自動車予測技術 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測
Automotive Predictive Technology - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
自動車予測技術市場規模は、2024年に748億6,000万米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.21%で、2029年には1,110億7,000万米ドルに達すると予測される。 主なハイライト COVID-19の... もっと見る
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サマリー 自動車予測技術市場規模は、2024年に748億6,000万米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.21%で、2029年には1,110億7,000万米ドルに達すると予測される。 主なハイライト- COVID-19の発生は自動車予測技術市場に悪影響を与えた。世界中のいくつかの自動車や部品の製造施設が一時的に操業を停止し、サプライチェーンに支障をきたした。しかし、自動車産業はわずかに回復し始め、予測期間中も続くと予想される。
- 先進運転支援システム(ADAS)のような安全機能を強化するための人工知能や機械学習、車両のダウンタイムを削減し、車両の性能をコスト効率よく高めることに焦点を当てた予知保全など、車両に技術的に高度な機能を搭載する傾向が強まっていることが、市場成長の原動力となっている。
- 自律走行車と自動運転技術はまた、いくつかの予測機能を使用して、障害物についてドライバーに警告を発したり、その他の運転アラートを生成したりする。複数の大手相手先商標製品メーカー(OEM)が自律走行車の開発に多額の投資を行っており、こうした開発は同市場のプレーヤーに新たな機会を提供すると期待されている。
- アジア太平洋地域は、インド、中国、日本における高級車需要の増加により、自動車予測技術市場を支配すると予想される。また、先進運転支援システム(ADAS)の設置が増加していることも、同地域全体で今後数年間、こうした技術の需要を押し上げると推定される。
自動車予測技術の市場動向予測期間中、ADASセグメントが市場を支配する見込み- 近年、自動車業界は ADAS システムの改善に向けた研究開発に意欲的に取り組んでいる。このため、夜間歩行者検知システム、車線逸脱警告システム、カメラ、RADAR、その他のセンサーの需要が急増し、自動車への搭載がかなりのペースで進んでいる。そのため、プレーヤーは市場の需要を促進するために、このような技術を搭載した製品の展開に継続的に注力している。
- 2022年7月、ヒュンダイ・モーター・インディアは、最高級スポーツ・ユーティリティ・ビークル(SUV)であるツーソンのアップグレード版を発売し、自動車技術において大きな進歩を遂げた。レベル2の先進運転支援システム(ADAS)機能を誇るこのSUVは、新時代のインテリジェントな運転機能を導入している。その中でも画期的なのは、最先端のカメラとレーダーセンサーの力を組み合わせた自動センシング技術である。この革新的なセットアップにより、ツーソンは道路上の他の車両、歩行者、サイクリストまでも正確に検知できるようになった。
- さらに、アウディ、BMW、ダイムラー、ボルボといった企業が、夜間の歩行者検知システムを提供し始めた。これは、一定の速度範囲内で歩行者が進路上にいる場合、ドライバーに警告を発したり、自動的にブレーキをかけたりするものだ。
- 例えば、2022年11月、ソフトウェア会社のゼンセアクトは、ボルボの完全電動フラッグシップSUV、ボルボEX90のドライバーに新しいレベルの安全性を提供する人工知能(AI)搭載ソフトウェア、Onepilotを発表した。
- いくつかの大手サービス・プロバイダーは、市場シェアを獲得するために、自動車の最新ADAS技術の研究開発に多額の資金を投じている。大手企業だけでなく、いくつかの新興企業も最新の革新的なアイデアや技術を打ち出しており、これらの企業は大手企業から資金援助を受けている。
- こうした動きから、予測期間中はADAS分野が市場を支配すると予想される。
アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占める見込み- 予測期間中、アジア太平洋地域が最も急成長する市場になると予想される。自動車のハイブリッド化と電動化、電気自動車の生産増加が需要を牽引する主な要因である。インド、中国、日本のような国々は、乗用車への予測技術の導入が徐々に進んでいるため、ペースを上げている。インフラや規制が不十分なことも、導入が遅れている理由である。
- アジア太平洋地域の自動車メーカーも予測技術に投資し、予測技術に基づく機能を搭載した新製品を発売している。
- 例えば、2023年5月、ベンガルールを拠点とするコンチネンタル・テクノロジー・センター・インドでは、インドの道路事情に特化した先進運転支援システム(ADAS)の開発で大きく前進している。その努力の結果、さまざまな車両プラットフォームに容易に適合できるモジュール式のADASソリューションが生まれ、シームレスな統合と互換性が確保されている。
- 2021年7月、Minus Zeroというインドのパイオニア的新興企業が、最先端のAIと機械学習技術を搭載した自律走行システムの開発に成功し、驚くべきマイルストーンを達成した。この革新的なシステムは、インドの交通事情がもたらす独特の課題の中で最適に機能するように意図的に設計されている。
- このような要因が、アジア太平洋全域で予測技術に大きなチャンスをもたらしている。このような技術に対する需要は、近い将来増加すると予想される。
自動車予測技術産業の概要自動車予測技術市場は、複数の大手企業や新規参入企業が重要な市場シェアを争っているため、適度に統合されている。自動車予測技術市場の著名企業には、Continental AG、ZF Friedrichshafen AG、Robert Bosch、Aptiv PLC、Valeo SAなどがある。これらの企業は、市場シェアと利益を拡大するため、戦略的な共同イニシアティブに注力している。 例えば、ゼット・エフ社は2022年4月、市バス向けに設計された先駆的な衝突軽減システム(CMS)を発表した。この革新的なシステムは、車両、自転車、歩行者など、他の道路利用者との前面衝突を防止するためのアクティブ・ブレーキを提供します。さらに、このCMSは、乗客に対する制動力の悪影響を効果的に緩和し、乗客の安全性と快適性を確保します。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲
2 調査方法
3 要約
4 市場ダイナミクス
4.1 市場促進要因
4.1.1 コネクテッドカー需要の増加
4.1.2 データ分析と機械学習の進歩
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 高い導入コストとメンテナンスコスト
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 サプライヤーの交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
5 市場区分
5.1 自動車タイプ
5.1.1 乗用車
5.1.2 商用車
5.2 エンドユーザー
5.2.1 フリートオーナー
5.2.2 保険会社
5.2.3 その他のエンドユーザー
5.3 ハードウェアタイプ
5.3.1 ADAS
5.3.2 車載診断
5.3.3 その他のハードウェア・タイプ
5.4 地域
5.4.1 北米
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 その他の北米地域
5.4.2 ヨーロッパ
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 その他のヨーロッパ
5.4.3 アジア太平洋
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 インド
5.4.3.3 日本
5.4.3.4 韓国
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 その他の地域
5.4.4.1 ブラジル
5.4.4.2 メキシコ
5.4.4.3 アラブ首長国連邦
5.4.4.4 その他の国
6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 コンチネンタルAG
6.2.2 アプティヴPLC
6.2.3 ギャレットモーション
6.2.4 ハーマン・インターナショナル・インダストリーズ・インコーポレーテッド
6.2.5 ビステオン・コーポレーション
6.2.6 ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
6.2.7 ヴァレオSA
6.2.8 ロバート・ボッシュGmbH
6.2.9 ベライゾン
6.2.10 インフィニオン・テクノロジーズAG
7 市場機会と今後の動向
7.1 先進運転支援システム(ADAS)との統合
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Summary The Automotive Predictive Technology Market size is estimated at USD 74.86 billion in 2024, and is expected to reach USD 111.07 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.21% during the forecast period (2024-2029).
Key Highlights
- The outbreak of COVID-19 negatively impacted the automotive predictive technology market. Several vehicles and component manufacturing facilities worldwide were temporarily shut down, resulting in disturbances in the supply chain. However, the automotive industry started recovering slightly and is expected to continue during the forecast period.
- The growing trend of technologically advanced features in the vehicles, such as artificial intelligence and machine learning to enhance safety features like advanced driver-assistance systems (ADAS) and predictive maintenance focused on reducing vehicle downtime and increasing vehicle performance cost-effectively, is driving the market growth.
- Autonomous vehicles and self-driving technologies also use several predictive features to alert drivers about obstacles and produce other driving alerts. Several major original equipment manufacturers (OEMs) are investing heavily in developing autonomous vehicles, and such developments are expected to offer new opportunities for players in the market.
- Asia-Pacific is expected to dominate the automotive predictive technology market, owing to the increasing demand for luxury vehicles across India, China, and Japan. The increasing installation of advanced driver-assistance systems (ADAS) is also estimated to boost the demand for such technologies in the coming years across the region.
Automotive Predictive Technology Market Trends
ADAS Segment Likley to Dominate the Market During the Forecast Period
- In recent years, the automobile industry has motivated its research and development work to improve ADAS systems. This led to further improvements in the advanced driving assistance systems, with a surge in demand for night-time pedestrian detection systems, lane departure warning systems, cameras, RADAR, and other sensors, which are being deployed into vehicles at a considerable pace. So, players continuously focus on deploying products with such technologies to drive demand in the market.
- In July 2022, Hyundai Motor India made a significant stride in automotive technology with the launch of an upgraded version of its top-tier sports utility vehicle (SUV), the Tucson. Boasting level 2 advanced driving assistance systems (ADAS) capability, this SUV introduces a new era of intelligent driving features. Among the groundbreaking features is an automated sensing technology that combines the power of cutting-edge cameras and radar sensors. With this innovative setup, Tucson can now accurately detect other vehicles, pedestrians, and even cyclists on the road.
- Moreover, companies like Audi, BMW, Daimler, and Volvo are a few of many original equipment manufacturers (OEMs) that started offering night-time pedestrian detection systems. It alerts the driver or automatically brakes if there is a pedestrian in the path between a certain speed range.
- For instance, in November 2022, Zenseact, a software company, introduced artificial intelligence (AI)-powered software, Onepilot, that will offer drivers a new level of safety in Volvo's fully electric flagship SUV, the Volvo EX90.
- Several major service providers are spending heavily on research and development of the latest ADAS technologies for vehicles to gain market share. Not only the major companies but several startups are also coming up with the latest innovative ideas and technologies, which are funded by these major players.
- Due to such developments, the ADAS segment is expected to dominate the market during the forecast period.
Asia-Pacific Expected to Hold Significant Market Share
- Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing market during the forecast period. Vehicle hybridization and electrification and increasing production of electric vehicles are the primary factors driving the demand. Countries like India, China, and Japan are picking up the pace as predictive technology implementation in passenger cars is taking place gradually, as such cars or commercial vehicles equipped with such technology are in a bit higher price segment. Poor infrastructure and regulations are other reasons responsible for slow adoption.
- Automobile manufacturers in the Asia-pacific region are also investing in predictive technology and launching new products equipped with features based on predictive technology.
- For instance, in May 2023, the Bengaluru-based Continental Technology Centre India is making significant strides in the development of advanced driver assistance systems (ADAS) tailored specifically to Indian road conditions. Their efforts have resulted in modular ADAS solutions, which can be readily adapted to various vehicle platforms, ensuring seamless integration and compatibility.
- In July 2021, a pioneering Indian start-up named Minus Zero achieved a remarkable milestone by successfully creating an autonomous system powered by cutting-edge AI and machine learning technologies. This innovative system is purposefully designed to function optimally amidst the unique challenges posed by Indian traffic conditions.
- Such factors are creating huge opportunities for predictive technology across Asia-Pacific. The demand for such technologies is expected to increase in the near future.
Automotive Predictive Technology Industry Overview
The automotive predictive technology market is moderately consolidated as it accommodates several major and new players vying for significant market share. Some of the prominent companies in the automotive predictive technology market include Continental AG, ZF Friedrichshafen AG, Robert Bosch, Aptiv PLC, and Valeo SA. These companies are focusing on strategic collaborative initiatives to expand their market shares and profits.
For instance, in April 2022, ZF launched a pioneering collision mitigation system (CMS) designed for city buses. This innovative system provides active braking to prevent frontal collisions with other road users, such as vehicles, bicycles, and pedestrians. Additionally, the CMS effectively mitigates the negative effects of braking momentum on passengers, ensuring their safety and comfort.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Drivers 4.1.1 Increasing Demand For Connected Cars 4.1.2 Advancements In Data Analytics And Machine Learning 4.2 Market Restraints 4.2.1 High Implementation And Maintenance Costs 4.3 Porter's Five Forces Analysis 4.3.1 Threat of New Entrants 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers 4.3.4 Threat of Substitute Products 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Vehicle Type 5.1.1 Passenger Vehicles 5.1.2 Commercial Vehicles 5.2 End-User 5.2.1 Fleet Owners 5.2.2 Insurers 5.2.3 Other End-Users 5.3 Hardware Type 5.3.1 ADAS 5.3.2 On-board Diagnosis 5.3.3 Other Hardware Types 5.4 Geography 5.4.1 North America 5.4.1.1 United States 5.4.1.2 Canada 5.4.1.3 Rest of North America 5.4.2 Europe 5.4.2.1 Germany 5.4.2.2 United Kingdom 5.4.2.3 France 5.4.2.4 Rest of Europe 5.4.3 Asia-Pacific 5.4.3.1 China 5.4.3.2 India 5.4.3.3 Japan 5.4.3.4 South Korea 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific 5.4.4 Rest of the World 5.4.4.1 Brazil 5.4.4.2 Mexico 5.4.4.3 United Arab Emirates 5.4.4.4 Other Countries
6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Vendor Market Share** 6.2 Company Profiles* 6.2.1 Continental AG 6.2.2 Aptiv PLC 6.2.3 Garrett Motion Inc. 6.2.4 Harman International Industries Incorporated 6.2.5 Visteon Corporation 6.2.6 ZF Friedrichshafen AG 6.2.7 Valeo SA 6.2.8 Robert Bosch GmbH 6.2.9 Verizon 6.2.10 Infineon Technologies AG
7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS 7.1 Integration With Advanced Driver Assistance Systems (ADAS)
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