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コネクテッド・モーターサイクル市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Connected Motorcycle Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2021 - 2026)

コネクテッド・モーターサイクル市場は、2020年には7,000万米ドルであったが、予測期間(2021年~2026年)には40%以上のCAGRを記録し、2026年には8億米ドルに達すると予想されている。 COVID-19パンデミック... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

コネクテッド・モーターサイクル市場は、2020年には7,000万米ドルであったが、予測期間(2021年~2026年)には40%以上のCAGRを記録し、2026年には8億米ドルに達すると予想されている。

COVID-19パンデミックは、コネクテッドモーターサイクル市場にマイナスの影響を与えました。パンデミックの影響で世界的にロックダウンや社会的な距離を置くことが求められたため、世界的に自動車の販売台数が減少し、結果的にコネクテッドモーターサイクルの市場ポテンシャルが低下しました。また、観光業がほとんど行われていなかったため、コネクテッドモーターサイクルのアフターマーケット分野はあまり成長しませんでした。しかし、パンデミック後は、徐々にロックダウンが緩和され、コネクテッド・ビークルの利点に対する認識が高まっていることから、予測期間中に経済が回復し、さらなる成長が期待されています。

市場の成長を促進する要因としては、5Gサービスの導入によるインターネットの接続性や速度の向上など、通信技術の技術的進歩の拡大と、運転支援システム、リアルタイムセーフティ、ナビゲーション、GPSモニタリングなどの機能に対する需要の増加が挙げられます。

- シナリオベースの安全性は、モーターサイクルスタビリティコントロールやトラクションコントロールなどの既存の安全システムを統合して、近くの車両が相互に通信することで向上する可能性があります。
- 世界の人々の所得の増加に伴い、エンドユーザーは技術的に進歩した製品を好み、走行中の安全性を向上させ、交通事故の発生確率を低下させる機器を装備するようになっています。また、Bluetoothなどの接続機能を搭載することで、運転中の通話管理が容易になることが期待されます。したがって、事故の可能性も減るかもしれません。

主な市場動向

ライダーアシスタンスシステムが市場をリードすると予想される

道路上の車両数の増加は、交通事故増加の原因の一つとなっています。そのため、事故の原因となりうる速度の上昇や車両の異常をライダーに知らせる警告・警報システムの需要が高まっています。二輪車のADASシステムには、アダプティブ・クルーズ・コントロール、前方衝突警報、交通標識認識、アクティブ・ブレーキ・システム、車線逸脱警報などがあります。

二輪車にADASシステムが搭載されることで、車両の安全性やトラクションコントロールが強化され、ライダーのドライビングエクスペリエンスが向上する可能性があります。アダプティブ・クルーズ・コントロール・システムは、周囲の環境に応じて速度を調整する機能を備えているため、大きな可能性を秘めていると予想されます。このシステムは、速度制限違反の回避や、燃料効率の向上に役立つ可能性があります。

主要プレイヤーは、戦略的パートナーシップを結び、ライダーアシストシステムを改良して、市場での成功を目指しています。例えば、以下のようなものがあります。

- 2021年4月、Minda Corporation LimitedはRide Visionと提携し、人工知能を活用した衝突回避システムをインドの二輪車市場に導入します。
- 2019年12月には、VTTとKTM Nordic Oy(KTM)が、KTMの二輪車に装備するための協力を開始しました。車両安全システムやセンサーは、二輪車を他の車両や交通から従来よりも安全かつ効率的に見えるようにすることを目的としています。
- 2019年3月、スズキはレーダー技術に基づく先進的なライダーアシスタンスシステムの開発に取り組んでいることを明らかにした。

予測期間中、アジア太平洋地域が市場をリードする見込み

アジア太平洋地域のコネクテッドモーターサイクル市場は、予測期間中に大きく成長すると予測されています。この成長は主に、同地域における都市化と自動車販売の増加によるものです。例えば、2020年、インドなどの主要二輪車市場では、パンデミックにもかかわらず、膨大な自動車販売台数を記録しました。インドでは2020年度に二輪車の販売台数が11,214,640台を記録しており、同国におけるコネクテッドモーターサイクル市場の機会は非常に大きいと言えます。

ASEANの主要国では、2020年に二輪車の販売台数が多く記録されました。例えば、タイなどの主要国では、2020年度の二輪車販売台数が151万6,100台、フィリピンでは120万6,370台となっており、ASEAN諸国およびアジア地域全体でのコネクテッド二輪車市場の大きな市場ポテンシャルが示されています。

レジャー旅行での二輪車の利用が増えていることも、コネクテッドモーターサイクル市場にとって重要な市場領域です。コネクテッドモーターサイクルシステムは、高速走行時のライダーの安全性や警告システムを向上させることができ、車両とライダーの安全性を確保する上で重要な役割を果たします。さらに、アジアやヨーロッパの地域では、レジャー旅行や観光業が絶えず成長しており、これらの地域はコネクテッドモーターサイクル市場にとって大きなチャンスであり、高い成長率を示すことが期待されます。

競争状況

コネクテッドモーターサイクル市場は非常に細分化されており、複数のプレイヤーが市場で大きなシェアを占めています。コネクテッドモーターサイクル市場の著名な企業には、Continental AG、TE Connectivity、パナソニック株式会社、Aerisなどがあります。主要企業は、製品の研究開発や新技術の導入に多額の投資を行っています。

- 例えば、2020年1月、カナダのDamon motorcycles社は、コネクテッド・モーターサイクルを公開しました。このモーターサイクルには、BlackBerry QNXの技術が搭載されています。その360度の高度な警告システムは、カメラやレーダー、非視覚的なセンサーなど様々なセンサーを備えており、道路上のこれらの脅威を検出します。
- BOSCHは、2019年にARAS(Advanced Rider Assistance Systems)を導入し、前面衝突回避機能とヘルプコネクト(緊急時)を搭載しました。このARASは、2020年半ばから年末にかけて、ドゥカティ、カワサキ、KTMが製造するモーターサイクルに搭載されることが決まった。
- 2019年10月には、Vodafone Idea Intellicorp社が4G IoT接続ソリューションを電動二輪車に提供する。このパートナーシップのもと、ボーダフォン・イデア・ビジネス・サービスは、ジオフェンシング、バイクロケーター、リアルタイムのバイク情報や診断などの機能を実現するために、リボルト・インテリコープに独占的なIoT対応ソリューションを提供することができます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.2 サプライヤーのバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 サービス別
5.1.1 運転支援
5.1.2 インフォテインメント(Infotainment
5.1.3 セーフティ
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 プライベート
5.2.2 民間
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 その他の北アメリカ地域
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア・パシフィック
5.3.3.1 インド
5.3.3.2 中国
5.3.3.3 日本
5.3.3.4 韓国
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 その他の地域
5.3.4.1 南アメリカ
5.3.4.2 中近東・アフリカ

6 競争状況
6.1 ベンダーのマーケットシェア
6.2 企業プロフィール*について
6.2.1 BMW Motorrad
6.2.2 TE Connectivity
6.2.3 Autotalks
6.2.4 Vodafone
6.2.5 パナソニック株式会社
6.2.6 コンチネンタルAG
6.2.7 エアリス
6.2.8 DXCテクノロジー
6.2.9 スターコム・システムズ株式会社
6.2.10 Kpit

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The connected motorcycles market was valued at USD 70 million in 2020, and it is expected to reach USD 800 million by 2026, registering a CAGR of more than 40%, during the forecast period (2021 - 2026).

The COVID-19 pandemic had a negative impact on the connected motorcycle market. The worldwide lockdown and social distancing norms implemented due to the pandemic have reduced the number of vehicles sold, worldwide, consequently reducing the market potential for connected motorcycles. Additionally, with virtually no activity in tourism, the aftermarket segment of the connected motorcycle did not register much growth. However, post-pandemic, due to the gradual lockdown relaxation and increasing awareness for advantages of connected vehicles, the market looks forward to economic revival and further growth during the forecast period.

The factors driving growth in the market are growing technological advancements in communication technologies, such as improvement in internet connectivity and speed with the introduction of 5G services to support vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure, along with the increase in demand for features, like driving assistance system, real-time safety, navigation, and GPS monitoring.

- Scenario-based safety may be improved if nearby vehicles communicate with each other, with the integration of existing safety systems, such as motorcycle stability control, traction control, etc.
- With the increasing income of people in the world, end users prefer technologically advanced products and are equipped with equipment that improves safety while riding and decreases the probability of any road accident. With the inclusion of connectivity features, like Bluetooth, it is expected to be easier for the driver to manage their calls while driving. Thus, this may also reduce the possibility of accidents.

Key Market Trends

Rider Assistance System is Expected to be the Market Leader

The rising number of vehicles on the road is one of the reasons for increasing road accidents. This has generated demand for warn and alert systems to notify the riders regarding the increasing speed or any other malfunctioning vehicle, which can be a possible reason for the accident. ADAS System in motorcycles includes adaptive cruise control, forward collision warning, traffic sign recognition, active brake system, and lane departure warning.

The inclusion of the ADAS system in motorcycles may provide more safety and traction control for the vehicle, enhancing the driving experience of the rider. The adaptive cruise control system is expected to have huge potential due to its capability to adjust the speed according to the surrounding environment. This system is likely to help in avoiding speed limits violations and increase fuel efficiency.

Major players are forming strategic partnerships to improve rider-assist systems for better traction in the market. For instance,

- In April 2021, Minda Corporation Limited partnered with Ride Vision to use Artificial Intelligence-enabled Collision Avoidance Systems to be implemented in the Indian motorcycle market.
- In December 2019, VTT and KTM Nordic Oy (KTM) started cooperation to equip the KTM motorcycle. The vehicle safety systems and sensors are intended to make motorcycles more visible to other vehicles and traffic safer and more efficient than before.
- In March 2019, Suzuki revealed that they are working on an advanced rider assistance system based on radar technology.

Asia Pacific is Expected to be the Market Leader During the Forecast Period

The Asia Pacific connected motorcycles market is estimated to grow significantly during the forecast period. This growth is primarily due to increased urbanization and vehicle sales in the region. For instance, in 2020, major two-wheeler markets, like India, reported huge vehicle sales, despite the pandemic. With India recording 11,214,640 units in sales of two-wheelers in FY 2020, the opportunity for the connected motorcycles market is huge in the country.

Major ASEAN countries registered high volumes of two-wheeler sales in 2020. For instance, major countries, like Thailand, registered 1,516,100 units of motorcycles in 2020, and the Philippines registered a total of 1,206,370 units, indicating the huge market potential for the connected motorcycle market in the ASEAN countries and the Asian region as a whole.

The increased usage of motorcycles for leisure travel is another important market area for the connected motorcycle market. Better safety and warning systems for the riders in high-speed riding scenarios can be achieved via connected motorcycle systems, which can be vital for vehicle and rider safety. Additionally, with constantly growing leisure travel and tourism in the Asian and European regions, these regions are expected to present great opportunities and register a high growth rate for the connected motorcycle market.

Competitive Landscape

The connected motorcycles market is highly fragmented, with several players accounting for significant amounts of shares in the market. Some prominent companies in the connected motorcycles market are Continental AG, TE Connectivity, Panasonic Corporation, Aeris, and others. The major players are investing heavily in the R&D of products and the incorporation of new technologies.

- For instance, in January 2020, Canada’s Damon motorcycles revealed connected motorcycles. The motorcycle is equipped with the BlackBerry QNX technology. Its 360-degree advanced warning system has various sensors, such as cameras and radar and non-visual sensors, to detect these threats on the road.
- BOSCH introduced its Advanced Rider Assistance Systems (ARAS) in 2019, with front collision avoidance and Help Connect (for emergency). The ARAS was chosen to be equipped in motorcycles manufactured by Ducati, Kawasaki, and KTM by mid to end of 2020.
- In October 2019, Vodafone Idea Intellicorp to provide 4G IoT connectivity solutions to the electric two-wheeler. Under the partnership, Vodafone Idea Business Services may provide exclusive IoT-enabled solutions to Revolt Intellicorp to enable features, such as geofencing, bike locator, and real-time bike information and diagnostics.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Service
5.1.1 Driver Assistance
5.1.2 Infotainment
5.1.3 Safety
5.2 By End User
5.2.1 Private
5.2.2 Commercial
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 South America
5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 BMW Motorrad
6.2.2 TE Connectivity
6.2.3 Autotalks
6.2.4 Vodafone
6.2.5 Panasonic Corporation
6.2.6 Continental AG
6.2.7 Aeris
6.2.8 DXC Technology
6.2.9 Starcom Systems LTD
6.2.10 Kpit

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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