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東南アジア中古車市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


South-East Asian Used Car - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

今年、東南アジアの中古車市場は623億1,000万米ドルとなり、予測期間中に年平均成長率6.23%を記録して843億米ドルに達すると予想されている。 主なハイライト パンデミックとその後の規制により、この2年間、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

今年、東南アジアの中古車市場は623億1,000万米ドルとなり、予測期間中に年平均成長率6.23%を記録して843億米ドルに達すると予想されている。

主なハイライト

  • パンデミックとその後の規制により、この2年間、新車の生産と需要は低迷している。市場が回復しつつある現在、中古車の需要が高まっている。中古車は比較的手頃な価格であり、過去5年間の車には現代的で必要な機能がほぼすべて備わっている。
  • 消費者は新車への多額の投資を控え、中古車の購入を選択している。その結果、中古車業界はかなりの成長を遂げている。中古車プラットフォームは広く安全でアクセスしやすく、リーズナブルな価格で入手できる。
  • このため、中古車の販売台数は新車の1.3倍となっている。また、この比率は今後10年で2倍になると予想されている。人口増加や経済成長など様々な要因により、東南アジア諸国は投資家にとって最も速く魅力的な経済市場となっている。さらにタイでは、2022年の自動車総販売台数が約84万8,000台に達した。
  • タイとインドネシアの市場では、自動車eコマースが驚異的な成長を遂げており、中古車顧客のほぼ100%がオンラインで自動車購入を開始している。これにより、自動車ディーラーはより迅速なデジタルサービスを提供し、リスティング広告をより利用しやすくすることができる。現在、東南アジア市場の中古車ディーラーの70%以上がインターネットを利用している。
  • さらに、市場シェアを獲得するために、他国の多くの企業も東南アジア地域に投資し、事業を開始している。

東南アジア中古車市場動向

オンライン・プラットフォームの強化が市場を牽引

  • 中古車セグメントの販売台数と相対的な普及率に基づくと、インドネシア、タイ、マレーシアが主要市場である。インドネシアでは新車1台に対して中古車が約3.5台販売されている。タイでは新車1台に対して中古車が約2台であり、この数字はやや低い。
  • 新興国、特に東南アジアではスマートフォンとインターネットの普及が進んでいるため、中古車市場の組織化が進んでいる。中古車小売業者はデジタル化を利用して、魅力的な市場提供を実現している。また、オンライン・プラットフォーム上の膨大な数の写真や動画、安全なオンライン即時融資サービスなどの設備が、中古車購入の顧客を引き付けている。
  • 例えば、2023年6月、インドネシアの中古車マーケットプレイスであるMoladinは、認可を受けたマルチファイナンス会社であるPT Pro Car International Financeを買収した。同社はPT Pro Car International FinanceをPT Moladin Finance Indonesiaにリブランドし、Moladinのマルチファイナンス部門として機能することになった。
  • 2022年5月、インドネシアの中古車プラットフォームMoladinは、DST Globalが主導するシリーズB資金調達で9500万米ドルを調達した。他の投資家には、East Ventures、Northstar Group、Sequoia Capital Indiaが含まれる。同社がシリーズAで4,200万米ドルの資金を調達してからわずか4ヶ月後のことである。
  • その主な理由は、消費者が中古車を購入する際、安全性、透明性、利便性、無視できるリスクを好むからである。
  • そのため、多くの地域国で多くの新規プレーヤーが中古車メーカーに参入している。例えば、タイでは昨年、インドのCars24とマレーシアのCarsomeが市場に参入し、新車需要と中古車供給のギャップを埋めている。
  • さらに2022年3月、カーズ24はタイでアプリケーションを開始し、1つのアプリで迅速かつ便利で消費者に優しいサービスを提供することで、中古車購入体験を再定義した。
  • また、最近のミレニアル世代は、新車よりも中古車の購入を検討しており、ブランド名よりもコストを重視している。ミレニアル世代はテクノロジーに精通しているため、中古車販売業者はオンラインインフラの強化に注力している。その結果、オンライン市場が独自の価格設定アルゴリズムに適応し、車両を検査・評価するようになったと見られる。これはまた、中古車取引と取引の枠組みを改善するのに役立っている。
  • しかし、自動車台数が増加し、都市部では道路が混雑しているため、既存のインフラでは需要の増加に対応できない。そのため、政府は公共交通機関の整備を進めており、今後数年間の市場成長の妨げとなるだろう。さらに、南アジア諸国ではここ数年、自動車生産台数の伸び率が停滞している。
  • こうしたことが中古車購入の妨げになる。とはいえ、中古車市場は、特にコンパクトで予算に見合った選択肢を選ぶ人にとっては、新車と比較して依然として成功している。

インドネシアは著しい成長が見込まれる

  • 2021年の自動車生産台数はタイが約160万台でトップだが、インドネシアは約110万台で2位につけている。しかし、生産車種にかかわらず、国内で販売される乗用車の新車台数は着実に減少している。例えば、2021年には約66万台の乗用車が販売されたが、この値は以前に比べて大幅な減少を示している。
  • さらに、世界的なパンデミックのため、ほとんどの個人所有の自動車は、その間に止まっていた。そのため、平均して走行距離計のキロ表示は車齢よりも少なく、これは調査対象市場の助けになると予想される。また、GDPのわずかな落ち込みにより、人々は新車よりも中古車を好む。例えば、2022年5月、東南アジア最大の総合自動車eコマース・プラットフォームであるCarsomeは、Tang Internet Limitedとその子会社からWapCarとAutoFunのデジタル自動車コンテンツ事業を買収した。買収後、CarsomeはWapCar AutoFun Sdn Bhd(WapCar)をマレーシアに完全子会社として設立した。
  • インドネシアでは、都市人口が多いジャカルタの中古車販売台数が最も多い。また、ジャカルタの乗用車保有率は国内最高で、人口100人当たり約40台である。これは全国平均の100人当たり7台と比較するとさらに高い。
  • したがって、パンデミック以前から販売台数が減少しているため、新車市場が低迷し、インドネシアの中古車市場を下支えすると予想される。

東南アジア中古車産業概要

東南アジアの中古車市場は非常に細分化されており、PT.Moladinデジタル、Carousell、Carro、Carsome、Cars24 Services Private Limitedなどがある。競合他社より優位に立つため、大手レンタル会社は合弁事業や提携を結び、より新しい製品を発売している。例えば

2022年2月、マレーシアに本社を置く中古車eコマース・プラットフォームのカーズーム・グループは、マレーシア、インドネシア、タイに中古車再生センターをさらに建設する予定だ。同社は今後数年間、中古車需要が伸び続けると見込んでいる。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場促進要因
4.1.1 流通チャネルの拡大
4.1.2 その他
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 信頼性と透明性の欠如
4.2.2 その他
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分
5.1 車種別
5.1.1 ハッチバック
5.1.2 セダン
5.1.3 スポーツ・ユーティリティ・ビークル(SUV)
5.2 燃料タイプ
5.2.1 ディーゼル
5.2.2 ガソリン
5.2.3 その他の燃料
5.3 予約タイプ
5.3.1 オフライン
5.3.2 オンライン
5.4 業者タイプ別
5.4.1 組織型
5.4.2 非組織
5.5 国別
5.5.1 ベトナム
5.5.2 インドネシア
5.5.3 マレーシア
5.5.4 タイ
5.5.5 シンガポール
5.5.6 その他の東南アジア地域

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 Carro (Trusty Cars Pte Ltd)
6.2.2 Carsome Sdn Bhd
6.2.3 Cars24 Services Private Limited
6.2.4 Carousell
6.2.5 PT.Moladin Digita
6.2.6 ICar Asia Limited
6.2.7 OLXインドネシア
6.2.8 トヨタ・トラスト(トヨタ自動車株式会社)
6.2.9 Honda Certified(本田技研工業株式会社)
6.2.10 日産インテリジェントモビリティ(日産自動車株式会社)

7 市場機会と今後の動向
7.1 オンラインプラットフォームとマーケットプレイス

 

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Summary

In the current year, Southeast Asia Used Car Market was valued at USD 62.31 billion, and it is expected to reach USD 84.30 billion by registering a CAGR of 6.23% during the forecast period.

Key Highlights

  • The pandemic and the subsequent restriction, the manufacturing and demand for new cars have been hampered in the past two years. Now, as the market is still recovering, there is an increased demand for used cars, as they are relatively affordable, and cars from the last five years offer almost all the modern and necessary features.
  • Consumers are refraining from investing hugely in newer vehicles and are opting to purchase used cars. As a result, the used car industry is witnessing considerable growth. Used car platforms are widely safe, accessible, and available at reasonable prices.
  • Due to this, the sales of used cars are 1.3 times that of new vehicles. Also, this ratio is expected to double in the coming decade. Various factors, including population rise and economic growth, are making Southeast Asia counties the fastest and most attractive economic market to investors. Additionally, in Thailand, In 2022, the total sales volume of automobiles in Thailand amounted to around 848 thousand units.
  • Automotive e-commerce has grown at a staggering rate in Thailand and Indonesian markets, with almost 100% of used car customers beginning their car shopping experience online. This allows car dealers to provide faster digital service and more accessible options to advertise their listings. Today, over 70% of used car dealers in the South East Asian market use the internet.
  • Additionally, to capture the market share, many companies from other countries are also investing and starting their operations in the Southeast Asia region.

Southeast Asia Used Car Market Trends

Strengthening of Online Platforms is Driving the Market

  • Based on the number of units sold and relative penetration of the used car segment, Indonesia, Thailand, and Malaysia are major markets. Around 3.5 used cars were sold for every new car in Indonesia. The number is slightly lower for Thailand, which has about two used cars for every new car.
  • Because the penetration of smartphones and the internet in emerging economies, especially in Southeast Asia, is increasing, the used car market is getting more organized. Used car retailers are using digitalization to make market offerings attractive. Also, facilities like an enormous number of photos and videos on the online platform and secure online instant finance services attract customers to buy used cars.
  • For instance, in June 2023, Moladin, an Indonesian used car marketplace, acquired PT Pro Car International Finance, a licensed multi-finance company. The company has rebranded PT Pro Car International Finance as PT Moladin Finance Indonesia, which will now function as Moladin's multi-finance arm.
  • In May 2022, Moladin, an Indonesian used-car platform, raised USD 95 million in Series B funding led by DST Global. Other investors include East Ventures, Northstar Group, and Sequoia Capital India. This comes just four months after the company raised USD 42 million in Series A funding.
  • The primary reason behind this is that consumers prefer safety, transparency, convenience, and negligible risk while purchasing used cars, which, in turn, gives the organized sector an upper edge compared to the unorganized sector.
  • Hence, many new players have entered the used carmaker in many regional countries. For instance, in the last year, in Thailand, India's Cars24 and Malaysia's Carsome have entered the market to bridge the gap between the demand for new automobiles and the supply of used cars.
  • Additionally, in March 2022, Cars 24 launched its application in Thailand to redefine the used car buying experience by delivering fast, convenient, and consumer-friendly services with one app.
  • Also, millennials today are considering the purchase of used cars over newer ones, with a higher focus on the cost than the brand names. They are much more tech-savvy, resulting in used-car sellers focusing on strengthening their online infrastructure. As a result, we see the online marketplace adapting to proprietary pricing algorithms to inspect and evaluate vehicles. This has also helped companies improve their used-car trade and transactional framework.
  • However, with the increasing number of vehicles and cities having jam-packed roads, the existing infrastructure cannot sustain increased demand. Hence, the government is pushing toward public transport, which will hinder market growth in the upcoming years. Additionally, the automobile production growth rate has remained stagnant over the last few years in South Asian nations.
  • These factors will hinder the purchase of used cars. Nevertheless, the used car market remains successful compared to the newer cars, especially for those who opt for compact and budget-friendly options.

Indonesia is Expected To Witness Significant Growth

  • Although Thailand is leading in the number of vehicles produced, with about 1.6 million vehicles in 2021, Indonesia takes the second spot with about 1.1 million vehicles produced. But irrespective of the car produced, the number of new passenger cars sold in the country has steadily decreased. For instance, in 2021, around 660 thousand passenger cars were sold, even though this value indicated a significant decrease compared to the previous years.
  • Additionally, because of the global pandemic, most privately owned cars stood still during the time. Hence, on average, the kilometer reading on the odometer was less than the vehicle's age, which is expected to aid the studied market. Also, due to the slight dip in the GDP, people prefer used cars over new cars as they are about 40% cheaper than the new model. For instance, in May 2022, Carsome, Southeast Asia's largest integrated car e-commerce platform, acquired the digital automotive content businesses of WapCar and AutoFun from Tang Internet Limited and its subsidiaries. Following the acquisition, Carsome has set up WapCar AutoFun Sdn Bhd (WapCar) as a fully-owned subsidiary in Malaysia.
  • In Indonesia, Jakarta has the most used cars sold due to its high urban population. In addition, Jakarta has the country's highest passenger car ownership rate, with about 40 cars per 100 people. This is even higher when compared to the national average, which is seven cars per 100 individuals.
  • Hence, due to the declining sales even before the pandemic, the market for new cars is expected to witness hindrances, aiding the used car market in Indonesia.

Southeast Asia Used Car Industry Overview

The South-East Asian Used Car Market is hugely fragmented, with various startups and regional players such as PT. Moladin Digital, Carousell, Carro, Carsome, and Cars24 Services Private Limited. Although to have the edge over their competitors, the major rental companies are making joint ventures and partnerships to launch newer products. For instance,

In February 2022, Carsome Group, a Malaysia-headquartered used car e-commerce platform, plans to build more used car refurbishment centers in Malaysia, Indonesia, and Thailand. The company expects the demand for pre-owned cars to continue growing in the next few years.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Expanding Distribution Channels
4.1.2 Others
4.2 Market Restraints
4.2.1 Lack Of Trust And Transparency
4.2.2 Others
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Vehicle Type
5.1.1 Hatchback
5.1.2 Sedan
5.1.3 Sports Utility Vehicle (SUV)
5.2 Fuel Type
5.2.1 Diesel
5.2.2 Gasoline/Petrol
5.2.3 Other Fuel Types
5.3 Booking Type
5.3.1 Offline
5.3.2 Online
5.4 By Vendor Type
5.4.1 Organized
5.4.2 Unorganized
5.5 By Country
5.5.1 Vietnam
5.5.2 Indonesia
5.5.3 Malaysia
5.5.4 Thailand
5.5.5 Singapore
5.5.6 Rest of South-East Asia

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share**
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Carro (Trusty Cars Pte Ltd)
6.2.2 Carsome Sdn Bhd
6.2.3 Cars24 Services Private Limited
6.2.4 Carousell
6.2.5 PT. Moladin Digita
6.2.6 ICar Asia Limited
6.2.7 OLX Indonesia
6.2.8 Toyota Trust (Toyota Motor Corporation)
6.2.9 Honda Certified (Honda Motor Corporation)
6.2.10 Nissan Intelligent Mobility (Nissan Motor Corporation)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Online Platforms And Marketplaces

 

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