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日本のがん疼痛管理市場予測 2024-2032


JAPAN CANCER PAIN MANAGEMENT MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 日本のがん疼痛管理市場は、予測期間2024-2032年にCAGR 5.75%で成長すると予測される。 市場インサイト 米国国立衛生研究所の調査「日本のがん有病率予測およびがん負担の変化の分解分析、2020-... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年7月19日 US$1,100
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139 英語

 

サマリー

主な調査結果
日本のがん疼痛管理市場は、予測期間2024-2032年にCAGR 5.75%で成長すると予測される。
市場インサイト
米国国立衛生研究所の調査「日本のがん有病率予測およびがん負担の変化の分解分析、2020-2050年」によると、日本のがん有病率は2050年までに大幅に上昇すると予測されている。がん患者総数は3,665,900人に達すると予測され、その範囲は3,210,200人から4,201,400人の可能性があり、2020年から13.1%増加する。この増加の特筆すべき点は男女格差である。女性のがん生存者は27.6%増加すると予測されているが、男性の生存者は0.8%増とわずかである。その結果、2040年以降、女性のがん生存者数は男性を上回ることになる。
2050年には、大腸がん、女性乳がん、前立腺がん、肺がん、胃がんが最も罹患率の高いがん種となり、日本のがん生存者全体の66.4%を占めると予測される。男性では、有病率の絶対的増加が最も高いと予測されるがんは、前立腺がん、肺がん、悪性リンパ腫などである。一方、女性では、乳がん、大腸がん、子宮体がんの増加が最も顕著である。このようながん有病率の増加は、効果的ながん疼痛管理ソリューションの必要性を強調している。
日本は、がんに関連した疼痛管理を包括的ながん治療の重要な一部と認識し、大きく前進してきた。患者のがん性疼痛治療を強化するため、日本では緩和ケア病棟の設置や腫瘍科での疼痛管理プロトコルの導入など、様々な戦略を採用してきた。
今後は、中等度から重度のがん性疼痛の管理にオピオイド鎮痛薬が一般的に使用されるようになる。日本はオピオイド使用に関する国際的なガイドラインに従っており、中毒や副作用のリスクを最小限に抑えながら、患者が十分な鎮痛を受けられるようにしている。がん疼痛治療薬に関するこれらのガイドラインは、疼痛を効果的に管理するための広範な戦略の一部である。さらに、日本の医療制度は、全人的な疼痛管理を提供するために、がん専門医、緩和ケア専門医、看護師、薬剤師を含む集学的アプローチを推進している。
セグメンテーション分析
本レポートでは、日本のがん疼痛管理市場について、薬剤タイプ別および適応疾患別のセグメンテーション分析を行った。
薬剤タイプ別市場
- オピオイド
- モルヒネ
- フェンタニル
- その他のモルヒネ
- 非オピオイド
- アセトアミノフェン
- 非ステロイド性抗炎症薬(NSAIDS)
- 神経遮断薬
適応疾患別市場
- 肺がん
- 大腸がん
- 乳がん
- 前立腺がん
- 血液がん
- その他の適応疾患
この調査レポートは日本のがん疼痛管理市場を分析し、詳細な洞察や市場細分化分析を掲載しています。市場の詳細な評価には、競合情勢とバリューチェーン分析が含まれます。
競合分析
日本のがん疼痛管理市場で事業を展開する主要企業には、第一三共株式会社、塩野義製薬株式会社、久光製薬株式会社、ファイザー株式会社、テバ・ファーマシューティカル・インダストリーズ社、ムンディファーマ・インターナショナル社などが含まれる。
ファイザーは、疾病予防から慢性疾患や希少疾患の治療まで、幅広いヘルスケアソリューションを開発するバイオ医薬品企業である。同社の3つの主要事業セグメントは、医薬品、ワクチン、コンシューマーヘルスケアである。ファイザーは北米、ヨーロッパ、アジア、ラテンアメリカ、その他の地域で大きな存在感を示している。グローバル本社は米国ニューヨークにある。


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目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 国別スナップショット - 日本
2.3. 国別分析 - 日本
2.4. 調査範囲
2.5. 危機シナリオ分析
2.5.1. Covid-19が日本のがん疼痛管理市場に与える影響
2.6. 主な市場調査結果
2.6.1. 緩和ケアにおけるイノベーション
2.6.2. 個別化医療アプローチの急増
2.6.3. がん専門医療施設の拡大
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. 日本におけるがん罹患率の増加
3.1.2. 老年人口の急増
3.1.3. 疼痛管理における継続的な教育と知識の普及
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. 規制上の課題と承認の遅れ
3.2.2. 治療費の高騰
3.2.3. オピオイドの副作用と中毒の懸念
4. 主要分析
4.1. 主要市場動向
4.1.1. 日本における医療技術の進歩
4.1.2. がん疼痛管理に対する政府の支援政策
4.1.3. 製薬企業による活発な研究開発
4.2. 杵柄分析
4.2.1. 政治
4.2.2. 経済的
4.2.3.社会的
4.2.4.技術的
4.2.5.法律
4.2.6.環境
4.3.ポーターの5つの力分析
4.3.1. 買い手の力
4.3.2.サプライヤーパワー
4.3.3. 代替品
4.3.4. 新規参入
4.3.5. 業界のライバル関係
4.4. 成長見通しマッピング - 日本
4.5. バリューチェーン分析
4.5.1. 研究開発
4.5.2. 薬事承認
4.5.3. 製造
4.5.4. 流通
4.5.5. エンドユーザー
5. 医薬品タイプ別市場
5.オピオイド
5.2.モルヒネ
5.フェンタニール
5.2.2. その他のモルヒネ
5.3.非オピオイド
5.4.アセトアミノフェン
5.5. 非ステロイド性抗炎症薬(NSAIDs)
5.6. 神経遮断薬
6. 適応疾患別市場
6.1.肺がん
6.2. 大腸がん
6.3. 乳がん
6.4. 前立腺がん
6.5. 血液がん
6.6. その他の適応疾患
7. 競争状況
7.1. 主な戦略的展開
7.1.1. M&A
7.1.2. 製品の上市と開発
7.1.3. パートナーシップと契約
7.1.4. 事業拡大・売却
7.2. 会社プロファイル
7.2.1. 第一三共株式会社
7.2.1.1. 会社概要
7.2.1.2. 製品
7.2.1.3. 強みと課題
7.2.2. 塩野義製薬株式会社
7.2.2.1. 会社概要
7.2.2.2.
7.2.2.3. 強みと課題
7.2.3. 久光製薬株式会社
7.2.3.1. 会社概要
7.2.3.2. 製品
7.2.3.3. 強みと課題
7.2.4. ファイザー
7.2.4.1. 会社概要
7.2.4.2.
7.2.4.3. 強みと課題
7.2.5. テバ・ファーマシューティカル・インダストリーズ
7.2.5.1. 会社概要
7.2.5.2. 製品
7.2.5.3. 強みと課題
7.2.6. ムンディファーマ・インターナショナル
7.2.6.1. 会社概要
7.2.6.2. 製品
7.2.6.3. 強みと課題

 

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Summary

KEY FINDINGS
The Japan cancer pain management market is expected to grow with a CAGR of 5.75% during the forecast period 2024-2032.
MARKET INSIGHTS
According to the National Institutes of Health study, Cancer Prevalence Projections in Japan and Decomposition Analysis of Changes in Cancer Burden, 2020–2050, cancer prevalence in Japan is expected to rise significantly by 2050. The total number of cancer cases is projected to reach 3,665,900, with a possible range from 3,210,200 to 4,201,400 cases, marking a 13.1% increase from 2020. A notable aspect of this increase is the gender disparity. Female cancer survivors are projected to increase by 27.6%, while male survivors will see a modest rise of only 0.8%. Consequently, from 2040 onward, the number of female cancer survivors will surpass that of males.
By 2050, colorectal, female breast, prostate, lung, and stomach cancers are anticipated to be the most prevalent cancer types, comprising 66.4% of all cancer survivors in Japan. For males, the cancers with the highest projected absolute increases in prevalence include prostate, lung, and malignant lymphoma. In contrast, for females, the most significant increases are expected in breast, colorectal, and corpus uteri cancers. This growing cancer prevalence underscores the need for effective cancer pain management solutions.
Japan has made significant strides in managing cancer-related pain, recognizing it as an essential part of comprehensive cancer care. To enhance cancer pain treatment for patients, the country has adopted various strategies, such as setting up palliative care units and incorporating pain management protocols within oncology departments.
Moving ahead, opioid analgesics are commonly used to manage moderate to severe cancer pain. Japan follows international guidelines for opioid use, ensuring that patients receive adequate pain relief while minimizing the risks of addiction and side effects. These guidelines for cancer pain medications are part of a broader strategy to manage pain effectively. Additionally, the Japanese healthcare system promotes multidisciplinary approaches involving oncologists, palliative care specialists, nurses, and pharmacists to provide holistic pain management.
SEGMENTATION ANALYSIS
The report on the Japan cancer pain management market includes the segmentation analysis based on drug type and disease indication.
Market by Drug Type:
• Opioids
• Morphine
• Fentanyl
• Other Morphines
• Non-Opioids
• Acetaminophen
• Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drugs (NSAIDS)
• Nerve Blockers
Market by Disease Indication:
• Lung Cancer
• Colorectal Cancer
• Breast Cancer
• Prostate Cancer
• Blood Cancer
• Other Disease Indications
Inkwood Research’s report on the Japan cancer pain management market provides in-depth insights as well as the market’s segmentation analysis. The detailed evaluation of the market includes Competitive Landscape and Value Chain Analysis.
COMPETITIVE ANALYSIS
Key players operating in the Japan cancer pain management market include Daiichi Sankyo Company Ltd, Shionogi & Co Ltd, Hisamitsu Pharmaceutical Co Ltd, Pfizer, Teva Pharmaceutical Industries, Mundipharma International, etc.
Pfizer Inc is a biopharmaceutical firm that develops healthcare solutions ranging from disease prevention to the treatment of chronic ailments and rare disorders. The company's three main business segments are pharmaceuticals, vaccines, and consumer healthcare. Pfizer has a substantial presence in North America, Europe, Asia, Latin America, and other locations. Its global headquarters are in New York City, United States.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT — JAPAN
2.3. COUNTRY ANALYSIS — JAPAN
2.4. SCOPE OF STUDY
2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON THE JAPAN CANCER PAIN MANAGEMENT MARKET
2.6. MAJOR MARKET FINDINGS
2.6.1. INNOVATIONS IN PALLIATIVE CARE
2.6.2. SURGE IN PERSONALIZED MEDICINE APPROACHES
2.6.3. EXPANSION OF SPECIALIZED CANCER CARE FACILITIES
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASING PREVALENCE OF CANCER IN JAPAN
3.1.2. SURGE IN GERIATRIC POPULATION
3.1.3. CONTINUOUS EDUCATION AND KNOWLEDGE DISSEMINATION IN PAIN MANAGEMENT
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. REGULATORY CHALLENGES AND APPROVAL DELAYS
3.2.2. HIGH COST OF TREATMENT
3.2.3. OPIOID SIDE EFFECTS AND ADDICTION CONCERNS
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. ADVANCEMENTS IN MEDICAL TECHNOLOGY IN JAPAN
4.1.2. SUPPORTIVE GOVERNMENT POLICIES FOR CANCER PAIN MANAGEMENT
4.1.3. ACTIVE R&D BY PHARMACEUTICAL COMPANIES
4.2. PESTLE ANALYSIS
4.2.1. POLITICAL
4.2.2. ECONOMICAL
4.2.3. SOCIAL
4.2.4. TECHNOLOGICAL
4.2.5. LEGAL
4.2.6. ENVIRONMENTAL
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTIONS
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING — JAPAN
4.5. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.5.1. RESEARCH & DEVELOPMENT
4.5.2. REGULATORY APPROVAL
4.5.3. MANUFACTURING
4.5.4. DISTRIBUTION
4.5.5. END-USERS
5. MARKET BY DRUG TYPE
5.1. OPIOIDS
5.2. MORPHINE
5.2.1. FENTANYL
5.2.2. OTHER MORPHINES
5.3. NON-OPIOIDS
5.4. ACETAMINOPHEN
5.5. NON-STEROIDAL ANTI-INFLAMMATORY DRUGS (NSAIDS)
5.6. NERVE BLOCKERS
6. MARKET BY DISEASE INDICATION
6.1. LUNG CANCER
6.2. COLORECTAL CANCER
6.3. BREAST CANCER
6.4. PROSTATE CANCER
6.5. BLOOD CANCER
6.6. OTHER DISEASE INDICATIONS
7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
7.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
7.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
7.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
7.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
7.2. COMPANY PROFILES
7.2.1. DAIICHI SANKYO COMPANY LIMITED
7.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.1.2. PRODUCTS
7.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.2. SHIONOGI & CO LTD
7.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.2.2. PRODUCTS
7.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.3. HISAMITSU PHARMACEUTICAL CO LTD
7.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.3.2. PRODUCTS
7.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.4. PFIZER
7.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.4.2. PRODUCTS
7.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.5. TEVA PHARMACEUTICAL INDUSTRIES
7.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.5.2. PRODUCTS
7.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.6. MUNDIPHARMA INTERNATIONAL
7.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.6.2. PRODUCTS
7.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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