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がん診断薬市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Cancer Diagnostics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

がん診断薬市場は、予測期間中に9.7%のCAGRを記録すると予想されています。 COVID-19の発生により、市場は成長の面で大きな後退を経験しました。COVID-19の患者数が増加するにつれ、医療制度はこの病気の抑制... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

がん診断薬市場は、予測期間中に9.7%のCAGRを記録すると予想されています。

COVID-19の発生により、市場は成長の面で大きな後退を経験しました。COVID-19の患者数が増加するにつれ、医療制度はこの病気の抑制に重点を移し、その結果、癌などの他の慢性疾患の診断と治療が遅れることになりました。このように、癌診断薬市場はパンデミックシナリオによりマイナスの影響を受けると予想されます。しかし、今後数年間は、がんに関する診断方法の大幅な増加が見込まれます。

がん患者数の増加や老年人口の増加が、がん診断薬市場の世界的な成長に大きく寄与しています。GLOBOCANによると、2020年には世界で約1,930万件の新規がん患者が報告され、この数は2040年には3,020万件に達すると予想されています。世界保健機関(WHO)のファクトシートでは、世界では6人に1人ががんで死亡しているとされています。また、がんによる死亡の約70%は低・中所得国で発生しています。

World Ageing report 2019によると、老年人口(65歳以上)は約7億290万人と報告されており、2050年には15億4890万人に増加することが予想されています。さらに、バイオマーカーやPoint of Care検査などの新技術の出現の増加、従来の検査から、より苦痛が少なく、より効率的な先進的検査への傾斜、医療費の改善、意識の高まり、政府支援の増加が、がん診断薬市場の成長をグローバルに押し上げる要因となっています。

しかし、厳しい規制の枠組み、国民皆保険制度の欠如、高額な診断手順などが、がん診断薬市場の世界的な成長を阻害する要因として挙げられます。

主な市場動向

がん診断薬市場では、画像診断検査部門が大きなシェアを占めると予想される

がんのスクリーニング検査として最も一般的に利用されているのが画像診断検査です。癌の画像(放射線)検査、CTスキャン、MRI、核医学スキャン、超音波、マンモグラム、X線、その他の放射線検査など、癌発見のためのさまざまな種類の画像技術が、最も信頼できるものとされています。

しかし、症候性がん診断におけるスクリーニング、症例確認、紹介は、COVID-19のパンデミックの影響を受けています。がん患者の管理とフォローアップでさえ、パンデミックの影響を受けたのです。例えば、2020年、オランダのがん登録では、週当たりのがん発生率が40%減少しました。イギリスでは、COVID-19の発症以来、がんが疑われる場合の紹介が75%減少しました。

マンモグラフィーは、がんの診断に最も広く利用されている検査です。マンモグラフィーは、乳がん検診に用いられるゴールドスタンダード技術です。世界中の政府やその他の医療機関は、50~75歳の女性がマンモグラフィー検診を受けられるようにするための取り組みを行っています。2019年6月、Fujifilm Medical Systems U.S.A.は、米国で乳がんの早期発見に焦点を当てた新たな乳がん検診啓発キャンペーンを発表しました。Aspire to Be Fearless」キャンペーンでは、富士フイルムのメッセージを広めるために、マンモグラフィーの移動車両が全米を巡回します。車両には、待合室や更衣室、富士フイルムの最新の乳房画像診断ソリューションが搭載されています。

さらに、がん診断のための技術的に高度な新製品の開発が、市場の成長を支えるものと期待されます。2020年1月、アレンジャーはキヤノンメディカルシステムズ株式会社(CMSC)と協業し、インドでCTスキャナー「ACUTOM-32」を発売しました。 このように、当セグメントは上記の要因により、近い将来成長を示すと予想されます。

がん診断薬の世界市場では北米が大きく成長すると予想される

北米は、がん診断薬市場の成長に大きく貢献すると予想されます。COVID-19の出現により、この地域は調査した市場にマイナスの影響も観察されました。国際がん対策連合(UICC)によると、米国ではパンデミック時にがん診断率が大幅に低下しています。その調査分析によると、新規に診断された転移性非小細胞肺がんの患者数は、2020年2月から3月にかけて30%強減少しています。また、大腸がん(14% )、急性骨髄性白血病(14%)、乳がん(8.4%)、卵巣がん(8.6%)でも減少が確認された。このような事例は、パンデミック時代のがんの診断率が低下していることを示しています。

市場成長の主な要因は、がんに対する負担の増加、新製品の開発、疾患に対する認知度の向上です。

さらに、GLOBOCANが提供するデータによると、2020年には新たに約2,281,658人のがん患者が報告され、同年における5年間の有病率は約8,432,938人となっています。米国国立がん研究所(NCI)は、がん医療に対する国の支出は2020年までに1560億米ドルに達する見込みであると述べています。

2020年1月、米国がん協会とファイザーは、人種間格差の縮小と乳がん診断に直面した女性の転帰の最適化を支援することに焦点を当てた9つのコミュニティで、総額250万米ドル以上の助成金を承認しました。したがって、これらの要因から、同地域での市場の繁栄が期待されます。

競合他社の状況

がん診断薬市場は非常に断片的であり、国内外に多数のプレーヤーが存在しています。主要プレイヤーは、市場での存在感を高めるために、パートナーシップ、契約、提携、新製品の発表、地理的拡大、合併、買収など、さまざまな成長戦略を採用しています。市場の主要プレイヤーには、Abbott Laboratories、F. Hoffmann-La Roche Ltd、Thermo Fisher Scientifica Inc.、Qiagenなどが挙げられます。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Ease of Cancer Diagnosis
4.2.2 Increasing Burden of Cancer Globally
4.2.3 Emergence of New Technologies such as Biomarkers and Point of Care Testing
4.3 Market Restraints
4.3.1 Limited Use in the Emerging Markets
4.3.2 Expensive Diagnostic Procedures
4.4 Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Diagnostic Type
5.1.1 Diagnostic Imaging Tests
5.1.2 Biopsy and Cytology Tests
5.1.3 Tumor Biomarkers
5.1.4 Other Diagnostic Types
5.2 By Application
5.2.1 Breast Cancer
5.2.2 Lung Cancer
5.2.3 Cervical Cancer
5.2.4 Kidney Cancer
5.2.5 Liver Cancer
5.2.6 Pancreatic Cancer
5.2.7 Ovarian Cancer
5.2.8 Other Applications
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 South Korea
5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Middle-East and Africa
5.3.4.1 GCC
5.3.4.2 South Africa
5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.3.5 South America
5.3.5.1 Brazil
5.3.5.2 Argentina
5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Abbott Laboratories Inc.
6.1.2 F. Hoffmann-La Roche Ltd
6.1.3 Siemens Healthineers
6.1.4 Thermo Fisher Scientific Inc.
6.1.5 GE Healthcare
6.1.6 Hologic Inc.
6.1.7 Illumina Inc.
6.1.8 Bio-Rad Laboratories Inc.
6.1.9 Agilent Technologies Inc.
6.1.10 Biomeriuex SA
6.1.11 Cancer Diagnostic Inc.
6.1.12 Myriad Genetic Laboratories Inc.
6.1.13 Qiagen
6.1.14 MolecularMD Corporation
6.1.15 Dako North America Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The cancer diagnostics market is expected to register a CAGR of 9.7% during the forecast period.

Due to the outbreak of the COVID-19, the market observed a significant setback in terms of growth. As the COVID-19 cases rose, the healthcare system shifted its focus in curbing the disease, resulting in the delay of diagnosis and treatment of other chronic conditions like cancer. Thus, a negative impact is expected on the cancer diagnostics market due to the pandemic scenario. However, in the coming years, a significant rise is expected in the diagnostic procedures related to cancer.

An increase in the number of cancer cases and the rise in the geriatric population are the major factors contributing to the growth of the cancer diagnostics market globally. According to the GLOBOCAN, 2020, about 19.3 million new cancer cases were reported worldwide, and this number is expected to reach 30.2 million new cases in the year 2040. Globally, about one out of 6 deaths occurs due to cancer, as per the World Health Organization factsheet. About 70% of deaths from cancer occur in low- and middle-income countries.

As per the World Ageing report 2019, the geriatric population (aged 65 years and above) was reported to be around 702.9 million, and this number is expected to increase to 1,548.9 million by the year 2050. Furthermore, the increase in the emergence of new technologies, like biomarkers and point of care testing, the inclination toward advanced less-painful and way more efficient tests from conventional tests, improved healthcare expenditure, growing awareness, and increased government support are factors boosting the growth of the cancer diagnostics market globally.

However, stringent regulatory framework, lack of universal health coverage, and expensive diagnostic procedures are the few factors restraining the growth of the cancer diagnostics market globally.

Key Market Trends

The Diagnostic Imaging Tests Segment is Expected to Hold a Major Market Share in the Cancer Diagnostics Market

The most commonly used screening test for cancer is diagnostic imaging tests. The different kinds of imaging techniques for cancer detection, like imaging (radiology) tests for cancer, CT scans, MRI, nuclear medicine scans, ultrasound, mammograms, X-rays, and other radiographic tests, are considered the most reliable ones.

However, screening, case identification, and referral in symptomatic cancer diagnosis were affected by the COVID-19 pandemic. Even the management and follow-up of cancer patients were affected by the pandemic. For instance, in 2020, the Netherlands Cancer Registry experienced a 40% decline in weekly cancer incidence. The United Kingdom experienced a 75% decline in referrals for suspected cancer since the onset of COVID-19​.​

Mammograms are the most widely used tests to diagnose cancers. Mammography is the gold standard technique used to screen breast cancer. Governments and other healthcare organizations worldwide are taking initiatives to provide women between 50 and 75 years access to mammography screening. In June 2019, Fujifilm Medical Systems U.S.A. announced a new breast cancer screening awareness campaign focused on early detection of the disease in the United States. The ‘Aspire to Be Fearless’ campaign involves a mobile mammography vehicle traveling throughout the United States to spread Fujifilm’s message. The vehicle includes a waiting room, dressing room, and the latest breast imaging solutions from Fujifilm.

Furthermore, the development of new technologically advanced products for cancer diagnosis is expected to support the market growth. In January 2020, Allengers launched the ACUTOM-32 CT scanner in India, collaborating with Canon Medical Systems Corporation (CMSC).​ Thus, the segment is expected to show growth in the near future due to the above-mentioned factors.

North America is Anticipated to Observe a Significant Growth in the Global Cancer Diagnostics Market

North America is expected to majorly contribute to the cancer diagnostics market growth. With the emergence of COVID-19, the region also observed a negative impact on the market studied. According to the Union for International Cancer Controls (UICC), there is a significant decrease in cancer diagnostics rates in the United States during the pandemic. According to its survey analysis, newly diagnosed metastatic non-small cell lung cancer patient volumes declined just over 30% from February of 2020 to March 2020. Declines were also observed in colorectal cancer (14% ), acute myeloid leukemia (14%), breast cancer (8.4% ), and ovarian cancer (8.6%). Such instances indicate a decline in the diagnosis rate of cancer during the pandemic era.

The key factors contributing to the market growth are the rising burden of cancer, the development of new products, and the rising awareness of the disease.

Furthermore, as per the data provided by GLOBOCAN, 2020, about 2,281,658 new cancer cases were reported, with a 5-year prevalence of about 8,432,938 in the same year. The National Cancer Institute (NCI) stated that the national spending on cancer care is expected to reach USD 156 billion by 2020.

In January 2020, the American Cancer Society and Pfizer approved grants totaling more than USD 2.5 million in nine communities focused on reducing racial disparities and helping optimize outcomes for women facing a breast cancer diagnosis. Thus, with these factors, the market is expected to flourish in the region.

Competitive Landscape

The cancer diagnostics market is highly fragmented, with the presence of a large number of local and international players. Key players are adopting different growth strategies to enhance their market presence, such as partnerships, agreements, collaborations, new product launches, geographical expansions, mergers, and acquisitions. Some of the key players in the market are Abbott Laboratories, F. Hoffmann-La Roche Ltd, Thermo Fisher Scientifica Inc., and Qiagen.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Ease of Cancer Diagnosis
4.2.2 Increasing Burden of Cancer Globally
4.2.3 Emergence of New Technologies such as Biomarkers and Point of Care Testing
4.3 Market Restraints
4.3.1 Limited Use in the Emerging Markets
4.3.2 Expensive Diagnostic Procedures
4.4 Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Diagnostic Type
5.1.1 Diagnostic Imaging Tests
5.1.2 Biopsy and Cytology Tests
5.1.3 Tumor Biomarkers
5.1.4 Other Diagnostic Types
5.2 By Application
5.2.1 Breast Cancer
5.2.2 Lung Cancer
5.2.3 Cervical Cancer
5.2.4 Kidney Cancer
5.2.5 Liver Cancer
5.2.6 Pancreatic Cancer
5.2.7 Ovarian Cancer
5.2.8 Other Applications
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 South Korea
5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Middle-East and Africa
5.3.4.1 GCC
5.3.4.2 South Africa
5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.3.5 South America
5.3.5.1 Brazil
5.3.5.2 Argentina
5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Abbott Laboratories Inc.
6.1.2 F. Hoffmann-La Roche Ltd
6.1.3 Siemens Healthineers
6.1.4 Thermo Fisher Scientific Inc.
6.1.5 GE Healthcare
6.1.6 Hologic Inc.
6.1.7 Illumina Inc.
6.1.8 Bio-Rad Laboratories Inc.
6.1.9 Agilent Technologies Inc.
6.1.10 Biomeriuex SA
6.1.11 Cancer Diagnostic Inc.
6.1.12 Myriad Genetic Laboratories Inc.
6.1.13 Qiagen
6.1.14 MolecularMD Corporation
6.1.15 Dako North America Inc.

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