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オンラインビデオプラットフォーム市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Online Video Platform Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のオンラインビデオプラットフォーム市場は、2021年に7億9,200万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には1,613百万米ドルに達し、2022年から2027年の間に13.20%のCAGRを示すと予測して... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界のオンラインビデオプラットフォーム市場は、2021年に7億9,200万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には1,613百万米ドルに達し、2022年から2027年の間に13.20%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

オンラインビデオプラットフォーム(OVP)は、ユーザーがクラウドやインターネット上でビデオコンテンツのストリーミングや自主制作素材のアップロードを可能にするものです。これは主に、世界中の視聴者にコンテンツを途切れることなく配信することを実現し、管理するために使用されます。現在、OVPの視聴者の多くは、スマートフォンやタブレットなどのデバイスを通じて、ダイナミックHTMLプレーヤーを使用し、視聴者がいつでもライブまたは事前にアップロードされた素材にアクセスできるようにしています。また、OVPは、ブランド企業が世界中にマーケット・プレゼンスを確立し、顧客にインタラクティブな方法で情報を提供するために広く利用されています。

インターネット普及率の上昇、スマートフォン、スマートテレビ、タブレット、パーソナルコンピュータ(PC)の普及、オンライン広告への支出の増加が、市場成長の主な要因となっています。さらに、コンテンツマーケティングやステークホルダーとのコミュニケーションの手段として、オンラインビデオを活用しようとする市場リーダーの傾向も、OVPの需要を促進しています。ケーブルテレビ(TV)などの従来のビデオプラットフォームからOVPへの消費者視聴の移行は、市場成長にプラスの影響を及ぼしています。さらに、YouTube、Dalet Digital Media Systems USA Inc、MediaMelon、Limelight Networksなどの市場プレイヤーの人気が高まり、世界的に視聴者が増え続けていることも、市場成長に寄与しています。

主要な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、世界のオンラインビデオプラットフォーム市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界レベルおよび地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、モデルタイプ、アプリケーション、製品タイプに基づき、市場を分類しています。

モデルタイプ別内訳。

UGCモデル
DIYモデル
SaaSモデル

アプリケーション別構成比

メディア・エンターテインメント業界
企業
その他

製品タイプ別構成比。

ソフトウェア
サービス

地域別内訳。

北米
欧州
アジア太平洋
中近東・アフリカ
中南米

競合の状況
本レポートでは、Dalet Digital Media Systems USA Inc.、MediaMelon, INC.、Akamai Technologies、Kaltura Inc.、Panopto、Brightcove Inc.、Frame.io、Limelight Networks Inc、YouTube、Comcast Technology Solutionsなどの主要企業による市場の競争環境についても分析を行っています。

本レポートで回答した主な質問
世界のオンラインビデオプラットフォーム市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
世界のオンラインビデオプラットフォーム産業における主要な地域市場はどこか?
COVID-19は世界のオンラインビデオプラットフォーム産業にどのような影響を与えたか?
モデルタイプに基づく市場のブレークアップは?
アプリケーション別の市場構成は?
製品タイプに基づく市場のブレークアップは?
世界のオンラインビデオプラットフォーム産業のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
世界のオンラインビデオプラットフォーム産業における主要な推進要因と課題は何か?
世界のオンラインビデオプラットフォーム産業の構造及び主要プレイヤーは?
世界のオンラインビデオプラットフォーム産業における競争の程度は?
オンラインビデオプラットフォーム業界の利益率は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Online Video Platform Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Model Type
5.5 Market Breakup by Application
5.6 Market Breakup by Product Type
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
6 Market Breakup by Model Type
6.1 UGC Model
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 DIY Model
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 SaaS Model
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Media & Entertainment Industry
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Enterprises
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Product Type
8.1 Software
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Services
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Europe
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Asia Pacific
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Middle East and Africa
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Latin America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Dalet Digital Media Systems USA Inc.
14.3.2 MediaMelon, INC.
14.3.3 Akamai Technologies
14.3.4 Kaltura Inc.
14.3.5 Panopto
14.3.6 Brightcove Inc.
14.3.7 Frame.io, Inc.
14.3.8 Limelight Networks Inc.
14.3.9 YouTube
14.3.10 Comcast Technology Solutions

 

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Summary

The global online video platform market reached a value of US$ 792 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,613 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 13.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

An online video platform (OVP) enables a user to stream video content and upload self-produced material over the cloud or the internet. It is primarily used to achieve and manage the uninterrupted delivery of content to the audience around the world. At present, a significant amount of OVP viewership is generated through devices such as smartphones and tablets that use a dynamic HTML player allowing the viewers to access live or pre-uploaded material at any point of time. OVPs are also extensively being used by brands to create a market presence worldwide and provide information to their customers in an interactive manner.

The increase in internet penetration rate as well as the usage of smartphones, smart televisions (TVs), tablets and personal computers (PCs) along with the rising expenditure on online advertisements are the key factors driving the market growth. Furthermore, the inclination of the market leaders to utilize online videos as a medium for content marketing and stakeholder communication is also driving the demand for OVPs. The shift of consumer viewership from conventional video platforms such as cable television (TV) to OVPs has positively influenced the market growth. Additionally, the ever-growing popularity and continuously increasing global viewership of market players such as YouTube, Dalet Digital Media Systems USA Inc, MediaMelon and Limelight Networks is also contributing to the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global online video platform market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on model type, application and product type.

Breakup by Model Type:

UGC Model
DIY Model
SaaS Model

Breakup by Application:

Media & Entertainment Industry
Enterprises
Others

Breakup by Product Type:

Software
Services

Breakup by Region:

North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Dalet Digital Media Systems USA Inc., MediaMelon, INC., Akamai Technologies, Kaltura Inc., Panopto, Brightcove Inc., Frame.io, Inc., Limelight Networks Inc., YouTube and Comcast Technology Solutions, etc.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global online video platform market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the global online video platform industry?
What has been the impact of COVID-19 on the global online video platform industry?
What is the breakup of the market based on the model type?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the product type?
What are the various stages in the value chain of the global online video platform industry?
What are the key driving factors and challenges in the global online video platform industry?
What is the structure of the global online video platform industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the global online video platform industry?
What are the profit margins in the online video platform industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Online Video Platform Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Model Type
5.5 Market Breakup by Application
5.6 Market Breakup by Product Type
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
6 Market Breakup by Model Type
6.1 UGC Model
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 DIY Model
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 SaaS Model
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Media & Entertainment Industry
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Enterprises
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Product Type
8.1 Software
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Services
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Europe
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Asia Pacific
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Middle East and Africa
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Latin America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Dalet Digital Media Systems USA Inc.
14.3.2 MediaMelon, INC.
14.3.3 Akamai Technologies
14.3.4 Kaltura Inc.
14.3.5 Panopto
14.3.6 Brightcove Inc.
14.3.7 Frame.io, Inc.
14.3.8 Limelight Networks Inc.
14.3.9 YouTube
14.3.10 Comcast Technology Solutions

 

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