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ドイツの画像診断市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Germany Diagnostic Imaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

ドイツの診断用画像市場は、予測期間中に5.2%のCAGRを記録する見込みです。 COVID-19は、画像診断サービスにいくつかの悪影響をもたらしました。病院、診療所、診断センターは、ドイツでのロックダウン状況や... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

ドイツの診断用画像市場は、予測期間中に5.2%のCAGRを記録する見込みです。

COVID-19は、画像診断サービスにいくつかの悪影響をもたらしました。病院、診療所、診断センターは、ドイツでのロックダウン状況や社会的距離を置くプロトコルにより、サービスを提供することができません。さらに、COVID-19の患者にサービスを提供するために病院が受ける大きなプレッシャーも、ドイツで画像診断の件数を減少させる要因となっています。しかし、この影響は短期的なもので、すぐに画像診断の再開が見込まれています。

ドイツの画像診断市場の成長を促進する主な要因としては、慢性疾患の増加、医療画像診断における先進技術の導入、高齢者の増加などが挙げられます。

Globocan 2020の推計によると、ドイツにおけるがんの新規症例数は約62,8519件で、5年間のがんの有病率は21,881,176であることがわかりました。ドイツで最も多いがんは、乳がん、肺がん、前立腺がん、大腸がん、膀胱がんです。

また、NCBIが2019年に発表した論文「変形性関節症の有病率」によると、ドイツでは約3人に1人が20歳から、2人に1人が40歳から慢性的な関節の痛みに悩まされていることがわかりました。この痛みの大きな原因の一つが関節リウマチ(RA)です。

これらの統計から、ドイツでは慢性疾患の負担が大きく、ドイツ人の死亡率に大きく貢献していることがわかります。そのため、これらの疾患を予防して対処する必要性が高まっています。したがって、画像診断市場は、慢性疾患の増加とそれに伴う死亡率の増加に大きく牽引されています。

さらに、ドイツを拠点とするアグファ社のような主要企業が、デジタルX線画像処理技術の課題を解決するための製品技術の向上に積極的に取り組んでいることも、ドイツの市場成長を後押ししていると考えられます。

2020年、アグファは、ハードウェアとAIを搭載したソフトウェアを独自に組み合わせ、X線撮影者の作業負荷を軽減し、画像取得をサポートするSmartXRポートフォリオの発売を発表しました。このアグファ社のイメージングデバイスポートフォリオは、放射線治療のルーチンワーク中に重要な支援を提供しており、COVID-19危機の際には非常に重要であることが証明されました。このように、大規模な患者層の存在と、プレイヤーによる市場開発戦略が、市場の成長を後押しすることが期待されています。しかし、放射線の副作用が市場成長の妨げとなることが予想されます。

主な市場動向

Computed Tomography(コンピュータ断層撮影)が大きな市場シェアを持つと予想される

CT(Computed Tomography)市場は、大きなシェアを占めると予想されています。製品開発に取り組むグローバル企業の強力な基盤、慢性疾患の増加、国内の高齢者人口の増加などの要因により、CTによる診断を必要とするいくつかの慢性疾患が発生しやすく、市場の成長を促進すると予想されています。

ドイツ連邦統計局の2020年の報告書によると、ドイツの人口は約8300万人。そのうち、67歳以上の高齢者は1,620万人で、この数は2040年までに2,140万人に達すると予測されています。老人人口の増加に伴い、心血管疾患やその他の慢性疾患の負担も増加しており、これが市場調査の促進につながっています。

2020年4月、欧州医用画像情報学会は、胸部CTでの異常の自動検出と肺病変の定量化のための深層学習ベースのモデルを開発するために、ドイツと欧州諸国のレスで欧州キャンペーンを開始しました。

さらに、2019年11月、シーメンス・ヘルシネアーズは、人工知能(AI)をベースにした全く新しいユーザーガイドシステム「myExam Companion」とともに、新しいシングルソースCTスキャナ「Somatom X.cite」をドイツで発売しました。このように、CTイメージング技術の課題を解決するための製品技術の進歩が、同国の市場成長を後押しすると予測されています。

競合他社の状況

ドイツでは、数社の大手企業が市場に参入しているため、市場研究が集約されています。市場参加者は、製品のコストや副作用を軽減するために、技術的に優れた製品を開発するための研究開発に注力しています。この業界では新規参入の障壁が高く、そのため少数の主要市場プレーヤーが最大の市場シェアを占めています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.2.1 慢性疾患の増加
4.2.2 医用画像処理における先端技術の採用の増加
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 画像診断の副作用
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者の交渉力
4.4.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場のセグメンテーション
5.1 モダリティ別
5.1.1 MRI
5.1.2 コンピュータ断層撮影
5.1.3 超音波
5.1.4 X線
5.1.5 その他のモダリティ
5.2 アプリケーション別
5.2.1 心臓病学
5.2.2 腫瘍学
5.2.3 神経学
5.2.4 整形外科
5.2.5 その他のアプリケーション
5.3 エンドユーザー別
5.3.1 病院
5.3.2 診断センター
5.3.3 その他

6 競争状況
6.1 企業の概要
6.1.1 Agfa-Gevaert Group
6.1.2 キヤノンメディカルシステムズ
6.1.3 Esaote SpA
6.1.4 富士フイルムホールディングス
6.1.5 ゼネラル・エレクトリック(GEヘルスケア)
6.1.6 株式会社日立メディコ
6.1.7 ホログラム・コーポレーション
6.1.8 コーニング株式会社
6.1.9 Koninklijke Philips N.V.
6.1.10 株式会社島津製作所
6.1.11 シーメンス・ヘルシネアーズAG

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The Germany Diagnostic Imaging Market is expected to register a CAGR of 5.2% during the forecast period.

COVID-19 has brought several adverse impacts on imaging services. Hospitals, clinics, and diagnostic centers are unable to provide services due to lockdown situations and social distancing protocols in Germany. Moreover, the tremendous pressure on the hospitals for providing services to COVID-19 patients is also a factor that is leading to declining diagnostic imaging procedures in Germany. However, this impact is expected to last short-term and diagnostics imaging procedures are anticipated to resume soon.

The major factors augmenting the growth of the Germany diagnostic imaging market include an increase in the burden of chronic diseases coupled with increased adoption of advanced technologies in medical imaging and the rise in the geriatric population.

According to the estimates of Globocan 2020, there were approximately 62, 8519new cases of cancer. whereas five-year prevalence of Cancer was found to be 21,88,176 in Germany. The most common cancers in Germany are breast cancer, lung cancer, prostate and colon cancer and bladder.

In addition, as per the article published by NCBI in 2019, “Prevalence of osteoarthritis”, in Germany, was about every third person suffered from chronic joint pain from the age of 20 years, and every second person suffered from the same, from the age of 40. One of the major causes of this pain is rheumatoid arthritis (RA).

These statistics indicate that Germany is having a high burden of chronic diseases is having a larger contribution to the mortality rate of the German population. Therefore, there is a rising need to deal with these diseases by preventing them. Hence, the market for diagnostic imaging is largely driven by the growing chronic diseases and the mortality associated with the same.

Moreover, the direct presence of key market players, such as the German-based Agfa, who is actively participating in advancing the product technologies to address the challenges in digital X-ray imaging techniques, is projected to boost the market growth in the country.

In 2020, Agfa announced the launch of its SmartXR portfolio, a unique combination of hardware and AI-powered software to lighten radiographers’ workload and provide image acquisition support. This Agfa’s imaging devices portfolio offers key assistance during the radiology routine, which has proven to be very important during the COVID-19 crisis. Thus, owing to the presence of a large patient pool and the market development strategies by the players is expected to boost the market growth. However, side effects of radiation is expected to hinder the market growth.

Key Market Trends

Computed Tomography is Expected to Hold Significant Market Share

The computed tomography (CT) market segment is anticipated to hold a significant market share. Factors such as the strong base of global companies working on the development of products, and the increasing prevalence of chronic diseases, and the rising geriatric population in the country, which is more prone to several chronic disorders that require diagnosis by CT is expected to drive the market growth.

As per the German Federal Statistical Office’s 2020 report, there are about 83 million people in Germany. Of these, 16.2 million people are above 67 years of age, and this number is projected to reach 21.4 million by 2040. As the geriatric population increases, the burden of cardiovascular diseases and other chronic disorders also rises, which fuels the market studied.

In April 2020, the European Society of Medical Imaging Informatics initiated a European campaign in Germany and res of European countries to develop a deep learning-based model for the automated detection of abnormalities on chest CT and for quantifying lung involvement.

Furthermore, in November 2019, Siemens Healthineers launched its new Somatom X.cite single-source CT scanner, together with the totally new myExam Companion user guiding system, based on artificial intelligence (AI), in Germany. Thus, this advancement in product technologies to address the challenges in CT imaging techniques is projected to boost the market growth in the country.

Competitive Landscape

The market studied is consolidated in Germany owing to the presence of a few major players in the market. The market players are focusing on R&D to develop the technologically advanced products in order to reduce the cost and side effects associated with the products. The barriers for the new entrants are high in this industry, and hence few major market players hold the maximum market share.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing Burden of Chronic Diseases
4.2.2 Increased Adoption of Advanced Technologies in Medical Imaging
4.3 Market Restraints
4.3.1 Side Effects of Diagnostic Imaging
4.4 Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Modality
5.1.1 MRI
5.1.2 Computed Tomography
5.1.3 Ultrasound
5.1.4 X-Ray
5.1.5 Other Modalities
5.2 By Application
5.2.1 Cardiology
5.2.2 Oncology
5.2.3 Neurology
5.2.4 Orthopedics
5.2.5 Other Applications
5.3 By End-User
5.3.1 Hospital
5.3.2 Diagnostic Centers
5.3.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Agfa-Gevaert Group
6.1.2 Canon Medical Systems
6.1.3 Esaote SpA
6.1.4 Fujifilm Holdings
6.1.5 General Electric (GE Healthcare)
6.1.6 Hitachi Medical Corporation
6.1.7 Hologic Corporation
6.1.8 Koning Corporation
6.1.9 Koninklijke Philips N.V.
6.1.10 Shimadzu Corporation
6.1.11 Siemens Healthineers AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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