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二輪車用先進ライダーアシスタンスシステム市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Motorcycle Advanced Rider Assistance System Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

二輪車用先進ライダー支援市場は、2020年に906億米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には12%のCAGRで1780億米ドルに達すると予想されています。 COVID-19は業界に深刻な影響を与えました。各国の二輪車... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

二輪車用先進ライダー支援市場は、2020年に906億米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には12%のCAGRで1780億米ドルに達すると予想されています。

COVID-19は業界に深刻な影響を与えました。各国の二輪車の販売台数が2019年と比較して約900万台の減少と急降下したことは、業界の市場価値の低下を示しています。さらに、世界中で社会的な距離を置くことやロックダウン規制が行われたため、旅行や通勤活動が行われず、新しいシステムを導入する市場も、アフターマーケットで代替する市場もありませんでした。

- 二輪車用先進運転支援システム(ARAS)は、ライダーとモーターサイクルの安全性を高めるために、安全なヒューマン・マシン・インターフェースを備えています。二輪車用先進運転支援システム(ARAS)マーケットは、車両のハンドリングストレスを軽減し、ライダーに快適性を提供するために、ライダーをサポートし、支援します。ARASは、事故回避を目的として、快適性と安全性を兼ね備えた機能を提供します。
- アジア太平洋地域では、二輪車の製造台数が多いことから、ARASシステムの市場をリードしています。また、インドは走行中の二輪車の数が最も多い国です。そのため、インドや中国などの国では、自動化、適応性、安全性の向上、より良いライディング体験など、さまざまな機能を提供することで、二輪車のライダーにメリットをもたらすARAS技術を推進しています。
- また、アンチロック・ブレーキ・システム(ABS)やモーターサイクル・スタビリティ・コントロール(MSC)などのアシスタンス・システムによって、より安全なライディングを実現しています。レーダーセンサー、ブレーキシステム、エンジンマネジメント、HMI(Human Machine Interface)などを組み合わせて、二輪車開発支援市場の技術を向上させています。例えば、2019年にはドゥカティ社が二輪車用レーダーシステムの開発を発表しました。バイクに搭載されるARAS(Advanced Rider Assistance System)は、センサーとレーダーを用いて、ライダーの「死角」にある車両を(先進的なユーザーインターフェースを用いて)警告し、衝突を回避するシステムです。ドゥカティは、このシステムが2020年までに市販モデルに搭載される予定であると述べています。

主な市場動向

バイクでのレジャー旅行の増加

ライダーアシスタンスシステム市場にとって、オートバイによるレクリエーションや旅行の増加は大きなチャンスです。オートバイによる旅行は、イタリア、スロバキア、フランスなどの国々で増加しています。イタリア、スロバキア、フランスなどの国々では、田園風景の広がる道路がバイクユーザーに快適なライディングを提供しており、これが高級バイクの販売に大きく貢献しています。アプリリア、ピアジオ、BMW、ドゥカティ、ヤマハなどのメーカーは、多くのライダーアシスタンスシステムや安全システムを、自社のモーターサイクル製品群に標準装備しています。

日本は、2019年に250CC(Cubic Capacity)以上のエンジンのカテゴリーのみで33万3740台という膨大な数の二輪車生産台数を記録しており、国内でのパフォーマンスバイクの需要の高さを示しています。高性能バイクの需要は、これらの車両に搭載されている安全システムやライダーアシスタンスシステムの需要が高まっていることを示しています。

米国は、販売されている車両の大部分が安全性とアシスタンスシステムの面で最新の技術と機能を備えているため、バイク販売、ひいてはライダーアシスタンスシステム販売のもう一つの巨大市場となっています。2020年の米国での販売台数は、ホンダ、ヤマハ、カワサキなどのメーカーの中で、ハーレーダビッドソンが最も多くの販売台数を記録しました。

アジア太平洋地域は、より高い成長が見込まれる

政府や顧客の安全技術に対する意識や受け入れが高まる中、インドの自動車産業は、安全機能に対する積極的な義務化により、以前にも増して急速に進化しています。例えば、インドでは、消費者が四輪車よりも燃費の良い二輪車を好むため、二輪車の巨大市場となっています。

インドで使用されている二輪車の大半は、ライダーの安全性を確保するための補助システムを搭載していません。インド政府が定めた新しい排気ガス規制や、購入者のライダーの安全に対する意識の高まりは、インドのライダーアシスタンス市場にとって重要な成長要因となっています。また、国内の二輪車販売台数が2020年度に1,742万台、2021年度に1,512万台と高い数値を示していることからも、インド市場の大きな可能性を感じています。

中国は世界最大の自動車ハブであり、2020年と2021年の初めには、二輪車とスクーターの膨大な販売台数を記録しました。2021年の第1四半期だけで、二輪車の販売台数は370万台に達しており、中国国内市場における安全システムやライダーアシスタンスシステムの需要の大きさを示しています。

一方、日本には、ホンダ、スズキ、ヤマハ、カワサキといった二輪車の最大手ブランドがあります。これらのブランドが製造する高性能二輪車は、世界のメーカーが提供するさまざまなライダーアシスタンスシステムの主要ユーザーです。

競合状況

二輪車の先進的なライダーアシスタンス市場は、BMW Group、Continental AG、本田技研工業、Robert Bosch、ZFなど、さまざまな国際的・地域的プレーヤーによって支配されています。競合他社よりも優位に立つために、大手企業は新製品の投入に投資しています。例えば、2020年に川崎重工は、次期MY2021年のラインナップにレーダーを使った安全技術を導入することを発表しました。さらに、ボッシュは先進的なライダーアシスタンスシステム技術を開発しました。アダプティブ・クルーズ・コントロール、前方衝突警告、ブラインド・スポット・ディテクションなどを提供しています。Ninja H2 SX、Ninja 1000 SX、Versys 1000など、ハイエンドのツーリングバイクに搭載される可能性が高いです。ゼット・エフ社の二輪車用CDC(Continuous Damping Control)システムは、旋回時やブレーキ時にライダーをアシストし、あらゆる傾斜角度や速度で安定性を向上させます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.2 サプライヤーのバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 製品タイプ別
5.1.1 アダプティブ・クルーズ・コントロール・システム
5.1.2 モーターサイクル用スタビリティコントロールシステム
5.1.3 前方衝突警報システム
5.1.4 ブラインドスポーツ検知システム
5.1.5 その他の製品タイプ
5.2 地域別
5.2.1 北アメリカ
5.2.1.1 米国
5.2.1.2 カナダ
5.2.1.3 その他の北アメリカ地域
5.2.2 ヨーロッパ
5.2.2.1 ドイツ
5.2.2.2 イギリス
5.2.2.3 フランス
5.2.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.2.3 アジア太平洋地域
5.2.3.1 インド
5.2.3.2 中国
5.2.3.3 日本
5.2.3.4 韓国
5.2.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.2.4 南アメリカ
5.2.5 中近東・アフリカ

6 競争状況
6.1 ベンダーのマーケットシェア
6.2 企業プロフィール*1
6.2.1 Robert Bosch GmbH
6.2.2 Continental AG
6.2.3 スターコム・システムズ株式会社
6.2.4 BMWグループ
6.2.5 TE Connectivity
6.2.6 ドゥカティモーターホールディング SpA
6.2.7 パナソニック株式会社
6.2.8 エアリス・コミュニケーションズ
6.2.9 ガーミン社

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The Motorcycle Advanced Rider Assistance Market was valued at USD 90.6 billion in 2020, and it is expected to reach USD 178 billion at a CAGR of 12% during the forecast period (2021-2026).

COVID-19 had a severe impact on the industry. The sales of motorbikes in different countries taking a nosedive at about 9 million units of lower sales compared to that of 2019 indicate the reduced market value of the industry. Additionally, the social distancing and lockdown restrictions across the world meant no travel or commute activity took place, which meant no market for either new systems to be installed or aftermarket replacements.

- Motorcycle advanced riding assistance system (ARAS) is specifically designed with a safe human-machine interface that helps in increasing the safety of the rider and the motorcycle. Motorcycle Advanced Rider Assistance System (ARAS) Market supports and assists the rider in reducing vehicle handling stress and providing comfort to the rider. It provides a combination of comfort and safety functions with the objective of accident avoidance.
- Asia-Pacific is leading the ARAS system largely due to a large number of motorcycles manufacture in the region. India also accounts for the highest number of motorcycles on the road. As a result, countries such as India and China are promoting ARAS technology to benefit motorcycle riders by offering various features, like automation, adaptability, enhancement of safety, and better riding experiences.
- Companies also are making riding considerably safer with assistance systems, such as anti-lock braking system (ABS) and motorcycle stability control (MSC). A combination of a radar sensor, brake system, engine management, and HMI (Human Machine Interface), is improving technology in the motorcycle-developed assistance market. For instance, in 2019, Ducati announced the development of a radar system for motorcycles. The advanced rider assistance systems (ARAS) in motorbike uses sensors and radar to warn the riders (using an advanced user interface) of any vehicle in the rider's ‘blind spot’ to avoid collisions. Ducati mentioned that the system is expected to make its way to the production models by 2020.

Key Market Trends

Growing Motorbike Recreational Travel

Constantly rising recreational activity and travel via motorbike is an immense opportunity for the rider assistance system market. Motorcycle travel is on the rise in several countries like Italy, Slovakia, France, among few others. The countryside roads present in these places offer excellent riding pleasure to the motorcyclists and are a huge factor contributing to the sales of high-end motorbikes. Manufacturers like Aprilia, Piaggio, BMW, Ducati, Yamaha, etc., are providing numerous rider assistance and safety systems as standard equipment across their motorbikes product range.

Japan recorded a huge number of 333,740 units of motorcycles production only in the category of over 250 CC (Cubic Capacity) engines in 2019, indicating the high demand for performance bikes in the country. The demand for high-performance bikes is an indicator of increased demand for safety and rider assistance systems installed in these vehicles.

The United States is another huge market for motorbike sales, and consequently, the Rider Assistance systems sales as the majority of vehicles sold in the country are equipped with the latest technology and features in terms of safety and assistance systems. Harley-Davidson recorded the highest unit sales in the United States in 2020, among other makers like Honda, Yamaha, Kawasaki, etc.

Asia-Pacific Is Expected To Witness Higher Growth

With the increasing awareness and acceptance of safety technology by governments and customers, the automotive industry in India is evolving faster than before, with active mandates on safety features. For instance, India is a huge market for motorcycles due to the consumer preference for fuel-efficient motorcycle riding over four-wheelers.

The majority of motorcycles used in India do not possess any assistance systems for rider safety. The new emission standards set by the Indian government and increased awareness of rider safety among the buyers is an important growth factor for the rider assistance market in India. Also, the high figures of domestic motorcycle sales at 17.42 million units in FY2020 and 15.12 million units in FY2021, indicate the huge potential in the Indian market.

China is the world's largest automobile hub and recorded immense motorcycle and scooter sales figures in both 2020 and the beginning of 2021. The sales went up to 3.7 million units of motorcycles in just the first quarter of 2021, indicating the huge demand for safety and rider assistance systems in the Chinese national market.

On the other hand, Japan is home to some of the biggest two-wheeler brands like Honda, Suzuki, Yamaha, and Kawasaki. The high-performance motorcycles manufactured by these brands are major users of different rider assistance systems provided by manufacturers, worldwide.

Competitive Landscape

The motorcycle advanced rider assistance market is dominated by various international and regional players, such as BMW Group, Continental AG, Honda Motor, Robert Bosch, and ZF. Although to have the edge over its competitors, the major companies are investing in launching newer products. For instance, in 2020, Kawasaki announced the introduction of radar-based safety technology in its upcoming MY 2021 line-up. Additionally, Bosch has developed advanced rider assistance system technology. It offers adaptive cruise control, forward collision warning, and blind-spot detection. High-end touring bikes, such as the Ninja H2 SX, Ninja 1000 SX, and Versys 1000, are most likely to be accommodated with the new feature. ZF offers its Continuous Damping Control (CDC) system for motorcycles to assist the rider at turns and braking, along with increased stability at all lean angles and speeds.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Adaptive Cruise Control System
5.1.2 Motorcycle Stability Control System
5.1.3 Forward Collision Warning System
5.1.4 Blind Sport Detection System
5.1.5 Other Product Types
5.2 By Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.1.3 Rest of North America
5.2.2 Europe
5.2.2.1 Germany
5.2.2.2 United Kingdom
5.2.2.3 France
5.2.2.4 Rest of Europe
5.2.3 Asia Pacific
5.2.3.1 India
5.2.3.2 China
5.2.3.3 Japan
5.2.3.4 South Korea
5.2.3.5 Rest of Asia Pacific
5.2.4 South Amercia
5.2.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Robert Bosch GmbH
6.2.2 Continental AG
6.2.3 Starcom Systems LTD
6.2.4 BMW Group
6.2.5 TE Connectivity
6.2.6 Ducati Motor Holding SpA
6.2.7 Panasonic Corporation
6.2.8 Aeris Communications
6.2.9 Garmin Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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