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北米トマト種子市場:シェア分析、産業動向・統計、2016-2030年成長予測


North America Tomato Seed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2016 - 2030

北米のトマト種子市場規模は2024年に1億5,156万米ドルと推定され、2030年には2億3,529万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024〜2030年)の年平均成長率は7.61%である。Key Highlights-ハイブリッドが最大... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

北米のトマト種子市場規模は2024年に1億5,156万米ドルと推定され、2030年には2億3,529万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024〜2030年)の年平均成長率は7.61%である。Key Highlights-ハイブリッドが最大の育種技術である:大手企業は新しいハイブリッドを開発しており、ハイブリッドの採用率は耐病性、貯蔵期間の延長、高収量、幅広い適応性により高い:米国は最大の国である:米国はハイブリッド種子の採用率が高く、他国へのトマト輸出第10位であり、国内で利用可能な新技術革新がある:開放受粉品種とハイブリッド派生品種は最も急成長している育種技術である。これらの種子は、費用対効果が高く、地元市場からの需要があるため、生産者に利用されており、また、生産されたトマトは味と色が良いため、生鮮市場での利用にも利用されている:トマト種子の需要が増加したのは、トマトの消費量の増加、加工産業による需要、保護栽培の増加によるものである。

北米トマト種子市場動向

交配種が最大の育種技術-北米は世界第2位のトマト種子市場を占め、2021年には金額ベースで世界の種子市場の21.4%を占めた。この地域では米国とメキシコが最大のトマト生産国である。 - 北米では、米国がこの地域で最大の消費国である。同国のトマトハイブリッド種子消費量は、2016~2021年の間に26.1%に増加した。 - ハイブリッドトマトは北米トマト種子市場の89.6%を占め、2021年には開放受粉品種とハイブリッド派生品種が北米トマト種子市場の10.4%を占める。 - ハイブリッド種は、耐病性、保存性の向上、幅広い適応性、高収量、強靭な茎、耐亀裂性、高い樹勢などの特徴を備えているため、栽培面積が多く、生産者にとってはより高い価格で取引されている。 - 大手企業は、耐病性、貯蔵期間の延長、幅広い適応性、高収量、強い茎、耐亀裂性、高樹勢を備えた新しい交配種を開発している。これらの形質は農家に人気があり、市場で高値で取引されている。 - カナダを除く北米諸国では、カナダの気候・環境条件のため、トマト生産における開放受粉品種やハイブリッド誘導体の使用率が高い。OPV種子を使用した栽培には、より多くの投入資材を使用し、高いメンテナンスが必要であった。 - しかし、この地域での保護栽培の増加、トマトの加工産業利用の増加、有機栽培面積の増加が、この地域でのハイブリッドとOPVの両品種にとって大きな原動力となっている。トマトは最も重要な野菜作物であり、熱帯および亜熱帯気候で広く栽培されている。2021年、米国は世界のトマト種子市場の11.2%を占めたが、これはハイブリッド種子の使用率の高さ、他国への輸出、同国における新技術の革新によるものである。トマトの栽培面積はハイブリッド種子の使用増加により2016年から2021年にかけて減少し、2016年から2021年にかけて収量を約21%増加させた。例えば、2021年に米国のBowery Farming社は3億米ドルの助成金を受け取り、その資金を屋内農場の拡大を加速させ、水耕トマトを含む野菜を米国市場に導入するために使用すると発表した。メキシコでは、2021年にメキシコで保護栽培されている作物全体の50.1%をトマトが占めている。カナダは、カナダの農業大学によって開発された新技術、ハイブリッド種子の使用、米国、日本、中国などの主要国への輸出により、2022~2028年のCAGRが6.9%と最も急速に成長している。2021年、カナダは北米のトマト種子市場で7.8%のシェアを占め、トマトはトマトケチャップやトマトピューレなど様々な方法で消費されるため、同国の野菜種子市場で10.8%のシェアを占めていた。そのため、トマト種子の需要は増加すると予想される。 - したがって、この地域では生産量と収穫量の増加により、トマト種子の需要増加が予想される。

北米トマト種子産業概要

北米トマト種子市場はかなり統合されており、上位5社で80.09%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、BASF SE、Bayer AG、Groupe Limagrain、Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.、Syngenta Groupである(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要産業動向
4.1 栽培面積
4.2 最も人気のある形質
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場の細分化
5.1 育種技術
5.1.1 ハイブリッド
5.1.2 開花品種とハイブリッド派生品種
5.2 栽培メカニズム
5.2.1 露地栽培
5.2.2 保護栽培
5.3 生産国
5.3.1 カナダ
5.3.2 メキシコ
5.3.3 アメリカ合衆国
5.3.4 その他の北米地域

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 BASF SE
6.4.2 バイエル
6.4.3 Bejo Zaden B.V.
6.4.4 エンザ・ザーデン
6.4.5 グループ・リマグラン
6.4.6 ノンウー・バイオ
6.4.7 Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.
6.4.8 サカタのタネ
6.4.9 シンジェンタグループ
6.4.10 タキイ種苗株式会社

種苗会社CEOへの7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 世界の市場規模とDRO
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The North America Tomato Seed Market size is estimated at USD 151.56 million in 2024, and is expected to reach USD 235.29 million by 2030, growing at a CAGR of 7.61% during the forecast period (2024-2030). Key Highlights -Hybrids is the Largest Breeding Technology: The major companies are developing new hybrids and the adoption of hybrids is high due to disease-resistant, increased shelf life, high yield, and wider adaptability. -United States is the Largest Country: The United States has a high adoption rate of hybrid seeds, 10th largest exporter of tomatoes to other countries, and has new technology innovations available in the country. -Open Pollinated Varieties & Hybrid Derivatives is the Fastest-growing Breeding Technology: These seeds are used by growers as they are cost-effective and demand from the local markets, and for fresh market utilization as tomatoes produced have good taste and color. -Canada is the Fastest-growing Country: The demand for tomato seeds increased because of the increase in the consumption of tomatoes, demand by processing industries, and increase in protected cultivation.

North America Tomato Seed Market Trends

Hybrids is the largest Breeding Technology - North America held the second-largest tomato seed market in the world, with 21.4% of the global seed market in terms of value in 2021. The United States and Mexico are the largest tomato-producing countries in the region. - In North America, the United States is the larger consumer in the region.? The tomato hybrid seed consumption in the country increased to 26.1% during 2016-2021. - Hybrid tomatoes accounted for 89.6% of the North American tomato seed market, and open-pollinated varieties and hybrid derivatives accounted for 10.4% of the North American tomato seed market in 2021. - Hybrids accounted for more acreage due to the characteristics that hybrids provide, which include disease resistance, increased shelf life, wider adaptability, high yield, strong stem, crack resistance, and high vigor, which fetch more prices for the growers. - The major companies are developing new hybrids with disease-resistant traits, increasing shelf life, wider adaptability, high yield, strong stem, crack resistance, and high vigor. These are the traits popular among the farmers, which fetch higher prices in the market. - Except for Canada, North American countries are growing at a higher rate in terms of open-pollinated varieties and hybrid derivatives usage in tomato production because of Canada's climatic and environmental conditions. They had to use more inputs and required high maintenance to cultivate using OPV seeds. - However, the increased protected cultivation practices in the region, the increase in the processing industry usage of tomatoes, and the increased organic farming acreage are major drivers for both hybrids and OPVs in the region. United States is the largest Country - Tomato is the most important vegetable crop, grown extensively in tropical and subtropical climates. It is the most widely grown and consumed vegetable in the region. - In 2021, the United States accounted for 11.2% of the global tomato seed market due to the high usage of hybrid seeds, export to other countries, and new technology innovations in the country. - The cultivated area for tomatoes decreased from 2016 to 2021 due to an increase in the use of hybrid seeds, and it increased the yield from 2016 to 2021 by about 21%. - For instance, in 2021, Bowery Farming in the United States received a grant of USD 300 million, and it announced the use of the funds to accelerate the expansion of indoor farms and introduce vegetables, including hydroponic tomatoes, to the US market. - In Mexico, tomatoes accounted for 50.1% of the total crops grown under protected cultivation in Mexico in 2021. Thus, the demand for hybrid seeds for protected cultivation is expected to increase in the forecast period. - Canada is growing the fastest, at a CAGR of 6.9% from 2022-2028, because of new technologies developed by Canadian agriculture universities, the use of hybrid seeds, and export to major countries such as the United States, Japan, and China. - In 2021, Canada accounted for a 7.8% share of the North America tomato seed market and tomatoes had a 10.8% share of the country's vegetable seeds market because of the high consumption in different ways, such as tomato ketchup and tomato puree. Therefore, the demand for tomato seeds is expected to increase. - Therefore, there is an expected increase in demand for tomato seeds in the region due to the increase in production and yield in the region.

North America Tomato Seed Industry Overview

The North America Tomato Seed Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 80.09%. The major players in this market are BASF SE, Bayer AG, Groupe Limagrain, Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V. and Syngenta Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Area Under Cultivation
4.2 Most Popular Traits
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Breeding Technology
5.1.1 Hybrids
5.1.2 Open Pollinated Varieties & Hybrid Derivatives
5.2 Cultivation Mechanism
5.2.1 Open Field
5.2.2 Protected Cultivation
5.3 Country
5.3.1 Canada
5.3.2 Mexico
5.3.3 United States
5.3.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 BASF SE
6.4.2 Bayer AG
6.4.3 Bejo Zaden B.V.
6.4.4 Enza Zaden
6.4.5 Groupe Limagrain
6.4.6 Nong Woo Bio
6.4.7 Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.
6.4.8 Sakata Seeds Corporation
6.4.9 Syngenta Group
6.4.10 Takii and Co.,Ltd.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SEEDS CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Global Market Size and DROs
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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