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トマト種子:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測 2016~2030


Tomato Seed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2016 - 2030

トマト種子市場規模は2024年に10.7億米ドルと推定され、2030年には15.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2030年)の年平均成長率は6.14%である。Key Highlights-ハイブリッドが最大の育種技術である... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

トマト種子市場規模は2024年に10.7億米ドルと推定され、2030年には15.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2030年)の年平均成長率は6.14%である。Key Highlights-ハイブリッドが最大の育種技術である:大手企業は新しいハイブリッドを開発しており、耐病性、貯蔵期間の延長、高収量、幅広い適応性によりハイブリッドの採用率が高い:世界最大のトマト生産国であり、栽培面積も世界一である。高い輸出ポテンシャルと加工産業からの需要が生産を後押ししている:ハイブリッドが最も急成長している育種技術:高い樹勢、生物的・生物的ストレスへの耐性、保護栽培面積の増加といった固有の特性が、この分野の成長を後押ししている:栽培面積の増加、オフシーズン品種の開発、トマト作物に対する農家の好意的な認識により、トマトの新興市場となっている。

トマト種子の市場動向

ハイブリッド種子が最大の育種技術-2021年の世界のトマト種子市場全体は世界の野菜種子市場の13.5%を占め、これは加工用および生食用トマトの需要によるものである。 - 世界全体では、開放受粉品種とハイブリッド派生品種が2021年のトマト種子市場全体の28.2%を占め、これは有機栽培の増加と在来品種への嗜好により増加すると予想される。 - 2021年には、アジア太平洋地域がトマト栽培における開放受粉品種とハイブリッド派生品種の世界最大の地域となり、世界のトマト種子市場の58.3%を占めた。これは、発展途上国におけるOPVの使用量の増加と、ハイブリッドよりもOPVの味と品質が好まれることと関連している。 - ハイブリッド種子はトマト種子市場全体の71.8%を占め、OPV種子に比べて成長速度が速いが、これは消費量の増加と加工産業からの需要によるものである。また、保護された構造では適応性の高いハイブリッドの使用も増加している。 - アジア太平洋地域は、世界のハイブリッドトマト種子市場で最大のシェアを占めており、この地域で利用可能な新しい先端技術のため、2021年には約43%を占めた。中国は保護栽培の世界的リーダーであり、保護栽培に使用できるのはハイブリッド種子のみである。 - Syngenta、Bayer AG、Rijk Zawannなどの大手企業は、耐病性形質、貯蔵期間の延長、幅広い適応性、高収量、強靭な茎、耐亀裂性、高樹勢を備えた新しいハイブリッドを開発している。有機栽培と生鮮部門の消費の増加は、予測期間においてOPVとハイブリッドのトマト種子市場を牽引すると予想される。アジア太平洋地域が最大地域-2021年には、アジア太平洋地域がトマト栽培面積の大きなシェアを占め、世界のトマト栽培面積の49%を占めた。世界的には、中国がトマト種子の最大の生産国であり、トマト種子生産全体の17%の市場シェアを占めている。北米では、ハイブリッド種子の使用が増加し、米国、日本、中国などの他国への輸出が増加していることから、2022~2028年のCAGRが6.2%でメキシコが最も急速に成長している。世界的には、アフリカは主要生産国のひとつであり、トマト栽培面積でも第2位であるにもかかわらず、2021年のトマト種子市場のシェアはわずか4.9%であった。その理由は、他の国に比べて改良された商業用トマト品種へのアクセスや使用が限られていること、適応、生産管理が不十分であることなどが挙げられる。中東のトマト種子市場シェアが最も低いのは、栽培面積が世界のトマト収穫面積の4%と非常に少なく、商業種子の普及率が他の地域と比べて低いためである。

トマト種子産業概要

トマト種子市場は適度に統合されており、上位5社で57.31%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、BASF SE、Bayer AG、Groupe Limagrain、Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.、Syngenta Groupである(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要産業動向
4.1 栽培面積
4.2 最も人気のある形質
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場の細分化
5.1 育種技術
5.1.1 ハイブリッド
5.1.2 開花品種とハイブリッド派生品種
5.2 栽培メカニズム
5.2.1 露地栽培
5.2.2 保護栽培
5.3 産地
5.3.1 アフリカ
5.3.1.1 育種技術別
5.3.1.2 栽培メカニズム別
5.3.1.3 国別
5.3.1.3.1 エジプト
5.3.1.3.2 エチオピア
5.3.1.3.3 ガーナ
5.3.1.3.4 ケニア
5.3.1.3.5 ナイジェリア
5.3.1.3.6 南アフリカ
5.3.1.3.7 タンザニア
5.3.1.3.8 その他のアフリカ地域
5.3.2 アジア太平洋
5.3.2.1 育種技術別
5.3.2.2 栽培メカニズム別
5.3.2.3 国別
5.3.2.3.1 オーストラリア
5.3.2.3.2 バングラデシュ
5.3.2.3.3 中国
5.3.2.3.4 インド
5.3.2.3.5 インドネシア
5.3.2.3.6 日本
5.3.2.3.7 ミャンマー
5.3.2.3.8 パキスタン
5.3.2.3.9 フィリピン
5.3.2.3.10 タイ
5.3.2.3.11 ベトナム
5.3.2.3.12 その他のアジア太平洋地域
5.3.3 ヨーロッパ
5.3.3.1 育種技術別
5.3.3.2 栽培メカニズム別
5.3.3.3 国別
5.3.3.3.1 フランス
5.3.3.3.2 ドイツ
5.3.3.3.3 イタリア
5.3.3.3.4 オランダ
5.3.3.3.5 ポーランド
5.3.3.3.6 ルーマニア
5.3.3.3.7 ロシア
5.3.3.3.8 スペイン
5.3.3.3.9 トルコ
5.3.3.3.10 ウクライナ
5.3.3.3.11 イギリス
5.3.3.3.12 その他のヨーロッパ
5.3.4 中東
5.3.4.1 育種技術別
5.3.4.2 栽培メカニズム別
5.3.4.3 国別
5.3.4.3.1 イラン
5.3.4.3.2 サウジアラビア
5.3.4.3.3 その他の中東地域
5.3.5 北米
5.3.5.1 育種技術別
5.3.5.2 栽培メカニズム別
5.3.5.3 国別
5.3.5.3.1 カナダ
5.3.5.3.2 メキシコ
5.3.5.3.3 米国
5.3.5.3.4 その他の北米地域
5.3.6 南米
5.3.6.1 育種技術別
5.3.6.2 栽培メカニズム別
5.3.6.3 国別
5.3.6.3.1 アルゼンチン
5.3.6.3.2 ブラジル
5.3.6.3.3 その他の南米地域

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 アドバンタ・シーズ - UPL
6.4.2 BASF SE
6.4.3 バイエル
6.4.4 Bejo Zaden B.V.
6.4.5 イースト・ウエスト・シード
6.4.6 グループ・リマグラン
6.4.7 Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.
6.4.8 サカタのタネ
6.4.9 シンジェンタグループ
6.4.10 遠龍平ハイテク農業有限公司

種苗会社CEOへの7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 世界の市場規模とDRO
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Tomato Seed Market size is estimated at USD 1.07 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.53 billion by 2030, growing at a CAGR of 6.14% during the forecast period (2024-2030). Key Highlights -Hybrids is the Largest Breeding Technology: The major companies are developing new hybrids and the adoption of hybrids is high due to disease-resistant, increased shelf life, high yield, and wider adaptability. -China is the Largest Country: The largest producer of tomatoes in the globe with the highest area under cultivation. The high export potential and demand from processing industries encouraged production. -Hybrids is the Fastest-growing Breeding Technology: Due to the inherent characteristics such as high vigor, resistance to biotic and abiotic stresses, and increasing area under protected cultivation helping the segment to grow. -Germany is the Fastest-growing Country: It is an emerging market for tomato due to increasing area under cultivation, the development of off-season varieties, and farmers' positive perceptions towards tomato crop.

Tomato Seeds Market Trends

Hybrids is the largest Breeding Technology - The total tomato seed market in the world accounted for 13.5% of the global vegetable seed market in 2021, which is due to the demand for tomatoes in processing and fresh consumption. - Globally, open-pollinated varieties and hybrid derivatives accounted for 28.2% of the total tomato seed market in 2021, which is expected to increase due to the increase in organic cultivation and preference for native varieties. - In 2021, Asia-Pacific was the largest region in the world under open-pollinated varieties and hybrid derivatives in the cultivation of tomatoes, which accounted for 58.3% of the global tomato seed market. It is associated with an increase in the usage of OPVs in developing countries and the preference for their taste and quality over hybrids. - Hybrids account for 71.8% of the total tomato seed market, and it is growing at a faster rate compared to OPVs, which is due to the increase in consumption and demand from processing industries. The usage of hybrids is also increasing in the protected structures, which have higher adaptability. - Asia-Pacific had the largest share of the global hybrid tomato seed market, and it accounted for about 43% in 2021 because of the new advanced technologies available in the region. China is a global leader in protected cultivation, and only hybrid seeds can be used for protected cultivation. - Major companies, such as Syngenta, Bayer AG, and Rijk Zawann, are developing new hybrids with disease-resistant traits, increasing shelf life, wider adaptability, high yield, strong stem, crack resistance, and high vigor. The increase in organic cultivation and fresh segment consumption is expected to drive the tomato seed market in OPV and hybrids in the forecast period. Asia-Pacific is the largest Region - In 2021, the Asia-Pacific region had a major share of the area under tomato cultivation, accounting for 49% of the global area under tomato cultivation. More area under cultivation means more demand for seeds, and an increase in acreage under major producing countries of the region has led to greater demand for seeds, which is anticipated to increase further during the forecast period. - Globally, China is the largest producer of tomato seeds, with a market share of 17% of the total tomato seed production. - In North America, Mexico is the fastest-growing country at a CAGR of 6.2% from 2022-2028 because of the increase in the use of hybrid seeds and rising export to other countries such as the United States, Japan, and China. - In South America, Brazil has the highest market share of 41% in 2021 because of the increase in demand by processing industries and an increase in yield of about 11% from 2016 to 2021. - Globally, Africa had only a 4.9% share of the tomato seed market in 2021, even though it is one of the major producers and ranks second in the area under tomato cultivation because of limited access to and use of improved commercial tomato varieties compared to others, adaptation, and poor production management. - The Middle East contributes the least share to the tomato seed market because of very less area under cultivation, accounting for 4% of the global tomato harvest area, and less penetration of commercial seeds compared to other regions.

Tomato Seeds Industry Overview

The Tomato Seed Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 57.31%. The major players in this market are BASF SE, Bayer AG, Groupe Limagrain, Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V. and Syngenta Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Area Under Cultivation
4.2 Most Popular Traits
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Breeding Technology
5.1.1 Hybrids
5.1.2 Open Pollinated Varieties & Hybrid Derivatives
5.2 Cultivation Mechanism
5.2.1 Open Field
5.2.2 Protected Cultivation
5.3 Region
5.3.1 Africa
5.3.1.1 By Breeding Technology
5.3.1.2 By Cultivation Mechanism
5.3.1.3 By Country
5.3.1.3.1 Egypt
5.3.1.3.2 Ethiopia
5.3.1.3.3 Ghana
5.3.1.3.4 Kenya
5.3.1.3.5 Nigeria
5.3.1.3.6 South Africa
5.3.1.3.7 Tanzania
5.3.1.3.8 Rest of Africa
5.3.2 Asia-Pacific
5.3.2.1 By Breeding Technology
5.3.2.2 By Cultivation Mechanism
5.3.2.3 By Country
5.3.2.3.1 Australia
5.3.2.3.2 Bangladesh
5.3.2.3.3 China
5.3.2.3.4 India
5.3.2.3.5 Indonesia
5.3.2.3.6 Japan
5.3.2.3.7 Myanmar
5.3.2.3.8 Pakistan
5.3.2.3.9 Philippines
5.3.2.3.10 Thailand
5.3.2.3.11 Vietnam
5.3.2.3.12 Rest of Asia-Pacific
5.3.3 Europe
5.3.3.1 By Breeding Technology
5.3.3.2 By Cultivation Mechanism
5.3.3.3 By Country
5.3.3.3.1 France
5.3.3.3.2 Germany
5.3.3.3.3 Italy
5.3.3.3.4 Netherlands
5.3.3.3.5 Poland
5.3.3.3.6 Romania
5.3.3.3.7 Russia
5.3.3.3.8 Spain
5.3.3.3.9 Turkey
5.3.3.3.10 Ukraine
5.3.3.3.11 United Kingdom
5.3.3.3.12 Rest of Europe
5.3.4 Middle East
5.3.4.1 By Breeding Technology
5.3.4.2 By Cultivation Mechanism
5.3.4.3 By Country
5.3.4.3.1 Iran
5.3.4.3.2 Saudi Arabia
5.3.4.3.3 Rest of Middle East
5.3.5 North America
5.3.5.1 By Breeding Technology
5.3.5.2 By Cultivation Mechanism
5.3.5.3 By Country
5.3.5.3.1 Canada
5.3.5.3.2 Mexico
5.3.5.3.3 United States
5.3.5.3.4 Rest of North America
5.3.6 South America
5.3.6.1 By Breeding Technology
5.3.6.2 By Cultivation Mechanism
5.3.6.3 By Country
5.3.6.3.1 Argentina
5.3.6.3.2 Brazil
5.3.6.3.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Advanta Seeds - UPL
6.4.2 BASF SE
6.4.3 Bayer AG
6.4.4 Bejo Zaden B.V.
6.4.5 East-West Seed
6.4.6 Groupe Limagrain
6.4.7 Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.
6.4.8 Sakata Seeds Corporation
6.4.9 Syngenta Group
6.4.10 Yuan Longping High-Tech Agriculture Co., Ltd

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SEEDS CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Global Market Size and DROs
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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