世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ロシアのホームテキスタイル市場-成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Russia Home Textile Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

ホームテキスタイル分野は、消費者の行動、バリューチェーンの構成、そして経済そのものの変化に伴い、大きな変革期を迎えています。それに加えて、家庭でのインテリアの変化に対する関心が高まっていることが、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
130 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

ホームテキスタイル分野は、消費者の行動、バリューチェーンの構成、そして経済そのものの変化に伴い、大きな変革期を迎えています。それに加えて、家庭でのインテリアの変化に対する関心が高まっていることが、ロシアの家庭用繊維産業の原動力になると期待されています。都市化の進展と生活の質の向上により、寝具、シーツ、タオル、毛布、カバーなどのホームテキスタイルの需要が高まっています。また、不動産市場の拡大と生活水準の向上により、住宅の装飾やインテリアへの支出が増加しています。このことも、今後数年間の市場成長を促進する重要な要因の一つであると考えられます。さらに、ホームファニッシングのトレンドの変化が、市場の成長をさらに後押しすると予想されます。

ロシアの家庭用繊維市場の特徴は、卸売・小売企業の発展速度が速いことです。ロシアの家庭用繊維市場の特徴は、卸売・小売企業の発展速度が速いことです。この市場では、専門的な取引構造の増加率は、食品や家具の流通ネットワークに匹敵します。家庭用繊維製品の人気は高まっており、家庭のデザインにおけるその役割は大きくなっている。COVID-19の発生は、ロシアの家庭用繊維産業に悪影響を及ぼし、需要の減少、生産の減少、輸送の接続性への悪影響により、サプライチェーンが混乱しました。工場やプラントは、削減された労働力で機能することを余儀なくされているため、生産活動は減速しています。ロシアにおける疫学的状況の変化は、労働力の確保と生産に影響を与えるとともに、国内およびグローバルなバリューチェーンを支える複合一貫輸送にも影響を与えています。

主な市場動向

オンライン流通チャネルが急速に成長している

Eコマースは、ロシアの小売市場で最も急速に成長している分野の一つです。オンラインショッピングの重要性は高まっていますが、その利用率はロシアの地域によって大きく異なります。最近の調査では、16歳から64歳までのヨーロッパ人の43%がコンピュータを使ってオンラインショッピングをしていることがわかりました。南ヨーロッパでは、約40%の消費者がオンラインで買い物をしていますが、ロシア人ではわずか20%、ハンガリー人では11%です。ロシアのオンラインショッピングで最も人気のある商品カテゴリーは、衣類と履物で、次いで家電製品、書籍となっています。また、家庭用繊維製品もオンラインで購入されることが多くなっており、家庭用繊維製品の中ではベッド&バスリネンが購入の大半を占めています。

家庭用繊維製品の中ではベッドリネン部門が最も多い

ベッドリネンには、ピローカバー、ベッドカバー、ベッドシーツ、デュベカバーなどがあります。ベッドリネンが最も高い市場シェアを占めていますが、これは主に消費者がブランドよりも品質を好むようになったことによるものです。多くのロシア企業がすでに高品質の綿麻生地の生産をマスターしているため、国内メーカーにとっては寝具市場が最も有望と思われます。最も人気があるのは、国民の多くが比較的低所得であることを考慮した、1セット700〜1,500ルーブルの、いわゆる「平均的な」価格レベルのリネンのようです。

一般的に、家庭用繊維製品の市場は有望だと思われます。マットレスの需要が高まっていることも、ロシアのベッドカバー市場の成長を促す要因となっています。環境に優しいマットレスの需要を満たすために、市場のメーカーは環境に優しいマットレスを製造するための研究開発に多大な投資を行っています。このような傾向を受けて、消費者はデザイナーズベッドカバーや美的センスのあるベッドカバーに注目しています。

競争状況

国内の家庭用繊維製品の小売市場は、どちらかというと組織化されていません。ほとんどの取引は、自然市場やスーパーの専門部門で行われています。しかし、モスクワやサンクトペテルブルクの経験から、家庭用繊維製品をフルラインで揃え、所得レベルの異なる購買者を対象とした専門店を組織することが必要であることがわかっています。中国から輸入された安価な製品を扱う外国のサプライヤーとの競争が激しいため、メーカーは高い品質を維持しながら生産コストを削減するためにあらゆる手段を講じなければなりません。残念ながら、カーテンや家具用生地の市場における国内メーカーのシェアは、まだ十分ではありません。競争を勝ち抜くためには、生産の近代化が必要です。

このレポートを購入する理由

- 市場推定値(ME)シート(Excel形式
- アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 エグゼクティブ・サマリー

4 市場の洞察力とダイナミクス
4.1 市場の概要
4.2 市場ドライバー
4.3 市場の阻害要因
4.4 市場機会
4.5 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.6 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.6.1 新規参入者の脅威
4.6.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.6.3 供給者のバーゲニングパワー
4.6.4 競合製品の脅威
4.6.5 競合他社との競争の激しさ
4.7 市場における消費者の購買行動についての洞察
4.8 市場における技術革新についての見識
4.9 ロシアにおける家庭用繊維製品の輸出入に関する見識
4.10 COVID-19が市場に与える影響についての見識

5 市場区分
5.1 製品別
5.1.1 ベッドリネン
5.1.2 バスリネン
5.1.3 キッチンリネン
5.1.4 フロア
5.1.5 アップホルスタリー
5.2 流通チャネル別
5.2.1 専門店
5.2.2 スーパーマーケット、ハイパーマーケット
5.2.3 オンラインストア
5.2.4 その他の流通チャネル

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 M&A
6.3 企業の概要
6.3.1 エコテックス
6.3.2 トーガス
6.3.3 DARGEZ
6.3.4 TDLテキスタイル
6.3.5 アスコナ
6.3.6 ヴォログダ繊維工場
6.3.7 クラスノダール繊維工場
6.3.8 ソルテックス社
6.3.9 ノルトテックス
6.3.10 ヴィシネヴォロツク綿花工場
6.3.11 ゴールドテックス・ホームテキスタイル
6.3.12 その他のロシアの著名な企業※1

7 ロシアのホームテキスタイル市場の将来性

8 ディスクリマー

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The home textiles sector is undergoing a major change, with shifts in consumer behavior, value chain configuration, and the economy itself. Together with the increasing attentiveness regarding altering inclinations of home-based interior decoration is expected to motivate the home textile industry in Russia. The increasing rate of urbanization and improved quality of living are responsible for the growing demand for home textiles like beddings, bed sheets, towels, blankets, and covers. The growing real estate market and improving standards of living have resulted in increased spending on home decoration and interior. This is also projected to be one of the key factors augmenting market growth over the forecast years. In addition, changing trends in home furnishing are expected to boost the market growth further.

A distinctive feature of the home textile market in Russia is the high pace of development of wholesale and retail companies. In this assortment, the rate of increase in the number of specialized trade structures is comparable only to the distribution network of food and furniture. Textile products for the home are becoming more popular, its role in the design of the home is growing. The COVID-19 outbreak has negatively impacted Russia's home textile industry and supply chain has been disrupted due to reduced demand, reduced production and impacted negatively on transport connectivity. Production operations have slowed down as plants and factories are being forced to function with a reduced workforce. The evolution of local epidemiologic situation in Russia, has impacted workforce availability and production, as well as multimodal logistics underpinning local and global value chains.

Key Market Trends

Online Distribution Channel is Growing Rapidly

E-commerce is one of the fastest-growing segments of the retail markets in Russia. Online shopping is growing its importance, although take-up varies significantly by region in the country. Recent surveys reveal that 43% of Europeans aged between 16 and 64 now shop online using a computer. In Southern Europe, around 40% of consumers shop online, while just 20% of Russians and 11% of Hungarians shop online. Clothing and footwear are amongst the most popular product categories shopped online in Russia followed by Home Electronics and Books. Home textile products are also becoming one of the increasingly purchased products online with bed and bath linen accounting for the majority of the purchases amongst home textiles.

Bed Linen Segment is the Prominent Segment Among Home Textile

Bed Linen includes pillow covers, bed covers, bedsheets, and duvet cover. Bed Linen accounted for the highest market share and this is primarily due to the increasing consumer preference for quality over brands. The market for bedding seems to be the most promising for domestic manufacturers since many Russian companies have already mastered the production of high-quality cotton linen fabrics. The most popular seems to be linen of the so-called “lower average” price level, from 700 to 1,500 rubles per set, which is determined by the relatively low incomes of most of the population.

In general, the home textile market seems promising. The growing demand of mattresses is another factor that is driving the growth of the bedspreads market in Russia. To fulfill the demand for eco-friendly mattresses, manufacturers in the market are investing significantly in R&D initiatives to manufacture green mattresses. Following this trend, consumers are focusing on designer and aesthetic bedspreads.

Competitive Landscape

The domestic retail market for home textiles is rather unorganized. Most trading takes place in natural markets and specialized departments of supermarkets. However, the experience of Moscow and St. Petersburg shows that it is necessary to organize specialized stores that represent a full range of home textiles and aimed at buyers with a very different income level. The high level of competition from foreign suppliers concerns inexpensive products imported from China forces manufacturers to take all measures to reduce production costs while maintaining high quality. Unfortunately, the share of domestic manufacturers in the market of curtains and furniture fabrics leaves much to be desired. Successful competition requires modernization of production.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Market Opportunities
4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.6 Porter's Five Force Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Insights on Consumer Buying Behavior in the Market
4.8 Insights on Technological Innovations in the Market
4.9 Insights on Imports and Exports of Home Textiles Products in Russia​
4.10 Insights on Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Bed Linen
5.1.2 Bath Linen
5.1.3 Kitchen Linen
5.1.4 Floor
5.1.5 Upholstery
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Specialty Stores
5.2.2 Supermarkets & Hypermarkets
5.2.3 Online Stores
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 Ecotex
6.3.2 Togas
6.3.3 DARGEZ
6.3.4 TDL Textile
6.3.5 Askona
6.3.6 Vologda Textile Factory
6.3.7 Krasnodar Textile Factory
6.3.8 Sortex Company
6.3.9 NordTex​
6.3.10 Vyshnevolotsk Cotton Mill​
6.3.11 Goldtex Home Textile
6.3.12 Other Prominent Companies in Russia*

7 FUTURE OF THE RUSSIA HOME TEXTILE MARKET

8 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る