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ペットウェアラブル市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021-2026年


Pet Wearable Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021-2026)

ペット用ウェアラブル市場は、2020年には約17億7,900万米ドルとなり、2026年には28億7,000万米ドルの収益が見込まれ、予測期間(2021年~2026年)におけるCAGRは8.49%となります。 COVID-19の期間中、ペット、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

ペット用ウェアラブル市場は、2020年には約17億7,900万米ドルとなり、2026年には28億7,000万米ドルの収益が見込まれ、予測期間(2021年~2026年)におけるCAGRは8.49%となります。

COVID-19の期間中、ペット、特に犬の採用率が増加していることが観察されています。世界の人口の大半が遠隔地で仕事をしており、そのほとんどが自宅で仕事をしているため、ペットの世話にかなりの時間を割くことができるペットの採用に対する関心が高まっているのです。CNBC 2020に掲載された記事によると、パンデミックの初期には、動物の救助や養子縁組が急増しました。しかし、COVID-19パンデミックの際には、ワクチン接種、去勢手術、頻繁な獣医師の訪問が必要であることから、パンデミック中のペットの継続的な採用は制限されていると考えられています。しかし、「Humanities and Social Sciences Communications 2020」に掲載された研究論文によると、COVID-19のパンデミック時には、犬の養子縁組率が大幅に上昇し、シェルターでの犬の滞在期間が短くなるとともに、養子縁組可能な犬の需要や里親としての依頼が大幅に増加したとのことです。このように、COVID-19はペットの養子縁組に大きな影響を与え、それがペット用ウェアラブルの需要の急増に直結しているのです。

ペットウェアラブル市場の成長を促進する主な要因は、ペットの心身の健康に対する意識の高まり、IoTの導入の増加、ペットのモニタリングに対する需要の高まりと技術の進歩です。

ペットウェアラブル市場は、ペットの健康に対する飼い主の意識が高まっていることから、牽引力を発揮しています。精神的安定、フィットネス、娯楽のためにペットを伴侶として採用する傾向が強まっていることから、ペットの健康のための支出が増加しています。このような意識の高まりに加え、ウェアラブル製品が世界中で容易に入手できるようになったことで、世界のペット用ウェアラブル市場は拡大すると予想されます。

さらに、ペット用ウェアラブルの使用は、人間とペットを結びつけ、ペットの日々の活動を追跡したり、ペットの健康状態をモニターしたりすることができるという利点があります。このモニタリングにより、ペットの食物摂取量、心拍数、呼吸数、パターン、日中の消費カロリーなどのデータが生成されます。これらの機器によって生成されたデータは、ペットの健康状態を分析するために使用されます。これらの要因により、ペットの飼い主によるペットウェアラブルの導入が促進され、市場の成長が促進されています。

主な市場動向

予測期間中、アプリケーション別の識別・追跡セグメントが最大の市場シェアを占める見込み

スマートカラーなどのペット用ウェアラブルは、GPSを使ってペットの居場所を追跡するのが一般的な使い方です。ウェアラブルを利用することで、飼い主は自分のペットを追跡できるだけでなく、他の人が迷子になったペットを見つけ出し、本来の飼い主に返すこともできます。飼い主は、スマートフォンを使うだけで、限られた時間内にペットの居場所を追跡し、簡単に特定することができます。

2019年に発表された「Lost Pets Statistics」によると、5年間で猫の飼い主の約15%、犬の飼い主の約14%がペットを取り逃がしています。識別IDやウェアラブルを身につけているペットは、発見・回収される可能性が高い。ゆえに、GPS追跡装置などのウェアラブルがあれば、ペットが迷子になったり盗まれたりする可能性が激減するかもしれません。さらに、先進的な機能を備えた製品の発売が増えていることも、研究対象セグメントを後押ししています。例えば、Garmin Ltd.は、2020年9月にAlpha200iを発売しました。Alpha200iは、マッピング機能を強化し、より大きな3.5インチの太陽光で読めるタッチスクリーンディスプレイ、6つのボタンで簡単に操作できる犬の追跡に特化したユーザーエクスペリエンス、スポーツをする犬の追跡とトレーニングのためのinReach衛星技術を備えています。

このように、ペットの識別と追跡にGPSベースのウェアラブルを使用することの利点を考えると、このセグメントは予測期間中に大きく成長すると予想されます。

北米が市場を支配しており、予測期間中も同様の傾向が続くと予想される

現在、ペット用ウェアラブル市場を支配しているのは北米であり、今後数年間はその牙城を維持することが予想されます。米国は、コンパニオンアニマルの導入が進み、可処分所得が高く、一人当たりの動物医療費が増加していることから、予測期間中、ペットウェアラブル市場において重要なシェアを維持すると予想されます。また、飼い主の間でペットの健康に対する意識が高まっていること、製品の革新が進んでいること、高度な技術を備えていること、技術に精通した飼い主の割合が高いことなども、北米のペットウェアラブル市場の成長を促進する重要な要因となっています。

さらに、同地域では大手企業が集中しており、製品の発売が増加していることも市場を牽引すると予想されます。例えば、2019年11月、FitBark, Inc.は、オールインワンの犬の健康と位置情報のトラッカーであるFitBark GPSを米国で発売しました。このように、前述の要因が、予測期間中の北米におけるペットウェアラブル市場の成長を促進することが期待されています。

競争状況

Garmin Ltd.、Dogtra、Fitbark Inc.、Scollar Inc.、DogTelligent Inc.などの企業が、予測期間中に大きな市場シェアを占めると予想されています。ペットウェアラブル市場は発展途上の地域に広がっているため、中小企業がこの市場の成長に大きく貢献することが期待されています。さらに、主要企業は、戦略的提携や製品の発売を通じて、世界市場で進化を遂げています。例えば、2020年7月、Tractive社は、GPSトラッキング機能に加えて、新しいアクティビティ・モニタリング機能を発表しました。この機能は、飼い主によるペットの運動量の追跡を助け、その後、ペットの肥満状態のモニタリングにつながります。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.2.1 ペットの身体的・精神的健康に対する意識の高まりとIoTの導入の増加
4.2.2 ペットモニタリングに対する需要の高まり
4.2.3 技術的進歩
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 デバイスのバッテリー寿命の問題
4.3.2 製品のコスト高
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者の交渉力
4.4.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 製品
5.1.1 スマートコラール
5.1.2 スマートカメラ
5.1.3 スマートハーネス・ベスト
5.1.4 その他の製品
5.2 アプリケーション
5.2.1 識別と追跡
5.2.2 監視と制御
5.2.3 医療診断と治療
5.2.4 その他のアプリケーション
5.3 動物の種類
5.3.1 犬
5.3.2 猫
5.3.3 その他の動物
5.4 地理情報
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 メキシコ
5.4.2 欧州
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 イタリア
5.4.2.5 スペイン
5.4.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 日本
5.4.3.3 インド
5.4.3.4 オーストラリア
5.4.3.5 韓国
5.4.3.6 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 中東・アフリカ
5.4.4.1 GCC
5.4.4.2 南アフリカ共和国
5.4.4.3 その他の中東・アフリカ地域
5.4.5 南米
5.4.5.1 ブラジル
5.4.5.2 アルゼンチン
5.4.5.3 その他の南アメリカ諸国

6 競争状況
6.1 企業の概要
6.1.1 Latsen Technology Limited (Pawfit)
6.1.2 Tractive(トラクティブ
6.1.3 FitBark Inc.
6.1.4 Garmin Ltd.
6.1.5 Loc8tor Ltd.
6.1.6 ドッグトラ
6.1.7 PetPace Ltd
6.1.8 マース・インコーポレイテッド(ホイッスル・ラボ社
6.1.9 Ridogulous Labs Inc.
6.1.10 ポッドトラッカーズ
6.1.11 ドッグテリジェント社(DogTelligent Inc.
6.1.12 GoPro Inc.
6.1.13 アイスロボティクス社
6.1.14 オットー・ペットケア・システムズ
6.1.15 Scollar Inc.

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The pet wearable market was valued at approximately USD 1,779 million in 2020, and it is expected to witness a revenue of USD 2,870 million in 2026, with a CAGR of 8.49% over the forecast period (2021-2026)

The adoption rate of pets, especially dogs, during the COVID-19 has been observed to be increasing. As the majority of the population worldwide is working remotely, mostly work from home, the interest in pet adoption is on the rise, as the pet owners can spend considerable time taking care of the pets. As per the article published in CNBC 2020, animal rescues and adoptions spiked during the initial days of the pandemic. However, the need for vaccination, neuter programs, and frequent veterinary doctor visits during the COVID-19 pandemic have been considered to restrict the continued pet adoption during the pandemic. However, as per the research article published in Humanities and Social Sciences Communications 2020, the dog adoption rate significantly increased during the COVID-19 pandemic, and the demand for adoptable dogs and the requests to serve as foster families increased significantly, along with the shortening of the length of stay of dogs at the shelter. Thus, COVID-19 has a significant impact on pet adoption, which is directly related to the surging demand for pet wearables.

The key factors propelling the growth of the pet wearable market are the increase in awareness about the pet’s physical and mental fitness, increasing adoption of IoT, and rise in the demand for pet monitoring and technological advancements.

The pet wearable market is gaining traction, due to the rising awareness among pet owners about their health. The increasing inclination toward the adoption of pets as companions for mental stability, fitness, and entertainment is boosting the expenditure on the well-being of pets. The rising awareness, coupled with easy availability of wearables, globally, is expected to boost the global pet wearable market.

Additionally, the use of pet wearables offers benefits, such as connecting humans to their pets, in order to track their daily activities and monitor their health using these devices. This monitoring generates data for food intake, heart, and respiratory rate and patterns and calories burnt by pets during the day. The data generated by these devices is used for analyzing the health of pets. The aforementioned factors are boosting the adoption of pet wearables by pet owners, which in turn, is propelling the growth of the market studied.

Key Market Trends

Identification and Tracking Segment, by Application, is Expected to Hold the Largest Market Share over the Forecast Period

One of the most common uses of pet wearables, such as smart collars, is tracking the whereabouts of pet animals using GPS. With the help of wearables, owners can not only track their pets, but also help other people identify pets that have strayed off and return them to their rightful owners. Owners can track the location of their pets and identify them easily within a limited time, just by using their smartphones.

According to the Lost Pets Statistics published in 2019, nearly 15% of cat owners and 14% of dog owners missed their pets in a five-year period. The pets wearing an identification ID or wearable are likely to be found and recovered. Hence, with wearables, such as the GPS tracking device, the chances of a pet getting lost or stolen may reduce drastically. Additionally, the increasing product launches with advanced features drive the studied segment. For example, in September 2020, Garmin Ltd. launched Alpha200i, with enhanced mapping capabilities; a larger, 3.5” sunlight-readable touchscreen display; six-button, easy operation of the dog tracking-focused user experience; and inReach satellite technology, for tracking and training of sporting dogs.

Hence, given the advantages of using GPS-based wearable in the identification and tracking of pets, the segment is expected to grow significantly over the forecast period.

North America Dominates the Market and is Expected to Follow the Same Trend in the Forecast Period

North America currently dominates the pet wearable market, and it is expected to continue its stronghold for a few more years. The United States is expected to retain its significant market share in the pet wearable market over the forecast period, owing to the growing adoption of companion animals, high disposable income, and increasing per capita animal healthcare expenditure. The rise in awareness about pet health among pet owners, the increase in product innovation, sophisticated technology, and a high percentage of tech-savvy owners are some other significant factors driving the growth of the pet wearable market in North America.

Additionally, the high concentration of major players in the region, along with increasing product launches, is anticipated to drive the market. For instance, in November 2019, FitBark, Inc. launched FitBark GPS in the United States, which is an all-in-one dog health and location tracker. Thus, the aforementioned factors are expected to drive the growth of the pet wearable market in North America over the forecast period.

Competitive Landscape

Companies, like Garmin Ltd, Dogtra, Fitbark Inc., Scollar Inc., and DogTelligent Inc., are expected to hold substantial market shares during the forecast period. As the pet wearable market is spreading across the developing regions, smaller companies are expected to contribute majorly to the growth of this market. Additionally, the key players have been evolving in the global market through strategic alliances and product launches. For instance, in July 2020, Tractive launched a new activity monitoring feature, along with its GPS tracking feature, which aids in tracking the physical activity of pets by owners, which subsequently leads to monitor obesity conditions in pets.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increase in Awareness About Pet's Physical and Mental Fitness and Rising Adoption of IoT
4.2.2 Growth in Demand for Pet Monitoring
4.2.3 Technological Advancements
4.3 Market Restraints
4.3.1 Battery Life Issues of Devices
4.3.2 High Cost of Products
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product
5.1.1 Smart Collar
5.1.2 Smart Camera
5.1.3 Smart Harness and Vest
5.1.4 Other Products
5.2 Application
5.2.1 Identification and Tracking
5.2.2 Monitoring and Control
5.2.3 Medical Diagnosis and Treatment
5.2.4 Other Applications
5.3 Animal Type
5.3.1 Dogs
5.3.2 Cats
5.3.3 Other Animals
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Italy
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 South Korea
5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Middle-East and Africa
5.4.4.1 GCC
5.4.4.2 South Africa
5.4.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.4.5 South America
5.4.5.1 Brazil
5.4.5.2 Argentina
5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Latsen Technology Limited (Pawfit)
6.1.2 Tractive
6.1.3 FitBark Inc.
6.1.4 Garmin Ltd
6.1.5 Loc8tor Ltd
6.1.6 Dogtra
6.1.7 PetPace Ltd
6.1.8 Mars Incorporated (Whistle Labs Inc.)
6.1.9 Ridogulous Labs Inc.
6.1.10 Pod Trackers
6.1.11 DogTelligent Inc.
6.1.12 GoPro Inc.
6.1.13 IceRobotics Ltd
6.1.14 Otto Petcare Systems
6.1.15 Scollar Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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