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ペット用オーラルケア製品市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Pet Oral Care Products Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ペット用オーラルケア製品の世界市場は、2020年に1,564.1百万米ドルとなり、予測期間(2021-2026年)にはCAGR 6.6 %を記録すると予測されています。 世界市場の消費者の多くは、COVID-19パンデミックの発生に... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ペット用オーラルケア製品の世界市場は、2020年に1,564.1百万米ドルとなり、予測期間(2021-2026年)にはCAGR 6.6 %を記録すると予測されています。

世界市場の消費者の多くは、COVID-19パンデミックの発生に対処するために、ペット用オーラルケア製品の備蓄を行い、実店舗に課されたいくつかの制限や、一般的に供給チャネル全体の混乱によって強制された後に小売電子商取引プラットフォームに切り替えた。 家庭で自分で行うペット用オーラルケア製品の売上が急増し、これは主に動物病院や専門サロンがこれらのサービスを閉鎖または制限したことによってもたらされたものである。

この市場は、主にペットの歯科疾患の高い有病率によって牽引されています。オーストラリアとアメリカの獣医歯科学会によると、3歳までに80%以上の犬が歯周病にかかるのに対し、同じ年齢で70%以上の猫が歯周病にかかると言われています。したがって、ペットの口腔衛生に対する意識の高まりと動物医療費の増加が、予測期間中の市場成長を促進する要因となっています。

ペットの口腔衛生に対する意識の高まりに加え、動物医療費の増加が市場の成長を大きく後押ししています。さらに、急速な進歩や製品の上市も、世界的に市場を促進しています。しかし、製品のコスト高や発展途上国における適切な獣医学的歯科治療の欠如は、世界的に研究された市場の妨げになる可能性があります。

予測期間中、北米はペット用オーラルケア製品市場を世界的に支配しています。膨大なペット人口と飼い主によるペットの健康ニーズへの支出の増加が、同国に存在する様々なプレーヤーによる革新的な製品の発売の増加につながっています。

主な市場動向

歯科疾患の高い有病率と動物医療費の増加

ペット用オーラルケア製品市場は、一人当たりの動物医療費の増加により、非常に大きな恩恵を受けています。米国ペット用品協会(APPA)によると、アメリカには8,970万匹の犬がおり、飼い主は人間の口腔ケアに比べ、犬の歯科ケアに年間平均49.70米ドルを費やしています。情報では、2018年にFEDIAFが明らかにしたように、ヨーロッパにおけるペットに対する一人当たりの支出は、271.7米ドル以上であることが判明しています。多くの多様な口腔衛生関連疾患の有病率の上昇は、市場成長の主要な推進要因として認識されています。

歯周病は犬猫で最も一般的な臨床症状であり、歯磨きでほぼ予防が可能です。米国獣医師会(AVMA)によると、この病気は歯の喪失から臓器不全に至るまで、深刻な健康問題につながる可能性があるとされています。AVMAによると、3歳までに猫の約70%、犬の約80%が何らかの歯周病を発症していると言われています。また、歯石、歯肉炎、歯周病、歯の破折は、ペットの口腔内の一般的な問題です。米国ペット用品協会(APPA)によると、米国におけるペット産業の総支出平均は2018年に905億米ドルであり、2020年には990億米ドルに増加する。したがって、ペット所有者のペットの健康に対する高い意識と歯科処置の数の増加は、市場の成長を推進する他の要因の一部です。

ペット用オーラルケア製品市場を支配するのは北アメリカ

北米はコンパニオンアニマルの増加、一人当たりの動物医療費の増加により、予測期間中ペット用オーラルケア製品市場における優位性を維持しています。また、口腔内の様々な疾患の増加が、市場成長の大きな要因となっています。米国ペット用品協会(APPA)によると、米国には8,970万匹の犬がおり、人間の口腔ケアと比較すると、ペットオーナーは犬の歯のケアに年間平均49.70米ドルを費やしています。また、米国歯科医師会(American Dental Association)では、アメリカ人の年間歯科治療費の自己負担額は平均42.24ドルと報告されています。また、ペットの飼い主の健康に対する意識の高さや歯科治療件数の増加も、北米のペット用口腔ケア市場の成長を後押しする要因となっています。

競合他社の状況

ペット用オーラルケア製品の市場はかなり集約されており、主要なグローバルプレーヤーが市場で大きなシェアを占めています。Mars Inc、Purina Pet Care、Virbac、Ceva、Vetoqinol SAが、2020年の全体収益に基づいて、世界のペットオーラルケア市場の大半のシェアを占める主要プレイヤーである。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions & Market Definition
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Mouthwash/Rinse
5.1.2 Tooth Paste
5.1.3 Tooth Brush
5.1.4 Dental Chews
5.1.5 Veterinary products​
5.1.6 Other Product Types
5.2 Animal Type
5.2.1 Dogs
5.2.2 Cats
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.2 Online Channel
5.3.3 Specialized Pet Shops
5.3.4 Veterinary Channels
5.3.5 Other Channels
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Italy
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 South Korea
5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Africa
5.4.5.1 South Africa
5.4.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 AllAccem
6.1.2 Ceva
6.1.3 Colgate-Palmolive
6.1.4 Dechra Veterinary Products
6.1.5 Purina Pet Care (Nestle)
6.1.6 HealthyMouth LLC
6.1.7 ImRex Inc.
6.1.8 Mars Incorporated
6.1.9 Petzlife Products Inc.
6.1.10 TropiClean Pet Products
6.1.11 Vetoquinol SA
6.1.12 Virbac

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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Summary

The global pet oral care products market was valued at USD 1,564.1 million in 2020 and is projected to register a CAGR of 6.6 % during the forecast period (2021-2026).

Most of the consumers in the global market grappled with the onset of the COVID-19 pandemic, in terms of stockpiling pet oral care products, by switching to the retail e-commerce platforms after being compelled by several restrictions levied on the brick-and-mortar stores and the disruption of the overall supply channel, in general.​ Sales have spiked for at-home, do-it-yourself pet oral care products, which was mainly driven by the closure and/or limitations of veterinary clinics or professional salons offering these services.

The market is primarily driven by the high prevalence of dental diseases in pets. According to the Australian and American veterinary dental societies, more than 80% of dogs develop gum disease by the age of three, compared to more than 70% of cats at the same age. Therefore, the rise in awareness of pet oral health and the increase in veterinary health expenditure are the factors to propel market growth over the forecast period.​

In addition to the rise in awareness about pet oral health, an increase in veterinary health expenditure is giving major boost to the market growth. Furthermore, rapid advancements and product launches have also been propelling the market globally. However, the high cost of the products and the lack of proper veterinary dentistry in developing countries are likely to hamper the market studied globally.

North America dominates the pet oral care products market globally during the forecast period. The huge pet population and rising expenditure on pet health needs by pet owners are leading to an increase in innovative product launches by various players present in the country.

Key Market Trends

High Prevalence of Dental Diseases and Increase in Animal Health Expenditure

The pet oral care products market is benefitting tremendously, owing to the increasing per capita animal healthcare expenditure. According to the American Pet Product Association (APPA), America has 89.7 million pet dogs and pet owners spend an average of USD 49.70 on a dog’s dental care annually, as compared to human oral healthcare. Information, as revealed by FEDIAF in 2018, the per capita spending on pets in Europe, was found to be over USD 271.7. The rise in the prevalence of many diverse oral health-related diseases has been identified as the major driving factor for market growth.

Periodontal disease is the most common clinical condition in cats and dogs, which is largely preventable by tooth brushing. As per the American Veterinary Medical Association (AVMA), the disease can lead to severe health concerns ranging from tooth loss to organ failure. According to AVMA, around 70% of cats and 80% of dogs develop some degree or form of periodontal disease by the time they are 3 years old. Additionally, calculus, gingivitis, gum disease, tooth fractures are common oral issues among pets. According to the American Pet Products Association (APPA), the total pet industry expenditures average in the United States was USD 90.5 billion in 2018, which increased to 99 billion in 2020. Therefore, high awareness about pet health among pet owners and a rise in the number of dental procedures are some other factors propelling growth of the market.

North America Dominates the Pet Oral Care Products Market

North America retains its dominance in the pet oral care products market over the forecast period, owing to the rising companion animal adoption, and the increasing per capita animal healthcare expenditure. In addition, the rise in the prevalence of many diverse oral health-related diseases has been identified as the major driving factor for market growth. According to the American Pet Product Association (APPA), America has 89.7 million pet dogs and pet owners spend an average of USD 49.70 on a dog’s dental care annually when compared to human oral healthcare. On average, an American spends USD 42.24 on his annual dental care in out-of-pocket expenses, which had been reported by the American Dental Association. Additionally, the high awareness about pet health among pet owners and a rise in the number of dental procedures are some other factors propelling the growth of the pet oral care market in North America.

Competitive Landscape

The Pet Oral Care products market is fairly consolidated, with leading global players occupying significant market shares in the market. Mars Inc, Purina Pet Care, Virbac, Ceva, and Vetoqinol SA are the major players accounting for majority share of the global Pet Oral Care market, based on overall revenue in 2020.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions & Market Definition
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Mouthwash/Rinse
5.1.2 Tooth Paste
5.1.3 Tooth Brush
5.1.4 Dental Chews
5.1.5 Veterinary products​
5.1.6 Other Product Types
5.2 Animal Type
5.2.1 Dogs
5.2.2 Cats
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.2 Online Channel
5.3.3 Specialized Pet Shops
5.3.4 Veterinary Channels
5.3.5 Other Channels
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Italy
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 South Korea
5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Africa
5.4.5.1 South Africa
5.4.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 AllAccem
6.1.2 Ceva
6.1.3 Colgate-Palmolive
6.1.4 Dechra Veterinary Products
6.1.5 Purina Pet Care (Nestle)
6.1.6 HealthyMouth LLC
6.1.7 ImRex Inc.
6.1.8 Mars Incorporated
6.1.9 Petzlife Products Inc.
6.1.10 TropiClean Pet Products
6.1.11 Vetoquinol SA
6.1.12 Virbac

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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