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インフルエンサーマーケティングプラットフォームの世界市場 - 2023-2030


Global Influencer Marketing Platform Market - 2023-2030

概要 世界のインフルエンサーマーケティングプラットフォーム市場は、2022年に135億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に37.6%のCAGRで成長し、2030年には1,738億米ドルに達すると予測されている。動画... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年12月15日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のインフルエンサーマーケティングプラットフォーム市場は、2022年に135億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に37.6%のCAGRで成長し、2030年には1,738億米ドルに達すると予測されている。動画コンテンツ優位の傾向が強まっていることが、市場の成長を後押ししている。
ブランドは、エンゲージメントの高いオーディエンスを持つマイクロインフルエンサーに急速に注目している。マイクロインフルエンサーは、フォロワーとより信憑性の高いつながりを持つ。ソーシャルメディア・プラットフォームの普及は、インフルエンサーがオーディエンスとつながるための広大な景観を作り出した。インフルエンサーマーケティングプラットフォームは、ブランドが様々なプラットフォームでインフルエンサーを特定し、協力する便利な方法を提供することで、この傾向を活用している。
インフルエンサーは多くの場合、彼らの意見を信頼する忠実で熱心なフォロワーを持っている。ブランドは、この信頼を活用して消費者と本物のつながりを構築し、これがインフルエンサーマーケティングの成功の重要な原動力となっている。インフルエンサーは、魅力的で親近感のあるコンテンツを制作する熟練したコンテンツクリエイターである。消費者の本物志向の高まりは、インフルエンサーマーケティング・プラットフォームの市場成長を後押ししている。
主要プレーヤーによる製品発表の増加は、予測期間中の市場成長を後押しする。例えば、2021年9月28日、ワンインプレッションは、ブランドがインフルエンサーマーケティングの要件を解決するための新しいプラットフォームを発表した。現在、ベータ段階であり、複雑なインフルエンサーマーケティングを解決するように設計されている。
ダイナミクス
消費者の動画ベースのコンテンツへのシフトの増加
動画は、情報を伝え、ストーリーを語り、製品やサービスを紹介する、視覚的に魅力的で没入感のある方法を提供する。動画コンテンツは、最も魅力的で好まれるオンラインメディアの1つとなっている。顧客は長いテキストベースのコンテンツを読むよりも動画を見る傾向が強く、動画コンテンツはブランド・コミュニケーションのための強力なメディアとなっている。インフルエンサーが作成した動画コンテンツによって、ブランドはターゲット・オーディエンスと創造的かつ真正面からつながることができる。
HubSpot社の調査によると、91%の企業がマーケティングツールとして動画を利用している。消費者はブランドからのマーケティングビデオにますます依存している。ほとんどの消費者は短い動画を推奨している。世界のデジタル調査視聴者は約35億人に達すると予想されている。2023年には、人々は週に約17時間のオンライン動画を視聴している。75%の人々がデバイスでショートビデオを視聴している。
ダイレクト・マーケティングの急成長
ダイレクト・マーケティングは、個々の顧客にパーソナライズされたコミュニケーションとターゲットを絞った働きかけを行う。同様に、インフルエンサーマーケティングは、フォロワーと直接的かつ個人的なつながりを持つインフルエンサーを活用するもので、ダイレクトマーケティング戦略の自然な延長線上にある。ダイレクトマーケティングもインフルエンサーマーケティングも、オーディエンスとの信頼関係の構築とエンゲージメントに依存している。インフルエンサーは、信頼できる個人として、ダイレクトマーケティングの目標と同様に、パーソナライズされた魅力的な方法でブランドメッセージを効果的に伝えることができる。
2022年12月09日、The State of WhatsApp Marketing 2023が発表したレポートによると、72%の消費者がパーソナライズされたメッセージングを通じてブランドとエンゲージし、85%の消費者が商品のおすすめや価格更新などの通知を受け取ることに興味を示している。WhatsAppはブランドにとって、消費者とグローバルにつながる新たなマーケティングチャネルである。
OTTプラットフォームの高い普及率
OTTプラットフォームは主に動画をベースとしており、インフルエンサーが作成した動画コンテンツにとって理想的な環境を作り出している。インフルエンサーはこうしたプラットフォームを活用して、OTT視聴者の嗜好に合った魅力的な動画コンテンツを作成している。OTTプラットフォームは、さまざまな属性、関心、地域の多様な視聴者を惹きつけている。この多様性により、ブランドは、より幅広いOTT視聴者の中の特定のニッチに共鳴するインフルエンサーと協力することができる。
2023年7月7日に発表されたニュースによると、OTTプラットフォームはボリウッドのコンテンツ制作者と提携した。ZEE5やDisney+ Hotstarのようなオンラインサービスは、Saas Bahu Aur FlamingoやSirf Ek Bandaa Kaafi Haiのような番組でこれらのクリエイターと提携した。OTTの視聴者は、本物で親しみやすいコンテンツを高く評価している。信憑性とフォロワーとの個人的なつながりで知られるインフルエンサーは、この嗜好によく合致している。
認識不足
インフルエンサーマーケティング・プラットフォームに慣れていないブランドは、たとえインフルエンサーマーケティングがより良いROIとエンゲージメントを提供できたとしても、従来の広告手法に固執するかもしれない。変化への抵抗は市場の成長を遅らせる可能性がある。認知度が低いと、ブランドはキャンペーン管理の合理化、より良いインフルエンサーの選択、データに基づいた洞察など、インフルエンサーマーケティングプラットフォームの利点に気づかないかもしれない。これは、効率的かつ効果的なインフルエンサーとのコラボレーションの機会を逃すことにつながる。
インフルエンサーマーケティングプラットフォームを知らないブランドや企業は、これらのプラットフォームを最大限に活用できないかもしれない。その結果、採用率が制限され、市場がその潜在成長力をフルに発揮することができなくなる。専用プラットフォームを利用せずにインフルエンサーとのコラボレーションを試みるブランドは、インフルエンサーとの関係管理、キャンペーンパフォーマンスの追跡、コンプライアンスの確保において課題に直面する可能性がある。
偽フォロワーの増加
偽のフォロワーを持つインフルエンサーとのキャンペーンに投資するブランドは、望ましい成果をもたらさないパートナーシップにリソースを浪費する。ブランドは、インフルエンサーマーケティングプラットフォームのさらなる活用を思いとどまる可能性がある。インフルエンサーマーケティングは、インフルエンサーの信頼性と信憑性に依存している。インフルエンサーに偽のフォロワーが多い場合、その信頼性は損なわれ、ブランドや消費者の懐疑心を招く。
2020年7月15日、ムンバイの20歳の若者がフェイスブックとインスタグラムで5,000人の偽フォロワーを作った。ムンバイ警察は、インスタグラム、フェイスブック、TikTokで合計176のプロフィールに偽のフォロワーを作成した20歳の若者を逮捕した。インフルエンサーはソーシャルメディア上で商品を推薦することでブランドの売上を押し上げることができるため、インフルエンサーの需要が増加。
セグメント分析
世界のインフルエンサーマーケティングプラットフォーム市場は、コンポーネント、組織規模、用途、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。
インフルエンサー・リレーションシップ・マネジメントの用途拡大
ブランドは、単発のキャンペーンよりも持続的なインフルエンサーとのパートナーシップの価値を認識している。インフルエンサー・リレーションシップ・マネジメントは、継続的な関係の管理を容易にし、ブランドがブランドの支持者や大使としてインフルエンサーと協力することを可能にする。インフルエンサー・リレーションシップ・マネジメント・プラットフォームは、ブランドとインフルエンサー間の効果的なコミュニケーションとコラボレーションを促進するツールを提供する。合理化されたコミュニケーションは、キャンペーンの実行を合理化し、当事者間の連携を確実にします。
インフルエンサー・リレーションシップ・マネジメント分野は、インフルエンサーとブランド間の長期的で信頼できる関係を構築することに重点を置き、より信頼できるコラボレーションを可能にします。インフルエンサー・リレーションシップ・マネジメントにより、ブランドは特定のニッチや属性に共鳴するインフルエンサーを見つけることができ、より高いエンゲージメントとコンバージョンをもたらす、よりパーソナライズされたキャンペーンにつながります。2023年8月8日、AIを活用したクリエイター・テック企業であるアニメタは、ブランドが最も適切なクリエイターとキャンペーンを実施できるよう、インフルエンサーマーケティング・プラットフォーム「アニメタ・ブランドスター」の立ち上げを発表した。
地理的浸透
アジア太平洋地域のEコマースが急成長
アジア太平洋地域におけるインターネットとスマートフォンの急速な普及により、オンライン・エンゲージメントとソーシャルメディアの利用が大幅に増加している。アジア太平洋地域は技術革新の中心地であり、それは高度な分析、データ主導の洞察、キャンペーン最適化ツールを提供するインフルエンサーマーケティング・プラットフォームにも及んでいる。
アジア太平洋地域は、中国のような国々が世界的なリーダーとなっている電子商取引の力強い成長を目の当たりにしている。インフルエンサーマーケティングは、Eコマースプラットフォームを促進し、販売を促進する上で重要な役割を果たすことが多い。アジア太平洋諸国はソーシャルメディアプラットフォームを熱狂的に受け入れており、インフルエンサーマーケティングキャンペーンの強力なチャネルとなっている。WeChat、Weibo、LINE、KakaoTalk、Instagramのようなプラットフォームは、この地域で大規模なユーザーベースを持っています。
アジア太平洋地域では、規模は小さいがエンゲージメントの高いフォロワーを持つマイクロインフルエンサーの台頭が見られる。ブランドは、マイクロインフルエンサーとコラボレーションすることで、より信頼性の高いつながりを得ることに価値を見出している。電通インドが発表したレポートによると、インド人の約70%が、インフルエンサーマーケティングが自分に影響を与えていると考えている。回答者の39%が、専門知識を持つインフルエンサーを信頼していると答えている。また、別の25%は有名人を信頼していると回答している。
インフルエンサーマーケティングプラットフォームに対する政府のイニシアティブの増加は、予測期間中のインド市場を後押しするのに役立つ。例えば、2023年7月27日、インド中央政府は、イニシアチブとキャンペーンの公共アウトリーチを改善するために、4つのインフルエンサーマーケティング機関を任命した。
COVID-19の影響分析
パンデミックの間、人々は自宅で過ごす時間が長くなり、料理、自宅でのワークアウト、DIYプロジェクト、セルフケアに関するコンテンツが急増した。ブランドはこうしたトレンドに合わせてキャンペーンを調整した。経済の先行き不透明感から、ブランドはマーケティング予算の見直しを迫られた。支出を減らしたブランドもあれば、オンラインプレゼンスを維持するために費用対効果の高いインフルエンサーマーケティングにシフトしたブランドもあった。パンデミックの間、人々の優先順位は健康、安全、必要不可欠なものにシフトした。ブランドは、こうした新たな優先事項に共鳴するよう、メッセージングやインフルエンサーとのコラボレーションを調整する必要があった。
旅行制限や封鎖により、旅行やライフスタイル関連のコンテンツは減少した。主にこれらのニッチに焦点を当てていたインフルエンサーは、コンテンツを適応させるか、新たな関心分野を開拓する必要があった。実店舗が閉鎖されたり、制限に直面したりする中、Eコマースがより不可欠になった。インフルエンサーはオンラインショッピングを促進するためにブランドと協力し、Eコマース関連のキャンペーンの需要増加につながった。景気の先行き不透明感から、ブランドはマーケティング予算の見直しを迫られた。支出を減らすブランドもあれば、オンラインプレゼンスを維持するために費用対効果の高いインフルエンサーマーケティングにシフトするブランドもあった。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ブランドは、地政学的状況に関連する無神経さや論争を避けるため、地元や地域のインフルエンサーマーケティングキャンペーンに注力。紛争関連の問題によってサプライチェーンや物流が混乱すると、インフルエンサーとのコラボレーションの取り決め、製品の発売、キャンペーンのタイムラインに影響が出る可能性がある。不確実な時期にオーディエンスの関心や優先事項が変化することで、インフルエンサーのコンテンツの焦点がずれるかもしれない。ブランドは、選んだインフルエンサーのコンテンツが、ターゲットオーディエンスの関心の移り変わりと一致しているかどうかを検討する必要がある。特に地政学的な出来事がセンシティブなトピックである場合、ブランドはキャンペーンに関連するコンテンツやメッセージングに慎重になるかもしれない。潜在的な反発を避けるために、自社の価値観やメッセージに近いインフルエンサーを探すかもしれない。
危機的状況下では、消費者の優先順位や行動が変化する可能性がある。人々は目先のニーズに集中するようになり、オンラインでのエンゲージメントや購買パターンに変化が生じるかもしれない。インフルエンサーマーケティング戦略は、進化する消費者の嗜好に合わせる必要があるかもしれない。地政学的な出来事は、オンラインでの議論や討論の増加につながる可能性がある。インフルエンサーは、フォロワーを疎外せず、ポジティブなエンゲージメントを維持するために、会話を注意深くナビゲートする必要がある。地政学的な出来事は、関連するトピックについて議論する人々の声を増幅させる可能性がある。新たなインフルエンサーが出現し、既存のインフルエンサーがその状況に対応するためにコンテンツの軸足を移し、インフルエンサーマーケティングの状況を変える可能性がある。
コンポーネント別
- ソリューション
- サービス
コンサルティング
o サポートとメンテナンス
展開と統合
組織規模別
- 中小企業
- 大企業
アプリケーション別
- 検索とディスカバリー
- キャンペーン管理
- インフルエンサー・リレーションシップ・マネジメント
- 分析とレポーティング
- コンプライアンス管理と不正検知
- その他
エンドユーザー別
- ファッション・ライフスタイル
- 代理店・広報
- 小売・消費財
- ヘルス&ウェルネス
- アドテクノロジー
- 銀行・金融機関
- 旅行・観光
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2023年08月08日、アニメタはブランド向けにテクノロジーを駆使したインフルエンサーマーケティングプラットフォーム「アニメタ・ブランドスター」を立ち上げた。この新プラットフォームは、知名度不足などデジタル広告の課題解決を支援する。
- 2023年8月17日、大手アドテク・プラットフォームのiCubesWireは、インフルエンサーマーケティングのパートナーとしてDubizzleと提携した。この提携は、様々な消費者グループにおけるダビズルの遍在性を強調するのに役立つ。
- 2022年12月2日、ラゲージブランドのMokobaraは、ファッションインフルエンサーのNagma Mirajkarと提携し、彼女のインスタグラムの860万人に商品を宣伝した。これは、オンライン広告の有効性と、ソーシャルメディア上のパーソナライズされた広告でブランドがユーザーをターゲットにする方法を追加するのに役立ちます。
競争状況
主なグローバルプレイヤーは、LINQIA, INC.、Impact Tech, Inc.、IZEA globally, Inc.、JuliusWorks, LLC.、Quotient Technology Inc.、Traackr, Inc.、Launchmetrics、ExpertVoice, Inc.、Tagger Media Inc.、Talent Village Ltd.などである。
レポートを購入する理由
- 世界のインフルエンサーマーケティングプラットフォーム市場を、構成組織の規模、用途、エンドユーザー、地域に基づいて細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで、商機を特定します。
- 全セグメントによるインフルエンサーマーケティングプラットフォーム市場レベルの多数のデータポイントを記載したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要プレイヤーの主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界のインフルエンサーマーケティングプラットフォーム市場レポートは、約69表、73図、247ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Component
3.2. Snippet by Organization Size
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increase in the Consumer’s Shift Towards Video-based Content
4.1.1.2. Rapid Growth in Direct Marketing
4.1.1.3. High Penetration of the OTT Platform
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Lack of Awareness
4.1.2.2. Increase in the Number of Fake Followers
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Component
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component Market Attractiveness Index, By Component
7.2. Solution*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Services
7.3.1. Consulting
7.3.2. Support and maintenance
7.3.3. Deployment and Integration
8. By Organization Size
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Organization Size
8.2. Small and Medium-Sized Enterprises*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Large Enterprises
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Search and Discovery*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Campaign Management
9.4. Influencer Relationship Management
9.5. Analytics and Reporting
9.6. Compliance Management and Fraud Detection
9.7. Others
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Fashion and Lifestyle*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Agencies and Public Relations
10.4. Retail and Consumer Goods
10.5. Health and Wellness
10.6. Ad-Tech
10.7. Banking and Financial Institutes
10.8. Travel and Tourism
10.9. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Display Technology
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. LINQIA, INC.*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Recent Developments
13.2. Impact Tech, Inc.
13.3. IZEA globally, INC.
13.4. JuliusWorks, LLC.
13.5. Quotient Technology Inc.
13.6. Traackr, Inc.
13.7. Launchmetrics
13.8. ExpertVoice, Inc.
13.9. Tagger Media Inc.
13.10. Talent Village Ltd.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Influencer Marketing Platform Market reached US$ 13.5 billion in 2022 and is expected to reach US$ 173.8 billion by 2030, growing with a CAGR of 37.6% during the forecast period 2023-2030. The increase in the trend of video content dominance helps to boost the market growth.
Brands are rapidly turning to micro-influencers with highly engaged audiences. Micro-influencers have a more authentic connection with their followers. The proliferation of social media platforms has created a vast landscape for influencers to connect with their audiences. Influencer marketing platforms leverage this trend by offering brands a convenient way to identify and collaborate with influencers across different platforms.
Influencers often have a loyal and engaged following that trusts their opinions. Brands leverage this trust to build authentic connections with consumers, which is a key driver of influencer marketing's success. Influencers are skilled content creators who produce engaging and relatable content. Growing consumer's shift toward authenticity helps to boostthe the market growth of the influencer marketing platform.
An increase in product launches by major key players helps to boost market growth over the forecast period. For instance, on September 28, 2021, One Impression launched a new platform to help brands solve influencer marketing requirements. Currently, it is in the beta stage and it is designed to solve complex influencer marketing.
Dynamics
Increase in the Consumer’s Shift Towards Video-based Content
Videos offer a visually appealing and immersive way to convey information, tell stories and showcase products or services. Video content has become one of the most engaging and preferred forms of online media. Customers are more likely to watch videos than read lengthy text-based content, making video content a powerful medium for brand communication. Influencer-generated video content allows brands to creatively and authentically connect with their target audiences.
According to the survey conducted by HubSpot, Inc., 91% of businesses are using video as a marketing tool. Consumers are increasingly dependent on marketing videos from brands. Most of the consumers recommended short videos. The globally digital survey viewer is expected to reach around 3.5 billion. In 2023, people are watching around 17 hours of online videos per week. 75% of people watch short videos on their devices.
Rapid Growth in Direct Marketing
Direct marketing involves personalized communication and targeted outreach to individual customers. Similarly, influencer marketing leverages influencers who have a direct and personal connection with their followers, making it a natural extension of direct marketing strategies. Both direct marketing and influencer marketing rely on building trust and engagement with the audience. Influencers, as trusted individuals, can effectively convey brand messages in a personalized and engaging manner, similar to the goals of direct marketing.
On December 09, 2022, according to the report published by The State of WhatsApp Marketing 2023, 72% of the consumers engaged with brands through personalized messaging and 85% of the consumers were interested in receiving notifications such as product recommendations, pricing updates and others. WhatsApp is an emerging marketing channel for brands to connect consumers globally.
High Penetration of the OTT Platform
OTT platforms are predominantly video-based, creating an ideal environment for influencer-generated video content. Influencers leverage these platforms to create engaging video content that aligns with the preferences of OTT viewers. OTT platforms attract a diverse audience across different demographics, interests and regions. The diversity allows brands to collaborate with influencers who resonate with specific niches within the broader OTT audience.
According to the news published on July 07, 2023, OTT platforms partnered with Bollywood content creators. Online services like ZEE5 and Disney+ Hotstar have tied up with these creators for shows like Saas Bahu Aur Flamingo and Sirf Ek Bandaa Kaafi Hai. OTT viewers appreciate authentic and relatable content. Influencers, known for their authenticity and personal connections with their followers, align well with this preference.
Lack of Awareness
Brands that are unfamiliar with influencer marketing platforms might stick to traditional advertising methods, even if influencer marketing could offer better ROI and engagement. The resistance to change can slow down market growth. Without awareness, brands may not realize the benefits of influencer marketing platforms, such as streamlined campaign management, better influencer selection and data-driven insights. The leads to missed opportunities for efficient and effective influencer collaborations.
Brands and businesses that are not aware of influencer marketing platforms might not utilize these platforms to their full potential. The results in a limited adoption rate, preventing the market from reaching its full growth potential. Brands attempting influencer collaborations without using dedicated platforms may face challenges in managing influencer relationships, tracking campaign performance and ensuring compliance.
Increase in the Number of Fake Followers
Brands investing in campaigns with influencers having fake followers waste resources on partnerships that do not deliver the desired outcomes. The can discourage brands from further utilizing influencer marketing platforms. Influencer marketing relies on the credibility and authenticity of influencers. When influencers have a high number of fake followers, their credibility is compromised, leading to skepticism among brands and consumers.
On July 15, 2020, Mumbai’s 20-year-old youth created 5 lakh fake followers on Facebook and Instagram. Mumbai police have arrested a 20-year-old youth who created fake followers for a total of 176 profiles on Instagram, Facebook and TikTok. Increase in the demand for influencers as they can boost brand sales by endorsing products on social media.
Segment Analysis
The global influencer marketing platform market is segmented based on component, organization size, application, end-user and region.
Increasing Applications of the Influencer Relationship Management
Brands are recognizing the value of sustained influencer partnerships over one-off campaigns. Influencer relationship management facilitates the management of ongoing relationships, enabling brands to work with influencers as brand advocates and ambassadors. Influencer relationship management platforms offer tools that facilitate effective communication and collaboration between brands and influencers. Streamlined communication streamlines campaign execution and ensures alignment between parties.
The influencer relationship management segment focuses on building long-term, authentic relationships between influencers and brands, allowing for more credible and trustworthy collaborations. Influencer relationship management allows brands to find influencers who resonate with specific niches and demographics, leading to more personalized campaigns that yield higher engagement and conversions. On August 08, 2023, Animeta, an AI-powered creator tech company announced the launch of the influencer marketing platform ‘Animeta Brandstar' to help brands execute campaigns with the most relevant creators.
Geographical Penetration
Robust Growth in the E-Commerce of Asia-Pacific
The rapid growth of internet and smartphone penetration in the Asia-Pacific has led to a substantial increase in online engagement and social media usage. Asia-Pacific is a hub for technological innovation, which extends to influencer marketing platforms that offer advanced analytics, data-driven insights and campaign optimization tools.
The Asia-Pacific has witnessed robust growth in e-commerce, with countries like China being global leaders. Influencer marketing often plays a significant role in promoting e-commerce platforms and driving sales. Asia-Pacific countries have embraced social media platforms enthusiastically, making them a powerful channel for influencer marketing campaigns. Platforms like WeChat, Weibo, LINE, KakaoTalk and Instagram have massive user bases in the region.
The Asia-Pacific has seen the rise of micro-influencers who have smaller but highly engaged follower bases. Brands find value in collaborating with micro-influencers for more authentic connections. According to the report published by Dentsu India, around 70% of Indians believe that influencer marketing has an impact on them. 39% of respondents said that they trust influencers with subject expertise. And another 25% reported that they trust celebrities.
An increase in the government initiatives for the influencer marketing platform helps to boost the Indian market over the forecast period. For instance, on July 27, 2023, the Indian central government impaneled four influencer marketing agencies to improve the public outreach of its initiatives and campaigns.
COVID-19 Impact Analysis
During the pandemic as people spent more time at home, there was a surge in content related to cooking, home workouts, DIY projects and self-care. Brands adjusted their campaigns to align with these trends. Economic uncertainty prompted brands to reevaluate their marketing budgets. While some reduced spending, others shifted towards cost-effective influencer marketing to maintain their online presence. During the pandemic, people's priorities shifted toward health, safety and essential needs. Brands had to adjust their messaging and influencer collaborations to resonate with these new priorities.
Travel restrictions and lockdowns led to a decline in travel and lifestyle-related content. Influencers who were primarily focused on these niches had to adapt their content or explore new areas of interest. With physical stores closing or facing restrictions, e-commerce has become more vital. Influencers collaborated with brands to promote online shopping, leading to increased demand for e-commerce-related campaigns. Economic uncertainty prompted brands to reevaluate their marketing budgets. While some reduced spending, others shifted towards cost-effective influencer marketing to maintain their online presence.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
Brands focus on local or regional influencer marketing campaigns to avoid any perceived insensitivity or controversy related to the geopolitical situation. Disruptions in supply chains and logistics, caused by conflict-related issues, could impact influencer collaboration arrangements, product launches and campaign timelines. The focus of influencer content might shift as audience interests and priorities change during times of uncertainty. Brands should consider whether their chosen influencers' content aligns with the shifting interests of their target audience. Brands may become more cautious about the content and messaging associated with their campaigns, particularly if geopolitical events are sensitive topics. It might seek influencers who align closely with their values and messages to avoid potential backlash.
During times of crisis, consumer priorities and behaviors can shift. People might become more focused on immediate needs, causing changes in online engagement and purchasing patterns. Influencer marketing strategies may need to adapt to align with evolving consumer preferences. Geopolitical events can lead to an increase in online discussions and debates. Influencers need to carefully navigate conversations to avoid alienating their followers and maintain positive engagement. Geopolitical events can amplify the voices of those who discuss relevant topics. New influencers might emerge and existing ones may pivot their content to address the situation, potentially changing the landscape of influencer marketing.
By Component
• Solution
• Services
o Consulting
o Support and Maintenance
o Deployment and Integration
By Organization Size
• Small and Medium-Sized Enterprises
• Large Enterprises
By Application
• Search and Discovery
• Campaign Management
• Influencer Relationship Management
• Analytics and Reporting
• Compliance Management and Fraud Detection
• Others
By End-User
• Fashion and Lifestyle
• Agencies and Public Relations
• Retail and Consumer Goods
• Health and Wellness
• Ad-Tech
• Banking and Financial Institutes
• Travel and Tourism
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On August 08, 2023, Animeta launched the tech-powered influencer marketing platform Animeta Brandstar for brands. The newly launched platform helps to solve issues in digital advertising such as lack of visibility.
• On August 17, 2023, iCubesWire, a leading ad tech platform partnered with Dubizzle as an Influencer marketing partner. The partnership helps to highlight the omnipresence of dubizzle across various consumer groups.
• On December 02, 2022, Luggage brand Mokobara partnered with fashion influencer Nagma Mirajkar to promote products to her 8.6 million on Instagram. It helps to add the effectiveness of online advertising and how brands target users with personalized ads on social media.
Competitive Landscape
The major global players include LINQIA, INC., Impact Tech, Inc., IZEA globally, Inc., JuliusWorks, LLC., Quotient Technology Inc., Traackr, Inc., Launchmetrics, ExpertVoice, Inc., Tagger Media Inc. and Talent Village Ltd.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global influencer marketing platform market segmentation based on component organization size, application, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of influencer marketing platform market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global influencer marketing platform market report would provide approximately 69 tables, 73 figures and 247 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Component
3.2. Snippet by Organization Size
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increase in the Consumer’s Shift Towards Video-based Content
4.1.1.2. Rapid Growth in Direct Marketing
4.1.1.3. High Penetration of the OTT Platform
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Lack of Awareness
4.1.2.2. Increase in the Number of Fake Followers
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Component
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component Market Attractiveness Index, By Component
7.2. Solution*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Services
7.3.1. Consulting
7.3.2. Support and maintenance
7.3.3. Deployment and Integration
8. By Organization Size
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Organization Size
8.2. Small and Medium-Sized Enterprises*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Large Enterprises
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Search and Discovery*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Campaign Management
9.4. Influencer Relationship Management
9.5. Analytics and Reporting
9.6. Compliance Management and Fraud Detection
9.7. Others
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Fashion and Lifestyle*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Agencies and Public Relations
10.4. Retail and Consumer Goods
10.5. Health and Wellness
10.6. Ad-Tech
10.7. Banking and Financial Institutes
10.8. Travel and Tourism
10.9. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Display Technology
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. LINQIA, INC.*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Recent Developments
13.2. Impact Tech, Inc.
13.3. IZEA globally, INC.
13.4. JuliusWorks, LLC.
13.5. Quotient Technology Inc.
13.6. Traackr, Inc.
13.7. Launchmetrics
13.8. ExpertVoice, Inc.
13.9. Tagger Media Inc.
13.10. Talent Village Ltd.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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