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南アフリカの紙製パッケージ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


South Africa Paper Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

南アフリカの紙製パッケージ市場は、2021年~2026年の予測期間中に5.03%のCAGRで成長すると予想されています。COVID-19のパンデミックにより、生産が停止しているため、市場の成長率は低くなっています。2020年4... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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120 英語

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サマリー

南アフリカの紙製パッケージ市場は、2021年~2026年の予測期間中に5.03%のCAGRで成長すると予想されています。COVID-19のパンデミックにより、生産が停止しているため、市場の成長率は低くなっています。2020年4月、紙・包装を手がけるモンディは、南アフリカのMerebank工場の生産を一時停止することを発表しました。年間27万トンの生産能力を持つこの工場は、政府の規制を遵守し、COVID-19の蔓延対策に貢献するために閉鎖されました。

- 食品と飲料は南アフリカの製造業の中で最も重要な構成要素であり、政府は農業と農産物加工業のさらなる発展を積極的に奨励しています。
- 南アフリカの貿易産業省は、過去3年間で食品加工部門に7億3,600万ZARの奨励金を提供し、企業投資プログラム(EIP)の奨励金では6億3,600万ZARの資金を支出し、同部門への37億ZARの投資を促進しました。
- さらに、南アフリカでは、主に化粧品や家庭用品の分野でプレミアムパッケージへの需要が高まっています。これらの分野では、消費者はパッケージの品質を、中に入っている製品の品質の基本的な指標としています。
- しかし、南アフリカの経済状況の低迷により、化粧品業界はいくつかの課題に直面しています。同国のGDP成長率は大幅に減速しています。また、高い失業率や個人の可処分所得の減少も、化粧品業界にとっては課題となっています。したがって、パーソナルケア市場に関連する軟包装は、ゆっくりとした成長率を示すことが予想されます。

主な市場動向

食品業界が最も高い市場シェアを持つと予想される

- 南アフリカでは、食品・飲料用パッケージの需要が増加しています。IMFによると、アフリカ地域のGDP成長率は2020年に3.5%以上となっており、消費財市場の拡大、個人所得の急増、若年層の消費者人口の増加、国内経済の発展など、パッケージング業界の成長に拍車をかけています。
- 紙器パッケージは、商品の湿気を防ぎ、長い輸送時間に耐えることができるため、顧客により良い結果を提供するために、特に二次・三次包装の手段として、ブランドが採用するケースが増えています。また、パンやケーキなどの加工食品や生鮮食品は、これらの包装材を一度だけ使用する必要があるため、需要が高まっています。
- 例えば、フィンランドに本社を置く食品包装のスペシャリストであるHuhtamaki社は、南アフリカの民間軟包装メーカーであるEverest Flexibles (Pty) Limitedの株式の過半数を取得する契約を締結しました。この買収により、フータマキは南アフリカに軟包装製造拠点を拡大し、新興市場での地位をさらに強化することを計画しました。この事業は企業価値5,800万ユーロで買収されました。

ダンボールが最も高いシェアを持つと予想される

- 南アフリカでは段ボールの需要が伸びると予想されていますが、高度に集中した取り組みを行わない限り、プラスチックパッケージ市場で大きなシェアを獲得することはできないでしょう。紙やクラフトライナーなどの原材料費の上昇は、同地域における段ボール業界の成長の触媒となります。クラフト紙が不足しているため、再生材への置き換えが進むでしょう。Bフルート、BCフルート、Cフルートは、2022年までに出荷量の増加を促進するでしょう。
- 最終的に成長が鈍化するのは、合理化と消費者主導の右肩上がりの需要によるものである。一方で、技術的な障壁や高い投資コストがあるため、使い捨てプラスチックからの脱却において段ボールが大きな市場シェアを獲得することはできないと思われます。しかし、プラスチックの代替品としてピザ用の段ボールディスクが使用されたことで、チャンスがあることが証明されました。
- 現在、箱の価格はまだ緩やかなデフレ傾向にありますが、第2四半期以降は包装需要の増加に伴い、南アフリカでは紙の価格に上昇圧力がかかっています。これが段ボール箱の価格を支えています。
- メディアや小売チャネルのデジタル化により、ブランドは新たな方法で消費者と関わる必要性とチャンスが生まれています。一方、デジタル印刷の品質、敏捷性、価値提案が急速に進歩したことで、マーケティング担当者は、ほぼすべてのパッケージ基材を敏捷なコミュニケーションメディアとして見なすことができるようになりました。

競争状況

南アフリカの紙製パッケージ市場は競争が激しく、世界的にも地域的にもかなりの数のプレーヤーが存在しています。これらのプレーヤーは、市場でかなりのシェアを占めており、世界中の顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、研究開発活動、戦略的提携、その他の有機的・無機的な成長戦略に重点を置き、予測期間中に市場での地位を維持しています。

- 2021年5月 - フタマキは、南アフリカに製造ユニットを設置し、繊維包装能力の追加投資を行いました。この施設は今年後半に操業を開始し、同州における同社の既存および新規の卵包装顧客にサービスを提供します。

本レポートの購入理由

- エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 COVID-19が南アフリカの紙製パッケージ業界に与える影響
4.2.1 供給パターンへの影響
4.2.2 生産量の減少
4.2.3 輸入品に対する関税の引き上げ
4.3 マーケット・ドライバー
4.3.1 包装食品分野での需要拡大
4.3.2 特にオンライントレードの増加によるフレキシブルプラスチックのシェア拡大
4.4 市場の課題
4.4.1 国内の経済指標の低下により、消費者支出が影響を受けており、これが化粧品・ホームケア分野の支出に影響を与えると予想される
4.5 ポーターズファイブフォース分析
4.5.1 新規参入者の脅威
4.5.2 バイヤー・消費者の交渉力(Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 供給者の交渉力(バーゲニングパワー
4.5.4 競合製品の脅威
4.5.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 製品タイプ別
5.1.1 段ボール箱
5.1.2 折りたたみ式ダンボール
5.1.3 クラフト紙
5.1.4 その他
5.2 エンドユーザー産業別
5.2.1 食品
5.2.2 飲料
5.2.3 ホーム&パーソナルケア
5.2.4 ヘルスケア
5.2.5 その他のエンドユーザー産業

6 競争状況
6.1 企業の概要
6.1.1 Sappi
6.1.2 Nampak Ltd.
6.1.3 Neo-Pak
6.1.4 Mpact
6.1.5 Hadera Paper Ltd.
6.1.6 デトパック
6.1.7 AMIPACK
6.1.8 Smurfit Kappa
6.1.9 Kalideck社(南アフリカ
6.1.10 ヒュータマキ
6.1.11 アムコー・フレキシブルズ

7つの市場機会

 

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Summary

The South Africa Paper Packaging Market is expected to grow at a CAGR of 5.03% during the forecast period of 2021-2026. Due to the COVID-19 pandemic, the stoppage of production has led to a low market growth rate. In April 2020, Mondi, which engages in paper and packaging, announced the temporary suspension of production at its Merebank mill in South Africa. The mill, which has a production capacity of 270,000 metric ton a year, has been closed to remain in compliance with the government regulations and help fight the spread of COVID-19.

- Food and beverages are the most significant components of South Africa’s manufacturing industry, with the government actively encouraging further development of agriculture and the agro-processing industry.
- South Africa’s Department of Trade and Industry in the last three years, funded the food-processing sector, with ZAR 736 million in incentives, while its Enterprise Investment Programme (EIP) incentive disbursed funds of ZAR 636 million and facilitated investments of ZAR 3.7 billion in the sector.
- Further, in South Africa, there is an increased demand for premium packaging, mainly from the cosmetics and household segments. It is in these categories that consumers use the quality of the packaging as a basic indication of the quality of the product it contains.
- However, the cosmetics industry faces several challenges in South Africa due to the weakening economic conditions of the country. The country’s GDP growth has slowed down significantly. Also, high unemployment and less personal disposable income are certain factors creating challenges for the cosmetic industry. Hence, the flexible packaging related to the personal care market is expected to exhibit a slow growth rate.

Key Market Trends

Food Industry is expected to hold the highest market share

- South Africa is witnessing an increase in the demand for food and beverage packaging. According to the IMF, the GDP growth of the African region was more than 3.5% in 2020, which adds to the growth of the packaging industry, with increasing markets for consumer products, burgeoning individual incomes, a growing population of youthful consumers, and domestic economies.
- As paper board packaging keeps moisture away from products and withstands long shipping times, it is increasingly being adopted by brands to offer better outcomes to their customers, especially as a means to secondary or tertiary packaging. Processed foods, such as bread, cakes, and other perishable items, need these packaging materials to be used for just one time, thereby driving the demand.​
- The country is also witnessing foreign investors and hostile takeovers of growing packaging firms, For instance, recently, the Finland-based food packaging specialist Huhtamaki entered an agreement to acquire the majority of Everest Flexibles (Pty) Limited, a privately-owned flexible packaging manufacturer in South Africa. With the acquisition, Huhtamaki planned to expand its flexible packaging manufacturing footprint into South Africa, thereby, further strengthening its emerging market position. The business was acquired for an enterprise value of EUR 58 million.

Corrugated Boxes is expected to hold the highest market share

- The demand for corrugated boxes in the country is set to grow, but it is unlikely to grab a large share of the plastic packaging market without a highly focused effort. The increase in the cost of raw materials such as paper and Kraft liner will act as catalysts to the corrugated box industry growth in the region. Due to a shortage in Kraft paper, there will be an increased substitution for recycled materials. B-Flute, BC-Flute, and C Flute would facilitate growth in shipments by 2022.
- The eventual slowdown in the growth will occur due to rationalization and consumer-led demand for the right-sizing. In turn, the technical barriers and high investment costs are likely to prevent corrugated capturing any significant market share in the move away from single-use plastic, although the use of corrugated discs for pizzas as an alternative to plastic has proved that opportunities are available.
- Currently, there is still modest deflation for box pricing, while in the coming second quarter, the trend of increase in packaging demand is placing upward pressure on paper pricing in South Africa. This is providing support for corrugated box pricing.
- Digitisation of media and retail channels is creating a need and a chance for brands to engage with consumers in new ways. Meanwhile, rapid advances in the quality, agility, and value proposition of digital printing means that marketers can now look upon almost any packaging substrate as an agile communication medium.

Competitive Landscape

The South Africa Paper Packaging market is moderately competitive and consists of a significant number of global and regional players. These players account for a considerable share in the market and focus on expanding their client base across the globe. These players focus on the research and development activities, strategic alliances, and other organic & inorganic growth strategies to stay in the market landscape over the forecast period.

- May 2021 - Huhtamaki invested in additional fiber packaging capacity with a manufacturing unit in South Africa. The facility will begin its operations later this year and will serve the company’s existing and new egg packaging customers in the province.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Impact of COVID-19 on the Paper Packaging Industry in South Africa
4.2.1 Impact on supply patterns
4.2.2 Declining production volumes
4.2.3 Higher tariffs placed on imports
4.3 Market Drivers
4.3.1 Growing demand from Packaged Food segment
4.3.2 Growing share of flexible plastics particularly due to the increase in online trade activity
4.4 Market Challenges
4.4.1 Consumer spending has been affected by the declining economic indicators in the country and this is expected to have an impact on spending for cosmetic & homecare segment
4.5 Porters Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Corrugated Box
5.1.2 Folding Cartons
5.1.3 Kraft Paper
5.1.4 Others
5.2 By End-User Industry
5.2.1 Food
5.2.2 Beverage
5.2.3 Home and Personal Care
5.2.4 Healthcare
5.2.5 Other End-user Industries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Sappi
6.1.2 Nampak Ltd.
6.1.3 Neo-Pak
6.1.4 Mpact
6.1.5 Hadera Paper Ltd.
6.1.6 Detpak
6.1.7 AMIPACK
6.1.8 Smurfit Kappa
6.1.9 Kalideck South Africa
6.1.10 Huhtamaki
6.1.11 Amcor Flexibles

7 MARKET OPPORTUNITIES

 

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