診断機器の世界市場 - 2023-2030Global Diagnostic Device Market - 2023-2030 市場概要 世界の診断機器市場は、2022年に470億米ドルに達し、2030年には799億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは6.9%と予測される。 診断機器は、早期発見、正確な診断、... もっと見る
サマリー市場概要世界の診断機器市場は、2022年に470億米ドルに達し、2030年には799億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは6.9%と予測される。 診断機器は、早期発見、正確な診断、疾患のモニタリング、個別化治療、公衆衛生監視、研究を可能にすることで、ヘルスケアにおいて極めて重要な役割を果たしている。診断機器は、客観的で正確な情報を提供し、医療専門家が正確な診断を下すのを支援する。診断機器は、長期にわたる疾患や状態のモニタリングを可能にし、医療従事者が治療の有効性を評価し、必要な調整を行うのに役立ちます。 市場ダイナミクス 慢性疾患の増加が診断機器市場の成長を牽引している。 慢性疾患は、継続的な管理と医療を必要とする長期的な健康問題である。慢性疾患は、個人、医療システム、社会に多大な影響を及ぼす世界的な健康問題である。慢性疾患は、世界中で死亡や身体障害の最大の原因となっている。 世界保健機関(WHO)によれば、心血管疾患、がん、慢性呼吸器疾患、糖尿病などの慢性疾患を含む非感染性疾患(NCDs)は、世界の全死亡の75%近くを占めている。一方、糖尿病は血糖値の上昇を特徴とする慢性代謝疾患である。 国際糖尿病連合によると、2019年にはおよそ4億6,300万人の成人(20〜79歳)が糖尿病を患っており、現在の傾向が続けば、この数字は2045年までに7億人に上ると予想されている。そして、これらの要因が市場拡大に寄与している。 高価な処置と機器が市場成長の妨げになる。 診断機器のコストは、機器の種類、複雑さ、機能、ブランド、購入地域など、さまざまな要因によって大きく変動する。例えば、超音波診断装置は音波を利用して体内構造の画像を生成する。超音波診断装置の価格は、使用目的や機能によって大きく異なる。携帯型やハンドヘルド型の超音波診断装置は3,000ドルから15,000ドル程度ですが、医療施設で使用されるカートベースのハイエンドシステムは数万ドル以上することもあります。したがって、処置にかかるコストが市場成長の妨げとなる。 COVID-19の影響分析 COVID-19のパンデミックは診断機器とその使用に広範な影響を与えた。例えば、パンデミックはCOVID-19診断検査に対するこれまで聞いたことのない需要を促した。COVID-19感染は、PCR装置や迅速抗原アッセイなどの診断ツールを用いて検出・診断されている。検査需要の増加により、これらの機器の製造と使用が世界中で増加している。 COVID-19のパンデミックは診断機器の状況に大きな影響を及ぼし、需要の増加、技術の進歩、サプライチェーンの問題、焦点の転換、規制手順の変更などをもたらした。これらの変化は、パンデミック管理に対する短期的な影響と、診断技術と医療提供に対する長期的な影響をもたらす。 ロシア・ウクライナ戦争の影響分析 ロシア・ウクライナ戦争は、この地域における主要な市場プレイヤーの不在と普及率の低さから、世界の診断機器市場に与える影響は最小限と推定される。しかし、原材料、検査製品、機器の輸出入の影響は、予測期間中、世界の診断機器市場にほとんど影響を与えないと予測される。 人工知能の影響分析 人工知能は世界の子癇前症市場にプラスの影響を与えると予想される。AI対応診断ガジェットは、治療結果が通常より良好である早期に病気を診断することができる。これらの機器は患者データを継続的に監視・分析し、健康指標の異常や変化をリアルタイムで検出することができる。早期発見は迅速な対応を可能にし、病気の発症を抑え、予後を改善する可能性がある。 セグメント分析 診断装置の世界市場は、製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域によって区分される。 予測期間中、診断機器市場シェアの大半を占めるのは超音波システム分野と推定される。 超音波システムの製品タイプは、予測期間において診断機器市場全体の約38.6%を占める。超音波診断装置は、高周波の音波を用いて体内成分のリアルタイム画像を生成する汎用診断装置である。 様々な医療職種や臨床場面で一般的に使用されている。放射線学では、超音波は様々な臓器や組織の評価によく使用されます。肝臓、腎臓、胆嚢、脾臓、甲状腺などの軟部組織の撮影に最適です。 例えば、2021年8月26日、医療用画像機器、部品、修理、サービスの世界的リーダーであるProbo Medical社は、北米Mindray社の超音波ソリューションの正規販売代理店となることに合意した。 プロボは今回の提携により、臨床医にミンドレー独自の幅広いカテゴリーをリードする超音波画像診断装置と付属アクセサリーを即座に直接入手できるようになる。その結果、市場は大手企業の製品発表によって牽引されることになる。 地域別分析 予測期間中、欧州は世界診断機器市場シェア第2位を占めると推定される。 欧州は、予測期間において約28.9%を占め、世界第2位の診断機器市場シェアを占めている。欧州の高齢化は、欧州の人口における出生率の低下、死亡率の低下、平均寿命の延長に代表される人口統計学的現象である。さらに、欧州の人口は急速に高齢化し、高齢者の数が増加している。 心血管疾患、がん、糖尿病、呼吸器疾患などの慢性疾患を発症する確率は、高齢になるにつれて上昇する。人口の高齢化は、慢性疾患の管理と治療という点で、医療制度に大きな負担をかける。例えば、世界経済フォーラム2022によると、欧州連合(EU)やその他の国々は、人口の急速な高齢化に直面する可能性が高い。2100年までには、EUの人口の30%以上が65歳以上となる。この人口動態の変化は、この地域の経済見通しを大きく変える可能性がある。 競争環境 同市場の世界的な主要企業には、GEヘルスケア、シーメンス・ヘルティニアーズ、Koninklijke Philips N.V.、キヤノンメディカルシステムズ株式会社、Carestream Health, Inc、Hologic, Inc、Allengers Medical Systems、SternMed、Neusoft Medical Systems、Medtronic Plcなどがあります。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界の診断装置市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 全セグメントを網羅した多数の診断機器市場レベルのデータポイントを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界の診断装置市場レポートは約53の表、54の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product type 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by End User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rise in the Prevalence of Chronic Diseases 4.1.1.2. Increased Adoption of Advanced Technologies in Medical Imaging 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Expensive Procedures and Equipment 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Advances in technology have opened up new possibilities in diagnostic devices 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario before COVID-19 6.1.2. Scenario during COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Artificial Intelligence Impact Analysis 9. By Product type Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product type 9.2. X-ray Imaging Systems 9.2.1. X-ray Digital Imaging Systems 9.2.2. X-ray Analog Imaging Systems 9.2.3. Introduction 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Computed Tomography (CT) Scanners 9.3.1. Conventional CT systems 9.3.2. Cone Beam CT Systems (CBCT) 9.4. Ultrasound Systems 9.4.1. 2D Ultrasound 9.4.2. 3D and 4D Ultrasound 9.4.3. Doppler Ultrasound 9.5. Magnetic Resonance Imaging (MRI) Systems 9.5.1. Closed MRI 9.5.2. Open MRI 9.6. Nuclear Imaging Systems 9.7. SPECT Systems 9.8. Hybrid PET Systems 9.9. Mammography Systems 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Orthopedic 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Neurology 10.4. Oncology 10.5. Obstetrics/Gynecology 10.6. Cardiology 10.7. Dental 10.8. Others 11. By End User 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 11.2. Hospitals 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Diagnostic Imaging Centers 11.4. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.6.1. The U.S. 12.2.6.2. Canada 12.2.6.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.6.1. Germany 12.3.6.2. The U.K. 12.3.6.3. France 12.3.6.4. Italy 12.3.6.5. Spain 12.3.6.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.6.1. Brazil 12.4.6.2. Argentina 12.4.6.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.6.1. China 12.5.6.2. India 12.5.6.3. Japan 12.5.6.4. Australia 12.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. GE Healthcare 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Siemens Healthineers 14.3. Koninklijke Philips N.V 14.4. Canon Medical Systems Corporation 14.5. Carestream Health, Inc 14.6. Hologic, Inc 14.7. Allengers Medical Systems 14.8. SternMed 14.9. Neusoft Medical Systems 14.10. Medtronic Plc. LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product type 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by End User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rise in the Prevalence of Chronic Diseases 4.1.1.2. Increased Adoption of Advanced Technologies in Medical Imaging 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Expensive Procedures and Equipment 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Advances in technology have opened up new possibilities in diagnostic devices 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario before COVID-19 6.1.2. Scenario during COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Artificial Intelligence Impact Analysis 9. By Product type Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product type 9.2. X-ray Imaging Systems 9.2.1. X-ray Digital Imaging Systems 9.2.2. X-ray Analog Imaging Systems 9.2.3. Introduction 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Computed Tomography (CT) Scanners 9.3.1. Conventional CT systems 9.3.2. Cone Beam CT Systems (CBCT) 9.4. Ultrasound Systems 9.4.1. 2D Ultrasound 9.4.2. 3D and 4D Ultrasound 9.4.3. Doppler Ultrasound 9.5. Magnetic Resonance Imaging (MRI) Systems 9.5.1. Closed MRI 9.5.2. Open MRI 9.6. Nuclear Imaging Systems 9.7. SPECT Systems 9.8. Hybrid PET Systems 9.9. Mammography Systems 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Orthopedic 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Neurology 10.4. Oncology 10.5. Obstetrics/Gynecology 10.6. Cardiology 10.7. Dental 10.8. Others 11. By End User 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 11.2. Hospitals 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Diagnostic Imaging Centers 11.4. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.6.1. The U.S. 12.2.6.2. Canada 12.2.6.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.6.1. Germany 12.3.6.2. The U.K. 12.3.6.3. France 12.3.6.4. Italy 12.3.6.5. Spain 12.3.6.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.6.1. Brazil 12.4.6.2. Argentina 12.4.6.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.6.1. China 12.5.6.2. India 12.5.6.3. Japan 12.5.6.4. Australia 12.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. GE Healthcare 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Siemens Healthineers 14.3. Koninklijke Philips N.V 14.4. Canon Medical Systems Corporation 14.5. Carestream Health, Inc 14.6. Hologic, Inc 14.7. Allengers Medical Systems 14.8. SternMed 14.9. Neusoft Medical Systems 14.10. Medtronic Plc. LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
DataM Intelligence社のその他分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(diagnostic)の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|