アジア太平洋地域の画像診断機器市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)Asia-Pacific Diagnostic Imaging Equipment Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) この市場は、早期診断の重要性が高まっていることに大きく影響されています。癌のような慢性疾患の早期発見は、治療が成功する可能性を大きく高めます。そのため、発展途上国の医療分野では、高額な治療費をかけ... もっと見る
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サマリーこの市場は、早期診断の重要性が高まっていることに大きく影響されています。癌のような慢性疾患の早期発見は、治療が成功する可能性を大きく高めます。そのため、発展途上国の医療分野では、高額な治療費をかけるよりも、そうした疾患の早期発見に重点を置いています。政府機関では、早期診断に関する意識を高めるためのプログラムを実施しています。アジア太平洋地域では慢性疾患の患者数が増加しており、効果的な治療のための疾患の早期診断の必要性が、同地域の画像診断市場を牽引するものと思われます。主な市場動向 X線は市場の主要なセグメントを占めている X線検査は、医師が病状を診断し治療するのに役立つ非侵襲的な医療検査です。X線による画像診断では、少量の電離放射線を体の一部に照射し、体内の画像を生成します。 X線イメージング・システムは、モバイルX線システム、後付けアップグレード・キット、病院や診断センターの増加、デジタル技術の進歩、痛みの少ない非侵襲的な処置、他の治療法と比較しての低価格、高齢化社会の増加、怪我や病気の増加などの理由で、予測期間中に成長すると予想されます。 競合他社の状況 アジア太平洋地域の画像診断機器市場における主なプレイヤーは、ケアストリームヘルス、富士フイルムホールディングス、GEヘルスケア、日立メディコ、ホロジック、Koninklijke Philips N.V. 、島津製作所、Siemens AG、Canon Medical Systems Corporation、上海聯想医療有限公司などである。 その他の特典 市場推定(ME)シート(Excel形式 3ヶ月間のアナリストサポート 目次1 INTRODUCTION 1.1 Study Deliverables 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.2.1 Rising Prevalence of Chronic Diseases 4.2.2 Technological Advancement in Imaging Modalities 4.2.3 Growing Emphasis on Early Diagnosis 4.3 Market Restraints 4.3.1 Lack of Skilled Radiologist 4.3.2 High Cost of Advanced Diagnostic Imaging Devices 4.4 Porter's Five Forces Analysis 4.4.1 Threat of New Entrants 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers 4.4.4 Threat of Substitute Products 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Modality 5.1.1 MRI 5.1.1.1 Low and mid field MRI systems (<1.5 T) 5.1.1.2 High field MRI systems (1.5-3 T) 5.1.1.3 Very High, and Ultra High Field MRI Systems (3T and more) 5.1.2 Computed Tomography 5.1.2.1 Low End Scanners (~16-Slice) 5.1.2.2 Mid Range Scanners (~64-Slice) 5.1.2.3 High End Scanners (128-Slice and More) 5.1.3 Ultrasound 5.1.3.1 2D Ultrasound 5.1.3.2 3D Ultrasound 5.1.3.3 Others 5.1.4 X-Ray 5.1.4.1 Analog Systems 5.1.4.2 Digital Systems 5.1.5 Nuclear Imaging 5.1.5.1 Positron Emission Tomography (PET) 5.1.5.2 Single Photon Emission Computed Tomography (SPECT) 5.1.6 Fluoroscopy 5.1.7 Mammography 5.2 By Application 5.2.1 Cardiology 5.2.2 Oncology 5.2.3 Neurology 5.2.4 Orthopedics 5.2.5 Gastroenterology 5.2.6 Gynecology 5.2.7 Other Applications 5.3 By End-User 5.3.1 Hospital 5.3.2 Diagnostic Centers 5.3.3 Others 5.4 Geography 5.4.1 Asia-Pacific 5.4.1.1 China 5.4.1.2 Japan 5.4.1.3 India 5.4.1.4 Australia 5.4.1.5 South Korea 5.4.1.6 Rest of Asia-Pacific 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Company Profiles 6.1.1 Carestream Health 6.1.2 FUJIFILM Holdings Corporation 6.1.3 GE Healthcare 6.1.4 Hitachi Medical Corporation 6.1.5 Hologic, Inc. 6.1.6 Koninklijke Philips N.V. 6.1.7 Shanghai United Imaging Healthcare Co., Ltd 6.1.8 Shimadzu Corporation 6.1.9 Siemens AG 6.1.10 Canon Medical Systems Corporation 7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
SummaryThe market is highly influenced by the growing emphasis on early diagnosis. Early detection of chronic disorders, like cancer, greatly increases the chances for successful treatment. Therefore, the healthcare sector in developing countries is emphasizing on the early detection of such diseases rather than spending on expensive treatments. Government organizations are conducting programs to create awareness about early diagnosis. The need for early diagnosis of diseases for effective treatment, with an increasing number of cases of chronic diseases in Asia-Pacific, is likely to drive the market for diagnostic imaging in the region. Table of Contents1 INTRODUCTION 1.1 Study Deliverables 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.2.1 Rising Prevalence of Chronic Diseases 4.2.2 Technological Advancement in Imaging Modalities 4.2.3 Growing Emphasis on Early Diagnosis 4.3 Market Restraints 4.3.1 Lack of Skilled Radiologist 4.3.2 High Cost of Advanced Diagnostic Imaging Devices 4.4 Porter's Five Forces Analysis 4.4.1 Threat of New Entrants 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers 4.4.4 Threat of Substitute Products 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Modality 5.1.1 MRI 5.1.1.1 Low and mid field MRI systems (<1.5 T) 5.1.1.2 High field MRI systems (1.5-3 T) 5.1.1.3 Very High, and Ultra High Field MRI Systems (3T and more) 5.1.2 Computed Tomography 5.1.2.1 Low End Scanners (~16-Slice) 5.1.2.2 Mid Range Scanners (~64-Slice) 5.1.2.3 High End Scanners (128-Slice and More) 5.1.3 Ultrasound 5.1.3.1 2D Ultrasound 5.1.3.2 3D Ultrasound 5.1.3.3 Others 5.1.4 X-Ray 5.1.4.1 Analog Systems 5.1.4.2 Digital Systems 5.1.5 Nuclear Imaging 5.1.5.1 Positron Emission Tomography (PET) 5.1.5.2 Single Photon Emission Computed Tomography (SPECT) 5.1.6 Fluoroscopy 5.1.7 Mammography 5.2 By Application 5.2.1 Cardiology 5.2.2 Oncology 5.2.3 Neurology 5.2.4 Orthopedics 5.2.5 Gastroenterology 5.2.6 Gynecology 5.2.7 Other Applications 5.3 By End-User 5.3.1 Hospital 5.3.2 Diagnostic Centers 5.3.3 Others 5.4 Geography 5.4.1 Asia-Pacific 5.4.1.1 China 5.4.1.2 Japan 5.4.1.3 India 5.4.1.4 Australia 5.4.1.5 South Korea 5.4.1.6 Rest of Asia-Pacific 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Company Profiles 6.1.1 Carestream Health 6.1.2 FUJIFILM Holdings Corporation 6.1.3 GE Healthcare 6.1.4 Hitachi Medical Corporation 6.1.5 Hologic, Inc. 6.1.6 Koninklijke Philips N.V. 6.1.7 Shanghai United Imaging Healthcare Co., Ltd 6.1.8 Shimadzu Corporation 6.1.9 Siemens AG 6.1.10 Canon Medical Systems Corporation 7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
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