バーチャルイベント市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(社内、社外)、サービス別(採用、トレーニング)、業種別、用途別、エンドユーザー別、事業所規模別、ユースケース別、セグメント別予測、2023年~2030年Virtual Events Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Internal, External), By Service (Recruitment, Training), By Industry Vertical, By Application, By End-user, By Establishment Size, By Use-Case, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 バーチャルイベント市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の仮想イベント市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率18.8%を記録し、2030年には2625億2000万米ドルに... もっと見る
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サマリーバーチャルイベント市場の成長と動向Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の仮想イベント市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率18.8%を記録し、2030年には2625億2000万米ドルに達すると推定されている。同市場の発展は、日々のビジネス活動の一環として、ビデオ通話、ライブチャット、ビデオ会議、オンライン会議などの仮想イベントを開催し、リアルタイムでデータを共有することへの嗜好が高まっていることに起因している。特に、パンデミックとその後の封鎖規制の後、リモートワークの傾向が強まったことで、組織全体で仮想イベントやコラボレーション・ツールの需要がかなり高まっている。様々な企業が、従業員間の効果的なバーチャル・エンゲージメントを促進するために、コラボレーション・ソリューションを導入している。 例えば、Zoom Video Communications, Inc.は2023年6月、AIを搭載したスマートコンパニオンZoom IQに会議の要約機能を導入した。同社はまた、ビデオ会議プラットフォームにチームチャット作成機能を追加し、ユーザーはZoom Team Chatで録音や下書きをすることなく、Zoom Meetingsを素早く要約できるようになった。ユニファイド・コミュニケーション、コラボレーション、コンテンツ配信技術の進歩により、さまざまな業界や業種の既存企業が、対面式会議からオンライン・イベントへの移行を進めていることも、市場成長の好材料となっている。企業は、従業員、顧客、パートナー、利害関係者間のコミュニケーションを改善し、コラボレーションを促進する際に、バーチャル・イベント・プラットフォームが非常にダイナミックで魅力的であると感じている。 企業間の競争が激化する中、ブランドの構築と顧客への効率的なサービスは最重要課題である。大企業はブランド構築と効率的な顧客サービスに十分な資金力を有していますが、中小企業(SME)の場合は異なります。このような状況下、中小企業は特に、実際のセミナーやコンファレンス、ミーティングを開催するよりも大幅に低いコストで開催できるバーチャル・イベントを開催するために、バーチャル・イベント・プラットフォームを採用しています。クラウドベースのバーチャル・イベント・プラットフォームは、コストを節約しながら、地理的な場所に関係なくターゲットとなる聴衆を引き込むことができるため、特に好まれている。同市場で事業を展開する企業は、バーチャル・イベントに対する需要の高まりを受けて、資本調達や戦略的M&Aを推進し、それぞれの技術開発に注力している。 例えば、AIを活用したクラウドコミュニケーションとコンタクトセンター・ソリューションのプロバイダーとして有名なRingCentral, Inc.は、2023年8月、オンライン視聴者エンゲージメント技術のプロバイダーであるHopinから、主要なEventsプラットフォームとSession製品を含む一部の資産を買収した。Hopin Eventsはオールインワンのイベント管理プラットフォームで、バーチャルイベントやハイブリッドイベントの企画・制作を可能にします。Hopin Sessionは、高度にパーソナライズされたエンゲージメント・ソリューションです。さまざまな業界や業種の企業、法人、教育機関、その他の組織の間で、サービスとしてのユニファイド・コミュニケーション(UCaaS)への嗜好が高まっていることも、市場成長の推進に決定的な役割を果たしている。 例えば、米国を拠点に複数のデータベースを管理する非営利団体ICANN(Internet Corporation for Assigned Names and Numbers)は、パンデミックに起因する業務の混乱を受けて、業務の継続性を維持するために、対面でのやり取りから仮想イベントへの切り替えを行った。ヘルスケア業界の既存企業は通常、セミナーやトレーニング・セッションを開催するためにバーチャル・イベント・プラットフォームを採用している。パンデミックの後、政府関係者、公衆衛生機関、ヘルスケア企業によって開催されたセミナーや会議は、バーチャル・イベント・ツールに対する大きな需要を生み出しました。 バーチャルイベント市場レポートハイライト - タイプ別では、外部イベント分野が2022年に約41.0%の売上シェアを獲得。これは、企業が外部団体とのコミュニケーションにバーチャルイベントツールを採用するケースが増えたためである。 - 事業所規模別では、大企業セグメントが2022年に約50.0%のシェアを占め、複数の地理的拠点にまたがる円滑なワークフローを確保するための仮想コミュニケーションツールに対する需要が高まっている。 - サービス別では、トレーニング分野が2023年から2030年にかけて年平均成長率20.0%以上を記録すると推定される。組織内における従業員のスキル開発の重要性が高まっていることが、このセグメントの成長を支えている。 - 用途別では、展示会/見本市分野が2022年に31.0%近い大きなシェアを獲得したが、これは競合の評価、自社の製品やサービスのマーケティング、業界内の最新動向や展望を把握するビジネスニーズの高まりによるものである。 - 企業エンドユーザー部門は、2022年に約56.0%の売上シェアを占め、予測期間中に大きな成長率を記録すると予測されている。 - 業種別では、安全な取引と便利な銀行サービスを促進するための仮想プラットフォームの採用率が高いことから、BFSIセグメントは2023年から2030年にかけて約21.0%の成長率を記録すると推定される。 - ユースケース別では、大規模なマーケティング・イベントや新製品紹介を企画・開催し、世界中の幅広い聴衆にリーチするためのオンライン・プラットフォームに対する需要が高まっていることから、大規模イベント分野は2023年から2030年にかけて年平均成長率18.0%超で成長すると推定される。 - 高度なネットワーキング・インフラの利用可能性、最新技術の早期導入、デジタル・シミュレーション・プラットフォームに対する需要の高まりにより、2022年の売上高シェアは北米が最も高い 目次Table of ContentsChapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation & Scope 1.2. Market Definition 1.3. Information Procurement 1.3.1. Purchased Database 1.3.2. GVR’s Internal Database 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives 1.3.4. Primary Research 1.4. Information Analysis 1.4.1. Data Analysis Models 1.5. Market Formulation & Data Visualization 1.6. Data Validation & Publishing Chapter 2. Executive Summary 2.1. Virtual Events Market Snapshot 2.2. Virtual Events - Segment Snapshot (1/2) 2.3. Virtual Events - Segment Snapshot (2/2) 2.4. Virtual Events - Competitive Landscape Snapshot Chapter 3. Industry Outlook 3.1. Market Lineage Outlook 3.2. Industry Value Chain Analysis 3.3. Market Dynamics 3.3.1. Market driver analysis 3.3.2. Market restraint analysis 3.3.3. Market opportunity analysis 3.3.4. Market challenges analysis 3.4. Industry Analysis Tools 3.4.1. Porter’s Analysis 3.4.2. Macroeconomic Analysis 3.5. Virtual Events Market - Technology Trends 3.5.1. Cloud Computing & Applications 3.5.2. Artificial Intelligence & Machine Learning 3.5.3. Augmented Reality (AR) & Virtual Reality (VR) 3.5.4. Event Gamification 3.5.5. Collabotation Tools & Applications 3.5.6. Interactive Setting 3.6. Virtual Events Market - Use Cases 3.7. Virtual Events Market - Regulatoy Scenario 3.8. Virtual Events Market - COVID-19 Impact Analysis Chapter 4. Virtual Events Market: Event Type Estimates & Trend Analysis 4.1. Event Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 4.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Event Type (USD Million) 4.2.1. Internal Event 4.2.2. External Event 4.2.3. Expanded Event Chapter 5. Virtual Events Market: Service Estimates & Trend Analysis 5.1. Service Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 5.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Service (USD Million) 5.2.1. Communication 5.2.2. Recruitment 5.2.3. Sales & Marketing 5.2.4. Training Chapter 6. Virtual Events Market: Establishment Size Estimates & Trend Analysis 6.1. Establishment Size Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 6.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Establishment Size (USD Million) 6.2.1. SMBs 6.2.2. Large Institutions Chapter 7. Virtual Events Market: End-user Estimates & Trend Analysis 7.1. End-user Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 7.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By End-user (USD Million) 7.2.1. Educational Insitutions 7.2.2. Enterprises 7.2.3. Organizations 7.2.4. Others Chapter 8. Virtual Events Market: Application Estimates & Trend Analysis 8.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 8.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Application (USD Million) 8.2.1. Conferences 8.2.2. Exhibitions/Trade Shows 8.2.3. Summits 8.2.4. Others Chapter 9. Virtual Events Market: Industry Vertical Estimates & Trend Analysis 9.1. Industry Vertical Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 9.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Industry Vertical (USD Million) 9.2.1. BFSI 9.2.2. Consumer Electronics 9.2.3. Healthcare 9.2.4. Information Technology 9.2.5. Manufacturing 9.2.6. Media & Entertainment 9.2.7. Telecom 9.2.8. Others Chapter 10. Virtual Events Market: Use-Case Estimates & Trend Analysis 10.1. Use-Case Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 10.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Use-Case (USD Million) 10.2.1. Everday Events 10.2.2. Large-scale Events Chapter 11. Anime Movies & TV Shows Market: Regional Estimates & Trend Analysis 11.1. Virtual Events Market: Regional Outlook 11.2 North America 11.2.1 North America Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.2.2 U.S. 11.2.2.1 U.S. Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.2.3 Canada 11.2.3.1 Canada Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.3 Europe 11.3.1 Europe Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.3.2 UK 11.3.2.1 UK Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.3.3 Germany 11.3.3.1 Germany Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.3.4 France 11.3.4.1 France Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.3.5 Italy 11.3.5.1 Italy Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.4 Asia Pacific 11.4.1 Asia Pacific Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.4.2 China 11.4.2.1 China Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.4.3 India 11.4.3.1 India Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.4.4 Japan 11.4.4.1 Japan Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.4.5 South Korea 11.4.5.1 South Korea Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.5 Latin America 11.5.1 Latin America Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.5.2 Brazil 11.5.2.1 Brazil Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.5.3 Mexico 11.5.3.1 Mexico Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.6 Middle East and Africa (MEA) 11.6.1 Middle East And Africa Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.6.2 Saudi Arabia 11.6.2.1 Saudi Arabia Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.6.3 UAE 11.6.3.1 UAE Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.6.4 South Africa 11.6.4.1 South Africa Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) Chapter 12. Competitive Landscape 12.1 Key Participants 12.1.1. 6Connex 12.1.2. ALIVE 12.1.3. Avaya LLC 12.1.4. ALE International 12.1.5. NTT Limited 12.1.6. Cisco Systems Inc. 12.1.7. Cvent Inc. 12.1.8. EventX Limited 12.1.9. George P.Johnson 12.1.10. GES 12.1.11. Kestone 12.1.12. Martiz Holdings Inc. 12.1.13. Microsoft Corporation 12.1.14. Pathable 12.1.15. uBivent GmbH 12.1.16. Veritas Events 12.1.17. vFairs 12.1.18. Zoom Communications Inc. 12.2 Recent Development & Impact, By Key Market Participants 12.3 Company Categorization 12.4 Participant’s Overview 12.5 Financial Performance 12.6 Product Benchmarking 12.7 Company Heat Map Analysis 12.8 Company Market Share Analysis, 2022 12.9 Strategy Mapping 12.9.1 Expansion 12.9.2 Mergers & acquisition 12.9.3 Collaborations 12.9.4 New product launches
SummaryVirtual Events Market Growth & Trends Table of ContentsTable of ContentsChapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation & Scope 1.2. Market Definition 1.3. Information Procurement 1.3.1. Purchased Database 1.3.2. GVR’s Internal Database 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives 1.3.4. Primary Research 1.4. Information Analysis 1.4.1. Data Analysis Models 1.5. Market Formulation & Data Visualization 1.6. Data Validation & Publishing Chapter 2. Executive Summary 2.1. Virtual Events Market Snapshot 2.2. Virtual Events - Segment Snapshot (1/2) 2.3. Virtual Events - Segment Snapshot (2/2) 2.4. Virtual Events - Competitive Landscape Snapshot Chapter 3. Industry Outlook 3.1. Market Lineage Outlook 3.2. Industry Value Chain Analysis 3.3. Market Dynamics 3.3.1. Market driver analysis 3.3.2. Market restraint analysis 3.3.3. Market opportunity analysis 3.3.4. Market challenges analysis 3.4. Industry Analysis Tools 3.4.1. Porter’s Analysis 3.4.2. Macroeconomic Analysis 3.5. Virtual Events Market - Technology Trends 3.5.1. Cloud Computing & Applications 3.5.2. Artificial Intelligence & Machine Learning 3.5.3. Augmented Reality (AR) & Virtual Reality (VR) 3.5.4. Event Gamification 3.5.5. Collabotation Tools & Applications 3.5.6. Interactive Setting 3.6. Virtual Events Market - Use Cases 3.7. Virtual Events Market - Regulatoy Scenario 3.8. Virtual Events Market - COVID-19 Impact Analysis Chapter 4. Virtual Events Market: Event Type Estimates & Trend Analysis 4.1. Event Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 4.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Event Type (USD Million) 4.2.1. Internal Event 4.2.2. External Event 4.2.3. Expanded Event Chapter 5. Virtual Events Market: Service Estimates & Trend Analysis 5.1. Service Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 5.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Service (USD Million) 5.2.1. Communication 5.2.2. Recruitment 5.2.3. Sales & Marketing 5.2.4. Training Chapter 6. Virtual Events Market: Establishment Size Estimates & Trend Analysis 6.1. Establishment Size Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 6.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Establishment Size (USD Million) 6.2.1. SMBs 6.2.2. Large Institutions Chapter 7. Virtual Events Market: End-user Estimates & Trend Analysis 7.1. End-user Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 7.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By End-user (USD Million) 7.2.1. Educational Insitutions 7.2.2. Enterprises 7.2.3. Organizations 7.2.4. Others Chapter 8. Virtual Events Market: Application Estimates & Trend Analysis 8.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 8.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Application (USD Million) 8.2.1. Conferences 8.2.2. Exhibitions/Trade Shows 8.2.3. Summits 8.2.4. Others Chapter 9. Virtual Events Market: Industry Vertical Estimates & Trend Analysis 9.1. Industry Vertical Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 9.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Industry Vertical (USD Million) 9.2.1. BFSI 9.2.2. Consumer Electronics 9.2.3. Healthcare 9.2.4. Information Technology 9.2.5. Manufacturing 9.2.6. Media & Entertainment 9.2.7. Telecom 9.2.8. Others Chapter 10. Virtual Events Market: Use-Case Estimates & Trend Analysis 10.1. Use-Case Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 10.2. Virtual Events Market Estimates & Forecast, By Use-Case (USD Million) 10.2.1. Everday Events 10.2.2. Large-scale Events Chapter 11. Anime Movies & TV Shows Market: Regional Estimates & Trend Analysis 11.1. Virtual Events Market: Regional Outlook 11.2 North America 11.2.1 North America Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.2.2 U.S. 11.2.2.1 U.S. Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.2.3 Canada 11.2.3.1 Canada Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.3 Europe 11.3.1 Europe Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.3.2 UK 11.3.2.1 UK Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.3.3 Germany 11.3.3.1 Germany Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.3.4 France 11.3.4.1 France Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.3.5 Italy 11.3.5.1 Italy Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.4 Asia Pacific 11.4.1 Asia Pacific Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.4.2 China 11.4.2.1 China Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.4.3 India 11.4.3.1 India Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.4.4 Japan 11.4.4.1 Japan Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.4.5 South Korea 11.4.5.1 South Korea Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.5 Latin America 11.5.1 Latin America Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.5.2 Brazil 11.5.2.1 Brazil Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.5.3 Mexico 11.5.3.1 Mexico Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.6 Middle East and Africa (MEA) 11.6.1 Middle East And Africa Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.6.2 Saudi Arabia 11.6.2.1 Saudi Arabia Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.6.3 UAE 11.6.3.1 UAE Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 11.6.4 South Africa 11.6.4.1 South Africa Virtual Events Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) Chapter 12. Competitive Landscape 12.1 Key Participants 12.1.1. 6Connex 12.1.2. ALIVE 12.1.3. Avaya LLC 12.1.4. ALE International 12.1.5. NTT Limited 12.1.6. Cisco Systems Inc. 12.1.7. Cvent Inc. 12.1.8. EventX Limited 12.1.9. George P.Johnson 12.1.10. GES 12.1.11. Kestone 12.1.12. Martiz Holdings Inc. 12.1.13. Microsoft Corporation 12.1.14. Pathable 12.1.15. uBivent GmbH 12.1.16. Veritas Events 12.1.17. vFairs 12.1.18. Zoom Communications Inc. 12.2 Recent Development & Impact, By Key Market Participants 12.3 Company Categorization 12.4 Participant’s Overview 12.5 Financial Performance 12.6 Product Benchmarking 12.7 Company Heat Map Analysis 12.8 Company Market Share Analysis, 2022 12.9 Strategy Mapping 12.9.1 Expansion 12.9.2 Mergers & acquisition 12.9.3 Collaborations 12.9.4 New product launches
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2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |