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車載オンボード充電器:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Automotive On-board Charger - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

車載オンボードチャージャー市場規模は、2024年に137.5億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は33.76%で、2029年には588.9億米ドルに達すると予測される。 COVID-19が車載充電器市場に... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

車載オンボードチャージャー市場規模は、2024年に137.5億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は33.76%で、2029年には588.9億米ドルに達すると予測される。

COVID-19が車載充電器市場に与えた影響は、世界中のほとんどすべての産業に影響を与えたように、避けられないものであった。しかし、電気自動車(EV)市場は、バッテリー式電気自動車の普及率が前年比で急上昇しているため、大幅な成長を遂げている。例えば、中国とヨーロッパでは、パンデミックにもかかわらず電気自動車の販売が劇的に増加しており、予測期間中に市場が活発に成長する兆しが見られる。

中期的な予測期間では、電気自動車の急速な販売、厳しい排ガス規制、バッテリー技術の進歩、充電インフラの改善が車載充電器の需要を促進すると予想される。先進国ではすでに電気自動車の普及が進んでおり、新興企業やEV業界の大手企業は、今後数年間で電気自動車の新モデルを投入する予定である。

オンボード・チャージャーは電気自動車において重要なコンポーネントであり、交流電圧を直流に変換することで車載バッテリーの充電を可能にする。主なコンポーネントには、入力フィルター、力率改善器、DC/DCコンバーター、車両上の他のデバイスとの通信を可能にする制御回路などがあります。

EVバッテリーの航続距離は急速に伸びており、現在では最大600マイルの航続距離を持つモデルも登場している。トラックやバンのボディサイズは乗用車に比べて大きいため、より多くのバッテリーを搭載して航続距離を伸ばすことができる。大きな電気モーターは、牽引や運搬能力のために膨大なトルクを生み出すことができる。例えば、ニコラのバジャー・ピックアップ・トラックは、バッテリーに加えて燃料電池技術を搭載しているため、航続距離は600マイルに達する。

中国はEV競争のリーダーであり、その電気バス車両は、世界中で走っている電気バス全体の98%以上を占めている。中国には425,000台以上の電気バスがある。この高い普及率は、中国の多くの省が採用している強力な自治体の枠組みに起因している。珠江デルタの広州、珠海、東莞、佛山、中山をはじめ、南京、杭州、陝西、山東など、中国の30以上の都市が2020年までに公共交通の100%電化を達成する計画を立てていた。

こうした動きを考慮すると、車載充電器の需要は予測期間中も高水準で推移すると予想される。

車載充電器の市場動向

車載充電器市場をリードする乗用車

現在、電気乗用車の普及率は世界全体で9%であり、今後数年間は成長軌道を維持すると予想されている。欧州では2020年に電気乗用車の登録台数が急増する。電気乗用車の新車登録台数は3.5%から11%へと大幅に増加し、新車登録台数全体の6%を占めている。

電動モビリティは世界中で徐々に拡大しており、そのため、貨物輸送会社も既存の車両を電気推進力ベースの車両に変えつつある。OEMは、電気自動車のロードマップを再定義している。例えば

  • 2022年5月、ボルボABは2023年の米国でのラインナップをすべてプラグインハイブリッド車にすると発表した。ボルボはXC90のほか、SUVのXC60、セダンのS60とS90、ワゴンのV60にプラグインハイブリッド仕様を設定している。
  • 2022年3月、現代自動車は電動化の野心を加速させる戦略的ロードマップを発表した。このロードマップでは、2030年までに17の新型BEVモデルを投入する計画であり、現代自動車は11モデル、高級車ブランドのジェネシスは6モデルとなっている。
  • 2021年12月、トヨタ自動車はバッテリー電気自動車計画のラインアップを発表し、16の新型BEVモデルを公開した。メガウェブのショーケースで発表された16の新型BEVには、トヨタの「bZ」(ビヨンド・ゼロ)5車種が含まれ、そのうちの1車種であるbZ4Xは2022年に世界発売される予定である。

例えば、イギリスは2040年までにすべてのガソリン車とディーゼルエンジン車の販売を禁止する計画であり、インドは2030年までにすべてのディーゼルエンジン車の販売を禁止する計画である。一方、ノルウェーは先を行っており、2025年までにすべての新車をゼロ・エミッション車にする計画だ。乗用車用電気自動車の販売台数の増加と充電器の増加は、最終的に車載充電器市場の成長を促進するだろう。

これらの発展や要因を考慮すると、予測期間中、車載充電器の需要は乗用車セグメントでプラスを維持すると予想される。

アジア太平洋地域が車載用オンボード充電器市場をリードする見通し

アジア太平洋地域は、安価な原材料の入手可能性、安価な労働力、多数の業界プレイヤーの存在、人口の多さ、政府の参入などにより、電気自動車産業の中心地となっているため、自動車用オンボード・チャージャー市場をリードすると予想される。

コビッド19の大流行による半導体の供給不足で世界的に自動車販売が落ち込んでいるにもかかわらず、中国では昨年、よりクリーンな自動車を選ぶ人が増えたため、電気自動車の販売台数が154%増加した。電気自動車(EV)メーカーは2021年に中国で合計330万台を販売し、2020年の130万台、2019年の120万台から増加した。

インセンティブを含む政府の規制は、中国の電気自動車(EV)セクターの発足以来、その成長を支援してきた。しかし、EVセクターの大幅な拡大を考えると、インセンティブは政府に大きな負担を強いている。その結果、同国財務省は2022年1月、今年中にEV補助金を30%削減し、年末までにすべての補助金を廃止すると発表した。こうした措置は市場の成長を妨げるかもしれない。

インド政府は、急速な都市化に伴う国際条約に係る排出量の削減とeモビリティの発展のため、インドにおける電気自動車の製造と普及を促進するための複数の取り組みを行っている。インドでは2021年に3,29,190台の電気自動車が販売され、前年の1,22,607台から168%増加した。インドにおける乗用EVの販売台数は2021年に3倍の14,800台に増加し、現在も成長の兆しを見せている。

例えば、2022年8月、中国の大手自動車メーカーBYDは、電気自動車3車種のラインアップを刷新し、欧州での事業の可能性を拡大した。新たに設計されたアーキテクチャーは、BYDが8-in-1電動パワートレインと呼ぶブレードバッテリーを中心に構築されている。このパワートレイン・アーキテクチャは基本的に、車両制御ユニット、電力分配ユニット、バッテリー管理システム、モーター・コントローラー、駆動モーター、トランスミッション、DC-DCコネクター、車載充電器で構成され、総合効率は89%に達する。

こうした動きを考慮すると、車載充電器の需要は予測期間中、アジア太平洋地域で高い成長が見込まれる。

車載充電器業界の概要

世界の車載用充電器市場は細分化されており、新興企業や大手自動車エレクトロニクスメーカーの存在により、複数の活発なプレーヤーが存在する。市場の主要プレーヤーには、BorgWarner Inc.、Ficosa Corporation、LG Electronicsなどがある。電気自動車OEMの中には、BYDやTeslaのように車載充電器を自社製造している企業もある。市場が様々な新しい電気モデルのエントリを目撃しているように、オンボード充電器企業は、市場の他のプレイヤーと戦略的提携を形成し、新しい自動車オンボード充電器を起動することによって、その存在を拡大しています。例えば、ボルグワーナーは、炭化ケイ素技術を使用し、7.4キロワット(kW)、11kW、22kWのAC電力定格の範囲を持っている一方、2.3kWから3.6kWのDC-DCコンバータ定格は、同社の車載充電器の下で提供されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 サプライヤーの交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場セグメント(市場規模:億米ドル)
5.1 自動車タイプ別
5.1.1 乗用車
5.1.2 商用車
5.2 パワートレインタイプ別
5.2.1 BEV
5.2.2 PHEV
5.3 定格出力タイプ別
5.3.1 3.3kW未満
5.3.2 3.3~11 kW
5.3.3 11kW以上
5.4 地域別
5.4.1 北米
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 その他の北米地域
5.4.2 ヨーロッパ
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 その他のヨーロッパ
5.4.3 アジア太平洋
5.4.3.1 インド
5.4.3.2 中国
5.4.3.3 日本
5.4.3.4 韓国
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 その他の地域
5.4.4.1 ブラジル
5.4.4.2 メキシコ
5.4.4.3 アラブ首長国連邦
5.4.4.4 その他の国

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 BorgWarner Inc.
6.2.2 現代モービス株式会社
6.2.3 LGエレクトロニクス
6.2.4 Innoelectric AG
6.2.5 フィコサ・コーポレーション
6.2.6 ヴァレオ
6.2.7 デルタエナジーシステムズ
6.2.8 豊田自動織機
6.2.9 BrusaElektronik AG
6.2.10 VisIC Technologies, Ltd.

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Automotive On-board Charger Market size is estimated at USD 13.75 billion in 2024, and is expected to reach USD 58.89 billion by 2029, growing at a CAGR of 33.76% during the forecast period (2024-2029).

The impact of COVID-19 on the onboard charger market was inevitable as it affected almost every other industry across the world. However, the electric vehicle (EVs) market is witnessing substantial growth owing to the swiftly escalating year-on-year adoption rate of battery electric vehicles. For instance, there was a dramatic rise in electric vehicle sales in China and Europe despite the pandemic, showing signs of active market growth during the forecast period.

Over the medium-run forecast period, rapid sales of electric vehicles, stringent emission regulations, advancements in battery technology, and improving charging infrastructure are expected to fuel the demand for automotive onboard chargers. The market is already witnessing the adaptation of electric passenger vehicles in developed countries, and now the new start-ups and major players in the EV industry are planning to introduce their new electric models in the coming years.

On-Board Charger is an important component in electric vehicles, It allows the charging of the vehicle's battery by converting AC voltage into DC. The main components include an input filter, power factor corrector, DC/ DC Converter, and a control circuit that enables communication with other devices on the vehicle.

EV battery range is increasing rapidly, now models are coming in the market with up to 600 miles of range. Trucks and van body sizes are bigger as compared to passenger cars; they can accommodate more batteries for a longer range. Big electric motors can create enormous amounts of torque for towing and hauling capacities. For instance, Nikola's Badger pickup truck has a range of 600 miles, due to its fuel cell technology in addition to batteries.

China is the leader in the EV race, its fleet of electric buses accounts for more than 98% of total electric buses running worldwide. China has a fleet of more than 425000 electric buses. This high adoption can be attributed to the strong municipal framework that many provinces in China have adopted. More than 30 Chinese cities had plans to achieve 100% electrified public transit by 2020, including Guangzhou, Zhuhai, Dongguan, Foshan, and Zhongshan in the Pearl River Delta, along with Nanjing, Hangzhou, Shaanxi, and Shandong.

Considering these developments, demand for on-board chargers is expected to remain high during the forecast period.

On Board Charger Market Trends

Passenger vehicles leading the on-board charger market

Electric Passenger cars is gradually penetrating on the global scale, as of now the penetration of electric passenger car stands on 9% globally which is expected to remain in the growth trajectory over the coming years. Europe has witnessed a surge in electric passenger car registration during the year 2020. A significant increase from 3.5% to 11% has been registered in the total new electric passenger car registration, accounting for 6% of total new car registration.

Electric mobility is gradually growing around the world, owing to which, the goods transportation companies are also converting their existing fleets into electric propulsion-based vehicles. OEM is redefining its roadmap for electric vehicles. For instance,

  • In May 2022, Volvo AB announced that all its 2023 United States line-up will be plug-in hybrids. In addition to the XC90, Volvo offers plug-in hybrid versions of the XC60 SUV, S60 and S90 sedans, and V60 wagon.
  • In March 2022 Hyundai unveiled a strategic roadmap to accelerate its electrification ambition under which it plans to introduce 17 new BEV models by 2030; 11 for Hyundai models and six for Genesis luxury brand
  • In December 2021, Toyota Motor Corporation has announced a line-up of its battery electric vehicle plans, unveiling 16 new BEV models. The 16 new BEVs unveiled at the Mega web showcase included five Toyota 'bZ' (beyond Zero) vehicles, one of which - the bZ4X - is set for a global launch in 2022

Governments of many developed and developing countries have framed their plan for green mobility, in which they are banning diesel vehicles and providing incentives to the EV buyer, For instance, the United Kingdom is planning to ban sales of all types of gasoline and diesel engine cars by 2040, India is planning to ban all type of diesel-engine cars in the roads by 2030. On the other hand, Norway is way ahead of the curve, it plans to make every new car a zero-emission car by 2025. The increase in sales of passenger electric cars and an increase in the number of chargers will ultimately propel the growth of the automotive on-board charger market

Considering these developments and factors, demand for onboard charger is expected to remain positive in the passenger cars segment during the forecast period.

Asia-Pacific Is Expected to Lead the Automotive On-board Charger Market

Asia-Pacific is expected to lead the automotive on-board charger market as it is the hub of the electric vehicle industry owing to the availability of cheap raw materials, cheap manpower, presence of numerous numbers of industry players, large population, and government participation.

Despite a global downturn in auto sales due to a shortage of semiconductor supply caused by the Covid-19 pandemic, electric vehicle sales in China increased by 154 percent last year, as more people chose cleaner vehicles. Electric vehicle (EV) manufacturers sold a total of 3.3 million units in China in 2021, up from 1.3 million in 2020 and 1.2 million in 2019.

Government regulations that include incentives have aided the growth of China's electric vehicle (EV) sector since its inception. However, given the tremendous expansion of the EV sector, the incentives place a significant burden on the government. As a result, in January 2022, the country's Finance Ministry announced that China will reduce EV subsidies by 30% this year and abolish all subsidies by the end of the year. Such measures might hinder market growth.

The government of India has undertaken multiple initiatives to promote the manufacturing and adoption of electric vehicles in India to reduce emissions pertaining to international conventions and develop e-mobility in the wake of rapid urbanization. In India, 3,29,190 electric vehicles were sold in 2021, a 168 percent increase over the 1,22,607 units sold the previous year with passenger EV sales in India tripled in 2021 to 14,800 units and are still showing signs of growth.

Chinese automakers are aiming to bring higher efficiency under their offered fleet to resonate prominence in regional landscape. for instance, in August 2022, Chinese car giant BYD expanded its business potential in Europe with revamping line-up of three electric cars. The newly designed architecture has been built around blade battery which BYD calls as 8-in-1 electric powertrain. That power train architecture basically comprises vehicle control unit, power distribution unit, battery management system, motor controller, drive motor, transmission, DC-DC connector and on-board charger which takes the overall efficiency to 89%.

Considering these developments, demand for on-board charger is expected to witness high growth in the Asia-pacific during forecast period.

On Board Charger Industry Overview

The global automotive on-board charger market is fragmented, has several active players, owing to the presence of new startups and major automotive electronics manufacturers. Some of the major players in the market are BorgWarner Inc., Ficosa Corporation, and LG Electronics amongst others. Some of the electric vehicle OEMs manufacture onboard charger in-house such as BYD and Tesla. As the market is witnessing the entry of various new electric models the on-board charger companies are expanding their presence by forming strategic alliances with other players in the market and launching new automotive on-board chargers. For instance, BorgWarner uses silicon carbide technology and have a range of AC power ratings of 7.4 kilowatts (kW), 11 kW, and 22 kW whereas DC-to-DC converter rating from 2.3 kW to 3.6 kW are offered under its onboard charger.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Billion)
5.1 By Vehicle Type
5.1.1 Passenger Car
5.1.2 Commercial Vehicle
5.2 By Powertrain Type
5.2.1 BEV
5.2.2 PHEV
5.3 By Rated Power Type
5.3.1 Less than 3.3 kW
5.3.2 3.3-11 kW
5.3.3 More than 11 kW
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 India
5.4.3.2 China
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Mexico
5.4.4.3 United Arab Emirates
5.4.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 BorgWarner Inc.
6.2.2 Hyundai Mobis Co., Ltd
6.2.3 LG Electronics
6.2.4 Innoelectric AG
6.2.5 Ficosa Corporation
6.2.6 Valeo
6.2.7 Delta Energy Systems
6.2.8 Toyota Industries Corporation
6.2.9 BrusaElektronik AG
6.2.10 VisIC Technologies, Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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