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自動車用イグニッションコイル市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Automotive Ignition Coil Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2021 - 2026)

自動車用イグニッションコイル市場は、2020年に約90億米ドルとなりました。予測期間中のCAGRは4%以上で、2026年には120億米ドルに達すると予想されています。 COVID-19危機により、自動車関連企業の約95%が操... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

自動車用イグニッションコイル市場は、2020年に約90億米ドルとなりました。予測期間中のCAGRは4%以上で、2026年には120億米ドルに達すると予想されています。

COVID-19危機により、自動車関連企業の約95%が操業停止に追い込まれています。世界的に見ても、COVID-19危機の影響は計り知れず、前例のないものです。その影響は、多くの企業が生産活動やサプライチェーンの混乱に直面したことから、自動車業界にもはっきりと現れています。この危機を乗り越えるために、OEMメーカーはパンデミック後の経済の回復と市場の成長を期待して、前向きに取り組んでいます。

イグニッションコイルまたはスパークコイルとは、自動車のイグニッションシステムの誘導コイルと定義され、バッテリーの低電圧を数千ボルトに変換し、スパークプラグに電気火花を発生させて燃料に点火させるものです。

世界的な自動車販売台数の増加と自動車生産台数の増加は、自動車用イグニッションコイルの売上にプラスの影響を与えています。近年、世界的に経済状況が不安定であるにもかかわらず、世界の自動車産業は平均して順調に成長している。特に新興国では、先進国に比べて自動車生産台数が多いことが予想されます。新興国では都市化が進み、一人当たりの所得が増加し、生活水準が向上していることも、市場の成長に重要な役割を果たしています。

世界的な自動車需要の増加に伴い、イグニッションシステムの需要も増加すると予想されます。しかし、現在、自動車需要は様々な理由で伸び悩んでいます。その中でも、各国の自動車販売・生産に打撃を与えている主な要因は、米中貿易戦争であり、そのため、イグニッションシステムは近い将来、成長率が低下すると考えられます。

自動車の平均寿命が延びたことで、イグニッションコイルの交換を含む保守・修理活動が加速しています。走行距離の増加に伴い、イグニッションコイルの交換も増加しており、これがアフターマーケット分野における自動車用イグニッションコイル市場の需要をさらに押し上げています。

もう一つの要因は、国によって異なる一人当たりの所得であり、自動車の平均年齢に影響を与えている可能性があります。アメリカ、中国、インド、そしてフランスやドイツなどのヨーロッパ諸国は一人当たりの所得が高いにもかかわらず、自動車の平均年齢は上昇しており、乗用車では10年、商用車では11~14年とされています。

主な市場動向

電気自動車の需要拡大が自動車用ギア市場の成長を阻害している

電気自動車市場は、世界中で急速に拡大しています。2018年第1四半期の欧州における電気自動車の販売台数は、2017年第1四半期と比較して47%と大幅に増加しました。2040年には、新車販売台数の約54%、世界の自動車保有台数の約33%が電気自動車になると言われています。電気自動車の販売目標を達成するために、欧州政府はすでに地域全体で充電インフラ構築のための様々なプロジェクトを開始しています。

世界および各地域の電気自動車メーカーは、新しい技術でイノベーションを起こし、世界各地でサービスを展開しています。例えば

- 中国のBYD社は、ヨーロッパに大規模な生産ネットワークを持っていますが、乗用車の世界ではほとんど注目されていません。その主な理由は、ハンガリーの新工場、フランスの計画中の工場、イギリスの合弁事業などで、いずれも電気バスを生産しているからです。
- ダイムラーは中国政府と提携し、中国でのe-モビリティーの推進に取り組んでいます。電動モビリティは、ダイムラーの将来のモビリティ戦略の大きな柱の一つです。ダイムラーはこの戦略をグローバルに推進しており、特に世界最大のNEV市場である中国での展開に力を入れています。

イグニッション・コイルは電気自動車には使用されていないため、前述の要因は、予測期間における世界の自動車用イグニッション・コイル市場の成長に大きな課題を与えると予想されます。

イグニッションコイル市場をリードするアジア太平洋地域

アジア太平洋地域は、インド、中国、ASEAN諸国などでの自動車需要の増加や、建設、電子商取引、鉱業活動の活発化(結果として物流産業の増加)による商用車の需要の増加により、自動車用イグニッションコイル市場を支配すると予想されます。次いで、アジア太平洋地域、欧州、北米の順となっています。

中国、日本、インドなどの発展途上国では、自動車の販売台数が減少しており、これが自動車用点火コイル市場の成長にさらなる影響を与えています。経済成長国の政府は、自国での自動車販売台数を増加させるために様々な手段を講じています。

高級車の多くは、高出力で優れた性能を持つ複数の自動車用イグニッションコイルを搭載しています。発展途上の地域では、高級車の販売が大幅に増加しています。例えば、中国は高級車の主要な販売先として成長しています。中国では、金額ベースで平均3分の1近くの高級車が販売されています。さらに、インドは台数ベースで世界最大級の車両用点火コイル市場であり、高級車が販売されているため、車両用点火コイルの需要が高くなっています。しかし、高級車、非高級車の両セグメントの自動車メーカーは、この国での売上拡大の可能性を高く見込んでおり、この急成長市場へのさらなる投資を求めています。

競合状況

自動車用イグニッションコイル市場は、日立オートモティブシステムズ、Continental AG、Diamond Electric Mfg.Ltd.、株式会社デンソー、三菱電機株式会社、ボルグワーナーなどがあります。これらの企業は、より技術的に進んだイグニッションコイルを発売し、競争で優位に立つために、地理的なプレゼンスを拡大しています。例えば

2021年1月、デンソーは、最新のイグニッションコイルを市場に投入しました。DENSO Products and Services Americasは、アフターマーケット用イグニッションコイルのラインを拡大しました。DENSOは現在、4つの新しいコイルオンプラグ(COP)部品番号を提供しています。最高グレードの材料で作られたこのコイルは、あらゆる動作条件で最大の利用可能電圧を提供し、取り付けが容易で、高温でノイズを抑制し、ファントム・ミスファイアを排除する信頼性を備えています。

米国NGKスパークプラグは、2020年12月にAdvance Auto Parts社と提携し、オンラインを含むAdvance社とCarquest社の全店舗でNGKのイグニッションコイルとNTKのテクニカルセンサーを取り扱うことを発表しました。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 タイプ
5.1.1 ブロックイグニッションコイル
5.1.2 プラグ上コイル
5.1.3 イグニッションコイルレール
5.2 動作原理別
5.2.1 シングルスパーク技術
5.2.2 デュアルスパーク技術
5.3 流通経路別
5.3.1 OEM
5.3.2 アフターマーケット
5.4 車両タイプ別
5.4.1 乗用車
5.4.2 商用車
5.5 地域別
5.5.1 北アメリカ
5.5.1.1 米国
5.5.1.2 カナダ
5.5.1.3 その他の北アメリカ地域
5.5.2 ヨーロッパ
5.5.2.1 ドイツ
5.5.2.2 イギリス
5.5.2.3 フランス
5.5.2.4 イタリア
5.5.2.5 ロシア
5.5.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.5.3 アジア太平洋地域
5.5.3.1 中国
5.5.3.2 日本
5.5.3.3 インド
5.5.3.4 韓国
5.5.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.5.4 その他の世界の国々
5.5.4.1 ブラジル
5.5.4.2 アルゼンチン
5.5.4.3 南アフリカ共和国
5.5.4.4 その他の国々

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア
6.2 会社概要
6.2.1 NGK SPARK PLUG Co.Ltd.
6.2.2 株式会社デンソー
6.2.3 ロバート・ボッシュGmbH
6.2.4 株式会社 日立製作所
6.2.5 HELLA GmbH & Co.KGaA
6.2.6 ダイヤモンド電機ホールディングス株式会社Ltd.
6.2.7 Taiwan Ignition System Co.Ltd.
6.2.8 ボルグワーナー株式会社(BorgWarner Inc.
6.2.9 株式会社エルドール
6.2.10 古橋自動車部品有限公司Ltd.

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The Automotive Ignition Coil Market was valued around USD 9 billion in 2020. It is expected to reach USD 12 billion by 2026, registering a CAGR of over 4% during the forecast period.

The COVID-19 crisis has compelled about 95 percent of all automotive-related companies to put their workforces on hold during the lockdowns. Globally, the repercussions of the COVID-19 crisis are immense and unprecedented. The impact is clearly evident on the auto industry as many companies faced disturbances with their production activities and supply chain. As they navigate this crisis, the OEM's are positive about the post-pandemic period as they expect the economies to revive and help the growth of the market.

Ignition coil or spark coil is defined as an induction coil in a vehicle’s ignition system, which transforms the battery's low voltage to thousands of volts, in order to create an electric spark in the spark plugs to ignite the fuel.

The rise in the sales of automobiles globally and an increase in vehicle production positively affect the sales of automotive ignition coils. Even though the recent economic conditions the world over have remained unstable; on an average, the global automotive industry has witnessed satisfactory growth. This is especially true of the emerging economies, where the automotive production is expected to be significant as compared to developed economies. Rising urbanization, per capita income growth and a rise in the living standards in these emerging economies also playing crucial role in the market growth.

The growing automotive demand across the world is expected to increase the demand for ignition system. However, at present, the vehicle demand is increasing at a slow growth rate due to various reasons, out of which prime factor which is hitting the vehicle sales and production in every country is the US-China trade war, owing to which the ignition system is likely to witness slow growth rate in the near future.

The increase in the average life of vehicles has accelerated maintenance and repair activities, which include the replacement of their ignition coils. As the number of miles travelled increases, the replacement of ignition coils increases, which further boosts the demand for the automotive ignition coil market in the aftermarket segment.

Another factor is the per capita income, which varies from country to country, and may have an influence on the average age of vehicles. Despite the United States, China, and India, and some European countries, like France, and Germany, observing high per capita incomes, the average age of vehicles has been increasing and was approximated to 10 years for passenger cars and 11-14 years for commercial vehicles.

Key Market Trends

Growing Demand for Electric Vehicles is Hindering the Growth of the Automotive Gear Market

The electric vehicle market is rapidly growing across the world. The electric vehicle sales in Europe significantly increased by 47% in the first quarter of 2018, in comparison to the first quarter of 2017. By 2040, nearly 54% of the new car sales and 33% of the global car fleet will be electric. To meet the electric vehicle sales target, the European government has already started various projects for building charging infrastructure across the region.

The global and regional manufacturers of electric vehicles are innovating with new technologies, and they are expanding their services across the world. For instance:

- China’s BYD has a large production network in Europe that has largely gone unnoticed in the passenger car world. Some of the primary reasons for this are the firm’s new plant in Hungary, its planned plant in France, and its joint venture operations in the United Kingdom, all of which are manufacturing electric busses.
- Daimler teamed up with the Chinese government for promoting e-mobility in China. Electric mobility is one of the major pillars of Daimler's future mobility strategy. The company is bringing this strategy forward globally, and especially in China, the world's largest NEV market.

As ignition coils are not used in electric cars, the aforementioned factors are expected to put a significant challenge to the growth of the global automotive ignition coil market over the forecast period.

Asia-Pacific is Leading the Ignition Coil Market

Asia-Pacific is expected to dominate the automotive ignition coil market, owing to the growing vehicle demand in countries, such as India, China, ASEAN countries, and increasing demand for commercial vehicles, due to rise in construction, e-commerce, and mining activities (resulting in rise in the logistics industry). The Asia-Pacific region is followed by Europe and North America, respectively.

The sales of vehicles are declining in developing countries, such as China, Japan, and India, which is further impacting the growth of the automotive ignition coil market. The governments of growing economies are taking various steps to increase vehicle sales in their respective countries.

The majority of luxurious vehicles are equipped with multiple vehicle ignition coils owing to their high power and excellent performance. A significant increase has been witnessed in the sales of luxury vehicles in developing regions. For example, China has grown to become a major destination for the sales of luxury vehicles. On average, almost one-third of luxury vehicles are sold in China, in terms of value. Furthermore, India is one of the world’s largest vehicle ignition coil market in terms volume, with luxury cars, which generates high demand for vehicle ignition coils. However, vehicle manufacturers, both luxury and non-luxury segments, foresee a high potential for sales growth in the country and are seeking to invest further in this fast-growing market.

Competitive Landscape

The automotive ignition coil market is dominated by few players, such as, Hitachi Automotive Systems, Continental AG, Diamond Electric Mfg. Co. Ltd, Denso Corp., Mitsubishi Electric Corp., and BorgWarner. The companies are launching more technologically advanced ignition coils and expanding their geographical presence for being ahead in the competition. For instance:

In January 2021 DENSO introduced its newest ignition coils to the market. DENSO Products and Services Americas has expanded its line of aftermarket ignition coils. DENSO now offers four new coil-on-plug (COP) part numbers built with top-grade materials the coils offer maximum available voltage under all operating conditions, ease of installation, and reliability that ensures high temperature suppresses noise and eliminates phantom misfires.

In December 2020, NGK Spark Plugs (U.S.A.) recently announced an agreement with Advance Auto Parts to carry NGK ignition coils and NTK technical sensors at all Advance and Carquest locations, including online.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Block Ignition Coils
5.1.2 Coil on Plug
5.1.3 Ignition Coil Rail
5.2 By Operating Principle
5.2.1 Single Spark Technology
5.2.2 Dual Spark Technology
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 OEM
5.3.2 Aftermarket
5.4 By Vehicle Type
5.4.1 Passenger Cars
5.4.2 Commercial Vehicles
5.5 Geography
5.5.1 North America
5.5.1.1 United States
5.5.1.2 Canada
5.5.1.3 Rest of North America
5.5.2 Europe
5.5.2.1 Germany
5.5.2.2 United Kingdom
5.5.2.3 France
5.5.2.4 Italy
5.5.2.5 Russia
5.5.2.6 Rest of Europe
5.5.3 Asia-Pacific
5.5.3.1 China
5.5.3.2 Japan
5.5.3.3 India
5.5.3.4 South Korea
5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.5.4 Rest of the World
5.5.4.1 Brazil
5.5.4.2 Argentina
5.5.4.3 South Africa
5.5.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 NGK SPARK PLUG Co. Ltd
6.2.2 Denso Corporation
6.2.3 Robert Bosch GmbH
6.2.4 Hitachi Ltd
6.2.5 HELLA GmbH & Co. KGaA
6.2.6 Diamond Electric Holdings Co. Ltd
6.2.7 Taiwan Ignition System Co. Ltd
6.2.8 BorgWarner Inc.
6.2.9 Eldor Corporation
6.2.10 Furuhashi Auto Electric Parts Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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