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臨床診断薬市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Clinical Diagnostics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

臨床診断市場は、2020年には約63,305百万米ドルであったが、2021年から2026年の予測期間中に6.1%のCAGRを記録し、2026年には93,851百万米ドルに達すると予測されている。この市場は、感染症や慢性疾患の罹患率の... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

臨床診断市場は、2020年には約63,305百万米ドルであったが、2021年から2026年の予測期間中に6.1%のCAGRを記録し、2026年には93,851百万米ドルに達すると予測されている。この市場は、感染症や慢性疾患の罹患率の増加や、自動化されたプラットフォームの導入が進んでいることから、成長が見込まれています。

SARS-CoV-2ウイルスの出現により、COVID-19の疑いのある症例に対応するために、ラボでの検査が増加し、需要がさらに拡大しました。ブレンダ・シルバ2020が発表した記事によると、臨床診断の需要は26~50%にまで拡大しています。Atlantic Monthly Groupによると、2020年9月に760,441件だったCOVID-19検査が、2020年10月までに全世界で新たに964,792件に増加するという驚異的な増加を記録しています。このように、患者数の増加に伴う検査件数の増加や、政府による様々な資金援助は、COVID-19検査キットの需要を拡大し、市場全体の成長を急激に促進する要因となります。

世界保健機関(WHO)によると、慢性疾患の罹患率は2020年までに57%増加し、そのうち60%は新興市場で発生すると予想されています。慢性疾患の増加に伴い、医療システムへの需要も高まっています。そのため、臨床診断薬は、慢性疾患の症状に有効であることが証明されており、疾患の予防、発見、管理に価値があることがわかっています。臨床診断薬は、早期警告の兆候や個々のリスク要因の検出に役立ち、予防や早期介入のための新たな機会を生み出します。このように、慢性疾患の増加は、市場全体をさらに押し上げることが予想されます。

主な市場動向

Lipid Panel Testsセグメントは、予測期間中に良好な成長が見込まれる

リピッドパネルとは、体内でエネルギー源として使われる脂質、脂肪、脂肪性物質を測定する血液検査です。リピッド・パネルには、総コレステロール、HDLコレステロール、トリグリセリド、LDLコレステロール、コレステロール/HDL比、非HDLコレステロールの検査が含まれます。

COVID-19感染症患者において、総コレステロール、LDL-C、HDL-Cレベルの低下が観察された多数の研究があります。様々な研究に基づいて、LDL-Cおよび/またはHDL-Cの減少は、病気の重症度が高いほどより深刻でした。そのため、入院時にHDL-C値が低い患者は、HDL-C値が高い患者に比べて重症化するリスクが高く、検査需要が高まっていました。COVID-19からの回復に伴い、血清脂質レベルは感染前のレベルに戻ります。

リピッド・パネルは、心血管疾患のリスクを評価するために、血液中の特定の脂質のレベルを測定するもので、心疾患を発症するリスクの高い被験者を特定するためのスクリーニングに使用されます。米国心臓協会の調査報告書2018によると、死因の基礎となる疾患として挙げられている心血管疾患は、米国で約836,546人の死亡原因となっています。これは、国内の死亡者数の3人に1人近くにあたります。毎日、約2,300人のアメリカ人が心血管疾患で亡くなっており、平均すると38秒に1人の割合で亡くなっていることになります。したがって、心血管疾患の有病率と死亡率の増加に伴い、早期に脂質プロファイル検査を行う必要性が高まり、脂質パネル分野を牽引しています。

主要企業は、潜在的な機会を活用するために、新製品の開発や発売に注力していることが分かっています。以上のような要因から、この分野は予測期間中に成長すると考えられます。

予測期間中、北米が臨床診断薬市場を支配すると予想される

米国の臨床診断薬市場は、高齢者人口の増加、臨床検査の価値に対する患者の意識の高まり、感染症や慢性疾患患者の増加などが主な要因となっています。

COVID-19感染症の増加に伴い、資金調達が活発化し、検査件数も増加しており、市場全体の成長を後押ししています。例えば、2020年9月、米国国立衛生研究所は、RADx(Rapid Acceleration of Diagnostics)イニシアチブの一環として、新たなCOVID-19検査技術の製造支援をスケールアップするために、MatMaCorp、Maxim Biomedical Inc.、MicroGEM Internationalなどの9社に1億2930万米ドルの資金を提供する計画を発表しました。

米国疾病管理予防センター(CDC)によると、2018年には1億3300万人のアメリカ人、すなわち人口の45%が少なくとも1つの慢性疾患を患っています。慢性疾患が原因で、毎年170万人以上のアメリカ人が亡くなっています。これにより、効率的な管理によるより良い治療への需要が高まり、米国での市場をさらに押し上げる要因となっています。したがって、感染症や慢性疾患の有病率の増加と、臨床検査の価値に対する意識の高まりが、同国の市場成長を後押しする可能性があります。

競争状況

この市場は競争が激しく、世界的なプレイヤーと国内のプレイヤーで構成されていることがわかります。市場の主要プレーヤーには、Abbott Laboratories、Bio-Rad Laboratories Inc.、Danaher Corporation、Becton, Dickinson and Company、Qiagen、Roche Diagnosticsなどが含まれます。患者の意識が高まり、質の高い治療を求める声が高まっていることから、医療機関では、特異的で高感度な診断検査によってターゲットとなる治療法を開発することが必須となっています。臨床診断の進歩に伴い、今後、より多くの企業がこの市場に参入することが予想されます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場ドライバー
4.2.1 増加する感染症と慢性疾患の負担
4.2.2 自動化されたプラットフォームの採用の増加
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 ハイエンドの分子診断薬の価格設定
4.3.2 償還シナリオに伴う制限
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者の交渉力
4.4.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.4.4 競合製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場区分(市場規模(金額ベース))について
5.1 検査別
5.1.1 脂質パネル
5.1.2 肝臓パネル
5.1.3 腎パネル
5.1.4 完全血球計数
5.1.5 電解質検査
5.1.6 伝染病検査
5.1.7 その他の検査
5.2 製品別
5.2.1 機器
5.2.2 試薬
5.2.3 その他の製品
5.3 エンドユーザー別
5.3.1 病院検査室
5.3.2 診断用検査室
5.3.3 ポイントオブケア検査
5.3.4 その他のエンドユーザー
5.4 地域別
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 メキシコ
5.4.2 欧州
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 イタリア
5.4.2.5 スペイン
5.4.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 日本
5.4.3.3 インド
5.4.3.4 オーストラリア
5.4.3.5 韓国
5.4.3.6 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 中東・アフリカ
5.4.4.1 GCC
5.4.4.2 南アフリカ共和国
5.4.4.3 その他の中東・アフリカ地域
5.4.5 南米
5.4.5.1 ブラジル
5.4.5.2 アルゼンチン
5.4.5.3 その他の南アメリカ諸国

6 競争状況
6.1 企業の概要
6.1.1 アボット・ラボラトリーズ
6.1.2 ベクトン・ディッキンソン・アンド・カンパニー(Becton, Dickinson and Company
6.1.3 BioMerieux
6.1.4 バイオ・ラッド・ラボラトリーズ・インク
6.1.5 ダナハー・コーポレーション
6.1.6 シーメンスAG
6.1.7 ホログラム・インク
6.1.8 チーゲンNV
6.1.9 F. ホフマン・ラ・ロシュAG
6.1.10 サーモ・フィッシャー・サイエンティフィック
6.1.11 クエスト・ダイアグノスティックス社
6.1.12 シスメックス株式会社
6.1.13 ソニックヘルスケア株式会社
6.1.14 チャールズ・リバー・ラボラトリーズ

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The clinical diagnostics market was valued at approximately USD 63,305 million in 2020, and it is expected to reach USD 93,851 million by 2026, registering a CAGR of 6.1% during the forecast period, 2021-2026. The market is expected to grow due to the increasing incidence of infectious and chronic diseases and the increasing adoption of the automated platform.

With the emergence of the SARS-CoV-2 virus, there has been an increase in lab testing, which saw demand grow even more in an attempt to keep pace with the suspected cases of COVID-19. The demand for clinical diagnosis has grown to 26-50 %, based on the article published by Brenda Silva 2020. According to the Atlantic Monthly Group, there was a tremendous increase in COVID-19 tests from 760,441 tests in September 2020 to 964,792 new tests by October 2020 worldwide. Thus, the rising number of tests owing to the constant upsurge in patients and the various funding by governments are the factors that are likely to escalate the demand for COVID-19 test kits and drive the overall market growth exponentially.

According to the World Health Organization (WHO), the prevalence of chronic disease is expected to rise by 57% by 2020, and 60% of this burden is expected to occur in emerging markets. Owing to the increase in chronic diseases, the demand for healthcare systems is also increasing. Clinical diagnostics have thus been proven to be beneficial in chronic disease conditions and are found to be valuable for disease prevention, detection, and management. Clinical diagnostics help in the detection of early warning signs and individual risk factors, creating new opportunities for prevention and early intervention. Thus, the rising chronic diseases are expected to further propel the overall market.

Key Market Trends

The Lipid Panel Tests Segment is Expected to Register Good Growth in the Forecast Period

The lipid panel is a blood test that measures lipids, fats, and fatty substances used as a source of energy by the body. The lipid panel includes tests for total cholesterol, HDL cholesterol, triglycerides, LDL cholesterol, cholesterol/HDL Ratio, and non-HDL cholesterol.

There are numerous studies that have observed a decrease in total cholesterol, LDL-C, and HDL-C levels in patients with COVID-19 infections. Based on various studies, the decrease in LDL-C and/or HDL-C was more profound with greater severity of the illness. Therefore, patients with low HDL-C levels at admission to the hospital were at an increased risk of developing a severe disease compared to patients with high HDL-C levels, which has boosted the test demand. With the recovery from COVID-19, the serum lipid levels return toward levels present prior to infection.

A lipid panel measures the level of specific lipids in blood to assess the risk of cardiovascular disease and is used in screening populations to identify the subjects with a high risk of developing a cardiac event. As per the American Heart Association Research Report 2018, cardiovascular diseases, listed as the underlying cause of death, account for nearly 836,546 deaths in the United States. This is nearly one out of every three deaths in the country. About 2,300 Americans die of cardiovascular diseases each day, which is an average of one death every 38 seconds. Hence, with the increase in the prevalence and mortality rate of cardiovascular diseases, there is an increase in the requirement of lipid profile testing at an early stage, thus driving the lipid panel segment.

Key companies are found to focus on novel product developments and launches to leverage potential opportunities. Hence, from the aforementioned factors, the segment is estimated to grow over the forecast period.

North America is Expected to Dominate the Clinical Diagnostics Market Over the Forecast Period

The market for clinical diagnostic in the United States is majorly driven by the increasing geriatric population, rising patient awareness about the value of laboratory tests, and the rising prevalence of infectious and chronic disease patients.

With the rising COVID-19 infections, there is increased funding and an increasing number of testing, which has boosted the overall market growth. For instance, in September 2020, the National Institutes of Health, United States, announced its plan to give funding of USD 129.3 million to nine companies, including MatMaCorp, Maxim Biomedical Inc., MicroGEM International, etc., to scale-up up the manufacturing support for a new set of COVID-19 testing technologies as part of its Rapid Acceleration of Diagnostics (RADx) initiative.

As per the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), in 2018, 133 million Americans, i.e.,45% of the population, had at least one chronic disease. Chronic diseases are responsible for killing more than 1.7 million Americans every year. This has led to a higher demand for better treatment with efficient management, which will further drive the market in the United States. Hence, the increasing prevalence of infectious and chronic diseases and the rising awareness about the value of laboratory tests may fuel the market growth in the country.

Competitive Landscape

The market is found to be highly competitive and consists of global and local players. The major key players of the market include Abbott Laboratories, Bio-Rad Laboratories Inc., Danaher Corporation, Becton, Dickinson and Company, Qiagen, and Roche Diagnostics, among others. The rising patient awareness and rising demand for high-quality care have made it imperative for healthcare providers to develop targeted therapies through specific and sensitive diagnostic tests. With the rising advances in clinical diagnostics, more companies are expected to penetrate the market in the coming future.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing Burden of Infectious and Chronic Diseases​
4.2.2 Increasing Adoption of Automated Platform
4.3 Market Restraints
4.3.1 Affordability for High-end Molecular Diagnostics
4.3.2 Limitations Associated with Reimbursement Scenario
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)
5.1 By Test
5.1.1 Lipid Panel
5.1.2 Liver Panel
5.1.3 Renal Panel
5.1.4 Complete Blood Count
5.1.5 Electrolyte Testing
5.1.6 Infectious Disease Testing
5.1.7 Other Tests
5.2 By Product
5.2.1 Instruments
5.2.2 Reagents
5.2.3 Other Products
5.3 By End User
5.3.1 Hospital Laboratory
5.3.2 Diagnostic Laboratory
5.3.3 Point-of-care Testing
5.3.4 Other End Users
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Italy
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 South Korea
5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Middle-East and Africa
5.4.4.1 GCC
5.4.4.2 South Africa
5.4.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.4.5 South America
5.4.5.1 Brazil
5.4.5.2 Argentina
5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Abbott Laboratories
6.1.2 Becton, Dickinson and Company
6.1.3 BioMerieux
6.1.4 Bio-Rad Laboratories Inc.
6.1.5 Danaher Corporation
6.1.6 Siemens AG
6.1.7 Hologic Inc.
6.1.8 Qiagen NV
6.1.9 F. Hoffmann-La Roche AG
6.1.10 Thermo Fisher Scientific
6.1.11 Quest Diagnostics Inc.
6.1.12 Sysmex Corporation
6.1.13 Sonic Healthcare Ltd
6.1.14 Charles River Laboratories

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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