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中国の電気自動車充電インフラ:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


China Electric Vehicle Charging Infrastructure - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

中国の電気自動車充電インフラ市場の現在の市場規模は42.8億米ドルで、今後5年間で220.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGR成長率は38.85%である。 電気自動車の普及と販売が拡大していることに加え... もっと見る

 

 

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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

中国の電気自動車充電インフラ市場の現在の市場規模は42.8億米ドルで、今後5年間で220.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGR成長率は38.85%である。

電気自動車の普及と販売が拡大していることに加え、登録プレート抽選の免除や交通規制区域への立ち入りなど、電気自動車の普及を促進する法律や補助金、政策が制定されていることが、市場の成長を促す主な要因となっている。さらに、EV需要の高まりを支えるため、政府が全国で最適な電気自動車充電インフラの整備に力を入れるようになっていることも、中国の電気自動車充電インフラ市場の成長を後押ししている。例えば

主なハイライト

  • 2023年9月、中国電気自動車充電インフラ推進連盟(略称EVCIPA)は、2023年8月に国内で約6万1000基の公共充電杭が増設されたと発表した。2022年同期比39.9%の増加である。さらに、2022年9月から2023年8月にかけて、中国では毎月平均約5万4,000本の杭が新たに建設され、充電インフラの整備が急速に進んでいることが示された。

様々なOEM、自動車メーカーと充電インフラ開発業者との協力関係が市場の成長を牽引している。中国のEV充電インフラ市場には、自動車メーカー、通信事業者、不動産会社など、さまざまな資本家から投資が集まっている。

中国では民間および公共充電ステーションの設置が増加しており、市場の成長を後押ししている。2022年末時点で、中国の充電インフラ総数は521万ユニットに達し、前年比100%近い大幅な増加を反映していると推定される。その内訳は、公共充電インフラが約65万台、累計180万台、民間充電インフラが約190万台、累計340万台超となっている。政府も国内の充電インフラを改善するためのイニシアチブをとっている。例えば

主なハイライト

  • 2022年9月、交通運輸省を含む中国4省は、高速道路の充電インフラ建設を加速させる計画を発表した。電気自動車(EV)の充電需要の増加に対応し、移動の利便性を提供するため、以下の2段階の目標が設定された。

このような要因から、この市場は予測期間中に大きく成長すると予想されている。

中国電気自動車(EV)充電インフラ市場動向

予測期間中、公共充電ステーションが市場で顕著なシェアを獲得する見込み

中国の電気自動車充電インフラ市場は、バッテリー式電気自動車市場に支えられている。これは政府からの手厚い支援に支えられている。中国は、新エネルギー車(NEV)購入に関する優遇措置を2022年まで延長した。

公共のEV充電ステーションが利用できるかどうかは、世界中で電気自動車を購入する上で非常に重要である。電気自動車を購入する際、急速充電ができる公共充電へのアクセスは重要な基準とされている。これは、公共充電セグメントの収益成長を促進すると予想される。EVユーザーの増加により、中国政府は急速なペースで公共充電ステーションの設置を続けている。

中国は、補助金を支給したり税金を引き下げたりすることで、電気自動車の使用を奨励する政策を実施した。また、補助金の支給やEV関連事業への優遇政策の実施により、EVメーカーや関連産業の成長を促進し、より迅速な事業拡大を可能にしている。経済成長、都市化、旅行需要の着実な増加と、エネルギー貯蔵と環境持続可能性に貢献する電動モビリティへの投資の増加が相まって、公共充電ステーション・セグメントの成長を促進すると予想される。

バス、タクシー、電気自動車が、中国で公共充電ステーションを利用する3大車両分野である。特殊な専用インフラを必要とするバスを除けば、他の大半の車両は公共急速充電を必要としている。電気自動車の急成長と同国のEV推進政策は、今後の市場成長を後押しすると予想される。例えば

  • 中国電気自動車充電インフラ推進連盟(EVCIPA)によると、2022年時点で中国の公共電気自動車充電杭の総数は179万7000本に達し、2018年から2022年にかけて年平均成長率46.7%で拡大している。

中国全土の乗用車が予測期間中に重要性を増す

中国は、世界最大の自動車市場で新エネルギー自動車が普及するにつれ、世界で最も多くの電気自動車用公共充電ステーションを設置した。

中国は2030年までに国内で販売される自動車の40%をEVにするという目標を掲げており、より多くの乗用車の充電が必要になることを示している。政府は、2025年までに2,000万台以上の自動車のニーズを満たすのに十分な充電インフラを整備したいと考えている。現在、中国の公共充電ポイント81万カ所のうち70%以上は、広東省や上海市など人口密度の高い沿岸部に設置されている。国家発展改革委員会をはじめとするいくつかの機関は、政府の「農村活性化」努力の一環として、すべての郡や村に充電ステーションを設置するよう求めるガイドラインを発表した。

中国は世界のEV用バッテリーの大半を生産しているだけでなく、EVの開発・製造に邁進し、それを世界に販売している。国内では、EV産業を後押しする努力がすでに実を結んでいる。2023年1月から2023年6月までの間に、中国では320万台以上のプラグイン電気自動車が新たに登録されたと推定されている。2022年の同時期と比べて38%の増加である。

近年、EV購入に対する補助金が段階的に廃止されているにもかかわらず、販売台数は急増している。国際エネルギー機関(IEA)によると、中国では2022年に600万台のバッテリー電気自動車が販売され、同年の新車販売台数の22%近くを占めるという。この伸びを考慮し、中国政府は国内に充電インフラを整備する取り組みも行っている。

  • 2022年7月、重慶市経済情報委員会は、"重慶市におけるEV充電・交換インフラ建設を加速するための作業計画 "と題する通知を発表した。この通知によると、2025年末までに3万基の公共急速EV充電器を含む24万基以上のEV充電器が建設される予定である。

中国電気自動車(EV)充電インフラ産業概要

中国の電気自動車充電インフラ市場は、TELD New Energy、Star Charge、YKC、State Grid Corporation of China、TGoodなどのプレーヤーが市場を支配しており、かなり統合されており、競争が激しい。BYD、Tesla、Evking、Southern Power Gridなどの他のプレーヤーは、市場シェアは小さい。

  • 2023年8月、現代自動車グループは、中国における将来のEV充電ビジネスチャンスに向け、中国の電気自動車(EV)充電サービス情報プロバイダーであるNaaS Technology社との提携を発表した。現代自動車は北京の中国本社で、コネクテッド・サービス・プラットフォームとNaaSの充電インフラ・データに基づき、カスタマイズされたEV充電サービスを共同開発する最初の契約をNaaSと締結した。
  • 2023年4月、テスラは、同社が中国に設置する厳選されたスーパーチャージャーでテスラ以外の車両の充電を可能にすると発表した。さらに同社は、4月から北京と上海にある10カ所のスーパーチャージング・ステーションと、25の省と都市にある120カ所の目的地充電ポイントを、テスラ以外の電気自動車も利用できるようにすると発表した。

中国の電気自動車充電インフラ市場は、エコシステムにおける様々な既存企業と新興企業の統合を目撃することになる。これは、予測期間中にこの分野がもたらす有利な機会を捉えるためである。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場牽引要因
4.1.1 電気自動車充電インフラの成長を支援する有利な政府イニシアティブ
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 電気自動車充電ステーション建設における供給不足
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場セグメント(市場規模:米ドル)
5.1 充電ステーションタイプ別
5.1.1 交流(AC)充電ステーション
5.1.2 直流(DC)充電ステーション
5.2 自動車タイプ別
5.2.1 乗用車
5.2.2 商用車
5.3 ユーザーアプリケーション別
5.3.1 民間インフラ
5.3.2 公共インフラ

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロファイル
6.2.1 TELD
6.2.2 スターチャージ
6.2.3 YKC
6.2.4 中国国家電網公司
6.2.5 TGood
6.2.6 Evking
6.2.7 深圳ケアナジーネット
6.2.8 南方電力網
6.2.9 万成万中
6.2.10 Hooenergy
6.2.11 EVパワー
6.2.12 英中
6.2.13 上海汽車
6.2.14 ポテビオ
6.2.15 ウィンランズ

7 市場機会と今後の動向
7.1 外国直接投資の増加が市場の成長を促進する

 

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Summary

The China Electric Vehicle Charging Infrastructure Market is valued at USD 4.28 billion in the current year and is anticipated to reach a value of USD 22.09 billion within the next five years, registering a CAGR growth of 38.85% over the forecast period.

Growing adoption and sales of electric vehicles, as well as the enactment of laws, subsidies, and policies promoting the adoption of EVs, such as exemption from registration plate lotteries and access to restricted traffic areas, are some of the major factors driving the market's growth. Further, the government's increasing focus on developing an optimal electric vehicle charging infrastructure across the country to support the rising demand for EVs is aiding the growth of the electric vehicle charging infrastructure market in China. For instance,

Key Highlights

  • In September 2023, the China Electric Vehicle Charging Infrastructure Promotion Alliance, abbreviated as EVCIPA, announced that approximately 61,000 public charging piles were added in the country in August 2023. It is an increase of 39.9% compared to the same period in 2022. Further, it was indicated that from September 2022 to August 2023, around 54,000 new piles were built on average each month in China, showcasing the rapid boost in developing the charging infrastructure in the country.

The collaboration between various OEMs, automotive manufacturers, and charging infrastructure developers is driving the market's growth. The EV charging infrastructure market in China drew investments from various capital holders, such as vehicle manufacturers, telecom operators, real estate companies, etc.

The increasing installation of private and public charging stations in China is propelling the growth of the market. It is estimated that as of the end of 2022, the total number of charging infrastructure in China reached 5.21 million units, reflecting a significant year-on-year increase of nearly 100%. It includes approximately 650,000 units of public charging infrastructure, resulting in a cumulative total of 1.8 million units, as well as around 1.9 million units of private charging infrastructure, reaching a cumulative total of over 3.4 million units. The government is also taking initiatives to improve the charging infrastructure in the country. For instance,

Key Highlights

  • In September 2022, four Chinese ministries, including the Ministry of Transport (MOT), issued a plan to speed up the construction of highway charging infrastructure. The following two-phased objectives were established to meet the growing demand for electric vehicle (EV) charging and provide mobility convenience.

Thus, due to such factors, the market studied is expected to grow considerably during the forecast period.

China Electric Vehicle (EV) Charging Infrastructure Market Trends

Public Charging Stations are Expected to Gain Prominent Share in the Market During the Forecast Period

The Chinese electric vehicle charging infrastructure market is well supported by its battery electric vehicle market. It is backed by generous support from the government. China extended the incentives relating to the purchase of new energy vehicles (NEVs) till 2022.

The availability of public EV charging stations is critical in the purchase of electric vehicles worldwide. When purchasing an electric vehicle, public charging access to fast charging is regarded as a critical criterion. It is expected to boost revenue growth in the public charging segment. Due to the growing number of EV users, the Chinese government continues to install public charging stations at a rapid pace.

China implemented policies that encourage the use of electric vehicles by providing subsidies and lowering taxes. It also promotes the growth of EV manufacturers and related industries by providing grants or enacting preferential policies for EV-related businesses, allowing them to expand more quickly. A steady increase in economic growth, urbanization, and travel demand, combined with increased investments in electric mobility to contribute to energy storage and environmental sustainability, is expected to fuel the growth of the public charging station segment.

Buses, taxis, and electric light vehicles are the three major vehicle segments in China that make use of public charging stations. Apart from buses, which require specialized captive infrastructure, the majority of other vehicles require public fast charging. The rapid growth of electric vehicles and the country's pro-EV policies are expected to boost the market's growth in the future. For instance,

  • According to the China Electric Vehicle Charging Infrastructure Promotion Alliance (EVCIPA), the total number of public electric vehicle charging piles in China touched 1,797 thousand as of 2022, expanding at a CAGR of 46.7% between 2018 and 2022.

Passenger Vehicles Across China to Gain Significance During the Forecast Period

China created the most public electric vehicle charging stations in the world as new energy vehicles gain traction in the world's largest car market.

China set a target of having 40% of vehicles sold in the country be EVs by 2030, indicating that many more passenger vehicles will need to be charged. The government hopes to include enough charging infrastructure in place by 2025 to meet the needs of more than 20 million cars. Currently, more than 70% of China's 810,000 public charging points are in densely populated coastal areas such as Guangdong and Shanghai. The National Development and Reform Commission and several other agencies issued guidelines calling for charging stations to be installed in all counties and villages as part of the government's "rural revitalization" effort.

China not only produces the majority of the world's EV batteries, but it is also forging ahead with EV development and manufacturing and selling them to the rest of the world. Domestically, the efforts to boost the EV industry are already paying off. It was estimated that between January 2023 and June 2023, more than 3.2 million new plug-in electric cars were registered in China. It is an increase of 38% compared to the same period in 2022.

Even as subsidies for EV purchases are phased out in recent years, sales skyrocketed. According to the International Energy Agency (IEA), 6 million battery electric cars were sold in China in 2022, accounting for nearly 22% of all new car sales for the year. After taking the growth into account, the Chinese government is also taking initiatives to build charging infrastructure in the country.

  • In July 2022, the Chongqing Economic and Information Commission published a notice titled "Work Plan to Accelerate the Construction of EV Charging and Swapping Infrastructure in Chongqing." According to this notice, more than 240,000 EV chargers, including 30,000 public fast EV chargers, will be built by the end of 2025.

China Electric Vehicle (EV) Charging Infrastructure Industry Overview

The electric vehicle charging infrastructure market in China is fairly consolidated and highly competitive, with players such as TELD New Energy, Star Charge, YKC, State Grid Corporation of China, and TGood dominating the market. Other players in the market, including BYD, Tesla, Evking, and Southern Power Grid, among others, capture a smaller market share.

  • In August 2023, Hyundai Motor Group announced its partnership with Chinese electric vehicle (EV) charging service information provider NaaS Technology for future EV charging business opportunities in China. Hyundai signed an initial pact with Naas at the Chinese firm's headquarters in Beijing to jointly develop customized EV charging services based on its connected services platform and NaaS charging infrastructure data.
  • In April 2023, Tesla announced that the company would allow non-Tesla vehicles to be charged at Selected Superchargers installed by the company in China. Further, the company stated that 10 Supercharging stations across Beijing and Shanghai, as well as 120 destination charge points in 25 provinces and cities, will be available to non-Tesla electric vehicles beginning in April.

The electric vehicle charging infrastructure market in China will witness the integration of various incumbents and start-ups in the ecosystem. It is to capture the lucrative opportunity that this space provides during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Favorable Government Initiatives to Support the Growth of Electric Vehicle Charging Infrastructure
4.2 Market Restraints
4.2.1 Supply Shortages in Building Electric Vehicle Charging Stations
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD)
5.1 By Charging Station Type
5.1.1 Alternating Current (AC) Charging Station
5.1.2 Direct Current (DC) Charging Station
5.2 By Vehicle Type
5.2.1 Passenger Vehicles
5.2.2 Commercial Vehicles
5.3 By User Application
5.3.1 Private Infrastructure
5.3.2 Public Infrastructure

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 TELD
6.2.2 Starcharge
6.2.3 YKC
6.2.4 State Grid Corporation of China
6.2.5 TGood
6.2.6 Evking
6.2.7 ShenZhen Carenergy Net
6.2.8 Southern Power Grid
6.2.9 Wancheng Wanchong
6.2.10 Hooenergy
6.2.11 EV Power
6.2.12 Eichong
6.2.13 SAIC Motor
6.2.14 Potevio
6.2.15 Winlands

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Rising Foreign Direct Investment to Foster the Growth of the Market

 

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