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自律走行列車:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Autonomous Train - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

自律走行列車の市場規模は2024年に92.5億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは5.78%で成長し、2029年には122.4億米ドルに達すると予測される。 主なハイライト COVID-19パンデミックは鉄道業界... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

自律走行列車の市場規模は2024年に92.5億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは5.78%で成長し、2029年には122.4億米ドルに達すると予測される。

主なハイライト

  • COVID-19パンデミックは鉄道業界に悪影響を与えた。鉄道プロジェクトの大規模な建設はパンデミックのために中止され、これは自律走行列車市場にとっての課題となる可能性が高かった。パンデミックの影響で、個人輸送は大きな伸びを示した。しかし、排出ガスに対する懸念が高まる中、公共交通機関の利用やプーリングのニーズが高まり、鉄道市場の成長につながると予想される。
  • 輸送分野における電化の拡大は自律走行列車市場に大きな成長をもたらす可能性が高い。輸送におけるモノのインターネット(IoT)の導入は、自律走行列車市場の主要な促進要因である。例えば、2021年10月、ドイツ鉄道公社とシーメンス・モビリティは、鉄道交通において単独で運行する世界初の列車を開発した。この列車はデジタル技術によって制御され、完全に自動化されている。運転士は列車に残り、乗客を乗せたまま旅を監督する。
  • 中国、米国、日本を含む先進国の主要政府は、コネクテッド・モビリティへの投資を進めており、自律走行列車市場に大きな成長機会をもたらす可能性が高い。予測期間中、アジア太平洋地域と北米が自律走行列車市場を支配する可能性が高い。アジア太平洋地域は世界最大級の鉄道網を有しており、自律走行列車市場で大きな成長が見込まれる。

自律走行列車の市場動向

世界の自律走行車市場を支配する地下鉄/モノレール

  • 地下鉄/モノレールは、効率的で安全かつ手頃な交通手段の増加により、世界の自律走行列車市場を支配している。メトロ鉄道におけるGoA 4技術の浸透の高まりは、市場の大きな成長を目撃する可能性が高い。GoA 4は無人列車運転(UTO)であり、発車・停車、ドアの操作、緊急事態への対処が、列車内のスタッフなしで完全に自動化される。
  • 鉄道は最も安全な陸上輸送手段のひとつと考えられており、潜在的な乗客により良いサービスを提供し、乗客数の増加を促すことから、顧客にとってより魅力的な輸送手段となっている。より安全で効率的な交通機関に対する需要は世界中の消費者から高まっており、先進技術に基づく交通機関、すなわち通勤目的の自律走行列車の導入の重要性が浮き彫りになっている。
  • また、世界中で厳しい排ガス規制が制定されたことにより、地下鉄/モノレールの電化が進んでいることも、同市場に大きな成長をもたらしている。接続された地下鉄鉄道の導入もまた、世界中の自律走行列車市場にとっての課題となっている。現在、鉄道は最もエネルギー効率の高い輸送モードの1つとして認識されており、世界の自動車による旅客輸送の8%、貨物の7%を占めるが、輸送エネルギーの消費はわずか2%である。
  • 主要産業は共同で鉄道プロジェクトに取り組み、自律走行地下鉄の先進技術を開発している。運転手のいない乗用車のテストのような最新の開発は、市場の成長をさらに促進すると予想される。例えば
  • 2023年5月、インド初のムンバイの地下地下鉄路線は、2023年12月までにフェーズ1(バンドラ・クルラ・コンプレックス~アーレイ)を完成させた後、無人運転を開始するための安全認可を求めた。2021年9月、三菱重工エンジニアリングは、ケオリスおよび三菱商事と合弁で、ドバイ・メトロおよびドバイ・トラムの新コンセッションを設立した。
  • 2021年3月、SNCFとそのパートナーは、オー=ド=フランス北部の地域でプロトタイプをテストした。同社は、2023年までに完全自動運転のプロトタイプを提供し、2025年までに列車の運行拡大を完了させることを目指している。

アジア太平洋地域は予測期間中に著しい成長が見込まれる

  • アジア太平洋地域は世界最大の鉄道網の1つであり、世界中で自律走行列車市場を支配する可能性が高い。中国、インド、日本を含む地域全体の政府による鉄道インフラ開発のための投資の増加は、自律走行列車市場の大きな成長を目撃する可能性が高い。
  • インドでは公共交通機関として地下鉄の人気が高まっており、市場も大きく成長している。このため、鉄道網はアジア太平洋諸国の経済発展に非常に大きな役割を果たしている。
  • 例えば、2022年2月、杭州の地下鉄は新線2路線と延伸線を開通させ、路線網を59km以上追加して大幅に拡大した。インドでは、大都市における通勤輸送の高い需要を背景に、地下鉄車両の設置ベースは2023年までに5,458両に達すると予測されている。2018年から2023年にかけて、合計3,343両の車両が地下鉄鉄道ネットワークに追加される予定である。
  • アジア太平洋地域には、シンガポール、マレーシア、インドネシア、バングラデシュなど、先進国と発展途上国の両方が存在することも特徴である。例えば、マレーシアのハイテク産業・政府グループ(MIGHT)は、ボンバルディア・トランスポーテーションと覚書を締結し、今後数年間にわたり自国の鉄道産業に関する専門知識を発展させるための協力関係を概説した。
  • マレーシア政府は、クアラルンプールの地下鉄LRT3号線用に、シーメンス中国、CRRC株洲、マレーシアのパートナーであるTegap Dinamikのコンソーシアムに252台のドライバーレス車両を発注した。政府はまた、クアラルンプールのケラナジャヤ線に使用される可能性の高いInnovia Metro 300 108両をHartasumaとBombardierのコンソーシアムに発注した。
  • 主要産業はアジア太平洋地域での鉄道プロジェクト設立を計画しており、同市場は著しい成長を遂げている。例えば、CRCCもインドのマハラシュトラ州政府とMoU(覚書)を締結し、Multimodal International Cargo Hub and Airport at Nagpur(MIHAN)に製造施設を設立した。こうしたプレーヤーを中心に、同国への進出が今後数年間、自律走行列車の開発を急ピッチで後押しすることになりそうだ。

自律走行列車産業の概要

自律走行列車市場は、ボンバルディア、三菱重工業、アルストム、タレス、シーメンスAGなど少数の主要プレーヤーの存在により、高度に統合された市場となっている。大手企業は、国際基準を満たすために機器の研究開発に投資しており、同市場は大きな成長を遂げる可能性が高い。

市場の主要プレイヤーの中には、市場での地位を強化するために、合併、買収、提携、契約など様々な成長戦略を採用している。例えば

2021年8月、日立レールSTS(アンサルド)は、タレス・グループと地上交通システム事業を買収する契約を締結した。これにより、鉄道信号システム事業の拡大、鉄道自動化システムのグローバル展開など、日立電線の成長が期待される。

2021年3月、三菱重工エンジニアリング(MHI-ENG)とKEOLIS SAはコンソーシアムを結成し、ドバイ道路交通局(RTA)からドバイの無人地下鉄と路面電車ネットワークの運営・保守を15年間請け負う契約を獲得した。

2021年1月、アルストムはボンバルディア・トランスポーテーション社の買収を成功させ、モビリティと鉄道輸送において競争力のあるグローバル・メーカーを誕生させた。この買収は、より環境に優しい輸送を世界的に推進するという同社のコミットメントを反映したものである。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の原動力
4.1.1 安全性への関心の高まり
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 高い初期投資
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入の脅威
4.3.2 消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分
5.1 オートメーショングレード別
5.1.1 GoA 1
5.1.2 GoA 2
5.1.3 GoA 3
5.1.4 GoA 4
5.2 用途別
5.2.1 旅客
5.2.2 貨物
5.3 技術別
5.3.1 CBTC
5.3.2 ERTMS
5.3.3 ATC
5.3.4 PTC
5.4 列車タイプ別
5.4.1 地下鉄/モノレール
5.4.2 ライトレール
5.4.3 高速鉄道
5.5 地理
5.5.1 北米
5.5.2 ヨーロッパ
5.5.3 アジア太平洋
5.5.4 その他の地域

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 シーメンスAG
6.2.2 アルストムSA
6.2.3 タレスグループ
6.2.4 日立レールSTS(アンサルドSTS)
6.2.5 三菱重工業
6.2.6 川崎重工業
6.2.7 CAF(Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles: フェロキャリレス建設・補修会社)
6.2.8 CRRC Corporation Limited
6.2.9 ワブテック・コーポレーション
6.2.10 Ingeteam Corporation SA

7 市場機会と今後の動向
7.1 自律走行列車ネットワークの拡大
7.2 高度道路交通システム(ITS)の統合
7.3 ハイパーループと磁気浮上技術の開発
7.4 人工知能(AI)と機械学習(ML)の採用

 

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Summary

The Autonomous Train Market size is estimated at USD 9.25 billion in 2024, and is expected to reach USD 12.24 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.78% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The COVID-19 pandemic adversely affected the railway industry. Major construction of railway projects was stopped due to the pandemic, which was likely to be a challenge for the autonomous train market. Due to the pandemic, personal transportation witnessed significant growth. However, with the rising concerns over emissions, the need for using public transportation and pooling was expected to help the train market grow.
  • Growing electrification in the transportation sector is likely to provide major growth for the autonomous train market. Introduction to the Internet of Things (IoT) in transportation is a major driver for the autonomous train market. For instance, in October 2021, German Rail Corporation and Siemens Mobility developed the world's first train that operates by itself in rail traffic. The train is controlled by digital technology and is fully automated. The driver remains on the train to supervise the journey with passengers on board.
  • Major governments across developed countries, including China, the United States, and Japan, are investing in connected mobility, which is likely to provide significant growth opportunities for the autonomous train market. Asia-Pacific and North America are likely to dominate the autonomous train market during the forecast period. Asia-Pacific has one of the largest rail networks in the world and is expected to show major growth in the autonomous train market.

Autonomous Train Market Trends

Metro/Monorail Dominating the Global Autonomous Train Market

  • Metro/Monorail is dominating the global autonomous train market owing to the increase in an efficient, safe, and affordable mode of transport. The rise in penetration of GoA 4 technology in metro rail is likely to witness major growth for the market. GoA 4 is an unattended train operation (UTO) where starting and stopping, operation of doors, and handling of emergencies are fully automated without any on-train staff.
  • Rail is considered one of the safest modes of land transport and more attractive to the customer as this offers a much better service to potential passengers and drives an increase in passenger numbers. The demand for safer and more efficient transport is increasing from consumers across the world, highlighting the importance of the adoption of advanced technology-based transport, i.e., autonomous trains for commuting purposes.
  • Growing electrification of metro/monorail due to the enactment of stringent emission norms across the globe is also witnessing major growth for the market. The introduction of connected metro rail is also creating a challenge for the autonomous train market across the globe. Currently, rail has been identified as one of the most energy-efficient transport modes, accounting for 8% of global motorized passenger movements and 7% of freight but consuming only 2% of transport energy.
  • Major industries are jointly working on rail projects to develop advanced technology for autonomous metro rail. Latest developments like testing driverless passenger cars are expected to further propel the growth of the market. For instance,
  • In May 2023, Mumbai's first underground metro line in India sought safety approval to begin driverless operations after completing Phase 1 (Bandra Kurla Complex to Aarey) by December 2023. In September 2021, Mitsubishi Heavy Industries Engineering formed a joint venture with Keolis and Mitsubishi Corp for a new concession of Dubai Metro and Dubai Tram.
  • In March 2021, SNCF and its partners tested a prototype in the northern region of Hauts-de-France. The company aims to provide fully automated prototypes running by 2023 and complete the train operation expansion by 2025.

Asia-Pacific Region Expected to Witness Significant Growth During the Forecast Period

  • Asia-Pacific has one of the largest rail networks globally, which is likely to dominate the autonomous train market across the globe. The growing investment by governments across the region, including China, India, and Japan, for rail infrastructure development is likely to witness major growth in the autonomous train market.
  • The growing popularity of metro travel as public transportation in India is also witnessing major growth in the market. Due to this, the railway network plays a very significant role in the economic development of countries in Asia-Pacific.
  • For instance, in February 2022, the Hangzhou metro expanded significantly by opening two new lines and an extension, adding over 59 route km to the network. In India, the installed base of metro-rail rolling stock is projected to reach 5,458 railcars by 2023, driven by the high demand for commuter transportation in metropolitan cities. Over the period from 2018 to 2023, a total of 3,343 railcars are planned to be added to the metro-rail network.
  • Asia-Pacific is also characterized by the presence of both developed and developing economies, such as Singapore, Malaysia, Indonesia, and Bangladesh. For instance, The Malaysian Industry-Government Group for High Technology (MIGHT) signed a memorandum of understanding with Bombardier Transportation, outlining their collaboration on developing home-grown rail industry expertise over the coming years.
  • The Malaysian government ordered 252 driverless vehicles for the Kuala Lumpur metro Line LRT3 from a consortium of Siemens China, CRRC Zhuzhou, and a Malaysian partner, Tegap Dinamik. The government also ordered 108 Innovia Metro 300 vehicles from a consortium of Hartasuma and Bombardier that are likely to be used for Kuala Lumpur's Kelana Jaya Line.
  • Major industries are planning to establish rail projects in Asia-Pacific, which is witnessing significant growth in the market. For instance, CRCC also entered into a memorandum of undertsanding (MoU) with the government of Maharashtra, India, for setting up a manufacturing facility in the Multimodal International Cargo Hub and Airport at Nagpur (MIHAN). With these players, expansion into the country is likely to boost the development of autonomous trains at a fast pace over the coming years.

Autonomous Train Industry Overview

The autonomous train market is a highly consolidated market owing to the presence of a few major players such as Bombardier, Mitsubishi Heavy Industries, Alstom, Thales, and Siemens AG. Major players are investing in R&D of the equipment to meet international standards, which is likely to witness significant growth for the market.

Some of the major players in the market are adopting various growth strategies such as mergers, acquisitions, collaborations, and agreements to strengthen their position in the market. For instance,

In August 2021, Hitachi Rail STS (Ansaldo) entered into an agreement with the Thales Group to acquire its Ground Transportation System business. This move is expected to fuel growth for Hitachi Rail, expanding its rail signaling systems business and advancing rail automation systems globally.

In March 2021, Mitsubishi Heavy Industries Engineering Ltd (MHI-ENG) and KEOLIS SA formed a consortium and secured a 15-year contract to operate and maintain Dubai's driverless metro and tram networks with the Roads & Transport Authority of Dubai (RTA).

In January 2021, Alstom successfully completed the acquisition of Bombardier Transportation, creating a competitive global manufacturer in mobility and rail transport. This acquisition reflects the company's commitment to promoting greener transportation worldwide.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Increased Focus On Safety
4.2 Market Restraints
4.2.1 High Initial Investment
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Automation Grade
5.1.1 GoA 1
5.1.2 GoA 2
5.1.3 GoA 3
5.1.4 GoA 4
5.2 By Application
5.2.1 Passenger
5.2.2 Freight
5.3 By Technology
5.3.1 CBTC
5.3.2 ERTMS
5.3.3 ATC
5.3.4 PTC
5.4 By Train Type
5.4.1 Metro/Monorail
5.4.2 Light Rail
5.4.3 High-speed Rail
5.5 Geography
5.5.1 North America
5.5.2 Europe
5.5.3 Asia-Pacific
5.5.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share**
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Siemens AG
6.2.2 Alstom SA
6.2.3 Thales Group
6.2.4 Hitachi Rail STS (Ansaldo STS)
6.2.5 Mitsubishi Heavy Industries Ltd
6.2.6 Kawasaki Heavy Industries
6.2.7 Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF)
6.2.8 CRRC Corporation Limited
6.2.9 Wabtec Corporation
6.2.10 Ingeteam Corporation SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Expansion of Autonomous Train Networks
7.2 Integration of Intelligent Transportation Systems (ITS)
7.3 Development of Hyperloop and Maglev Technologies
7.4 Adoption of Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML)

 

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