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家具用フィルム・箔市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2031年


Furniture Films And Foils Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2031

Persistence Market Research社は、世界の家具用フィルムと箔市場に関する広範なレポートを発表し、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを詳述し、市場構造の包括的な見解を提供しています。... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年8月15日 US$4,900
シングルユーザライセンス
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297 英語

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サマリー

Persistence Market Research社は、世界の家具用フィルムと箔市場に関する広範なレポートを発表し、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを詳述し、市場構造の包括的な見解を提供しています。

主な洞察

- 家具用フィルムとフォイルの市場規模(2024E):162億米ドル
- 予測市場価値(2031F):241億米ドル241億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024〜2031): 5.90%

家具用フィルムと箔市場 - レポートスコープ:

家具用フィルムと箔は家具産業に不可欠であり、家具製品の美観、耐久性、機能性を向上させる。これらの材料は、ラミネート、オーバーレイ、装飾フィルムなど様々な用途で使用されている。同市場は、PVC、PET、紙ベースのフィルムなど、さまざまな製品で家具メーカー、インテリアデザイナー、ホームセンターに貢献している。市場の成長を後押ししているのは、フィルムや箔の生産における技術的進歩とともに、視覚的に魅力的で耐久性のある家具ソリューションに対する消費者需要の高まりである。これらの素材は、現代的な家具のデザインやリフォーム・プロジェクトに費用対効果が高く、汎用性の高い選択肢を提供する。

市場成長の促進要因

家具用フィルム・箔の世界市場は、いくつかの要因によって牽引されている。住宅リフォームやインテリアデザインのトレンドが、スタイリッシュで革新的な家具ソリューションの需要を押し上げている。リサイクルPVCや生分解性フォイルなど、環境に優しく持続可能な素材の人気が高まっていることも、市場拡大を後押ししている。デジタル印刷や改良された接着技術などの技術革新は、カスタマイズ性と製品性能を高めている。さらに、DIY家具プロジェクトの増加や世界的な不動産セクターの成長が、市場の成長をさらに後押ししている。

市場の阻害要因

家具用フィルム・箔市場は有望な市場であるにもかかわらず、原料価格の変動や厳しい環境規制などの課題に直面している。高度なフィルム製造技術のコスト高や、フィルム・箔に含まれる特定の化学物質に関する規制が、市場プレイヤーの足かせとなる可能性がある。さらに、代替材料の入手可能性や天然木や無垢材仕上げへのシフトは、フィルムや箔の需要に影響を与える可能性がある。こうした課題に対処するには、市場の持続的成長を確保するための戦略的イノベーションと規制基準の遵守が必要である。

市場機会:

家具用フィルム・箔市場は、消費者の嗜好の変化と材料技術の進歩によって大きな成長機会がもたらされる。抗菌フィルムやセルフクリーニングフィルムなどのスマート技術の統合は、家具製品の機能性と魅力を高める。さらに、都市化と可処分所得の増加は、新たな成長手段を生み出す。こうした機会を活用し、市場の主導権を維持するために、企業は戦略的パートナーシップに注力し、研究開発に投資し、環境に優しく費用対効果の高いソリューションを導入すべきである。

本レポートで扱う主な質問

- 家具用フィルム・箔市場の世界的成長を促す主な要因は何か?
- 様々な家具用途において、どのタイプのフィルムと箔が市場導入でリードしているか?
- 技術進歩は家具用フィルム・箔市場の競争環境をどのように形成しているか?
- 市場の主要プレーヤーは誰で、どのような戦略を用いて関連性を維持しているのか?
- 世界の家具用フィルム・箔市場の新たな動向と将来展望は?

競争情報とビジネス戦略:

Interprint Inc.、3M Company、Ahlstrom-Munksjöなど、家具用フィルム・箔の世界市場における主要企業は、競争力を高めるために技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力している。これらの企業は、多様な顧客ニーズに対応するため、高度で高性能かつ持続可能なフィルムや箔を開発するための研究開発に投資している。家具メーカー、デザイナー、流通業者とのコラボレーションは、市場参入と技術採用を促進する。製品の品質、顧客サービス、持続可能性への取り組みを重視することで、市場の成長をサポートし、ダイナミックな家具用フィルム・箔セクターにおけるブランドの評判を高めている。

主な企業

- 競合ディープダイブ
- LGハウシス
- レノライト
- クロックナー・ペンタプラスト・グループ
- オムノバ・ソリューションズ
- エイブリー・デニソン
- Peiyu Plastic Corporation
- モンドプラスチコ S.p.A
- AVI Global Plast Pvt.
- エルジス・グループ
- マクロ・プラスチック社
- ジンダル・グループ
- フォレインヴェルク・ヴォルフェンGmbH
- アムコアインターナショナル

家具用フィルム・箔市場の主要セグメント

素材
- ポリ塩化ビニル
- ポリエステル
- ポリプロピレン
- ビニール

用途
- 家具
- ドア・窓

最終用途
- 住宅用
- 商業
- 施設

地域
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 南アジア
- 東アジア
- MEA
- オセアニア

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.製品のUSP/特徴
4.3.戦略的プロモーション戦略
5.世界の家具用フィルム・箔市場の需要分析2019-2023年および予測、2024-2031年
5.1.過去の市場量(トン)分析、2019-2023年
5.2.現在と将来の市場量(トン)予測、2024年-2031年
5.3.前年比成長トレンド分析
6.家具用フィルム・箔の世界市場-価格分析
6.1.素材別地域価格分析
6.2.価格ブレークアップ
6.2.1.メーカーレベル価格
6.2.2.ディストリビューター・レベルの価格
6.3.世界平均価格分析ベンチマーク
7.家具用フィルム・箔の世界市場需要(金額または規模:億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2031年
7.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
7.2.現在と将来の市場価値(US$ Bn)予測、2024-2031年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対額ビジネスチャンス分析
8.市場背景
8.1.マクロ経済要因
8.2.予測要因-関連性と影響
8.3.バリューチェーン
8.4.COVIDの影響 - 19危機
8.4.1.現在の統計
8.4.2.予想される回復とサブプライム危機との比較
8.4.3.世界経済/クラスター予測
8.5.分類別影響の可能性
8.6.2024年の市場規模
8.6.1.四半期別回復率
8.6.2.回復シナリオ(短期、中期、長期)
8.7.長期予測
8.8.市場ダイナミクス
8.8.1.促進要因
8.8.2.阻害要因
8.8.3.機会分析
9.家具用フィルムと箔の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2031年:材料別
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.過去の市場規模(10億米ドル)と数量分析:素材別、2019-2023年
9.3.現在および将来の市場規模(億米ドル)および数量分析・予測、材料別、2024年~2031年
9.3.1.ポリ塩化ビニル
9.3.2.ポリエステル
9.3.3.ポリプロピレン
9.3.4.ビニール
9.4.素材別市場魅力度分析
10.家具用フィルム・箔の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2031年:用途別
10.1.はじめに / 主要な調査結果
10.2.過去の市場規模(10億米ドル)と最終用途別数量分析、2019-2023年
10.3.用途別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024~2031年
10.3.1.家具
10.3.2.ドア・窓
10.4.用途別市場魅力度分析
11.家具用フィルム・箔の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2031年:最終用途別
11.1.はじめに / 主要な調査結果
11.2.最終用途別の過去市場規模(10億米ドル)と数量分析、2019-2023年
11.3.最終用途別の現在および将来の市場規模(億米ドル)および数量分析と予測、2024年~2031年
11.3.1.住宅用
11.3.2.商業用
11.3.3.施設
11.4.エンドユース別市場魅力度分析
12.家具用フィルム・箔の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2031年:地域別
12.1.はじめに
12.2.過去の市場規模(10億米ドル)と地域別数量分析、2019-2023年
12.3.地域別の現在の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024~2031年
12.3.1.北米
12.3.2.ラテンアメリカ
12.3.3.ヨーロッパ
12.3.4.南アジア・太平洋
12.3.5.東アジア
12.3.6.中東・アフリカ
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北米の家具用フィルム・箔市場分析2019-2023年および予測2024-2031年
13.1.はじめに
13.2.価格分析
13.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
13.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2031年
13.4.1.国別
13.4.1.1.米国
13.4.1.2.カナダ
13.4.2.素材別
13.4.3.用途別
13.4.4.最終用途別
13.5.市場魅力度分析
13.5.1.国別
13.5.2.素材別
13.5.3.用途別
13.5.4.最終用途別
13.6.市場動向
13.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
13.8.促進要因と阻害要因-影響分析
14.中南米の家具用フィルム・箔市場分析 2019-2023年および予測 2024-2031年
14.1.はじめに
14.2.価格分析
14.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
14.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2031年
14.4.1.国別
14.4.1.1.ブラジル
14.4.1.2.メキシコ
14.4.1.3.その他のラテンアメリカ
14.4.2.素材別
14.4.3.用途別
14.4.4.最終用途別
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.国別
14.5.2.素材別
14.5.3.用途別
14.5.4.最終用途別
14.6.市場動向
14.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
14.8.促進要因と阻害要因-影響分析
15.ヨーロッパの家具用フィルム・箔市場分析 2019-2023年および予測 2024-2031年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
15.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2031年
15.4.1.国別
15.4.1.1.ドイツ
15.4.1.2.イタリア
15.4.1.3.フランス
15.4.1.4.イギリス
15.4.1.5.スペイン
15.4.1.6.ベネルクス
15.4.1.7.ロシア
15.4.1.8.その他のヨーロッパ
15.4.2.素材別
15.4.3.用途別
15.4.4.最終用途別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.国別
15.5.2.素材別
15.5.3.用途別
15.5.4.最終用途別
15.6.市場動向
15.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
15.8.促進要因と阻害要因-影響分析
16.南アジア・太平洋地域の家具用フィルム・箔市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2031年
16.1.はじめに
16.2.価格分析
16.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
16.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2031年
16.4.1.国別
16.4.1.1.インド
16.4.1.2.アセアン
16.4.1.3.オーストラリアとニュージーランド
16.4.1.4.その他の南アジア・太平洋地域
16.4.2.素材別
16.4.3.用途別
16.4.4.最終用途別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.素材別
16.5.3.用途別
16.5.4.最終用途別
16.6.市場動向
16.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
16.8.促進要因と阻害要因-影響分析
17.東アジアの家具用フィルム・箔市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2031年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
17.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2031年
17.4.1.国別
17.4.1.1.中国
17.4.1.2.日本
17.4.1.3.韓国
17.4.2.素材別
17.4.3.用途別
17.4.4.最終用途別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.国別
17.5.2.素材別
17.5.3.用途別
17.5.4.最終用途別
17.6.市場動向
17.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
17.8.促進要因と阻害要因-影響分析
18.中東・アフリカの家具用フィルム・箔市場分析 2019-2023年および予測 2024-2031年
18.1.序論
18.2.価格分析
18.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
18.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2031年
18.4.1.国別
18.4.1.1.GCC諸国
18.4.1.2.トルコ
18.4.1.3.アフリカ北部
18.4.1.4.南アフリカ
18.4.1.5.その他の中東・アフリカ
18.4.2.素材別
18.4.3.用途別
18.4.4.最終用途別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.国別
18.5.2.素材別
18.5.3.用途別
18.5.4.最終用途別
18.6.市場動向
18.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
18.8.促進要因と阻害要因-影響分析
19.オセニア家具用フィルム・箔市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2031年
19.1.はじめに
19.2.価格分析
19.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
19.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2031年
19.4.1.国別
19.4.1.1.オーストラリア
19.4.1.2.ニュージーランド
19.4.2.素材別
19.4.3.用途別
19.4.4.最終用途別
19.5.市場魅力度分析
19.5.1.国別
19.5.2.素材別
19.5.3.用途別
19.5.4.最終用途別
19.6.市場動向
19.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
19.8.促進要因と阻害要因-影響分析
20.家具用フィルム・箔市場の主要国と新興国分析
20.1.はじめに
20.1.1.主要国別市場金額比率分析
20.1.2.世界対.各国の成長比較
20.2.米国の家具用フィルム・箔市場分析
20.2.1.素材別
20.2.2.用途別
20.2.3.最終用途別
20.3.カナダの家具用フィルム・箔市場の分析
20.3.1.素材別
20.3.2.用途別
20.3.3.最終用途別
20.4.メキシコの家具用フィルム・箔市場の分析
20.4.1.素材別
20.4.2.用途別
20.4.3.最終用途別
20.5.ブラジルの家具用フィルム・箔市場の分析
20.5.1.素材別
20.5.2.用途別
20.5.3.最終用途別
20.6.ドイツの家具用フィルム・箔市場の分析
20.6.1.素材別
20.6.2.用途別
20.6.3.最終用途別
20.7.イタリアの家具用フィルムと箔の市場分析
20.7.1.素材別
20.7.2.用途別
20.7.3.最終用途別
20.8.フランスの家具用フィルムと箔の市場分析
20.8.1.素材別
20.8.2.用途別
20.8.3.最終用途別
20.9.イギリスの家具用フィルム・箔市場の分析
20.9.1.素材別
20.9.2.用途別
20.9.3.最終用途別
20.10.スペインの家具用フィルムと箔の市場分析
20.10.1.素材別
20.10.2.用途別
20.10.3.最終用途別
20.11.ベネルクス家具用フィルム・箔市場の分析
20.11.1.素材別
20.11.2.用途別
20.11.3.最終用途別
20.12.ロシアの家具用フィルム・箔市場の分析
20.12.1.素材別
20.12.2.用途別
20.12.3.最終用途別
20.13.中国の家具用フィルムと箔の市場分析
20.13.1.素材別
20.13.2.用途別
20.13.3.最終用途別
20.14.日本の家具用フィルム・箔市場の分析
20.14.1.素材別
20.14.2.用途別
20.14.3.最終用途別
20.15.韓国の家具用フィルムと箔の市場分析
20.15.1.素材別
20.15.2.用途別
20.15.3.最終用途別
20.16.インドの家具用フィルムと箔の市場分析
20.16.1.素材別
20.16.2.用途別
20.16.3.最終用途別
20.17.ASEAN家具用フィルム・箔市場の分析
20.17.1.素材別
20.17.2.用途別
20.17.3.最終用途別
20.18.オーストラリアとニュージーランドの家具用フィルムと箔の市場分析
20.18.1.素材別
20.18.2.用途別
20.18.3.最終用途別
20.19.GCC諸国の家具用フィルム・箔市場分析
20.19.1.素材別
20.19.2.用途別
20.19.3.最終用途別
20.20.トルコの家具用フィルム・箔市場の分析
20.20.1.素材別
20.20.2.用途別
20.20.3.最終用途別
21.市場構造分析
21.1.企業階層別市場分析(家具用フィルム・箔)
21.2.市場集中度
21.3.上位企業の市場シェア分析
21.4.市場プレゼンス分析
21.4.1.プレイヤーの地域別フットプリント
21.4.2.プレーヤーの製品フットプリント
21.4.3.チャネル別フットプリント
22.競争分析
22.1.競争ダッシュボード
22.2.競合による価格分析
22.3.競合ベンチマーキング
22.4.競合の深堀り
22.4.1.LGハウシス
22.4.1.1.概要
22.4.1.2.製品ポートフォリオ
22.4.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.1.4.販売拠点
22.4.1.5.戦略の概要
22.4.1.5.1.マーケティング戦略
22.4.1.5.2.製品戦略
22.4.1.5.3.チャネル戦略
22.4.2.レノライト
22.4.2.1.概要
22.4.2.2.製品ポートフォリオ
22.4.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.2.4.販売拠点
22.4.2.5.戦略の概要
22.4.2.5.1.マーケティング戦略
22.4.2.5.2.製品戦略
22.4.2.5.3.チャネル戦略
22.4.3.クロックナー・ペンタプラスト・グループ
22.4.3.1.概要
22.4.3.2.製品ポートフォリオ
22.4.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.3.4.販売拠点
22.4.3.5.戦略の概要
22.4.3.5.1.マーケティング戦略
22.4.3.5.2.製品戦略
22.4.3.5.3.チャネル戦略
22.4.4.オムノバ・ソリューション
22.4.4.1.概要
22.4.4.2.製品ポートフォリオ
22.4.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.4.4.販売拠点
22.4.4.5.戦略の概要
22.4.4.5.1.マーケティング戦略
22.4.4.5.2.製品戦略
22.4.4.5.3.チャネル戦略
22.4.5.エイブリー・デニソン
22.4.5.1.概要
22.4.5.2.製品ポートフォリオ
22.4.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.5.4.販売拠点
22.4.5.5.戦略の概要
22.4.5.5.1.マーケティング戦略
22.4.5.5.2.製品戦略
22.4.5.5.3.チャネル戦略
22.4.6.北友塑料股份有限公司
22.4.6.1.概要
22.4.6.2.製品ポートフォリオ
22.4.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.6.4.販売拠点
22.4.6.5.戦略の概要
22.4.6.5.1.マーケティング戦略
22.4.6.5.2.製品戦略
22.4.6.5.3.チャネル戦略
22.4.7.モンドプラスティコS.p.A
22.4.7.1.概要
22.4.7.2.製品ポートフォリオ
22.4.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.7.4.販売拠点
22.4.7.5.戦略の概要
22.4.7.5.1.マーケティング戦略
22.4.7.5.2.製品戦略
22.4.7.5.3.チャネル戦略
22.4.8.AVIグローバルプラスト社
22.4.8.1.概要
22.4.8.2.製品ポートフォリオ
22.4.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.8.4.販売拠点
22.4.8.5.戦略の概要
22.4.8.5.1.マーケティング戦略
22.4.8.5.2.製品戦略
22.4.8.5.3.チャネル戦略
22.4.9.エルジス・グループ
22.4.9.1.概要
22.4.9.2.製品ポートフォリオ
22.4.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.9.4.販売拠点
22.4.9.5.戦略の概要
22.4.9.5.1.マーケティング戦略
22.4.9.5.2.製品戦略
22.4.9.5.3.チャネル戦略
22.4.10.マクロプラスチック社
22.4.10.1.概要
22.4.10.2.製品ポートフォリオ
22.4.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.10.4.販売拠点
22.4.10.5.戦略の概要
22.4.10.5.1.マーケティング戦略
22.4.10.5.2.製品戦略
22.4.10.5.3.チャネル戦略
22.4.11.ジンダル・グループ
22.4.11.1.概要
22.4.11.2.製品ポートフォリオ
22.4.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.11.4.販売拠点
22.4.11.5.戦略の概要
22.4.11.5.1.マーケティング戦略
22.4.11.5.2.製品戦略
22.4.11.5.3.チャネル戦略
22.4.12.フォレインヴェルク・ヴォルフェン社
22.4.12.1.概要
22.4.12.2.製品ポートフォリオ
22.4.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.12.4.販売拠点
22.4.12.5.戦略の概要
22.4.12.5.1.マーケティング戦略
22.4.12.5.2.製品戦略
22.4.12.5.3.チャネル戦略
22.4.13.アムコアインターナショナル
22.4.13.1.概要
22.4.13.2.製品ポートフォリオ
22.4.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.13.4.販売拠点
22.4.13.5.戦略の概要
22.4.13.5.1.マーケティング戦略
22.4.13.5.2.製品戦略
22.4.13.5.3.チャネル戦略
23.前提条件と略語
24.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has released an extensive report on the global Furniture Films and Foils Market, detailing crucial market dynamics such as drivers, trends, opportunities, and challenges, and providing a comprehensive view of the market structure.

Key Insights:

• Furniture Films and Foils Market Size (2024E): USD 16.2 Billion
• Projected Market Value (2031F): USD 24.1 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2031): 5.90%

Furniture Films and Foils Market - Report Scope:

Furniture films and foils are integral to the furniture industry, enhancing the aesthetic appeal, durability, and functionality of furniture products. These materials are used in various applications, including laminates, overlays, and decorative films. The market serves furniture manufacturers, interior designers, and home improvement sectors with a range of products such as PVC, PET, and paper-based films. The growth of the market is fueled by rising consumer demand for visually appealing and durable furniture solutions, alongside technological advancements in film and foil production. These materials provide cost-effective and versatile options for modern furniture design and renovation projects.

Market Growth Drivers:

The global market for furniture films and foils is driven by several factors. The trend of home renovation and interior design boosts demand for stylish and innovative furniture solutions. The increasing popularity of eco-friendly and sustainable materials, like recycled PVC and biodegradable foils, supports market expansion. Technological innovations, including digital printing and improved adhesive technologies, enhance customization and product performance. Additionally, the rise in DIY furniture projects and the growth of the global real estate sector further propel market growth.

Market Restraints:

Despite its promising prospects, the furniture films and foils market faces challenges such as fluctuating raw material prices and stringent environmental regulations. The high cost of advanced film production technologies and regulations regarding certain chemicals in films and foils may hinder market players. Moreover, the availability of substitute materials and the shift towards natural and solid wood finishes could impact the demand for films and foils. Addressing these challenges involves strategic innovation and adherence to regulatory standards to ensure sustainable market growth.

Market Opportunities:

The furniture films and foils market offers significant growth opportunities driven by changing consumer preferences and advancements in material technology. The integration of smart technologies, such as antimicrobial and self-cleaning films, enhances the functionality and appeal of furniture products. Additionally, urbanization and rising disposable incomes create new growth avenues. To capitalize on these opportunities and maintain market leadership, companies should focus on strategic partnerships, invest in research and development, and introduce eco-friendly and cost-effective solutions.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving global growth in the furniture films and foils market?
• Which types of films and foils are leading in market adoption across various furniture applications?
• How are technological advancements shaping the competitive landscape of the furniture films and foils market?
• Who are the key players in the market, and what strategies are they using to remain relevant?
• What are the emerging trends and future prospects for the global furniture films and foils market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Key players in the global furniture films and foils market, such as Interprint Inc., 3M Company, and Ahlstrom-Munksjö, are focusing on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies are investing in R&D to develop advanced, high-performance, and sustainable films and foils to meet diverse customer needs. Collaborations with furniture manufacturers, designers, and distributors enhance market access and technology adoption. Emphasizing product quality, customer service, and sustainability initiatives supports market growth and strengthens brand reputation in the dynamic furniture films and foils sector.

Key Companies Profiled:

• Competition Deep Dive
• LG Hausys, Ltd.
• Renolite
• Klockner Pentaplast Group
• Omnova Solutions
• Avery Denisson
• Peiyu Plastic Corporation
• Mondoplastico S.p.A
• AVI Global Plast Pvt. Ltd
• Ergis Group
• Macro Plastic Sdn. Bhd
• Jindal Group
• Foleinwerk Wolfen GmbH
• Amcor International

Key Segments of Furniture Films and Foils Market

Material
• Polyvinyl Chloride
• Polyester
• Polypropylene
• Vinyl

Application
• Furniture
• Doors & Windows

End Use
• Residential
• Commercial
• Institutional

Region
• North America
• Latin America
• Europe
• South Asia
• East Asia
• MEA
• Oceania



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption / Usage Analysis
4.2. Product USPs / Features
4.3. Strategic Promotional Strategies
5. Global Furniture Films and Foils Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2031
5.1. Historical Market Volume (Tons) Analysis, 2019-2023
5.2. Current and Future Market Volume (Tons) Projections, 2024-2031
5.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
6. Global Furniture Films and Foils Market - Pricing Analysis
6.1. Regional Pricing Analysis By Material
6.2. Pricing Break-up
6.2.1. Manufacturer Level Pricing
6.2.2. Distributor Level Pricing
6.3. Global Average Pricing Analysis Benchmark
7. Global Furniture Films and Foils Market Demand (in Value or Size in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2031
7.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
7.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2031
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
8. Market Background
8.1. Macro-Economic Factors
8.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
8.3. Value Chain
8.4. Impact of COVID - 19 Crisis
8.4.1. Current Statistics
8.4.2. Expected Recovery and Comparison with Sub-Prime Crisis
8.4.3. World Economy / Cluster Projections
8.5. Potential of Impact by Taxonomy
8.6. 2024 Market Size
8.6.1. Recovery by Quarters
8.6.2. Recovery Scenario (Short, Mid and Long term)
8.7. Long Term Projections
8.8. Market Dynamics
8.8.1. Drivers
8.8.2. Restraints
8.8.3. Opportunity Analysis
9. Global Furniture Films and Foils Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, by Material
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Material, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Material, 2024-2031
9.3.1. Polyvinyl Chloride
9.3.2. Polyester
9.3.3. Polypropylene
9.3.4. Vinyl
9.4. Market Attractiveness Analysis By Material
10. Global Furniture Films and Foils Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, By Application
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By End Use, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Application, 2024-2031
10.3.1. Furniture
10.3.2. Doors & Windows
10.4. Market Attractiveness Analysis By Application
11. Global Furniture Films and Foils Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, By End Use
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By End Use, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By End Use, 2024-2031
11.3.1. Residential
11.3.2. Commercial
11.3.3. Institutional
11.4. Market Attractiveness Analysis By End Use
12. Global Furniture Films and Foils Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, by Region
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Region, 2019-2023
12.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2031
12.3.1. North America
12.3.2. Latin America
12.3.3. Europe
12.3.4. South Asia and Pacific
12.3.5. East Asia
12.3.6. Middle East & Africa
12.4. Market Attractiveness Analysis By Region
13. North America Furniture Films and Foils Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031
13.1. Introduction
13.2. Pricing Analysis
13.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
13.4.1. By Country
13.4.1.1. U.S.
13.4.1.2. Canada
13.4.2. By Material
13.4.3. By Application
13.4.4. By End Use
13.5. Market Attractiveness Analysis
13.5.1. By Country
13.5.2. By Material
13.5.3. By Application
13.5.4. By End Use
13.6. Market Trends
13.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
13.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14. Latin America Furniture Films and Foils Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031
14.1. Introduction
14.2. Pricing Analysis
14.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
14.4.1. By Country
14.4.1.1. Brazil
14.4.1.2. Mexico
14.4.1.3. Rest of Latin America
14.4.2. By Material
14.4.3. By Application
14.4.4. By End Use
14.5. Market Attractiveness Analysis
14.5.1. By Country
14.5.2. By Material
14.5.3. By Application
14.5.4. By End Use
14.6. Market Trends
14.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
14.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15. Europe Furniture Films and Foils Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
15.4.1. By Country
15.4.1.1. Germany
15.4.1.2. Italy
15.4.1.3. France
15.4.1.4. U.K.
15.4.1.5. Spain
15.4.1.6. BENELUX
15.4.1.7. Russia
15.4.1.8. Rest of Europe
15.4.2. By Material
15.4.3. By Application
15.4.4. By End Use
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Country
15.5.2. By Material
15.5.3. By Application
15.5.4. By End Use
15.6. Market Trends
15.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. South Asia and Pacific Furniture Films and Foils Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
16.4.1. By Country
16.4.1.1. India
16.4.1.2. ASEAN
16.4.1.3. Australia and New Zealand
16.4.1.4. Rest of South Asia and Pacific
16.4.2. By Material
16.4.3. By Application
16.4.4. By End Use
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Country
16.5.2. By Material
16.5.3. By Application
16.5.4. By End Use
16.6. Market Trends
16.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. East Asia Furniture Films and Foils Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
17.4.1. By Country
17.4.1.1. China
17.4.1.2. Japan
17.4.1.3. South Korea
17.4.2. By Material
17.4.3. By Application
17.4.4. By End Use
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Country
17.5.2. By Material
17.5.3. By Application
17.5.4. By End Use
17.6. Market Trends
17.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
17.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. Middle East and Africa Furniture Films and Foils Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
18.4.1. By Country
18.4.1.1. GCC Countries
18.4.1.2. Turkey
18.4.1.3. Northern Africa
18.4.1.4. South Africa
18.4.1.5. Rest of Middle East and Africa
18.4.2. By Material
18.4.3. By Application
18.4.4. By End Use
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Country
18.5.2. By Material
18.5.3. By Application
18.5.4. By End Use
18.6. Market Trends
18.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
18.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19. Ocenia Furniture Films and Foils Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031
19.1. Introduction
19.2. Pricing Analysis
19.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
19.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
19.4.1. By Country
19.4.1.1. Australia
19.4.1.2. New Zealand
19.4.2. By Material
19.4.3. By Application
19.4.4. By End Use
19.5. Market Attractiveness Analysis
19.5.1. By Country
19.5.2. By Material
19.5.3. By Application
19.5.4. By End Use
19.6. Market Trends
19.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
19.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
20. Key and Emerging Countries for Furniture Films and Foils Market Analysis
20.1. Introduction
20.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
20.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
20.2. U.S. Furniture Films and Foils Market Analysis
20.2.1. By Material
20.2.2. By Application
20.2.3. By End Use
20.3. Canada Furniture Films and Foils Market Analysis
20.3.1. By Material
20.3.2. By Application
20.3.3. By End Use
20.4. Mexico Furniture Films and Foils Market Analysis
20.4.1. By Material
20.4.2. By Application
20.4.3. By End Use
20.5. Brazil Furniture Films and Foils Market Analysis
20.5.1. By Material
20.5.2. By Application
20.5.3. By End Use
20.6. Germany Furniture Films and Foils Market Analysis
20.6.1. By Material
20.6.2. By Application
20.6.3. By End Use
20.7. Italy Furniture Films and Foils Market Analysis
20.7.1. By Material
20.7.2. By Application
20.7.3. By End Use
20.8. France Furniture Films and Foils Market Analysis
20.8.1. By Material
20.8.2. By Application
20.8.3. By End Use
20.9. U.K. Furniture Films and Foils Market Analysis
20.9.1. By Material
20.9.2. By Application
20.9.3. By End Use
20.10. Spain Furniture Films and Foils Market Analysis
20.10.1. By Material
20.10.2. By Application
20.10.3. By End Use
20.11. BENELUX Furniture Films and Foils Market Analysis
20.11.1. By Material
20.11.2. By Application
20.11.3. By End Use
20.12. Russia Furniture Films and Foils Market Analysis
20.12.1. By Material
20.12.2. By Application
20.12.3. By End Use
20.13. China Furniture Films and Foils Market Analysis
20.13.1. By Material
20.13.2. By Application
20.13.3. By End Use
20.14. Japan Furniture Films and Foils Market Analysis
20.14.1. By Material
20.14.2. By Application
20.14.3. By End Use
20.15. South Korea Furniture Films and Foils Market Analysis
20.15.1. By Material
20.15.2. By Application
20.15.3. By End Use
20.16. India Furniture Films and Foils Market Analysis
20.16.1. By Material
20.16.2. By Application
20.16.3. By End Use
20.17. ASEAN Furniture Films and Foils Market Analysis
20.17.1. By Material
20.17.2. By Application
20.17.3. By End Use
20.18. Australia and New Zealand Furniture Films and Foils Market Analysis
20.18.1. By Material
20.18.2. By Application
20.18.3. By End Use
20.19. GCC Countries Furniture Films and Foils Market Analysis
20.19.1. By Material
20.19.2. By Application
20.19.3. By End Use
20.20. Turkey Furniture Films and Foils Market Analysis
20.20.1. By Material
20.20.2. By Application
20.20.3. By End Use
21. Market Structure Analysis
21.1. Market Analysis by Tier of Companies (Furniture Films and Foils)
21.2. Market Concentration
21.3. Market Share Analysis of Top Players
21.4. Market Presence Analysis
21.4.1. By Regional footprint of Players
21.4.2. Product foot print by Players
21.4.3. Channel Foot Print by Players
22. Competition Analysis
22.1. Competition Dashboard
22.2. Pricing Analysis by Competition
22.3. Competition Benchmarking
22.4. Competition Deep Dive
22.4.1. LG Hausys, Ltd.
22.4.1.1. Overview
22.4.1.2. Product Portfolio
22.4.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.1.4. Sales Footprint
22.4.1.5. Strategy Overview
22.4.1.5.1. Marketing Strategy
22.4.1.5.2. Product Strategy
22.4.1.5.3. Channel Strategy
22.4.2. Renolite
22.4.2.1. Overview
22.4.2.2. Product Portfolio
22.4.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.2.4. Sales Footprint
22.4.2.5. Strategy Overview
22.4.2.5.1. Marketing Strategy
22.4.2.5.2. Product Strategy
22.4.2.5.3. Channel Strategy
22.4.3. Klockner Pentaplast Group
22.4.3.1. Overview
22.4.3.2. Product Portfolio
22.4.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.3.4. Sales Footprint
22.4.3.5. Strategy Overview
22.4.3.5.1. Marketing Strategy
22.4.3.5.2. Product Strategy
22.4.3.5.3. Channel Strategy
22.4.4. Omnova Solutions
22.4.4.1. Overview
22.4.4.2. Product Portfolio
22.4.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.4.4. Sales Footprint
22.4.4.5. Strategy Overview
22.4.4.5.1. Marketing Strategy
22.4.4.5.2. Product Strategy
22.4.4.5.3. Channel Strategy
22.4.5. Avery Denisson
22.4.5.1. Overview
22.4.5.2. Product Portfolio
22.4.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.5.4. Sales Footprint
22.4.5.5. Strategy Overview
22.4.5.5.1. Marketing Strategy
22.4.5.5.2. Product Strategy
22.4.5.5.3. Channel Strategy
22.4.6. Peiyu Plastic Corporation
22.4.6.1. Overview
22.4.6.2. Product Portfolio
22.4.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.6.4. Sales Footprint
22.4.6.5. Strategy Overview
22.4.6.5.1. Marketing Strategy
22.4.6.5.2. Product Strategy
22.4.6.5.3. Channel Strategy
22.4.7. Mondoplastico S.p.A
22.4.7.1. Overview
22.4.7.2. Product Portfolio
22.4.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.7.4. Sales Footprint
22.4.7.5. Strategy Overview
22.4.7.5.1. Marketing Strategy
22.4.7.5.2. Product Strategy
22.4.7.5.3. Channel Strategy
22.4.8. AVI Global Plast Pvt. Ltd
22.4.8.1. Overview
22.4.8.2. Product Portfolio
22.4.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.8.4. Sales Footprint
22.4.8.5. Strategy Overview
22.4.8.5.1. Marketing Strategy
22.4.8.5.2. Product Strategy
22.4.8.5.3. Channel Strategy
22.4.9. Ergis Group
22.4.9.1. Overview
22.4.9.2. Product Portfolio
22.4.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.9.4. Sales Footprint
22.4.9.5. Strategy Overview
22.4.9.5.1. Marketing Strategy
22.4.9.5.2. Product Strategy
22.4.9.5.3. Channel Strategy
22.4.10. Macro Plastic Sdn. Bhd
22.4.10.1. Overview
22.4.10.2. Product Portfolio
22.4.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.10.4. Sales Footprint
22.4.10.5. Strategy Overview
22.4.10.5.1. Marketing Strategy
22.4.10.5.2. Product Strategy
22.4.10.5.3. Channel Strategy
22.4.11. Jindal Group
22.4.11.1. Overview
22.4.11.2. Product Portfolio
22.4.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.11.4. Sales Footprint
22.4.11.5. Strategy Overview
22.4.11.5.1. Marketing Strategy
22.4.11.5.2. Product Strategy
22.4.11.5.3. Channel Strategy
22.4.12. Foleinwerk Wolfen GmbH
22.4.12.1. Overview
22.4.12.2. Product Portfolio
22.4.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.12.4. Sales Footprint
22.4.12.5. Strategy Overview
22.4.12.5.1. Marketing Strategy
22.4.12.5.2. Product Strategy
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22.4.13.5.1. Marketing Strategy
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22.4.13.5.3. Channel Strategy
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