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アジア太平洋地域の自動車用内装材:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Asia-Pacific Automotive Upholstery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

アジア太平洋地域の自動車用内装品市場規模は、2024年に15.8億米ドルと推定され、2029年には22.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7%を超えると予測される。 長期的には... もっと見る

 

 

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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域の自動車用内装品市場規模は、2024年に15.8億米ドルと推定され、2029年には22.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7%を超えると予測される。

長期的には、革新的な自動車技術と車両内装に対する需要が、予測期間を通じて自動車内装の需要を牽引すると思われ、軽量化された自動車材料が重視され、様々な非生地代替品が開発されている。さらに、自動車の内装をカスタマイズする需要の増加も寄与している。さらに、数多くの自動車メーカーが、より良い製品を顧客に提供するため、より良い製品の製造に注力している。例えば

2022年8月、SMLいすゞはインド市場に "廣井スクールバス "と "廣井スタッフバス "を投入した。廣井スクールバスはBS-VI 3,455ccディーゼルエンジンを搭載し、最高出力85kW/2,600rpm、最大トルク400Nm/1,600rpmを発生する。燃料タンク容量は90リットル。シートは抗菌ラミネート難燃性。

一方、原材料価格の変動やHAP(有害大気汚染物質)排出量削減のための政府の厳しい法規制は、市場の成長を制限すると予想される。とはいえ、自動運転車の出現は、アジア太平洋地域の自動車用内装材メーカーにとって、予測期間中に新たな可能性を生み出す。

自動車の内装はより精巧になり、装飾的かつ機能的な効果をもたらすために対照的な表面や質感が使われるようになっている。

市場での激しい競争とマージンプレッシャーにより、メーカー各社は安い人件費を利用するため、インドや中国などの新興市場に積極的に拠点を設けている。この傾向は長期的には業界の力学を変える可能性があり、椅子張り・シートメーカーは競争力を維持するためにこれらの新興市場に施設を設置し始めなければならないかもしれない。

アジア太平洋地域の自動車用内装品市場の動向

乗用車販売の増加が市場成長を促進

中東を含むアジア太平洋地域では、2022年までに約3,750万台の乗用車が販売され、そのうち中国が約2,360万台を占めると予想されている。これに対し、2021年にはアジア太平洋地域で3,457万台の乗用車が販売されると予想されていた。

さらに、ハッチバックやセダンに比べて座席数の多いSUVやMPVを好む消費者も増えている。このようなSUV需要の高騰により、この地域では自動車生産台数が増加し、それに伴って椅子張りやシートなどの関連部品の需要も伸びている。

アジア太平洋地域における自動車用内装材の需要を促進すると思われるもう一つの要因は、電気自動車の生産台数の増加である。中国は電気自動車市場のリーダーであるため、同国の椅子張り生地需要は予測期間中に大きく伸びるとみられる。

自動車用シートと椅子張りのトップメーカーは、新素材や軽量素材の研究開発に投資し始め、M&Aにも力を入れている。例えば

2023年1月、Samvardhana Motherson International Ltd.は、Saddles International Automotive and Aviation Interiors Private Limited(SIAAIPL)の株式51%を企業価値20.7億インドルピー(24884153米ドル)で取得した。SIAAIPL社は、乗用車のシートカバー、ギアノブカバー、ドアパネルラッピングなどの用途の高級内装品メーカーである。インドには7つの生産拠点がある。

自動車用内装品市場をリードする中国

世界最大の自動車生産国である中国は、自動車生産全体の30%を生産しており、自動車用レザーと椅子張り用レザーの最大の輸入国となっている。気候変動とカーボンフットプリントの削減に対する意識の高まりの結果、中国の顧客の需要が変化するにつれ、中国の独立系自動車メーカーが持続可能なレザーを調達する必要性が高まり、大手自動車メーカーは現在、世界的に製造された持続可能なレザーに注目している。

アジア太平洋地域では可処分所得の増加により、自動車所有者の間でカスタマイズに対する需要が高まっている。同地域の自動車メーカーやOEMは現在、中級車に革張りシートを提供しており、これが革張りシート市場の発展を促進している。また、自動車に革張りを後付けしようという購買意欲の高まりも、アフターマーケットチャネルを通じて市場の成長を後押ししている。

中国には多くの業界参加者がおり、世界的な市場リーダーのほとんどが現地メーカーと合弁事業を行っている。しかし、中国は2022年の乗用車販売台数が2,356万台を超え、依然としてトップ市場である。したがって、同国における乗用車の販売台数の増加が、同国の自動車内装品市場を牽引すると予想される。

アジア太平洋地域の自動車用内装品産業の概要

アジア太平洋地域の自動車内装品市場は、アディエントPLCやフォーレシアのような数社によって支配されている。同市場は主に、先進技術、軽量素材の使用、快適性の向上、電気自動車や自律走行車に対する需要の高まりといった要因によって牽引されている。より贅沢な体験を人々に提供するため、主要な自動車内装メーカーは部品メーカーと合弁事業を行っている。例えば

2022年10月、マレーシアにあるPecca Group Bhdは、インドネシアの椅子張り革ラッピングとカーシートカバーメーカーであるPT Gemilang Maju Kencanaの買収を発表した。GMKはまた、インドネシアでの足跡を増やすため、MPIの創業者から商業・マーケティング面での協力を求めている。インドネシアは他の東南アジア市場よりも自動車販売台数が多いが、ペッカにとって、自動車分野のシート表皮の海外拠点を拡大する上で、同国は主要な開発エンジンになると予測されている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場牽引要因
4.1.1 市場成長を促進する乗用車販売の増加
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 原材料価格の変動
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 素材タイプ別
5.1.1 皮革
5.1.2 ビニール
5.1.3 その他の素材タイプ
5.2 販売チャネルタイプ別
5.2.1 OEM
5.2.2 アフターマーケット
5.3 製品タイプ別
5.3.1 ダッシュボード
5.3.2 シート
5.3.3 ルーフライナー
5.3.4 ドアトリム
5.4 国別
5.4.1 中国
5.4.2 日本
5.4.3 インド
5.4.4 韓国
5.4.5 その他のアジア太平洋地域

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 住江織物株式会社Ltd.
6.2.2 リア・コーポレーション
6.2.3 トヨタ紡織株式会社
6.2.4 フォルシアSE
6.2.5 アディエントPLC
6.2.6 マーベルグループ
6.2.7 セーレン株式会社セーレン

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Asia-Pacific Automotive Upholstery Market size is estimated at USD 1.58 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.24 billion by 2029, growing at a CAGR of greater than 7% during the forecast period (2024-2029).

Over the long term, demand for innovative automotive technology and vehicle interiors is likely to drive demand in automotive upholstery throughout the forecast period, with a growing emphasis on lightweight automotive materials and the development of various non-fabric replacements. Furthermore, the increased demand for customized interiors in vehicles has contributed. Furthermore, numerous automotive manufacturers are concentrating on manufacturing better products in order to provide better products to their clients. For instance,

In August 2022, In the Indian market, SML Isuzu introduced the "Hiroi School Bus" and "Hiroi Staff Bus." Hiroi School Bus is powered by a BS-VI 3,455 cc diesel engine that produces 85 kW of power at 2,600 rpm and 400 Nm of torque at 1,600 rpm. It has a fuel tank capacity of 90 liters. It has anti-bacterial laminated fire-retardant upholstery on its seats.

On the other hand, shifting raw material prices and rigorous government laws and regulations for lowering HAP (hazardous air pollutants) emissions are expected to limit market growth. Nonetheless, the emergence of self-driving cars creates new potential for Asia-Pacific automotive upholstery producers during the projection period.

The vehicle interior is becoming more elaborate, with contrasting surfaces and textures used to bring in the decorative and functional effect, which in turn drives the automakers to opt for new materials for the upholstery with enhanced environmental performance.

Due to intense competitive rivalry and margin pressure in the market, manufacturers are actively setting up bases in emerging markets, such as India and China, to take advantage of the low labor costs. This trend may change the dynamics of the industry in the long run, and upholstery and seat manufacturers may have to start setting up facilities in these emerging markets to stay competitive.

Asia-Pacific Automotive Upholstery Market Trends

Increase in Passenger Car Sales Propelling Market Growth

It is anticipated that around 37.5 million passenger automobiles will be sold in the Asia-Pacific area, including the Middle East, by 2022, with China accounting for nearly 23.6 million of these sales. In comparison, it was anticipated that 34.57 million passenger automobiles were to be sold in the Asia-Pacific area in 2021.

Further, the industry is also witnessing a consumer preference for SUVs and MPVs that generally have more seats compared to hatchbacks and sedans. This soaring demand for SUVs resulted in a rise in vehicle production and the subsequent growth in the demand for related components, like upholstery and seats, in the region.

Another factor that is likely to fuel the demand for automotive upholstery in Asia-Pacific is the rising production of electric vehicles. As China is the leader in the electric vehicle market, the demand for upholstery is likely to witness significant growth over the forecast period in the country.

Top automotive seats and upholstery manufacturers have started investing in research and development of new and lighter-weight materials and also focusing on mergers and acquisitions. For instance,

In January 2023, Samvardhana Motherson International Ltd. acquired a 51% share in Saddles International Automotive and Aviation Interiors Private Limited (SIAAIPL) for an Enterprise Value of INR 2.07 billion (USD 24884153). SIAAIPL is a maker of luxury upholstery for applications such as passenger car seat coverings, gear knob covers, door panel wrapping, and so on. In India, the corporation has seven production locations.

China Leading the Automotive Upholstery Market

China, the world's largest automobile manufacturing country, produces 30% of total car production, making it the largest importer of automotive and upholstery leather. As Chinese customer demand shifts as a result of increased awareness about climate change and lowering carbon footprints, the need for China's independent automotive manufacturers to source sustainable leather has increased, and major automobile manufacturers are now focusing on globally manufactured sustainable leather.

There is an increasing demand for customization among car owners due to rising disposable incomes in the Asia-Pacific region. Automakers and OEMs in the region are now providing leather upholstery in their mid-range vehicles, thereby driving the development of the leather-type automotive upholstery market. The rising buyer inclination towards retrofitting automobiles with leather upholstery is also propelling the market growth through the aftermarket channel.

China has many industry participants, wherein most of the global market leaders have joint ventures with local manufacturers. However, China remained the leading market for passenger car sales in 2022, with over 23.56 million units sold. Hence, the increasing sales of passenger cars in the country are expected to drive the automotive upholstery market in the country.

Asia-Pacific Automotive Upholstery Industry Overview

The Asia-Pacific automotive upholstery market is consolidated and majorly dominated by a few players like Adient PLC and Faurecia. The market is mainly driven by factors like advanced technologies, the use of lighter materials, more comfort, and the growing demand for electric and autonomous vehicles around the region. To provide a more luxurious experience to the people, major automotive upholstery manufacturers are making joint ventures with component manufacturers. For instance,

In October 2022, Pecca Group Bhd, located in Malaysia, announced the purchase of PT Gemilang Maju Kencana, an Indonesian upholstery leather wrapping and car seat cover manufacturer. GMK is also looking for commercial and marketing cooperation from MPI's founder in order to increase its footprint in Indonesia. Although Indonesia sells more automobiles than any other Southeast Asian market, the country is projected to be a major development engine for Pecca as it expands its overseas footprint in the upholstery seat covers in the automotive sector.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Increase in Passenger Car Sales Propelling Market Growth
4.2 Market Restraints
4.2.1 Fluctuation in Raw Material Prices
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Material Type
5.1.1 Leather
5.1.2 Vinyl
5.1.3 Other Material Types
5.2 By Sales Channel Type
5.2.1 OEM
5.2.2 Aftermarket
5.3 By Product Type
5.3.1 Dashboard
5.3.2 Seats
5.3.3 Roof Liners
5.3.4 Door Trim
5.4 By Country
5.4.1 China
5.4.2 Japan
5.4.3 India
5.4.4 South Korea
5.4.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Suminoe Textile Co. Ltd.
6.2.2 Lear Corporation
6.2.3 Toyota Boshoku Corporation
6.2.4 Faurecia SE
6.2.5 Adient PLC
6.2.6 Marvel group
6.2.7 Seiren Co. Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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