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バーチャルインフルエンサーの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(非人間、人間)、オファリング別(ソリューション、サービス)、エンドユース別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年


Virtual Influencer Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Non-human, Human), By Offering (Solution, Services), By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

バーチャルインフルエンサー市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の新しい調査によると、世界のバーチャルインフルエンサー市場規模は、2023年から2030年にかけて年平均成長率38.9%で成長し、2030年に... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年12月22日 US$4,950
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サマリー

バーチャルインフルエンサー市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の新しい調査によると、世界のバーチャルインフルエンサー市場規模は、2023年から2030年にかけて年平均成長率38.9%で成長し、2030年には458億2000万米ドルに達する見込みである。より高い投資収益率を生み出しながら、多くの潜在顧客層にリーチできるユニークなマーケティング戦略を採用するブランドからの選好の高まりが、予測期間中の市場成長を促進すると予測される。さらに、特に人工知能や3Dモデリングなどの分野における技術進歩が、バーチャルインフルエンサーのリアルさと機能性を高めている。継続的な進歩により、バーチャルインフルエンサーは進化を続け、ますます洗練され、視聴者にとって魅力的な存在になると予想される。

バーチャルインフルエンサーは、ブランドが特定のオーディエンスにリーチするのを助けるため、投資リターンを向上させる。ブランドは、特定の層をターゲットとするバーチャルインフルエンサーの創出に注力している。ブランドはバーチャルインフルエンサーと仕事をする間、宿泊費、旅費、その他の経費を節約できるため、彼らは現実のインフルエンサーと比べて費用対効果が高い。さらに、視聴者に提供されるインタラクティブで没入感のある体験は、ブランドが顧客とより強いつながりを築くのに役立ち、予測期間中の市場を拡大させる可能性がある。

さらに、バーチャルインフルエンサーはクリエイティブの自由度が高く、手頃な価格で拡張性があるため、適切な顧客をターゲットにするのに役立つ。Prada S.p.A.、Puma SE、YOOX Net-a-Porter Group S.p.A.、Alibaba.com、Samsung Electronics Co.Ltd.などの人気ブランドは、様々なソーシャルメディアプラットフォームで自社製品を宣伝するためにバーチャルインフルエンサーを開発している。2023年2月、化粧品会社のメイベリン・ニューヨークは、同社のマスカラ・シリーズを宣伝するために、メイという名のバーチャル・インフルエンサーを立ち上げ、今後の製品発売を支援する予定である。

バーチャルインフルエンサー市場レポートハイライト

- タイプ別では、人間アバタータイプのセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めた。この市場シェアの伸びは、よりリアルで親近感のあるバーチャルインフルエンサーに対する需要の高まりに起因する

- オファリングの観点では、サービスセグメントが予測期間中に約40%のCAGRで最も急速に成長すると予想される。これは、コンサルティング、アナリティクス&レポーティング、ソーシャルメディア管理など、数多くのサービスが提供されるためである。

- 最終用途別では、ファッション&ライフスタイル分野が2022年に最大の収益シェアを占めた。ファッションとライフスタイル分野に関連するブランドは、バーチャルインフルエンサーに特に魅力を感じている。

- 北米市場は2022年に最も高い市場シェアを獲得した。同地域には人気の高いソーシャルメディア・プラットフォームがあり、同地域の市場成長に拍車をかけている。

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目次

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Market Definitions
1.3 Information Procurement
1.3.1 Information Analysis
1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
1.3.3 Data Validation & Publishing
1.4 Research Scope and Assumptions
1.4.1 List of Data Sources
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Market Snapshot
2.2 Segment Snapshot
2.3 Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3 Market Variables, Trends & Scope
3.1 Market Lineage Outlook
3.2 Industry Value Chain Analysis
3.3 Market Dynamics
3.3.1 Market Driver Analysis
3.3.2 Market Restraint Analysis
3.3.3 Market Challenges
3.3.4 Market Opportunities
3.4 Industry Analysis Tools
3.4.1 PORTER’S Analysis
3.4.2 Macroeconomic Analysis
Chapter 4 Type Estimates & Trend Analysis
4.1 Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2 Virtual Influencer Market Estimates & Forecast, By Type (USD Billion)
4.2.1 Non-human
4.2.2 Human Avatar
Chapter 5 Offering Estimates & Trend Analysis
5.1 Offering Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2 Virtual Influencer Market Estimates & Forecast, By Offering (USD Billion)
5.2.1 Solution
5.2.2 Services
Chapter 6 End-use Estimates & Trend Analysis
6.1 End-use Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2 Virtual Influencer Market Estimates & Forecast, By End-use (USD Billion)
6.2.1 Food & Entertainment
6.2.2 Sports & Fitness
6.2.3 Banking & Finance
6.2.4 Travel & Holiday
6.2.5 Fashion & Lifestyle
6.2.6 Others
Chapter 7 Regional Estimates & Trend Analysis
7.1 Virtual Influencer Market by Region, 2022 & 2030
7.2 North America
7.2.1 North America Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.2 U.S.
7.2.2.1 U.S. Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.3 Canada
7.2.3.1 Canada Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3 Europe
7.3.1 Europe Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2 Germany
7.3.2.1 Germany Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3 UK
7.3.3.1 UK Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4 France
7.3.4.1 France Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5 Italy
7.3.5.1 Italy Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.6 Spain
7.3.6.1 Spain Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4 Asia Pacific
7.4.1 Asia Pacific Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.2 China
7.4.2.1 China Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.3 Japan
7.4.3.1 Japan Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.4 India
7.4.4.1 India Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.5 Australia
7.4.5.1 Australia Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.6 South Korea
7.4.6.1 South Korea Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5 Latin America
7.5.1 Latin America Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.2 Brazil
7.5.2.1 Brazil Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.3 Mexico
7.5.3.1 Mexico Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6 Middle East & Africa (MEA)
7.6.1 MEA Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.2 UAE
7.6.2.1 UAE Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.3 South Africa
7.6.3.1 South Africa Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.4 Saudi Arabia
7.6.4.1 Saudi Arabaia Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8 Virtual Influencer Market - Competitive Landscape
8.1 Key Market Participants
8.1.1 Epic Games, Inc.
8.1.2 Pinscreen Inc.
8.1.3 Soul Machines
8.1.4 NEON
8.1.5 AI Foundation
8.1.6 Dapper Labs, Inc.
8.1.7 UneeQ Limited
8.1.8 Didimo Inc.
8.1.9 Spatial Systems, Inc.
8.1.10 DeepBrain AI Inc.
8.1.11REBLIKA
8.1.12 Ogilvy
8.1.13 Cafegroup
8.2 Recent Development & Impact Analysis, By Key Market Participants
8.3 Company Categorization
8.4 Participant’s Overview
8.5 Financial Performance
8.6 Product Benchmarking
8.7 Company Heat Map Analysis
8.8 Strategy Mapping
8.8.1 Expansion
8.8.2 Merger & Acquisition
8.8.3 Partnerships & Collaborations
8.8.4 New Product Launch
8.8.5 Research & Development

 

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Summary

Virtual Influencer Market Growth & Trends

The global virtual influencer market size is expected to reach USD 45.82 billion by 2030, growing at a CAGR of 38.9% from 2023 to 2030, according to a new study by Grand View Research, Inc.Increasing preference from brands to adopt unique marketing strategies that can reach a large potential customer base while generating higher returns on investment is expected to fuel the growth of the market over the forecast period. Moreover, technological progress, particularly in areas such as artificial intelligence and 3D modeling, enhances the realism and functionalities of virtual influencers. With ongoing advancements, it is anticipated that virtual influencers will continue to evolve, becoming increasingly sophisticated and attractive to audiences.

Virtual influencers improve investment returns as they help brands reach out to specific audiences. Brands focus on creating virtual influencers to target specific demographics. They are cost-effective compared to real-life influencers because brands can save on accommodation, travel, and other expenses while working with virtual influencers. In addition, the interactive and immersive experience offered to the audience helps brands build stronger connections with customers, which can augment the market over the forecast period.

Furthermore, virtual influencers provide a higher degree of creative freedom and affordable scalability, which helps to target the right customer. Popular brands, including Prada S.p.A., Puma SE, YOOX Net-a-Porter Group S.p.A., Alibaba.com, and Samsung Electronics Co., Ltd., have developed virtual influencers to promote their products on various social media platforms. In February 2023, Maybelline New York, a cosmetics company, launched their virtual influencer named May to promote their series of Mascara and will assist in future product launches.

Virtual Influencer Market Report Highlights

• Based on type, the human avatar type segment held the largest market share in 2022. This growth in market share is attributed to the increasing demand for more realistic and relatable virtual influencers

• In terms of offering, the services segment is expected to grow at the fastest CAGR of around 40% over the forecast period. This is attributed to the numerous services offered, which include consultancy, analytics & reporting, and social media management, among others

• Based on end-use, the fashion & lifestyle segment held the largest revenue share in 2022. Brands associated with the fashion and lifestyle sectors find virtual influencers particularly appealing

• The North America market captured the highest market share in 2022. The region is home to some popular social media platforms, which is fueling the market growth in the region



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Market Definitions
1.3 Information Procurement
1.3.1 Information Analysis
1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
1.3.3 Data Validation & Publishing
1.4 Research Scope and Assumptions
1.4.1 List of Data Sources
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Market Snapshot
2.2 Segment Snapshot
2.3 Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3 Market Variables, Trends & Scope
3.1 Market Lineage Outlook
3.2 Industry Value Chain Analysis
3.3 Market Dynamics
3.3.1 Market Driver Analysis
3.3.2 Market Restraint Analysis
3.3.3 Market Challenges
3.3.4 Market Opportunities
3.4 Industry Analysis Tools
3.4.1 PORTER’S Analysis
3.4.2 Macroeconomic Analysis
Chapter 4 Type Estimates & Trend Analysis
4.1 Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2 Virtual Influencer Market Estimates & Forecast, By Type (USD Billion)
4.2.1 Non-human
4.2.2 Human Avatar
Chapter 5 Offering Estimates & Trend Analysis
5.1 Offering Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2 Virtual Influencer Market Estimates & Forecast, By Offering (USD Billion)
5.2.1 Solution
5.2.2 Services
Chapter 6 End-use Estimates & Trend Analysis
6.1 End-use Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2 Virtual Influencer Market Estimates & Forecast, By End-use (USD Billion)
6.2.1 Food & Entertainment
6.2.2 Sports & Fitness
6.2.3 Banking & Finance
6.2.4 Travel & Holiday
6.2.5 Fashion & Lifestyle
6.2.6 Others
Chapter 7 Regional Estimates & Trend Analysis
7.1 Virtual Influencer Market by Region, 2022 & 2030
7.2 North America
7.2.1 North America Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.2 U.S.
7.2.2.1 U.S. Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.3 Canada
7.2.3.1 Canada Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3 Europe
7.3.1 Europe Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2 Germany
7.3.2.1 Germany Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3 UK
7.3.3.1 UK Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4 France
7.3.4.1 France Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5 Italy
7.3.5.1 Italy Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.6 Spain
7.3.6.1 Spain Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4 Asia Pacific
7.4.1 Asia Pacific Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.2 China
7.4.2.1 China Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.3 Japan
7.4.3.1 Japan Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.4 India
7.4.4.1 India Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.5 Australia
7.4.5.1 Australia Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.6 South Korea
7.4.6.1 South Korea Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5 Latin America
7.5.1 Latin America Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.2 Brazil
7.5.2.1 Brazil Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.3 Mexico
7.5.3.1 Mexico Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6 Middle East & Africa (MEA)
7.6.1 MEA Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.2 UAE
7.6.2.1 UAE Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.3 South Africa
7.6.3.1 South Africa Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.4 Saudi Arabia
7.6.4.1 Saudi Arabaia Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8 Virtual Influencer Market - Competitive Landscape
8.1 Key Market Participants
8.1.1 Epic Games, Inc.
8.1.2 Pinscreen Inc.
8.1.3 Soul Machines
8.1.4 NEON
8.1.5 AI Foundation
8.1.6 Dapper Labs, Inc.
8.1.7 UneeQ Limited
8.1.8 Didimo Inc.
8.1.9 Spatial Systems, Inc.
8.1.10 DeepBrain AI Inc.
8.1.11REBLIKA
8.1.12 Ogilvy
8.1.13 Cafegroup
8.2 Recent Development & Impact Analysis, By Key Market Participants
8.3 Company Categorization
8.4 Participant’s Overview
8.5 Financial Performance
8.6 Product Benchmarking
8.7 Company Heat Map Analysis
8.8 Strategy Mapping
8.8.1 Expansion
8.8.2 Merger & Acquisition
8.8.3 Partnerships & Collaborations
8.8.4 New Product Launch
8.8.5 Research & Development

 

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