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スペインがん疼痛管理市場予測 2024-2032


SPAIN CANCER PAIN MANAGEMENT MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 スペインの癌性疼痛管理市場は予測期間2024-2032年にCAGR 5.32%で成長すると予測される。 市場インサイト REDECANの2024年のスペインにおけるがん罹患予測では、合計286,664人が新たにがんに罹... もっと見る

 

 

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Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年7月19日 US$1,100
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148 英語

 

サマリー

主な調査結果
スペインの癌性疼痛管理市場は予測期間2024-2032年にCAGR 5.32%で成長すると予測される。
市場インサイト
REDECANの2024年のスペインにおけるがん罹患予測では、合計286,664人が新たにがんに罹患し、男性が161,678人、女性が124,986人と予測されている。男性では、前立腺がん(30,316例)、肺がん(22,483例)、膀胱がん(18,247例)、結腸がん(17,793例)、直腸がん(9,216例)が最も多い。女性では、乳がんが36,395例でトップ、結腸(11,855例)、肺(10,285例)、子宮体部(7,305例)、直腸(5,430例)と続く。
スペインのがん罹患率は年齢層によって大きく異なる。0歳から44歳では15,938例(がん全体の5.6%)、45歳から64歳では99,391例(がん全体の34.7%)、65歳以上では171,335例(がん全体の59.8%)が新たに発生すると予想されている。このようながん罹患率の増加は、高度な疼痛管理戦略の緊急の必要性を浮き彫りにしている。医療提供者は、包括的な疼痛管理ソリューションを通じて、がん患者のQOL向上にますます力を入れるようになっている。
2023年1月現在、スペインの65歳以上の高齢者人口は968万人で、この人口が200万人以上増加した2002年以降、増加傾向が続いている。現在、65歳以上の人口はスペインの総人口のほぼ5分の1を占めている。特に高齢者におけるがん患者の大幅な増加は、効果的な疼痛管理ソリューションの必要性を強調している。がんに罹患しやすい高齢者が増加しているため、それぞれのニーズに合わせた専門的ながん疼痛管理サービスの需要が高まっている。
個別化医療は、遺伝的プロフィールなど個々の患者の特徴に合わせて治療を行うもので、がん疼痛治療の効果を高め、副作用を軽減することができる。スペインではがん患者が増加しており、より的を絞った効率的ながん疼痛治療戦略が必要とされているため、このアプローチは特に重要である。個別化された治療法は、がん患者の生活の質を向上させ、従来の画一的な治療法よりも多様な疼痛管理のニーズに的確に対応し、オーダーメイドの疼痛緩和を提供する。
セグメンテーション分析
スペインのがん疼痛管理市場に関する本レポートには、薬剤の種類と適応症に基づくセグメンテーション分析が含まれている。

薬剤タイプ別市場
- オピオイド
- モルヒネ
- フェンタニル
- その他のモルヒネ
- 非オピオイド
- アセトアミノフェン
- 非ステロイド性抗炎症薬(NSAIDS)
- 神経遮断薬
適応疾患別市場
- 肺がん
- 大腸がん
- 乳がん
- 前立腺がん
- 血液がん
- その他の適応疾患
スペインの癌性疼痛管理市場に関するInkwood Researchの調査レポートは、市場の細分化分析とともに詳細な洞察を提供しています。市場の詳細な評価には、競合情勢とバリューチェーン分析が含まれます。
競合分析
スペインのがん疼痛管理市場で事業を展開する主要企業には、第一三共株式会社、塩野義製薬株式会社、ファイザー、テバ・ファーマシューティカル・インダストリーズ・リミテッド、ムンディファーマ・インターナショナル、Grünenthal Pharma GmbH & Co KGなどがあります。
第一三共株式会社は東京に本社を置き、医薬品を製造・販売する持株会社である。同社は、感染症、循環器疾患、骨・関節疾患、造影剤を含む様々な治療分野に注力している。アジア、欧州、米州で事業を展開し、世界20カ国以上で製品とサービスを提供している。


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目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 国別スナップショット:スペイン
2.3. 国別分析 - スペイン
2.4. 調査範囲
2.5. 危機シナリオ分析
2.5.1. スペインがん疼痛管理市場におけるコビッド19の影響
2.6. 主要市場調査結果
2.6.1. 緩和ケアにおけるイノベーション
2.6.2. 個別化医療アプローチの急増
2.6.3. がん専門医療施設の拡大
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. スペインにおけるがんの有病率の増加
3.1.2. 老年人口の急増
3.1.3. 高度な医療インフラ
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. 規制上の課題と承認の遅れ
3.2.2. 治療費の高騰
3.2.3. オピオイドの副作用と中毒の懸念
4. 主要分析
4.1. 主要市場動向
4.1.1. スペインにおける医療技術の進歩
4.1.2. がん疼痛管理に対する政府の支援政策
4.1.3. 製薬企業による活発な研究開発
4.2. 杵柄分析
4.2.1. 政治
4.2.2. 経済的
4.2.3.社会的
4.2.4.技術的
4.2.5.法律
4.2.6.環境
4.3.ポーターの5つの力分析
4.3.1. 買い手の力
4.3.2.サプライヤーパワー
4.3.3. 代替品
4.3.4. 新規参入
4.3.5. 業界のライバル関係
4.4. 成長見通しマッピング - スペイン
4.5. バリューチェーン分析
4.5.1. 研究開発
4.5.2. 薬事承認
4.5.3. 製造
4.5.4. 流通
4.5.5. エンドユーザー
5. 医薬品タイプ別市場
5.オピオイド
5.2.モルヒネ
5.フェンタニール
5.2.2. その他のモルヒネ
5.3.非オピオイド
5.4.アセトアミノフェン
5.5. 非ステロイド性抗炎症薬(NSAIDs)
5.6. 神経遮断薬
6. 適応疾患別市場
6.1.肺がん
6.2. 大腸がん
6.3. 乳がん
6.4. 前立腺がん
6.5. 血液がん
6.6. その他の適応疾患
7. 競争状況
7.1. 主な戦略的展開
7.1.1. M&A
7.1.2. 製品の上市と開発
7.1.3. パートナーシップと契約
7.1.4. 事業拡大・売却
7.2. 会社プロファイル
7.2.1. 第一三共株式会社
7.2.1.1. 会社概要
7.2.1.2. 製品
7.2.1.3. 強みと課題
7.2.2. 塩野義製薬株式会社
7.2.2.1. 会社概要
7.2.2.2.
7.2.2.3. 強みと課題
7.2.3. ファイザー
7.2.3.1. 会社概要
7.2.3.2.
7.2.3.3. 強みと課題
7.2.4. テバ・ファーマシューティカル・インダストリーズ
7.2.4.1. 会社概要
7.2.4.2. 製品
7.2.4.3. 強みと課題
7.2.5. ムンディファーマ・インターナショナル
7.2.5.1. 会社概要
7.2.5.2. 製品
7.2.5.3. 強みと課題
7.2.6. グリューネンタールファーマ株式会社
7.2.6.1. 会社概要
7.2.6.2. 製品
7.2.6.3. 強みと課題

 

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Summary

KEY FINDINGS
The Spain cancer pain management market is projected to grow with a CAGR of 5.32% during the forecast period 2024-2032.
MARKET INSIGHTS
REDECAN's 2024 cancer incidence estimates for Spain project a total of 286,664 new cases, with 161,678 in males and 124,986 in females. Among men, the most prevalent cancers are prostate (30,316 cases), lung (22,483 cases), urinary bladder (18,247 cases), colon (17,793 cases), and rectum (9,216 cases). For women, breast cancer leads with 36,395 cases, followed by colon (11,855 cases), lung (10,285 cases), uterine body (7,305 cases), and rectum (5,430 cases).
Cancer incidence in Spain varies significantly by age group. 15,938 new cases are expected in individuals aged 0 to 44 (5.6% of total cancers), 99,391 cases in those aged 45 to 64 (34.7% of total cancers), and 171,335 cases in those aged 65 and older (59.8% of total cancers). This growing cancer prevalence highlights the urgent need for advanced pain management strategies. Healthcare providers are increasingly focusing on improving cancer patient's quality of life through comprehensive pain management solutions.
As of January 2023, Spain's elderly population aged over 65 numbered 9.68 million, continuing a growth trend since 2002, when this population increased by over two million. Currently, people over 65 constitute nearly one-fifth of Spain's total population. The significant rise in cancer cases, particularly among the elderly, emphasizes the critical need for effective pain management solutions. The increasing number of elderly individuals who are more susceptible to cancer drives the demand for specialized cancer pain management services tailored to their specific needs.
Personalized medicine, which tailors treatment to individual patient characteristics such as genetic profile, can enhance the effectiveness and reduce the side effects of cancer pain therapies. This approach is particularly relevant as Spain experiences a rise in cancer cases, necessitating more targeted and efficient cancer pain treatment strategies. Personalized therapies provide tailored pain relief, improving the quality of life for cancer patients and addressing diverse pain management needs more precisely than traditional one-size-fits-all treatments.
SEGMENTATION ANALYSIS
The report on the Spain cancer pain management market includes the segmentation analysis based on drug type and disease indication.

Market by Drug Type:
• Opioids
• Morphine
• Fentanyl
• Other Morphines
• Non-Opioids
• Acetaminophen
• Non-Steroidal Anti-Inflammatory drugs (NSAIDS)
• Nerve Blockers
Market by Disease Indication:
• Lung Cancer
• Colorectal Cancer
• Breast Cancer
• Prostate Cancer
• Blood Cancer
• Other Disease Indications
Inkwood Research’s report on the Spain cancer pain management market provides in-depth insights as well as the market’s segmentation analysis. The detailed evaluation of the market includes Competitive Landscape and Value Chain Analysis.
COMPETITIVE ANALYSIS
Key players operating in the Spain cancer pain management market include Daiichi Sankyo Company Ltd, Shionogi & Co Ltd, Pfizer, Teva Pharmaceutical Industries Limited, Mundipharma International, Grünenthal Pharma GmbH & Co KG.
Daiichi Sankyo Co Ltd, headquartered in Tokyo, Japan, is a holding company that manufactures and sells pharmaceuticals. The company focuses on various therapeutic areas, including infectious diseases, cardiovascular diseases, bone and joint diseases, and contrast media. Operating across Asia, Europe, and the Americas, Daiichi Sankyo offers its products and services in over 20 countries worldwide.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT — SPAIN
2.3. COUNTRY ANALYSIS — SPAIN
2.4. SCOPE OF STUDY
2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON THE SPAIN CANCER PAIN MANAGEMENT MARKET
2.6. MAJOR MARKET FINDINGS
2.6.1. INNOVATIONS IN PALLIATIVE CARE
2.6.2. SURGE IN PERSONALIZED MEDICINE APPROACHES
2.6.3. EXPANSION OF SPECIALIZED CANCER CARE FACILITIES
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASING PREVALENCE OF CANCER IN SPAIN
3.1.2. SURGE IN GERIATRIC POPULATION
3.1.3. ADVANCED HEALTHCARE INFRASTRUCTURE
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. REGULATORY CHALLENGES AND APPROVAL DELAYS
3.2.2. HIGH COST OF TREATMENT
3.2.3. OPIOID SIDE EFFECTS AND ADDICTION CONCERNS
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. ADVANCEMENTS IN MEDICAL TECHNOLOGY IN SPAIN
4.1.2. SUPPORTIVE GOVERNMENT POLICIES FOR CANCER PAIN MANAGEMENT
4.1.3. ACTIVE R&D BY PHARMACEUTICAL COMPANIES
4.2. PESTLE ANALYSIS
4.2.1. POLITICAL
4.2.2. ECONOMICAL
4.2.3. SOCIAL
4.2.4. TECHNOLOGICAL
4.2.5. LEGAL
4.2.6. ENVIRONMENTAL
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTIONS
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING — SPAIN
4.5. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.5.1. RESEARCH & DEVELOPMENT
4.5.2. REGULATORY APPROVAL
4.5.3. MANUFACTURING
4.5.4. DISTRIBUTION
4.5.5. END-USERS
5. MARKET BY DRUG TYPE
5.1. OPIOIDS
5.2. MORPHINE
5.2.1. FENTANYL
5.2.2. OTHER MORPHINES
5.3. NON-OPIOIDS
5.4. ACETAMINOPHEN
5.5. NON-STEROIDAL ANTI-INFLAMMATORY DRUGS (NSAIDS)
5.6. NERVE BLOCKERS
6. MARKET BY DISEASE INDICATION
6.1. LUNG CANCER
6.2. COLORECTAL CANCER
6.3. BREAST CANCER
6.4. PROSTATE CANCER
6.5. BLOOD CANCER
6.6. OTHER DISEASE INDICATIONS
7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
7.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
7.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
7.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
7.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
7.2. COMPANY PROFILES
7.2.1. DAIICHI SANKYO COMPANY LIMITED
7.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.1.2. PRODUCTS
7.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.2. SHIONOGI & CO LTD
7.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.2.2. PRODUCTS
7.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.3. PFIZER
7.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.3.2. PRODUCTS
7.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.4. TEVA PHARMACEUTICAL INDUSTRIES
7.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.4.2. PRODUCTS
7.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.5. MUNDIPHARMA INTERNATIONAL
7.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.5.2. PRODUCTS
7.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.6. GRÜNENTHAL PHARMA GMBH & CO KG
7.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.6.2. PRODUCTS
7.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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