コネクテッドモーターサイクルの市場シェア分析、産業動向と統計、2019〜2029年の成長予測Connected Motorcycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 コネクテッドモーターサイクル市場規模は、2024年に4.1億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は46.91%で、2029年には27.8億米ドルに達すると予測される。 COVID-19パンデミックは、製造... もっと見る
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サマリーコネクテッドモーターサイクル市場規模は、2024年に4.1億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は46.91%で、2029年には27.8億米ドルに達すると予測される。 COVID-19パンデミックは、製造工場の操業停止と旅行制限によりコネクテッド・モーターサイクル市場の成長を妨げた。さらに、観光業が事実上活動を停止したため、コネクテッド・モーターサイクル市場のアフターマーケット分野は減速を目の当たりにした。しかし、パンデミック後は規制が緩和され、2021年には需要が回復し始めた。 技術の進歩、車両の安全性の向上、二輪車への運転支援システムの導入、小売・電子商取引分野における物流の急成長といった要因が、コネクテッド・モーターサイクル市場を大きく牽引している。また、スマートフォンの利用率とインターネット普及率の向上は、予測期間中の市場の成長をさらに高める可能性がある。しかし、適切な接続インフラの不足や、データハッキングなどのサイバー脅威の増加が、市場の成長を抑制すると予想される。 インターネット普及率の上昇と、車車間および車インフラ間の接続をサポートするためのインターネット接続と5Gの改善、運転支援システム、リアルタイム安全性、ナビゲーション、GPSモニタリングなどの機能に対する需要の増加が市場を牽引している。 予測期間中、アジア太平洋地域が市場で大きなシェアを占め、次いで欧州、北米が続くと予想される。電動モーターサイクルや冒険旅行などの個人モビリティの需要が増加している。ヤマハ、スズキ、ホンダのような世界的プレイヤーの存在と、コネクテッド・モーターサイクルの利点に関する意識の高まりは、この地域市場にプラスの影響を与えるだろう。 コネクテッド・モーターサイクル市場の動向市場で大きなシェアを占めると予想されるインフォテインメント・セグメント同市場のインフォテインメント・セグメントは、自動車におけるこうしたシステムの需要が増加していることから、予測期間中に大きく成長すると予想される。インフォテインメント・システムはモーターサイクルに不可欠な要素となっており、モーターサイクルに関する情報をTFTディスプレイや電子計器クラスターに収集し、ライダーに車両に関する十分な情報を提供するために使用される。 KTM、ハーレー・ダビッドソン、カワサキなどの企業は、こうしたインフォテインメント・システムを搭載したコネクテッド・モーターサイクルを提供し、顧客を惹きつけている。スマートフォンやスマートウェアラブルとの接続など、ハイテク機能が搭載されている。例えば、KTM AGの有料アプリ「KTM My Ride」(9米ドル)は、TFTディスプレイをナビゲーションに利用できる。 これらのインフォテインメント・システムには、ルート案内やナビゲーションなどの機能も搭載されており、ライダーが簡単にアクセスでき、正確な交通情報をリアルタイムで提供する。その他の機能としては、車線変更警告、交通信号警告、車両状況などがある。例えば
そのため、拡大する市場シェアを獲得するため、企業は消費者に革新的なソリューションを提供し、市場での地位を強化している。例えば
このため、インフォテインメント分野のこうした発展は、予測期間中にコネクテッド・モーターサイクル市場を押し上げると予想される。 予測期間中、アジア太平洋地域が市場をリードすると予測二輪車のトレンドはアジア全域で変化しており、ハイエンド仕様のバイクに対する消費者の意識は急速に高まっている。バジャイ、ホンダ、KTMといった主要な二輪車の競合他社は、すでにコネクテッド・ビークル市場に参入している。KTMはすでにデューク390にコネクテッドバイクの仕様を搭載している。TFTディスプレイとBluetoothによるスマートフォン接続を備えたインフォテインメント・システムを搭載している。 主要企業による製品発表、戦略的提携、契約は、予測期間中の市場の成長をさらに高める可能性がある。例えば
二輪車の販売台数の増加とコネクテッド・モーターサイクルを支える技術の進歩により、同国の大手メーカーは予測期間中、アジア太平洋地域のコネクテッド・モーターサイクル市場の発展に貢献する可能性がある。 コネクテッド・モーターサイクル産業の概要コネクテッド・モーターサイクル市場は適度に統合されており、複数のプレーヤーが市場で大きなシェアを占めている。同市場の主要プレーヤーは、市場での地位を強化するために、製品の発売、提携、パートナーシップ、技術的に更新された製品の提供など、いくつかの成長戦略を採用している。例えば
市場の主なプレーヤーには、ロバート・ボッシュ、コンチネンタルAG、TEコネクティビティ、パナソニック株式会社などがある。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提 1.2 研究の範囲 2 調査方法 3 要約 4 市場ダイナミクス 4.1 市場の促進要因 4.2 市場の抑制要因 4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 4.3.1 買い手/消費者の交渉力 4.3.2 サプライヤーの交渉力 4.3.3 新規参入者の脅威 4.3.4 代替製品の脅威 4.3.5 競争ライバルの激しさ 5 市場のセグメンテーション 5.1 サービス別 5.1.1 運転支援 5.1.2 インフォテインメント 5.1.3 セーフティ 5.2 エンドユーザー別 5.2.1 プライベート 5.2.2 商用 5.3 地域別 5.3.1 北米 5.3.1.1 米国 5.3.1.2 カナダ 5.3.1.3 その他の北米地域 5.3.2 ヨーロッパ 5.3.2.1 ドイツ 5.3.2.2 イギリス 5.3.2.3 フランス 5.3.2.4 その他のヨーロッパ 5.3.3 アジア太平洋 5.3.3.1 インド 5.3.3.2 中国 5.3.3.3 日本 5.3.3.4 韓国 5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域 5.3.4 その他の地域 5.3.4.1 南米 5.3.4.2 中東・アフリカ 6 競争環境 6.1 ベンダー市場シェア 6.2 企業プロフィール 6.2.1 BMW Motorrad 6.2.2 TEコネクティビティ 6.2.3 オートトークス 6.2.4 ボーダフォン・グループPLC 6.2.5 パナソニック株式会社 6.2.6 コンチネンタルAG 6.2.7 ロバート・ボッシュGmbH 6.2.8 エアリスコミュニケーション 6.2.9 スターコムシステムズ 6.2.10 KPIT Technologies Ltd. 7 市場機会と今後の動向
SummaryThe Connected Motorcycle Market size is estimated at USD 0.41 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.78 billion by 2029, growing at a CAGR of 46.91% during the forecast period (2024-2029). The COVID-19 pandemic hindered the growth of the connected motorcycles market due to shutdowns of manufacturing units and travel restrictions. In addition, virtually with no activity in tourism, the aftermarket segment of the connected motorcycle market witnessed a slowdown. However, post-pandemic, with the easing of restrictions, demand started restoring in 2021. Factors like technology advancements, advancements in vehicle safety, the introduction of driver-assist systems in motorcycles, and rapidly growing logistics in the retail and e-commerce sectors have been significantly driving the connected motorcycle market. In addition, increased smartphone utilization and internet penetration may further enhance the market's growth during the forecast period. However, a lack of proper connectivity infrastructure and increasing cyber threats like data hacking are anticipated to restrain the market's growth. The increasing internet penetration and improvements in internet connectivity and 5G to support vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure connectivity and the increased demand for features like driving assistance systems, real-time safety, navigation, and GPS monitoring are driving the market. Asia-Pacific is expected to hold a significant share in the market, followed by Europe and North America, during the forecast period. The demand for electric motorcycles and individual mobility for adventure trips, etc., is increasing. The presence of global players like Yamaha, Suzuki, and Honda and increasing awareness about the benefits of connected motorcycles will positively impact the regional market. Connected Motorcycle Market TrendsInfotainment Segment Anticipated to Hold Significant Share in the MarketThe infotainment segment of the market is expected to grow significantly over the forecast period, as demand for such systems in vehicles is increasing. As infotainment systems have become an integral part of motorcycles, they are used for gathering information regarding the motorcycle on the TFT displays or electronic instrument clusters to keep the rider well informed about the vehicle. Companies such as KTM, Harley-Davidson, and Kawasaki are offering connected motorcycles equipped with such infotainment systems to attract customers. They are being equipped with hi-tech features, such as connecting to a smartphone or a smart wearable. For instance, KTM AG's KTM My Ride Paid app (USD 9) allows users to use the TFT display for navigation. These infotainment systems are also installed with features like route guidance and navigation, which help the rider reach easily and provide accurate traffic information in real-time. Other features include lane change warnings, traffic signal warnings, and vehicle conditions. For instance,
Thus, to capture the growing market share, companies are offering innovative solutions to their consumers to strengthen their position in the market. For instance,
Thus, such developments in the infotainment segment are expected to boost the connected motorcycle market during the forecast period. Asia-Pacific Anticipated to Lead the Market During the Forecast PeriodThe two-wheeler trend is changing across Asia, as consumers' awareness of high-end specs bikes is growing rapidly, allowing connected motorcycles to make space in the market. Major motorcycle competitors such as Bajaj, Honda, and KTM have already entered the connected vehicle market. KTM has already provided the Duke 390 with connected motorcycle specs. It has an infotainment system with a TFT display and smartphone connection through Bluetooth. Product launches, strategic collaborations, and agreements by key players may further enhance the market's growth during the forecast period. For instance,
With growing motorcycle sales and advancements in technology supporting connected motorcycles, large manufacturers in the country may contribute to the development of the connected motorcycles market in Asia-Pacific over the forecast period. Connected Motorcycle Industry OverviewThe connected motorcycles market is moderately consolidated, with several players accounting for a significant share in the market. The major players in the market are adopting several growth strategies, including product launches, collaborations, and partnerships, and offering technologically updated products to strengthen their position in the market. For instance,
Some of the major players in the market are Robert Bosch, Continental AG, TE Connectivity, and Panasonic Corporation. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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