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ASEAN電気自動車:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


ASEAN Electric Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

ASEANの電気自動車市場規模は、2024年に11.4億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は32.73%で、2029年には47.0億米ドルに達すると予測されている。 COVID-19パンデミックの結果、2020年... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ASEANの電気自動車市場規模は、2024年に11.4億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は32.73%で、2029年には47.0億米ドルに達すると予測されている。

COVID-19パンデミックの結果、2020年前半には製造活動が数ヶ月間停止した。また、サプライチェーンの混乱と2021年のチップ不足は、調査対象市場の成長に打撃を与えた。しかし、自動車産業は現在、損失から回復し、全国の消費者の高まる需要に応えるために高品質の製品を導入する道を開いている。自動車産業は2021年に生産台数が大幅に増加し、全国の電気自動車需要が増加する可能性が高い。

電気自動車の成長を支援する政府の政策と電気自動車充電インフラの拡大計画は、予測期間中も市場の有力な牽引役であり続けると予想される。ASEAN地域のいくつかの政府は、今後数年間で新車販売の一定部分を電動化する計画を発表している。

政府は、電気自動車充電インフラの拡大を促進する上で重要な役割を担っている。ASEAN諸国政府が自動車の電化をさらに推し進める際には、所有にかかる総コストを引き下げるか、顧客にとって電気自動車の運転がより便利になるような、使用や購入のインセンティブが必要である。フィリピンでは、電気自動車や充電インフラを購入するためのインセンティブはわずかしか存在しないが、フィリピンは世界のニッケル埋蔵量の5%とコバルト埋蔵量の4%をそれぞれ保有しており、電気自動車用バッテリーの生産バリューチェーンにもっと積極的に参加できる大きな可能性を秘めている。

インドネシアでは、Grabのようなライドヘイリング会社のおかげで、EVの人気が高まっている。今後数年間で、トランスジャカルタなどの公共交通事業者は、電気バスの保有台数を1万台に増やしたいと考えている。このような事例は、地域全体の電気自動車市場の成長の兆しである。

ASEANのEV市場動向

市場を席巻するバッテリー電気自動車

電動モビリティは世界中で急成長しており、そのため貨物輸送会社も既存の車両を電気推進ベースの車両に変えている。

低燃費の電気自動車(EV)、自動運転車、車車間通信技術に対する消費者の嗜好の高まりが、予測期間中の市場成長を後押しすると予想される。

さらに、ASEAN諸国の規制機関は、燃料排出量の削減と交通安全の向上に関する厳しい規制を定めている。このため、ASEANの自動車業界全体が、増加する自動車車両にEVセグメントを採用することで、同じ効果を経験している。

強固なインフラレイアウトと製造能力を持つ主要自動車メーカーは、歴史的にこの移行への道を切り開いてきた。

2040年までに、新車販売の54%近くと、世界の自動車保有台数の33%が電気自動車になると予想されている。そのうち、50%以上がバッテリー式電気自動車になると予想されている。アセアン地域は、自動車フリート販売のホットスポットのひとつであり、同期間中に急成長が見込まれる。各国政府は、公害を最小限に抑えるため、電動モビリティの増加を支援している。さらに、電動モビリティの増加は、バッテリー電気自動車の販売を増加させる可能性が高い。

例えば、タイ政府は2022年3月、電気自動車への移行を加速させるための新たな政府優遇措置を採択した。この優遇措置は、2030年までに国内の自動車生産台数の半分を電気自動車に転換するというタイ政府の計画の一環である。インドネシアは2025年までに新車の20%を電動化する計画だ。さらに同国は、2025年までに輸出総額の20%を電気自動車にすることを目指している。

前述の要因に基づき、電気自動車製造への投資の増加と政府のEV支援政策が、予測期間中のASEAN電気自動車市場を牽引するとみられる。

シンガポールに期待される重要な役割

シンガポールはASEANにおけるEV充電インフラの最先端を走っており、1,800カ所以上の公共充電ポイントが利用可能だ。シンガポール政府は、2030年末までにさらに6万カ所の充電ポイントを設置する計画だ。

シンガポール政府は、消費者のEV導入を促進するため、2021年から2025年の間に2,200万米ドルの新たな目標を設定した。これにより、私有地に設置する充電器の数を増やし、充電インフラを強化する。同時に、シンガポールはEV産業にとって重要な研究開発ホットスポットとしての地位を確立した。これは、シンガポールに強力なEVエコシステムを構築するため、複数の多国籍企業や新興企業の投資プロジェクトを促進することで実現した。

シンガポール政府は、公害を最小限に抑えるため、電動モビリティの増加を支援している。さらに、電動モビリティの増加により、電気自動車の販売台数も増加すると予想される。例えば、シンガポールは2040年までに内燃機関を段階的に廃止し、よりクリーンなエネルギー自動車に置き換えることを計画している。新たに設立された国家電気自動車センター(NEVC)は、2040年までに自動車をグリーンエネルギーで走行させるというシンガポールの目標に向け、EVの普及を促進するキャンペーンを指揮している。これにより、シンガポールはEV関連の新技術を安全かつ革新的に開発することができる。

ASEAN EV産業の概要

様々な電気自動車ライドヘイリング新興企業や自動車メーカーの参入により、ASEAN電気自動車市場は、新興企業やICE車OEMを含む複数の活発なプレーヤーによって支配されている。市場の主要プレーヤーには、現代自動車、テスラ社、BMWグループ、MGモーターズ、三菱自動車などがある。地方政府は電気自動車の現地生産を拡大する準備を進めており、さまざまな自動車会社やライドヘイリング会社が市場の他のプレーヤーと戦略的提携を結んでいる。例えば

  • 2022年9月、BYDはタイ初の電気自動車生産工場を発表した。2024年に生産を開始し、年間約15万台の電気自動車を生産する。
  • 2022年3月、現代自動車グループはインドネシアで初の現地組立電気自動車を生産する新工場を立ち上げた。このイニシアチブは、インドネシアで完全なEVサプライチェーンを開発するというジョコ・ウィドド大統領の目標の一環である。
  • 2022年3月、三菱自動車工業はPT Pos Indonesia、PT Haleyora Power、Go-Jek、DHL Supply Chain Indonesiaの4社と覚書を締結した。このプロジェクトは、電気商用車の利用に関するパイロット・スタディを実施することを目的としている。
  • 2021年、アジア開発銀行とエネルギー・アブソリュートは、タイ全土の電気自動車充電インフラに融資するための4,800万米ドルのグリーンローン契約に調印した。
  • 2020年、タイ政府はさまざまな国家機関を通じてEVを推進する新たなロードマップを発表した。2025年までに電気バス3,000台、電動バイク53,000台、合計約25万台のEVを製造するという積極的な目標を掲げている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 サプライヤーの交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分(市場規模:百万米ドル)
5.1 自動車タイプ別
5.1.1 乗用車
5.1.2 商用車
5.2 ドライブトレイン技術タイプ別
5.2.1 バッテリー電気自動車
5.2.2 プラグインハイブリッド電気自動車
5.2.3 燃料電池電気自動車
5.3 国別
5.3.1 タイ
5.3.2 マレーシア
5.3.3 インドネシア
5.3.4 シンガポール
5.3.5 その他のASEAN諸国

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 トヨタ自動車株式会社
6.2.2 本田技研工業株式会社
6.2.3 BMWグループ
6.2.4 現代自動車株式会社
6.2.5 三菱自動車工業株式会社
6.2.6 MGモーター
6.2.7 スターエイト株式会社
6.2.8 BYD Co.Ltd.
6.2.9 日産自動車株式会社
6.2.10 アウディ
6.2.11 ABボルボ
6.2.12 テスラ
6.2.13 BYDカンパニー・リミテッド

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The ASEAN Electric Vehicle Market size is estimated at USD 1.14 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.70 billion by 2029, growing at a CAGR of 32.73% during the forecast period (2024-2029).

As a result of the COVID-19 pandemic, manufacturing activities ceased for several months in the first half of 2020. Also, the disrupted supply chain and the shortage of chips in 2021 hurt the growth of the market studied. However, the automotive industry is now recovering from the losses and paving the way to introduce quality products to cater to the rising demand from consumers across the country. The automotive industry witnessed significant growth in terms of production in 2021, which is likely to increase the demand for electric vehicles across the country.

Government policies to support the growth of electric vehicles and plans to enlarge the electric vehicle charging infrastructure are expected to remain prominent market drivers during the forecast period. Several governments across the ASEAN region have announced plans to have a certain portion of their new vehicle sales electrified in the coming few years.

Governments play a vital role in encouraging the expansion of electric vehicle charging infrastructure. As ASEAN governments push for further vehicle electrification, there must be usage and purchase incentives that either lower the overall cost of ownership or make driving electric vehicles more convenient for customers. Although only a few incentives for purchasing electric vehicles or charging infrastructure are present in the Philippines, the country holds 5% and 4% of worldwide nickel and cobalt reserves, respectively, and has enormous potential to participate more actively in the EV battery production value chain.

EVs are becoming more popular in Indonesia, owing to ride-hailing companies like Grab, which announced a cooperation with the local power supplier PLN to expand its fleet charging infrastructure. In the coming years, public transportation operators such as Transjakarta want to increase their electric bus fleet to 10,000 units. Such instances are signs of the growth of the electric vehicle market across the region.

ASEAN EV Market Trends

Battery Electric Vehicle is Dominating the Market

Electric mobility is rapidly growing across the world, owing to which goods transportation companies are also converting their existing fleet into electric propulsion-based vehicles.

Growing consumer preference for fuel-efficient electric vehicles (EVs), self-driving cars, and vehicle-to-vehicle communication technology are expected to boost market growth during the forecast period.

Furthermore, regulatory bodies in ASEAN countries have laid down stringent regulations about bringing down fuel emissions and increasing road safety. This has brought the entire ASEAN automotive industry to experience the same effect in the adoption of the EV segment for its growing automotive fleet.

Key automakers with robust infrastructure layouts and manufacturing capabilities have historically paved the way for this transition, enabling the strong potential for growth of BEV during the forecast period.

It has been estimated that nearly 54% of new car sales and 33% of global car fleets are expected to be electric by 2040. Out of it, more than 50% will be battery-electric. The ASEAN region is one of the prominent hotspots for sales of the automotive fleet and is expected to witness proliferating growth during the same period. The governments of various countries are providing support to increase electric mobility to minimize pollution. Moreover, an increase in electric mobility is likely to increase the sales of battery electric vehicles.

For instance, in March 2022, Thailand's government adopted new government incentives to accelerate the transition to electric vehicles. The incentives are part of the Thai government's plan to convert half of the country's total car production to electric vehicles by 2030. Indonesia plans to electrify 20% of its new vehicles by 2025. Additionally, the country aims for electric vehicles to account for 20% of total exports by 2025.

Based on the aforementioned factors, growing investments in electric vehicle manufacturing and the government's EV-supporting policies are likely to drive the ASEAN electric vehicle market during the forecast period.

Singapore Expected to Play a Key Role

Singapore has been at the forefront of EV charging infrastructure in ASEAN, with more than 1,800 public charging points available. The Government of Singapore plans to install 60,000 more charging points by the end of 2030.

The Singapore government has set a new target of USD 22 million between 2021 and 2025 to promote EV adoption among consumers. This will increase the number of chargers on private properties to strengthen the charging infrastructure. In tandem, Singapore has successfully established itself as the key R&D hotspot for its EV industry. This, in turn, has been done by facilitating investment projects from several multinationals and start-up companies to build a strong local EV ecosystem in Singapore.

The Government of Singapore provides support to increase electric mobility to minimize pollution. Moreover, an increase in electric mobility is expected to increase electric vehicle sales. For instance, by 2040, Singapore has planned to phase out its internal combustion engines and replace them with cleaner energy vehicles. The newly founded National Electric Vehicle Centre (NEVC) is heading the campaign to promote wider EV adoption, with Singapore's objective for vehicles to run on green energy by 2040. This enables Singapore to develop new EV-related technologies safely and innovatively.

ASEAN EV Industry Overview

Due to the entry of various electric vehicle ride-hailing startups and automakers, the ASEAN electric vehicle market is dominated by several active players, including new startups and ICE vehicle OEMs. Some of the major players in the market include Hyundai, Tesla Inc., BMW Group, MG Motors, and Mitsubishi Motor Company. The local governments are preparing for scaling up local electric vehicle production, and various automotive and ride-hailing companies are forming strategic alliances with other players in the market. For instance,

  • In September 2022, BYD announced its first electric car manufacturing plant in Thailand. The company will start manufacturing operations in 2024 with an annual production capacity of about 150,000 electric vehicles.
  • In March 2022, Hyundai Motor Group launched its new automotive plant in Indonesia that will produce the first locally assembled electric vehicle. This initiative is part of President Joko Widodo's goal of developing a full EV supply chain in Indonesia.
  • In March 2022, Mitsubishi Motors Corporation signed a memorandum of understanding with four companies, namely PT Pos Indonesia, PT Haleyora Power, Go-Jek, and DHL Supply Chain Indonesia. The project aims to conduct a pilot study on the use of electric commercial vehicles.
  • In 2021, the Asian Development Bank and Energy Absolute signed a USD 48 million green loan agreement to finance countrywide electric vehicle charging infrastructure in Thailand.
  • In 2020, Thailand's government announced a new roadmap to promote EVs through various state agencies. It has set an aggressive target to manufacture around 250,000 EVs, of which 3,000 are electric buses and 53,000 electric motorcycles, by 2025.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Million)
5.1 By Vehicle Type
5.1.1 Passenger Vehicle
5.1.2 Commercial Vehicle
5.2 By Drive Train Technology Type
5.2.1 Battery Electric Vehicle
5.2.2 Plug-in Hybrid Electric Vehicle
5.2.3 Fuel Cell Electric Vehicle
5.3 By Country
5.3.1 Thailand
5.3.2 Malaysia
5.3.3 Indonesia
5.3.4 Singapore
5.3.5 Rest of ASEAN

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Toyota Motor Corporation
6.2.2 Honda Motor Company Limited
6.2.3 BMW Group
6.2.4 Hyundai Motor Company
6.2.5 Mitsubishi Motors Corporation
6.2.6 MG Motor
6.2.7 STAR 8 Company Limited
6.2.8 BYD Co. Ltd
6.2.9 Nissan Motor Company
6.2.10 Audi AG
6.2.11 AB Volvo
6.2.12 Tesla Inc.
6.2.13 BYD Company Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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