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherland
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 UAE
5.3 South Africa


All the Key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Revenue Analysis


Company Analysis:

1. Nestlé S.A.
2. Mondelez International, Inc.
3. AMUL Industries Pvt Ltd.
4. The Hershey Company
5. Meiji Holdings Co. Ltd.
6. Saputo Inc.
7. Chocoladefabriken Lindt, and Sprungli AG
8. Hotel Chocolat Group plc



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Chocolate Market

6. Global Chocolate – Market Share Analysis

6.1 By Type
6.2 By Distribution Channel
6.3 By Countries


7. Type – Global Chocolate Market

7.1 Dark Chocolate
7.2 Milk/White Chocolat


8. Distribution Channel – Global Chocolate Market

8.1 Hypermarkets/Supermarkets
8.2 Convenience Stores
8.3 Online Retail Stores
8.4 Other Distribution Channel


9. Countries – Global Chocolate Market

9.1 North America

9.1.1 United States
9.1.2 Canada

9.2 Europe

9.2.1 France
9.2.2 Germany
9.2.3 Italy
9.2.4 Spain
9.2.5 United Kingdom
9.2.6 Belgium
9.2.7 Netherland
9.2.8 Turkey

9.3 Asia Pacific

9.3.1 China
9.3.2 Japan
9.3.3 India
9.3.4 South Korea
9.3.5 Thailand
9.3.6 Malaysia
9.3.7 Indonesia
9.3.8 Australia
9.3.9 New Zealand

9.4 Latin America

9.4.1 Brazil
9.4.2 Mexico
9.4.3 Argentina

9.5 Middle East & Africa

9.5.1 Saudi Arabia
9.5.2 UAE
9.5.3 South Africa


10. Porter’s Five Forces Analysis – Global Chocolate Market

10.1 Bargaining Power of Buyers
10.2 Bargaining Power of Suppliers
10.3 Degree of Rivalry
10.4 Threat of New Entrants
10.5 Threat of Substitutes


11. SWOT Analysis – Global Chocolate Market

11.1 Strength
11.2 Weakness
11.3 Opportunity
11.4 Threat


12. Key Players

12.1 Nestlé S.A.

12.1.1 Overview
12.1.2 Recent Development
12.1.3 Revenue Analysis

12.2 The Hershey Company

12.2.1 Overview
12.2.2 Recent Development
12.2.3 Revenue Analysis

12.3 Mondelez International, Inc.

12.3.1 Overview
12.3.2 Recent Development
12.3.3 Revenue Analysis

12.4 AMUL Industries Pvt Ltd

12.4.1 Overview
12.4.2 Recent Development
12.4.3 Revenue Analysis

12.5 Meiji Holdings Co. ltd

12.5.1 Overview
12.5.2 Recent Development
12.5.3 Revenue Analysis

12.6 Saputo Inc

12.6.1 Overview
12.6.2 Recent Development
12.6.3 Revenue Analysis

12.7 Chocoladefabriken Lindt and Sprungli AG

12.7.1 Overview
12.7.2 Recent Development
12.7.3 Revenue Analysis

12.8 Hotel Chocolat Group plc

12.8.1 Overview
12.8.2 Recent Development
12.8.3 Revenue Analysis

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List of Tables/Graphs

Table-01: Global – Chocolate Market Share by Type (Percent), 2019 – 2023
Table-02: Global – Forecast for Chocolate Market Share by Type (Percent), 2024 – 2032
Table-03: Global – Chocolate Market Share by Distribution Channel (Percent), 2019 – 2023
Table-04: Global – Forecast for Chocolate Market Share by Distribution Channel (Percent), 2024 – 2032
Table-05: Global – Chocolate Market Share by Countries (Percent), 2019 – 2023
Table-06: Global – Forecast for Chocolate Market Share by Countries (Percent), 2024 – 2032

 

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