世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

GCCの紙製品市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


GCC Paper Products Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

GCC紙製品市場は、2021年に108億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には134億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR3.7%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,699
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

 

サマリー

GCC紙製品市場は、2021年に108億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には134億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR3.7%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

紙製品産業は、パルプ、紙、板紙の製造に従事する事業所から構成されています。また、製造された紙や板紙を使用して、段ボールや固形繊維の箱、折り畳み式の板紙箱、紙袋、カップ、皿などの製品にさらに変換する事業所も含まれます。

紙製品は、食品・飲料、電子機器、繊維、セメントなど、多くの消費財の包装に広く使われています。現在、GCC地域の包装業界では大きなシェアを占めている。このような包装業界からの高い需要が、GCC地域の紙製品市場の成長を後押ししています。また、紙製品の特徴である透明性、経済性、軽量性、扱いやすさなどが、GCC地域で広く受け入れられていることも、紙製品産業の成長を後押しする大きな要因となっています。また、紙製品はリサイクルも容易であるため、製造コストを削減することができます。さらに、環境問題の影響を受けて、GCC地域の規制当局も、同地域でプラスチック製品を禁止する法律を施行すると予想されます。例えば、2018年6月、オマーンの当局は、同国内で従来のプラスチック袋を段階的に廃止する計画を発表しました。同様に、2017年にはサウジアラビアが、厚さ250ミクロン以下の16種類のポリプロピレンおよびポリエチレン製品を禁止する措置を発表しています。その他、同地域における紙製品の需要促進要因としては、人口の増加、可処分所得の増加、食品・飲料業界の成長などが挙げられます。

主要市場のセグメンテーション
IMARCグループは、GCC紙製品市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの地域・国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品、用途、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品別の内訳

板紙パッケージ
製品タイプ別市場(段ボール、リジッドボックス、フォールディングカートン、紙袋、その他)
材料タイプ別市場(ブラウンクラフト、ホワイトクラフト、その他)
用途別市場(食品・飲料、ヘルスケア、電気・電子製品、パーソナル・ハウスホールドケアグッズ、その他)

紙コップ
カップタイプ別市場(Cold Paper Cups、Hot Paper Cups)
壁タイプ別市場(シングルウォール紙カップ、ダブルウォール紙カップ)
流通経路別市場(機関投資家向け、小売店向け)
用途別市場(茶・コーヒー、チルド食品・飲料、その他)

紙製プレート
プレートタイプ別市場(厚手プレート、中厚手プレート)
流通経路別(施設、小売)市場

国別構成比

サウジアラビア
UAE
クウェート
オマーン
バーレーン
カタール

競合の状況
本レポートでは、GCC紙製品市場の競争環境についても調査しています。主なプレイヤーは以下の通りです。Safeer Luxury Pack, Arkan, Middle East paper company, Al Kifah paper products, Al Nawar, Lamina, Golden paper Cups, Unipack Containers & Carton Products, Hotpack, Gulf Carton, Arabian Paper Products Co.等です。本レポートで達成したこと

GCC紙製品市場の包括的な状況分析およびそのダイナミクス。
すべてのアプリケーションセグメント/サブセグメントを特定し、その現在および将来の市場ポテンシャルを定量化。
GCC地域における紙製品の地域市場を特定し、その現在および将来の市場ポテンシャルを定量化。
主要な推進要因と阻害要因、およびそれらが現在と将来の市場シナリオに与える影響について理解すること。

本レポートで回答した主な質問
GCC紙製品市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19はGCC紙製品市場にどのような影響を及ぼしたか?
GCC紙製品市場の国別内訳は?
GCC紙製品市場の製品別内訳は?
GCC紙製品市場のバリューチェーンにおける様々な段階は何か?
GCC紙製品市場の主要な推進要因と課題は何か?
GCC紙製品市場の構造及び主要プレイヤーは?
GCC紙製品市場の競争はどの程度か?
紙製品はどのように製造されているのか?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 GCC Paper Products Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product
5.5 Market Breakup by Country
5.6 Market Forecast
6 Analysis of Key Market Segments in GCC
6.1 GCC Paper Cups Market
6.1.1 Market Overview
6.1.2 Market Performance
6.1.3 Market Breakup by Cup Type
6.1.3.1 Cold Paper Cups
6.1.3.1.1 Market Trends
6.1.3.1.2 Market Forecast
6.1.3.2 Hot paper Cups
6.1.3.2.1 Market Trends
6.1.3.2.2 Market Forecast
6.1.4 Market Breakup by Wall Type
6.1.4.1 Single Wall Paper Cups
6.1.4.1.1 Market Trends
6.1.4.1.2 Market Forecast
6.1.4.2 Double Wall Paper Cups
6.1.4.2.1 Market Trends
6.1.4.2.2 Market Forecast
6.1.5 Market Breakup by Distribution Channel
6.1.5.1 Institutional
6.1.5.1.1 Market Trends
6.1.5.1.2 Market Forecast
6.1.5.2 Retail
6.1.5.2.1 Market Trends
6.1.5.2.2 Market Forecast
6.1.6 Market Breakup by Application
6.1.6.1 Tea and Coffee
6.1.6.1.1 Market Trends
6.1.6.1.2 Market Forecast
6.1.6.2 Chilled Food and Beverages
6.1.6.2.1 Market Trends
6.1.6.2.2 Market Forecast
6.1.6.3 Others
6.1.6.3.1 Market Trends
6.1.6.3.2 Market Forecast
6.1.7 Market Forecast
6.2 GCC Paper Plates Market
6.2.1 Market Overview
6.2.2 Market Performance
6.2.3 Market Breakup by Plate Type
6.2.3.1 Heavy Duty Plates
6.2.3.1.1 Market Trends
6.2.3.1.2 Market Forecast
6.2.3.2 Medium Duty Plates
6.2.3.2.1 Market Trends
6.2.3.2.2 Market Forecast
6.2.4 Market Breakup by Distribution Channel
6.2.4.1 Institutional
6.2.4.1.1 Market Trends
6.2.4.1.2 Market Forecast
6.2.4.2 Retail
6.2.4.2.1 Market Trends
6.2.4.2.2 Market Forecast
6.2.5 Market Forecast
6.3 GCC Paperboard Packaging Market
6.3.1 Market Overview
6.3.2 Market Performance
6.3.3 Market Breakup by Product Type
6.3.3.1 Corrugated Box
6.3.3.1.1 Market Trends
6.3.3.1.2 Market Forecast
6.3.3.2 Rigid Box
6.3.3.2.1 Market Trends
6.3.3.2.2 Market Forecast
6.3.3.3 Folding Cartons
6.3.3.3.1 Market Trends
6.3.3.3.2 Market Forecast
6.3.3.4 Paper Bags
6.3.3.4.1 Market Trends
6.3.3.4.2 Market Forecast
6.3.3.5 Others
6.3.3.5.1 Market Trends
6.3.3.5.2 Market Forecast
6.3.4 Market Breakup by Material Type
6.3.4.1 Brown Kraft
6.3.4.1.1 Market Trends
6.3.4.1.2 Market Forecast
6.3.4.2 White Kraft
6.3.4.2.1 Market Trends
6.3.4.2.2 Market Forecast
6.3.4.3 Others
6.3.4.3.1 Market Trends
6.3.4.3.2 Market Forecast
6.3.5 Market Breakup by Application
6.3.5.1 Food and Beverages
6.3.5.1.1 Market Trends
6.3.5.1.2 Market Forecast
6.3.5.2 Healthcare
6.3.5.2.1 Market Trends
6.3.5.2.2 Market Forecast
6.3.5.3 Electrical and Electronic Goods
6.3.5.3.1 Market Trends
6.3.5.3.2 Market Forecast
6.3.5.4 Personal and Household Care Goods
6.3.5.4.1 Market Trends
6.3.5.4.2 Market Forecast
6.3.5.5 Others
6.3.5.5.1 Market Trends
6.3.5.5.2 Market Forecast
6.3.6 Market Forecast
6.4 SWOT Analysis
6.4.1 Overview
6.4.2 Strengths
6.4.3 Weaknesses
6.4.4 Opportunities
6.4.5 Threats
6.5 Value Chain Analysis
6.5.1 Overview
6.5.2 Raw Material Procurement
6.5.3 Manufacturing
6.5.4 Marketing
6.5.5 Distribution
6.5.6 End-Use
6.6 Porters Five Forces Analysis
6.6.1 Overview
6.6.2 Bargaining Power of Buyers
6.6.3 Bargaining Power of Suppliers
6.6.4 Degree of Competition
6.6.5 Threat of New Entrants
6.6.6 Threat of Substitutes
7 Market Breakup by Country
7.1 Saudi Arabia
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 UAE
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Kuwait
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Oman
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Bahrain
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Qatar
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Paper Products Manufacturing Process
8.1 Product Overview
8.2 Detailed Process Flow
8.3 Various Types of Units Operations Involved
8.4 Raw Material Requirements
9 Competitive Landscape
9.1 Market Structure
9.2 Key Players
10 Profiles of Key Players
10.1 Safeer Luxury Pack
10.2 Arkan
10.3 Middle East Paper Company
10.4 Al Kifah Paper Products
10.5 Al Nawar
10.6 Lamina
10.7 Golden Paper Cups
10.8 Unipack Containers & Carton Products
10.9 Hotpack
10.10 Gulf Carton
10.11 Arabian Paper Products Co.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The GCC paper products market reached a value of US$ 10.8 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 13.4 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 3.7% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

The paper products industry comprises of establishments that are engaged in manufacturing of pulp, paper and paperboard. This industry also includes establishments that use the manufactured paper and paperboard to further convert them into products such as corrugated and solid fiber boxes, folding paperboard boxes, paper bags, cups and plates.

Paper products are extensively used in the packaging of a number of consumer products such as food and beverages, electronics, textiles, cement, etc. Today, they occupy a large share in the packaging industry in the GCC region. This high demand from the packaging industry is driving the growth of the paper products market in the GCC region. Another major factor driving the growth of the paper products industry is the distinctive properties of paper products such as transparency, cost-effectiveness, light weight, easy to handle, etc. due to which they have gained wide acceptance in the GCC region. Moreover, paper products can also be recycled easily, thus, reducing the overall manufacturing cost. Furthermore, regulatory authorities in the GCC region under the influence of environmental concerns are also expected to enforce legislation to ban plastic products in the region. For instance, in June 2018, authorities in Oman, announced plans to phase out traditional plastic bags in the country. Similarly, in 2017, Saudi Arabia announced measures to prohibit 16 types of polypropylene and polyethylene products under 250 microns thick. Other factors driving the demand of paper products in the region include increasing population, rising disposable incomes, growth in the food and beverage industry, etc.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the GCC paper products market, along with forecasts at the regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product, application and distribution channel.

Breakup by Product:

Paperboard Packaging
Market by Product Type (Corrugated Box, Rigid Box, Folding Cartons, Paper Bags and Others)
Market by Material Type (Brown Kraft, White Kraft and Others)
Market by Application (Food and Beverages, Healthcare, Electrical and Electronic Goods, Personal and Household Care Goods and Others)

Paper Cups
Market by Cup Type (Cold Paper Cups and Hot Paper Cups)
Market by Wall Type (Single Wall Paper Cups and Double Wall Paper Cups)
Market by Distribution Channel (Institutional and Retail)
Market by Application (Tea and Coffee, Chilled Food and Beverages, and Others)

Paper Plates
Market by Plate Type (Heavy Duty Plates and Medium Duty Plates)
Market by Distribution Channel (Institutional and Retail)

Breakup by Country:

Saudi Arabia
UAE
Kuwait
Oman
Bahrain
Qatar

Competitive Landscape:
The report has also examined the competitive landscape of GCC paper products market. Some of the major players include: Safeer Luxury Pack, Arkan, Middle East paper company, Al Kifah paper products, Al Nawar, Lamina, Golden paper Cups, Unipack Containers & Carton Products, Hotpack, Gulf Carton, Arabian Paper Products Co., etc. What we Have Achieved in this Report:

Comprehensive situation analysis of the GCC paper products market and its dynamics.
Identifying all application segments/sub-segments and quantifying their current and future market potential.
Identifying the regional markets for paper products in the GCC region and quantifying their current and future market potential.
Providing an understanding of key drivers and restraints and their impact on current and future market scenario.

Key Questions Answered in This Report:
How has the GCC paper products market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the GCC paper products market?
What is the country-wise breakup of the GCC paper products market?
Which is the breakup of the GCC paper products market based on the product?
What are the various stages in the value chain of the GCC paper products market?
What are the key driving factors and challenges in the GCC paper products market?
What is the structure of the GCC paper products market and who are the key players?
What is the degree of competition in the GCC paper products market?
How are paper products manufactured?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 GCC Paper Products Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product
5.5 Market Breakup by Country
5.6 Market Forecast
6 Analysis of Key Market Segments in GCC
6.1 GCC Paper Cups Market
6.1.1 Market Overview
6.1.2 Market Performance
6.1.3 Market Breakup by Cup Type
6.1.3.1 Cold Paper Cups
6.1.3.1.1 Market Trends
6.1.3.1.2 Market Forecast
6.1.3.2 Hot paper Cups
6.1.3.2.1 Market Trends
6.1.3.2.2 Market Forecast
6.1.4 Market Breakup by Wall Type
6.1.4.1 Single Wall Paper Cups
6.1.4.1.1 Market Trends
6.1.4.1.2 Market Forecast
6.1.4.2 Double Wall Paper Cups
6.1.4.2.1 Market Trends
6.1.4.2.2 Market Forecast
6.1.5 Market Breakup by Distribution Channel
6.1.5.1 Institutional
6.1.5.1.1 Market Trends
6.1.5.1.2 Market Forecast
6.1.5.2 Retail
6.1.5.2.1 Market Trends
6.1.5.2.2 Market Forecast
6.1.6 Market Breakup by Application
6.1.6.1 Tea and Coffee
6.1.6.1.1 Market Trends
6.1.6.1.2 Market Forecast
6.1.6.2 Chilled Food and Beverages
6.1.6.2.1 Market Trends
6.1.6.2.2 Market Forecast
6.1.6.3 Others
6.1.6.3.1 Market Trends
6.1.6.3.2 Market Forecast
6.1.7 Market Forecast
6.2 GCC Paper Plates Market
6.2.1 Market Overview
6.2.2 Market Performance
6.2.3 Market Breakup by Plate Type
6.2.3.1 Heavy Duty Plates
6.2.3.1.1 Market Trends
6.2.3.1.2 Market Forecast
6.2.3.2 Medium Duty Plates
6.2.3.2.1 Market Trends
6.2.3.2.2 Market Forecast
6.2.4 Market Breakup by Distribution Channel
6.2.4.1 Institutional
6.2.4.1.1 Market Trends
6.2.4.1.2 Market Forecast
6.2.4.2 Retail
6.2.4.2.1 Market Trends
6.2.4.2.2 Market Forecast
6.2.5 Market Forecast
6.3 GCC Paperboard Packaging Market
6.3.1 Market Overview
6.3.2 Market Performance
6.3.3 Market Breakup by Product Type
6.3.3.1 Corrugated Box
6.3.3.1.1 Market Trends
6.3.3.1.2 Market Forecast
6.3.3.2 Rigid Box
6.3.3.2.1 Market Trends
6.3.3.2.2 Market Forecast
6.3.3.3 Folding Cartons
6.3.3.3.1 Market Trends
6.3.3.3.2 Market Forecast
6.3.3.4 Paper Bags
6.3.3.4.1 Market Trends
6.3.3.4.2 Market Forecast
6.3.3.5 Others
6.3.3.5.1 Market Trends
6.3.3.5.2 Market Forecast
6.3.4 Market Breakup by Material Type
6.3.4.1 Brown Kraft
6.3.4.1.1 Market Trends
6.3.4.1.2 Market Forecast
6.3.4.2 White Kraft
6.3.4.2.1 Market Trends
6.3.4.2.2 Market Forecast
6.3.4.3 Others
6.3.4.3.1 Market Trends
6.3.4.3.2 Market Forecast
6.3.5 Market Breakup by Application
6.3.5.1 Food and Beverages
6.3.5.1.1 Market Trends
6.3.5.1.2 Market Forecast
6.3.5.2 Healthcare
6.3.5.2.1 Market Trends
6.3.5.2.2 Market Forecast
6.3.5.3 Electrical and Electronic Goods
6.3.5.3.1 Market Trends
6.3.5.3.2 Market Forecast
6.3.5.4 Personal and Household Care Goods
6.3.5.4.1 Market Trends
6.3.5.4.2 Market Forecast
6.3.5.5 Others
6.3.5.5.1 Market Trends
6.3.5.5.2 Market Forecast
6.3.6 Market Forecast
6.4 SWOT Analysis
6.4.1 Overview
6.4.2 Strengths
6.4.3 Weaknesses
6.4.4 Opportunities
6.4.5 Threats
6.5 Value Chain Analysis
6.5.1 Overview
6.5.2 Raw Material Procurement
6.5.3 Manufacturing
6.5.4 Marketing
6.5.5 Distribution
6.5.6 End-Use
6.6 Porters Five Forces Analysis
6.6.1 Overview
6.6.2 Bargaining Power of Buyers
6.6.3 Bargaining Power of Suppliers
6.6.4 Degree of Competition
6.6.5 Threat of New Entrants
6.6.6 Threat of Substitutes
7 Market Breakup by Country
7.1 Saudi Arabia
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 UAE
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Kuwait
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Oman
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Bahrain
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Qatar
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Paper Products Manufacturing Process
8.1 Product Overview
8.2 Detailed Process Flow
8.3 Various Types of Units Operations Involved
8.4 Raw Material Requirements
9 Competitive Landscape
9.1 Market Structure
9.2 Key Players
10 Profiles of Key Players
10.1 Safeer Luxury Pack
10.2 Arkan
10.3 Middle East Paper Company
10.4 Al Kifah Paper Products
10.5 Al Nawar
10.6 Lamina
10.7 Golden Paper Cups
10.8 Unipack Containers & Carton Products
10.9 Hotpack
10.10 Gulf Carton
10.11 Arabian Paper Products Co.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(gcc)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る