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自動車用スマートガラス:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Automotive Smart Glass - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

自動車用スマートガラスの市場規模は、2024年に27.5億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は22.03%で、2029年には74.2億米ドルに達すると予測される。 主なハイライト COVID-19パンデ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

自動車用スマートガラスの市場規模は、2024年に27.5億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は22.03%で、2029年には74.2億米ドルに達すると予測される。

主なハイライト

  • COVID-19パンデミックは、自動車生産が減少し、製造ユニットの操業停止が市場の減速を招いたため、市場にマイナスの影響を与えた。しかし、規制が緩和され、自動車生産が軌道に乗り始めたことから、予測期間中に市場はプラス成長を遂げると予想される。
  • 自動車用スマートガラスにおける技術革新と、プレミアムカーや高級車におけるスマートガラスの用途拡大が、市場の需要を牽引すると予想されます。さらに、テスラ、タタ、メルセデス、BMWなどの主要な自動車メーカーが、自動車用スマートガラスメーカーとの積極的な提携や発売を通じて市場に参入していることが、予測期間中の市場の成長をさらに後押しすると予想されます。
  • 世界中で自動車産業が拡大し、スポーツ用多目的車(SUV)やプレミアムカーの販売が増加していることから、自動車用スマートガラスの販売が促進されると予想される。メルセデス・ベンツはスマートガラス技術を一部の車両の「マジック・スカイ・コントロール」ルーフに採用しており、マクラーレンはマクラーレン720Sのオプションとして提供している。ジャガーやランドローバーを含むいくつかの自動車ブランドは、最近フロントガラスにヒーターを装備した新型車を発表した。フロントガラスヒーターは、それが標準タイプよりも速く曇りや霜を除去することができるので、ペンシルバニアの冬に最適です。
  • アジア太平洋や欧州などの地域は、自動車用スマートガラス市場の急成長が予測されています。アジア太平洋地域では、中国が引き続き市場を牽引し、日本は自動車分野における技術の中心地であると予想されます。

自動車用スマートガラスの市場動向

浮遊粒子状物質除去装置(SPD)の自動車への普及が進む

  • 世界の自動車販売台数は、2021年の約6,670万台から2022年には約6,720万台に増加した。2020年と2021年は、世界経済の失速により、業界は減少傾向にあった。2022年には、COVID-19とロシアのウクライナ戦争が自動車用半導体市場の供給不足とさらなるサプライチェーンの混乱を招いた。こうした課題にもかかわらず、2023年の売上成長は見込まれている。
  • 浮遊粒子装置(SPD)は、ユーザーの運転体験を向上させることができる。SPDスマートサンルーフ、ルーフシステム、ウィンドウ、バイザーは、車のガラスやプラスチックを動的に調整可能で応答性の高い光管理システムに変える。後処理にもよりますが、SPDガラスは最低2.5%のヘイズを実現します。
  • SPDガラスは他のスマートガラスよりも効率的で、PDLCスマートガラスが1平方メートルあたり3ワットのエネルギーを必要とするのに対し、1平方メートルあたりの平均消費電力は1.5ワットである。コンチネンタルによると、SPDスマートグラスは1kmあたり4gの二酸化炭素を削減し、航続距離を5.5%向上させる。メルセデスはSPDスマートガラスを使用することで、最大10℃(華氏18度)の熱を削減した。
  • 浮遊粒子デバイスは、自動車のサンルーフなどのガラスの透明度を不透明に変えるフィルムで、内装を過熱し、レザーなどの素材を早期に老化させる赤外線や紫外線を防ぐ。例えば、SPDガラスは現在、SクラスセダンやSLロードスターをはじめとするメルセデスの一部の高級モデルに採用されている。
  • COVID-19の影響により、いくつかの国が原材料の流通・輸送に制限をかけ、スマートフィルムのサプライチェーンを混乱させた。この制限はスマートガラスの価格設定に大きな影響を与えた。特に自動車セクターの製造工場の操業停止は、市場収入の大幅な減少をもたらした。
  • 長期的な利点に対する消費者の認識不足と、高コストなどの合併症の増加が、予測期間中のスマート・ウィンドウ用SPD拡大の市場抑制要因となる可能性が高い。アイテムの高コストと入手のしやすさが、市場成長の最も重要かつ直接的な障壁となるだろう。しかし、世界全体での自動車販売台数の増加は、スマートガラス市場の活性化につながると予想されます。

欧州が市場最速の成長率になる見込み

  • 高級車の需要はここ数年、この地域全体で増加している。さらに、パンデミック後の予測期間において、先進的な利便性機能や高級車に対する需要が増加しているため、従来の機能からサンルーフや自動着色ガラスなどの先進的な利便性機能へと大きくシフトしている。
  • 市場の成長を促す主な要因としては、欧州の主要市場における乗用車の販売台数の増加、高級車の販売台数の増加、自動車のサンルーフに対する需要と嗜好の高まりなどが挙げられる。
  • ドイツの自動車産業は、過去数十年にわたってヨーロッパの自動車産業を支えてきた。ドイツは、ハイテク自動車製品の生産と技術革新において、最大の国のひとつへと発展してきた。さらに、欧州の自動車産業における研究開発費は、ドイツを背景に正味60%増の伸びを記録している。これは、強力な技術革新の拠点が自動車用スマートガラスの需要において極めて重要な役割を果たしていることを示しています。
  • 2022年5月、マイクロソフトとフォルクスワーゲンは共同で拡張現実メガネを実用化した。ドイツの自動車メーカー、フォルクスワーゲンの研究者たちによるモビリティの未来は、拡張現実を未来のモビリティ・コンセプトの重要な要素のひとつと捉えている。このビジョンに少しでも近づくため、フォルクスワーゲンはマイクロソフトと協力し、複合現実メガネHoloLens 2を初めて移動車両で利用できるようにした。
  • イギリスの自動車産業は、COVID-19やBrexitなど様々な要因により低迷し、2017年以降の自動車販売に影響を与えた。特に乗用車の生産台数も減少している。
  • フランスでは、外資系自動車メーカーによる自動車車両への人工知能(AI)やスマートガラスのような新技術への投資がいくつか改善されている。例えば、2022年2月、イスラエルのスマートガラス技術プロバイダーであるゴージーは、フランス企業を買収し、提供するサービスを拡大し、照明制御と遮光システム技術で世界をリードするソリューション企業になると発表した。
  • 航空宇宙、陸上輸送、海洋産業向けのシェーディング・ソリューションを開発するティアオン・サプライヤーであるビジョン・システムズ社(本社フランス)の買収条件。ゴージーはダイムラーを含む世界中の多くの自動車メーカーと協力し、光学制御ガラス技術を自動車に組み込んできた。BMW、LG、自動車部品メーカーのブローゼ、ビジョン・システムズ、テキサス・インスツルメンツなどと提携し、さまざまな照明・遮光製品を提供している。
  • スマートガラスを採用した新車がいくつか発売されたことで、メーカー各社はこのセグメントへの参入を後押ししているようだ。それゆえ、アウディ、BMW、日産、レンジローバーなど多くの自動車メーカーが、Qシリーズ、Xシリーズ、キャシュカイ、イヴォークなどの人気モデルにそれぞれサンルーフオプションを提供している。

自動車用スマートガラス産業の概要

自動車用スマートガラス市場は適度に統合されており、サン・ゴバン、AGC Inc.Ltd.、Gentex Corporation、Cornering Inc.などの大手数社が、様々な自動車メーカーの間で定評のある製品を開発し、市場で大きなシェアを占めています。各社は革新的な技術に注力し、買収、技術ライセンス供与、提携といった戦略によって、自動車産業における技術トレンドの急速な導入という潜在的な需要を拡大、維持、獲得しようとしている。

例えば2022年4月、AGPグループはOMERSキャピタル・マーケッツおよびBMOファイナンシャル・グループと提携し、2億5,000万米ドルのデット・ファイナンス契約を締結し、同社のグローバル展開計画を加速させた。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場牽引要因
4.1.1 自動車におけるADAS需要の拡大
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 高コスト
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 サプライヤーの交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場セグメント(市場規模:百万米ドル)
5.1 技術タイプ別
5.1.1 エレクトロクロミック
5.1.2 高分子分散液デバイス(PDLC)
5.1.3 浮遊粒子デバイス(SPD)
5.2 アプリケーションタイプ別
5.2.1 リア・サイドウィンドウ
5.2.2 サンルーフガラス
5.2.3 フロントガラスおよびリアガラス
5.3 車種別
5.3.1 乗用車
5.3.2 商用車
5.4 地域別
5.4.1 北米
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 その他の北米地域
5.4.2 ヨーロッパ
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 その他のヨーロッパ
5.4.3 アジア太平洋
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 日本
5.4.3.3 インド
5.4.3.4 韓国
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 その他の地域
5.4.4.1 ブラジル
5.4.4.2 南アフリカ
5.4.4.3 その他の国

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 コーニング
6.2.2 ガーディアン・インダストリーズ
6.2.3 サンゴバンSA
6.2.4 AGPガラス
6.2.5 日立化成工業日立化成工業
6.2.6 リサーチフロンティア
6.2.7 日本板硝子日本板硝子
6.2.8 AGC株式会社
6.2.9 株式会社ジェンテックス
6.2.10 有限会社ゴージー

7 市場機会と今後の動向
7.1 コネクテッドカー技術との統合

 

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Summary

The Automotive Smart Glass Market size is estimated at USD 2.75 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.42 billion by 2029, growing at a CAGR of 22.03% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The COVID-19 pandemic had a negative impact on the market as vehicle production declined, and the shutdown of manufacturing units resulted in a slowdown in the market. However, as restrictions were relieved and automobile production started gaining traction, the market was anticipated to have positive growth during the forecast period.
  • Innovations in automotive smart glass and rising applications of smart glass in premium and luxury vehicles are expected to drive demand in the market. Further, the growing participation of key automotive players like Tesla, Tata, Mercedes, BMW, etc., in the market through active launches and collaborations with automotive smart glass manufacturers is anticipated to further support the growth of the market during the forecast period.
  • Expansion of the automotive industry across the globe, along with increasing sales of sports utility vehicles (SUVs) and premium cars, is expected to drive sales of automotive smart glass. Mercedes-Benz uses smart glass technology for the "Magic Sky Control" roof on some of its vehicles, and McLaren offers it as an option in the McLaren 720S. Some car brands, including Jaguar and Land Rover, have recently released new car models with heated front windshields. A heated front windshield is ideal for Pennsylvania winters because it's able to defog and defrost faster than standard types.
  • Regions like Asia-Pacific and Europe are forecasted to be the fastest-growing automotive smart glass market. In Asia-Pacific, China is expected to continue to be the driver of the market, with Japan being the hub of technology in the automotive sector.

Automotive Smart Glass Market Trends

Rise in penetration of suspended particle devices (SPD) in vehicles

  • Worldwide car sales grew to around 67.2 million automobiles in 2022, up from around 66.7 million units in 2021. In 2020 and 2021, a faltering global economy caused the industry to experience a downward trend. In 2022, COVID-19 and the Russian war in Ukraine contributed to shortages in the automotive semiconductor market and additional supply chain disruptions. Despite these challenges, 2023 sales growth is anticipated.
  • Suspended particle devices (SPD) can improve users driving experience. SPD-smart sunroofs, roof systems, windows, and visors turn car glass or plastic into a dynamically adjustable and responsive light-management system. Depending on the post-processing operations, SPD glasses provide a minimum haze of 2.5%.
  • SPD glasses are more efficient than other smart glasses, with an average consumption of 1.5 watts per sq. m compared to the 3 watts per sq. m of the energy requirement of PDLC smart glass. According to Continental, SPD smart glass results in a 4 g per km carbon dioxide reduction, improving the driving range by 5.5%. Using SPD smart glass, Mercedes reduced the heat by up to 10 Celsius (18 Fahrenheit).
  • A suspended particle device, a film that converts the transparency of car sunroofs and other glass to opaque, prevents the infrared and ultraviolet radiation that overheats interiors and prematurely ages leather and other materials. For instance, SPD glass is now available on a few high-end Mercedes models, notably the S-class sedan and SL roadster.
  • Several countries implemented limitations on the distribution and transit of raw materials due to the impact of COVID-19, disrupting the supply chain of smart films. The limits had a significant influence on smart glass pricing. Shutdowns of manufacturing plants, particularly in the automobile sector, resulted in a massive decline in market income.
  • Lack of consumer awareness of long-term advantages and a rising number of complications, such as high cost, would most likely operate as a market restraint for the expansion of SPD for smart windows in the projected period. The high cost of items and their ease of availability will be the most significant and immediate barrier to the market's growth. However, increased vehicle sales across the Globe are anticipated to fuel the market for smart glass.

Europe is Expected to Grow at the Fastest Rate in the Market

  • The demand for luxury cars has increased across the region over the past few years. Additionally, there has been a huge shift from traditional features toward advanced convenience features, such as a sunroof and automatic tinted glass, owing to the increasing demand for advanced convenience features and luxury cars over the forecast period post-pandemic.
  • Some of the major factors driving the growth of the market are a rise in sales of passenger cars in the major markets of Europe, increasing sales of luxury cars, and the increasing demand and preference for a sunroof in the vehicles.
  • The German automotive sector has been the backbone of the European automotive industry for the last decades. Germany has evolved into one of the largest countries when it comes to the production and innovation of high-tech automotive products. In addition, a net of +60% growth has been observed in Europe's automotive sector for R&D on the back of Germany. This showcases that the strong innovation hub plays a pivotal role in the demand for automotive smart glass.
  • In May 2022, Microsoft and Volkswagen collaborated to put augmented reality glasses in motion. The future of mobility by researchers at German automaker Volkswagen, who see augmented reality as one of the key elements of the future mobility concept. To get a little closer to this vision, Volkswagen has worked with Microsoft to make the mixed-reality glasses HoloLens 2 available for the first time in mobile vehicles.
  • The automotive industry in the United Kingdom witnessed a downturn due to various factors, including COVID-19 and Brexit, which impacted vehicle sales from 2017 onward. The production figures, especially for passenger cars, have also been decreasing.
  • France has witnessed some improved investments in new technology like artificial intelligence (AI) and smart glass in automotive fleets from foreign automakers. For instance, in February 2022, Israeli smart glass technology provider Gauzy announced that it would acquire a French company to expand its offerings and become the world's leading solution company for lighting control and shading system technology.
  • Terms and conditions for the acquisition of Vision Systems, based in France, a Tieronesupplier developing shading solutions for the aerospace, land transportation, and marine industries. Gauzy has worked with many automakers around the world, including Daimler, to integrate its optical control glass technology into automobiles. We partner with BMW, LG, and auto parts suppliers Brose, Vision Systems, Texas Instruments, and others to offer a variety of lighting and shading products.
  • Several new car launches with smart glass are likely to encourage manufacturers to operate in this segment. Hence, many car manufacturers, like Audi, BMW, Nissan, and Range Rover, are offering sunroof options in their popular models, like Q-series, X-series, Qashqai, and Evoque, respectively.

Automotive Smart Glass Industry Overview

The automotive smart glass market is moderately consolidated, with a few major players such as Saint Gobin, AGC Inc., Nippon Sheet Glass Co. Ltd., Gentex Corporation, and Cornering Inc. having significant shares in the market due to their well-established and developed products among various automakers. The companies are focusing on innovative technologies and following strategies, like acquisition, licensing the technology, and partnership, to expand, sustain, and capture the potential demand for rapid adoption of technological trends in the automotive industry.

For instance, in April 2022, AGP Group partnered with OMERS Capital Markets and BMO Financial Group and entered into a debt financing agreement of USD 250 million to accelerate the company's global expansion plan.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Growing Demand for ADAS in Automobiles
4.2 Market Restraints
4.2.1 High Cost
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Million)
5.1 By Technology Type
5.1.1 Electrochromic
5.1.2 Polymer Dispersed Liquid Device (PDLC)
5.1.3 Suspended Particle Device (SPD)
5.2 By Application Type
5.2.1 Rear and Side Windows
5.2.2 Sunroof Glass
5.2.3 Front and Rear Windshield
5.3 By Vehicle Type
5.3.1 Passenger Cars
5.3.2 Commercial Vehicles
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 South Africa
5.4.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Corning Inc.
6.2.2 Guardian Industries
6.2.3 Saint-Gobain SA
6.2.4 AGP Glass
6.2.5 Hitachi Chemical Co. Ltd
6.2.6 Research Frontiers Inc.
6.2.7 Nippon Sheet Glass Co. Ltd
6.2.8 AGC Inc.
6.2.9 Gentex Corporation
6.2.10 Gauzy Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Integration with Connected Car Technology

 

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