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自動車用タイヤ市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2031年


Automotive Tire Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2031

Persistence Market Research社はこのほど、世界の自動車用タイヤ市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題を含む重要な市場ダイナミクスを詳細に評価し、市場構... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年6月19日 US$5,190
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266 英語

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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界の自動車用タイヤ市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題を含む重要な市場ダイナミクスを詳細に評価し、市場構造に関する深い洞察を提供しています。この調査レポートは、世界の自動車用タイヤ市場の2024年から2031年までの予測成長軌道を概説する独占データと統計を掲載しています。

主な洞察自動車用タイヤ市場

- 市場規模(2024E):1,401億米ドル
- 市場予測値(2031F):1,865億米ドル1,865億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024~2031): 4.2%

自動車用タイヤ市場 - レポートスコープ:

自動車用タイヤは、自動車の性能、安全性、燃費効率に直接影響する重要な部品である。同市場には、乗用車、商用車、オフロード車など多様な車両に合わせたラジアルタイヤ、バイアスタイヤ、チューブレスタイヤ、特殊タイヤなど、幅広い種類のタイヤが含まれる。自動車用タイヤ市場は、OEM(相手先ブランドによる生産)市場と補修用市場の両方に対応しており、様々な地域にわたって幅広く応用されている。

市場成長の促進要因

世界の自動車用タイヤ市場は、世界的な自動車生産・販売の堅調な伸びを含むいくつかの主要要因によって牽引されている。交通安全に対する消費者の意識の高まりと、高品質タイヤの使用を義務付ける規制が、市場の需要をさらに促進している。環境に優しくエネルギー効率の高いタイヤの開発など、タイヤ製造における技術進歩は性能特性を高め、市場拡大に寄与している。さらに、自動車アフターマーケット販売の増加や、電気自動車やハイブリッド車への急成長傾向は、世界のタイヤメーカーに新たな成長機会をもたらしている。

市場の阻害要因

有望な成長が見込まれるものの、自動車用タイヤ市場は、原材料価格、特にゴム価格の変動に関連する課題に直面しており、これが製造コストと収益性に影響を及ぼしている。また、各地域における厳しい規制基準やコンプライアンス要件は、市場関係者にとってさらなる課題となり、製品イノベーションのサイクルや市場投入までの時間戦略に影響を与える。さらに、貿易の流れやサプライ・チェーンに影響を及ぼす経済の不確実性や地政学的要因は、市場の安定と成長に継続的なリスクをもたらしている。

市場機会:

自動車用タイヤ市場は、タイヤの空気圧やトレッドの摩耗をリアルタイムで監視するセンサーの統合など、タイヤ技術の進歩によって大きな成長機会がもたらされる。自律走行車へのシフトとMaaS(Mobility-as-a-Service)モデルの進化は市場範囲をさらに拡大し、多様な輸送ニーズに対応するための専門的なタイヤソリューションが必要となる。タイヤメーカー、自動車OEM、テクノロジー企業間の戦略的協力やパートナーシップは、コネクテッドカーやスマートモビリティソリューションなどの新興セグメントにおけるイノベーションと市場浸透を促進する。

本レポートで扱う主な質問

- 世界の自動車用タイヤ市場の成長を促進する主な要因は何か?
- 異なる車両カテゴリーで採用が増加しているタイヤの種類と用途は?
- 技術革新によって自動車用タイヤ市場の競争環境はどのように変化しているか?
- 自動車用タイヤ市場に貢献している主要プレーヤーは誰で、市場の主導権を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 自動車用タイヤの世界市場における新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

ブリヂストン、ミシュラン・グループ、コンチネンタルAG、グッドイヤー・タイヤ・アンド・ラバー・カンパニーなど、世界の自動車用タイヤ市場をリードする企業は、イノベーション、持続可能性、顧客中心戦略に注力し、競争優位性を獲得している。これらの企業は研究開発に投資し、先進的なタイヤ素材と製造プロセスを導入することで、製品の性能と耐久性を向上させている。自動車メーカーとの戦略的パートナーシップとデジタルトランスフォーメーションの重視により、マーケットリーダーは進化する顧客の要求と規制要件に効果的に対応することができる。

主な企業

- コンチネンタルグループ
- クーパー&ラバー社
- ハンコックグッドイヤー&ラバー社
- グッドイヤー&ラバー社
- ミシュラングループ
- ピレリ
- 住友ゴム工業
- ブリヂストングループ
- 東洋ゴム工業
- 横浜ゴム東洋ゴム工業

自動車タイヤ市場調査セグメント

タイヤタイプ別
- ラジアル
- バイアス

シーズン別
- 夏タイヤ
- 冬用タイヤ
- オールシーズンタイヤ

車種別
- 乗用車
- LCV
- HCV

地域別
- 北米
- 欧州
- 東アジア
- 南アジア・オセアニア
- 中南米
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.自動車用タイヤの世界市場スナップショット、2024-2031年
1.2.市場機会評価、2024-2031年、US$ Mn
1.3.主要市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.課題
2.2.5.主要トレンド
2.3.タイヤのライフサイクル分析
2.4.自動車用タイヤ市場バリューチェーン
2.4.1.原材料サプライヤー一覧
2.4.2.メーカー一覧
2.4.3.販売業者リスト
2.4.4.車種一覧
2.4.5.収益性分析
2.5.ポーターファイブフォース分析
2.6.地政学的緊張市場への影響
2.7.マクロ経済要因
2.7.1.世界各セクターの見通し
2.7.2.世界のGDP成長率見通し
2.7.3.世界の親会社市場の概要
2.8.予測要因-関連性と影響
2.9.規制・技術情勢
3.自動車用タイヤの世界市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
3.1.主なハイライト
3.1.1.市場数量(本)予測
3.1.2.市場規模と前年比成長率
3.1.3.絶対額ビジネスチャンス
3.2.市場規模(10億米ドル)の分析と予測
3.2.1.過去の市場規模分析、2019年〜2023年
3.2.2.現在の市場規模予測、2024〜2031年
3.3.自動車用タイヤの世界市場展望タイヤタイプ
3.3.1.はじめに / 主要な調査結果
3.3.2.タイヤタイプ別の過去市場規模(億米ドル)および数量(本)分析、2019年~2023年
3.3.3.タイヤタイプ別現在の市場規模(億米ドル)および数量(本)予測、2024年~2031年
3.3.3.1.ラジアル
3.3.3.2.バイアス
3.4.市場魅力度分析:タイヤタイプ
3.5.自動車用タイヤの世界市場展望シーズン
3.5.1.イントロダクション/主な調査結果
3.5.2.シーズン別の過去市場規模(億米ドル)および数量(本)分析、2019年~2023年
3.5.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測:シーズン別、2024年~2031年
3.5.3.1.夏タイヤ
3.5.3.2.冬用タイヤ
3.5.3.3.オールシーズンタイヤ
3.6.市場魅力度分析:シーズン
3.7.自動車用タイヤの世界市場展望:車両タイプ
3.7.1.はじめに / 主要な調査結果
3.7.2.2019年~2023年の自動車タイプ別過去市場規模(億米ドル)および数量(本)分析
3.7.3.現在の市場規模(億米ドル)および台数(台)予測:自動車タイプ別、2024年~2031年
3.7.3.1.乗用車
3.7.3.2.LCV
3.7.3.3.HCV
3.8.市場魅力度分析:車両タイプ
4.自動車用タイヤの世界市場展望:地域
4.1.主なハイライト
4.2.地域別の過去市場規模(億米ドル)および数量(本)分析、2019年~2023年
4.3.地域別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024~2031年
4.3.1.北米
4.3.2.欧州
4.3.3.東アジア
4.3.4.南アジア・オセアニア
4.3.5.ラテンアメリカ
4.3.6.中東・アフリカ(MEA)
4.4.市場の魅力度分析地域
5.北米の自動車用タイヤ市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
5.1.主なハイライト
5.2.価格分析
5.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
5.3.1.国別
5.3.2.タイヤタイプ別
5.3.3.シーズン別
5.3.4.車種別
5.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測(2024~2031年
5.4.1.米国
5.4.2.カナダ
5.5.タイヤタイプ別市場規模(億米ドル)および数量(本)予測、2024~2031年
5.5.1.ラジアル
5.5.2.バイアス
5.6.シーズン別市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
5.6.1.サマータイヤ
5.6.2.冬用タイヤ
5.6.3.オールシーズンタイヤ
5.7.自動車タイプ別市場規模(億米ドル)および数量(本)予測、2024~2031年
5.7.1.乗用車
5.7.2.LCV
5.7.3.HCV
5.8.市場魅力度分析
6.欧州自動車用タイヤ市場の展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
6.1.主要ハイライト
6.2.価格分析
6.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
6.3.1.国別
6.3.2.タイヤタイプ別
6.3.3.シーズン別
6.3.4.車種別
6.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測(2024~2031年
6.4.1.ドイツ
6.4.2.フランス
6.4.3.イギリス
6.4.4.イタリア
6.4.5.スペイン
6.4.6.ロシア
6.4.7.トルコ
6.4.8.その他のヨーロッパ
6.5.タイヤタイプ別市場規模(億米ドル)および数量(本)予測、2024~2031年
6.5.1.ラジアル
6.5.2.バイアス
6.6.シーズン別市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
6.6.1.サマータイヤ
6.6.2.冬用タイヤ
6.6.3.オールシーズンタイヤ
6.7.自動車タイプ別市場規模(億米ドル)および数量(本)予測、2024~2031年
6.7.1.乗用車
6.7.2.LCV
6.7.3.HCV
6.8.市場魅力度分析
7.東アジア自動車用タイヤ市場の展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
7.1.主なハイライト
7.2.価格分析
7.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
7.3.1.国別
7.3.2.タイヤタイプ別
7.3.3.シーズン別
7.3.4.車種別
7.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測(2024~2031年
7.4.1.中国
7.4.2.日本
7.4.3.韓国
7.5.タイヤタイプ別市場規模(億米ドル)および数量(本)予測、2024~2031年
7.5.1.ラジアル
7.5.2.バイアス
7.6.シーズン別市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
7.6.1.サマータイヤ
7.6.2.冬用タイヤ
7.6.3.オールシーズンタイヤ
7.7.自動車タイプ別市場規模(億米ドル)および数量(本)予測、2024~2031年
7.7.1.乗用車
7.7.2.LCV
7.7.3.HCV
7.8.市場魅力度分析
8.南アジア・オセアニアの自動車用タイヤ市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
8.1.主要ハイライト
8.2.価格分析
8.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
8.3.1.国別
8.3.2.タイヤタイプ別
8.3.3.シーズン別
8.3.4.車種別
8.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測(2024~2031年
8.4.1.インド
8.4.2.東南アジア
8.4.3.ニュージーランド
8.4.4.その他の南アジア・オセアニア
8.5.タイヤタイプ別市場規模(億米ドル)および数量(本)予測、2024~2031年
8.5.1.ラジアル
8.5.2.バイアス
8.6.シーズン別市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
8.6.1.サマータイヤ
8.6.2.冬用タイヤ
8.6.3.オールシーズンタイヤ
8.7.自動車タイプ別市場規模(億米ドル)および数量(本)予測、2024~2031年
8.7.1.乗用車
8.7.2.LCV
8.7.3.HCV
8.8.市場魅力度分析
9.ラテンアメリカの自動車用タイヤ市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
9.1.主要ハイライト
9.2.価格分析
9.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
9.3.1.国別
9.3.2.タイヤタイプ別
9.3.3.シーズン別
9.3.4.車種別
9.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測(2024~2031年
9.4.1.ブラジル
9.4.2.メキシコ
9.4.3.その他のラテンアメリカ
9.5.タイヤタイプ別市場規模(億米ドル)および数量(本)予測、2024~2031年
9.5.1.ラジアル
9.5.2.バイアス
9.6.シーズン別市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
9.6.1.サマータイヤ
9.6.2.冬用タイヤ
9.6.3.オールシーズンタイヤ
9.7.自動車タイプ別市場規模(億米ドル)および数量(本)予測、2024~2031年
9.7.1.乗用車
9.7.2.LCV
9.7.3.HCV
9.8.市場魅力度分析
10.中東・アフリカ自動車用タイヤ市場の展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
10.1.主要ハイライト
10.2.価格分析
10.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
10.3.1.国別
10.3.2.タイヤタイプ別
10.3.3.シーズン別
10.3.4.車種別
10.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測(2024~2031年
10.4.1.GCC
10.4.2.エジプト
10.4.3.南アフリカ
10.4.4.北アフリカ
10.4.5.その他の中東・アフリカ
10.5.タイヤタイプ別市場規模(億米ドル)および数量(本)予測、2024~2031年
10.5.1.ラジアル
10.5.2.バイアス
10.6.シーズン別市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
10.6.1.サマータイヤ
10.6.2.冬用タイヤ
10.6.3.オールシーズンタイヤ
10.7.自動車タイプ別市場規模(億米ドル)および数量(本)予測、2024~2031年
10.7.1.乗用車
10.7.2.LCV
10.7.3.HCV
10.8.市場魅力度分析
11.競争環境
11.1.市場シェア分析、2024年
11.2.市場構造
11.2.1.市場別競争激化度マッピング
11.2.2.競争アナログIC
11.2.3.見かけの製品容量
11.3.企業プロフィール(詳細-概要、財務、戦略、最近の動向)
11.3.1.コンチネンタル・グループ
11.3.1.1.概要
11.3.1.2.セグメントと製品
11.3.1.3.主要財務データ
11.3.1.4.市場動向
11.3.1.5.市場戦略
11.3.2.クーパー&ラバー社
11.3.2.1.概要
11.3.2.2.セグメントと製品
11.3.2.3.主要財務データ
11.3.2.4.市場動向
11.3.2.5.市場戦略
11.3.3.Hankook Co.Ltd、
11.3.3.1.概要
11.3.3.2.セグメントと製品
11.3.3.3.主要財務データ
11.3.3.4.市場動向
11.3.3.5.市場戦略
11.3.4.グッドイヤー&ラバー社
11.3.4.1.概要
11.3.4.2.セグメントと製品
11.3.4.3.主要財務データ
11.3.4.4.市場動向
11.3.4.5.市場戦略
11.3.5.ミシュラン・グループ
11.3.5.1.概要
11.3.5.2.セグメントと製品
11.3.5.3.主要財務データ
11.3.5.4.市場動向
11.3.5.5.市場戦略
11.3.6.ピレリ
11.3.6.1.概要
11.3.6.2.セグメントと製品
11.3.6.3.主要財務データ
11.3.6.4.市場動向
11.3.6.5.市場戦略
11.3.7.住友ゴム工業
11.3.7.1.概要
11.3.7.2.セグメントと製品
11.3.7.3.主要財務
11.3.7.4.市場動向
11.3.7.5.市場戦略
11.3.8.ブリヂストングループ
11.3.8.1.概要
11.3.8.2.セグメントと製品
11.3.8.3.主要財務
11.3.8.4.市場動向
11.3.8.5.市場戦略
11.3.9.東洋ゴム工業
11.3.9.1.概要
11.3.9.2.セグメントと製品
11.3.9.3.主要財務データ
11.3.9.4.市場動向
11.3.9.5.市場戦略
11.3.10.横浜ゴム横浜ゴム
11.3.10.1.概要
11.3.10.2.セグメントと製品
11.3.10.3.主要財務データ
11.3.10.4.市場動向
11.3.10.5.市場戦略
12.付録
12.1.調査方法
12.2.調査の前提
12.3.頭字語および略語

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global automotive tire market. The report provides a detailed assessment of critical market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, offering profound insights into the market's structure. This research publication presents exclusive data and statistics outlining the anticipated growth trajectory of the global automotive tire market from 2024 to 2031.

Key Insights: Automotive Tire Market

• Market Size (2024E): USD 140.1 Billion
• Projected Market Value (2031F): USD 186.5 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2031): 4.2%

Automotive Tire Market - Report Scope:

Automotive tires are critical components that directly influence vehicle performance, safety, and fuel efficiency. The market encompasses a wide range of tire types, including radial, bias, tubeless, and specialty tires tailored for diverse vehicles such as passenger cars, commercial vehicles, and off-road vehicles. The automotive tire market serves both OEMs (Original Equipment Manufacturers) and the replacement market, with extensive applications across various geographical regions.

Market Growth Drivers:

The global automotive tire market is driven by several key factors, including the steady growth in vehicle production and sales worldwide. Increasing consumer awareness regarding road safety and regulations mandating the use of high-quality tires further propel market demand. Technological advancements in tire manufacturing, such as the development of eco-friendly and energy-efficient tires, enhance performance characteristics, contributing to market expansion. Moreover, the rise in automotive aftermarket sales and the burgeoning trend towards electric and hybrid vehicles create new growth opportunities for tire manufacturers globally.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the automotive tire market faces challenges related to fluctuating raw material prices, particularly rubber, which impacts manufacturing costs and profitability. Stringent regulatory standards and compliance requirements across different regions pose additional challenges for market players, influencing product innovation cycles and time-to-market strategies. Moreover, economic uncertainties and geopolitical factors affecting trade flows and supply chains present ongoing risks to market stability and growth.

Market Opportunities:

The automotive tire market presents significant growth opportunities driven by advancements in tire technology, including the integration of sensors for real-time monitoring of tire pressure and tread wear. The shift towards autonomous vehicles and the evolution of mobility-as-a-service (MaaS) models further broaden the market scope, necessitating specialized tire solutions to cater to diverse transportation needs. Strategic collaborations and partnerships between tire manufacturers, automotive OEMs, and technology firms facilitate innovation and market penetration in emerging segments such as connected cars and smart mobility solutions.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the global automotive tire market?
• Which tire types and applications are witnessing increased adoption across different vehicle categories?
• How are technological innovations reshaping the competitive landscape of the automotive tire market?
• Who are the key players contributing to the automotive tire market, and what strategies are they employing to maintain market leadership?
• What are the emerging trends and future prospects in the global automotive tire market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global automotive tire market, including Bridgestone Corporation, Michelin Group, Continental AG, and Goodyear Tire & Rubber Company, focus on innovation, sustainability, and customer-centric strategies to gain a competitive edge. These companies invest in research and development to introduce advanced tire materials and manufacturing processes, improving product performance and durability. Strategic partnerships with automotive manufacturers and emphasis on digital transformation enable market leaders to meet evolving customer demands and regulatory requirements effectively.

Key Companies Profiled:

• Continental Group
• Cooper & Rubber Company
• Hankook Co. Ltd.,
• Goodyear & Rubber Company
• Michelin Group,
• Pirelli
• Sumitomo Rubber Industries Ltd.,
• The Bridgestone Group
• Toyo & Rubber Co Ltd.
• Yokohama Rubber Co. Ltd.

Automotive Tire Market Research Segmentation

By Tire Type:
• Radial
• Bias

By Season:
• Summer Tire
• Winter Tire
• All Season Tire

By Vehicle Type:
• Passenger Car
• LCV
• HCV

By Region:
• North America
• Europe
• East Asia
• South Asia & Oceania
• Latin America
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Automotive Tire Market Snapshot, 2024-2031
1.2. Market Opportunity Assessment, 2024-2031, US$ Mn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Challenges
2.2.5. Key Trends
2.3. Tire Type Lifecycle Analysis
2.4. Automotive Tire Market: Value Chain
2.4.1. List of Raw Material Supplier
2.4.2. List of Manufacturers
2.4.3. List of Distributors
2.4.4. List of Vehicle Types
2.4.5. Profitability Analysis
2.5. Porter Five Force's Analysis
2.6. Geopolitical Tensions: Market Impact
2.7. Macro-Economic Factors
2.7.1. Global Sectorial Outlook
2.7.2. Global GDP Growth Outlook
2.7.3. Global Parent Market Overview
2.8. Forecast Factors - Relevance and Impact
2.9. Regulatory and Technology Landscape
3. Global Automotive Tire Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
3.1. Key Highlights
3.1.1. Market Volume (Units) Projections
3.1.2. Market Size and Y-o-Y Growth
3.1.3. Absolute $ Opportunity
3.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast
3.2.1. Historical Market Size Analysis, 2019-2023
3.2.2. Current Market Size Forecast, 2024-2031
3.3. Global Automotive Tire Market Outlook: Tire Type
3.3.1. Introduction / Key Findings
3.3.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Tire Type, 2019-2023
3.3.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Tire Type, 2024-2031
3.3.3.1. Radial
3.3.3.2. Bias
3.4. Market Attractiveness Analysis: Tire Type
3.5. Global Automotive Tire Market Outlook: Season
3.5.1. Introduction / Key Findings
3.5.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Season, 2019-2023
3.5.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Season, 2024-2031
3.5.3.1. Summer Tire
3.5.3.2. Winter Tire
3.5.3.3. All Season Tire
3.6. Market Attractiveness Analysis: Season
3.7. Global Automotive Tire Market Outlook: Vehicle Type
3.7.1. Introduction / Key Findings
3.7.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Vehicle Type, 2019-2023
3.7.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Vehicle Type, 2024-2031
3.7.3.1. Passenger Car
3.7.3.2. LCV
3.7.3.3. HCV
3.8. Market Attractiveness Analysis: Vehicle Type
4. Global Automotive Tire Market Outlook: Region
4.1. Key Highlights
4.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Region, 2019-2023
4.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Region, 2024-2031
4.3.1. North America
4.3.2. Europe
4.3.3. East Asia
4.3.4. South Asia and Oceania
4.3.5. Latin America
4.3.6. Middle East & Africa (MEA)
4.4. Market Attractiveness Analysis: Region
5. North America Automotive Tire Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
5.1. Key Highlights
5.2. Pricing Analysis
5.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
5.3.1. By Country
5.3.2. By Tire Type
5.3.3. By Season
5.3.4. By Vehicle Type
5.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
5.4.1. U.S.
5.4.2. Canada
5.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Tire Type, 2024-2031
5.5.1. Radial
5.5.2. Bias
5.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Season, 2024-2031
5.6.1. Summer Tire
5.6.2. Winter Tire
5.6.3. All Season Tire
5.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Vehicle Type, 2024-2031
5.7.1. Passenger Car
5.7.2. LCV
5.7.3. HCV
5.8. Market Attractiveness Analysis
6. Europe Automotive Tire Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
6.1. Key Highlights
6.2. Pricing Analysis
6.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
6.3.1. By Country
6.3.2. By Tire Type
6.3.3. By Season
6.3.4. By Vehicle Type
6.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
6.4.1. Germany
6.4.2. France
6.4.3. U.K.
6.4.4. Italy
6.4.5. Spain
6.4.6. Russia
6.4.7. T rkiye
6.4.8. Rest of Europe
6.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Tire Type, 2024-2031
6.5.1. Radial
6.5.2. Bias
6.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Season, 2024-2031
6.6.1. Summer Tire
6.6.2. Winter Tire
6.6.3. All Season Tire
6.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Vehicle Type, 2024-2031
6.7.1. Passenger Car
6.7.2. LCV
6.7.3. HCV
6.8. Market Attractiveness Analysis
7. East Asia Automotive Tire Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
7.1. Key Highlights
7.2. Pricing Analysis
7.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
7.3.1. By Country
7.3.2. By Tire Type
7.3.3. By Season
7.3.4. By Vehicle Type
7.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
7.4.1. China
7.4.2. Japan
7.4.3. South Korea
7.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Tire Type, 2024-2031
7.5.1. Radial
7.5.2. Bias
7.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Season, 2024-2031
7.6.1. Summer Tire
7.6.2. Winter Tire
7.6.3. All Season Tire
7.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Vehicle Type, 2024-2031
7.7.1. Passenger Car
7.7.2. LCV
7.7.3. HCV
7.8. Market Attractiveness Analysis
8. South Asia & Oceania Automotive Tire Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
8.1. Key Highlights
8.2. Pricing Analysis
8.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
8.3.1. By Country
8.3.2. By Tire Type
8.3.3. By Season
8.3.4. By Vehicle Type
8.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
8.4.1. India
8.4.2. Southeast Asia
8.4.3. ANZ
8.4.4. Rest of South Asia & Oceania
8.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Tire Type, 2024-2031
8.5.1. Radial
8.5.2. Bias
8.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Season, 2024-2031
8.6.1. Summer Tire
8.6.2. Winter Tire
8.6.3. All Season Tire
8.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Vehicle Type, 2024-2031
8.7.1. Passenger Car
8.7.2. LCV
8.7.3. HCV
8.8. Market Attractiveness Analysis
9. Latin America Automotive Tire Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
9.1. Key Highlights
9.2. Pricing Analysis
9.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
9.3.1. By Country
9.3.2. By Tire Type
9.3.3. By Season
9.3.4. By Vehicle Type
9.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
9.4.1. Brazil
9.4.2. Mexico
9.4.3. Rest of Latin America
9.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Tire Type, 2024-2031
9.5.1. Radial
9.5.2. Bias
9.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Season, 2024-2031
9.6.1. Summer Tire
9.6.2. Winter Tire
9.6.3. All Season Tire
9.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Vehicle Type, 2024-2031
9.7.1. Passenger Car
9.7.2. LCV
9.7.3. HCV
9.8. Market Attractiveness Analysis
10. Middle East & Africa Automotive Tire Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
10.1. Key Highlights
10.2. Pricing Analysis
10.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
10.3.1. By Country
10.3.2. By Tire Type
10.3.3. By Season
10.3.4. By Vehicle Type
10.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
10.4.1. GCC
10.4.2. Egypt
10.4.3. South Africa
10.4.4. Northern Africa
10.4.5. Rest of Middle East & Africa
10.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Tire Type, 2024-2031
10.5.1. Radial
10.5.2. Bias
10.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Season, 2024-2031
10.6.1. Summer Tire
10.6.2. Winter Tire
10.6.3. All Season Tire
10.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Vehicle Type, 2024-2031
10.7.1. Passenger Car
10.7.2. LCV
10.7.3. HCV
10.8. Market Attractiveness Analysis
11. Competition Landscape
11.1. Market Share Analysis, 2024
11.2. Market Structure
11.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
11.2.2. Competition Analog IC
11.2.3. Apparent Product Capacity
11.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
11.3.1. Continental Group
11.3.1.1. Overview
11.3.1.2. Segments and Product
11.3.1.3. Key Financials
11.3.1.4. Market Developments
11.3.1.5. Market Strategy
11.3.2. Cooper & Rubber Company
11.3.2.1. Overview
11.3.2.2. Segments and Product
11.3.2.3. Key Financials
11.3.2.4. Market Developments
11.3.2.5. Market Strategy
11.3.3. Hankook Co. Ltd.,
11.3.3.1. Overview
11.3.3.2. Segments and Product
11.3.3.3. Key Financials
11.3.3.4. Market Developments
11.3.3.5. Market Strategy
11.3.4. Goodyear & Rubber Company
11.3.4.1. Overview
11.3.4.2. Segments and Product
11.3.4.3. Key Financials
11.3.4.4. Market Developments
11.3.4.5. Market Strategy
11.3.5. Michelin Group,
11.3.5.1. Overview
11.3.5.2. Segments and Product
11.3.5.3. Key Financials
11.3.5.4. Market Developments
11.3.5.5. Market Strategy
11.3.6. Pirelli
11.3.6.1. Overview
11.3.6.2. Segments and Product
11.3.6.3. Key Financials
11.3.6.4. Market Developments
11.3.6.5. Market Strategy
11.3.7. Sumitomo Rubber Industries Ltd.,
11.3.7.1. Overview
11.3.7.2. Segments and Product
11.3.7.3. Key Financials
11.3.7.4. Market Developments
11.3.7.5. Market Strategy
11.3.8. The Bridgestone Group,
11.3.8.1. Overview
11.3.8.2. Segments and Product
11.3.8.3. Key Financials
11.3.8.4. Market Developments
11.3.8.5. Market Strategy
11.3.9. Toyo & Rubber Co Ltd.
11.3.9.1. Overview
11.3.9.2. Segments and Product
11.3.9.3. Key Financials
11.3.9.4. Market Developments
11.3.9.5. Market Strategy
11.3.10. Yokohama Rubber Co. Ltd.
11.3.10.1. Overview
11.3.10.2. Segments and Product
11.3.10.3. Key Financials
11.3.10.4. Market Developments
11.3.10.5. Market Strategy
12. Appendix
12.1. Research Methodology
12.2. Research Assumptions
12.3. Acronyms and Abbreviations

 

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