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米国のワインパッケージング市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


United States Wine Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

米国のワインパッケージング市場は、2020年には3億3,374万米ドル、2026年には3億8,048万米ドルとなり、2021年から2026年の間に3.81%のCAGRを記録すると予測されています。米国のワインパッケージング市場では、消... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

米国のワインパッケージング市場は、2020年には3億3,374万米ドル、2026年には3億8,048万米ドルとなり、2021年から2026年の間に3.81%のCAGRを記録すると予測されています。米国のワインパッケージング市場では、消費者の小型化への要求に伴い、箱入りバッグ、パウチ、缶、紙瓶など、ガラス瓶を使用しない代替品の採用が進んでいます。

- COVID-19のパンデミックにより、米国のワインパッケージング市場は成長が見込まれています。また、ワインパッケージングメーカーには、短期的には持続すると思われる問題が山積しています。ロックダウンの影響としては、製造工程で使用する原材料が入手できないこと、サプライチェーンの混乱、価格の変動、労働力不足による出荷トラブル、最終製品の生産が膨らんで予算を超えてしまうことなどが挙げられます。
- 地域におけるワインパッケージの人気は、消費者の年齢や用途に大きく左右されます。例えば、音楽フェスティバルや親睦会、スポーツ観戦などのイベントでは、缶やパウチ、小さなバッグインボックスなどが消費者の間で人気を集めている。
- BIB(バッグ・イン・ボックス)のようなパッケージは、ガラス瓶に比べて重量が軽い。割れないし、いつでも封ができる。さらに、物流コストが低く輸送が容易であること、マーケティングのために印刷面積が大きいこと、(メーカーにとっては)理想的なスタッキング能力があること、スペースを節約できることなどのメリットがあります。また、大量購入者にとっては、購入費や輸送費の節約にもなります。最終消費者にとっては、ガラス瓶に入ったワインよりも最大40%安価で、リサイクルやアップサイクルの選択肢もあります。
- ワインパッケージング市場のメーカーは、市場での競争力を高めるために、常に革新的で新しいパッケージング製品を開発しています。
- Amcor社が発売した「Easypeel」は、一体型のアルミニウム製カプセルを使用し、ワインボトルをきれいなラインで開けることができるように設計されています。プルタブに依存する他の技術とは異なり、EASYPEELは消費者や専門家が従来のボトルオープナーを使用することを可能にします。

主な市場動向

ワインパッケージング市場では、ガラスが最大の収益シェアを占める。

- ワインパッケージングの形態としては、ガラス製のパッケージが最も主流です。ガラスの特性はワインの性質に適しており、プラスチックや、金属にはかなわない。表題のレポートによると、2020年7月、Beverage Information Groupは、2019年の米国におけるテーブルワインの消費量は、9リットルケースで約3億1072万本に達しました。
- 2020年1月には、米国ワイン市場における国内最大のガラス瓶メーカーであるArdagh Group, Glass - North America社が、6種類の洗練されたガラス製ワインボトルの新デザインを発表しました。
- 米国と中国の間で進行中の貿易戦争は、同国のガラスパッケージ市場に影響を与える可能性があります。米国のワイン業界で使用されているガラス瓶の50%以上は中国から輸入されています。中国からの輸入品に課される関税率の上昇により、ガラス製造インフラを改善する必要性が高まり、今後数年間で製品の全体的なコスト上昇につながると予想されます。
- ワインメーカーは、パッケージで顧客を魅了するために、ますます革新的になり、新しいコンセプトやデザインを生み出しています。

バッグ・イン・ボックスは、ワインパッケージング市場で最も成長している製品タイプです。

- バッグ・イン・ボックス(BIB)ワインパッケージングは、1995年に米国の化学エンジニアであるWilliam R Scholle氏によって初めて導入されました。BIB包装は、ガラス瓶では2〜3日しか保存できないワインを、開封後8週間も保存することができ、二酸化炭素排出量を削減することができます。
- また、BIBパッケージは持ち運びに便利で、業務用にも使用できます。例えば、このパッケージは飛散しないように設計されているため、スタジアム、コンサート、アミューズメントパークなどで使用することができます。また、ワインの鮮度を保つために、気密性の高い箱を使用しています。
- BIBタイプのパッケージは、主にパウチ、ダンボール、キャップ・クロージャーの3つの部分から構成されています。キャップやクロージャーはプラスチック製が理想ですが、市場のベンダーはバイオベースのキャップなど環境に優しいクロージャーに投資しています。例えば、Tetra Pak international SAは、サトウキビから抽出した再生可能なHDPE(高密度ポリエチレン)を使用したバイオベースのキャップをパウチのキャップとして発注しました。
- Smurfit Kappa社によると、COVID-19のパンデミックの際、この種のパッケージに対する消費者の需要はイギリスとフランスで急増し、約370万人の消費者を魅了しました。また、米国でも同様の傾向が見られ、米国内のベンダーがパッケージを輸出する必要性が高まった。

競合状況

主要プレイヤーは、Ball Corporation、AMCOR PLC、Ardagh Group、Siligan Holding Inc.、Owens-Illinois Inc.などです。市場は適度に細分化されており、独占的なプレーヤーはおらず競争が激しい。そのため、市場集中度は中程度です。

2021年1月 - 米国市場に参入するため、Ardagh Group SAはオクラホマ州の施設でRombauer Vineyards向けに製造しているボトルを含むワインボトルの生産を拡大しました。この拡張により、より短く複雑でないサプライチェーンと、高品質なガラスボトルの安定供給を顧客に提供する。

2020年6月 - Tetra Lavalの子会社であるTetra Pakは、イギリスで複数の賞を受賞した新興企業Garçon Winesと協力して、消費者使用後のリサイクル(PCR)PETプラスチックを使用した、特徴的でより持続可能なフラットワインボトルを米国市場で販売することを発表しました。

2020年2月 - AMCOR PLCは、複数の賞を受賞した英国の新興企業Garçon Winesと協力して、彼らのシグネチャーであり、より持続可能なフラットワインボトルを米国市場に提供しました。AmcorとGarçon Winesは、消費者リサイクル(PCR)PETプラスチックを使用したフラットワインボトルを米国でも生産しました。PETボトルは割れにくく、ビーチやプールでの使用に適しており、デザインは想像力によってのみ制限されます。また、環境面でもメリットがあります。ボトルは軽量で、無限にリサイクルが可能で、ガラス瓶やアルミ缶に比べて二酸化炭素排出量が少ないのです。

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目次

1 イントロダクション
1.1 調査の成果物
1.2 調査の前提条件
1.3 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場に関する考察
4.1 市場の概要
4.2 業界のバリューチェーン分析
4.3 市場ドライバー
4.3.1 ガラス瓶を使わない代替品の出現
4.3.2 パッケージングにおける技術革新
4.4 市場の課題
4.4.1 材料関連規制の動的性質
4.5 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.5.1 新規参入者の脅威
4.5.2 サプライヤーの交渉力
4.5.3 消費者のバーゲニング・パワー
4.5.4 競合製品の脅威
4.5.5 競合他社との競争の激しさ
4.6 ワインパッケージングにおける主要なイノベーション

5 COVID-19がワインパッケージング業界に与える影響

6 市場のセグメンテーション
6.1 素材
6.1.1 プラスチック
6.1.2 紙
6.1.3 ガラス
6.1.4 その他の素材
6.2 製品タイプ
6.2.1 ガラス製ボトル
6.2.2 プラスチックボトル
6.2.3 バッグインボックス
6.2.4 クロージャー
6.2.5 その他の製品タイプ

7 競合他社の情報
7.1 Ball Corporation
7.2 AMCOR PLC
7.3 Scholle IPN Corporation
7.4 CCL Industries Inc.
7.5 オーエンス・イリノイ社
7.6 セーバーグラスSAS
7.7 プラスチパック・ホールディング・インク
7.8 テトラ・ラバル・インターナショナル SA
7.9 アーダッシュ・グループ
7.10 アンコール・グラス
7.11 シルガン・ホールディング・インク

8 市場の将来展望

 

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Summary

The US wine packaging market was valued at USD 3033.74 million in 2020, and it is projected to be worth USD 3810.48 million by 2026, registering a CAGR of 3.81% during the period 2021-2026. With the consumer demand for smaller packaging, the wine packaging market in the United States is witnessing the adoption of non-glass bottle-based alternatives such as bags in boxes, pouches, cans, paper bottles, among others.

- With the COVID-19 pandemic, the wine packaging market in the United States is expected to witness growth. Also, wine packaging manufacturers have been flooded with a pool of issues that are expected to persist for the short-term. Some of the effects of lockdown include the lack of availability of raw materials used in the manufacturing process, supply chain disruptions, fluctuating prices, and labor shortages that could cause shipping problems, and production of the final product to inflate and go beyond budget, etc.
- The wine packaging popularity in the region is vastly dependent on consumer age and usages. For example, for events like music festivals, friendly gatherings, and sports games, cans, pouches, and small bag-in-a-box are gaining popularity among consumers.
- Packaging such as bags in boxes (BIB) weighs less than glass bottles. They don’t break and can be sealed at any time. In addition, it offers benefits such as low logistics costs and ease of transport, large print area for marketing purposes, (to manufacturers) ideal stacking capacity, and saves space. It also saves purchasing and transportation costs to the bulk purchaser. It is up to 40% less expensive than wine in glass bottles (to end consumers) and have recycling and upcycling options.
- The manufacturers in the wine packaging market are constantly innovating and developing new packaging products to gain a competitive advantage in the market.
- Amcor launched Easypeel that uses a one-piece aluminum capsule engineered to open wine bottles along a clean line. Unlike other technologies that depend on pull tabs, EASYPEEL allows consumers and professionals to use traditional bottle openers.

Key Market Trends

Glass as a packaging material has largest revenue share in Wine Packaging Market.

- Glass packaging is the most dominant form of wine packaging. The properties of glass are well suited to the nature of wine, not matched by plastic or even metals. According to the report titled, Beverage Information Group, in July 2020, the consumption of table wine amounted to approximately 310.72 million 9-liter cases in the United States in 2019.
- In January 2020, Ardagh Group, Glass - North America, the largest domestic manufacturer of glass bottles in the US wine market, introduced six new sophisticated glass wine bottle designs.
- The ongoing trade war between the United States and China may impact the country's glass packaging market. More than 50% of the glass bottles used in the US wine industry are imported from China; and due to increase in the tariff rate imposed on Chinese imports, the need for improving glass manufacturing infrastructure is expected to grow, leading to a rise in the overall cost of the product in coming years.
- Wine manufacturers are becoming increasingly more innovative in order to attract customers with their packaging, and are producing new concepts and designs.

Bag In Box is the fastest growing product type in Wine Packaging Market.

- The bag in box (BIB) wine packaging was first introduced by William R Scholle, a U.S chemical engineer in 1995. The BIB packaging can preserve wine for up to 8 weeks after opening compared to 2-3 days offered by glass bottles and thus lower the carbon footprint.
- BIB packaging is portable-friendly and is also applicable for institutional servings. For instance, the packaging is designed to be shatterproof, allowing them to be used in stadiums, concerts, and amusement parks. Also, the boxes are manufactured with air-tight characteristics to extend the freshness of wine.
- The BIB type packaging consists mainly three parts: pouches, corrugated cardboard, caps/closures. The caps and closures are ideally made of plastic, but vendors in the market are investing in environmentally friendly closures such as bio-based caps. For instance,Tetra Pak international SA ordered bio-based caps made of renewable HDPE (High-Density Poly-Ethylene), derived from sugarcane for pouches closures.
- According to Smurfit Kappa, during the COVID-19 pandemic consumer demand for this type of packaging surged in the UK and France as it attracted about 3.7 million consumers in the region, A similar trend was seen in the U.S as well. This boosted the need for export the packaging for the vendors in the United States.

Competitive Landscape

The major players include Ball Corporation, AMCOR PLC, Ardagh Group, Siligan Holding Inc., Owens–Illinois Inc., and others. The market is moderately fragmented and highly competitive without any dominating player. Hence, the market concentration is medium.

January 2021 - To serve the United States market, Ardagh Group SA expanded its production of wine bottles in its Oklahoma facility, including the bottles manufactured for Rombauer Vineyards. The expansion will provide a shorter, less complex supply chain and a stable supply of high-quality glass bottles to its customers.

June 2020 - Tetra Pak, a subsidiary of Tetra Laval, announced to collaborate with British multi award-winning start-up Garçon Wines to make their signature and more sustainable flat wine bottles made with post-consumer recycled (PCR) PET plastic available to the U.S. market.

Feburary 2020 - AMCOR PLC collaborated with British multi award-winning start-up Garçon Wines to make their signature and more sustainable flat wine bottles available to the U.S. market. Amcor and Garçon Wines, also produced flat wine bottles made with post-consumer recycled (PCR) PET plastic in the U.S. PET bottles are unbreakable, beach and pool-friendly, and the designs are only limited by the imagination. There are also environmental benefits: bottles are lightweight, infinitely recyclable and have a lower carbon footprint than glass bottles or aluminum cans.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Market Drivers
4.3.1 Emergence of non-glass bottle-based alternatives
4.3.2 Innovations in packaging
4.4 Market Challenges
4.4.1 Dynamic nature of material-related regulations
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Suppliers
4.5.3 Bargaining Power of Consumers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Major innovations in Wine Packaging

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE WINE PACKAGING INDUSTRY

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Material
6.1.1 Plastic
6.1.2 Paper
6.1.3 Glass
6.1.4 Other Materials
6.2 Product Type
6.2.1 Glass Bottles
6.2.2 Plastic Bottles
6.2.3 Bag In Box
6.2.4 Closures
6.2.5 Other Product Types

7 COMPETITIVE INTELLIGENCE
7.1 Ball Corporation
7.2 AMCOR PLC
7.3 Scholle IPN Corporation
7.4 CCL Industries Inc.
7.5 Owens Illinois Inc.
7.6 Saverglass SAS
7.7 Plastipak Holding Inc.
7.8 Tetra Laval International SA
7.9 Ardagh Group
7.10 Encore Glass
7.11 Silgan Holding Inc.

8 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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