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バーチャルイベント市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(社内、社外)、サービス別(採用、トレーニング)、業種別、用途別、エンドユーザー別、事業所規模別、ユースケース別、セグメント別予測、2023年~2030年


Virtual Events Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Internal, External), By Service (Recruitment, Training), By Industry Vertical, By Application, By End-user, By Establishment Size, By Use-Case, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

バーチャルイベント市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の仮想イベント市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率18.8%を記録し、2030年には2625億2000万米ドルに... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年10月5日 US$4,950
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サマリー

バーチャルイベント市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の仮想イベント市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率18.8%を記録し、2030年には2625億2000万米ドルに達すると推定されている。同市場の発展は、日々のビジネス活動の一環として、ビデオ通話、ライブチャット、ビデオ会議、オンライン会議などの仮想イベントを開催し、リアルタイムでデータを共有することへの嗜好が高まっていることに起因している。特に、パンデミックとその後の封鎖規制の後、リモートワークの傾向が強まったことで、組織全体で仮想イベントやコラボレーション・ツールの需要がかなり高まっている。様々な企業が、従業員間の効果的なバーチャル・エンゲージメントを促進するために、コラボレーション・ソリューションを導入している。

例えば、Zoom Video Communications, Inc.は2023年6月、AIを搭載したスマートコンパニオンZoom IQに会議の要約機能を導入した。同社はまた、ビデオ会議プラットフォームにチームチャット作成機能を追加し、ユーザーはZoom Team Chatで録音や下書きをすることなく、Zoom Meetingsを素早く要約できるようになった。ユニファイド・コミュニケーション、コラボレーション、コンテンツ配信技術の進歩により、さまざまな業界や業種の既存企業が、対面式会議からオンライン・イベントへの移行を進めていることも、市場成長の好材料となっている。企業は、従業員、顧客、パートナー、利害関係者間のコミュニケーションを改善し、コラボレーションを促進する際に、バーチャル・イベント・プラットフォームが非常にダイナミックで魅力的であると感じている。

企業間の競争が激化する中、ブランドの構築と顧客への効率的なサービスは最重要課題である。大企業はブランド構築と効率的な顧客サービスに十分な資金力を有していますが、中小企業(SME)の場合は異なります。このような状況下、中小企業は特に、実際のセミナーやコンファレンス、ミーティングを開催するよりも大幅に低いコストで開催できるバーチャル・イベントを開催するために、バーチャル・イベント・プラットフォームを採用しています。クラウドベースのバーチャル・イベント・プラットフォームは、コストを節約しながら、地理的な場所に関係なくターゲットとなる聴衆を引き込むことができるため、特に好まれている。同市場で事業を展開する企業は、バーチャル・イベントに対する需要の高まりを受けて、資本調達や戦略的M&Aを推進し、それぞれの技術開発に注力している。

例えば、AIを活用したクラウドコミュニケーションとコンタクトセンター・ソリューションのプロバイダーとして有名なRingCentral, Inc.は、2023年8月、オンライン視聴者エンゲージメント技術のプロバイダーであるHopinから、主要なEventsプラットフォームとSession製品を含む一部の資産を買収した。Hopin Eventsはオールインワンのイベント管理プラットフォームで、バーチャルイベントやハイブリッドイベントの企画・制作を可能にします。Hopin Sessionは、高度にパーソナライズされたエンゲージメント・ソリューションです。さまざまな業界や業種の企業、法人、教育機関、その他の組織の間で、サービスとしてのユニファイド・コミュニケーション(UCaaS)への嗜好が高まっていることも、市場成長の推進に決定的な役割を果たしている。

例えば、米国を拠点に複数のデータベースを管理する非営利団体ICANN(Internet Corporation for Assigned Names and Numbers)は、パンデミックに起因する業務の混乱を受けて、業務の継続性を維持するために、対面でのやり取りから仮想イベントへの切り替えを行った。ヘルスケア業界の既存企業は通常、セミナーやトレーニング・セッションを開催するためにバーチャル・イベント・プラットフォームを採用している。パンデミックの後、政府関係者、公衆衛生機関、ヘルスケア企業によって開催されたセミナーや会議は、バーチャル・イベント・ツールに対する大きな需要を生み出しました。

バーチャルイベント市場レポートハイライト

- タイプ別では、外部イベント分野が2022年に約41.0%の売上シェアを獲得。これは、企業が外部団体とのコミュニケーションにバーチャルイベントツールを採用するケースが増えたためである。

- 事業所規模別では、大企業セグメントが2022年に約50.0%のシェアを占め、複数の地理的拠点にまたがる円滑なワークフローを確保するための仮想コミュニケーションツールに対する需要が高まっている。

- サービス別では、トレーニング分野が2023年から2030年にかけて年平均成長率20.0%以上を記録すると推定される。組織内における従業員のスキル開発の重要性が高まっていることが、このセグメントの成長を支えている。

- 用途別では、展示会/見本市分野が2022年に31.0%近い大きなシェアを獲得したが、これは競合の評価、自社の製品やサービスのマーケティング、業界内の最新動向や展望を把握するビジネスニーズの高まりによるものである。

- 企業エンドユーザー部門は、2022年に約56.0%の売上シェアを占め、予測期間中に大きな成長率を記録すると予測されている。

- 業種別では、安全な取引と便利な銀行サービスを促進するための仮想プラットフォームの採用率が高いことから、BFSIセグメントは2023年から2030年にかけて約21.0%の成長率を記録すると推定される。

- ユースケース別では、大規模なマーケティング・イベントや新製品紹介を企画・開催し、世界中の幅広い聴衆にリーチするためのオンライン・プラットフォームに対する需要が高まっていることから、大規模イベント分野は2023年から2030年にかけて年平均成長率18.0%超で成長すると推定される。

- 高度なネットワーキング・インフラの利用可能性、最新技術の早期導入、デジタル・シミュレーション・プラットフォームに対する需要の高まりにより、2022年の売上高シェアは北米が最も高い

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Virtual Events Market Snapshot
2.2. Virtual Events - Segment Snapshot (1/2)
2.3. Virtual Events - Segment Snapshot (2/2)
2.4. Virtual Events - Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Industry Outlook
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market driver analysis
3.3.2. Market restraint analysis
3.3.3. Market opportunity analysis
3.3.4. Market challenges analysis
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Analysis
3.4.2. Macroeconomic Analysis
3.5. Virtual Events Market - Technology Trends
3.5.1. Cloud Computing & Applications
3.5.2. Artificial Intelligence & Machine Learning
3.5.3. Augmented Reality (AR) & Virtual Reality (VR)
3.5.4. Event Gamification
3.5.5. Collabotation Tools & Applications
3.5.6. Interactive Setting
3.6. Virtual Events Market - Use Cases
3.7. Virtual Events Market - Regulatoy Scenario
3.8. Virtual Events Market - COVID-19 Impact Analysis
Chapter 4. Virtual Events Market: Event Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Event Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Event Type (USD Million)
4.2.1. Internal Event
4.2.2. External Event
4.2.3. Expanded Event
Chapter 5. Virtual Events Market: Service Estimates & Trend Analysis
5.1. Service Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Service (USD Million)
5.2.1. Communication
5.2.2. Recruitment
5.2.3. Sales & Marketing
5.2.4. Training
Chapter 6. Virtual Events Market: Establishment Size Estimates & Trend Analysis
6.1. Establishment Size Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Establishment Size (USD Million)
6.2.1. SMBs
6.2.2. Large Institutions
Chapter 7. Virtual Events Market: End-user Estimates & Trend Analysis
7.1. End-user Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By End-user (USD Million)
7.2.1. Educational Insitutions
7.2.2. Enterprises
7.2.3. Organizations
7.2.4. Others
Chapter 8. Virtual Events Market: Application Estimates & Trend Analysis
8.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
8.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Application (USD Million)
8.2.1. Conferences
8.2.2. Exhibitions/Trade Shows
8.2.3. Summits
8.2.4. Others
Chapter 9. Virtual Events Market: Industry Vertical Estimates & Trend Analysis
9.1. Industry Vertical Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
9.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Industry Vertical (USD Million)
9.2.1. BFSI
9.2.2. Consumer Electronics
9.2.3. Healthcare
9.2.4. Information Technology
9.2.5. Manufacturing
9.2.6. Media & Entertainment
9.2.7. Telecom
9.2.8. Others
Chapter 10. Virtual Events Market: Use-Case Estimates & Trend Analysis
10.1. Use-Case Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
10.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Use-Case (USD Million)
10.2.1. Everday Events
10.2.2. Large-scale Events
Chapter 11. Anime Movies & TV Shows Market: Regional Estimates & Trend Analysis
11.1. Virtual Events Market: Regional Outlook
11.2 North America
11.2.1 North America Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.2.2 U.S.
11.2.2.1 U.S. Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.2.3 Canada
11.2.3.1 Canada Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.3 Europe
11.3.1 Europe Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.3.2 UK
11.3.2.1 UK Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.3.3 Germany
11.3.3.1 Germany Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.3.4 France
11.3.4.1 France Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.3.5 Italy
11.3.5.1 Italy Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.4 Asia Pacific
11.4.1 Asia Pacific Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.4.2 China
11.4.2.1 China Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.4.3 India
11.4.3.1 India Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.4.4 Japan
11.4.4.1 Japan Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.4.5 South Korea
11.4.5.1 South Korea Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.5 Latin America
11.5.1 Latin America Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.5.2 Brazil
11.5.2.1 Brazil Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.5.3 Mexico
11.5.3.1 Mexico Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.6 Middle East and Africa (MEA)
11.6.1 Middle East And Africa Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.6.2 Saudi Arabia
11.6.2.1 Saudi Arabia Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.6.3 UAE
11.6.3.1 UAE Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.6.4 South Africa
11.6.4.1 South Africa Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 12. Competitive Landscape
12.1 Key Participants
12.1.1. 6Connex
12.1.2. ALIVE
12.1.3. Avaya LLC
12.1.4. ALE International
12.1.5. NTT Limited
12.1.6. Cisco Systems Inc.
12.1.7. Cvent Inc.
12.1.8. EventX Limited
12.1.9. George P.Johnson
12.1.10. GES
12.1.11. Kestone
12.1.12. Martiz Holdings Inc.
12.1.13. Microsoft Corporation
12.1.14. Pathable
12.1.15. uBivent GmbH
12.1.16. Veritas Events
12.1.17. vFairs
12.1.18. Zoom Communications Inc.
12.2 Recent Development & Impact, By Key Market Participants
12.3 Company Categorization
12.4 Participant’s Overview
12.5 Financial Performance
12.6 Product Benchmarking
12.7 Company Heat Map Analysis
12.8 Company Market Share Analysis, 2022
12.9 Strategy Mapping
12.9.1 Expansion
12.9.2 Mergers & acquisition
12.9.3 Collaborations
12.9.4 New product launches

 

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Summary

Virtual Events Market Growth & Trends

The global virtual events market size is estimated to reach USD 262.52 billion by 2030, registering a CAGR of 18.8% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The development of the market can be attributed to the growing preference for convening virtual events, such as video calls, live chats, video conferences, and online meetings, as part of the day-to-day business activities to share data in real time. The growing trend of remote working, especially after the pandemic and subsequent lockdown restrictions has led to a considerable rise in the demand for virtual events and collaborative tools across the organizations. Various businesses have deployed collaborative solutions to facilitate effective virtual engagement among employees.

For instance, in June 2023, Zoom Video Communications, Inc. introduced the meeting summary feature to its AI-powered smart companion- Zoom IQ. The company also added the Team Chat compose feature to the video conferencing platform, which will allow users to summarize Zoom Meetings quickly without recording and drafting content in Zoom Team Chat. Advances in unified communication, collaboration, and content delivery techniques, which have allowed incumbents of various industries and industry verticals to migrate from in-person meetings to online events, also bode well for market growth. Enterprises find virtual events platforms highly dynamic and engaging when improving communication and encouraging collaboration between employees, clients, partners, and stakeholders.

Building brands and serving clients efficiently is paramount amid the intensifying competition for enterprises. While large enterprises have adequate financial resources for brand building and efficient client servicing, it is different for small and medium enterprises (SMEs). At this juncture, SMEs are particularly adopting virtual events platforms to host virtual events, which can be convened at significantly lower costs than those incurred for hosting actual seminars, conferences, and meetings. Cloud-based virtual events platforms are particularly preferred to engage the target audience irrespective of geographical location while saving costs. The companies operating in the market are focusing on raising capital and pursuing strategic mergers & acquisitions to develop their respective technologies in the wake of the rising demand for virtual events.

For instance, in August 2023, RingCentral, Inc. a renowned AI-powered cloud communications, and contact center solutions provider acquired select assets, including the flagship Events platform and Session product from Hopin, an online audience engagement technology provider. Hopin Events is an all-in-one event management platform that enables planning and producing virtual and hybrid events. Hopin Session is a highly personalized engagement solution. The growing preference for Unified Communication as a Service (UCaaS) among businesses, corporations, educational institutions, and other organizations across various industries and industry verticals also plays a decisive role in driving market growth.

For instance, the Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN), a non-profit organization based in the U.S. that manages several databases, switched from in-person interactions to virtual events to maintain continuity of operations in the wake of the operational disruptions stemming from the pandemic. The healthcare industry incumbents typically adopt virtual events platforms to convene seminars and training sessions. Seminars and conferences convened by government officials, public health bodies, and healthcare companies in the wake of the pandemic have created a significant demand for virtual event tools.

Virtual Events Market Report Highlights

• In terms of type, the external events segment captured a revenue share of nearly 41.0% in 2022 due to the increased adoption of virtual event tools by businesses to communicate with external entities

• In terms of establishment size, the large enterprise segment accounted for around 50.0% share in 2022 with increasing demand for virtual communication tools to ensure smooth workflow across multiple geographic locations

• In terms of service, the training segment is estimated to record a CAGR of over 20.0% from 2023 to 2030. The increasing significance of skill development for the employees within organizations supports segment growth

• In terms of application, the exhibitions/trade shows segment captured a significant share of nearly 31.0% in 2022 owing to growing business needs to evaluate the competition, market their products and services, and track the latest trends and prospects within the industry

• The enterprise end-user segment accounted for around 56.0% of revenue share in 2022 and is expected to record a significant growth rate over the forecast period

• In terms of industry vertical, the BFSI segment is estimated to record a growth rate of nearly 21.0% from 2023 to 2030 due to the high adoption of virtual platforms to facilitate secure transactions and convenient banking services

• Based on use-case, the large-scale events segment is estimated to grow at a CAGR of over 18.0% from 2023 to 2030 due to increasing demand for online platforms to plan and host massive marketing events and new product introductions to reach a broad audience worldwide

• North America accounted for the largest revenue share in 2022 due to the availability of advanced networking infrastructure, early adoption of the latest technologies, and higher demand for digitally simulated platforms



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Virtual Events Market Snapshot
2.2. Virtual Events - Segment Snapshot (1/2)
2.3. Virtual Events - Segment Snapshot (2/2)
2.4. Virtual Events - Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Industry Outlook
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market driver analysis
3.3.2. Market restraint analysis
3.3.3. Market opportunity analysis
3.3.4. Market challenges analysis
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Analysis
3.4.2. Macroeconomic Analysis
3.5. Virtual Events Market - Technology Trends
3.5.1. Cloud Computing & Applications
3.5.2. Artificial Intelligence & Machine Learning
3.5.3. Augmented Reality (AR) & Virtual Reality (VR)
3.5.4. Event Gamification
3.5.5. Collabotation Tools & Applications
3.5.6. Interactive Setting
3.6. Virtual Events Market - Use Cases
3.7. Virtual Events Market - Regulatoy Scenario
3.8. Virtual Events Market - COVID-19 Impact Analysis
Chapter 4. Virtual Events Market: Event Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Event Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Event Type (USD Million)
4.2.1. Internal Event
4.2.2. External Event
4.2.3. Expanded Event
Chapter 5. Virtual Events Market: Service Estimates & Trend Analysis
5.1. Service Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Service (USD Million)
5.2.1. Communication
5.2.2. Recruitment
5.2.3. Sales & Marketing
5.2.4. Training
Chapter 6. Virtual Events Market: Establishment Size Estimates & Trend Analysis
6.1. Establishment Size Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Establishment Size (USD Million)
6.2.1. SMBs
6.2.2. Large Institutions
Chapter 7. Virtual Events Market: End-user Estimates & Trend Analysis
7.1. End-user Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By End-user (USD Million)
7.2.1. Educational Insitutions
7.2.2. Enterprises
7.2.3. Organizations
7.2.4. Others
Chapter 8. Virtual Events Market: Application Estimates & Trend Analysis
8.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
8.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Application (USD Million)
8.2.1. Conferences
8.2.2. Exhibitions/Trade Shows
8.2.3. Summits
8.2.4. Others
Chapter 9. Virtual Events Market: Industry Vertical Estimates & Trend Analysis
9.1. Industry Vertical Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
9.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Industry Vertical (USD Million)
9.2.1. BFSI
9.2.2. Consumer Electronics
9.2.3. Healthcare
9.2.4. Information Technology
9.2.5. Manufacturing
9.2.6. Media & Entertainment
9.2.7. Telecom
9.2.8. Others
Chapter 10. Virtual Events Market: Use-Case Estimates & Trend Analysis
10.1. Use-Case Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
10.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Use-Case (USD Million)
10.2.1. Everday Events
10.2.2. Large-scale Events
Chapter 11. Anime Movies & TV Shows Market: Regional Estimates & Trend Analysis
11.1. Virtual Events Market: Regional Outlook
11.2 North America
11.2.1 North America Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.2.2 U.S.
11.2.2.1 U.S. Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.2.3 Canada
11.2.3.1 Canada Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.3 Europe
11.3.1 Europe Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.3.2 UK
11.3.2.1 UK Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.3.3 Germany
11.3.3.1 Germany Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.3.4 France
11.3.4.1 France Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.3.5 Italy
11.3.5.1 Italy Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.4 Asia Pacific
11.4.1 Asia Pacific Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.4.2 China
11.4.2.1 China Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.4.3 India
11.4.3.1 India Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.4.4 Japan
11.4.4.1 Japan Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.4.5 South Korea
11.4.5.1 South Korea Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.5 Latin America
11.5.1 Latin America Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.5.2 Brazil
11.5.2.1 Brazil Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.5.3 Mexico
11.5.3.1 Mexico Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.6 Middle East and Africa (MEA)
11.6.1 Middle East And Africa Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.6.2 Saudi Arabia
11.6.2.1 Saudi Arabia Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.6.3 UAE
11.6.3.1 UAE Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
11.6.4 South Africa
11.6.4.1 South Africa Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 12. Competitive Landscape
12.1 Key Participants
12.1.1. 6Connex
12.1.2. ALIVE
12.1.3. Avaya LLC
12.1.4. ALE International
12.1.5. NTT Limited
12.1.6. Cisco Systems Inc.
12.1.7. Cvent Inc.
12.1.8. EventX Limited
12.1.9. George P.Johnson
12.1.10. GES
12.1.11. Kestone
12.1.12. Martiz Holdings Inc.
12.1.13. Microsoft Corporation
12.1.14. Pathable
12.1.15. uBivent GmbH
12.1.16. Veritas Events
12.1.17. vFairs
12.1.18. Zoom Communications Inc.
12.2 Recent Development & Impact, By Key Market Participants
12.3 Company Categorization
12.4 Participant’s Overview
12.5 Financial Performance
12.6 Product Benchmarking
12.7 Company Heat Map Analysis
12.8 Company Market Share Analysis, 2022
12.9 Strategy Mapping
12.9.1 Expansion
12.9.2 Mergers & acquisition
12.9.3 Collaborations
12.9.4 New product launches

 

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納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2024/12/23 10:26

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