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インドの中古車市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


India Used Car Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

インドの中古車市場は、2020年に270億米ドル、20206年には500億米ドルに達すると予測されており、2021年から2026年の予測期間中に15%のCAGRを記録しています。 COVID-19のパンデミックによる業界への影響は最... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

インドの中古車市場は、2020年に270億米ドル、20206年には500億米ドルに達すると予測されており、2021年から2026年の予測期間中に15%のCAGRを記録しています。

COVID-19のパンデミックによる業界への影響は最小限にとどまりました。個人での移動を好む人が増え、中古車市場に金融の選択肢が増えたことで、中古車市場は大きく成長すると考えられます。パンデミックによるキャッシュインフローの減少により、購入者は新車以外の選択肢を探さざるを得なくなっており、中古車業界はこの点で大きな成長の可能性を秘めています。パンデミックの影響で新車の販売や生産が妨げられているため、購入者にとってすぐに選択肢となるのが中古車市場なのです。

国内では、組織的、半組織的な販売部門の成長に伴い、中古車市場が発展していきました。中古車市場は、2020年度に440万台の販売を記録したのに対し、同年の新車乗用車の販売台数は280万台にとどまった。

インド政府が実施した新しいBS-VI排出基準により、基準を満たすための自動車の技術コストは消費者が引き受けることになります。さらに、Mahindra First Choice Wheels(MFCW)のMD兼CEOによると、Maruti Suzukiが2020年4月までにディーゼル車セグメントから撤退することを決定したことに伴い、同社がディーゼル車の生産量削減に注力していることも、価格や走行距離に敏感なインド市場での小型ディーゼル車の需要増加につながると期待されています。

中古車の販売店経験が標準化されていること、価格経験が高いこと、融資コストが高いことなどの要因が、中古車市場の成長を妨げる可能性があります。市場を支配している主なプレーヤーには、OLX、Mahindra First Choice Wheels、Cars24、Maruti True Value、Hyundai H Promise、Droomなどがあります。

主な市場動向

組織化されたチャネルが高いCAGRを記録する見込み

インドの中古車市場における組織的セグメントは、予測期間中に22.79%のCAGRを記録すると予想されています。

組織的な販売チャネルは、過去3年間で大きな成長を遂げました。この成長は、都市部での中古車販売の増加と、CarDekho、Cars24、Droomなどのオンライン販売プラットフォームの増加によってもたらされたものです。

OEMの大半はすでに中古車市場に参入しており、初期段階で中古車市場に参入していなかった企業も、過去5年間で中古車市場に参入しています。ルノーは2015年に中古車事業を開始し、日産は2017年に導入していました。

Maruti Suzuki、Mahindra、Hyundai、Toyotaなどのインドの重要なOEMや、BMW、Audi、JLRなどの高級車メーカーは、その中古車ネットワークを持っています。

例えば、Mahindra First Choice Wheelsは、2020年度末までに5,100万米ドルの健全な年間売上高を記録した。

同社は同時期に25万台以上の中古車を販売しており、2020年までにこの数字を40%増加させることを目標としている。現在、MFCWはインド国内に1,100店舗を展開しています。2020年までに1,200店舗に拡大する計画で、そのうち11店舗は高級車の販売に特化した店舗にする予定です。

また、インドの大手自動車メーカーであるマルチ・スズキも、中古車市場に参入し、様々な品質テストを経て販売する「トゥルー・バリュー・チェーン」を展開しています。

さらに、オンラインの中古車販売業者は、2017年から2019年にかけて良好な売上を記録しました。CarDekhoは、オンライン中古車市場のパイオニアとして、過去3年間で約100%の対前年比成長率を記録しています。

さらに、消費者は、中古車を購入する際に、安全性、透明性、利便性、無視できるリスクを好むため、ひいては、中古車の組織化された部門が、計り知れない成長の可能性を持って、市場シェアを急速に伸ばしていくと予測されています。

高級中古車の需要拡大

国内の中古車市場は、高級車の需要が継続的に増加していることから、ブームとなっています。

数年前までは、経済的な理由で高級車を所有することは多くの消費者にとって夢のようなことでしたが、消費者が中古の高級車を簡単に購入できるようになったことで、この状況は徐々に変化しています。高級車の価格が大幅に下落したため、中古車市場では高級車が好まれるようになりました。OLX社によると、15,000ルピー以上の中古高級車が消費者に好まれています。OLXによると、毎月55,000台以上の高級車(価格はINR 15 lakh以上)がOLXに掲載されており、2017年には高級車の供給量が4倍以上に急増しました。

中古高級車の成長を促す主な要因としては、高級車の減価償却価値の高さ、若年層の急成長、消費者の可処分所得の増加(急速な都市化に伴う)、非都市部でのインターネット普及率の高まりなどが挙げられます。

自動車ディーラーによると、高級車の所有者は通常、1〜2年後にアップグレードされたより良いモデルを求めて車を売却するため、高級車の中古需要は前年比で約35〜40%の伸びを示しています。また、高級車の購入者の多くがTier1やTier2の都市に住んでいることも理由の一つです。

また、中古車購入者の75%以上は、実用性とメンテナンスコストの低さから、セダンとハッチバックが占めています。

競合状況

インドの中古車市場は統合されており、ビジネスモデルや中古車販売店の増加により、大手企業が市場の最大のシェアを占めています。主なプレイヤーとしては、OLX、Mahindra First Choice Wheels、CARS24、Maruti True Value、Hyundai H Promiseなどが挙げられます。

他にもQuikr、Honda Auto Terrace、Ford Assured、Toyota U-Trustなどが、現地市場での販売店や事業を拡大しています。市場全体の80%近くを未組織部門が占めていますが、近年は徐々に組織化された部門に移行しつつあります。

新興企業であるBig Boy Toyzは、高級車、スーパーカー、ハイパーカーの中古車ラインアップを揃えて市場に参入しています。現在、インドの3都市に拠点を置き、約30社の高級車メーカーと取引しています。

本レポートの購入理由

- エクセル形式の市場推定(ME)シート
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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 車両タイプ別
5.1.1 ハッチバック
5.1.2 セダン
5.1.3 スポーツ・ユーティリティー・ビークル
5.2 ベンダータイプ別
5.2.1 組織的なもの
5.2.2 非組織型
5.3 燃料タイプ別
5.3.1 ガソリン
5.3.2 ディーゼル

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア
6.2 会社概要
6.2.1 CARS24
6.2.2 Maruti True Value
6.2.3 Mahindra First Choice Wheels
6.2.4 Hyundai H Promise
6.2.5 ホンダオートテラス
6.2.6 フォード・アシュアード
6.2.7 トヨタUトラスト
6.2.8 ビッグボーイ・トイズ
6.2.9 BMWプレミアムセレクション
6.2.10 アウディ認定プラス
6.2.11 メルセデス・ベンツ・サーティファイド
6.2.12 カートレード
6.2.13 OLX

7 市場機会と将来のトレンド

8 covid-19が市場に与える影響の評価

 

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Summary

The India used car market was valued at USD 27 billion in 2020, and it is expected to reach USD 50 billion by 20206, registering a CAGR of 15% during the forecast period, 2021-2026.

The COVID-19 pandemic had a minimal impact on the industry. With the increased number of people preferring individual mobility and more finance options infused into the used car market, the market is set to grow considerably. Reduced cash inflow due to the pandemic has forced buyers to look for alternatives other than new cars, and the used car industry has great growth potential in these terms. With the sales and production of new vehicles hindered due to the pandemic, the immediate option for the buyers is the used car market.

The used car market evolved in the country, with the growth of the organized and semi-organized sales sectors. The pre-owned car market recorded sales of 4.4 million units in FY2020 as compared to only 2.8 million units of new passenger vehicles in the same year.

With the new BS-VI emission standards implemented by the Government of India, the technological cost of cars to meet the standards will be undertaken by consumers. Additionally, according to the MD and CEO of Mahindra First Choice Wheels (MFCW), the company's focus on reducing the production of diesel cars, with Maruti Suzuki's decision to exit the diesel car segment by April 2020, is also expected to increase the demand for compact diesel cars in the price and mileage sensitive Indian market.

Factors such as standardized dealership experience, high price experience, and high financing cost for used cars may hinder the growth of the used car market. Some of the major players dominating the market are OLX, Mahindra First Choice Wheels, Cars24, Maruti True Value, Hyundai H Promise, and Droom, among others.

Key Market Trends

The Organized Channel is Expected to Register a Higher CAGR

The organized segment in the India used car market is expected to witness a CAGR of 22.79% during the forecast period.

The organized sales channel witnessed significant growth in the last three years. This growth is driven by increased sales of used cars in metro cities and a rise in online sales platforms, such as CarDekho, Cars24, and Droom.

The majority of the OEMs have already entered the used car market, and those who have not entered the used car market in the nascent stages have also entered the market during the last five years. Renault started the pre-owned car business in 2015, and Nissan had introduced the firm in 2017.

Significant OEMs in India, such as Maruti Suzuki, Mahindra, Hyundai, and Toyota, and luxury car manufacturers, such as BMW, Audi, and JLR, have their used car networks.

For instance, Mahindra First Choice Wheels recorded healthy annual sales of USD 51 million by the end of FY2020.

The company sold more than 250,000 used cars during the same period, and it aimed to increase this figure by 40% by 2020. Currently, MFCW has 1,100 outlets across India. By 2020, the company planned to increase the outlets to 1,200, out of which 11 outlets may be dedicated only to the sale of luxury cars.

The Indian car manufacturing giant Maruti Suzuki also entered the used cars market with its True Value chain, wherein the cars go through various quality tests before they are set up for sale.

Additionally, the online used car sellers registered good sales during 2017-2019. CarDekho has been a pioneer in the online used car market, recording a Y-o-Y growth rate of about 100% over the last three years.

Furthermore, consumers prefer safety, transparency, convenience, and negligible risk while purchasing used cars, which, in turn, indicates that the organized sector of used cars is projected to rapidly grow in terms of market share with immense growth potential.

Growing Demand for Luxury Used Cars

The used car market is witnessing a boom in the country, with the demand for luxury cars continually increasing.

Until few years, owning a luxury car used to be a dream for numerous consumers, owing to financial hurdles, but this is gradually changing as consumers can easily buy used luxury vehicles. Heavy depreciation in luxury car prices has made these vehicles a preferred choice in the used car market. As per OLX, used luxury vehicles priced over INR 15 lakh were the preferred choice among consumers. According to OLX, over 55,000 luxury cars (priced above INR 15 lakh) were listed on OLX every month, and the supply of premium cars jumped by over four times in 2017.

Some major factors driving the growth of the used luxury cars include the high rate of depreciation value of luxury cars, fast-growing young population, increasing disposable income of consumers (along with rapid urbanization), and growing internet penetration in non-metros.

As per automobile dealers, the demand for used luxury cars has been growing at approximately 35% - 40% on a year-on-year basis, as owners of luxury cars usually sell off their vehicles after a year or two years, as they desire for upgraded and better models. Additionally, apart from the reasons, majority buyers of these vehicles are from Tier-1 and Tier-2 cities.

On another note, over 75% of used cars purchased are sedans and hatchbacks due to their practicality and low-maintenance costs.

Competitive Landscape

The market for used cars in India is consolidated, with significant players holding the largest share of the market due to their business models and increased number of pre-owned car retail outlets. The major players include OLX, Mahindra First Choice Wheels, CARS24, Maruti True Value, and Hyundai H Promise.

Other players, such as Quikr, Honda Auto Terrace, Ford Assured, and Toyota U-Trust, have been expanding their outlets and operations in the local market. The unorganized sector occupies nearly 80% of the total market, which has been gradually shifting toward the organized sector in recent years.

A new company in the block, Big Boy Toyz, is in the market with an exclusive luxury, supercars, and hypercar line-up of preowned cars in its inventory. It is currently based in three Indian cities and deals with about 30 luxury carmakers.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Vehicle Type
5.1.1 Hatchbacks
5.1.2 Sedans
5.1.3 Sports Utility Vehicles
5.2 By Vendor Type
5.2.1 Organized
5.2.2 Unorganized
5.3 By Fuel Type
5.3.1 Petrol
5.3.2 Diesel

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 CARS24
6.2.2 Maruti True Value
6.2.3 Mahindra First Choice Wheels
6.2.4 Hyundai H Promise
6.2.5 Honda Auto Terrace
6.2.6 Ford Assured
6.2.7 Toyota U Trust
6.2.8 Big Boy Toyz
6.2.9 BMW Premium Selection
6.2.10 Audi Approved Plus
6.2.11 Mercedes-Benz Certified
6.2.12 Car Trade
6.2.13 OLX

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 ASSESSMENT OF THE COVID-19 IMPACT ON THE MARKET

 

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