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ベトナムのライドヘイリング市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Vietnam Ride-Hailing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

ベトナムのライドヘイリング市場規模は2024年に11.7億米ドルと推定され、2029年には31.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは22.10%で成長する見込みである。 COVID-19パンデミック... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ベトナムのライドヘイリング市場規模は2024年に11.7億米ドルと推定され、2029年には31.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは22.10%で成長する見込みである。

COVID-19パンデミックは多くの産業に未曾有の混乱をもたらしたが、運輸産業は最も混乱した産業の一つである。COVID-19パンデミックの様々な規則や規制のために、社会的距離、観光地の禁止など。ベトナムのライドヘイリング市場もまた、コビドシナリオで多くの被害を受けたが、コビドの事例が最小限に抑えられたため、市場も安定した地位を占めるようになった。例えば

主なハイライト

  • 2021年11月、グラブ・ホールディングス社は、例外的な費用と、東南アジア全域、特にベトナムでのコビッド19感染症の再急増に伴うライドヘイリング部門の全般的な落ち込みにより、2019-20年の6億2100万米ドルから、第3四半期に約9億8800万米ドルの損失を計上した。

近年、利用者の間でライドヘイリングサービスの利用が増加している。競争の激しい市場でそれぞれの市場シェアを維持するため、各事業者はオプションを改善し、モバイル・アプリケーションで提供する事業を拡大してきた。さらに、ガソリン車を電気自動車に転換する企業も出てきており、ライドヘイリング企業はこのステップによって車両の排出ガスをなくしたいと考えている。車両の転換は、直接的な環境上の利点だけでなく、他の市場にも影響を与える。公共の充電インフラを強化し、消費者がEVに触れる機会を増やすことができる。ベトナムの都市の中では、ハノイがライドヘイリング市場の成長速度を速めそうだが、これは予測期間中にGrab、FastGo、Go-Jek(Go-Viet)などの企業が新しいライドヘイリングサービスを開始するためである、

主なハイライト

  • 2022年6月、Grab Holdings Inc.は、GrabMapsの立ち上げを発表した。GrabMapsは、東南アジアにおける地図および位置情報サービスの年間10億米ドルの市場機会を活用することを可能にする新しい企業向けサービスである。GrabMapsは当初、Grabのサービスを強化するためのよりハイパーローカルなソリューションの必要性に対応するため、社内用に作成された。

ベトナムのライドヘイリング市場動向

予測期間中、自家用交通機関の利用増加がターゲット市場の需要を促進する

COVID-19の発生により、人々は健康に気を配るようになり、混雑した交通機関を利用するよりも自家用車を利用するようになった。2021年現在、ベトナムの人口9,600万人のうち、4,900万人近くがバイクを所有している。過去3年間で、ベトナムは毎年300万台近くのバイク販売を記録しており、これは手頃な価格の増加と平均月収の向上によるものである。ベトナムでのバイク販売台数の増加とライドヘイリング・タクシー業界への浸透により、バイクはタクシーやライドヘイリングカーの半額で利用できるため、(少なくとも短距離では)最も相性の良い交通モデルとなっている。例えば

  • 2022年2月、ハノイ市はコビッド19のために停止していたバイクのライドヘイリングサービスの営業再開を許可した。市交通局は、最終消費者からの需要により、営業再開を決定した。

アプリベースのバイクタクシーサービスの参入は、ベトナムで「xe om」として親しまれている伝統的なバイクタクシーの市場シェアを大きく奪っていた。グラブ・ホールディングスはベトナムで初めてアプリベースのバイクタクシー、グラブバイクを立ち上げ、当初はホーチミン市(HCMC)でプロモーションを開始した。

ライドヘイリング会社の中には、消費者にさまざまなスキームを提供しているところもある。例えば

  • ファストゴーはまた、最高2,000万ドンの健康保険パッケージと、2,000万ドンの盗難や新車購入に関する保険を提供し、ドライバー、特に学生を惹きつけている。

ベトナムのバイクタクシー市場では、特に観光地では伝統的なゼオム・ドライバーがまだ存在している。しかし、ベトナムのバイクタクシー市場では、アプリベースのバイクサービスが60%以上のシェアを占めている。ベトナムのタクシー市場において、ユニークなプロモーション・プログラムを提供する国内外の企業のアプリベースのバイク・サービスへの参入が増加しており、予測期間中、アプリベースのバイク・ライドヘイリング市場の需要をさらに促進する可能性が高い。

急成長を遂げるハノイ

ハノイ交通技術協同組合によると、2021年現在、17,000台以上の技術ベースの自動車がハノイ市で運行されている。

新しい政令の導入により、ハノイ市内の77社近くのタクシー会社は、今後数年間で独自のライドヘイリングアプリを構築し、立ち上げる可能性がある。これらのタクシー会社のうち、Mai LinhとTaxiGroupはハノイ市内でよく利用されているタクシーサービスで、アプリを通じてオンライン予約オプションを提供している。

ハノイの有名なライドヘイリング会社には、Grab、Be Group JSC、MyGo、FastGo、VATO、Aberなどがある。これらの会社はハノイ市の顧客に最高でユニークなサービスを提供するために競争している。例えば

  • 2022年6月、ライドヘイリング会社のグラブは、すでにインドネシアで約8,500台のEVライドヘイリング車両を保有しており、2025年までにこれを26,000台に増やす計画だ。現代自動車グループと提携し、シンガポール、インドネシア、ベトナムでEV導入プログラムを開始した。

Grabはまた、ハノイで「事前予約」サービスを導入し、少なくとも7日前までに乗車予約ができるようにした。これらの戦略は、顧客により便利でスマートな体験をもたらし、ひいてはシェアリング、シームレス、スマートなモビリティの未来に貢献するものと思われる。

ベトナムライドヘイリング産業概要

ライドヘイリング市場は、ベトナムのグラブ・ホールディングス社、be Group JSC、Go-Viet、FastGoのような支配的なプレーヤーによって高度に統合された市場である。グラブ・ホールディングス社にとって今後最大の脅威となるのは、ベトナムのライドヘイリング市場における最新のローカルプレーヤーである「Be」かもしれない。同社は、数億ドルの現地投資を集めることができたと主張している。Beにはもうひとつのエースがある。それは、単なるハイテク企業としてではなく、輸送サービスとして登録されていることだ。これは今後、新政令の施行で大きな違いを生むかもしれない。

  • ゴー・ベットは地元企業と提携し、2輪ライドシェア市場に注力したことが、ホーチミン市(HCMC)などの中心部で2輪ライドシェア市場の約20%を獲得する原動力となった。さらに、同社はまだベトナムの四輪ライドシェア分野に進出していない。
  • 2022年3月、ベトナムは燃料不足に見舞われ、Grab、Be(現地のライドヘイリングプラットフォーム)、フードデリバリープラットフォームのBaeminが値上げを行い、そのコストを顧客に転嫁している。これはターゲット市場の成長に影響を与えるかもしれない。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の課題
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 サプライヤーの交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分(市場規模-億米ドル)
5.1 自動車タイプ別
5.1.1 二輪車
5.1.2 自動車
5.1.3 バンとバス
5.2 都市別
5.2.1 ハノイ
5.2.2 ホーチミン
5.2.3 その他の都市

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 GrabTaxi Holdings Inc.
6.2.2 Be Group JSC
6.2.3 FastGo
6.2.4 Go-Jek (GoViet)
6.2.5 VATO
6.2.6 Aber
6.2.7 マイゴー
6.2.8 ズームヴィエット
6.2.9 Kyytiグループ

7 市場機会と将来動向

 

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Summary

The Vietnam Ride-Hailing Market size is estimated at USD 1.17 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.19 billion by 2029, growing at a CAGR of 22.10% during the forecast period (2024-2029).

The COVID-19 pandemic has brought unprecedented disruptions to many industries, and the transportation industry is among the most disrupted ones. Due to the various rules and regulations in the COVID-19 pandemic like social distancing, ban on tourist places, etc. The Vietnam ride-hailing market also suffers a lot in the covid scenario but as the covid cases have been minimized the market also takes a stable position. For instance,

Key Highlights

  • In November 2021, Grab Holdings Inc. had lost around USD 988 million in the third quarter, from USD 621 million in 2019-20, due to exceptional charges and a general decline in the ride-hailing sector following a renewed spike in Covid-19 infections across Southeast Asia, particularly in Vietnam.

In recent years, ride-hailing service use among passengers has increased. To maintain their respective market shares in a highly competitive market, the businesses have improved the options and expanded their operations to be offered in mobile applications. Additionally, some of the company are converting their gasoline vehicles to electric ones, by this step the ride-hailing companies hope to eliminate vehicle emissions. The conversion of the fleet has a number of direct environmental advantages as well as repercussions for other markets. It can strengthen the infrastructure for public charging and broaden consumer exposure to EVs. Among cities in Vietnam, Hanoi is likely to show a faster growth rate in the ride-hailing market owing to the launches of new ride-hailing services from companies, like Grab, FastGo, and Go-Jek (Go-Viet), during the forecast period.for instance,

Key Highlights

  • In June 2022, Grab Holdings Inc. announced the launch of GrabMaps, a new enterprise service that will enable the company to capitalize on the USD 1 billion market opportunity for mapping and location-based services in Southeast Asia each year. GrabMaps was initially created for internal use to address Grab's need for a more hyperlocal solution to power its services.

Vietnam Ride Hailing Market Trends

Increasing Use of Private Transportation will Foster the Demand for Target Market During The Forecast Period

Due to the Outbreak of COVID-19, people became more concerned about their health and they are more inclined toward private transportation rather than going for crowded transportation which will positively impact the studied market. As of 2021, out of the 96 million population in Vietnam, nearly 49 million owned motorbikes. Over the past three years, the country has registered almost 3 million motorbike sales each year, owing to the growing affordability, and the improvement of their average monthly income. The growing motorbike sales in Vietnam and its penetration into the ride-hailing and taxi industries have enabled motorcycles as the best compatible model of transport (at least for shorter distances), owing to their availability at half the fare of a taxi/ride-hailing car. For instance,

  • In February 2022, Hanoi allowed motorbike ride-hailing services to resume operations, which were stopped due to covid-19. the municipal transport department has decided to resume operation due to demand from the end consumer.

The entry of app-based motorbike taxi services had predominantly captured the market share of the traditional motorbike taxi, popularly known as 'xe om' in the country. Grab Holdings Inc. is the first company in Vietnam to launch GrabBike, an app-based motorbike taxi, initially promoted in Ho Chi Minh City (HCMC).

Some ride-hailing companies offer various schemes to the consumer. For instance,

  • FastGo also provides health insurance packages worth up to VND 20 million and insurance related to theft or new vehicle purchases, of VND 20 million, to attract drivers, especially students.

In Vietnamese motorcycle taxi market, traditional xe om drivers are still present, especially in tourist areas. However, the app-based motorbike services dominate with more than 60% share in the country's motorbike taxi market. The increasing entry of both local and international companies into the app-based motorbike services, with unique promotional programs in the Vietnamese taxi market, is likely to, further, propel the demand for app-based motorcycle ride-hailing market during the forecast period.

Hanoi to Witness Rapid Growth

According to the Hanoi Union of Transport Technology Cooperatives, as of 2021, more than 17,000 tech-based cars were operating in the Hanoi City.

With the introduction of new Decree, nearly 77 taxi firms in the Hanoi have a potential scope to build and launch their own ride-hailing app in the coming years. Among these taxi firms, Mai Linh and TaxiGroup are popularly used taxi services in Hanoi city, providing online booking options through their apps.

Some of the prominent ride-hailing companies in Hanoi include Grab, Be Group JSC, MyGo, FastGo, VATO, and Aber. These companies have been competing to provide the best and unique services to the customers in Hanoi city. For instances,

  • In June 2022, Grab, a Ride-hailing firm already has an EV ride-hailing fleet of around 8,500 vehicles in Indonesia, with plans to increase this to 26,000 by 2025. It has partnered with Hyundai Motor Group to launch EV adoption programs in Singapore, Indonesia, and Vietnam.

Grab has also introduced an 'advance booking' service in Hanoi, where the service allows customers to book a ride at least seven days in advance. these strategies are, likely, to bring more convenient and smarter experiences to the customers and will, in turn, contribute to a sharing, seamless, and smarter mobility future.

Vietnam Ride Hailing Industry Overview

The ride-hailing market is a highly consolidated market with dominant players, like Grab Holdings Inc., be Group JSC, Go-Viet, and FastGo in Vietnam. The biggest threat to Grab Holdings Inc. in the future may come from 'Be,' the latest local player in the Vietnamese ride-hailing market. The company asserted that it was able to drum up hundreds of millions of dollars in local investment. Be has another ace up its sleeve - it is registered as a transportation service, not just as a tech company. This may make all the difference with the new Decree implementation in the future.

  • Go-Viet partnered with local firms and focused on the two-wheel ride-hailing market are two factors which drove the company to gain around 20% of the two-wheel ride-share market in centers, like Ho Chi Minh City (HCMC). Additionally, the company is yet to foray into the four-wheel ride-share segment in Vietnam.
  • In March 2022, Vietnam is experiencing a fuel shortage, prompting Grab, Be (a local ride-hailing platform), and food delivery platform Baemin to raise their prices and pass the cost on to customers. This might impact the growth of the target market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Challenges
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 By Vehicle Type
5.1.1 Motorcycle
5.1.2 Cars
5.1.3 Vans and Buses
5.2 By City
5.2.1 Hanoi
5.2.2 Ho Chi Minh
5.2.3 Other Cities

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 GrabTaxi Holdings Inc
6.2.2 be Group JSC
6.2.3 FastGo
6.2.4 Go-Jek (GoViet)
6.2.5 VATO
6.2.6 Aber
6.2.7 MyGo
6.2.8 Zuumviet
6.2.9 Kyyti Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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