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南米のヘルス&フィットネスクラブ市場:市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測


South America Health and Fitness Club - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

南米のヘルス&フィットネスクラブ市場規模は2024年に46.3億米ドルと推定され、2029年には75.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は10.26%である。 主なハイライト 健康志... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

南米のヘルス&フィットネスクラブ市場規模は2024年に46.3億米ドルと推定され、2029年には75.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は10.26%である。

主なハイライト

  • 健康志向の高まりと医療費の高騰により、顧客は健康的な食品を摂取し、健康を維持するために定期的なトレーニングを行うようになっています。そのため、顧客は予防医療を採用するようになっており、その結果、この地域ではフィットネスクラブの施設数が増加している。
  • 連邦体育評議会によると、2012年から2016年にかけてブラジルのフィットネスクラブ数は12%以上増加した。この統計は、フィットネスの必要条件を満たすためにこのようなサービスを選ぶ消費者の数が比例して増加していることを示している。
  • フィットネスを推進する政府のイニシアチブの高まりも、市場の成長を後押ししている。さらに、この競争の激しい市場を維持するため、主要プレーヤーは革新的で先進的なジム機器をフィットネスクラブに継続的に導入している。

南米のフィットネス市場動向

ヘルスクラブへのフィットネス志向の高まり

他の地域と同様に、南米でも不健康な食品や砂糖の消費が増加しており、肥満が糖尿病、心臓病、高血圧の原因となっている。そのため、ミレニアル世代の意識の高まりにより、健康的なライフスタイルやフィットネス活動への支出が増加し、フィットネスクラブへの入会が促されている。さらに、X世代は他のどの層よりもヘルスクラブの消費者となる可能性が高いため、ヘルスクラブはこの消費者層の関心を維持することに注力し、個人向けのサービスを提供することでジムや健康会員への投資を続けています。この地域で人気のあるフィットネスサービスには、主にジム施設、ヨガ、ピラティス、水泳、マーシャルアーツ、ズンバ、ブラジリアン柔術、クロスフィットなどがある。このように、消費者が選択できるサービスの多さを提供している。

ブラジルが最大の市場

国際ヘルス、ラケット&スポーツクラブ協会(IHRSA)が発表したデータによると、ブラジルは2017年、ヘルス&フィットネスクラブの会員数が最も多かった上位4カ国(単位:百万人)に入った。2017年の会員数は960万人で、アメリカ、ドイツ、イギリスが1位から3位を占めている。さらに、ブラジルだけで34,509施設あり、ラテンアメリカのヘルスクラブの半分以上を占めている。アルゼンチンはラテンアメリカ諸国の中で最も普及率が高く、アルゼンチン人の6.8%がヘルスクラブに所属している。ブラジルでは、肥満、糖尿病、高血圧、子宮頸部などの生活習慣病が増加している。これは、高齢者だけでなく、若者の間でも非常に一般的になっている座りがちなライフスタイルが原因である。Ministério da Saúdeが発表した記録によると、2007年にブラジルで肥満とされた成人人口の割合は13.35%だったが、2017年には18.95%に増加した。上記の要因により、ブラジルのヘルス&フィットネスクラブの会員数は増加すると予想され、若年層と高齢者層の両方がこの成長を牽引すると考えられる。

南米フィットネス産業概要

南米のヘルス&フィットネスクラブ市場は競争が激しい。大手企業は既存顧客を維持し、市場での競争優位性を獲得するため、会員価格、栄養プログラムやスパサービスなどの付加サービス、マーケティング活動などの要素に幅広く注力している。さらに、これらのプレーヤーは、より多くの顧客を引き付けるために、オンライン・マーケティングやサービス提供のブランディングのために、ソーシャルメディア・プラットフォームやオンライン流通チャネルにも注力している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査成果物
1.2 調査の前提
1.3 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー
3.1 市場概要

4 市場ダイナミクス
4.1 市場促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分
5.1 サービスタイプ別
5.1.1 会員料金
5.1.2 総合入会金
5.1.3 パーソナルトレーニング・指導サービス
5.2 地理
5.2.1 ブラジル
5.2.2 アルゼンチン
5.2.3 コロンビア
5.2.4 その他の南米地域

6 競争環境
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 企業プロフィール
6.4.1 エニタイムフィットネスLLC
6.4.2 アカデミアバイオリトモ
6.4.3 ボディテック・スポーツ・メディシン
6.4.4 ゴールドジム
6.4.5 メガトロンクラブ
6.4.6 プラネット・フィットネス・フランチャイジングLLC
6.4.7 AYOフィットネスクラブ
6.4.8 OXフィットネスクラブ

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The South America Health and Fitness Club Market size is estimated at USD 4.63 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.54 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.26% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The growing health consciousness and the rising healthcare costs are leading customers to consume healthy food and engage in regular workouts to remain fit. Thus, customers are increasingly adopting preventive healthcare, which, in turn, resulted in an increased number of fitness club establishments in the region.
  • According to the Federal Council of Physical Education, there was more than a 12% increment in the number of fitness clubs in Brazil during 2012-2016. The statistics portray a proportionate rise in the number of consumers opting for such services to meet fitness requisites.
  • The rise in government initiatives to promote fitness has also been driving market growth. Furthermore, to sustain in this competitive market, key players are continuously equipment their fitness clubs with innovative/advanced gym equipment.

South America Fitness Market Trends

Increasing Inclination toward Health Clubs for Fitness

Similarly, like other regions, South America has also witnessed increased consumption of unhealthy food and sugar is causing obesity, which leads to diabetes, heart disease, and high blood pressure. Therefore, the rise in awareness among millennials has resulted in an increase in expenditure on healthy lifestyle and fitness activities, which is encouraging them to join fitness clubs. Moreover, Gen X is more likely to be consumers of health clubs than any other demographic, so health clubs are focusing to keep this consumer segment engaged, and continuing to invest in their gym and health memberships by offering personalized service offerings. The popular fitness services in the region majorly include gym facilities, yoga, Pilate, swimming, martial arts, Zumba, Brazilian Jiu-Jitsu, and cross fit. Thus providing a plethora of services for the consumers to choose from.

Brazil is the Largest Market

As per the data published by International Health, Racquet & Sportsclub Association (IHRSA), Brazil was among the top four countries, which had the most number of members in health and fitness clubs, in 2017 (in millions). It had 9.6 million members in 2017, with the United States, Germany, and the United Kingdom occupying the first three spots. Moreover, Brazil alone accounts for more than half of the health clubs in Latin America, with 34,509 facilities. Argentina has the highest penetration rate among all the Latin American countries as 6.8% of Argentineans belong to a health club. In Brazil, the increasing number of lifestyle problems, such as obesity, diabetes, hypertension, cervical, and other problems, is on a rise. This is due to the sedentary lifestyle that has become very common among the youth, as well as the elderly population. As per the records published by Ministério da Saúde, the share of the adult population who were considered obese in Brazil in 2007 was 13.35%, which increased to 18.95% in 2017. The above factor is expected to increase the number of members in the health and fitness clubs in Brazil, both young and elderly population are likely to drive this growth.

South America Fitness Industry Overview

South America health and fitness club market is highly competitive. The leading players are extensively concentrating on factors, including membership prices, additional services, like nutritional programs and spa services, and marketing activities, in order to retain their existing customers and to gain a competitive advantage in the market. Moreover, these players are also focusing on a social media platforms and online distribution channels for their online marketing and branding of their service offerings to attract more customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Service Type
5.1.1 Membership Fees
5.1.2 Total Admission Fees
5.1.3 Personal Training and Instruction Services
5.2 Geography
5.2.1 Brazil
5.2.2 Argentina
5.2.3 Colombia
5.2.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Anytime Fitness LLC
6.4.2 Academia Bio Ritmo
6.4.3 Bodytech Sports Medicine
6.4.4 GOLD'S GYM
6.4.5 Megatlon Club
6.4.6 Planet Fitness Franchising, LLC
6.4.7 AYO Fitness Club
6.4.8 OX Fitness Club

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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