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コネクテッドモーターサイクルの市場シェア分析、産業動向と統計、2019〜2029年の成長予測


Connected Motorcycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

コネクテッドモーターサイクル市場規模は、2024年に4.1億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は46.91%で、2029年には27.8億米ドルに達すると予測される。 COVID-19パンデミックは、製造... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

コネクテッドモーターサイクル市場規模は、2024年に4.1億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は46.91%で、2029年には27.8億米ドルに達すると予測される。

COVID-19パンデミックは、製造工場の操業停止と旅行制限によりコネクテッド・モーターサイクル市場の成長を妨げた。さらに、観光業が事実上活動を停止したため、コネクテッド・モーターサイクル市場のアフターマーケット分野は減速を目の当たりにした。しかし、パンデミック後は規制が緩和され、2021年には需要が回復し始めた。

技術の進歩、車両の安全性の向上、二輪車への運転支援システムの導入、小売・電子商取引分野における物流の急成長といった要因が、コネクテッド・モーターサイクル市場を大きく牽引している。また、スマートフォンの利用率とインターネット普及率の向上は、予測期間中の市場の成長をさらに高める可能性がある。しかし、適切な接続インフラの不足や、データハッキングなどのサイバー脅威の増加が、市場の成長を抑制すると予想される。

インターネット普及率の上昇と、車車間および車インフラ間の接続をサポートするためのインターネット接続と5Gの改善、運転支援システム、リアルタイム安全性、ナビゲーション、GPSモニタリングなどの機能に対する需要の増加が市場を牽引している。

予測期間中、アジア太平洋地域が市場で大きなシェアを占め、次いで欧州、北米が続くと予想される。電動モーターサイクルや冒険旅行などの個人モビリティの需要が増加している。ヤマハ、スズキ、ホンダのような世界的プレイヤーの存在と、コネクテッド・モーターサイクルの利点に関する意識の高まりは、この地域市場にプラスの影響を与えるだろう。

コネクテッド・モーターサイクル市場の動向

市場で大きなシェアを占めると予想されるインフォテインメント・セグメント

同市場のインフォテインメント・セグメントは、自動車におけるこうしたシステムの需要が増加していることから、予測期間中に大きく成長すると予想される。インフォテインメント・システムはモーターサイクルに不可欠な要素となっており、モーターサイクルに関する情報をTFTディスプレイや電子計器クラスターに収集し、ライダーに車両に関する十分な情報を提供するために使用される。

KTM、ハーレー・ダビッドソン、カワサキなどの企業は、こうしたインフォテインメント・システムを搭載したコネクテッド・モーターサイクルを提供し、顧客を惹きつけている。スマートフォンやスマートウェアラブルとの接続など、ハイテク機能が搭載されている。例えば、KTM AGの有料アプリ「KTM My Ride」(9米ドル)は、TFTディスプレイをナビゲーションに利用できる。

これらのインフォテインメント・システムには、ルート案内やナビゲーションなどの機能も搭載されており、ライダーが簡単にアクセスでき、正確な交通情報をリアルタイムで提供する。その他の機能としては、車線変更警告、交通信号警告、車両状況などがある。例えば

  • トライアンフは、ストリートトリプルRSとタイガー800に対応したマイ・トライアンフ・コネクティビティ・システムを発表した。このコネクティビティシステムには、Googleナビゲーションシステム、音楽、電話操作、バイクの状態モニターが内蔵されています。GoProコントロールを内蔵したコネクティビティシステムは世界初。ライダーは自分の走りをカメラに収め、モーターサイクルのTFT計器や左手スイッチキューブからGoProの主要機能に直感的にアクセスし、操作することができる。

そのため、拡大する市場シェアを獲得するため、企業は消費者に革新的なソリューションを提供し、市場での地位を強化している。例えば

  • 2020年10月、ヤマハ発動機はBluetooth接続機能を搭載したFZシリーズを発売した。このアプリは、車両の位置情報、トリップ詳細、ハザードモード、Eロック機能を備えている。ヤマハコネクトXアプリの価格は3,000インドルピーで、FZおよびFZS-Fi V3のバリエーションにインストールできる。

このため、インフォテインメント分野のこうした発展は、予測期間中にコネクテッド・モーターサイクル市場を押し上げると予想される。

予測期間中、アジア太平洋地域が市場をリードすると予測

二輪車のトレンドはアジア全域で変化しており、ハイエンド仕様のバイクに対する消費者の意識は急速に高まっている。バジャイ、ホンダ、KTMといった主要な二輪車の競合他社は、すでにコネクテッド・ビークル市場に参入している。KTMはすでにデューク390にコネクテッドバイクの仕様を搭載している。TFTディスプレイとBluetoothによるスマートフォン接続を備えたインフォテインメント・システムを搭載している。

主要企業による製品発表、戦略的提携、契約は、予測期間中の市場の成長をさらに高める可能性がある。例えば

  • 2021年4月、Niu RQIは中国と欧州市場向けに電動バイクを発売した。この電動スポーツバイクは、走行データ機能を備えた5G IoT、IoT接続バッテリーパック、完全デジタルダッシュボード、盗難防止GPS追跡、ブルートゥース接続などの先進技術機能を備えている。
  • 2021年1月、吉利汽車傘下の二輪車メーカーでベネリの親会社でもある前江汽車は、デジタルTFTインストルメントパネルを搭載した電動スポーツバイクを発売した。ブルートゥース機能とアプリを搭載し、バイクの充電、性能、ジオフェンシングなどを確認できる。

二輪車の販売台数の増加とコネクテッド・モーターサイクルを支える技術の進歩により、同国の大手メーカーは予測期間中、アジア太平洋地域のコネクテッド・モーターサイクル市場の発展に貢献する可能性がある。

コネクテッド・モーターサイクル産業の概要

コネクテッド・モーターサイクル市場は適度に統合されており、複数のプレーヤーが市場で大きなシェアを占めている。同市場の主要プレーヤーは、市場での地位を強化するために、製品の発売、提携、パートナーシップ、技術的に更新された製品の提供など、いくつかの成長戦略を採用している。例えば

  • 2020年9月、コンチネンタルAGは近距離LiDAR技術を強化する戦略の一環として、アイアイへの出資を発表した。最初の量産シリーズは2024年の発売を予定している。
  • 2020年10月、ヤマハは二輪車向けBluetooth対応技術「ヤマハコネクトXアプリケーション」を発表した。このBluetooth接続機能は、まずヤマハFZS-FIダークナイトBS6のバリエーションに搭載される。ヤマハFZ-FIおよびヤマハFZS-FI 150ccの全シリーズにアドオンアクセサリーとして装着できる。
  • 2020年1月、カナダのデイモン・モーターサイクルは、ブラックベリーQNXテクノロジーを搭載したコネクテッド・モーターサイクルを発売した。その360度高度警告システムは、カメラやレーダー、非視覚センサーなど様々なセンサーを備え、道路上のこれらの脅威を検知する。
  • 2019年、BOSCHは前面衝突回避機能とヘルプコネクト(緊急時用)を備えた先進ライダー支援システム(ARAS)を発表した。このARASは、2020年半ばから終わりまでにドゥカティ、カワサキ、KTMが製造するモーターサイクルに搭載される予定だった。

市場の主なプレーヤーには、ロバート・ボッシュ、コンチネンタルAG、TEコネクティビティ、パナソニック株式会社などがある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 買い手/消費者の交渉力
4.3.2 サプライヤーの交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 サービス別
5.1.1 運転支援
5.1.2 インフォテインメント
5.1.3 セーフティ
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 プライベート
5.2.2 商用
5.3 地域別
5.3.1 北米
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 その他の北米地域
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 その他のヨーロッパ
5.3.3 アジア太平洋
5.3.3.1 インド
5.3.3.2 中国
5.3.3.3 日本
5.3.3.4 韓国
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 その他の地域
5.3.4.1 南米
5.3.4.2 中東・アフリカ

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 BMW Motorrad
6.2.2 TEコネクティビティ
6.2.3 オートトークス
6.2.4 ボーダフォン・グループPLC
6.2.5 パナソニック株式会社
6.2.6 コンチネンタルAG
6.2.7 ロバート・ボッシュGmbH
6.2.8 エアリスコミュニケーション
6.2.9 スターコムシステムズ
6.2.10 KPIT Technologies Ltd.

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Connected Motorcycle Market size is estimated at USD 0.41 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.78 billion by 2029, growing at a CAGR of 46.91% during the forecast period (2024-2029).

The COVID-19 pandemic hindered the growth of the connected motorcycles market due to shutdowns of manufacturing units and travel restrictions. In addition, virtually with no activity in tourism, the aftermarket segment of the connected motorcycle market witnessed a slowdown. However, post-pandemic, with the easing of restrictions, demand started restoring in 2021.

Factors like technology advancements, advancements in vehicle safety, the introduction of driver-assist systems in motorcycles, and rapidly growing logistics in the retail and e-commerce sectors have been significantly driving the connected motorcycle market. In addition, increased smartphone utilization and internet penetration may further enhance the market's growth during the forecast period. However, a lack of proper connectivity infrastructure and increasing cyber threats like data hacking are anticipated to restrain the market's growth.

The increasing internet penetration and improvements in internet connectivity and 5G to support vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure connectivity and the increased demand for features like driving assistance systems, real-time safety, navigation, and GPS monitoring are driving the market.

Asia-Pacific is expected to hold a significant share in the market, followed by Europe and North America, during the forecast period. The demand for electric motorcycles and individual mobility for adventure trips, etc., is increasing. The presence of global players like Yamaha, Suzuki, and Honda and increasing awareness about the benefits of connected motorcycles will positively impact the regional market.

Connected Motorcycle Market Trends

Infotainment Segment Anticipated to Hold Significant Share in the Market

The infotainment segment of the market is expected to grow significantly over the forecast period, as demand for such systems in vehicles is increasing. As infotainment systems have become an integral part of motorcycles, they are used for gathering information regarding the motorcycle on the TFT displays or electronic instrument clusters to keep the rider well informed about the vehicle.

Companies such as KTM, Harley-Davidson, and Kawasaki are offering connected motorcycles equipped with such infotainment systems to attract customers. They are being equipped with hi-tech features, such as connecting to a smartphone or a smart wearable. For instance, KTM AG's KTM My Ride Paid app (USD 9) allows users to use the TFT display for navigation.

These infotainment systems are also installed with features like route guidance and navigation, which help the rider reach easily and provide accurate traffic information in real-time. Other features include lane change warnings, traffic signal warnings, and vehicle conditions. For instance,

  • Triumph launched the My Triumph Connectivity System, available for Street Triple RS and Tiger 800. The connectivity system has an inbuilt Google navigation system, music, phone operation, and bike status monitoring. It is the first connectivity system globally to be launched with integrated GoPro control. The rider can capture their ride on a camera and intuitively access and control key GoPro functions through the motorcycle's TFT instruments and left-hand switch cube.

Thus, to capture the growing market share, companies are offering innovative solutions to their consumers to strengthen their position in the market. For instance,

  • In October 2020, Yamaha Motor Company launched the FZ series with Bluetooth-connected features. This app features vehicle location, trip details, hazard mode, and an e-lock feature. The Yamaha Connect X app costs INR 3,000 and can be installed in FZ & FZS-Fi V3 variants.

Thus, such developments in the infotainment segment are expected to boost the connected motorcycle market during the forecast period.

Asia-Pacific Anticipated to Lead the Market During the Forecast Period

The two-wheeler trend is changing across Asia, as consumers' awareness of high-end specs bikes is growing rapidly, allowing connected motorcycles to make space in the market. Major motorcycle competitors such as Bajaj, Honda, and KTM have already entered the connected vehicle market. KTM has already provided the Duke 390 with connected motorcycle specs. It has an infotainment system with a TFT display and smartphone connection through Bluetooth.

Product launches, strategic collaborations, and agreements by key players may further enhance the market's growth during the forecast period. For instance,

  • In April 2021, Niu RQI launched an electric motorcycle for the Chinese and European markets. The electric sports bike has advanced technology features that include 5G IoT with ride data capabilities, an IoT-connected battery pack, a fully digital dashboard, anti-theft GPS tracking, and Bluetooth connectivity.
  • In January 2021, Qianjiang Motor, a two-wheeler manufacturer owned by Geely and the parent company of Benelli, launched an electric sports bike with a digital TFT instrument panel. It has Bluetooth capability and an app, allowing users to check motorcycle charge, performance, geo-fencing, etc.

With growing motorcycle sales and advancements in technology supporting connected motorcycles, large manufacturers in the country may contribute to the development of the connected motorcycles market in Asia-Pacific over the forecast period.

Connected Motorcycle Industry Overview

The connected motorcycles market is moderately consolidated, with several players accounting for a significant share in the market. The major players in the market are adopting several growth strategies, including product launches, collaborations, and partnerships, and offering technologically updated products to strengthen their position in the market. For instance,

  • In September 2020, Continental AG announced an investment in Aeye, as a part of its strategy to enhance its short-range LiDAR technology. The first production series is scheduled for launch in 2024.
  • In October 2020, Yamaha introduced a Bluetooth-enabled technology for motorcycles with the introduction of the Yamaha Connect X Application. The Bluetooth connectivity features will be initially available with the Yamaha FZS-FI Dark Knight BS6 variant. They can be installed as an add-on accessory in the entire series of Yamaha FZ-FI and Yamaha FZS-FI 150 cc motorcycles.
  • In January 2020, Canada's Damon motorcycles launched a connected motorcycle equipped with the BlackBerry QNX technology. Its 360-degree advanced warning system has various sensors, such as cameras and radar and non-visual sensors, to detect these threats on the road.
  • In 2019, BOSCH introduced its Advanced Rider Assistance Systems (ARAS) with front collision avoidance and Help Connect (for emergencies). The ARAS were to be equipped in motorcycles manufactured by Ducati, Kawasaki, and KTM by mid to end of 2020.

Some of the major players in the market are Robert Bosch, Continental AG, TE Connectivity, and Panasonic Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Service
5.1.1 Driver Assistance
5.1.2 Infotainment
5.1.3 Safety
5.2 By End User
5.2.1 Private
5.2.2 Commercial
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 South America
5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 BMW Motorrad
6.2.2 TE Connectivity Ltd
6.2.3 Autotalks
6.2.4 Vodafone Group PLC
6.2.5 Panasonic Corporation
6.2.6 Continental AG
6.2.7 Robert Bosch GmbH
6.2.8 Aeris Communication Inc.
6.2.9 Starcom Systems Ltd
6.2.10 KPIT Technologies Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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