ベトナムのライドヘイリング市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測Vietnam Ride-Hailing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 ベトナムのライドヘイリング市場規模は2024年に11.7億米ドルと推定され、2029年には31.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは22.10%で成長する見込みである。 COVID-19パンデミック... もっと見る
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サマリーベトナムのライドヘイリング市場規模は2024年に11.7億米ドルと推定され、2029年には31.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは22.10%で成長する見込みである。 COVID-19パンデミックは多くの産業に未曾有の混乱をもたらしたが、運輸産業は最も混乱した産業の一つである。COVID-19パンデミックの様々な規則や規制のために、社会的距離、観光地の禁止など。ベトナムのライドヘイリング市場もまた、コビドシナリオで多くの被害を受けたが、コビドの事例が最小限に抑えられたため、市場も安定した地位を占めるようになった。例えば 主なハイライト
近年、利用者の間でライドヘイリングサービスの利用が増加している。競争の激しい市場でそれぞれの市場シェアを維持するため、各事業者はオプションを改善し、モバイル・アプリケーションで提供する事業を拡大してきた。さらに、ガソリン車を電気自動車に転換する企業も出てきており、ライドヘイリング企業はこのステップによって車両の排出ガスをなくしたいと考えている。車両の転換は、直接的な環境上の利点だけでなく、他の市場にも影響を与える。公共の充電インフラを強化し、消費者がEVに触れる機会を増やすことができる。ベトナムの都市の中では、ハノイがライドヘイリング市場の成長速度を速めそうだが、これは予測期間中にGrab、FastGo、Go-Jek(Go-Viet)などの企業が新しいライドヘイリングサービスを開始するためである、 主なハイライト
ベトナムのライドヘイリング市場動向予測期間中、自家用交通機関の利用増加がターゲット市場の需要を促進するCOVID-19の発生により、人々は健康に気を配るようになり、混雑した交通機関を利用するよりも自家用車を利用するようになった。2021年現在、ベトナムの人口9,600万人のうち、4,900万人近くがバイクを所有している。過去3年間で、ベトナムは毎年300万台近くのバイク販売を記録しており、これは手頃な価格の増加と平均月収の向上によるものである。ベトナムでのバイク販売台数の増加とライドヘイリング・タクシー業界への浸透により、バイクはタクシーやライドヘイリングカーの半額で利用できるため、(少なくとも短距離では)最も相性の良い交通モデルとなっている。例えば
アプリベースのバイクタクシーサービスの参入は、ベトナムで「xe om」として親しまれている伝統的なバイクタクシーの市場シェアを大きく奪っていた。グラブ・ホールディングスはベトナムで初めてアプリベースのバイクタクシー、グラブバイクを立ち上げ、当初はホーチミン市(HCMC)でプロモーションを開始した。 ライドヘイリング会社の中には、消費者にさまざまなスキームを提供しているところもある。例えば
ベトナムのバイクタクシー市場では、特に観光地では伝統的なゼオム・ドライバーがまだ存在している。しかし、ベトナムのバイクタクシー市場では、アプリベースのバイクサービスが60%以上のシェアを占めている。ベトナムのタクシー市場において、ユニークなプロモーション・プログラムを提供する国内外の企業のアプリベースのバイク・サービスへの参入が増加しており、予測期間中、アプリベースのバイク・ライドヘイリング市場の需要をさらに促進する可能性が高い。 急成長を遂げるハノイハノイ交通技術協同組合によると、2021年現在、17,000台以上の技術ベースの自動車がハノイ市で運行されている。 新しい政令の導入により、ハノイ市内の77社近くのタクシー会社は、今後数年間で独自のライドヘイリングアプリを構築し、立ち上げる可能性がある。これらのタクシー会社のうち、Mai LinhとTaxiGroupはハノイ市内でよく利用されているタクシーサービスで、アプリを通じてオンライン予約オプションを提供している。 ハノイの有名なライドヘイリング会社には、Grab、Be Group JSC、MyGo、FastGo、VATO、Aberなどがある。これらの会社はハノイ市の顧客に最高でユニークなサービスを提供するために競争している。例えば
Grabはまた、ハノイで「事前予約」サービスを導入し、少なくとも7日前までに乗車予約ができるようにした。これらの戦略は、顧客により便利でスマートな体験をもたらし、ひいてはシェアリング、シームレス、スマートなモビリティの未来に貢献するものと思われる。 ベトナムライドヘイリング産業概要ライドヘイリング市場は、ベトナムのグラブ・ホールディングス社、be Group JSC、Go-Viet、FastGoのような支配的なプレーヤーによって高度に統合された市場である。グラブ・ホールディングス社にとって今後最大の脅威となるのは、ベトナムのライドヘイリング市場における最新のローカルプレーヤーである「Be」かもしれない。同社は、数億ドルの現地投資を集めることができたと主張している。Beにはもうひとつのエースがある。それは、単なるハイテク企業としてではなく、輸送サービスとして登録されていることだ。これは今後、新政令の施行で大きな違いを生むかもしれない。
その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提 1.2 研究の範囲 2 調査方法 3 要約 4 市場ダイナミクス 4.1 市場の促進要因 4.2 市場の課題 4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 4.3.1 新規参入者の脅威 4.3.2 買い手/消費者の交渉力 4.3.3 サプライヤーの交渉力 4.3.4 代替製品の脅威 4.3.5 競争ライバルの激しさ 5 市場区分(市場規模-億米ドル) 5.1 自動車タイプ別 5.1.1 二輪車 5.1.2 自動車 5.1.3 バンとバス 5.2 都市別 5.2.1 ハノイ 5.2.2 ホーチミン 5.2.3 その他の都市 6 競争環境 6.1 ベンダー市場シェア 6.2 企業プロフィール 6.2.1 GrabTaxi Holdings Inc. 6.2.2 Be Group JSC 6.2.3 FastGo 6.2.4 Go-Jek (GoViet) 6.2.5 VATO 6.2.6 Aber 6.2.7 マイゴー 6.2.8 ズームヴィエット 6.2.9 Kyytiグループ 7 市場機会と将来動向
SummaryThe Vietnam Ride-Hailing Market size is estimated at USD 1.17 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.19 billion by 2029, growing at a CAGR of 22.10% during the forecast period (2024-2029). The COVID-19 pandemic has brought unprecedented disruptions to many industries, and the transportation industry is among the most disrupted ones. Due to the various rules and regulations in the COVID-19 pandemic like social distancing, ban on tourist places, etc. The Vietnam ride-hailing market also suffers a lot in the covid scenario but as the covid cases have been minimized the market also takes a stable position. For instance, Key Highlights
In recent years, ride-hailing service use among passengers has increased. To maintain their respective market shares in a highly competitive market, the businesses have improved the options and expanded their operations to be offered in mobile applications. Additionally, some of the company are converting their gasoline vehicles to electric ones, by this step the ride-hailing companies hope to eliminate vehicle emissions. The conversion of the fleet has a number of direct environmental advantages as well as repercussions for other markets. It can strengthen the infrastructure for public charging and broaden consumer exposure to EVs. Among cities in Vietnam, Hanoi is likely to show a faster growth rate in the ride-hailing market owing to the launches of new ride-hailing services from companies, like Grab, FastGo, and Go-Jek (Go-Viet), during the forecast period.for instance, Key Highlights
Vietnam Ride Hailing Market TrendsIncreasing Use of Private Transportation will Foster the Demand for Target Market During The Forecast PeriodDue to the Outbreak of COVID-19, people became more concerned about their health and they are more inclined toward private transportation rather than going for crowded transportation which will positively impact the studied market. As of 2021, out of the 96 million population in Vietnam, nearly 49 million owned motorbikes. Over the past three years, the country has registered almost 3 million motorbike sales each year, owing to the growing affordability, and the improvement of their average monthly income. The growing motorbike sales in Vietnam and its penetration into the ride-hailing and taxi industries have enabled motorcycles as the best compatible model of transport (at least for shorter distances), owing to their availability at half the fare of a taxi/ride-hailing car. For instance,
The entry of app-based motorbike taxi services had predominantly captured the market share of the traditional motorbike taxi, popularly known as 'xe om' in the country. Grab Holdings Inc. is the first company in Vietnam to launch GrabBike, an app-based motorbike taxi, initially promoted in Ho Chi Minh City (HCMC). Some ride-hailing companies offer various schemes to the consumer. For instance,
In Vietnamese motorcycle taxi market, traditional xe om drivers are still present, especially in tourist areas. However, the app-based motorbike services dominate with more than 60% share in the country's motorbike taxi market. The increasing entry of both local and international companies into the app-based motorbike services, with unique promotional programs in the Vietnamese taxi market, is likely to, further, propel the demand for app-based motorcycle ride-hailing market during the forecast period. Hanoi to Witness Rapid GrowthAccording to the Hanoi Union of Transport Technology Cooperatives, as of 2021, more than 17,000 tech-based cars were operating in the Hanoi City. With the introduction of new Decree, nearly 77 taxi firms in the Hanoi have a potential scope to build and launch their own ride-hailing app in the coming years. Among these taxi firms, Mai Linh and TaxiGroup are popularly used taxi services in Hanoi city, providing online booking options through their apps. Some of the prominent ride-hailing companies in Hanoi include Grab, Be Group JSC, MyGo, FastGo, VATO, and Aber. These companies have been competing to provide the best and unique services to the customers in Hanoi city. For instances,
Grab has also introduced an 'advance booking' service in Hanoi, where the service allows customers to book a ride at least seven days in advance. these strategies are, likely, to bring more convenient and smarter experiences to the customers and will, in turn, contribute to a sharing, seamless, and smarter mobility future. Vietnam Ride Hailing Industry OverviewThe ride-hailing market is a highly consolidated market with dominant players, like Grab Holdings Inc., be Group JSC, Go-Viet, and FastGo in Vietnam. The biggest threat to Grab Holdings Inc. in the future may come from 'Be,' the latest local player in the Vietnamese ride-hailing market. The company asserted that it was able to drum up hundreds of millions of dollars in local investment. Be has another ace up its sleeve - it is registered as a transportation service, not just as a tech company. This may make all the difference with the new Decree implementation in the future.
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Table of Contents1 INTRODUCTION
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