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アジア太平洋地域の美容・パーソナルケア製品市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響、および予測(2021年~2026年


Asia-Pacific Beauty and Personal Care Products Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

アジア太平洋地域の美容・パーソナルケア製品市場は、2020年には1億6,392万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には6.38 %のCAGRが見込まれています。 COVID-19のパンデミックは、アジアの消費者の消費... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

アジア太平洋地域の美容・パーソナルケア製品市場は、2020年には1億6,392万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には6.38 %のCAGRが見込まれています。

COVID-19のパンデミックは、アジアの消費者の消費習慣や購買決定に影響を与え、市場の成長をやや鈍化させました。これは、各国政府がCOVID-19の蔓延を阻止するために、社会的隔離、営業時間の制限、渡航制限などの対策を講じているためです。以下は、市場への主な影響です。例えば、以下のようなものです。

市場の消費者は衛生面に関心を持っています。そのため、市場でのパンデミックの発生に伴い、このカテゴリーは成長し、シャワージェルの売上はこの期間中に急増しました。さらに、「家庭でのスキンケア」のウェブ検索事件は、2020年2月以降、100%以上増加した。

市場の主要なドライバーは、アジアの消費者が見栄えのするパーソナルイメージを求めていることであり、それが個人の衛生習慣に対する意識にもつながっています。消費者の健康と衛生に対する関心の高まりは、この地域における天然またはオーガニック製品の需要を高めました。このような要因により、メーカーはダイナミックに変化する消費者の要求に対応するため、製品の改善を余儀なくされています。

インドをはじめとするアジア諸国の消費者の間では、薄毛、ボリュームダウン、乾燥など髪に関する悩みが増えており、ヘアケア製品は最も豊かで費用対効果の高い方法として注目されています。Hindustan Unilever社は、DoveやSunsilkなどの主力ブランドの好調に支えられて市場での主導権を維持し、Patanjali Ayurved社は、2019年のインド市場における売上高で最速の成長率を記録しました。

インターネットの普及に伴い、消費財を購入するためのオンラインチャネルは、インドでここ1、4年の間に急速な成長を遂げました。このカテゴリーには、Nykaa、Purplle、Nnnowなどのいくつかの専門業者が集まり、電子商取引の成長の高まりを利用して、オンライン化粧品の分野で大きなパイを奪い合っています。Nykaaは、600以上のブランドをインドのオフラインおよびオンラインストアで提供しています。

主な市場動向

スキンケア製品の普及拡大

この市場では、洗顔料などのフェイシャルケアにおいて、天然由来の成分への関心が高まっていることから、スキンケア製品の需要が大きく伸びています。さらに、肌の黒ずみや火傷などの肌トラブルに対する関心の高まりも、調査期間中の市場成長の原動力となっています。アジア太平洋地域における美容用フェイスマスクの普及率は、中国で最も高い伸びを示しています。一方、インドネシアとマレーシアの美容用フェイスマスクの普及率は、2019年に8%強の成長となりました。さらに、美容・パーソナルケア製品のメーカーは、特定の消費者グループをターゲットにした製品を発売しています。例えば、2019年、ニュートロジーナ社は、肌を分析し、必要な場所に正確に有効成分を届けるために、3Dプリントのフェイスマスク「MaskiD™」を開発しました。

アジア太平洋地域の化粧品製品市場では、中国が最大のシェアを占める

健康的で衛生的な生活を求める個人の意識の高まりが、中国全土における一人当たりの家庭用品(パーソナルケア製品を含む)への支出の増加につながっています。中国は、業界をリードする革新的な技術を導入し、世界的なトレンドを作り出している、世界のホットスポットであり、最も急速に変化している美容市場のひとつです。UVプロテクション、ロングラスティング、モイスチャライジング/ハイドレーティング、ボタニカル/ハーブ、ホワイトニング、アンチエイジングなどの謳い文句を持つ製品が、かなりの数の製品を発売しています。これは、ヘアスタイリングやファッション性を高めるために天然のヘアカラーを使用する割合が高いことや、髪の質感を高める製品の人気が高まっているためです。

競争状況

アジア太平洋地域のビューティ&パーソナルケア製品市場の主要プレイヤーは、Avon Products Inc.、Beiersdorf AG、L'Oreal Group、Procter & Gamble、The Estée Lauder Companies Inc.などが挙げられます。L'Oréal SAは、アジア太平洋地域で多数のブランドを展開し、幅広い美容・スキンケア製品を提供している最も活発な企業のひとつです。同社は、成分、機能性、パッケージなどの品質向上と製品イノベーションにかなりの費用をかけている。これらの活動的な企業は、地理的な存在感と顧客基盤を拡大するために、製品イノベーションを重要な戦略として採用しています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 製品タイプ別
5.1.1 パーソナルケア製品
5.1.1.1 ヘアケア製品
5.1.1.1.1 シャンプー
5.1.1.1.2 コンディショナー
5.1.1.1.3 ヘアオイル
5.1.1.1.4 ヘアスタイリングおよびカラーリング製品
5.1.1.1.5 その他のヘアケア製品
5.1.1.2 スキンケア製品
5.1.1.2.1 フェイシャルケア製品
5.1.1.2.2 ボディケア製品
5.1.1.2.3 リップケア製品
5.1.1.3 バス・シャワー
5.1.1.3.1 シャワージェル
5.1.1.3.2 ソープ
5.1.1.3.3 バスソルト
5.1.1.3.4 その他のバス&シャワー製品
5.1.1.4 オーラルケア
5.1.1.4.1 歯ブラシおよび交換用歯ブラシ
5.1.1.4.2 練り歯磨き
5.1.1.4.3 マウスウォッシュとリンス
5.1.1.4.4 その他のオーラルケア製品
5.1.1.5 男性用グルーミング製品
5.1.1.6 消臭剤と制汗剤
5.1.2 化粧品/メークアップ製品
5.1.2.1 顔用化粧品
5.1.2.2 アイ・コスメティック製品
5.1.2.3 リップ&ネイルメイクアップ製品
5.2 カテゴリー別
5.2.1 マスプロダクト
5.2.2 プレミアム製品
5.3 流通チャネル別
5.3.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.2 コンビニエンスストア
5.3.3 専門店
5.3.4 オンラインチャネル
5.3.5 その他の流通チャネル
5.4 地域別
5.4.1 インド
5.4.2 中国
5.4.3 日本
5.4.4 オーストラリア
5.4.5 その他のアジア太平洋地域

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 LOreal SA
6.4.2 The Procter & Gamble (ザ・プロクター・アンド・ギャンブル)
6.4.3 バイヤスドルフAG
6.4.4 Avon Products Inc.
6.4.5 Unilever PLC
6.4.6 The Estee Lauder Companies Inc.
6.4.7 (株)資生堂Ltd.
6.4.8 花王株式会社
6.4.9 レブロン株式会社
6.4.10 オリフラメ・ホールディングAG

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The Asia-Pacific beauty and personal care products market was valued at USD 163.92 million in 2020, and it is projected to witness a CAGR of 6.38 % during the forecast period (2021 - 2026).

The COVID-19 pandemic has influenced Asian consumers’ spending habits and purchase decisions leading to a slight decline in the market growth, owing to various governments imposing multiple measures intended to slow down the spread of COVID-19. Some basic initiatives include social isolation directives, limitations on business opening hours, and travel restrictions. Following are some major impacts on the market. For instance:

The consumers in the market are concerned regarding hygiene. Thus, the category grew with the onset of the pandemic in the market, and the sales of shower gel escalated during the period. Furthermore, the web search incidents for “skincare at home” increased by more than 100% since February 2020.​

The key driver in the market is the desire for a presentable personal image among Asian consumers, which also led to their awareness of personal hygiene habits. The consumer’s growing concern about their health and hygiene enhanced the demand for natural or organic products in the region. Such factors compelled manufacturers to improve their product offerings to match the dynamically changing consumer requirements.

Amid the growing prevalence of hair thinning, loss of volume, dryness, and several other hair-related concerns among the consumers in Asian countries like India, hair care products are emerging as the most affluent and cost-effective way. Hindustan Unilever retained its market leadership, aided by the strong performance of its flagship brands, such as Dove and Sunsilk, while Patanjali Ayurved recorded the fastest growth rate in terms of sales in 2019 in the Indian market.

With the increasing penetration of the internet, the online channels for the purchase of consumer goods witnessed a rapid growth in the last there or four years in India. This category attracted a few specialists, like Nykaa, Purplle, Nnnow, etc., who are utilizing the increasing e-tailing growth and vying for a significant pie in the online cosmetics space. Nykaa offers more than 600 brands in both offline and online stores in India.

Key Market Trends

Increased Penetration of Skin Care Products

The market has witnessed a significant demand for skin care products due to increasing interest in natural formulations in facial care regimes, such as cleansers. Moreover, increased concerns regarding skin problems like skin blackening and burn are also driving the market growth during the study period. Growing at an increasing rate, the beauty face mask penetration in the Asia-Pacific region experienced the highest growth in China. In contrast, beauty face mask penetration in both Indonesia and Malaysia grew by just over eight percent in 2019. Furthermore, manufacturers of beauty and personal care products are launching products targeted at specific consumer groups. For instance, in 2019, Neutrogena developed a 3D-printed face mask, MaskiD™, to analyze skin and deliver active ingredients exactly where it is needed.

China Holds the Largest Share in the Asia-Pacific Cosmetics Products Market

The increasing awareness about a healthier lifestyle among individuals for healthy and hygienic living has contributed to the increase in per capita expenditure on household products (including personal care products) across China. China is one of the world’s hotspots and fastest-changing beauty markets, introducing industry-leading innovations and setting trends globally. Products with claims, such as UV protection, long-lasting, moisturizing/hydrating, botanical/herbal, whitening, and anti-aging, accounted for a considerable number of product launches. Haircare products having specific functions (such as anti-aging) and natural hair colorants are witnessing significant growth, owing to the high adoption rate of natural hair color to enhance hair styling and fashionable statements and the growing popularity of hair texturizing products.

Competitive Landscape

Some of the major key players in the beauty and personal care products market in Asia- Pacific are Avon Products Inc., Beiersdorf AG, L'Oreal Group, Procter & Gamble, and The Estée Lauder Companies Inc. L'Oréal SA is one of the most active companies, with numerous brand offerings and a broad range of beauty and skincare products across the region. The company has spent considerably on improving quality and product innovation in terms of ingredients, functionality, and packaging. These active companies have adopted product innovation as their key strategy to increase their geographical presence and customer base.

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- The market estimate (ME) sheet in Excel format
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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Personal Care Products
5.1.1.1 Hair Care Products
5.1.1.1.1 Shampoo
5.1.1.1.2 Conditioners
5.1.1.1.3 Hair Oil
5.1.1.1.4 Hair Styling and Coloring Products
5.1.1.1.5 Other Hair Care Products
5.1.1.2 Skin Care Products
5.1.1.2.1 Facial Care Products
5.1.1.2.2 Body Care Products
5.1.1.2.3 Lip Care Products
5.1.1.3 Bath and Shower
5.1.1.3.1 Shower Gels
5.1.1.3.2 Soaps
5.1.1.3.3 Bath Salts
5.1.1.3.4 Other Bath and Shower Products
5.1.1.4 Oral Care
5.1.1.4.1 Toothbrushes and Replacements
5.1.1.4.2 Toothpaste
5.1.1.4.3 Mouthwashes and Rinses
5.1.1.4.4 Other Oral Care Products
5.1.1.5 Men's Grooming Products
5.1.1.6 Deodrants and Antiperspirants
5.1.2 Cosmetics/Make-up Products
5.1.2.1 Facial Cosmetics
5.1.2.2 Eye Cosmetic Products
5.1.2.3 Lip and Nail Make-up Products
5.2 By Category
5.2.1 Mass Products
5.2.2 Premium Products
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.2 Convenience Stores
5.3.3 Specialty Stores
5.3.4 Online Channel
5.3.5 Other Distribution Channels
5.4 By Geography
5.4.1 India
5.4.2 China
5.4.3 Japan
5.4.4 Australia
5.4.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 LOreal SA
6.4.2 The Procter & Gamble
6.4.3 Beiersdorf AG
6.4.4 Avon Products Inc.
6.4.5 Unilever PLC
6.4.6 The Estee Lauder Companies Inc.
6.4.7 Shiseido Co. Ltd
6.4.8 Kao Corporation
6.4.9 Revlon Inc.
6.4.10 Oriflame Holding AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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